Jump to content

Prenova Tomos APN-4


Ragezor

Recommended Posts

Odpiram si temo, ki bo dokumentirala prenovo.

Ker bolj ali manj nimam pojma kaj delam, pa prosim za nasvete kako se zadeve lotiti.

Trenutno imam za resiti naslednje tocke, da si naredim plan obnove in okvirne stroske:

1. Kako legalizirati moped, ki je brez papirjev? Kaksen je postopek, na koga se obrniti oz. kje se dobi vec informacij? A se moram vclaniti v kako drustvo starodobnikov ali kaj podobnega?

2. Saniranje rje na plehu. Plan bi bil dat vse karoserijske dele peskat (razen ce je to predrago potem svetujte kaj je alternativa?), vecje udrtine bi potem pokital in pobarval sam. Razen ce je barvanje s strani profesionalcov razmeroma ugodno? Bi mogoce bilo prasno barvanje dobra izbira?

3. Saniranje rje na kromu. Nimam pojma kako.

4. Kako scistit rocke, ce se da ali raje kupim nove? Ostale gumirane dele bom nabavil nove.

5. Kaj storiti z vzmetenjem?

 

o3aJizu.thumb.jpeg.9902e3c4832ce5bc3a81924cb372c51f.jpeg

wITlbc0.thumb.jpeg.68eca9191b8e0f5adccc6f83f320625b.jpeg

T7nGmoU.thumb.jpeg.5e5ced0c1ce2d56241031bb270ef3963.jpeg

Edited by Ragezor
  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

pred 7 minutami, Ragezor pravi:

Odpiram si temo, ki bo dokumentirala prenovo.

Ker bolj ali manj nimam pojma kaj delam, pa prosim za nasvete kako se zadeve lotiti.

Trenutno imam za resiti naslednje tocke, da si naredim plan obnove in okvirne stroske:

1. Kako legalizirati moped, ki je brez papirjev? Kaksen je postopek, na koga se obrniti oz. kje se dobi vec informacij? A se moram vclaniti v kako drustvo starodobnikov ali kaj podobnega?

2. Saniranje rje na plehu. Plan bi bil dat vse karoserijske dele peskat (razen ce je to predrago potem svetujte kaj je alternativa?), vecje udrtine bi potem pokital in pobarval sam. Razen ce je barvanje s strani profesionalcov razmeroma ugodno? Bi mogoce bilo prasno barvanje dobra izbira?

3. Saniranje rje na kromu. Nimam pojma kako.

4. Kako scistit rocke, ce se da ali raje kupim nove? Ostale gumirane dele bom nabavil nove.

5. Kaj storiti z vzmetenjem?

 

o3aJizu.thumb.jpeg.9902e3c4832ce5bc3a81924cb372c51f.jpeg

wITlbc0.thumb.jpeg.68eca9191b8e0f5adccc6f83f320625b.jpeg

T7nGmoU.thumb.jpeg.5e5ced0c1ce2d56241031bb270ef3963.jpeg

1.

Oglasiš se na poljubni registracijski firmi (AMZS & co). Dve priči poleg in se naredi zapisnik. Gre za mopede pred 01.05.2004, ki so bili takrat že v Sloveniji (Tomos itak).

https://www.amzs.si/registracija-mopeda 

Jaz sem to lani počel na https://www.rti.si/ v Mariboru za Solexa brez papirjev, iz 70ih let nek, kupljen preko spleta pred leti. 

Na zapisnik poveš, kako si prišel do njega, poleg se podpišeta dve priči, ki potrdita zgodbo o nakupu in imetništvu in to je to. 

V glavnem, ni bilo posebej težko, dve osebi poleg imel. Če moped ni bil v registru, je to rutinsko opravilo.

2-5. pa nimam pravega odgovora oziroma če renoviraš pol itak celega v prafaktorje, peskanje, kromanje. Se kar nekaj ljudi bavi s tem v Slo. Če samo spravljaš v življenje, da bo moped s patino, da zgleda star, potem pa popravit, nabavit odslužene dele in je to to. Slednje sem počel na Colibriju deloma.

Delov je polno za 4ko.

https://www.trgovina.obnovi-si.si/index.php?route=product/category&path=35  tu je kar robe

pa na FB ta iz Postojne ima veliko materiala

https://www.facebook.com/tomosdelipostojna

@Zivnorcta ti pa lahko pofrizira mašino na 110ccm :) 

Tale spodaj pa ti obnovi vrhunsko celega, seveda to ima svojo ceno..

https://www.facebook.com/marjan.eberl

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ker se tudi sam ukvarjam s temi stvarmi, ti znam mogoče tudi malenkost pomagati.

