Skoči na vsebino

Legalizacija vožnje med pasovi "Lane Splitting"


Nearrain
DAMI34
Sporočilo dodal DAMI34

povezava do internetne strani: ZA LEGALIZACIJO FILTRIRANJA

Priporočene objave

pred 1 uro, Borutt pravi:

To so pobrali iz nekih ameriških študij. Pri nas nimajo ničesar in samo to študijo od američanov omenjajo. 

Izvoli vijugati med kolonama. Kako se ti zdi to početje? 

Seveda da pri nas ni ničesar. Sej tudi uradna statistika ne seže kaj dlje od neprilagojene hitrosti, ane? Koliko imamo pa zanesljivih podatkov s strani Policije? Ali kakega ministrstva? AMZS? AVP? Bore malo. Edino kar vsi skupaj premorejo je tuljenje neki je treba narest ko se začnejo serijske pizdarije po naših cestah. In tisti nekaj je praktično vedno represivni ukrep. Ali pa nelegalno farbanje nelegalnih črt na Rakitno. Si pa upam trditi da boš pri podobni prometni ureditvi dobil nekje podobne rezultate. Fizika in ljudje so pač približno enaki po vsem planetu Zemlja pa bogami i šire.

Sem vijugal med kolonama. Nazadnje lih na Lj obvoznici pred leti, temp 30+ na poti iz službe. Ko je kolona stala ali se premikala naprej res počasi. Nič posebnega, sam za pot domov sem rabil pol ure namesto dveh ur.

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 18 minutami, sergini pravi:

@Borutt je bilo vprašanje za vas. Je pa tudi res, da eni ne ločijo med line splitting in filtering (definicija spodaj). Je pa tudi res, da smo imeli pokvarjen luft in še marsičesa ne razumem. Zato sprašujem, berem, se izobražujem. Nisem pa še dovolj star, da bi vse vedel in razumel. Pa rad berem vaše poste, ker sem tudi rad bral poste @ImenitnaPriložnost, ki so bili kar podobni. Večkrat se nasmejim in na trenutke tudi sebe najdem v njih.

 

Lane splitting is riding a bicycle or motorcycle between lanes or rows of slow moving or stopped traffic moving in the same direction.[1][2] It is sometimes called whitelining, or stripe-riding.[3][4] This allows riders to save time, bypassing traffic congestion, and may also be safer than stopping behind stationary vehicles.[2][3][5][6]

Filtering or filtering forward describes moving through traffic that is stopped, such as at a red traffic light.[7][8] Lane splitting means riding between two lanes of vehicles, while filtering can also refer to using space on the outside edge of same-direction traffic.[9]

Si že odgovoril. Zato sem pa tako napisal. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 10 minutami, DAMI34 pravi:

je že pojasnjeno, tako da ni nobene potrebe po pojasnjevanju. Le preberi si od začetka temo.

Med drugim se gužvam (da ker me boli kurac) tudi po sredini ceste, ko se trume turistov fura 5-10km/h po obeh pasovih med Koprom in Piranom, pa po Hrvaškem v večjih mestih, pa po Albaniji, Grčiji itd...

Pa pri semaforjih grem na pole pozišn, pa včasih prehitim čez polno, ampak to itak nima prav nobene povezave s temo.

Zlata ribica pa zaboli a ne, no sedaj veš kako je ko vse po vrsti zmerjaš z "zlato ribico" nesposobno pravega odgovora, zlato ribico, ki ne zna niti kroga v kozarcu odplavat.

Ker smatram, da si sposoben napisati, malo bolj kulturno in manj žaljivo svoje poste, ti zato v tvojem stilu odgovarjam.

Dejansko pa mi je itak gladko, če bo kje za dati svoj podpis za "legalizacijo lane splittinga" ga bom z veseljem dal. Brez da bi kogarkoli žalil, zmerjal z nesposobnežem in neumnežem. :P

 

Tako ti bom odgovoril; spet si pokazal svojo razgledanost z izmikanjem in ne argumentiranjem. Če si se našel v zlati ribici, si se zato, ker si jo prvi omenil. Torej kar lepo svojo zmerljivko z zlato ribico imej pri sebi. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

24 minutes ago, sergini said:

Lane splitting is riding a bicycle or motorcycle between lanes or rows of slow moving or stopped traffic moving in the same direction.[1][2] It is sometimes called whitelining, or stripe-riding.[3][4] This allows riders to save time, bypassing traffic congestion, and may also be safer than stopping behind stationary vehicles.[2][3][5][6]

Filtering or filtering forward describes moving through traffic that is stopped, such as at a red traffic light.[7][8] Lane splitting means riding between two lanes of vehicles, while filtering can also refer to using space on the outside edge of same-direction traffic.[9]

V predlogu vse skupaj imenujemo filtriranje, se pa v zakon sam termina tako ali tako ne vnasa. Vse, kar se spreminja oz. dopolni sta clena o prehitevanju in voznji mimo, kjer se spremeni/doda:

(Relativna omejitev za vse to je razlika hitrosti do prometa max 15 km/h in absolutna omejitev 50 km/h.)

Voznja mimo:

  • voznja mimo je dovoljena tudi v primeru, da je kolona ustavljena pred prehodom za pesce
  • voznja mimo se dovoli namesto zgolj po desni tudi po levi strani in tudi ce vozila stojijo pred kriziscem
  • ker zapeljati na prehod oz. v krizisce seveda ni dovoljeno, se dovoli deljenje pasu s stojecim vozilom in v tem primeru pri speljevanju ima prednost motorist

Prehitevanje:

  • ce je dovolj prostora, lahko motorist prehiteva tudi premikajoco se kolono vozil

 

Popravljeno . Popravil benf86
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 14 minutami, Borutt pravi:

Tako ti bom odgovoril; spet si pokazal svojo razgledanost z izmikanjem in ne argumentiranjem. Če si se našel v zlati ribici, si se zato, ker si jo prvi omenil. Torej kar lepo svojo zmerljivko z zlato ribico imej pri sebi. 

torej imaš v tej temi očitno samo problem z mano, al tudi z branjem in razumevanjem?

