Skoči na vsebino

Padec na makadamu, pesek v ovinku...


Priporočene objave

Objavljeno
pred 7 minutami, Zivnorc pravi:

Ok.

Kratek povzetek:

Pesek v ovinku.

... največ narediš v svojo korist in korist drugih, da narediš čim več, PREDEN prideš na pesek.

Torej: Močno zaviranje, izogib oviri.... gledanje v smeri vožnje (ali rešitve) ...kot učijo v šoli varne vožnje.... to pomeni gledanje kjer NI peska. To je najpogosteje na delu cestišča, kjer so "kolesnice", kjer avtomobili očistijo sledi peska.... največ peska je ponavadi med kolesnicami in na sredini ceste....in gledaš in voziš po delu cestišča, kjer ni peska....ker če gledaš pesek, je isto, kot da imaš že v roki košaro za nabirat maline.

Če zapelješ na pesek (neizogibno) ...poravnaš motor (sevede, če nasproti ni nikogar...oz. ni ovire) ....in storiš vse, kar je napisano zgoraj, na delu cestišča, kjer ni peska.

...če je povsod pesek... pa jebi ga...kot je napisal maus v enem izmed prejšnjih postov.... tisto o molitvi MOOOTOOORIIII...itd.

 

Tko.

Zdej pa samo upam, da ne zapeljem kje na kak pesek...  :D

 

kvas pametn :eek:

pa še velik stvari maš prau :P ... upam, da nauva midva šla kje sinhrono u maline .. tko k unadva na dirki :P .. štekaš...

jeba se pa zgodi, pa maš lahko miljotaužnt izkušenj ... najboljpametno je prilagoditi hitrost razmeram na cesti (matr sm pa js pamtn :P )

štekate zdj usi :?

:ninja: 

  • Všeč mi je 3
Objavljeno

Ne, kaj je zdj s sklopko? A je u malinah al na pesku? In kdo ga poha? :P

  • Všeč mi je 3
Objavljeno
pred 2 minutami, maus pravi:

štekate zdj usi :?

Ne, dej ponov bl pučas ....

  • Všeč mi je 3
Objavljeno (popravljeno)
3 hours ago, DAMI34 said:

Agregat ima svoj navor, kar pomeni da pri nekem minimumu ob spuščenem gasu še vedno premika zadnje kolo.

Stari maček DAMI, to pa ne bo držalo in tudi ni logično.

Ob spuščenem gasu agregat zavira s kompresijo, pogonska kolesa ga pa ženejo. Pri avtu zaviraš z motorjem, pri motorju pa isto.

Kolikor slišim se pri motorju odsvetuje zaviranje z agregatom, eni pravijo ker razteguješ verigo (to se mi zdi nesmiselno), drugi ker ni zavorne luči (to se mi zdi smiselno).

2 hours ago, Zivnorc said:

...jest pa tlelele že eno uro berem, kaj pa kuko storiti, kar se zgodi v eni stotinki sekunde...   :huh:

Odreagiraš prej (opaziš, zaviraš, izogibaš (ob stisnjeni sklopki) in potem upaš da po tisti stotinki sekunde nisi v (po mausovo) v malinah :)

Popravljeno . Popravil twom
typo
Objavljeno
2 hours ago, maus said:

sam še neki bi dodal ... pri šaltanju dol, pri novejših motorjih, zadnje kolo ne blokira ...

če si pa prehiter, ali je na konc ovinka oljni madež preko celega ovinka ... je pa jeba ... maline ne ginejo, če maš srečo počakaš rešilca ... štekate ... je pa vbsaka situacija drugačna ... zmeri je neki nouga ... 

sam še čakam nage babe sred ovinka, ki delajo stojo, js pa po kolenu mim njih, da jim šumico zapalim ... mamicu jim :lol1: 

Si mislil reci pri novejsih japoncih..aprilia ma to ze dooooooolgoooo. Ne dvomim da ima to tudi ktm:ras:

Objavljeno
pred 36 minutami, twom pravi:

Stari maček DAMI, to pa ne bo držalo in tudi ni logično.

Ob spuščenem gasu agregat zavira s kompresijo, pogonska kolesa ga pa ženejo. Pri avtu zaviraš z motorjem, pri motorju pa isto.

Kolikor slišim se pri motorju odsvetuje zaviranje z agregatom, eni pravijo ker razteguješ verigo (to se mi zdi nesmiselno), drugi ker ni zavorne luči (to se mi zdi smiselno).

