ELO Objavljeno December 21, 2011 Opozori Objavljeno December 21, 2011 lej, kar se endura tiče nisem neki faktor, saj sem s tenerejko napravil le par km. lahko ti povem da je to presenetljivo krotek, obvladljiv in predvidljiv motor. mnogi ti znajo dejati, da je enovaljnik neuglajen, da teče neenakomerno,... bullshit!!! z vrtljaji pod prostim tekom se pač ne da voziti. pa naj bo to enovaljnik, v8, v12 ali karkoli! z glavo pač voziš vse! in pri 32 letih bi znalo postrešje biti pospravljeno!!!
kitekatus Objavljeno December 21, 2011 Opozori Objavljeno December 21, 2011 lej, kar se endura tiče nisem neki faktor, saj sem s tenerejko napravil le par km. lahko ti povem da je to presenetljivo krotek, obvladljiv in predvidljiv motor. mnogi ti znajo dejati, da je enovaljnik neuglajen, da teče neenakomerno,... bullshit!!! z vrtljaji pod prostim tekom se pač ne da voziti. pa naj bo to enovaljnik, v8, v12 ali karkoli! z glavo pač voziš vse! in pri 32 letih bi znalo postrešje biti pospravljeno!!! Ola Elo, hvala za odgovor:) Ja,nekako je poštimano v glavi,ker vem,da na cestaku bi moj rok trajanja bil veliko krajši,pa še z mojo višino,bi izgledal,kot na minimoto:) Že od nekdaj mi je všeč zvok endurašev,predvsem teh z enim cilindrom,vendar imam občutek,da se ga v nižjih vrtljajih težje obvlada oz.,kot bi rekli nekateri,da cuka in posledično crkuje. Kaj pa je kej s šraufanjem,lahko katere napakice sam odpraviš,ali je potrebno ga k serviserju vozit,kateri niso ravno poceni,posebej tej "pooblaščeni"?
Janez123 Objavljeno December 21, 2011 Opozori Objavljeno December 21, 2011 En lep pozdrav vsem endurašem:) Sem svež v svetu motociklizma,pred kratkim naredil izpit in glede na mojo višino in karakter,se odločil za enduro. Visok sem namreč 190cm,95kg,okrog 32let,rad kampiram ob rekah,jezerih,se sprehodim do kakšne lepe razgledne točke,skratka sem avanturist po naravi. Že nekaj časa si ogledujem Tenerejko,pa me zanima,če je primerna za začetnike in vsakdanjo rabo, ob lepšem vremenu tudi daljši izleti oz. potovanja niso izključena. Pa če je kdo prijazen in mi prosim razloži kakšna je razlika med enocilindrašem in dvo v kategoriji enduro. Hvala za nasvete in odgovore. Lahko potrdim, da je motor za vožnjo preprost kot moped. Kljub majhni moči motorja, je menjalnik tako narejen da je tudi na asfaltu kar poskočen, na terenu pa je tako ali tako moči dovolj. Najbolj me je navdušila vsestranskost motorja, saj se lepo pelje po asfaltu in tudi po zelo grdih poteh (ceste na katere z avtom nebi šel). Motor zelo enakomerno vleče od 2000 obratov naprej. S šraufanjem je pa tako, da se vse da narediti doma, če kaj ne znaš pa koga prosiš, da ti pomaga - že v tejle temi je ogromno uporabnih nasvetov. Je pa s temi novimi motorji problem, če rad šraufaš saj se ne kvarijo, zato se je treba lotiti predelav. Verjetno si prebral vseh 16 strani teme, zato kar začni delati seznam materiala. ELO 1
kitekatus Objavljeno December 21, 2011 Opozori Objavljeno December 21, 2011 Lahko potrdim, da je motor za vožnjo preprost kot moped. Kljub majhni moči motorja, je menjalnik tako narejen da je tudi na asfaltu kar poskočen, na terenu pa je tako ali tako moči dovolj. Najbolj me je navdušila vsestranskost motorja, saj se lepo pelje po asfaltu in tudi po zelo grdih poteh (ceste na katere z avtom nebi šel). Motor zelo enakomerno vleče od 2000 obratov naprej. S šraufanjem je pa tako, da se vse da narediti doma, če kaj ne znaš pa koga prosiš, da ti pomaga - že v tejle temi je ogromno uporabnih nasvetov. Je pa s temi novimi motorji problem, če rad šraufaš saj se ne kvarijo, zato se je treba lotiti predelav. Verjetno si prebral vseh 16 strani teme, zato kar začni delati seznam materiala. Pozdravljen Janez, hvala za odgovor,je res,sem prebral vse in vsa čast mojstru Ni3ousu za hudo tenerejko.Sam še bolj sem se zagrel zanjo. V začetku bi verjetno bolj kot ne ,spoznaval motor na cesti in terenu ter nabiral izkušnje za kakšen večji podvig,tako da si me z opisom kako se lepo tenerejka upravlja po cesti in izven nje,prepričal,da bo za začet pustolovščino prava izbira:) Super,zdaj samo še za polog nabrat in pogumno v akcijo.