Ker, če ga imaš samo z mano, potem bi ti moralo že zdavnaj biti jasno za kaj se gre in kaj se trudijo nekateri doseči.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 10 minutami, Bg pravi:

Hja no, ni ravno neko vjuganje - dejansko je situacija dost podobna reševalnemu pasu, le da je ta ožji in namenjen motoristom.  Vožnja po reševalnem pasu nikakor ni vjuganje, zato mislim da tudi vožnja med dvema prometnima pasovoma, ni ravno vjuganje (praktično ista situacija). 

Ne razumem kaj točno misliš z zadnjim vprašanjem - itak da na reševalnem pasu, če se zadaj pojavi reševalno vozilo, se motor umakne in mu da prednost (se umakniti med avte ni problem). Saj ne bi zabasali reševalnega pasu, bi pa uporabljali koncept le-tega tudi za motoriste (ampak še enkrat - reševalna vozila in vozila na nujni vožnji imajo absolutno prednost tukaj, in se morajo (moramo) tudi motoristi pobrati dol iz reševalnega pasu v teh primerih)

Ja in ne - dejstvo je da motorist v povprečju spelje in prevozi križišče približno enkrat hitreje kot avtomobilist (če se to potrudi izpeljat se razume - itak da če gledaš v luft in žvižgaš boš rabil na motorju isto dolgo ali pa še dlje). Jaz osebno, ko se "vrinem" naprej v takšnih situacijah, poskrbim za to da speljem v trenutku ko se zelena luč prižge, in v večini primerov prevozim križišče preden avtomobil za menoj sploh spelje. Pa nisem dirkač, ne me narobe razumet, se vglavnem držim omejitev, ampak motorji imajo pač neprimerljivo boljše pospeške z mesta.

Kolikor vem gre tudi za vožnjo mimo, se pravi obvoz stoječih vozil kjer je na smernem vozišču le en pas - se pa mogoče motim. Čisto natančne definicije ne poznam. Je torej vožnja mimo legalna v mojem primeru? Ker kolikor vem je tudi to prekršek (ko je recimo en pas proti Portorožu, in en proti Kopru, jaz pa se peljem po sredini cestišča - z umikanjem nasprotivozečim se razume)?

Če se motim, in je to dejansko legalno, potem je situacija dosti manj kritična - ker najbolj problematični so ravno takšni primeri. 

Da smo si na jasnem - kadar je promet tekoč, se pravi se po dveh pasovih premikajo avtomobili, vožnje po sredini cestišča nikakor ne podpiram. Kadar le-ti stojijo, pa jo.

 

Kolikor imam v spominu, pred križišči vožnja mimo z enoslednim vozilom nikakor ne pride v poštev?

 

Lp,

Bg

Vijuganje je in bo. Poglej ven, če ne verjameš. Reševalni pas je namenjen modrim lučem in nikomur drugemu. Kje je reševalni pas? Ker edino tam bi bilo dovolj široko za varno vožnjo. Ali si mogoče mislil na tista dva pasa pred semaforjem, kjer so vozila čez in čez ter povprek?

Reševalni pas ni namenjen vožnji ostalih vozil. Mora v vsakem primeru ostati prost. In že to je neverjeten problem. Ne moreš si misliti, kako to zgleda in kako so vozila postavljena. Torej ne bo nič z vožnjo po reševalnem pasu. 

Spelje, če zna dati v prestavo, če zna spremljati promet, če zna registrirati dogajanje okoli sebe. Da ne pišem o samem obvladovanju motorja. Nekateri ga ugasnejo in pustijo v prostem teku in tako čakajo zeleno luč. Ampak potem vsi ostali čakajo tega motorista. Na kratko; človek je problem in ne vozilo. 

Vožnja mimo je nekaj drugega in je dovoljena pod določenimi pogoji. 

Ne podpiraš vožnje med dvema pasoma, ko se koloni premikata? Upam, da je to še kdo prebral. Predlagatelji namreč želijo voziti med premikajočima kolonama. 

Po desni ne. Ampak sedaj je tema vožnja med kolonama. 

pred 30 minutami, Bg pravi:

Nama je @sergini podal definiciji - v mojem primeru je šlo torej za filtering, in ne lane splitting. Kljub temu pa se mi zdi da je to bilo "ilegalno" storjeno? Mogoče sicer za v kateri drugi topic, ampak se mi zdi dosti podobna zadeva, zato bom ostal kar v tej temi.

 

Lp,

Bg

Vožnja mimo je že bila nekje drugje obdelana in je problem, ker lahko iznenada nastane prehitevanje. Če zanemarimo problem s prostorom. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 31 minutami, jskrablin pravi:

Seveda da pri nas ni ničesar. Sej tudi uradna statistika ne seže kaj dlje od neprilagojene hitrosti, ane? Koliko imamo pa zanesljivih podatkov s strani Policije? Ali kakega ministrstva? AMZS? AVP? Bore malo. Edino kar vsi skupaj premorejo je tuljenje neki je treba narest ko se začnejo serijske pizdarije po naših cestah. In tisti nekaj je praktično vedno represivni ukrep. Ali pa nelegalno farbanje nelegalnih črt na Rakitno. Si pa upam trditi da boš pri podobni prometni ureditvi dobil nekje podobne rezultate. Fizika in ljudje so pač približno enaki po vsem planetu Zemlja pa bogami i šire.