 

Bom poskusil plastično opisati, ker očitno se ne razumemo:

z neko normalno hitrostjo prideš na pesek ali pa ovinek kjer opaziš da si prehiter (izletna cona je dovolj dolga, tako da ni panike). Gas popustiš in nežno dotakneš zadnjo in prednjo zavoro.

sedaj pa isto situacijo naredi, s tem da stisneš sklopko.

Ker se v primeru stisnjene sklopke zadnje kolo prosto vrti, (ni povezano več z agregatom, kar pomeni, da ga nič ne grene naprej, ni važna sedaj hitrost, bistven je vrtilni moment) bo pri zadnjem kolesu prišlo prej do blokade le tega. (ob zaviranju) ob predpostavki da ni ABSa.

100x preverjeno v praksi. Celo tako sem se izvežbal, da sem lahko v primeru če sem preveč pritisnil, znal zavoro odpustiti in se je kolo spet z neko normalno hitrostjo obračalo.

Vse to lahko mirno testiraš na kakem parkirišču ali makedamu.

Govorit o zaviranju z agregatom je pa iluzorno, če pričakuješ da boš v takih situacijah z mašino zaviral. So pa razlike, 2V mašine praviloma bolj zavirajo kot inline4. Nekaj vloge igra še prestavno razmerje, zdrsna sklopka itd.

 

Objavljeno
pred 2 urami, DAMI34 pravi:

lepo te prosim, preberi eno stran nazaj. 

govori se o zaviranju na spolzki podlagi. O rahlem zaviranju z obemi zavorami. Agregat ti delno preprečuje blokado zadnje zavore, če stisneš sklopko ti le tega ne počne več. 

Agregat je kompresor in kot takšen se upira vrtenju. Ko dodaš plin se agregat vrti, vendar se pri spuščenemu plinu upira vrtenju zaradi kompresije in zaradi notranjih trenj. Je sedaj jasno, da je agregat brez dodajanja plina zavora ? In ta zavora lahko blokira zadnje kolo. Zato pa se stisne sklopka, da ne pride do blokiranja zadnjega kolesa, ker agregat zavira. 

Tisti protiblokirni sistem z agregatom pa prodaj najboljšemu ponudniku. 

Objavljeno
pred 2 minutami, Borutt pravi:

Agregat je kompresor in kot takšen se upira vrtenju. Ko dodaš plin se agregat vrti, vendar se pri spuščenemu plinu upira vrtenju zaradi kompresije in zaradi notranjih trenj. Je sedaj jasno, da je agregat brez dodajanja plina zavora ? In ta zavora lahko blokira zadnje kolo. Zato pa se stisne sklopka, da ne pride do blokiranja zadnjega kolesa, ker agregat zavira. 

Tisti protiblokirni sistem z agregatom pa prodaj najboljšemu ponudniku. 

Se pravi, ti vedno stiskaš sklopko z vsakim zaviranjem. Veš kako so rekli stari misleci za agregat:

E PUR SI MUOVE :P

Men je čist jasno, če boš ti naklofal 2 brzine navzdol in na hitro spustil sklopko da lahko blokira oziroma poblokira kolo, sam teb ni jasno, da se ob normalni hitrosti recimo 50km in stiskom zadnje zavore težje doseže blokado zadnje gume, kot pa če v tem primeru stisneš sklopko.

Objavljeno
pred 4 minutami, DAMI34 pravi:

Bom poskusil plastično opisati, ker očitno se ne razumemo:

z neko normalno hitrostjo prideš na pesek ali pa ovinek kjer opaziš da si prehiter (izletna cona je dovolj dolga, tako da ni panike). Gas popustiš in nežno dotakneš zadnjo in prednjo zavoro.

sedaj pa isto situacijo naredi, s tem da stisneš sklopko.

Ker se v primeru stisnjene sklopke zadnje kolo prosto vrti, (ni povezano več z agregatom, kar pomeni, da ga nič ne grene naprej, ni važna sedaj hitrost, bistven je vrtilni moment) bo pri zadnjem kolesu prišlo prej do blokade le tega. (ob zaviranju) ob predpostavki da ni ABSa.

100x preverjeno v praksi. Celo tako sem se izvežbal, da sem lahko v primeru če sem preveč pritisnil, znal zavoro odpustiti in se je kolo spet z neko normalno hitrostjo obračalo.

Vse to lahko mirno testiraš na kakem parkirišču ali makedamu.

Govorit o zaviranju z agregatom je pa iluzorno, če pričakuješ da boš v takih situacijah z mašino zaviral. So pa razlike, 2V mašine praviloma bolj zavirajo kot inline4. Nekaj vloge igra še prestavno razmerje, zdrsna sklopka itd.

