Skoči na vsebino

Tehnika vožnje - nagib v ovinkih, speljevanje, uporabe zavor.. itd


Priporočene objave

Objavljeno
pred 1 minuto, DAMI34 pravi:

samo na tole se bom obesil.

Veliko začetnikov obira maline, ker pogleda stran, ker pogleda napačno in to podzavestno. Se je kar potrebno naučit, da motor sledi pogledu, ki pa ni vedno in zgolj naravnost.

malo mi to razloži, kako pogledaš stran? vidiš kaj zanimivega obe cesti in spregledaš ovinek? al kak je to

Objavljeno
pred 2 minutami, maus pravi:

na to temo je velik povedanega in posnetega ..

tukaj je en primer kurven faten (js sm si prevedu šlatanje prostitutke :huh: )

 

 

 

jaz bi recimo pokomentiral tam pri 2:00 tistega, ki narobe vozi

pri vodljivem motorju, pri mojem npr., te ne sili ven, ampak lahko tudi po notranji liniji zvoziš čisto ob robu

cestaka pa tako ne moreš peljati...

 

Objavljeno
pred 4 minutami, Snecer pravi:

malo mi to razloži, kako pogledaš stran? vidiš kaj zanimivega obe cesti in spregledaš ovinek? al kak je to

poznam primere, začetnica, lagano skozi ovinek in je gledala v ograjo. Potem je pa že drsala po ograji. Pa ni to osamljen primer.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 7 minutami, Snecer pravi:

malo mi to razloži, kako pogledaš stran? vidiš kaj zanimivega obe cesti in spregledaš ovinek? al kak je to

Lahko si začetnik, si utrujen, naveličan, nimaš glave stoprocentno pri vožnji, nekaj te pri strani zmoti, nekdo prečka cesto in pogledaš za njim, srna teče po travniku, otroci brcajo žogo,..........

Izkušen voznik se bo lahko obračal nazaj, se rogal ostalim in vozil naravnost. Ali pa ga bo nekaj iz okolice zmotilo, ampak bo prav v trenutku lahko zopet z očmi na cesti.

Neizkušen tega še ne zmore, zato tam kje gre njegov pogled, tam se obrne balanca. Bulji v kamion in gre proti njemu, kar se je zgodilo moji prijateljici.

Zato ko meni kdo reče, da vozi motor zato, da lahko uživa v opazovanju narave in vseh lepot....... prav, naj uživa v tem.

Jaz sem stoprocentno z mislimi na cesti, karkoli me zmoti, me le za trenutek, takoj sem lahko zopet zbrana in nadaljujem vožnjo.

In rada peglam ovinke. Po plominki gor in dol, tudi večkrat. In popravljam linijo, izboljšujem stil,.......

In vsakokrat, ko en ovinek izpeljem boljše in lepše, kot prej, imam usta do ušes. In ko se ustavim, preverim, koliko so gume tople in če sem z zadnjo že na robu ali še ne. In v tem neizmerno uživam, 

Zato pa vsakemu svoje! Eni glejte naravo, drugi peglajte, vsak naj počne, kar mu paše, le da ne ogroža druge!

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 13 minutami, Snecer pravi:

jaz bi recimo pokomentiral tam pri 2:00 tistega, ki narobe vozi

pri vodljivem motorju, pri mojem npr., te ne sili ven, ampak lahko tudi po notranji liniji zvoziš čisto ob robu

cestaka pa tako ne moreš peljati...

 

Lahko boš vozil čisto ob robu. Po klancu navzgor, ko boš vozil čisto ob robu, ti bodo iz dvovaljnika odleteli ventili, zato boš nižal brzino in z veliko manjšo hiterstjo izpeljal ovinek, kot tisti, ki ga je pravilno zajel, v isti brzini in le malo ali nezmanjšano hitrostjo potegnil skozi in odpeljal dalje.