Sem vijugal med kolonama. Nazadnje lih na Lj obvoznici pred leti, temp 30+ na poti iz službe. Ko je kolona stala ali se premikala naprej res počasi. Nič posebnega, sam za pot domov sem rabil pol ure namesto dveh ur.

 

 

Da nisi ti sedaj nekaj pomešal? Ker se mi zdi, da bi rad povedal, da bi morala država narediti študijo glede tega vijuganja med kolonama. 

Glede tuljenja, da je potrebno nekaj narediti, si že sam ugotovil, da je najboljše zbežati v gozd. Ker, ..., zaradi idiotov v in na vozilih, kajne. 

Jaz moram z lučkami in sireno vijugati, ker idioti ne premorejo ščepec pameti in rinejo povsod in za vsako ceno. Kaj pa, ko bo neki civilist obležal zaradi takšnega voznika plehnate škatle? Ne prvič in ne zadnjič. Torej, je vredno? 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, Borutt pravi:

Da nisi ti sedaj nekaj pomešal? Ker se mi zdi, da bi rad povedal, da bi morala država narediti študijo glede tega vijuganja med kolonama. 

Nisem ničesar pomešal. Zgolj opozoril sem na potrebo po uporabi podatkov iz tujih držav, ker naša država ne obvlada lih statistike. Ni to edino področje, se razume. Sam o tem pač trenutno debatiramo.

 

pred 2 minutami, Borutt pravi:

Glede tuljenja, da je potrebno nekaj narediti, si že sam ugotovil, da je najboljše zbežati v gozd. Ker, ..., zaradi idiotov v in na vozilih, kajne. 

Tudi v hosti so idioti, na žalost. In delajo probleme vsem z neprimernim vedenjem. Nazadnje smo tako ostali brez Verda... ker se ljudje niso sposobni držati preprostih dogovorov in ne spoštujejo tuje lastnine. Je tudi tu problem idiotska zakonodaja, ki mi preprečuje vzpostavit poligon za lasten trening na lastni zemlji. Bo treba tulit po uradnikih, še veliko.

Primarna motivacija je bila in je še kot si napisal... kontroliraš tisto, kar se kontrolirati da. Manj kot je wildcardov naokoli, bolj predvidljiva je situacija. Wild(ne samo kot divjih, ampak kot totalno norih)cardov je na naših cestah precej.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 minutami, Borutt pravi:

Vijuganje je in bo. Poglej ven, če ne verjameš. Reševalni pas je namenjen modrim lučem in nikomur drugemu. Kje je reševalni pas? Ker edino tam bi bilo dovolj široko za varno vožnjo. Ali si mogoče mislil na tista dva pasa pred semaforjem, kjer so vozila čez in čez ter povprek?

Reševalni pas ni namenjen vožnji ostalih vozil. Mora v vsakem primeru ostati prost. In že to je neverjeten problem. Ne moreš si misliti, kako to zgleda in kako so vozila postavljena. Torej ne bo nič z vožnjo po reševalnem pasu. 

Z reševalnim pasom misliva navidezni pas ki se (oz. bi se naj) ustvari med dvema pasovoma, da v primeru nesreč / nezgod / nuje lahko rešilci / policija / gasilci po sredini vozišča pridejo do ciljne točke. Je tako ne? No, sem mnenja, da bi po tem istem navideznem pasu, lahko tudi motorist obvozil kolono, oz. se pomaknil na čelo le-te, vkolikor to stori z normalno hitrostjo in možnostjo umika nazaj na svoj pas, vkolikor interventno vozilo to potrebuje.

V Sloveniji s tem večjih problemov (hvala Bogu) ni, zaradi vinjet, se mi pa je na Hrvaškem že zgodilo, da sem pri Zagrebu naletel na 5km kolono na avtocesti, ki sem jo "prehitel" po sredini, po "reševalnem pasu". Realno gledano mislim da se strinjava da je pri žgočem soncu v višku sezone nesmiselno na motorju sedeti v gužvi, če se lahko neovirano pomakneš naprej (neovirano v smislu da tebe ne ovira nič, in hkrati ti ne oviraš ničesar). In opciji pomika v tej situaciji sta dve: reševalni pas, ali pa odstavni pas.

Zakaj sem za filtriranje oz. splitting izbral reševalni pas? Ker se mi zdi da s tem promet oviram manj. Če grem na odstavnega se bodo našli tudi patroni v avtih ki bodo probali narediti isto. In bodo zabasali odstavni pas. Na reševalnem pasu teh patronov hvala Bogu ni, oz. jih še nisem srečal. Prav tako me na reševalnem pasu vozniki bolje vidijo in so bolj pozorni name kot na odstavnem pasu.

 

pred 2 minutami, Borutt pravi:

Spelje, če zna dati v prestavo, če zna spremljati promet, če zna registrirati dogajanje okoli sebe. Da ne pišem o samem obvladovanju motorja. Nekateri ga ugasnejo in pustijo v prostem teku in tako čakajo zeleno luč. Ampak potem vsi ostali čakajo tega motorista. Na kratko; človek je problem in ne vozilo. 

Se strinjam, problem je človek, ampak kadar gre za takšno obotavljanje je to praktično oviranje prometa, kar lahko dela avtomobilist ali pa motorist, in na to nekako ta zakon nima vpliva. V stanju pripravljenosti smo pač motoristi načeloma nekoliko hitrejši. Pa tudi mislim da za večino nas velja, da če se že prerinemo na začetek vrste, speljemo kar se da hitro, če ne drugo v "zahvalo" avtomobilistom ki so nas "spustili" naprej. Tudi jaz bi bentil v avtu če se mi en možicelj na motoru postavi pred avto na rdeči luči, spelje pa komaj 5 sekund po prižigu zelene. Če motorja ne obvlada, se mu ne mudi, oz. iz kateregakoli drugega razloga za speljati potrebuje dalj časa, naj pač ostane zadaj v koloni.

pred 2 minutami, Borutt pravi:

Vožnja mimo je nekaj drugega in je dovoljena pod določenimi pogoji. 