ELO Objavljeno December 22, 2011 Opozori Objavljeno December 22, 2011 imam občutek,da se ga v nižjih vrtljajih težje obvlada oz.,kot bi rekli nekateri,da cuka in posledično crkuje. Kaj pa je kej s šraufanjem,lahko katere napakice sam odpraviš,ali je potrebno ga k serviserju vozit,kateri niso ravno poceni,posebej tej "pooblaščeni"? kot sem med vrsticami že omenil, cukanje je posledica bolj nepravilne uporabe kot česarkoli drugega! z vsakim agregatom je potrebno živeti, tako ali drugače. oziroma drugače, bolje povedano, potrebno se je vživeti v njegov karakter! vsak agregat bo pričel cukati in se čudno obnašati, če mu boš rahlo obremenjenemu z vožnjo v prostem teku (idle), ne glede na izbrano prestavo, hipno in brez občutka dodal večji-večji odmerek plina... to lahko narediš pri določenih, od prostega teka malce višjih vrtljajih, imenujmo jih delovni, na katere je motor preračunan, konstruiran ipd... tudi sam sem prebiral mnogo tega o karakterju enovaljnikov in sem se svoje prve terenske vožnje s tenerejko bal kot hudič križa. mrzel in vlažen asfalt, ostri zavoji navkreber,... hud karakter enovaljnika my ass; šlo je povsem gladko in umirjeno, meni pa nasmešek na obraz! tako sem se navdušil nad kategorijo, da danes dobim novo tenerejko, medtem ko sem si tastaro, katero prodajam, imel namen kupiti zgolj za na slončke in jo kasneje prodati... seveda, mogoče bodo prišle situacije, ko bo potrebno bolj pogosto uporabiti sklopko in menjalnik, toda hej, saj temu sta namenjena!!! i feel very tenere today!!! Ni3ous, Janez123 in trebor 3
kitekatus Objavljeno December 22, 2011 Opozori Objavljeno December 22, 2011 kot sem med vrsticami že omenil, cukanje je posledica bolj nepravilne uporabe kot česarkoli drugega! z vsakim agregatom je potrebno živeti, tako ali drugače. oziroma drugače, bolje povedano, potrebno se je vživeti v njegov karakter! vsak agregat bo pričel cukati in se čudno obnašati, če mu boš rahlo obremenjenemu z vožnjo v prostem teku (idle), ne glede na izbrano prestavo, hipno in brez občutka dodal večji-večji odmerek plina... to lahko narediš pri določenih, od prostega teka malce višjih vrtljajih, imenujmo jih delovni, na katere je motor preračunan, konstruiran ipd... tudi sam sem prebiral mnogo tega o karakterju enovaljnikov in sem se svoje prve terenske vožnje s tenerejko bal kot hudič križa. mrzel in vlažen asfalt, ostri zavoji navkreber,... hud karakter enovaljnika my ass; šlo je povsem gladko in umirjeno, meni pa nasmešek na obraz! tako sem se navdušil nad kategorijo, da danes dobim novo tenerejko, medtem ko sem si tastaro, katero prodajam, imel namen kupiti zgolj za na slončke in jo kasneje prodati... seveda, mogoče bodo prišle situacije, ko bo potrebno bolj pogosto uporabiti sklopko in menjalnik, toda hej, saj temu sta namenjena!!! i feel very tenere today!!! Jutro Elo, čestitam ti za novo pridobitev in seveda želim veliko varnih kilometrov. To pa je darilo,ki si ga lahko podariš samemu sebi za Božič in Novo leto. V bistvu sem že 95% prepričan,da bo Tenerejka prava izbira,tebi in ostalim forumašem pa hvala za nasvete in informacije,s katerimi ste mi zelo pomagali pri odločitvi. Seveda,ko bodo ključi v rokah,vam bom sproti reportiral dogodke in izkušnje. trebor in ELO 2
