Skoči na vsebino

BMW R 1150 GS


Priporočene objave

Objavljeno

Eno vprašanje

Zanima me če je potrebno ob menjavi jermena pri altenatorju kaj šponati a se samo altenator odšraufa, jermen nov gor pa nazaj zašraufa??

Bi prosil malo navodil če je kdo že menjal. Včerej mi ga je malo natrgalo, ena nitka ven pogledala pa je ropotal, ni ga pa na srečo strgal.

hvala!

Vidim da kar kaj pošravfaš sam. Jaz sem pred dnevi nabavil knjigo z navodili za šravfanje za mojega K-ja v LOUIS-u in moram reč da je kar dobro napisano. Mam sicer težave, ker nemško bl slabo obvladam ampak mislim da bo kar šlo.

Toplo priporočam. (Saj nasveti so OK, tukaj je pa res podrobno opisan vsak postopek)

Objavljeno

Eno vprašanje

Zanima me če je potrebno ob menjavi jermena pri altenatorju kaj šponati a se samo altenator odšraufa, jermen nov gor pa nazaj zašraufa??

Bi prosil malo navodil če je kdo že menjal. Včerej mi ga je malo natrgalo, ena nitka ven pogledala pa je ropotal, ni ga pa na srečo strgal.

hvala!

Ni dovolj, da ga samo zmontiraš nazaj, moraš ga tudi napeti. Tisti vijak na strani (na zobati letvi) zategneš z momentom 8 Nm. Jermenice pa so zategnjene z momentom 50Nm, vendar se to tebe ne tiče, ker jih nisi zamenjal. Pri meni je bil zategnjen kar po občutku, tako da si ga še s prsti lahko premikal za +/- 5mm, pa deluje vse skupaj že 20000km brez problema.

Če imaš "srečo" se ti pa lahko jermen pri pretrganju namota okoli spodnje jermenice, in poškoduje(zmečka) Hall-ove senzorje (GS ima dva) pod njo. V tem primeru imaš še dodaten strošek ca 250-300€. Boljše je jermen preventivno zamenjati prej.

post-689-1157446819_thumb.jpg

Objavljeno

Vidim da kar kaj pošravfaš sam. Jaz sem pred dnevi nabavil knjigo z navodili za šravfanje za mojega K-ja v LOUIS-u in moram reč da je kar dobro napisano. Mam sicer težave, ker nemško bl slabo obvladam ampak mislim da bo kar šlo.

Toplo priporočam. (Saj nasveti so OK, tukaj je pa res podrobno opisan vsak postopek)

jah jaz take stvari poiščem po internetu tko da za jermen sem najdu tukej :

http://powerboxer.de/index.php?option=com_...5&Itemid=43

je pa res problem ker kakšno stvar ne razumeš čist točno. Tukej recimo govori nekej o nastavitvi vžiga, kar bi bilo pri mojem sigurno pametno, omenja tudi rožlanje(Klingeln), kar se pri meni pojavlja in mogoče bi se res kaj rešlo če bi nastavil še ta vžig...

Vsi pravijo da je to rožlanje normalno, ampak sem zadnjič govoril z enim nemcem ki ima 65000 na svojem pa je reku da popolnoma nič ne zarožla...

Skoz bolj opažam da teli serviserji...največkrat naredi tisto kar mu rečeš, ostalo pa bremze pa kakšno stvar še pogleda, kaj večjega v drobovje se pa nihče ne spušča...če pa poznaš vse fore pa kje se vse nahaja pa kako deluje je pa vseen drek če sam odpreš pa pogledaš...mogoče parkrat kej zafrkneš ampak se pa kej naučiš....

Objavljeno

jah jaz take stvari poiščem po internetu tko da za jermen sem najdu tukej :

http://powerboxer.de/index.php?option=com_...5&Itemid=43

je pa res problem ker kakšno stvar ne razumeš čist točno. Tukej recimo govori nekej o nastavitvi vžiga, kar bi bilo pri mojem sigurno pametno, omenja tudi rožlanje(Klingeln), kar se pri meni pojavlja in mogoče bi se res kaj rešlo če bi nastavil še ta vžig...

