Skoči na vsebino

Priporočene objave

Objavljeno

Glede na to, da motorjev ne uporabljamo enako kot avtomobilov, je tudi elektrifikacija malce specifična.

Pri avtu je za večino dovolj dnevni doseg 100 km, za daljša potovanja pa npr. drugi avto ali hibrid. Morda tudi Rent -a car (za registracijo in zavarovanje, si lahko vzameš vsaj 10 dni rentanja.

Pri motorju pa ni toliko kratkih voženj (razen kafe racerjev) za izlete pa je sitno, če moraš vsakih 200 km čakat več kot pol ure.
Kar se pa zvoka tiče pa že od nekdaj pravim: nabavte si slušalke in si predvajate MotoGP ali Harley zvoke po izbiri, okolici pa prizanesite.

@krucymucy: z vodikom lahko polniš gorivne celice.

Objavljeno
9 hours ago, Darko3g said:

Glede na to, da motorjev ne uporabljamo enako kot avtomobilov, je tudi elektrifikacija malce specifična.

Pri avtu je za večino dovolj dnevni doseg 100 km, za daljša potovanja pa npr. drugi avto ali hibrid. Morda tudi Rent -a car (za registracijo in zavarovanje, si lahko vzameš vsaj 10 dni rentanja.

Pri motorju pa ni toliko kratkih voženj (razen kafe racerjev) za izlete pa je sitno, če moraš vsakih 200 km čakat več kot pol ure.
Kar se pa zvoka tiče pa že od nekdaj pravim: nabavte si slušalke in si predvajate MotoGP ali Harley zvoke po izbiri, okolici pa prizanesite.

@krucymucy: z vodikom lahko polniš gorivne celice.

Vem, pa jih nimam. Za moped se niso primerne, avti se pa prodajajo.

Objavljeno
On 1/28/2020 at 3:36 PM, DAMI34 said:

No sound no fun. Fuck you štrom :P

 

 

Kaj pa kaj drugega od tehle cebelc tud mamo, recimo kak pravi, moski motor...? :naughty:

On 1/28/2020 at 6:29 PM, krucymucy said:

BMW je pri avtomobilih zaspal, CEO pa se neumnosti klati da vsaj 5 let ne bo povprasevanja po BEV.

Ima i- in e- linijo. Ce povem po pravici, je i- vrhunski za vozit, ampak je e- maskimalno "nepravo" kar bi imel - recimo G30 530e. Se vedno je pa edino sestak tisti pravi BMW. Zal se danes velika vecina prodanih BMWjev zene z B47 motorjem.

On 1/28/2020 at 8:39 PM, thumper said:

meni bi sedel en hibrid s pogonom na lpg..tank bi bil lahko v okvirju ..rekuperacija pri zaviranju.. dejansko bi za kombinacijo z elektromotorjem zadostoval 650-700 ccm agregat , ki bi se lahko kosal s 1000ccm potovalnikom..

Ideja ni svoh. B)

On 1/29/2020 at 7:18 AM, krucymucy said:

V cem tesla 3 ni konkurencna?

Za 60k dobis avto ki ima 0-100 3s.

Je med drugim najbolj varen avto v crash testih.

Serijsko ima vec opreme kot konkurenca.

Driver assist sistemi so par let pred konkurenco.

Gretje ali hlajenje si na telefonu vklopis.

Za 60k dobis ze kar spodobno opremljeno BMW petico (ce smo ze pri precenjenem rangu), pa ne ravno 518d. :lol1:

9 hours ago, Darko3g said:

@krucymucy: z vodikom lahko polniš gorivne celice.

Ampak ga je potrebno prej komprimirati, za kar porabimo ufff energije...

Objavljeno
pred 6 urami, Zok pravi:

Kaj pa kaj drugega od tehle cebelc tud mamo, recimo kak pravi, moski motor...? :naughty:

 

SDGT v tunelu trga gate, sploh če na hitro gas spustim da poči. Takrat marsikatera baba izgubi telefon, ko ji pade iz rok :D

Po mojem bo prva elektrifikacija na offroadu, oziroma je že kar nekaj le tega, prideš oddrajsaš tistih par krogov in naložiš v kombi ter domov.

 

 

Zanimiv pogled na električarja..pa tut kaka kritika vmes.

 

 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
Ob 30. 1. 2020 ob 21:42, Darko3g pravi:

@krucymucy: z vodikom lahko polniš gorivne celice.

 

Ob 31. 1. 2020 ob 7:03, krucymucy pravi:

Vem, pa jih nimam. Za moped se niso primerne, avti se pa prodajajo.