Barth Objavljeno December 22, 2011 Opozori Objavljeno December 22, 2011 Iz lastnih izkušnjah na tenerejki (predhodno vozil pa fz6 fazer, XTX in FJR) lahko povem, da cukanje ni problem na asfaltu in normalem makadamu, čim pa se lotiš malo zahtevnejšega offroada (blato, listje, ozke poti in zelo ostri zavoji), kjer se zahteva zelo zelo nizka hitrost, pa je zadeva precej moteča. Namreč, prosti tek je na cca 1500 obratov (mogoče malo manj) in takšni obrati so pri počasnem manevriranju hitro preveč. S sklopko je to zahtevno kompenzirati in ko ti na blatu, listju ali v ostrem počasnem zavoju cukne ali crkne, te skoraj izstreli po tleh, ker tenerejka enostavno ni tako lahka, da bi jo vsakič zadržal (pa imam tudi jaz 193cm in dolge noge). Pretirana uporaba sklopke na ta način pa tudi ni dobra, zato sem jaz naročil manjše prve zobnike, da to kompenziram z razmerjem zobnikov, ker se ne mislim voziti po avtocestah. Enovaljnik enostavno zahteva svoje obrate in tega se moraš navaditi. Če bi se vozil primarno po asfaltu in makadamu, bi si vzel transalpko (čeprav sem bolj pristaš yamahe) ravno zaradi motorja (dvovaljnik), ker pa planiram tudi bolj zahtevne terene in predvsem osvojiti enduro vožnjo s tehničnega vidika, pa mi je odločitev prevagala na tenerejko. Kroske pa nočem, ker želim obvladati bolj enduro adventure tip vožnje, pa še 3 kufre imam lahko na tenerejki. To kar pa dela Ni3ous na tenerejki, je pa itak izven konkurence (smo skupaj odfurali en dober offroad). Practice, practice, practice and balls of steal. PS: da ne bo kdo začel kroske vpletati v debato, ker to je čisto drugi segment, pa še tam aprilija s dvovaljnikom pokaže na boljše rešitve. ELO in Ni3ous 2
Ni3ous Objavljeno December 22, 2011 Avtor Opozori Objavljeno December 22, 2011 Huh, super fantje! V teh dneh je kar nekaj novih lastnikov tanovih Tenerejk in osebno ali prek foruma vem skupno že za 8 lastnikov. To se meni svita eno MUST HAVE srečanje vseh lastnikov in da upalimo na teren za en vikend. Huuu, to bodo lepe slike, ko bo tolk tenerejk na kupu. Računam pa na udeležbo prav vseh brez izjeme in izgovorov. Bomo našli en termin v aprilu če se strinjate! ELO, Kitekatus, čestitam na odločitvi in nabavi, sem zihr da bosta zadovoljna. Kar se pa cukanja tiče pa je Barthov odgovor kar objektiven in realen in tko pač je. Mene je moja v kaki jebini že eneparkrat skatapultirala, ker tko pač naredi, ko crkne je kot, da bi odvrgel sidro in te sam butne. Ampak tut za to so "rcnije", kot je že Barth rekel se da velik pridobit z manjšim zobnikom. Js imam iz originalnih 15 sedaj 13 zobov spredaj. Motor je močnejši, počasnejši na zahtevnih sektorjih, kar pomeni, da lahko držiš vrtljaje nad minimumom, pa še sklopka manj