Objavljeno
Pravkar, KARMEN1 pravi:

Lahko boš vozil čisto ob robu. Po klancu navzgor, ko boš vozil čisto ob robu, ti bodo iz dvovaljnika odleteli ventili, zato boš nižal brzino in z veliko manjšo hiterstjo izpeljal ovinek, kot tisti, ki ga je pravilno zajel, v isti brzini in le malo ali nezmanjšano hitrostjo potegnil skozi in odpeljal dalje.

ravno dvovaljnik se tu pokaže kot izjemen, ker ima ves navor pri nižjih obratih kot projektil

serpentine pa ne moreš speljati v isti brzini in z nezmanjšano hitrostjo, če pa že, mora biti "avtocestna", sicer mi pa pokaži svoj video na napr. Vršič, kako ti z nezmanjšano hitrostjo odpelješ tiste serpentine

hotel sem povedati, da z vodljivim motorjem linija skozi ovinek ni težavna, ker izbiraš karkoli....

Objavljeno

Si že zašel s teme, v tvojo stran, kjer poskušaš vse ostale prepričati, da samo ti in tvoj motor znata voziti pravilno, vsi ostali so divjaki in pojma nimajo. Niti tisti, ki inštruirajo, pišejo knjige, snemajo videe. Ti, tvoj motor in tvoje gume ste itak nad vsemi.

Kar furaj dalje, nihče ti ne oporeka.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 21 minutami, Snecer pravi:

abs, brez njega je tečaj oz vježbanje smiselno, z abs pa nimaš kaj početi na tečaju

Seveda imaš. ABS pomeni samo, da ne boš pogrnil zaradi blokiranega kolesa ob zaviranju. ABS na polno sploh na motorjih s konkretnimi bremzami je še vedno precej nasilen dogodek, ki z lahko dvigne motor na sprednje kolo ali ga pa ob kakem motoviljenju s strani voznika grdo premeče pod tabo. Plus ABS do konca izkoristit pomeni stisnit bremze na mrtvo iz prve. In veš kolko ljudi to v prvo na tečaju naredi? Noben. Po parih vajah se pa zavorne razdalje res konkretno pokrajšajo.

Se vidi da si bolj teoretik. Ne s takimi klamfami začetnike neumnosti učit. ABS je dober pripomoček. Za ga res izkoristit in se predvsem znebit straha pred 'kaj pa bo če bo' je še vedno treba trenirati.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 10 minutami, Snecer pravi:

ravno dvovaljnik se tu pokaže kot izjemen, ker ima ves navor pri nižjih obratih kot projektil

serpentine pa ne moreš speljati v isti brzini in z nezmanjšano hitrostjo, če pa že, mora biti "avtocestna", sicer mi pa pokaži svoj video na napr. Vršič, kako ti z nezmanjšano hitrostjo odpelješ tiste serpentine

hotel sem povedati, da z vodljivim motorjem linija skozi ovinek ni težavna, ker izbiraš karkoli....

:lol1:bravo , probaj vozit KTM dvovaljnika , recimo KTM 990 v nizkih obratih , boš videl kak projektil je to .....kašlja kot star upokojeni kadilec . 

Seveda je Versys izuzet , to je nadstroj, ki  šele v nizkih obratih dobi končno hitrost :lol1:

P.S. jbg danes se mi da :D

pred 12 minutami, jskrablin pravi:

Seveda imaš. ABS pomeni samo, da ne boš pogrnil zaradi blokiranega kolesa ob zaviranju. ABS na polno sploh na motorjih s konkretnimi bremzami je še vedno precej nasilen dogodek, ki z lahko dvigne motor na sprednje kolo ali ga pa ob kakem motoviljenju s strani voznika grdo premeče pod tabo. Plus ABS do konca izkoristit pomeni stisnit bremze na mrtvo iz prve. In veš kolko ljudi to v prvo na tečaju naredi? Noben. Po parih vajah se pa zavorne razdalje res konkretno pokrajšajo.

Se vidi da si bolj teoretik. Ne s takimi klamfami začetnike neumnosti učit. ABS je dober pripomoček. Za ga res izkoristit in se predvsem znebit straha pred 'kaj pa bo če bo' je še vedno treba trenirati.

Se vam vidi ja.

Objavljeno
2 hours ago, Snecer said:

aha, zdaj pa še.....