 

Ob 31. 1. 2020 ob 7:35, Zok pravi:

Ampak ga je potrebno prej komprimirati, za kar porabimo ufff energije...

vodik se lahko porabi v agregatu z notranjim izgorevanje enako kot vsak ostali gorilni plin.

način pridobivanja - z "generatorjem" HHO.. brez shranjevanja in proizvajanjem količine plina "on demand" - po potrebi..

stvar je že zelo dobro teoretično izračunana in tudi izvedljiva v praksi . 

največji problem je "naftni" lobi - dejansko so "potolkli" vse izumitelje  (če koga zanima je na spletu kar nekaj napisano o nenadnih in v skrivnost zavitih koncev življenj teh izumiteljev) , ki so stvar pripeljali do točke , kjer bi se lahko začela serijska proizvodnja in vgradnja.. ker je stvar res uporabna in relativno enostavna je to že kar nekaj desetletij tabu tema pri pogonskih agregatih z notranjim izgorevanjem..

načrtov za izdelavo HHO generatorja je cel kup.. stroški izdelave so od minimalnih ( 100-300e) pa do visokih oz.zelo visokih (po moji laični oceni bi stal generator s precizno krmilno elektroniko in zmogljivostjo proizvodnje potrebe po gorivu med 3-4000e za nekih 30% vsega potrebnega goriva in do zame vrtoglavih zneskov nekje 10000e za nekih  60% do 20000e ali celo več za 80-100% potrebnega goriva)..

vendar - tankaš vodo ... in motor izpušča - vodo .. 

dejansko vidim edini problem v tem , da bi bilo ob veliki ali popolni količini vozi vse mokro po cesti.. edina slaba stvar.

Objavljeno (popravljeno)

Nak, ne bo slo. Za razgradnjo vode (gre za obicajno elektrolizo) porabimo ravno toliko energije, kolikor je nazaj dobimo z zgorevanjem produkta elektrolize. S tem, da se HHO generatorska celica prav tako segreva, in da MNZ nima 100% izkoristka.

Je kolega pred casom delal eksperimente na tem - bolj sem mu govoril da nima smisla, bolj je kupoval zadeve in jih deval izdelovat na laser, cnc itd... ...menda vlozil krepko cez 1000 eur preden je ugotovil, da mu avto ne pije nic manj, in da ima alternator nonstop obremenjen na 80%. K sreci je odnehal preden bi prislo do kake eksplozije in preden bi se na motorju pojavile posledice vlage - pri segreti celici uide naprej tudi del vodnih par.

To, da das not vodo, ven pa dobis vodo, in se vmes se veselo vozis, ne gre. Razen ce dobis ven manj vode, energija za premikanje pa nastaja po E = m * c^2, pri cemer je "m" razlika v masi produktov glede na maso vnosa. Vendar v tem primeru na avspuhu ne bi dobil (samo) vode. Morda bi se celo svetilo za teboj, pa kaksen gumpeljc v skafandru z geigerjevim stevcem bi se od kod pojavil. :hmm:

Bi bila pa cisto druga pesem, ce bi se mu HHO generator aktiviral kadar ima motor vec kot 1500 rpm in 0% throttle position - torej bi ob zaviranju z motorjem koristil odvecno kineticno energijo, in bi plin nekam shranil (ga stisnil prav tako s pomocjo trenutno dosegljive odvecne energije) za vbrizg po potrebi. Ampak to delajo "pametni" alternatorji (BMW efficient dynamics) ze sami po sebi - akumulator drzijo na 50% state of charge, ob zaviranju z motorjem pa alternator obremenijo na polno, da rekuperira del kineticne energije v akumulator. Med normalno voznjo potem alternator manj obremenjuje motor. Slaba stran tega - pri 100 Ah akumulatorju moram - kadar motor ne deluje - jebeno paziti kaj delam, da mi bo avto se vzgal. Efektivno gledano imam vgrajen 50 Ah akumulator z maso in ceno 100 Ah akumulatorja. ?

Popravljeno . Popravil Zok
  • Všeč mi je 3
  • 3 tedne pozneje...
Objavljeno

Ni se cisto uradno, ampak bo 24.2.2020, se pravi cez pet dni.

Zero SR/S, na osnovi SR/F naked variante z malo bolj udobnim polozajem za krmilom in oklepom.

Motor je enak kot na SR/F 82kW 110KM, navora enako 190Nm, pa tudi baterija je enaka in v primerjavi z energico majhne kapacite 14.4kWh.

Doseg je enak, 130km pri ~120km/h, realno pa kakor se jaz vozim nekje okoli 170-180km.

SR/F ima 220kg, tole pa par kil vec.

Zanimiv ...

srs01.thumb.jpg.b050b57fe796f0f8bc77625692263298.jpg

Objavljeno

City commuter (v 6 mesecih ~ 2900km) Samo po LJ (nobene relacije)!

cena: 2.400€ (1.790€ baterije 4.4kWh)
poraba: 17km / 1kWh (0,24€/ 100km)

Osebno za po mestu skoraj (skoraj!) raje, kot ICE...

