Skoči na vsebino

Legalizacija vožnje med pasovi "Lane Splitting"


DAMI34
Sporočilo dodal DAMI34

povezava do internetne strani: ZA LEGALIZACIJO FILTRIRANJA

Priporočene objave

Objavljeno

V nekaterih drzavah (tudi v Evropi) je to zakonsko urejeno. 

 

Vprasanje je: Ali smo motoristi v Sloveniji dovolj slozni, da bi premaknili s potrebnimi vzvodi (peticijami ipd. ) naso zakonodajo in si izborili legalno voznjo po crti med stojecimi (ali pocasi se premikajocimi) avtomobili) in s tem pripomogli k vecji varnosti ( naleti od zadaj), vecjo pretocnost prometa (benifit za vse udelezence v prometu), manjso onesnazenost, boljso medvoznisko kulturo in koneckoncev za sankcioniranje idiotov v avtomobilih, kateri se zanalasc postavijo na crto, ce ne celo odpirajo vrata, da bi preprecili motoristom voznjo mimo.

 

Studije uglednih univerz in prometnih institutov do dokazale, da je praksa "Lane splitting" varna, ce je izpeljana odgovorno 

 

 

http://www.gizmag.com/motorcycle-lane-splitting-filtering-safety-research/34425/

 

 

http://www.motosport.com/blog/ama-posts-online-petition-to-make-lane-splitting-guidelines-public-again-in-california

 

 

Motorcycle lane splitting: Better for riders, better for drivers, and safer than sitting in traffic

121714-Lane-Splitting-Traffic-Congestion

APyxjJz.jpg

 

Odgovor je, da nismo dovolj složni. Sploh je tako, da se vsak zase briga in vse probleme rešuje s pivo v roki s podobno mislečimi in s komolci na šanku. Torej, vsak pričakuje, da bo nekdo drugi zanj dvignil rit in storil vse potrebno. Če samo pogledamo ta forum, lahko vidimo vprašanje na vprašanje o eni in isti stvari in nato odgovor na odgovor o čisto neki drugi stvari. Nabijanje in natolcevanje ter zaj... Pa preveč pametnih. Potem pa naj se združimo in spreminjamo zakonodajo. Kdo ? Nedonošenčki in ostali kvazi motoristi ? Malo morgen. 

 

Podpiram zgoraj omenjeno idejo avtorja Nearraina. In to iz enega razloga; da se stvar zakonsko uredi in, da ne bo več "lukenj" v zakonu oziroma različnih interpretiranj in posledično "izločanj" motoristov na mejnih prehodih in na ostalih takšnih točkah, kjer bi motorist z uporabo ZKP počasi peljal mimo ustavljene ali počasi premikajoče kolone vozil. Spodaj je nekaj iz zakona, kar bi bilo potrebno urediti. Slučajno se mi je dalo poudariti nekatere stvari. 

 

30. člen

(avtocesta in hitra cesta)

...

(11) Na odstavnem pasu ali odstavni niši je prepovedana vožnja, parkiranje ali ustavitev, razen ustavitev v sili in ustavitev zaradi nudenja potrebne pomoči. Voznik vozila, ki je ustavil v sili, mora poskrbeti, da se vozilo takoj odstrani. Če tega ne stori, odstrani vozilo na njegove stroške izvajalec rednega vzdrževanja cest, skladno z določbami zakona, ki ureja ceste.

(12) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka je vožnja na odstavnem pasu kljub označeni robni črti dovoljena, če je to označeno s predpisano spremenljivo prometno signalizacijo.

(13) Na odstavnem pasu ali odstavni niši lahko vozijo in ustavijo vozila:

1.     nujne medicinske pomoči, gasilska vozila in vozila zaščite in reševanja pri izvajanju intervencijskih nalog,

2.     izvajalca rednega vzdrževanja avtoceste pri pregledu in vzdrževanju ceste ter pri izločanju vozil,

3.     upravljavca cestninskih cest, ki jih pri izvajanju nadzora uporabljajo cestninski nadzorniki,

4.     policije in vojaške policije pri nadzoru in urejanju cestnega prometa in

5.     inšpektorjev pri opravljanju inšpekcijskega nadzora.