trpi. To je velik faktor, sicer pa se, da še malo poigrat z vbrizgom, nastavitvijo senzorja temperature zraka za bogatejšo mešanico ipd, ker original nastavitve so bolj švoh, zato da vse ustreza euro normam. Menda dobro rešuje ta problem tudi Power comander, ampak to je že velik cekinov v igri. V glavnem možnosti je kar nekaj. V praksi pa to ni nek resen problem, parkrat na leto bo pač motor crknil, pa se prekucneš na bok med manevriranjem na "reduktorju." Pa sej to ni tak problem, sej tisti, ki si kupi tenerejko, da se bo po terenu vozil , se zaveda da se bo sem in tja prekucnil, po kaki tehnični brezpotju. Motor je pa itak tako narejen, da se nič ne polomi. Pa obvezno nove pridobitve (Tenerejke) poslikat in tule na forumu prpopat plis! ELO, trebor in Janez123 3
kitekatus Objavljeno December 22, 2011 Opozori Objavljeno December 22, 2011 Huh, super fantje! V teh dneh je kar nekaj novih lastnikov tanovih Tenerejk in osebno ali prek foruma vem skupno že za 8 lastnikov. To se meni svita eno MUST HAVE srečanje vseh lastnikov in da upalimo na teren za en vikend. Huuu, to bodo lepe slike, ko bo tolk tenerejk na kupu. Računam pa na udeležbo prav vseh brez izjeme in izgovorov. Bomo našli en termin v aprilu če se strinjate! ELO, Kitekatus, čestitam na odločitvi in nabavi, sem zihr da bosta zadovoljna. Kar se pa cukanja tiče pa je Barthov odgovor kar objektiven in realen in tko pač je. Mene je moja v kaki jebini že eneparkrat skatapultirala, ker tko pač naredi, ko crkne je kot, da bi odvrgel sidro in te sam butne. Ampak tut za to so "rcnije", kot je že Barth rekel se da velik pridobit z manjšim zobnikom. Js imam iz originalnih 15 sedaj 13 zobov spredaj. Motor je močnejši, počasnejši na zahtevnih sektorjih, kar pomeni, da lahko držiš vrtljaje nad minimumom, pa še sklopka manj trpi. To je velik faktor, sicer pa se, da še malo poigrat z vbrizgom, nastavitvijo senzorja temperature zraka za bogatejšo mešanico ipd, ker original nastavitve so bolj švoh, zato da vse ustreza euro normam. Menda dobro rešuje ta problem tudi Power comander, ampak to je že velik cekinov v igri. V glavnem možnosti je kar nekaj. V praksi pa to ni nek resen problem, parkrat na leto bo pač motor crknil, pa se prekucneš na bok med manevriranjem na "reduktorju." Pa sej to ni tak problem, sej tisti, ki si kupi tenerejko, da se bo po terenu vozil , se zaveda da se bo sem in tja prekucnil, po kaki tehnični brezpotju. Motor je pa itak tako narejen, da se nič ne polomi. Pa obvezno nove pridobitve (Tenerejke) poslikat in tule na forumu prpopat plis! Pozdravljen Ni3ous, me res veseli,da si tako kreativen in poznaš cenejšo pot za poštimat motor,je pa res,da je treba imet prostor za kaj takega izvajat,jaz ga žal nimam,tako,da me tukaj malo skrbi ga puščat pred bajto na ulici,ker namreč živim v centru Izole,garažo pa tudi težko dobiš za v najem. Sicer pa nisem še lastnik Tenerejke,upam pa da bom vsaj do pomladi,ker me res že trga od želje jo imet,posebej zdaj, ko sem