D3F773E3-692B-4E1C-B61C-AC4F017D5239.jpeg

B08A5F1A-B75D-4F67-B10C-DCF5199B6404.jpeg

7F6D3235-DFBC-40E1-BAEB-87C135C1C910.jpeg

Objavljeno
8 minutes ago, franc said:

Kakšna je teža in kako se pelje?

lp

Tehtal ga nisem. Ampak...prejsnji 3kW s Pb baterijami je imel 140kg. Ta z Li-Ion je po obcutku lazji, kar lazji in bolj okreten. Ugibal bi....nekje 120-130kg! je pa ta 5kW 350A in se pelje odlicno. Tudi v prometu z lahkoto....!

Ce bos kdaj v LJ (in da imam cas), dam komot za stestirat....

lp

Objavljeno
pred 47 minutami, Roger G. Jagger pravi:

Tehtal ga nisem. Ampak...prejsnji 3kW s Pb baterijami je imel 140kg. Ta z Li-Ion je po obcutku lazji, kar lazji in bolj okreten. Ugibal bi....nekje 120-130kg! je pa ta 5kW 350A in se pelje odlicno. Tudi v prometu z lahkoto....!

Ce bos kdaj v LJ (in da imam cas), dam komot za stestirat....

lp

Hvala, mogoče ko bo malo bolj toplo. Me (malo) zanima kakšna bo "prihodnost" .

S 5kW je moped 45 (po tablici) ?

lp

Objavljeno
19 minutes ago, franc said:

Hvala, mogoče ko bo malo bolj toplo. Me (malo) zanima kakšna bo "prihodnost" .

S 5kW je moped 45 (po tablici) ?

lp

Jaz se ves cas vozim.....tudi, ko je bilo -8°C (le da ni poledice in snega)...! 
 

ja, 45km/h je omejen, zato tudi mala reg. tablica.....!

 

lp

  • Všeč mi je 2
Objavljeno (popravljeno)
6 hours ago, Roger G. Jagger said:

City commuter (v 6 mesecih ~ 2900km) Samo po LJ (nobene relacije)!

cena: 2.400€ (1.790€ baterije 4.4kWh)
poraba: 17km / 1kWh (0,24€/ 100km)

Wh/km mi je lazje za predstavo oz. kWh/100km.

Avti "zgejo" nekih 15-18kWh/100km.

Motorji pa ne vem, 10-12kWh/100km?

Popravljeno . Popravil krucymucy
Objavljeno (popravljeno)
3 hours ago, krucymucy said:

Wh/km mi je lazje za predstavo oz. kWh/100km.

Avti "zgejo" nekih 15-18kWh/100km.

Motorji pa ne vem, 10-12kWh/100km?

5-6 kWh/100km (moj primer)

Avti tudi +30kWh /100km

Popravljeno . Popravil Roger G. Jagger
Objavljeno
9 hours ago, Roger G. Jagger said:

5-6 kWh/100km (moj primer)

Avti tudi +30kWh /100km

Sej racunat znam, samo povem da se je naceloma prijel podatek kWh/km, ker nismo amerikanci in anglezi. (miles per gal).

Normalni avti so na 15-17kWh, veliki SUV so okoli 22kWh/100km.

 

Objavljeno
3 hours ago, thumper said:

hmm.. v bistvu mi je najbolj všeč "pripomoček pri parkiranju" ..:D

Teritorij goldwinga in LT-ja :)

Objavljeno (popravljeno)
5 hours ago, krucymucy said:

Sej racunat znam, samo povem da se je naceloma prijel podatek kWh/km, ker nismo amerikanci in anglezi. (miles per gal).

Normalni avti so na 15-17kWh, veliki SUV so okoli 22kWh/100km.

 

krucy, jasno mi je, da znas racunat. Sploh, tisti ki so malo bolj v EV znajo izvlect racunico. Tistim, katerim je pa vseeno...bi lahko pa tudi v klinopisu napisal. 
 

Bjørnu je e-tron 50 porabil tudi nekaj cez 30kWh/100km! (Res da ornk minus °C na Norveskem....pa ob voznji 140-145km/h)
i-Pace je baje se bolj pozresen....!

D3B0CED2-EE95-4E64-A1A0-9D25744954F0.jpeg

955A6E51-62A5-405F-8FB2-37E0187F6CE6.jpeg

Popravljeno . Popravil Roger G. Jagger
Objavljeno

Teslo 3 naj naziga pa bo tudi precej prek tistih povprecnih 17kWh/100km.

Na spritmonitorju je ze kar nekaj uporabnih podatkov za elektricarje. Dovolj velik vzorec da se da primerjat.

Objavljeno

A to toliko porabijo motorji? Od katerega proizvajalca pa je etron?

 

Objavljeno

DKW ;)

  • 2 tedne pozneje...
Objavljeno
On 2/25/2020 at 6:49 PM, thumper said:

A to toliko porabijo motorji? Od katerega proizvajalca pa je etron?

 

Ducati

  • 3 tedne pozneje...
Objavljeno

Se opravicujem, ampak sem preusmeril pozornost iz EV vozil na SARS-coV-2.

  • Haha 2

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!