Ne podpiraš vožnje med dvema pasoma, ko se koloni premikata? Upam, da je to še kdo prebral. Predlagatelji namreč želijo voziti med premikajočima kolonama. 

Po desni ne. Ampak sedaj je tema vožnja med kolonama. 

Ne, ne podpiram vožnje med dvema pasoma ko se koloni premikata, iz preprostega razloga, ker bistveno preveč ljudi ne uporablja smernikov, ne gleda mrtvih kotov in ne gleda stranskih ogledal ko menjujejo pas. Vožnja z motorjem, recimo po sredini avtoceste, ko je promet relativno tekoč je ena izmed bolj katastrofalnih idej po mojem mnenju, ki kar kliče po mrtvih motoristih... Tega si (in tudi nobenemu drugemu) pa ne želim. :)

Jaz imam pomisleke, oz. željo po popravkih trenutne zakonodaje izključno samo glede vožnje mimo kolone stoječih vozil. Kadar se kolona premika, še do zdaj nisem čutil potrebe po prehitevanju, in je verjetno tudi v prihodnje ne bom.

Kar se pa tiče vožnje mimo po desni se mi pa zdi bistveno bolj varno da se ta manever opravi po levi strani, ravno zaradi pozornosti voznikov v avtomobilih - na svoji desni noben nikoli ne pričakuje nobenega. Na levo pa vseeno še vsake toliko kdo pogleda ;)

 

 

Lp,

Bg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 34 minutami, benf86 pravi:

V predlogu vse skupaj imenujemo filtriranje, se pa v zakon sam termina tako ali tako ne vnasa. Vse, kar se spreminja oz. dopolni sta clena o prehitevanju in voznji mimo, kjer se spremeni/doda:

(Relativna omejitev za vse to je razlika hitrosti do prometa max 15 km/h in absolutna omejitev 50 km/h.)

Voznja mimo:

  • voznja mimo je dovoljena tudi v primeru, da je kolona ustavljena pred prehodom za pesce
  • voznja mimo se dovoli namesto zgolj po desni tudi po levi strani in tudi ce vozila stojijo pred kriziscem
  • ker zapeljati na prehod oz. v krizisce seveda ni dovoljeno, se dovoli deljenje pasu s stojecim vozilom in v tem primeru pri speljevanju ima prednost motorist

Prehitevanje:

  • ce je dovolj prostora, lahko motorist prehiteva tudi premikajoco se kolono vozil

 

Kako se bo kontrolirala hitrost vožnje? Kakšna omejitev 50 km/h je to oziroma, kdaj in za koga velja? Kako naj nekdo ve, kdaj bo še znotraj teh 15 km/h?

Vožnja mimo pred prehodom za pešce? Je sploh kdo od vas pomislil na varnost pešcev in seveda tudi na varnost motorista? Ker pri vožnji mimo je na eno stran zelo omejen pogled zaradi vozil. Je kdo pomislil na to? Ste sploh mislili na varnost, ko ste to izumljali? Kaj bo, ko bo motorist trčil v pešca, ker se ne bosta videla? Varnost. Kje je v tem primeru? 

Vožnja mimo je že dovoljena in je samo po desni prepovedana pred križiščem. Ste sploh prebrali zakon? 

Kakšno zapeljati na prehod oziroma v križišče ni dovoljeno? Razloži. Deljenje pasu s stoječim vozilom? In, ko voznik tega vozila ne vidi motorista in ga povozi? Kaj pa potem? Kako ste to težavo rešili? 

Je mogoče prepovedano prehitevati premikajočo kolono vozil? Če se ne premika, sploh ne gre za prehitevanje, ampak za vožnjo mimo. Ste, zopet, sploh prebrali zakon? Ker tam piše nekaj drugega. 

pred 33 minutami, DAMI34 pravi:

torej imaš v tej temi očitno samo problem z mano, al tudi z branjem in razumevanjem?

Ker, če ga imaš samo z mano, potem bi ti moralo že zdavnaj biti jasno za kaj se gre in kaj se trudijo nekateri doseči.

Problem imaš ti s svojimi odgovori. Kot vedno. 

Preberi, kaj so predlagali in, kaj sem vprašal. Pa ne tipkaj, dokler vsega ne predelaš. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

4 minutes ago, Borutt said:

Je sploh kdo od vas pomislil na varnost pešcev in seveda tudi na varnost motorista?

Ne. Nihce. Nikoli. Hvala, ker mislite na in za nas, tudii globoko v naselje.

Ce je dami in njegovi mikro zdrsi zrel da bo astronavt, si ti podmornicar. Superklub totalno nevidzene dvojice. 

Popravljeno . Popravil Kugelschreiber
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 9 minutami, jskrablin pravi:

Nisem ničesar pomešal. Zgolj opozoril sem na potrebo po uporabi podatkov iz tujih držav, ker naša država ne obvlada lih statistike. Ni to edino področje, se razume. Sam o tem pač trenutno debatiramo.

 

Tudi v hosti so idioti, na žalost. In delajo probleme vsem z neprimernim vedenjem. Nazadnje smo tako ostali brez Verda... ker se ljudje niso sposobni držati preprostih dogovorov in ne spoštujejo tuje lastnine. Je tudi tu problem idiotska zakonodaja, ki mi preprečuje vzpostavit poligon za lasten trening na lastni zemlji. Bo treba tulit po uradnikih, še veliko.

