Skoči na vsebino

Motoristi in dolge luči


Cegi

Priporočene objave

Zelo kratek odgovor: vozi s kratkimi lučmi in daj kazensko prijavo vsem tistim, ki te oslepijo.

Vožnja z dolgimi podnevi ni kaznivo dejanje, pač pa le prekršek ...

Neslednje vprašanje: kako deluje vidno zaznavanje: v primeru, da so vsi objekti enakomerno osvetljeni in v primeru, da so samo nekateri? Katere prej vidiš in kje je večji radij zajemanja slike?

To hočeš povedati, da dolge luči podnevi pravzaprav povzročajo slabšo vidnost ostalih vozil v prometu (tistih, ki ne uporabljajo dolgih)?

Fajn si si nažagal vejo, na kateri že ves čas poskakuješ ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ko smo že pri lučeh...

kaj pa meglenke na avtih?

meni gre maximalno na ku*** ko folk v dežju in podobnem z meglenkami vozi ali ponoči, ko ni ne duha in sluha o megli.

pač loleki pozabijo vgasnit ali kaj te vem kaj jim je.

ne kapiram... wallbash.gif

da se ja še bolj blešči od cestišča.

motečeje je že v avtu, na motorju še toliko bolj.

policaji pa kar gledajo, kot da ni nič.

ni to prekršek in posledično kazen??

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja v tem primeru imaš 100% prav, sedaj te pa jaz vprašam, približuje se ti avto z lučmi, kolesar brez in pešec brez? Kaj najprej opaziš ? avto itak.

Verzija 2. vsi so brez luči? kaj najprej opaziš? Še vedno avto, ker je večji od pešca in biciklista. Ker pa nihče ne izstopa, prej zajameš celotno sliko.

Pač tako je moje mnenje, ti imaš pa drugačnega. In temu je namenjen forum.

Pešec in biciklist sta itak na skrajnem oddaljenem robu na drugi strani cestišča, razen, kadar hodita/vozita v smer tvoje vožnje. V tem primeru sta verjetno na desnem pločniku :whistle:, v kakšni vasi ali kje drugje pa ljudje itak vozimo 50 in manj ter take stvari vidimo. In še bicikli imajo zadaj rdečo lučko utripalko zadnja leta, pešci pa včasih celo kresničke.

No, ampak - če si slep, ti morda odsvetujem, da se voziš z motorjem.

ni to prekršek in posledično kazen??

Je. Eni pač na avtu radi pržgejo vse, kar imajo ,da se vidi, da so zmogli napraskat 100 evrov za doplačilo za "paket: megla". Megla v glavi, ne na cesti, ofkors. :-)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To hočeš povedati, da dolge luči podnevi pravzaprav povzročajo slabšo vidnost ostalih vozil v prometu (tistih, ki ne uporabljajo dolgih)?

Fajn si si nažagal vejo, na kateri že ves čas poskakuješ ...

Ne, govoril sem o lučeh nasploh. Dejstvo je da so bolj osvetljeni objekti prej vidni in s tem se kasneje opazi neosvetljene, kot so pešci, kolesarji...tako podnevi kot ponoči. Če imajo samo vozila prižgane luči, drugi udeleženci pa ne, so vozila prej vidna. Ne govorim samo o dolgih lučeh. Če pa pišem kot motorist, pa sem sigurno bolj viden z dolgimi lučmi. Če pišem kot voznik avtomobila: do sedaj me podnevi ni še nihče oslepel z dolgo lučjo. Pa še ponoči sem preživel, če me je kdo preveč posvetil.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pešec in biciklist sta itak na skrajnem oddaljenem robu na drugi strani cestišča, razen, kadar hodita/vozita v smer tvoje vožnje. V tem primeru sta verjetno na desnem pločniku whistle.gif, v kakšni vasi ali kje drugje pa ljudje itak vozimo 50 in manj ter take stvari vidimo. In še bicikli imajo zadaj rdečo lučko utripalko zadnja leta, pešci pa včasih celo kresničke.

No, ampak - če si slep, ti morda odsvetujem, da se voziš z motorjem.