škoda, ker se tudi sam ne zavedaš, da je tvoje klobasanje o nekoristnosti treniranja pravilne vožnje škodljivo in nevarno za vsakega, ki bere in ti verjame.  S previdno vožnjo zmanjšaš  številno  nevarnih situacij, jih pa ne preprečiš in ko pride do le te, ti trenirane reakcije pomagajo k pravilnim manevrom. Ti bom napisal formulo:

A / B = C

A = agresivnost vožnje

B = spretnost

C = tveganje, če ga hočeš zmanjšati, zmanjšaj A in povečaj B

Vsaj malo si preberi o nevroplastičnosti, o sosledju zaznava - reakcija - odziv, o vplivih na reakcijski čas in o naših sposobnosti za odločanje glede na kompleksnost problema. Resnično ne razumem, da po eni strani oglašuješ varno vožnjo, po drugi pa v nič daješ pravilno vožnjo in obvladovanje vozila. Treningi precej pomagajo ravno nam, previdnim voznikom, ker v vsakdanji vožnji ne delamo kritičnih manevrov ter tako nimamo pojma kako odreagirat v kritični situaciji. Btw. fiksirat znajo tudi profesionalci v kritičnih situacijah, če ne drugega imaš številne analizirane primere v civilnem letalstvu, tam je obvezno, da kritične scenarije piloti preizkušajo na simulatorjih.

  • Všeč mi je 3
Objavljeno

Čeprav nekdo vozi po predpisih, je vseeno dobro, da obvlada tehniko vožnje, ki se je lahko nauči tudi na tečajih varne vožnje. Gledanje v pravo smer, vožnja z uporabo zadnje zavore in plinom, zavijanje z nagibanjem motorja, zaviranje v sili, ravnotežne vaje in kar je še vaj v Vranskem, pa tudi po tečajih na začetku leta, gotovo pripomorejo k boljšemu obvladovanju motorja. Kako pa kdo vozi (agresivno, prehitro, po predpisih, ...) pa ni odvisno od teh tečajev ampak od značaja.

Mislim pa, da se je debata začela z učenjem polaganja ovinkov, kar res ni običajna tehnika za cestno vožnjo (kot ni vožnja v ovinek z drsenjem zadka - rally stil - običajna za vožnjo z avtom v službo - pa še tu včasih v svežem snegu poskusimo kdaj pa kdaj oddrseti). Tu se s Snecerjem strinjam - take stvari sodijo na dirkališča. Iskanje maksimuma pri vožnji v ovinek je običajno zelo nevarna zadeva za navadne ceste, žal pa je situacija pri nas pač takšna.

Vse ostale tehnike vožnje pa lahko le pripomorejo k varnejši vožnji. Kljub zanemarljivemu številu udeležencev tečaja varne vožnje naprav številu vseh motoristov, je vseeno prav, da se ti tečaji organizirajo. Kdor želi poglobiti znanje, mu bo koristilo, tisti, ki verjamejo, da jim bo blagoslov bolj koristil, pa gredo v Mirno peč.

Objavljeno

Vransko je cist kul, sem bil pretekli vikend tam, pa malo pogledal kako zadeve zgledajo. Bo treba it, ko bo zastonj :D  Asfalt je vrhunski, da se pac navadis motorja ja, sam ko pa z vsem Vranskim znanjem priletis na 3.000 razlicnih flik asfalta po Sloveniji in sirsi okolici, pa sam molis boga, da ti znese vrjetn. :whistle:

Objavljeno
pred 42 minutami, DinDiin pravi:

sam ko pa z vsem Vranskim znanjem priletis na 3.000 razlicnih flik asfalta po Sloveniji in sirsi okolici, pa sam molis boga, da ti znese vrjetn. :whistle:

Nima veze flike al pa ne. Če ga nisi lih čisto prehitro pripelal lahko motor malo zdrsne... in to je vse. Sam jaz sem menda zgolj teoretik pa v resnici o tem nič ne vem. Ti bojo forumski znalci in zbijalci obcestnih znakov razložili kako je v resnici.

Objavljeno

Tudi jaz sem razumel Jagra, da sprašuje kako naj se bolj nagne kot se sicer. Saj ni spraševal kako naj rob posvaljka. Sam nisem med temi, ki gredo "na rob" vsako furo zmeraj in povsod. In nimam podrajsanih kolenčnikov (boljši občutek imam v sebi, če mam nogo pospravljeno not), ampak mi je hudičevo prav prišlo, ko sem zapeljal v desni ovinek in videl kako kamion prehiteva kolesarja. Če si ne bi upal bolj nagnit, bi me najbrž Borutovi sodelavci položili v črno vrečko. 