Primarna motivacija je bila in je še kot si napisal... kontroliraš tisto, kar se kontrolirati da. Manj kot je wildcardov naokoli, bolj predvidljiva je situacija. Wild(ne samo kot divjih, ampak kot totalno norih)cardov je na naših cestah precej.

Se mi zdi, da bi morali predlagatelji podatke dobiti doma, ker tisti podatki iz tujine oziroma preko luže ne kažejo stanja in še manj dejanskega stanja pri nas in niso primerljivi z našimi razmerami. Država vodi statistiko. Je pa vprašanje, če so sploh karkoli iskali. Bolj se mi dozdeva, da so samo kopirali hamburger, katerega želijo sedaj prodati z javorjevim sirupom. 

Poznam idiote na cesti in v gozdu. Na žalost. Nimam pa pojma, kako je z legalizacijo moto poligona na lastni zemlji. Nisem nič tega bral, čeprav vem, da je zakon o ohranjanju narave precej detajlen in strikten. Mogoče bom pa poiskal še kaj v zvezi legalizacije takšnega objekta. Lahko tudi na zs, kje in kakšen problem je s tem. Ker več glav več ve.  

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

23 minutes ago, Bg said:

Ne, ne podpiram vožnje med dvema pasoma ko se koloni premikata, iz preprostega razloga, ker bistveno preveč ljudi ne uporablja smernikov, ne gleda mrtvih kotov in ne gleda stranskih ogledal ko menjujejo pas.

Ironija tegale je, da menjava voznega pasu ni dovoljena, razen ce se razvrscas pred kriziscem ali ustavljas. Se pravi "nepredvidljivi" (ceprav ga seveda stalno predvidevas in vozis pripravljen na zaviranje) del nevarnosti izhaja iz krsenja predpisov s strani avtomobilistov, ki se potem uporabljajo kot razlog zakaj nekaj ne bi smelo biti dovoljeno motoristom. Potemtakem lahko motorje kar prepovemo na celi crti - avtomobili so vsaj meni bistveno pogosteje vzeli prednost med navadno voznjo, ko nisem filtriral, kot med filtriranjem.

 

23 minutes ago, Bg said:

Vožnja z motorjem, recimo po sredini avtoceste, ko je promet relativno tekoč je ena izmed bolj katastrofalnih idej po mojem mnenju, ki kar kliče po mrtvih motoristih... Tega si (in tudi nobenemu drugemu) pa ne želim. :)

Ko je promet relativno tekoc filtriranje tudi po tem predlogu ni dovoljeno :) Kakor hitro gre kolona 36 km/h, je konec z (legalnim) filtriranjem).

Ostaja pa znanstveno ugotovljeno dejstvo, da je vecja verjetnost, da te nepozorni voznik nabase od zadaj, kot da bos imel karambol med filtriranjem. Navsezadnje si med filtriranjem neprestano pozoren na okolico, ko stojis v koloni pa najbrz nimas konstantno prstov na sklopki in oci na prometu zadaj, za vsak primer, a bo kdo povzrocil verizno trcenje, ki bo nabasalo se tebe.

Tole je razlika med nesrecami v filtriranju in nesrecami zaradi cakanja/voznje v koloni:

Quote
  • 7x manj nesreč
  • 60 % manj smrtnih žrtev
  • 47 % manj poškodb glave
  • 34 % manj poškodb trupa
  • 9 % manj poškodb udov

 

Popravljeno . Popravil benf86
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 18 minutami, Bg pravi:

Z reševalnim pasom misliva navidezni pas ki se (oz. bi se naj) ustvari med dvema pasovoma, da v primeru nesreč / nezgod / nuje lahko rešilci / policija / gasilci po sredini vozišča pridejo do ciljne točke. Je tako ne? No, sem mnenja, da bi po tem istem navideznem pasu, lahko tudi motorist obvozil kolono, oz. se pomaknil na čelo le-te, vkolikor to stori z normalno hitrostjo in možnostjo umika nazaj na svoj pas, vkolikor interventno vozilo to potrebuje.

V Sloveniji s tem večjih problemov (hvala Bogu) ni, zaradi vinjet, se mi pa je na Hrvaškem že zgodilo, da sem pri Zagrebu naletel na 5km kolono na avtocesti, ki sem jo "prehitel" po sredini, po "reševalnem pasu". Realno gledano mislim da se strinjava da je pri žgočem soncu v višku sezone nesmiselno na motorju sedeti v gužvi, če se lahko neovirano pomakneš naprej (neovirano v smislu da tebe ne ovira nič, in hkrati ti ne oviraš ničesar). In opciji pomika v tej situaciji sta dve: reševalni pas, ali pa odstavni pas.

Zakaj sem za filtriranje oz. splitting izbral reševalni pas? Ker se mi zdi da s tem promet oviram manj. Če grem na odstavnega se bodo našli tudi patroni v avtih ki bodo probali narediti isto. In bodo zabasali odstavni pas. Na reševalnem pasu teh patronov hvala Bogu ni, oz. jih še nisem srečal. Prav tako me na reševalnem pasu vozniki bolje vidijo in so bolj pozorni name kot na odstavnem pasu.

 

Se strinjam, problem je človek, ampak kadar gre za takšno obotavljanje je to praktično oviranje prometa, kar lahko dela avtomobilist ali pa motorist, in na to nekako ta zakon nima vpliva. V stanju pripravljenosti smo pač motoristi načeloma nekoliko hitrejši. Pa tudi mislim da za večino nas velja, da če se že prerinemo na začetek vrste, speljemo kar se da hitro, če ne drugo v "zahvalo" avtomobilistom ki so nas "spustili" naprej. Tudi jaz bi bentil v avtu če se mi en možicelj na motoru postavi pred avto na rdeči luči, spelje pa komaj 5 sekund po prižigu zelene. Če motorja ne obvlada, se mu ne mudi, oz. iz kateregakoli drugega razloga za speljati potrebuje dalj časa, naj pač ostane zadaj v koloni.

