Skoči na vsebino

Prezimovanje motorja + akumulatorja


kekec III

MOTO AKUMULATOR  

256 članov je glasovalo

  1. 1. MOTO AKUMULATOR ČEZ ZIMO ..... ?

    • Pustim v motorju
    • Pustim v motorju in odklopim
    • Vzamem z motorja in ga shranim


Priporočene objave

kaj pa v primeru da centralnega stojala nimas?

A ce z klocnami podlozim le zadnji del, a bo kaj prevec obremenitve na zadnjem amortizerju (oz sprednjem)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če centralnega stojala nimaš, pa postavi motocikel na zaboj od vina, olja, mineralne vode ali kaj takega iz domače shrambe (Pervy pred leti objavil sliko takega "parkiranja").

Pri tem načinu je problem, če imaš oklepnika, ki ima oklep tudi pod karterjem.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj pa ce mas spodaj lonc od izpuha? (torej nic ne nuca da je guma v luftu ce je amortizer se vedno obremenjen?)

Nuca ti tolko, da guma ne trpi. Če motor dolgo stoji na enem mestu in je z gumami na tleh ti v najslabšem primeru lahko guma postane "jajčasta".

Če so cevi izpuha niže od karterja potem lahko to rešiš tako, da vzdolžno oz.

vzporedno z cevmi podložiš kak mehek les ali kaj podobnega, pod to pa nato kako kišto ali kaj podobnega. Vendar moraš paziti, da bo vse skupaj koliko toliko stabilno.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Oljni amortizer v mirovanju ne trpi čisto nič. Prav vseeno mu je, v kateri legi je parkiran, zgornji, spodnji ali nekje vmes. Teoretično je za prezimovanje še najboljša popolnoma zgornja lega (torej čisto not zabit), ker je tedaj os v celoti potopljena v olje in ji umazanija in korozija ne moreta škoditi.

Oljni amortizer dela v gibanju, ko med vožnjo zabija vilico gor in dol, on pa to s svojim uporom blaži.

Pri parkiranju, ko je motocikel podprt na vilicah "trpi" zgolj vzmet. Pa še to čisto nič ne, ker nosi le težo praznega motocikla in je to itak njeno naravno stanje. Kaj pa celo poletje, ko je motocikel tudi večino časa parkiran in sta gumi na tleh in so vzmeti "obremenjene".

Zato, podprite ga tu ali tam, štos je v tem, da sta gumi razbremenjeni.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Gume napolnite na 3.0 bara, postavite motor na 5cm debelo ploščo mehkega stiropora in čez zimo 2x za 1/3 obrata zavrtite kolesa.

Saj ni za zdržat, koliko nakladate okoli tega.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Gume napolnite na 3.0 bara, postavite motor na 5cm debelo ploščo mehkega stiropora in čez zimo 2x za 1/3 obrata zavrtite kolesa.

Saj ni za zdržat, koliko nakladate okoli tega.

ta ideja je tud zanimiva...jst sem z mojga malo zraka ven spustil tako da guma ni do konca napumpana..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...jst sem z mojga malo zraka ven spustil tako da guma ni do konca napumpana..

Skoraj vsi pisejo, da je treba gume napumpat. V owners manualu pa pise spustit za ~20%. :?

Kaksne so potem dobre/slabe strani teh dveh nacinov?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

gumo napumpas ce stoji na trdi podlagi (npr. beton) da guma ne postane jajcasta. ker vecinoma gume spustijo nekaj zraka v dolocenem casu (npr. zimske gume za cit cez poletje spustijo cca. 0,2 bara, banditove cca. 0,3 bara) je bolje prve metre do bencinske crpalke narediti z malce vec zraka v zracnicah kot z premalo.

ce se gume ne dotikajo tal teoreticno lahko povisanje tlaka v zracnicah odpade, vendar ce upostevas, da guma malenkost "spusti" cez zimo spet ni napacno.

zakaj v prirocniku pise, da spusti zrak ti ne vem povedati. mogoce, da guma "ne trpi" cez zimo?! (ugibam). v avstrijskem prirocniku za GSF 1200 pise, da naj se tlak v gumah povisa za cca. 0,3 - 0,5 bara.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hja, pa dejmo mal pametovat:

Q.: Kaj je problem pri gumah pri prezimitvi?