videl kakšen stroj si ti naredil in kako pali sprednji blatnik,noroooo:) Drugače pa za zahtevnejši teren bom moral prvo motor zaštekat,drugače pa z veseljem bi se pridružil na kakšni avanturci in glede na to, da število lastnikov Tenerejk počasi,a vztrajno narašča,bo izgleda treba ustanovit slovenski Tenere klub in organizirat srečanja. No,bo treba najprej nekaj cekinčkov nabrat,vsaj za polog,ker so malo j....i cajti zdaj:( Vsekakor pa ko jo odpeljem od kjerkoli že,takoj javim občutke in slike. Do takrat pa lepe praznike in da se v novem letu dobimo in gremo nekam stran od civilizacije:))))
THOMPSON Objavljeno December 22, 2011 Opozori Objavljeno December 22, 2011 (popravljeno) Vidim da te skrbi vzdrževanje/šraufanje tenerejke. Svoje mopede vedno pazim in skrbno skrbim za njih, star prdec pač...Na zadnji 660 (letnik 2010, prvi lastnik) nisem imel popolnoma nobenih izrednih posegov do 28.000km. Takrat sem moral zamenjati ležaj v zadnjem kolesu (v garanciji, rahlo je zujal), ter preventivno verigo zaradi neenakomerne raztegnjenosti (čeprav sem jo redno mazal vsakih 500km). Na prejšnji je bile prva okvara pregorela žarnica na registerski tablici. Danes, pri 33.000km je moped še vedno kot nov, hvala Bogu, še ni bil na tleh, tako, da ne nameravam menjati dokler ne bo na tržišču spet model po mojih potrebah. lp andrej Popravljeno December 22, 2011. Popravil 223223
Janez123 Objavljeno December 25, 2011 Opozori Objavljeno December 25, 2011 Božiček je pohitel z dostavo prvega paketa dobrot, zato je praznik minil delovno:
Fadil Objavljeno December 25, 2011 Opozori Objavljeno December 25, 2011 Zanima me glede tega dvigala na katerem stoji motor! Je kaj nevarno, da bi motor padel, saj dvigalo spodaj ni prav široko in izgleda, da se lahko brez težav prevrne? Kakšna je cena takega dvigala? V Louisu mislim da je cca. 100€! Na splošno me zanima mnenje glede teh dvigal, so uporabna , dobra itd...? Se opravičujem, če sem izkoristil temo...
Janez123 Objavljeno December 25, 2011 Opozori Objavljeno December 25, 2011 Za motorje, kot je Tenere (ravna površina spodaj) je tole dvigalo odlično. Motor že brez da bi bil privezan na njem stoji stabilno, tako da brez težav zamenjaš gume in podobno. Za vsak slučaj ga je dobro privezati z jermeni. Stojalo lahko z dvignjenim motorjem vred brez težav premikaš. Tole je iz interdiskonta za 90,00 EUR. Zadeva zna biti problematična pri motorjih, ki spodaj nimajo ustrezne ravne močne površine, ki se vsede na dvigalo.
Fadil Objavljeno December 25, 2011 Opozori Objavljeno December 25, 2011 Misliš da bi bilo za mojo staro XTZ750 Super Tenere tako dvigalo primerno?
simonsi Objavljeno December 25, 2011 Opozori Objavljeno December 25, 2011 hm, možno da bi se alu ščit kaj skrivil
Janez123 Objavljeno December 25, 2011 Opozori Objavljeno December 25, 2011 Misliš da bi bilo za mojo staro XTZ750 Super Tenere tako dvigalo primerno? Glede na fotografije se zdi da bi moral biti u redu. Če hočeš ga lahko prideš preiskusit.
