Skoči na vsebino

Prezimovanje motorja + akumulatorja


kekec III

MOTO AKUMULATOR  

256 članov je glasovalo

  1. 1. MOTO AKUMULATOR ČEZ ZIMO ..... ?

    • Pustim v motorju
    • Pustim v motorju in odklopim
    • Vzamem z motorja in ga shranim


Priporočene objave

>>> Z gelom seveda :OK: Ne šparaj tam ko se ne da :grrr

Hvala, kupil z gelom 14.000 sit. Za mojo "ljubico" vse najboljše. :blush:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

hm js mam tudi z gelom sam je še slabša ko običajna, vsaj kr se tiče vzdrževanja, ker se ne da izmerit baterije, tako da ni tkao ql kot se zdi, običajna je tekoča in se jo da zmerit in ko je tolko prazna jo pač daš polnit, te pa se ne da....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

hm js mam tudi z gelom sam je še slabša ko običajna, vsaj kr se tiče vzdrževanja, ker se ne da izmerit baterije, tako da ni tkao ql kot se zdi, običajna je tekoča in se jo da zmerit in ko je tolko prazna jo pač daš polnit, te pa se ne da....

Samo kisline nemoreš merit ,ker je nima ima gel.Merjenje kisline sploh ni prava meritev baterijo je treba najprej lepo počasi napolnit najmanj 12 ur šeboljše pa je 24 ur z čim manjšo amperažo.Baterija se pri polnenju naj nebi preveč segrevala. Meri pase z obremenitvenim teston in to z 3 kratno močjo Ah (glej na akumulatorju) Npr :če je akumulator 16 Ah x 3 je 48A, sepravi pri testiranju se z aparatom obremeni akumulator z 48 A in v 30-tih sek. nesme pasti napetost pod 9,6v ,tako testiran akumulator je 100%.Tak aparat naj bi imel vsak avtoelektrikar.V Novem mestu avtoelektrika Verbič Vandotova 8 BREZPLAČNO za motoriste. :beer2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kar se tiče akumulatorjev bi vam vsem skupaj nekaj svetoval:Skoraj vsi motorj imajo statorsko navitje v olju zaradi hlajenja magnet pa služi kot vztrajnik in iz tega navitja pridejo ven tri faze ,regler pa je obenem tudi usmernik zato je precej drag ca 40000,oo sit. Držati se morate par pravil ne zaženi motorja brez akumulatorja ( z kurblom), neodključi akumulatorja če motor teče,nepolhi akumulatorja,če so kleme priključene,vedno odključi najprej - klemo nato + ,ko montiraš pa obratno najprej mon.+ nato - .Pri polnenju je dovolj da odključiš - klemo.Če vžigaš z drugim akumulatorjem ali (bosterjem) takoj ko motor vžge odključi pomožni izvor elektrike.Vsak stik ali napačno ravnanje poškoduje vsaj eno fazo in potem nastanejo razne težave. Vsakič ,ko sumite v akumulator najprej ,izmerite z volt metron polnenje. Ko motor še ne dela izmerite z volt metrom napetost na klemah naj bi bila ca 12.8 V ,ko pa motor vžgete mora napetost naraščati dodajte malo plina ca 2500 obratov po krajšem času ca 2 minuti mora napetost narasti na ca 14,2 do max 14,8v ,če je napetost nižja ali višja(def regler) . Voltmeter morate dati na enosmerni tok ,če pa merite izhod iz statorja pa na izmenični tok.Za nekatere je tole kar malo komplicirano,nobenemu nebo škodilo ,tudi če parkrat prebere saj bo prišparal veliko denarja in zajebancije.Na kakšna dodatna vprašanja vam bom rad odgovoril ,samo če nebodo preteška. :beer2:

Popravljeno . Popravil Brumer
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No take informacije pa so zmeraj dobrodošle z zanimanjem sem jih 2x prebral. :OK: :OK: :OK:

FAJN ,da je vsaj eden prebral in odgovoril se vsaj nisem zastonj matral s pisanjem.Mislim ,da bi bilo bolje an forumu ,če bi postavljali res konkretna -strokovna vprašanja in taki naj bi bili tudi odgovorji nepa,da se kregamo,kaj je kdo napisal ali kakšno slovnično napako je naredil.

Lep pozdrav! :beer2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ej Brumer, tudi jaz sem prebral (priznam samo 1 x). Kaj pa praviš na permanentne polnilce ? Jaz ga uporabljam že 3 zime in je zaenkrat kar OK .