Vsi pravijo da je to rožlanje normalno, ampak sem zadnjič govoril z enim nemcem ki ima 65000 na svojem pa je reku da popolnoma nič ne zarožla...

Skoz bolj opažam da teli serviserji...največkrat naredi tisto kar mu rečeš, ostalo pa bremze pa kakšno stvar še pogleda, kaj večjega v drobovje se pa nihče ne spušča...če pa poznaš vse fore pa kje se vse nahaja pa kako deluje je pa vseen drek če sam odpreš pa pogledaš...mogoče parkrat kej zafrkneš ampak se pa kej naučiš....

saj ti nikjer tam ne piše, da moreš nastavljati vžig. Piše, da ko je jermen na pravem položaju napenjalni vijak zategneš z momentom 8Nm, šele potem zategneš matico z momentom 20Nm. in še ostale z momentom 20Nm (matice aluminijastega okvirja). Cev, ki ti ovira sneti jermen lahko preprosto odstraniš, saj je to samo oddušnik.

Vžig moreš nataviti ob merebitni menjavi platine s Hallovimi senzornji (Hallgeberplatte). Tudi odmontiranje jermenic se tebe ne tiče, ker so tvoje še vedno uporabne(mislim, da so kot nove)

"klingeln" ne pomeni rožljanje ampak klenkanje. Če motor klenka je lahko kriva slaba kvaliteta goriva (se mi je včasih dogajalo v Italiji in Grčiji), nenatančna sinhronizacija cilindrov, razštelan vžig, napačni rele za aktiviranje ustreznega programa v Motronicu.

Rožlja pa vsak bokser malo. Prvih 4-5s po štartu rožljajo verige odmičnih gredi, dokler se oljni tlak ne poveča toliko, da napenjalci ustrezno napnejo tekalnih šin verige. Potem bi rožljanje verige moglo potihnit, če ne, so za rožljanje krivi napenjalci. To sta po en vijak na levi strani zgoraj(noter je tulec z vzmetjo) in na desni strani spodaj(na cilindrih) gledanov smeri vožnje. Ob višjem št, kilometrov pa je lahko vzrok tudi napenjalna šina ali pa obrabljene (raztegnjene) verige. V kolikor je vzrok tvojega rožljanja napenjalec, paše noter tudi iz napenjalec motorja 1200GS (tega na servisih ponavadi ne vejo), ki je boljši in nima enake številke ETK kot za 1150.

Rožlja lahko tudi (pri teh km skoraj vedno) potisni ležaj sklopke. Ko sklopko pritisneš, rožljanje preneha(ležaj je obremenjen), ko sklopko spustiš se ležaj razbremeni in prične rožljat.

Včasih je vzrok rožljanja tudi malo bolj zračen menjalni in medsebojni kontak posameznih zobnikov.

Pri vse bmwejih (1100/1150) rožljajo(klikajo, tiktakajo) tudi dušilne lopute na uplinjačih (konstrukcijska napaka, ker se ležišča hitro izrabijo). Če prtitisneš prst na kolesce, kjer na uplinjač vpet bovden(gaszajla) plina, klikanje poneha.

So pa bokserji že osnovi nekaj glasnejši kot ostali motorji, ker nimajo vodnega hlajenja in se kovinski zvoki, ki jih povzroča motor prenašajo direktno v okolico(jih ne zaduši plast vode kot pri vodnohlajenih).

Nemci imajo dober pregovor "Wenn eine Kuh nicht klappert ist sie tod..", "če krava ne rožlja je verjetno mrtva.."

Objavljeno

u bambi hvala za obširen odgovor in obrazložitev, sej pod rožljanjem sem mislil klenkanje...

nenatančna sinhronizacija cilindrov, razštelan vžig,....

sej to je to, cilindre mi je sinhroniziral ob 40.000, vsaj naj bi jih, vžig pa mislim da se ni štelal...