Pri tem morajo biti vsa navedena vozila označena s predpisanimi svetlobnimi znaki oziroma s pomičnimi signalnimi ali zapornimi tablami.

(14) V primeru zastoja prometa morajo vozniki pustiti med kolonama vozil, ustavljenima na prometnih pasovih, ki sta najbližje levemu robu smernega vozišča, dovolj prostora za vožnjo intervencijskih vozil.

...

 

38. člen

(vožnja z vozilom po smernem vozišču z dvema ali več označenimi pasovi)

(1) Na smernem vozišču z dvema ali več označenimi prometnimi pasovi mora voznik voziti po sredini prometnega pasu.

(2) Na smernem vozišču iz prejšnjega odstavka mora voznik voziti po desnem prometnem pasu. Če ima smerno vozišče tri prometne pasove, je dovoljena vožnja po desnih dveh prometnih pasovih, levi pa je namenjen prehitevanju.

...

(4) Kadar se na cesti iz prejšnjega odstavka promet zgosti toliko, da vozila zasedajo vse prometne pasove na smernem vozišču in se premikajo s hitrostjo, ki jo pogojujejo pred njimi vozeča vozila, ni dovoljeno zapeljati z enega na drugi prometni pas, razen zaradi razvrščanja pred križiščem ali ustavitve vozila.

(5) Če je na smernem vozišču iz prvega odstavka tega člena na enem od prometnih pasov onemogočen promet vozil zaradi ovire ali se pas konča, so vozniki, ki vozijo po sosednjem prometnem pasu dolžni omogočiti vključevanje na ta prometni pas tako, da vozijo s primerno hitrostjo in na takšni razdalji do vozila pred seboj, da se lahko izmenoma vključi v promet še po eno vozilo (v nadaljnjem besedilu: sistem zadrge).

...

 

53. člen

(vožnja mimo)

(1) Voznik, ki pelje mimo udeleženca cestnega prometa, vozila, objekta ali ovire na vozišču, sme to storiti po levi ali desni strani, če ima dovolj prostora. Pri tem ne sme ovirati udeležencev cestnega prometa, ki vozijo oziroma prihajajo z nasprotne smeri.

(2) Če voznik svojo namero, da bo zavil levo, nakaže s predpisanim znakom in se postavi v takšen položaj, iz katerega se da nedvoumno sklepati, da bo zavil na levo, smejo drugi vozniki voziti mimo le po njegovi desni, če je na cesti dovolj prostora.

(3) Vožnja mimo kolone vozil, ustavljene na smernem vozišču, je prepovedana, če se voznik po vožnji mimo ne bi mogel varno in brez oviranja vrniti na smerno vozišče za vožnjo v smeri, v kateri vozi, ali nadaljevati vožnje po prometnem pasu, po katerem vozi.

(4) Če je v primeru iz prejšnjega odstavka na smernem vozišču dovolj prostora, lahko voznik enoslednega vozila s primerno hitrostjo in pazljivostjo vozi mimo ustavljenega vozila ali kolone vozil po desni strani, razen, kadar so se vozila v koloni ustavila pred križiščem.

(5) Vožnja mimo vozila, ustavljenega pred prehodom za pešce, na katerem je ali na katerega stopa pešec, je prepovedana.

...

 

57. člen

(približevanje križišču in razvrščanje pred križiščem)

(1) Ko se približuje križišču, se mora voznik na zadostni razdalji pred križiščem razvrstiti:

1.     za zavijanje v levo – na levo stran smernega vozišča ali na prometni pas za zavijanje v levo;

2.     za vožnjo naravnost – na desno stran smernega vozišča ali na prometni pas za vožnjo naravnost;

3.     za zavijanje v desno – na desno stran smernega vozišča ali na prometni pas za zavijanje v desno;

4.     kot je določeno s prometno signalizacijo, če je razvrščanje urejeno na tak način.