:?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Brummer, pohvalno in odlični nasveti glede akumulatorja in samega delovanja alternatorja. V zvezi s temi nasveti, pa dodajam še svojega (ne sodi v prezimovanje), ampak je blizu te teme z akumulatorji. Moje področje je bolj varjenje. Zato opozarjam, da vsakič ko se kaj vari na motorju ali vozilu, OBVEZNO odklopite akumulator - pol (masa). Stem preprečimo preboj diod na alternaterju ali poškodovanje reglerja. Metoda je preizkušena, samo enkrat sem ga napalil pred mnogo leti, ko sem še na Amij-ju varil auspuh.

Lp Regi

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

FAJN ,da je vsaj eden prebral in odgovoril se vsaj nisem zastonj matral s pisanjem.Mislim ,da bi bilo bolje an forumu ,če bi postavljali res konkretna -strokovna vprašanja in taki naj bi bili tudi odgovorji nepa,da se kregamo,kaj je kdo napisal ali kakšno slovnično napako je naredil.

Lep pozdrav! :beer2:

>TO DELAJ :beer2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Voltmeter morate dati na enosmerni tok ,če pa merite izhod iz statorja pa na izmenični tok.

A nebi tu moralo pisati napetost namesto tok?

lp.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Voltmeter morate dati na enosmerni tok ,če pa merite izhod iz statorja pa na izmenični tok.

A nebi tu moralo pisati napetost namesto tok?

In tako so skuril karkoli že imajo voltometer, amperometer, omometer, zidarskimeter.

Sicer pa na elektro napeljavi piše "Poseg dovoljen samo strokovnjakom"

Popravljeno . Popravil bigi
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

In tako so skuril karkoli že imajo voltometer, amperometer, omometer, zidarskimeter

Ni samo problem v tem , da si skuriš instrument.Ampak lahko nardis direkten kratek stik ,ce instrument npr. narobe priključic pa skuriš navitje ali pa ti raznese akumulator.Praktično nardis vec skode kot koristi. Ko meris tok se amper-meter veze zaporedno v sistem , ko meris napetost pa vzporedno.

lp.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ej Brumer, tudi jaz sem prebral (priznam samo 1 x). Kaj pa praviš na permanentne polnilce ? Jaz ga uporabljam že 3 zime in je zaenkrat kar OK .

:?

Zelo vredu,kupil si ga bom za naslednjo zimo,čeprav dosedaj sem motor vžigal vsake dva do tri tedne.Nevem koliko to kaj toka porabi,je pa sigurno zelo uporabno,sploh pri tistih tiph motorjev s stalno majhno porabo npr (računalnik,ura ,varnostna naprava) , samo pri BMW-ju naj bi uporabljal samo originalnega zaradi automatske zaščite el.napeljave (brez varovalk),drugim proizvajalcem nebi verjel ,namreč če slučajno kaj crkne nobeden nebo hotel biti kriv.Zadeva pri BMW-eju kar dosti stane ca 28000.oo sit,v bauhauzu dobiš tri boševe manjše polnilce za ta denar. Mogoče je cenejše akumulator ven vzet in ga vsak mesec sam malo sprazniš in spet napolniš ni pa bez muk!!!!!!!!!! :beer2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ce instrument npr. narobe priključic pa skuriš navitje ali pa ti raznese akumulator.

A bi ti nehal strašit folk :D

Ne vem, kako ti lahko uspe z multimetrom kaj pokvarit. Razen če si posebno nadarjen talent :photo:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zelo vredu,kupil si ga bom za naslednjo zimo,čeprav dosedaj sem motor vžigal vsake dva do tri tedne.Nevem koliko to kaj toka porabi,je pa sigurno zelo uporabno,sploh pri tistih tiph motorjev s stalno majhno porabo npr (računalnik,ura ,varnostna naprava) , samo pri BMW-ju naj bi uporabljal samo originalnega zaradi automatske zaščite el.napeljave (brez varovalk),drugim proizvajalcem nebi verjel ,namreč če slučajno kaj crkne nobeden nebo hotel biti kriv.Zadeva pri BMW-eju kar dosti stane ca 28000.oo sit,v bauhauzu dobiš tri boševe manjše polnilce za ta denar. Mogoče je cenejše akumulator ven vzet in ga vsak mesec sam malo sprazniš in spet napolniš ni pa bez muk!!!!!!!!!! :beer2:

Osebno mislim, da ni take katastrofe uporabit tudi kaj neoriginalnega (BMW) . Pri meni tko ni panike, ker moja mrcina še najbrž nima kaj veliko visoke elektronike vgrajene razen ABS-a in vbrizga, sem pa pred 2 leti znancu prnesu iz Louisa Saito polnilc za cca 5 € in ga uporablja na R 1150 R brez problemov. :whistle:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A bi ti nehal strašit folk :D

Ne vem, kako ti lahko uspe z multimetrom kaj pokvarit. Razen če si posebno nadarjen talent :photo:

Nočem strasit nikogar vendar, ce multimeter prikljucis narobe; npr.Hoces izmerit tok v krogotoku pa si multimeter prikljucil vzporedno ter nastavil na merjenje toka (I)oz.(A) si z tem nardil DIREKTEN KRATEK STIK in preko naprave stece kratkosticni tok ,ki je 5-7 kratnik nazivnega.To pa pomeni ponavadi unicenje naprave, posebej ,ce naprava ni varovana(varovalka)

Za kaj takega ne rabis bit nek strasen talent ampak enostavno vedeti(nevedeti) nekaj osnov iz meritev.

Ce ne verjames pa lahko poiskusis vendar ti ne priporacam .

lp.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nočem strasit nikogar vendar, ce multimeter prikljucis narobe; npr.Hoces izmerit tok v krogotoku pa si multimeter prikljucil vzporedno ter nastavil na merjenje toka (I)oz.(A) si z tem nardil DIREKTEN KRATEK STIK in preko naprave stece kratkosticni tok ,ki je 5-7 kratnik nazivnega.To pa pomeni ponavadi unicenje naprave, posebej ,ce naprava ni varovana(varovalka)

Za kaj takega ne rabis bit nek strasen talent ampak enostavno vedeti(nevedeti) nekaj osnov iz meritev.

Ce ne verjames pa lahko poiskusis vendar ti ne priporacam .

lp.

Kolk pa maš meritve. To je čisti šuš.

1. Tok se meri tako, da se prekine tokokrog, v katerega se priklema A-m (direktna meritev, kjer ima odklanska tuljavica soupor, na katerem merimo padec napetosti in le to preko skale pretvorimo v tok). Tu smo omejeni z max tokom, ki lahko teče čez instrument (soupor). Mala impedanca - lahko kaj skureš

2. Posredna meritev preko tokovnih klešč. Tle nmaš kaj zajebat.

3. Napetest se meri isto odklonsko tuljavico, s tem da imamo predupor. Visoka impedanca - se ne bo skurilo nič.

Sicer pa ŠTROM je edina kurba, ki se na da šlatat.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kolk pa maš meritve. To je čisti šuš.

1. Tok se meri tako, da se prekine tokokrog, v katerega se priklema A-m (direktna meritev, kjer ima odklanska tuljavica soupor, na katerem merimo padec napetosti in le to preko skale pretvorimo v tok). Tu smo omejeni z max tokom, ki lahko teče čez instrument (soupor). Mala impedanca - LAHKO KAJ SKURIS

2. Posredna meritev preko tokovnih klešč. Tle nmaš kaj zajebat.

3. Napetest se meri isto odklonsko tuljavico, s tem da imamo predupor. Visoka impedanca - se ne bo skurilo nič.

Sicer pa ŠTROM je edina kurba, ki se na da šlatat.

[/quote

Saj to ti hocem povedat da se a-meter prikljuci zaporedno v tokokrog , v-meter pa vsporedno in ce ne ves kaj delas z multimetrom pa enostavno prikljucis tipalke na nek izvor napetosti pol pa kurblas gor pa dol gumb za izbiro meritev boš prej ali slej nekaj skuril.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Enkrat sem meril napetost akumulatorja z multimetrom nastavljenim na ampere brez varovalke. Zanimiv light-šov :blush:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Predaleč smo ali ste zašli namreč pri alternanorju sam lako meriš samo napetost ,najbolje direkno na akumulatorju.Za merjenje jakosti toka (amperov), lahko meriš samo induktivno z tokovnimi kleščami nikakor pa ne z navadnin ampermetrom (ki se veže vsporedno).sepravi med kabel in klemo.Pri induktivnem merjenju obremenjimo akumulator toliko ,da pade napetost na 12V in takrat se očita jakost toka (vsi porabniki naj bodo takrat izklučeni),jakost toka pa naj bi bila taka kot je podana v tehničnih podatkih motorja.Sevada par amperjev lahko manjka kajti npr:računalnika,ben.črpalke,vžig.tuljave nemoreš izključiti (lahko manjka ca 5-8 A).Moj motor ima alternator 480w to je ca 40 A,sepravi,če bi si izvedel takšno meritev bi moral alternator polnit pri ca 25000 vrt. 35A.