Objavljeno

 

Tehnika vožnje - nagib v ovinkih

Prosim, da se držite teme

Objavljeno
19 hours ago, Snecer said:

ravno dvovaljnik se tu pokaže kot izjemen, ker ima ves navor pri nižjih obratih kot projektil

serpentine pa ne moreš speljati v isti brzini in z nezmanjšano hitrostjo, če pa že, mora biti "avtocestna", sicer mi pa pokaži svoj video na napr. Vršič, kako ti z nezmanjšano hitrostjo odpelješ tiste serpentine

hotel sem povedati, da z vodljivim motorjem linija skozi ovinek ni težavna, ker izbiraš karkoli....

Ne vem, koliko dvovaljniiov si vozil, ampak praviloma so vsi boljsi (mocnejsi) pod nizkimi obrati tezko vozni. Ducati, Ktm, Aprilia... za mene so to dvovaljniki, ne pa razni mali mlincki

Objavljeno
pred 19 urami, maus pravi:

na to temo je velik povedanega in posnetega ..

tukaj je en primer kurven faten (js sm si prevedu šlatanje prostitutke :huh: )

 

 

 

No in un k fali oz gre čez črto, mislite da mu ne bi ratalo, če bi motor bolj nagnil? Glejte od od 2.00 minute naprej.

Objavljeno
pred 3 minutami, Arzen pravi:

No in un k fali oz gre čez črto, mislite da mu ne bi ratalo, če bi motor bolj nagnil? Glejte od od 2.00 minute naprej.

bi mu ratalo, še lažje pa bi to naredil z dobro vodljivim motorjem, ti npr. ne bi imel nobenih težav, ker bi lahko tako zadevo rešil tudi s krmilom in ne le z nagibanjem kot npr. pri cestakih

Objavljeno
pred 7 minutami, Arzen pravi:

No in un k fali oz gre čez črto, mislite da mu ne bi ratalo, če bi motor bolj nagnil? Glejte od od 2.00 minute naprej.

bi, če bi mal zadnjo pritisnil, ali bolj nagnil. Verjetno pa je namensko tako narejeno, da se vidi predvsem kako vpliva vstop v ovinek na sam izstop iz njega.

bolj kot od "zunaj" vzameš ovinek, več imaš maneverskega prostora, lepša in večja je lahko krivulja itd..

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
Pravkar, Snecer pravi:

bi mu ratalo, še lažje pa bi to naredil z dobro vodljivim motorjem, ti npr. ne bi imel nobenih težav, ker bi lahko tako zadevo rešil tudi s krmilom in ne le z nagibanjem kot npr. pri cestakih

Ko sem gledal tale posnetek, se bolj bojim, da se je pr men zgodilo to + neizkušenost (mogoče sem samo mislil, da želi kolo zdrsniti pa sem se ustrašil). Ne vem, mogoče le trenutek nepozornosti in je šla linija v 3pm. V glavnem, dobra šola za naprej, čeprav sem še vedno mnenja, da je želela zdrsnit. Ker ni bilo prvič, no prvič je bilo v ovinku.

 

pred 1 minuto, DAMI34 pravi:

bi, če bi mal zadnjo pritisnil, ali bolj nagnil. Verjetno pa je namensko tako narejeno, da se vidi predvsem kako vpliva vstop v ovinek na sam izstop iz njega.

 Dobro, tu je razlika več kot očitna ja. Če pa gledam tvoje posnetke, maš ti drugačno linijo. Tako, ki jo Borutt kritizira, čeprav je tudi zelo dobra.

Objavljeno (popravljeno)

Kdaj bodo ucne ure, jaz tud ravnam cesto predvsem v leve ovinke... No ja, ugotovil sem da v leve ovinke 1,5 metra ceste sploh ne uporabljam... Je pa to posledica parih padcev oz zdrsov... Vcasih sem bolj divje vozil...

Popravljeno . Popravil a79
Objavljeno
pred 4 minutami, KARMEN1 pravi:

edino kar bi morali še avtomobilistom povedat (pa tudi marsikateremu motoristu) , da naj ne sekajo ovinkov, ker ti zjebejo ovinek ... avto v levi ovinek skor s polovico avta seka ovinek, lih po moji liniji desnega ovinka ... :dry: 

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!