 

Sedaj pa vprašanje. Ali pa štiri. Koliko je motoristov v Sloveniji ? Koliko motoristov zanima zgoraj omenjena sprememba zakona ? Koliko motoristov sploh vidi težavo oziroma si želi rešitev za takšno vožnjo med kolonami ? Koliko motoristov bo oziroma sploh to bere ? 

Vprašanje o tem, koliko je motoristov in kolikšen je sploh interes za spremembo zakona je zato, ker obstaja postopek za spremembo zakona. In ta sprememba zahteva določeno število volivcev oziroma njihovih podpisov. Zato pa je vprašanje, koliko nas je in ali nas ta sprememba sploh zanima. 

 

Kaj bi pa sploh želeli spremeniti ? Verjetno ne celega zakona, ampak samo določene člene oziroma dele določenih členov. Prilepil sem tiste člene zakona, kateri se nanašajo na vožnjo v koloni in, kateri se nanašajo na vožnjo mimo kolone. Pravzaprav bi morali spremeniti kar nekaj stvari in sicer je že člen o avtocesti nekako nelogičen. Vsaj tisti del o umikanju vozil v levo in v desno v primeru zastoja. Ti zastoji niso pri nas nič novega in vsakič nekdo nekaj "izumlja", problemi pa nastajajo in ostajajo za vozila s prednostjo. Pravilno je, da je vožnja po odstavnem pasu prepovedana. Vendar bi moralo pisati, da to ne velja v primeru zastoja, saj bi tako pridobili veliko več prostora med kolonama vozil za intervencijska vozila. Torej bi se vozila v primeru zastoja umaknila skrajno levo in skrajno desno. V obeh primerih do varnostne ograje. Pa še nihče se ne bi mogel voziti po odstavnem pasu v primeru zastoja oziroma tako ne bi mogel nihče prehitevati po odstavnem pasu. Seveda bi moralo pisati, da voznik enoslednega vozila lahko vozi počasi mimo ob desni koloni. V primeru ZKP je to varno in "blagodejno". Kajti, prostora bi bilo v tem primeru veliko.

 

Naslednji člen govori o vožnji na cesti z dvema ali več prometnimi pasovi.  Enostavno, sprememba bi bila v tem smislu, da voznik enoslednega vozila lahko počasi vozi med kolonama v primeru zgostitve prometa in posledično zastoja ali pa mimo kolone vozil. Seveda po ZKP in počasi. 

 

Pri členu vožnja mimo vidimo, da nam le-ta omogoča vožnjo mimo pod določenimi pogoji. Seveda se mi zdi čudna ideja vožnje mimo po desni strani, kjer te nihče ne pričakuje in, da je to prepovedano pred križiščem. Torej je potrebno spremeniti stran vožnje in odpraviti prepoved vožnje mimo pred križiščem, saj je motorno kolo hitrejše od avta pri zapuščanju križišča. 

 

Nato pa še člen o približevanju in razvrščanju pred križiščem, kjer bi vnesli spremembo, da voznik enoslednega vozila lahko pripelje do začetka kolone, če je dovolj prostora. 

 

Sedaj pa ponovno vprašanje ali nas je dovolj in ali smo dovolj sposobni združevanja v premagovanju neke ovire oziroma ali si dovolj želimo spremembo zakona, kateri nam bo omogočal vožnjo mimo počasi vozeče ali stoječe kolone. Te spremembe niso namenjene hitrejšemu prihodu na določeno točko, ampak so namenjene legalizaciji tistega, kar se že sedaj dogaja. Pustimo idiote in ostale kvazi voznike motorjev, katerim bi pamet ušla skozi desno zapestje, če bi jo imeli. Tukaj je govora o kulturni vožnji mimo kolone. Za takšne motoriste bi bilo potrebno vnesti določene spremembe v zakon, da ne bi bili po nepotrebnem slabe volje ob srečanju z nekom, ki ima svinčnik in kos papirja ter čas. 

Bo pa čas pokazal ali obstaja kakšna volja med nami za podajo spremembe zakona ali pa je vse to samo eno veliko prepucavanje in otresanje gobca. 