Mašina, če hočeš da se natepavava v nedogled, ni noben problem, lahko te žalim kot ti mene do nezavesti. Pravilo v prometu pa je jasno:

NAJBOLJ OGROŽENI SO PEŠCI, NATO BICIKLISTI, ŠELE ZATEM MOTORISTI IN AVTOMOBILISTI. Tebi pa je bistveno, da so v prvi vrsti osvetljeni avtomobili, da jih pač bolje vidiš. Ostali udeleženci pa očitno sploh ne obstajajo, saj hodijo pravilno po robu cestišča in jim na riti utripa rdeča lučka. Ja očitno ti še ni otrok priletel pred avto in nobena domača žival. (brez kresničke). Če se ne motim, je ena deklica s tega foruma pred kratkim razbila svoj motor, ker ji je pes priletel pod kolo.

mi je izredno všeč, da imaš tako zaupanje vase, ko voziš po predpisih in misliš, da se ti zaradi tega ne more nič zgoditi. Naj te zbudim: Shit happens!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne, govoril sem o lučeh nasploh. Dejstvo je da so bolj osvetljeni objekti prej vidni in s tem se kasneje opazi neosvetljene, kot so pešci, kolesarji...tako podnevi kot ponoči.

To velja morda ponoči, v mraku in ob slabših vremenskih razmerah (ko je itak treba imeti prižgane luči), podnevi pa sigurno ne.

Razen, seveda, za tiste bisere, ki vozijo z dolgimi. Tisti znajo kdaj koga toliko ravno toliko zaslepiti, da za par trenutkov res ne more videti neosvetljenih 'objektov' (pešcev, kolesarjev, ...).

Če imajo samo vozila prižgane luči, drugi udeleženci pa ne, so vozila prej vidna.

Normalno, saj se vozila tudi hitreje premikajo in je zato dokaj smotrno, da so prej vidna.

Ko bojo pešci začeli šibat 50, 70, 90, ... km/h na uro, bodo tudi dobili luči.

Ne govorim samo o dolgih lučeh. Če pa pišem kot motorist, pa sem sigurno bolj viden z dolgimi lučmi. Če pišem kot voznik avtomobila: do sedaj me podnevi ni še nihče oslepel z dolgo lučjo. Pa še ponoči sem preživel, če me je kdo preveč posvetil.

Ne gre za to, ali preživiš ti. Gre za to, da preživi tisti pešec, za katerega te 'kao' tako skrbi v prejšnjih vrsticah in ga zaradi trenutne 'slepote' ne vidiš.

D.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mašina, če hočeš da se natepavava v nedogled, ni noben problem, lahko te žalim kot ti mene do nezavesti. Pravilo v prometu pa je jasno:

NAJBOLJ OGROŽENI SO PEŠCI, NATO BICIKLISTI, ŠELE ZATEM MOTORISTI IN AVTOMOBILISTI. Tebi pa je bistveno, da so v prvi vrsti osvetljeni avtomobili, da jih pač bolje vidiš. Ostali udeleženci pa očitno sploh ne obstajajo, saj hodijo pravilno po robu cestišča in jim na riti utripa rdeča lučka. Ja očitno ti še ni otrok priletel pred avto in nobena domača žival. (brez kresničke). Če se ne motim, je ena deklica s tega foruma pred kratkim razbila svoj motor, ker ji je pes priletel pod kolo.

mi je izredno všeč, da imaš tako zaupanje vase, ko voziš po predpisih in misliš, da se ti zaradi tega ne more nič zgoditi. Naj te zbudim: Shit happens!

glej, pešci i nkolesarji so zelo počasni in me ne morejo "presenetiti" tako, kot kak hiter avto ali motor.

Konc debate, jaz zmagam, ti nimaš pojma. :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tle mate link, da vam bo jasno o čem govorim. http://www.motosvet.com/posebne-dnevne-luci-na-avtomobilih-resitev-za-vidnost-motociklistov.html in izvleček: Pri vsem skupaj FEMO moti edino navedba komisije, da so DRL pomembne za zagotavljanje prometne varnosti, saj pešci, kolesarji in motoristi lahko bolje in hitreje vidijo in prepoznajo vozila opremljena s temi lučmi. Očitno je komisija spregledala pomembno določilo prometne varnosti, da morajo biti opazni vsi, tudi šibkejši udeleženci v prometu, pri tem pa je uporabila »najmanj slabo« rešitev, da so avtomobiliste še malo bolj razbremenili odgovornosti paziti na druge udeležence v prometu.