 

Ti si pa res nekaj močnega skadil.  

Po tvoje agregat brez dodajanja plina žene vozilo naprej.  To si napisal v četrtem odstavku. Si mogoče pomislil, da moment vozila poganja agregat preko takšne ali pa drugačne povezave ?

 

pred 3 minutami, DAMI34 pravi:

Se pravi, ti vedno stiskaš sklopko z vsakim zaviranjem. Veš kako so rekli stari misleci za agregat:

E PUR SI MUOVE :P

Men je čist jasno, če boš ti naklofal 2 brzine navzdol in na hitro spustil sklopko da lahko blokira oziroma poblokira kolo, sam teb ni jasno, da se ob normalni hitrosti recimo 50km in stiskom zadnje zavore težje doseže blokado zadnje gume, kot pa če v tem primeru stisneš sklopko.

Tebi ni jasno, da so zavore veliko močnejše od agregata in, da v primeru stisnjene sklopke odmerjaš zavorno silo z zavorami, v primeru popuščene sklopke pa si odvisen od agregata, kateri zavira ali celo blokira zadnje kolo. 

Me pa res zanima, kako deluje ta protiblokirni sistem z agregatom. Ker zaviranje z zavorami in z agregatom prinese večjo zavorno moč na zadnje kolo. 

In že veš čas je govora o izogibu oviri, kar pomeni nenadno spremembo smeri. 

Objavljeno (popravljeno)

Bova šla testirat na makedam. 50km/h pa pritisneva zavore in bova pomerila kdo se kje ustavi in kdaj se vklopi ABS. Ti boš zaviral s stisnjeno sklopko, jaz brez. Le na koncu jo bom stisnil, da mašina ne crkne. Velja?

Popravljeno . Popravil DAMI34
  • Všeč mi je 3
Objavljeno (popravljeno)
pred 25 minutami, Borutt pravi:

Agregat je kompresor in kot takšen se upira vrtenju. Ko dodaš plin se agregat vrti, vendar se pri spuščenemu plinu upira vrtenju zaradi kompresije in zaradi notranjih trenj. Je sedaj jasno, da je agregat brez dodajanja plina zavora ? In ta zavora lahko blokira zadnje kolo. Zato pa se stisne sklopka, da ne pride do blokiranja zadnjega kolesa, ker agregat zavira. 

Tisti protiblokirni sistem z agregatom pa prodaj najboljšemu ponudniku. 

Poslušajte Borutta in se ne boste valjali po koruzi :)  in tudi , če si v nagibu in se moraš umikati oviri ne dvigneš motorja brez sklopke.

 

nisem videl zadnjega odstavka...  :)

Popravljeno . Popravil solorider
Objavljeno (popravljeno)
pred 9 minutami, solorider pravi:

Poslušajte Borutta in se ne boste valjali po koruzi :)  in tudi , če si v nagibu in se moraš umikati oviri ne dvigneš motorja brez sklopke.

 

nisem videl zadnjega odstavka...  :)

 

maus

  • Šmrkl na balanci
  •  
  • maus
  • Člani
  •  25618
  • 19314 objav
  • Lokacija: Ljubljana
  • Motocikel: Kawasaki ZX10R ABS Ninja 2014

sklopka :eek: .... prlete v ovinek in vržte v ler ... 70 % nau spelalo ovinka .... 

:ninja: 

 

You, Zivnorc, HD-Dyna in 1 other je to všeč  Ni mi všeč

 

 

 

Ljubezen in sovraštvo, sovraštvo in ljubezen, vse sem preživel. Vendar ni tega ostalo v meni niti sled, ostal sem enak.

(Heine, Heinrich, 1797-1856)

 

 

 

 

Nisem lep - imam pa revmo

Popravljeno . Popravil DAMI34
Objavljeno

Samo stisneš sklopko in se izogneš oviri, če si spreten :)  brez sklopke te bolj namatra ali ti zmanjka desetink :)

Objavljeno
pred 17 minutami, DAMI34 pravi:

Bova šla testirat na makedam. 50km/h pa pritisneva zavore in bova pomerila kdo se kje ustavi in kdaj se vklopi ABS. Ti boš zaviral s stisnjeno sklopko, jaz brez. Le na koncu jo bom stisnil, da mašina ne crkne. Velja?