Objavljeno

Borutt .. js te podpiram :yes:

  • Všeč mi je 3
Objavljeno (popravljeno)

(4) Če je v primeru iz prejšnjega odstavka na smernem vozišču dovolj prostora, lahko voznik enoslednega vozila s primerno hitrostjo in pazljivostjo vozi mimo ustavljenega vozila ali kolone vozil po desni strani, razen, kadar so se vozila v koloni ustavila pred križiščem.

 

Tale točka me vedno zmoti, očitno je njok k je pisal zakon računal na razne 50ccm motorčke, vsaj zame je vožnja mimo po desni, mnogo bolj nevarna kot po levi:

1. vozniki v stoječih avtomobilih ponavadi imajo ogledalo in vsaj nekateri preverijo, preden odprejo vrata, sovoznik, pa nima pravilno nastavljenega ogledala in samo odpre vrata brez pogledat nazaj in.....bumtrask...

 

aja, pa Boruta za predsednika, Neareina pa za blaganika komisije za legalizacijo splitanja :D

Popravljeno . Popravil DAMI34
Objavljeno

RUTAR in .

Objavljeno

Zdaj razumem.... ko preberes si ne mores pomagat, da se ne bi "usral" v temah, katere te ne zanimajo in v katerih ne vidis smisla.  :smoke:

 

PS: vis...pocas se mi svita

 

Če si nekaj objavil na forumu, ne pričakuj, da se bomo vsi strinjali. Moraš sprejet riziko, da ne bo tako in biti pripravljen na inteligenten način argumentirati, predvsem pa neagresivno komunicirati z drugimi člani foruma. 

Objavljeno

 

 

Ni bilo nič tebi namenjenega, vmes je bila že ena stran, kar sem opazil kasneje.

Objavljeno

Mislim, da bi bilo dobro, če že ne legalizirati tega (v smislu, da se morajo avtomobilisti umikati), vsaj dekriminalizirati tako početje, motoristi pa naj sami skrbijo za varno izvedbo. Torej, če se že šlajham med kolonami, me nihče ne bo kaznoval, bom pa moral sam paziti, da me kdo ne zapre ali mi odpre vrata (kar itak ni dovoljeno pri stanju v koloni).

Sicer pa je za motorista najbolje imeti varnostni jopič in prižgane vse štiri smernike.

 

P.S. Ne strinjam pa se s prehitevanjem kolone na mejnem prehodu. Tam smo vsi v istem govnu in čakamo na vrsto. Si predstavljate Petrino pred prvomajskimi prazniki (200 motoristov se naguzi pred avtomobil in potem vsak sname rokavice, odpre čelado, poišče dokument v enem od žepov in potem počasi zloži nazaj.

Objavljeno

Če si nekaj objavil na forumu, ne pričakuj, da se bomo vsi strinjali. Moraš sprejet riziko, da ne bo tako in biti pripravljen na inteligenten način argumentirati, predvsem pa neagresivno komunicirati z drugimi člani foruma. 

 

Konstruktivni odgovori/objave so vedno dobrodosle z razliko od trolanja.  :smoke:

Objavljeno

Ali je kdo prisotnih že plačal kazen zaradi vožnje med dvema pasovoma? Osebno še nisem slišal, da bi se komu to zgodilo. 

Po drugi strani sama legalizacija najbrž tudi ne bi prinesla ničesar dobrega. Vsi motoristi bo se vozili po sredini in mislili, da jim ni treba paziti, ker jim to pač pripada. Je treba pogledati tudi drugo plat.

Objavljeno

 

P.S. Ne strinjam pa se s prehitevanjem kolone na mejnem prehodu. Tam smo vsi v istem govnu in čakamo na vrsto. Si predstavljate Petrino pred prvomajskimi prazniki (200 motoristov se naguzi pred avtomobil in potem vsak sname rokavice, odpre čelado, poišče dokument v enem od žepov in potem počasi zloži nazaj.

 

Kar se mejnih prehodov tice...

 

Mislim, da je lazje stati sredi poletja v koloni v klimatiziranem avtu, kakor v moto bojni opremi z obvezno celado na glavi.