Ne, ne podpiram vožnje med dvema pasoma ko se koloni premikata, iz preprostega razloga, ker bistveno preveč ljudi ne uporablja smernikov, ne gleda mrtvih kotov in ne gleda stranskih ogledal ko menjujejo pas. Vožnja z motorjem, recimo po sredini avtoceste, ko je promet relativno tekoč je ena izmed bolj katastrofalnih idej po mojem mnenju, ki kar kliče po mrtvih motoristih... Tega si (in tudi nobenemu drugemu) pa ne želim. :)

Jaz imam pomisleke, oz. željo po popravkih trenutne zakonodaje izključno samo glede vožnje mimo kolone stoječih vozil. Kadar se kolona premika, še do zdaj nisem čutil potrebe po prehitevanju, in je verjetno tudi v prihodnje ne bom.

Kar se pa tiče vožnje mimo po desni se mi pa zdi bistveno bolj varno da se ta manever opravi po levi strani, ravno zaradi pozornosti voznikov v avtomobilih - na svoji desni noben nikoli ne pričakuje nobenega. Na levo pa vseeno še vsake toliko kdo pogleda ;)

 

 

Lp,

Bg

S tem reševalnim pasom zna biti problem zaradi modrih luči in ostalih voznikov. Pa kar naenkrat zmanjka prostora in je piz... tu. Bolj na to sem mislil. Ker v teoriji bi to nekako šlo. Pred leti, ko še ni bilo reševalnega pasu, so vsi stali na vozišču in je bil odstavni pas prost. Takrat sem dostikrat počasi peljal z lučkami po odstavnem pasu in "pobiral" motoriste. 

Zaradi teh patronov sta prvi in drugi stavek prejšnjega odstavka. 

Saj se že sedaj dogaja, da gre motorist na čelo kolone. Počasi in previdno, pa je za vse fajn. 

Tisto vprašanje glede vožnje med premikajočima kolonama je zanalašč postavljeno. Da bi drugi prebrali, kaj si napisal. In sedaj spet. 

Vožnja mimo je dovoljena pod določenimi pogoji. Prehitevanje pa je lahko problem, ker se še nekdo premika. In morebiti v napačno stran. 

Po desni je res bolj nevarno. 

pred 15 minutami, Kugelschreiber pravi:

Ne. Nihce. Nikoli. Hvala, ker mislite na in za nas, tudii globoko v naselje.

Ce je dami in njegovi mikro zdrsi zrel da bo astronavt, si ti podmornicar. Superklub totalno nevidzene dvojice. 

Še dobro, da si prebral, ker razumel nisi in ne boš. Pa navigacijo si kupi, da ne boš spet v Postojni ostal. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 6 minutami, benf86 pravi:

Ironija tegale je, da menjava voznega pasu ni dovoljena, razen ce se razvrscas pred kriziscem ali ustavljas. Se pravi "nepredvidljivi" (ceprav ga seveda stalno predvidevas in vozis pripravljen na zaviranje) del nevarnosti izhaja iz krsenja predpisov s strani avtomobilistov, ki se potem uporabljajo kot razlog zakaj nekaj ne bi smelo biti dovoljeno motoristom. Potemtakem lahko motorje kar prepovemo na celi crti - avtomobili so vsaj meni bistveno pogosteje vzeli prednost med navadno voznjo, ko nisem filtriral, kot med filtriranjem.

 

Ko je promet relativno tekoc filtriranje tudi po tem predlogu ni dovoljeno :) Kakor hitro gre kolona 36 km/h, je konec z (legalnim) filtriranjem).

Ostaja pa znanstveno ugotovljeno dejstvo, da je vecja verjetnost, da te nepozorni voznik nabase od zadaj, kot da bos imel karambol med filtriranjem. Navsezadnje si med filtriranjem neprestano pozoren na okolico, ko stojis v koloni pa najbrz nimas konstantno prstov na sklopki in oci na prometu zadaj, za vsak primer, a bo kdo povzrocil verizno trcenje, ki bo nabasalo se tebe.

Tole je razlika med nesrecami v filtriranju in nesrecami zaradi cakanja/voznje v koloni:

 

Prej si pisal o absolutni omejitvi 50 km/h, sedaj omenjaš 36 km/h. 

Je to znanstveno ugotovljeno dejstvo podkrepljeno s statističnimi podatki iz naših domačih logov ali iz neke tujine, ki nima veze z nami? Ker v tem primeru poišči znanstveno ugotovljena dejstva Kitajske, če je tako vseeno, od kje pridejo podatki. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, benf86 pravi:

Ironija tegale je, da menjava voznega pasu ni dovoljena, razen ce se razvrscas pred kriziscem ali ustavljas. Se pravi "nepredvidljivi" (ceprav ga seveda stalno predvidevas in vozis pripravljen na zaviranje) del nevarnosti izhaja iz krsenja predpisov s strani avtomobilistov, ki se potem uporabljajo kot razlog zakaj nekaj ne bi smelo biti dovoljeno motoristom. Potemtakem lahko motorje kar prepovemo na celi crti - avtomobili so vsaj meni bistveno pogosteje vzeli prednost med navadno voznjo, ko nisem filtriral, kot med filtriranjem.