Ne mi nakladat sedaj, da je članek na temo posebnih luči, kajti moja debata gre na šibkejše udeležence in neosvetlene objekte v prometu.

in še en izvleček iz motosveta: Dnevne luči so vsekakor prinesle več škode kot koristi. Motoristi, biciklisti in tudi pešci so bili zaradi njih manj vidni in s tem bolj ogroženi. Pa tudi ... (se vprašam a so oni tudi butli?-motosvet?halo?)

naslednji izvleček: V sredo začne veljati smernica EU, ki nalaga, da bodo morali imeti leta 2011 vsi novi avtomobili vgrajene dnevne luči. Čeprav nekatere evropske države (tudi Slovenija) že imajo uzakonjeno uporabo zasenčenih luči preko dneva, ima njihova uporaba tudi temne plati: ker so presvetle, včasih motijo nasproti vozeče, zaradi njih so motoristi v vsakdanjem prometu manj vidni, pa tudi precej potratne so, pojasnjuje Marjan Božič, direktor podjetja Artemiso, ki izvaja treninge varne vožnje. in link: http://www.zurnal24.si/varna-voznja/dnevne-luci-eu-2011-121941 pa še bi lahko iskal in opisoval dejstva zakaj so zaradi dnevnih luči (avtomobilov) motoristi slabše vidni, in ostali šibkejši udeleženci tudi. Pa se mi ne da več.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj pa, ko pešec nenadoma skoči na cesto, ker se je tisti trenutek nekaj spomnil? A takrat te tudi ne preseneti? In kolesar, ko se izogne oviri na cesti? Te ta tudi ne preseneti?

LP Robert

mene osebno pešci in biciklisti ne presenetijo, ker jih prehitevam podobno kot motorje, in čist mal manj naokrog, kot če bi bili avti. de bi me izsilila pa sta mal prepočasna.

But make no mistake, predvsem kolesarji so včasih kreatorji precej zagatnih situacij, pa niti malo po svoji krivdi. ker so zelo počasni jih avti kamjoni in ostala dvosledna vozila prehitijo na prvo žogo, neglede na trenutno situacijo. če takrat ravno prehitevaš po vseh pravilih, lahko prostora zmanjka.. .

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

nica EU, ki nalaga, da bodo morali imeti leta 2011 vsi novi avtomobili vgrajene dnevne luči. Čeprav nekatere evropske države (tudi Slovenija) že imajo uzakonjeno uporabo zasenčenih luči preko dneva, ima njihova uporaba tudi temne plati: ker so presvetle, včasih motijo nasproti vozeče, zaradi njih so motoristi v vsakdanjem prometu manj vidni, pa tudi precej potratne so, pojasnjuje Marjan Božič, direktor podjetja Artemiso, ki izvaja treninge varne vožnje. in link: http://www.zurnal24....-eu-2011-121941 pa še bi lahko iskal in opisoval dejstva zakaj so zaradi dnevnih luči (avtomobilov) motoristi slabše vidni, in ostali šibkejši udeleženci tudi. Pa se mi ne da več.

In kaj od tega točno je argument za to, da naj motoristi vozijo z dolgimi?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Se strinjam, da v debati včasih kontraindikorno pišem, mogoče bi moderator lahko razširil temo na uporabo luči, kjer je pač vse zajeto, vendar kot udeleženec v prometu ne morem razmošljati samo kot motorist, če 90% časa na cesti preživim v avtu. Je pa dejstvo da:

1. kot motorist, je bolje da imam dolge luči ker sem bolj viden

2. kot avtomobilista me motorist z dolgimi lučmi ne moti, ker je bolj viden

3. kot udeleženec v prometu, me pa splošna uporaba dnevnih luči v dvoslednih vozilih moti iz preprostega razloga, ker so šibkejši udeleženci zaradi tega manj vidni.

Da ponovno pojasnim, nekateri so se v prejšnjih postih pritoževali čez recimo vožnjo po hrvaški, ker vozil in njih hitrosti sploh ne opazijo. Da točno so opazili, vzrok pa tiči v tem ker smo se razvadili na avtomobile z lučmi.

Pred leti, ke je bil ta zakon potrjen, se mi je zelo dopadel in sem imel takoj luči prižgane. Super, vsa vozila so se videla prej kot običajno. Čez čas, pa sem opazil sledeče: se mi je zgodilo, da sem vozilo brez prižganih luči (tip je pač pozabil) kasneje opazil, celo sem ga zamenjal s parkiranim vozilom. Dejansko se mi je zaznavanje skrčilo na osvetljene objekte in šele nato na neosvetljene. Naslednje: naj vsak pri sebi razmisli (lahko tudi testira), kaj najprej pogleda pri nasprotivozečem vozilu? Odgovor luči. Dobesedno ga pogledaš v luči. Šele nato vse drugo in to je izguba časa. Če luči nebi imel, ga zaznaš kot objekt v enakem kontrastu kot okolico. Tvoj zabjem slike je dejansko večji. Hkratnost zaznavanja vseh objektov, brez selekcije zaradi luči.