Jz pa Pik navijava za tebe ....:D

  • Všeč mi je 3
Objavljeno
pred 2 minutami, solorider pravi:

Samo stisneš sklopko in se izogneš oviri, če si spreten :)  brez sklopke te bolj namatra ali ti zmanjka desetink :)

oviri se izogibaš prej. Poezija s sklopko se je pa pričela eno stran nazaj, poišči in modruj. :P

 

Objavljeno
pred 1 minuto, DAMI34 pravi:

oviri se izogibaš prej. Poezija s sklopko se je pa pričela eno stran nazaj, poišči in modruj. :P

 

saj ne vem kaj bi citiral, ker skačete na makedam, pesek, ovinek......  končujem modrovanje...

Objavljeno
pred 3 minutami, solorider pravi:

saj ne vem kaj bi citiral, ker skačete na makedam, pesek, ovinek......  končujem modrovanje...

Se sploh ne splača začet ....:lol1:

Objavljeno
pred 31 minutami, DAMI34 pravi:

Bova šla testirat na makedam. 50km/h pa pritisneva zavore in bova pomerila kdo se kje ustavi in kdaj se vklopi ABS. Ti boš zaviral s stisnjeno sklopko, jaz brez. Le na koncu jo bom stisnil, da mašina ne crkne. Velja?

Kaj bi rad s tem dokazal ?

Objavljeno
pred 2 minutami, Borutt pravi:

Kaj bi rad s tem dokazal ?

Da se boš kasneje ustavil ......

  • Všeč mi je 3
Objavljeno (popravljeno)
pred 24 minutami, Kmet2 pravi:

Da se boš kasneje ustavil ......

da bo prej blokiral zadnje kolo

ali

da sm lepši? Hm :blush: zdej ste me pa zmedli :P

Popravljeno . Popravil DAMI34
Objavljeno (popravljeno)
1 hour ago, DAMI34 said:

... 

in ostalim ki navijate za DAMIja...

fizika je v osnovi čisto enostavna (sam sem zastavil temo ker sem upal na kakšen čudežen trik)... :)

v ovinku deluje sila teže in centrifugalna sila. Kakršno koli dodajanje ali odvzemanje hitrosti bo gumo v ovinku dodatno obremenilo navzven in povzročilo hitrejši bočni zdrs, vseeno ali dodajaš ali odvzemaš, z motorjem ali zavorami.

Če si čisto na meji zdrsa, boš z dodajanjem ali odvzemanjem rezultanto sil podaljšal čez mejo zdrsa. In ja, Kmet ali Maus, na meji zdrsa boš s stiskom sklopke naredil dodaten pojemek/pospešek in zdrsnil. Obdržiš gas kot je in upaš da ne boš prišel s silami preko meja zdrsa.

V primeru ko ljudje panično zavirajo v ovinku (vseeno ali v avtu ali na motorju) pomeni samo to da bi lahko z istim plinom ovinek zvozili bolj stabilno. Se pravi so imeli občutno več rezerve kot pa je bil njihov občutek hitrosti. Z dodajanjem zavore so vnesli samo dodatno bočno slio, ki bi lahko, če bi bilo vse skupaj na meji, vodilo v zdrs (rezultanta sil preko meje zdrsa).

To kar DAMI počne mu uspeva zato ker je še dovolj daleč od meje zdrsa.

Posebej pri ABSu pa se pri močnem zaviranju obvezno stisne sklopko, da ti ABS sistem lahko popušča, ker ob blokiranih kolesih z motorjem tega ne more! Še enkrat, brez plina motor s kompresijo samo zavira; motor se vrti preko pogona zaradi vztrajnosti vozila in ne obratno.

In tudi stiskanje sklopke med manevrom ali v ovinku, če nisi šel po tleh, pomeni da si imel še dosti rezerve.

Na wikipediji "traction circle"

Popravljeno . Popravil twom
Objavljeno (popravljeno)

ABS popušča in deluje tudi brez stisnjene sklopke. Pelji se naravnost stisni pedal zavore močno, pa boš videl kako pulzira. Ta tehnika je odlična za uravnavanje nagibov skozi močne serpentine, ko se ti ne da šaltat v nižjo, ter za lažji nagib mopeda.

 Dejstvo pa je da smo debato razširili na miljon različnih situacij in drug drugega ne razumemo več. 

Sicer pa kaj jaz vem, če sem pa prevozil sam nekaj malega makedama po Romuniji, Srbiji in Bosni. 

Za vse skeptike in teoretike, ki trdijo da motor samo zavira, predlagam, da naredite en test:

peljite se, motor šaltajte v drugo brez gasa in spustite sklopko....in lej ga zlomka, moped bo še peljal naprej. To je moment, ki se ga lahko mirno izkorišča za zaviranje z zadnjo zavoro na makedamu in kateri povečuje (podaljšuje) točko blokiranja (oziroma vklopa ABS) zadnjega kolesa. Zadevo lahko poiskusi vsak sam pri sebi. Seveda so razlike od mopeda do mopeda, pa od dolžine prestavnega razmerja, navora...Isto zadevo lahko poiskusiš tudi s stisnjeno sklopko.