@benf86  se strinjam, da večina problemov izhaja iz kršenja CPPja s strani avtomobilistov, ne pozabi pa, da bova na tleh končala midva, ne on v kletki, ki je kršil CPP. In ko bova na urgenci, ali pa bodo najine družine izobešale črne zastave ne bo sploh pomembno kdo je bil kriv.... Iz tega vidika težko podprem prehitevanje dveh vozečih kolon avtomobilov v isto smer med kolonama. Ker že če bo zaradi tega 1 mrtev motorist na leto, mi je to preveč. Pa tudi če ne bo nič kriv in nič dolžen. Takih novic enostavno ne berem rad, in jih je preveč. Ko kolona stoji ni problem - tudi če te kdo zbije, nekih resnih poškodb ne bo. Ko je pa zraven že relativno nizka hitrost pa heca več ni.

 

Problem je ker se vse preveč motoristov zanaša na zakone. Prosim razumite da smo izjemno ranljiva skupina, in ti noben "Sej mi je un vzel prednost" ne pomaga... Verjamem da če se lane-splitting uzakoni, bo hitro prihajalo ravno do teh scenarijev - motoristi bomo (oz. bodo) začeli izklapljati možgane in "na horuk" voziti samo mimo - ker pač lahko. In ko ga bo nekdo zbil bo jok in stok, najprej v živo, potem pa še na socialnih omrežjih.

Ja - je velik problem, in ja - obsojam avtomobilista ki bo zbil motorista v takem scenariju, in še enkrat ja - motorist se je držal zakonov. Ampak enostavno ni vredno, bojim se da splošna publika na to ni pripravljena, ker razumi da niso vsi motoristi tudi z glavo na motorju. Veliko preveč jih ne pozna CPP niti približno dovolj dobro, niti niso dovolj pozorni na cesti. In taki bodo padali. Če bi vsi bli na cesti z glavo bi bila ideja super, ampak v praksi žal nismo.

 

Pravkar, benf86 pravi:

Ko je promet relativno tekoc filtriranje tudi po tem predlogu ni dovoljeno :) Kakor hitro gre kolona 36 km/h, je konec z (legalnim) filtriranjem).

Ostaja pa znanstveno ugotovljeno dejstvo, da je vecja verjetnost, da te nepozorni voznik nabase od zadaj, kot da bos imel karambol med filtriranjem. Navsezadnje si med filtriranjem neprestano pozoren na okolico, ko stojis v koloni pa najbrz nimas konstantno prstov na sklopki in oci na prometu zadaj, za vsak primer, a bo kdo povzrocil verizno trcenje, ki bo nabasalo se tebe.

 

 

No, to je okej - čeprav se strinjam z Boruttom da je zadevo težko izmerit (je kolona šla hitreje kot 36 km/h ali ni? Moja beseda proti miličnikovi v večini primerov).  Sicer posameznik itak ve, ker vidi na svoj števec. Bolj je problem pri kaznovanju. Pri tolikšni hitrosti bi zadevo še nekako podprl, čeprav se mi zdi nepotrebno če sem odkrit. 30 km/h je okej voziti par minut - bolj je problem z dolgoročnim stanjem na mestu (po mojem mnenju) :) 

Lp,

Bg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@Bg te stekam, don't get me wrong, pravi pa statistika o nesrecah med filtriranjem v primerjavi z voznjo v koloni nekaj, kar se ne sklada s "filingom". Jaz se v takem primeru zmeraj zanesem na strokovna mnenja, ne na lasten "filing", ker je slednji obicajno napacen (ploscata zemlja, cepiva povzrocajo avtizem, chemtraili ipd. so lep prikaz natancnosti "zdrave kmecke pameti" na delu). Bi pa tudi dodal, da motorist, ki izklopi mozgane med voznjo, ne bo dolgo motorist, ne glede na to, ali je filtriranje legalno ali ne. V koncni fazi je predlog zgolj uzakonitev necesa, kar ze tako pocne vecina motoristov, pri cemer je se zmeraj dvojna hitrostna omejitev, ki je nizja od prakse vecine.

To, da je zadevo tezko izmeriti, je pa dokaj irelevantno, razen ce na predpise gledamo kot na sredstvo za financiranje namesto kot na sredstvo za varnost. Dinamicna omejitev res ni nekaj, cesar bi bili vajeni, ampak v koncni fazi je tu zato, da se lahko zagotovi delta-v 15 km/h do max 50 km/h in da obstaja neka omejitev, da divjanje ne bo legalno. 50 km/h kot absolutni limit je zato, ker smo te stevilke ze vajeni. V naseljih pa itak veljajo omejitve, kot veljajo.

Naloga Parlamenta kot zastopnika ljudstva je, da sprejme zakone. Naloga Policije in sodnega sistema pa je, da se spomni nacina, kako te zakone izvajati. Glede na to, da obstajajo radarji, ki lahko nadzorujejo milijon pa pol pasov hkrati in pri tem izvajajo se facial recognition, me bo tezko prepricati, da bi bilo tezko postaviti take radarje na mesta, kjer pogosto prihaja do zastojev, in jih nastaviti tako, da merijo tudi motoriste in primerjajo hitrost s hitrostjo kolone.

 

Ce gledamo striktno matematicno na profit legalizacije - v najslabsem primeru bodo vozniki enako pozorni kot zdaj, v najboljsem primeru bo pa halo okoli filtriranja vec voznikov navadil gledati ogledala. Ze ce samo enega, je to napredek, ceprav minimalen, pa verjetno ne bo samo enega. Poleg tega se bo vec voznikov v strahu za svoje konjicke umaknilo na rob vozisca, kar bo olajsalo zivljenje tudi npr. resevalcem, ki morajo priti skozi guzvo. Zopet profit. Motoristi pa bodo tako ali tako poceli isto, kot ze zdaj. Da bodo zaradi legalnosti bolj na avtomatiki, kot bi bili sicer, no, to pa ne vem. Tisti, za katere to velja, potemtakem tako ali tako vozijo 90% casa na avtomatiki in brez glave, tako da tistih dodatnih nekaj %, ko bodo dejansko filtrirali, ne bo bistveno poslabsalo njihove ze tako nizke verjetnosti prezivetja.