Za vse cinike: ne ne nosim očal in zaenkrat dobro vidim.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

In kaj od tega točno je argument za to, da naj motoristi vozijo z dolgimi?

Mašina ne vlači stavkov ven iz koncepta, ker debata je že zdavnaj prešla samo dolge luči. Ti ki dobro vidiš in fantastično sklepaš, bi lahko že večkrat prebral zakaj sem govoril o dolgih lučeh in zakaj o lučeh pri avtomobilih.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moje mnenje o temi:

1. Dolge luči na motorju podnevi v sončnem vremenu (sploh poleti) me ne oslepijo.

2. Dolge luči na motorju vsekakor prispevajo k temu, da je motorist prej viden. Še posebej v kakšnih križiščih na regionalkah, kjer je na določenih odsekih zelo pomembno, da se avtomobilistu, ki se vključuje, posveti še kakšen foton v očesu in ga morebiti celo prepriča, da še enkrat preveri, ali ima prostor za vključevanje. Motor pač po zasnovi ni tako velik objekt, kot avto in je dobro včasih malo pozornosti pritegnit. Čisto preventivno. Seveda s tem nočem povedati tega, da daš dolge luči in ti je dovoljeno bulat gas do konca.

3. Na zatemnjenih regionalkah tudi ob "polni moči sonca" (recimo v kakšni soteski) so običajno že splošni pogoji na cesti takšni, da ni potrebno prižigati dolgih - poleg tega tam dolge luči res znajo biti moteče, čeprav tudi ne tako zelo, saj srečanje ne traja več kot trenutek.

4. Podobno kot zgoraj - vendar v razmerah, ko sonce ni "na polno razbohoteno" (jutro, mrak, ...., ..... <- dopiši sam) - dolge luči so moteče, občasno pa je, glede na oceno situacije vendarle potrebno pritegniti pozornost, glede na oceno dogajanja pred tabo

5. Če kogarkoli sredi poletnega dne, ob sončnem vremenu, ali pa ko vozi proti soncu, tako zelo moti nasproti vozeče vozilo z dolgimi lučmi, potem verjetno tudi ni sposoben vožnje ponoči, kjer se bleščanje v oči dogaja velikokrat, sploh v deževnem vremenu, kjer pride do odboja od ceste

6. Luči podnevi so dobra stvar. Morda je to zaradi tega, ker sem se pač navadil, da je tako, ne vem. Hitrosti vozil se dvigajo, večja je dinamika in agresivnost prometa, tako, da je tisti fotonček (glej točko 2) kar pomemben. Tudi ko sem v vlogi pešca ali kolesarja in se umikam vozilom.

Osebno uporabljam dolge luči občasno, v skladu s točko 2, izredno redko v skladu s 4 (ker raje uporabim druga sredstva, kot so zavore).

Over & Out :xx:

Popravljeno . Popravil m147
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moje menenje:

Uporabe dolgih luči podnevi ne odobravam, razen v primeru ko je sonce nizko na obzorju in za mojim hrbtom!

Vse ostalo je :bum:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Barakuda daj si malo podpis zmanjšaj ker je jadno, če tudi srednje dolge objave zasedejo manj placa kot tvoj podpis ...

Sicer pa @all - danes sem malo gledal in moram priznat, da me je prijetno presenetilo, da ni bilo niti enega bumbarja, ki bi vozil z dolgo (ok, sem naredil krajšo furco, 150 km).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Barakuda daj si malo podpis zmanjšaj ker je jadno, če tudi srednje dolge objave zasedejo manj placa kot tvoj podpis ...

Sicer pa @all - danes sem malo gledal in moram priznat, da me je prijetno presenetilo, da ni bilo niti enega bumbarja, ki bi vozil z dolgo (ok, sem naredil krajšo furco, 150 km).

Tudi meglenkarjev ni bilo? :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moje menenje:

Uporabe dolgih luči podnevi ne odobravam, razen v primeru ko je sonce nizko na obzorju in za mojim hrbtom!

Vse ostalo je twak.gif

Ampak to je kaznivo; ti napišejo položnico-policaji

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz sem jih pa danes (grobnik dan) videl kar nekaj, ko sem se vračal iz Pule na Rijeko in domov, pa me ni nihče od njih motil ali oslepil. Bolj so me motile snete sekire.

Popravljeno . Popravil DAMI33
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 leto pozneje...