Fadil Objavljeno December 26, 2011 Opozori Objavljeno December 26, 2011 Hvala lepa za povabilo! Motor mi ravno forumski kolega rihta in z dvigalom bi bilo enostavnejše... Alu ščit bi pa seveda odstranil, preden bi ga motor dvignil z dvigalom... Lep pozdrav in lepe praznike in frej dneve vsem!!!
dromomaniac Objavljeno December 26, 2011 Opozori Objavljeno December 26, 2011 Božiček je pohitel z dostavo prvega paketa dobrot, zato je praznik minil delovno: Za kak namen pa pripravljaš motocikel? Lahko mogoče opišeš kaj sve boš zamenjal?
sayo Objavljeno December 26, 2011 Opozori Objavljeno December 26, 2011 Hvala lepa za povabilo! Motor mi ravno forumski kolega rihta in z dvigalom bi bilo enostavnejše... Alu ščit bi pa seveda odstranil, preden bi ga motor dvignil z dvigalom... Lep pozdrav in lepe praznike in frej dneve vsem!!! Ko sem mel ST sem imel dvignjeno s podobnim dvigalom vmes sem podložil leseno kvadratno dilo in zaščitnega aluminija nisem nič odstranjeval
Janez123 Objavljeno December 26, 2011 Opozori Objavljeno December 26, 2011 (popravljeno) Za kak namen pa pripravljaš motocikel? Lahko mogoče opišeš kaj sve boš zamenjal? Za kak namen ? Za se vozit. Na hitro je zgodba takšna: Kadar na motoristični poti srečam makadam se najraje obrnem, ali pa ga premagujem s polžjo hitrostjo in čakam da mine, zato sem iskal motor s katerim bi lahko prevozil vse makadamske ceste, pa tudi kakšna bolj preprosta brezpotja. Ker motor za asfalt že imam ne potrebujem motorja za premagovanje dolgih razdalj, kljub temu pa se je do lepih makadamskih poti največkrat treba pripeljati po asfaltu, zato hard endure odpadejo. Po kratkem raziskovanju interneta se je Tenerejka ponujala kot najboljša izbira (najbolj terenski motor, ki se lepo pelje tudi po asfaltu), pa še za dobro ceno se jih da dobiti. Ko sem prebral celo temo na forumu in za nasvete povprašal še Ni3ousa, ki ima z motorjem ogromno izkušenj, sem se odločil za minimalno število modifikacij, ki pa bodo občutno izboljšale vozne lastnosti: ščitniki krmila s spoilerji in gretje ročic sta obvezna dodatka za zimo. Poleg tega še: povišanje krmila za 30mm, progresivne vzmeti Hyprepro spredaj in zadaj in gume Mitas E 09. Nekoliko kasneje bom namestil še višji sprednji blatnik in kovinsko zaščito motorja, pa čim večji zadnji kovček. Ko bo vse narejeno, pa me čaka še najzabavnejši del: učenje Off-road vožnje. Všeč mi je tudi, da je motor zelo preprost za popravila in da lahko vse narediš sam. Popravljeno December 26, 2011. Popravil Janez123
ELO Objavljeno December 26, 2011 Opozori Objavljeno December 26, 2011 katere poviške krmila si ali si boš naročil?
Janez123 Objavljeno December 26, 2011 Opozori Objavljeno December 26, 2011 katere poviške krmila si ali si boš naročil? Tole iz Off-the-roada: http://www.off-the-road.de/XT-660-Z-Tenere/handlebars-more/Handlebar-risers-for-22mm-Bars.html ELO 1
dromomaniac Objavljeno December 26, 2011 Opozori Objavljeno December 26, 2011 Za kak namen ? Za se vozit. Na hitro je zgodba takšna: No branje je bolj zanimivo tako..ko sem videl sliko razkopanega motocikla sem bil ziher, da se odpavljaš kam daleč. Meni osebo je motor tudi zelo zanimiv, poleg bmw xchallenge.
ELO Objavljeno December 26, 2011 Opozori Objavljeno December 26, 2011 janez, a za 30mm poviške so napeljave dovolj dolge? na njihovi strani je navedeno, da za tenerejko priporočajo max 25mm...
Janez123 Objavljeno December 26, 2011 Opozori Objavljeno December 26, 2011 janez, a za 30mm poviške so napeljave dovolj dolge? na njihovi strani je navedeno, da za tenerejko priporočajo max 25mm... 30mm je največ, da še ni treba menjati kablov in napeljav - preverjeno že zmontirano. ELO 1
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se