 

Kaksen zastoj bo sele nastal, ko bo motorista v koloni udarila vrocinska kap?

 

Mislim, da je vec kot dovolj personala na mejnem prehodu, da se v primeru extremnega navala 200+ motoristov odpre se en pas za prehod meje in zdevo naredi bolj pretocno in bolj znosno za vse nastopajoce.

 

V primeru prihoda enega ali par motorjev je pa cisto dovolj pravilo "zadrge" in normalna mera strpnosti za soudelezenca v prometu.

Objavljeno

Avtomobilista ne briga, če se je motorist odločil iti na pot z motorjem in zato v opremi švica. Po svoje imajo prav in jih razumem, ker se motoristi vrivajo pred vrsto in pravila naj bi bila za vse enaka. Tudi avtomobilistu z jokajočimi otroki ni najlepše pa mora počakati. 

Jaz zmeraj kakega počakam, da gre in naslednjega prijazno vprašam, če me spusti naprej. Potem jim tudi pomaham v zahvalo. Se mi pa redko zgodi, da naletim na vrsto. Meje, ki jih prečkam so večinoma tudi v sezoni prazne: Brod na Kolpi, Vinica, Babno polje.

Objavljeno

Sneckica III?   :smoke:

Objavljeno (popravljeno)

Avtomobilista ne briga, če se je motorist odločil iti na pot z motorjem in zato v opremi švica. Po svoje imajo prav in jih razumem, ker se motoristi vrivajo pred vrsto in pravila naj bi bila za vse enaka. Tudi avtomobilistu z jokajočimi otroki ni najlepše pa mora počakati. 

Jaz zmeraj kakega počakam, da gre in naslednjega prijazno vprašam, če me spusti naprej. Potem jim tudi pomaham v zahvalo. Se mi pa redko zgodi, da naletim na vrsto. Meje, ki jih prečkam so večinoma tudi v sezoni prazne: Brod na Kolpi, Vinica, Babno polje.

 

 

 

Mene briga kot avtomobilista in vec ali manj tudi moje bliznje, kateri me poznajo in jim je bila predstavljena omenjena problematika.

 

Tudi ce se bo karkoli spremenilo na tem podrocju, bos imel vedno na voljo stati v koloni in svicat v poletni pripeki. 

 

Brez skrbi...za vse bo poskrbljeno.   :smoke:

 

PS: kaj ima veze kje se ti vozis?  Tudi v Buckovcih se ni stala kolona daljsa od 5 km. 

Popravljeno . Popravil Nearrain
Objavljeno (popravljeno)

 

Popravljeno . Popravil Nearrain
Objavljeno (popravljeno)

Ce ze moram izbirat med mlacnim prijateljem, kateri nima hrbtenice in si izmisljuje sto in en razlog zakaj je bolje pustit zadevo taksno kakor je ( navarno, neurejeno ipd), kakor pa jo probat spremenit na bolje (benifit bi imeli vsi udelezenci v prometu vkljucno z okoljem), imam raje klenega sovraznika.

 

 

:smoke:

Popravljeno . Popravil Nearrain
Objavljeno

Moje mnenje je, da bi bilo z legalizacijo vožnje po sredini bolj nevarno in je za nas tak zakon nepotreben in ne bi prinesel nič dobrega.

Objavljeno

 

 

P.S. Ne strinjam pa se s prehitevanjem kolone na mejnem prehodu. Tam smo vsi v istem govnu in čakamo na vrsto. Si predstavljate Petrino pred prvomajskimi prazniki (200 motoristov se naguzi pred avtomobil in potem vsak sname rokavice, odpre čelado, poišče dokument v enem od žepov in potem počasi zloži nazaj.

potem naj pa tudi pešci in biciklisti čakajo v vrsti, pa avtobusi tut...ah kurc, tut kamioni.....kapišiš?

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Ali je kdo prisotnih že plačal kazen zaradi vožnje med dvema pasovoma? Osebno še nisem slišal, da bi se komu to zgodilo. 

Po drugi strani sama legalizacija najbrž tudi ne bi prinesla ničesar dobrega. Vsi motoristi bo se vozili po sredini in mislili, da jim ni treba paziti, ker jim to pač pripada. Je treba pogledati tudi drugo plat.