A.: Možnosti deformacije, ker so obremenjene samo na eni točki. Motor s kolesi(gumami) stoji na tleh.

Ergo:

1- moj motor stoji na tleh, zato mu bom gume malo dopumpal da bo guma bolj okrogla in se ne bo podala/deformirala zaradi stika s tlemi in pritiska teže motorja.

2 - moj motor stoji na centralnem stojalu in je še dodatno podprt, tako da ima kolesa/gume v zraku (ni deformacij zaradi teže) in mu bom pritisk v gumah malo spustil, tako da zmanjšam pritisk zraka/plina na materiale gume.

Tole spuščanje pritiska pod točko 2. se mi niti ne zdi potrebno, razen pri kakšnih oldtimerjih z zmatranimi gumami, ki jih je težko dobiti. Sicer pa bi morala normalna kolikor toliko nova guma zdržati pritisk tudi v času zimovanja. Taka navodila v manualih so verjetno ostanki starih časov. Pomembno je le tisto pod točko 1.

LP HHV

P.S.: No, mogoče bo tole zaključilo klobasanje, je pa možno, da je to le še en klobasa več.

Dodatek: Ja pa je bla res basa. Je Ice lepo povedal za pod prvo točko. Če pa imamo notri plin, pravijo, da guma ne bi smela nič spustiti čez zimo.

Popravljeno . Popravil Horjo horjulis vulgaris
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kaj pa tisto vrtenje v prazno ce imas gumo v zraku? Ce ze kaj pol se mi to zdi nesmisel (edino ce je kaj globjega za tem - lezaji, ketna......)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vrtenje z gumo v zraku pomaga le, če zraven govoriš obrazce proti urokom. :D

Če je to zadnje kolo in je motor v prestavi tudi malo premakne bate, zobnike, ... :hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če je to zadnje kolo in je motor v prestavi tudi malo premakne bate, zobnike, ... :hmm:

Sam mors pazit, ker ce ga prevec rotiras v prestavi lohk se vzge :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zima ima le tri mesece...

Kako naj vse, kar ste tle napisal, postorim v tako kratkem času... :blink: :? :hmm:

Ne jih preveč razvajat, da vam ne bo žal... :lol1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A kdo maže gume in gumijaste dele z zavorno tekočino?

Mažem jih s kolekcijo Quenty, da se ne bi z leti zgubale in postarale! :OK:

A zavorna tekočina tudi staranje zavira :?

:lol1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

upam, da se hecas......

.........saj je konzerviranje motorja z zavorno tekočino že skoraj obligatorno :devil: :wacko:

O:-) O:-) (do not try that in your garage :cry: )

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

.........saj je konzerviranje motorja z zavorno tekočino že skoraj obligatorno :devil: :wacko:

O:-) O:-) (do not try that in your garage :cry: )

Predvsem uspešno deluje na gube na lakiranih površinah! :wacko:

Ja peeesda, nej že eden reče, da zavorna tekočina ne spada nikamor drugam kot v zavorne cevke, sicer se bo res našel kak pametnjakovič in si škodo naredil, pa nas dolžil! :wacko: :(

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:? ......... :doze: :grrr

malo prekasno ma vseeno...po nasvetu lokalnega vulkanizerja sem tlak v gumah znižal....zakaj:

"Zato da se notranja plast gume, to je platno in druge sestavine, ki jih je veliko, čez zimo ne deformirajo. Tlak je spuščen delno, pogoj so obe gumi dvignjeni od tal."

imam pa kompresor pa nastavek tako da pumpanje gume ob prvi vožnji spomladi ne bo problem....

motor ima v priročniku napsane vrednosti: zadnja guma ob maksimalni obremenitvi 2,9 bara.......glede na to da bodo obe gumi čez zimo v zraku je logično da je pritisk v gumi obremenilen oziroma odveč....tako da sem dal zadnjo gumo na približno 1,8 bara...prednjo na 1,5 bara....še vedno je guma na dotik dokaj trdna-ohranja obliko...pritisk na materijale pa znatno zmanjšan....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:grrr in koliko casa se mislis imeti te gume? ....naslednja 3-4 leta? ... 10 let? ....dlje?

vulkanizer te je lepo na suho.... :lol1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!