Objavljeno

A nisi si dolpotegnu tistih filmčkov ki jih je nastavu špilferderber ?? v temi R1150R.

Tu je za jermen nastavit KLIKNI.

lp

Objavljeno

u pa res...sem potegnu ja itak, sam sem gledal samo za sinhronizacijo pa za štelanje ventilov...če je pa še za Poly V....zakon...

hvala

Objavljeno

evo je uštimano, že laufa...

Objavljeno

mene pa zanima če je kdo kdaj menjal kaj pri kardanu, ker se mi dozdeva da včasih tko grdo butne, kot da bi bil nekje luft, to se včasih ni dogajalo, sicer z nežnostjo se da zelo oblažiti ampak vseeno včasih kar cuka...So kje kakšne gumice ali pa kakšne puše ki bi bile obrabljene?? Se pa najbolj čuti tam v 3. ali 4. prestavi pri konstantih obratih...tam okoli 3000...??

Objavljeno

mene pa zanima če je kdo kdaj menjal kaj pri kardanu, ker se mi dozdeva da včasih tko grdo butne, kot da bi bil nekje luft, to se včasih ni dogajalo, sicer z nežnostjo se da zelo oblažiti ampak vseeno včasih kar cuka...So kje kakšne gumice ali pa kakšne puše ki bi bile obrabljene?? Se pa najbolj čuti tam v 3. ali 4. prestavi pri konstantih obratih...tam okoli 3000...??

Kaj butne? Kar med konstantno vožnjo?

Guma, ki duši vibracije in udarce je vgrajena kar v kardanski gredi sami in verjetno ni vzrok tvojih težav. Mislim, da tvoje težave izvirajo iz menjalnika.

Na slikah je viden kardan, pri katerem je gumo iztisnilo ven. Motor je imel 90000km, lastnik pa pravi, da ni čutil nobenih vibracij. Kardan je vzel ven zaradi menjave ležaja na zadnjem pogonu.

post-689-1158135244_thumb.jpg

post-689-1158135257_thumb.jpg

Objavljeno

Na koliko se pri GS-u, z moment kljucem zategne vijake pri menjavi gum?

Hvala

Objavljeno

Na koliko se pri GS-u, z moment kljucem zategne vijake pri menjavi gum?

Hvala

Najprej zategneš vse štiri na 72Nm, nato pa še enkrat do 105Nm. Jaz jih zategujem kar s priloženim ključem, po občutku (kolikor gre), pa še nesem imel nikoli težav. Tako velikega momentnega ključa sploh nimam.

Objavljeno

Najprej zategneš vse štiri na 72Nm, nato pa še enkrat do 105Nm. Jaz jih zategujem kar s priloženim ključem, po občutku (kolikor gre), pa še nesem imel nikoli težav. Tako velikega momentnega ključa sploh nimam.

Najlepsa hvala

Objavljeno

mene pa zanima če je kdo kdaj menjal kaj pri kardanu, ker se mi dozdeva da včasih tko grdo butne, kot da bi bil nekje luft, to se včasih ni dogajalo, sicer z nežnostjo se da zelo oblažiti ampak vseeno včasih kar cuka...So kje kakšne gumice ali pa kakšne puše ki bi bile obrabljene?? Se pa najbolj čuti tam v 3. ali 4. prestavi pri konstantih obratih...tam okoli 3000...??

Hm...