Takole krasno mi je danes motorist-reševalec v Ljubljani na relaciji kak kilometer svetil z dolgo direkt v možgane ... na nujni vožnji ni bil, saj temu namenjena rotacijska in sirena nista bili vključeni ... prav na jetra mi je šel ... verjetno se mu je strašno fajn zdelo, da tako skrbi za svojo opaznost (poleg tistih kričečih barv, ki so temu zares namenjene in celo učinkovite) ...

Me prav zanima, ali je hotel povzročiti kako nesrečo, ker mu je dela manjkalo ...

Lahko bi vsaj v času, ko ni na nujni vožnji, spoštoval predpise.

post-19673-0-41811500-1306180095_thumb.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Takole krasno mi je danes motorist-reševalec v Ljubljani na relaciji kak kilometer svetil z dolgo direkt v možgane ... na nujni vožnji ni bil, saj temu namenjena rotacijska in sirena nista bili vključeni ... prav na jetra mi je šel ... verjetno se mu je strašno fajn zdelo, da tako skrbi za svojo opaznost (poleg tistih kričečih barv, ki so temu zares namenjene in celo učinkovite) ...

Me prav zanima, ali je hotel povzročiti kako nesrečo, ker mu je dela manjkalo ...

Lahko bi vsaj v času, ko ni na nujni vožnji, spoštoval predpise.

Kaj pa ce bi ti rajs vozil pa ne okrog slikal? Ce smo ze pri povzrocanju splosne nevarnosti...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj pa ce bi ti rajs vozil pa ne okrog slikal? Ce smo ze pri povzrocanju splosne nevarnosti...

Dej fak off, ker te ni nihče nič vprašal.

PS: če me da moderator na hladno, prosim, da počaka par minut, da še namontiram video posnetek tega dogodka.

Popravljeno . Popravil JustinBieber
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Takole krasno mi je danes motorist-reševalec v Ljubljani na relaciji kak kilometer svetil z dolgo direkt v možgane ... na nujni vožnji ni bil, saj temu namenjena rotacijska in sirena nista bili vključeni ... prav na jetra mi je šel ... verjetno se mu je strašno fajn zdelo, da tako skrbi za svojo opaznost (poleg tistih kričečih barv, ki so temu zares namenjene in celo učinkovite) ...

Me prav zanima, ali je hotel povzročiti kako nesrečo, ker mu je dela manjkalo ...

Lahko bi vsaj v času, ko ni na nujni vožnji, spoštoval predpise.

post-19673-0-41811500-1306180095_thumb.jpg

a veš koliko časa si porabil za to da si vzel fotoaparat v roke, ga prižgal, nameril in naredil sliko, da ne omenjam koliko časa pri tem nisi gledal na cesto....no, v približno 1% tega časa bi lahko premaknil tisti črni jeziček ki štrli pod ogledalom, če sploh veš za kaj je tisti jeziček, pa ti ne bi nič v možgane svetilo, čeprav dvomim da ti je

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Evo, še video.

Pravzaprav krasno - kot da bi ti v retrovizor svetilo sonce. Na posnetku je malce pretirano, pač zaradi slabega kontrastnega razpona digitalnega snemalnika ... ampak se dobro vidi, v čem je problem, kenede.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

a veš koliko časa si porabil za to da si vzel fotoaparat v roke, ga prižgal, nameril in naredil sliko, da ne omenjam koliko časa pri tem nisi gledal na cesto....no, v približno 1% tega časa bi lahko premaknil tisti črni jeziček ki štrli pod ogledalom, če sploh veš za kaj je tisti jeziček, pa ti ne bi nič v možgane svetilo, čeprav dvomim da ti je

Tisti jeziček zagotovo ni zato, da sredi dneva zatemnjujem retrovizor. Če pa verjameš, da je tako, živiš v zmoti. Pa še vedno so tu stranska ogledala, ki se jih pa nekak ne zatemnjuje ali odklanja v drugo smer zaradi same namembnosti, a ne?

Časa mi pa pri rdečem semaforju ni manjkalo. ...

In ja - žal s fotkanjem/snemanjem kršim predpise, ampak z določenim namenom. Pri tem sem naredil vse potrebno, da sem to izvajal maksimalno varno. Za razliko od tistega z dolgimi lučmi zadaj. Z dolgimi svetiti sredi dneva v mestnem središču pač ne more biti varno za nikogar - še za njega samega ne!

Popravljeno . Popravil JustinBieber
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Stari, absolutno mas prevec casa med voznjo. Ti bom za spremembo postal samo eno avstralsko reklamo za varno voznjo.

telephone-pole-road-safety.jpg

Popravljeno . Popravil Dr_Jakob
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!