A video, ki sem ga objavil, pa nisi pogledal?

Da, poznam nekoga, ki je plačal...in spada med polže na mopedu.

Objavljeno

Jaz se pa strinjam z razvitimi prometnimi kulturami, katere so dognale (tudi na podlagi univerzitetnih raziskav in prometnih institutov), da je lane splitting neprimerno varnejsi in poleg tega prinasa vecjo pretocnost prometa, manjse cakalne vrste, zmansuje ekoloski fingerprint na okolje in zadevo zakonsko urejeno prakticirajo v praksi. 

 

PS: Motolover... midva bova sla pa kdaj skupaj na furo, samo pivo/kavo bom ocitno pil sam, ker bos ti se vedno v koloni   :smoke:

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Jaz se pa strinjam z razvitimi prometnimi kulturami, katere so dognale (tudi na podlagi univerzitetnih raziskav in prometnih institutov), da je lane splitting neprimerno varnejsi in poleg tega prinasa vecjo pretocnost prometa, manjse cakalne vrste, zmansuje ekoloski fingerprint na okolje in zadevo zakonsko urejeno prakticirajo v praksi. 

 

PS: Motolover... midva bova sla pa kdaj skupaj na furo, samo pivo/kavo bom ocitno pil sam, ker bos ti se vedno v koloni   :smoke:

Je kar taprav,ne boš rabil čakat  :OK:

Objavljeno

Je kar taprav,ne boš rabil čakat  :OK:

 

zdej pa nc vec ne stekam . . . 

 

Tok hitr v stojeci koloni stoji?   :notworthy:

 

:smoke:

Objavljeno

Ce ze moram izbirat med mlacnim prijateljem, kateri nima hrbtenice in si izmisljuje sto in en razlog zakaj je bolje pustit zadevo taksno kakor je ( navarno, neurejeno ipd), kakor pa jo probat spremenit na bolje (benifit bi imeli vsi udelezenci v prometu vkljucno z okoljem), imam raje klenega sovraznika.

 

 

:smoke:

 

Jaz se ne morem znebiti, da je ideja zrasla na zelniku osebe ali skupine, ki si želi v prometu pridobiti nek "status", nedotakljivost, "free pass" itd. Skratka, da bo objestna vožnja še manj naporna, da se bodo drugi umikali itd.

 

Naše ceste ne dopuščajo umikanja motoristom, ker so preveč uničene, pa tudi motorističnega prometa je majhno.

 

Za mejne prehode ne rečem, da se ne bi dalo kaj urediti, ločena špura, avtobusi imajo svojo, eu ima svojo itd... a po drugi strani bo tudi s Hrčki Šengen in bo vožnja skozi. Skratka, tu se še malo potrdi in to je to.

Prvič sem tako ločeno špuro za moto videl v Črni gori.

 

------------

 

Lane splitting pa za naše ceste ni.

 

Jaz kot npr. avtomobilist bom izkoristil celoten vozni pas, so ceste tako uničene, da se je potrebno veliko umikati luknjam, tako da paziti še na motoriste, nesmisel.

 

Naj čakajmo in čakamo kot vsi ostali. 

Objavljeno

 

Mene briga kot avtomobilista in vec ali manj tudi moje bliznje, kateri me poznajo in jim je bila predstavljena omenjena problematika.

 

Tudi ce se bo karkoli spremenilo na tem podrocju, bos imel vedno na voljo stati v koloni in svicat v poletni pripeki. 

 

Brez skrbi...za vse bo poskrbljeno.   :smoke:

 

PS: kaj ima veze kje se ti vozis?  Tudi v Buckovcih se ni stala kolona daljsa od 5 km. 

 

 

Baje, da če maš pravo opremo nič ne svičaš na 40+...

 

Take berem v drugi temi. Torej čakaj, saj v pravi opremi te hladi, verjetno še bolj kot klima avtomobila.

 

Nerodno je, ko delaš neke izjeme, stvar se ponavadi izrodi.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!