Popravljeno . Popravil DAMI34
Objavljeno

Sklopka vsekakor... Zakaj? Pred časom je nekdo objavil en zelo nazoren posnetek pa se ne spomnim kje je bil objavljen. Bilo je snemano pri nas. Pred ovinkom je cviknil in skočil po zavorah, motor se je ustavil na sredi nasprotnega pasu, ker mu je ugasnil. Če bi stisnil sklopko bi pa lepo odpeljal naprej.

CBS v kombinaciji z ABS je za moje pojme vrhunska zadeva, da ne omenjam te nove ABS sisteme, ki delajo tudi v ovinku.  Se kar razvadiš, ko probaš spet navadne zavore šele opaziš kako hitro lahko zdrsne zadnje kolo. 

Objavljeno
pred 20 minutami, DAMI34 pravi:

ABS popušča in deluje tudi brez stisnjene sklopke. Pelji se naravnost stisni pedal zavore močno, pa boš videl kako pulzira. Ta tehnika je odlična za uravnavanje nagibov skozi močne serpentine, ko se ti ne da šaltat v nižjo, ter za lažji nagib mopeda.

 Dejstvo pa je da smo debato razširili na miljon različnih situacij in drug drugega ne razumemo več. 

Sicer pa kaj jaz vem, če sem pa prevozil sam nekaj malega makedama po Romuniji, Srbiji in Bosni. 

Za vse skeptike in teoretike, ki trdijo da motor samo zavira, predlagam, da naredite en test:

peljite se, motor šaltajte v drugo brez gasa in spustite sklopko....in lej ga zlomka, moped bo še peljal naprej. To je moment, ki se ga lahko mirno izkorišča za zaviranje z zadnjo zavoro na makedamu in kateri povečuje (podaljšuje) točko blokiranja (oziroma vklopa ABS) zadnjega kolesa. Zadevo lahko poiskusi vsak sam pri sebi. Seveda so razlike od mopeda do mopeda, pa od dolžine prestavnega razmerja, navora...Isto zadevo lahko poiskusiš tudi s stisnjeno sklopko.

pisal bom samo o primeru nagnjenega motorja v ovinku brez da bi se naklon drastično spreminjal..

finta je pri današnjih agregatih z vbrizgom bencina - če pri 5000obr/min spustiš gas - na nulo !!! - se injektorji izklopijo - cut off - in so časi vbrizgavanja 0.00 ms .. torej se do določenih obratov zavira z agregatom , nato pa računalnik odvisno od agregata spet vklopi vbrig goriva za prosti tek ..

v tem primeru zaviranje brez sklopke lahko povzroči blokiranje zadnjeg kolesa v območju padanja obratov do tiste vrednosti , ko računalnik spet odpre injektorje in s tem dotok bencina.. v tem primeru ima prav Borutt - do trenutka ko se injektorji odprejo..

stvar je drugačna , če gasa ne zapreš do konca pa tudi če ga držiš samo na +0.1 % - torej toliko da vzdržuješ premagovanje sile trenja in ostale sile , ki zavirajo gibanje motorja  - takrat so injektorji ob konstantni hitrosti vseskozi odprti na neko minimalno vrednost - po domače se motor rola - ne pospešuje in ne pojemuje ..

v tem primeru pa ima prav dami - če govorimo samo in izključno o zadnji zavori .. motor dejansko ustvarja silo , ki pa je enaka uporu.. ampak tako blago zavirati z zadnjo zavoro je pa umetnost ...

lepo je slišati in brati o izogibanju oviri s predhodnim zaviranjem in poravnavanjem motorja in gledanju v špuro kjer ni peska ..vendar bi se bilo bolje pogovoriti o stricu mrfiju kajne.. ta pravi , da če je pesek ni špure vmes , ponavadi se ravno tam ovinek dodatno zapre in nasproti pripelje tovornjak , ki se v istem trenutku za pol metra umakne kamnu na svoji strani ceste ti si pa v levem ovinku ...to je situacija za rešit .. pa cornering abs imajo samo najdražji motorji.. dejte rešitev brez abs ..

 

Objavljeno

Popolnoma ste me zmedli. Že dolgo se vozim, ampak v tem momentu res nisem prepričan kdaj med bremzanjem stisnem sklopko. Sem pa ziher, da v kriznih trenutkih močno stisnem tazadnjo, da črtica ni preveč izdatna.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!