Probaj postavit motor na centralno stojalo, pa pol prmi kolo na vrhu in spodaj in preveri, če ima kaj zračnosti,

potem pa spredaj in zadaj primi zadnje kolo in srpobaj še tam zračnost. Že milimeter se ti lahko pozna. Sedaj pa kolikor vem sta dve možnosti zračnosti. Ena je ležaj, tisto bi bilo malo več dela, ali pa je zračnost samo v ležajih nihajke. Tisto pa malo nazaj pobrskaj kako se uštima. Že omenjeno. U glavnem rabiš mislim da 30 gedoro nastavek, in veliko ročico, ter 10 inbus nastavetk da priviješ tisti vijak, na notranji strani nihajke, takoj za platiščem kolesa je. Slikco boš višje našel. Ta šrauf je zalepljen z lockcitom, tako da bo potrebno malo več sile na začetku. Če je seveda to to. Če pa ne boš našel napake, pa bo moral kak mehanik to razstavit.

Lep pozdrav

D.

Objavljeno

Tako velikega momentnega ključa sploh nimam.

si ga pa narediš (mislim navidezno izračunaš)

malo fizike ne škodi...

na pawrih pa temu pravimo zakon mange

Objavljeno

Studiram, da bi za mojga GS-a nabavil gume Michelin Anakee.

A jih kdo ze fura, kaksne so izkusnje?

Zdaj imel Bridgestone Trial Wing 101 in bil cist navdusen. Naredil 13.000 km, sam sem jih v nulo znucal, tudi prvo.

Objavljeno

Studiram, da bi za mojga GS-a nabavil gume Michelin Anakee.

A jih kdo ze fura, kaksne so izkusnje?

Zdaj imel Bridgestone Trial Wing 101 in bil cist navdusen. Naredil 13.000 km, sam sem jih v nulo znucal, tudi prvo.

Bil zelo zadovoljen, zvozil 2 kompleta, naredil okoli 13500 km (z vsakim).

Objavljeno

Bil zelo zadovoljen, zvozil 2 kompleta, naredil okoli 13500 km (z vsakim).

Sem se ze zmenil, popoldne bodo ze gor....Se oglasim, ko jih zvozim...

  • 4 tedne pozneje...
Objavljeno

Pri meni se je končalo druženje z BMW 1150gs. :worship: Naredil 96.400km in bil zelo zadovoljen z njim. :OK: Sprednjih ploščic še ni bilo menjanih, olja minimum pil, da ne govorim v gumah... :yea1:

Za mene ni boljše endure(mislim, da je še ena) :OK: samo se moram še navadit na njo-njega. Ime mu je Jason :devil: - namreč danes je petek 13, ko je prišel domov. :yea1: lp

Objavljeno

A si kdaj dal več kot 1/4 gasa? :krneki:

:lol1: :lol1:

Se nisi nikol peljal z njim zgleda :lol1: :lol1:

Objavljeno

A kdo mogoče pogreša kolo, medtem ko je z GS-om na poti?

post-2433-1161263759_thumb.jpg

Objavljeno

GS über alles, jaz sem tudi za letos sezono več ali manj zaključil, sicer ga ne bom odjavil ampak za kakšno daljšo turo tudi ne bo. Ampak vseeno letos naredil lepih in varnih 17.000km, po Avstriji, Italiji, Madžarski, Korziki, Provansi, Azurni obali, Hrvaški ter seveda tudi po Sloveniji.

GS hvala ti :OK: :wub:

  • 2 tedne pozneje...
Objavljeno

mene pa zanima, a se dobi original BMW pokrivalo za motor da bi bil gor kakšen napis GS ali pa BMW logo ali pa kaj podobnega? Je kdo že videl kaj takega?

Iščem po tisti bmw.de strani pa pol K ni vredna...kot da ne znajo to mal bolj pregledo naresti...pri KTM vse najdeš?

Objavljeno

mene pa zanima, a se dobi original BMW pokrivalo za motor da bi bil gor kakšen napis GS ali pa BMW logo ali pa kaj podobnega? Je kdo že videl kaj takega?

Iščem po tisti bmw.de strani pa pol K ni vredna...kot da ne znajo to mal bolj pregledo naresti...pri KTM vse najdeš?

Kaj praviš na kaj takega?

http://cgi.ebay.de/Abdeckplane-BMW-RT-R-LT...bayphotohosting

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!