Nevem pa zakaj se nesme uporabljati navadnega ampermetra ,verjetno zato ko motor deluje se nesme prekinit tokokrog,da bi se mon. navadni Amp.meter,če bi zaganjali motor z montiranim Amp.metrom,bi pa verjetno prišlo do poškodbe Amp.metra zaradi prevelike obremenitve pri zagonu motorja.naprimer pri golfu dizlu (dvojka) je orig.baterija 63 A ,alt 50A ,za zago pa potrebuje 189Aplu žarilne svečke ca80A.Moral bi biti zelo moćan Amp.meter ,da se nebi poškodoval.

Spet sem vam dal malo v razmislek-nazdravje :beer2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Predaleč smo ali ste zašli namreč pri alternanorju sam lako meriš samo napetost ,najbolje direkno na akumulatorju.Za merjenje jakosti toka (amperov), lahko meriš samo induktivno z tokovnimi kleščami nikakor pa ne z navadnin ampermetrom (ki se veže vsporedno).sepravi med kabel in klemo.Pri induktivnem merjenju obremenjimo akumulator toliko ,da pade napetost na 12V in takrat se očita jakost toka (vsi porabniki naj bodo takrat izklučeni),jakost toka pa naj bi bila taka kot je podana v tehničnih podatkih motorja.Sevada par amperjev lahko manjka kajti npr:računalnika,ben.črpalke,vžig.tuljave nemoreš izključiti (lahko manjka ca 5-8 A).Moj motor ima alternator 480w to je ca 40 A,sepravi,če bi si izvedel takšno meritev bi moral alternator polnit pri ca 25000 vrt. 35A.

Nevem pa zakaj se nesme uporabljati navadnega ampermetra ,verjetno zato ko motor deluje se nesme prekinit tokokrog,da bi se mon. navadni Amp.meter,če bi zaganjali motor z montiranim Amp.metrom,bi pa verjetno prišlo do poškodbe Amp.metra zaradi prevelike obremenitve pri zagonu motorja.naprimer pri golfu dizlu (dvojka) je orig.baterija 63 A ,alt 50A ,za zago pa potrebuje 189Aplu žarilne svečke ca80A.Moral bi biti zelo moćan Amp.meter ,da se nebi poškodoval.

Spet sem vam dal malo v razmislek-nazdravje :beer2:

Zakaj ne z navadni A-m. Za šalo.

V tokokrog se postavi Šent ali soupor k upornosti samega notranjega upora A-m v določenem merilnem območju. Nadalje sledi malo metematične telovadbe. Končni rezultat je tok. Če si štromar boš razumel sicer pa?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zakaj ne z navadni A-m. Za šalo.

V tokokrog se postavi Šent ali soupor k upornosti samega notranjega upora A-m v določenem merilnem območju. Nadalje sledi malo metematične telovadbe. Končni rezultat je tok. Če si štromar boš razumel sicer pa?

Veš takole to izgleda: jaz sem po poklicu avtomehanik -mojster(kot multiplikator 8 nas je bilo poslanih iz Slovenije v Ingoldstat,tam smo tudi naredili mojsterski ispit) , imam S.p. avtoelektriko samo 25 let od prej imam 2 leti del.dobe v Slo. in 13 let v Švici. Jaz sem se že naučil,kar sem se ti se še uči ,nebo ti škodilo.

Kar se tiče merjenja Amp.pri alternatorju,mene so učili ,da se lahko meri samo induktivno. Res pa je ,da sem bolj malo v šolo hodil,bil sem vajenec 3 leta od tega smo imeli letno : 3 mesece pouka, 14 dni počitnic,izmensko delo,plača je bila 3000 din ( tomosov moped je stal 240000,oo din), delali smo vseno radi.Potem lahko sklepaš,da je moja generacija,tehnično slabo izobražena ,strokovno dobra in delovna. :beer2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!