Popravljeno . Popravil benf86
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 12 minutami, Bg pravi:

Iz tega vidika težko podprem prehitevanje dveh vozečih kolon avtomobilov v isto smer med kolonama. Ker že če bo zaradi tega 1 mrtev motorist na leto, mi je to preveč. Pa tudi če ne bo nič kriv in nič dolžen. Takih novic enostavno ne berem rad, in jih je preveč. Ko kolona stoji ni problem - tudi če te kdo zbije, nekih resnih poškodb ne bo. Ko je pa zraven že relativno nizka hitrost pa heca več ni.

V resnici to pri nizkih hitrostih ni problem. Dokler ne siliš mimo za vsako ceno in ne daješ možnosti ostalim udeležencem v prometu da te zaznajo. Kolker sem se osebno takole sfiltriral mimo (največkrat po Lj obvoznici) ni bilo težav. Razen seveda onih, ki so prepričani da če sami stojijo ali se po polžje premikajo naprej, pol se more cel svet premikati z isto hitrostjo... in taki cepci ti ponavadi probajo 'zapret' pot mimo. Večina se ne sekira, kak bolj prijazen voznik/ica pa še malo prostora naredi da gre lažje mimo. Seveda se takole filtrira z neko normalno hitrostjo, ko gre enkrat kolona 40+ km/h naprej se pelješ v koloni. Pri malo višji hitrosti začnejo tudi onih v avtih 'kalkulirati' z menjavo pasov... ponavadi malo po navdihu in brez žmigavcev.

Vijuganje na centimetre mimo pred semaforji mi pa gre na živce. Sploh ker eni padajo mimo pri kr solidnih hitrostih in jih je težko pravočasno opaziti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 31 minutami, Borutt pravi:

Prej si pisal o absolutni omejitvi 50 km/h, sedaj omenjaš 36 km/h.

res je težko določiti .. tako kot večina organov napiše neprilagojena hitrost, čeprav si šu v maline zaradi peska, blata, luknje, olja, nafte ect ect...

ko grem, če grem... grem zelo previdno, ker mi skoraj vedno, ko se pomikam mimo kolone, kakšn odpre vrata, nenadoma hoče obrniti in podobno ...

skratka ... ni kar tako določiti vočnjo med kolonama .. vidim pa, da se nekateri rinejo pred semaforji, čeprav ima spredaj samo dva avtomobila, kar je res nepotrebno.

 

zdj sm pa neki pametnega napisu... kanede :P

Popravljeno . Popravil maus
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

57 minutes ago, Borutt said:

Še dobro, da si prebral, ker razumel nisi in ne boš. Pa navigacijo si kupi, da ne boš spet v Postojni ostal. 

Bom za tabo pelal. Z e biciklom.  Do graza bo šlo, naprej bo pa impro liga.  do marte na pašto. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, Borutt pravi:

Problem imaš ti s svojimi odgovori. Kot vedno. 

Preberi, kaj so predlagali in, kaj sem vprašal. Pa ne tipkaj, dokler vsega ne predelaš. 

ne se sekirat, v bukvici ti bo vse napisano, tut za zlate ribice posebej :P

 

pred 2 urami, Kugelschreiber pravi:

Ne. Nihce. Nikoli. Hvala, ker mislite na in za nas, tudii globoko v naselje.

Ce je dami in njegovi mikro zdrsi zrel da bo astronavt, si ti podmornicar. Superklub totalno nevidzene dvojice. 

no mojster, tebe smo pa že zdavnaj predlagali za misijo na Mars, sori za off topic :P

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

8 minutes ago, DAMI34 said:

no mojster, tebe smo pa že zdavnaj predlagali za misijo na Mars, sori za off topic

Cak, s kje pa mislis da sem prsu? A de sm k ti? Z Venere? 

 

 

2 hours ago, Bg said:

Kar se pa tiče vožnje mimo po desni se mi pa zdi bistveno bolj varno da se ta manever opravi po levi strani,

Cak, ce stojita dve koloni, in gres ti vmes, si vedno nekomu na desni? Al ne? 

 

voznja med kolonami in med pasovi je common sense. Normalo je, de se motor, zelo okretna, ozka in prostorsko nepotratna zadeva, poskusa odpelat iz zagate. Zdrava Kmecka Pamet, bi temu rekli. In kot taka v tem politicno korektnem mocvirju nima nobene moznosti. Ce to dovolis, bodo nekateri prenapetezi to zahtevali. Ce tega ne dovolis, bodo nekateri prenapetezi take evakuacije kaznovali. Zero sum game. Skoda debate. 

 

 

 

  • Všeč mi je 1
  • Haha 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

nekateri prenapeteži v uniformi niti ne vedo kaj je to "vožnja mimo". Sam povem za intermezzo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, Kugelschreiber pravi:

Bom za tabo pelal. Z e biciklom.  Do graza bo šlo, naprej bo pa impro liga.  do marte na pašto. 

Saj ne boš videl, kje se kdo pelje. Boš poklical z utopljenim telefonom, kajne. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Just now, Borutt said:

Boš poklical z utopljenim telefonom, kajne. 

Ti izdam skrivnost. Telefone prodajajo. Kr prideš u štacuno,  plačaš in greš. Ni treba podpisovat zapisnikov, izjav in čakat de ti na šihtu izdajo službenga. 

 

Tako de utopljenček se suši v original škatli. Kmalu jih bo polna gajba. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!