Moped legaliziraš takole  (preberi vse):

https://www.amzs.si/registracija-mopeda

 

Rja na okvirju:

Speskati, poklepati... povariti, lotati, brusiti... še enkrat na koncu malo popeskati, da je videti lepo, potem pa imaš dve varianti, osnovna barva, 2K, najbolje kaka epoxi, ali pa druga, boljša varianta,  če daš na kataforezo (podobno kot eloksiranje aluminija).... nato kitanje, barvanje 2K in lak 2K.

 

Krom... .hja...  ceneje je, če kupiš novo. Drugače pa moraš najprej razkromati, popraviti, polirati in dati nazaj kromat. To je zelo drago, pa še vprašanje, kako boš pripravil osnovo.

 

Če češ imeti lepe ročke, kupi nove.

 

Vzmetenje se da lepo obnoviti. Dele dobiš na   obnovi.si    motos ....  itd

@Snečer... na pa si me prehitu za 2 sekundi...   :lol1: 

Edited by Zivnorc
Link to comment
Share on other sites

Rad bi spravil k zivljenju in ustavil rjo. Tko da ce bi dal speskat bi potem sam pokital in pobarval, ker mi ni cilj da je v nulo. Budget za obnovo sem dal nekako 500eur.

Motor sem ze dal porihtal (bat, dihtunge), obnovil fergazer, nova kapca za svecko, pipca za tank, ipd. Trenutno se moram pogruntat kako je z menjalnikom in sklopko. Pa elektriko se moram naucit zvezat. Zrihtam se bremze in zajle potem bo pa ze vozen.

Link to comment
Share on other sites

... verjetno te bodo prestavili v drugo temo, pod mopede, kjer obstaja že kaka podobna... recimo tale tema: 

 

...al pa če pogledaš še na drug forum:  https://mopedist.si/

tam pa imaš vse živo.

 

Drugače se pa že veselim spremljati tvojo temo..   :D 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Iz slik se ravno ne vidi kakšno je stanje.

Apn-i imajo problem pri "dvojnem plehu" (zadnja strehca) , če ti je tam prerjavelo je problem. Če tega ni se jaz ne bi obremenjeval z obnovo pleha.

Manjkajo ti pedala ali pa zamenjaj os.

Vzmetenje lahko edino kupiš novo. Prednje vilice lahko obnoviš. Z veliko sreče in znanja bo mogoče celo tesnilo in delalo (deli se sicer dobijo, samo je kvaliteta in dimenzije delov vprašljiva) . Rabiš mojstra s stružnico in ostalimi "pripomočki" , da "popravi/prilagodi" dele.

Za kromane dele se strinjam z "ostalimi" .

Elektrika ima samo dve žici, pa še od teh je ena za ugašanje motorja.

Verjetno misliš na vezavo stikala na krmilu. Pri tem razen, da je pomembno, da gre en vijak "skozi" in se dotika krmila (za ozemljitev) ne morem pomagati.

lp

 

Edited by franc
Link to comment
Share on other sites

Aja, jaz sem mislil, da 2K pomeni 2000 eur za barvanje. Zdaj pa berem, da je to neka barva. :D

 

Tukaj sem videl polno nekih tehnik za obnovo ampak je video zelo skop z informacijami kaj se dogaja. Najlazja tehnika se mi zdi "barvanje" kovinskih delov na crno v lanenem olju :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

pred 18 minutami, Ragezor pravi:

Rad bi spravil k zivljenju in ustavil rjo. Tko da ce bi dal speskat bi potem sam pokital in pobarval, ker mi ni cilj da je v nulo. Budget za obnovo sem dal nekako 500eur.

Motor sem ze dal porihtal (bat, dihtunge), obnovil fergazer, nova kapca za svecko, pipca za tank, ipd. Trenutno se moram pogruntat kako je z menjalnikom in sklopko. Pa elektriko se moram naucit zvezat. Zrihtam se bremze in zajle potem bo pa ze vozen.

Če si si v naprej postavil limit za obnovo, po tem bo sila klavrno vse skupaj. Naredi spisek delov, ki jih misliš zamenjat z novimi, obišči spletno stran z deli in seštej, pa boš hitro uvidel, da omenjeni znesek skopni kot bi mignil. Pri tem moraš še paziti, da ti ne podtaknejo poševnookih ponaredkov, ki jih kar mrgoli v spletnih trgovinah. Pred kratkim sem nabavljal, pa so paketi po 3 X romali sem in tja, da je prišla prava roba

Če si dal motor porihtat, zakaj še sklopke in menjalnika ni preveril-pregledal? Po nepotrebnem ponovno vse razstavljaš. Mašina se spedena vsa na enkrat in, če je narejeno kot treba, je mir za lep čas. Če ne, jo lahko dnevno podiraš.

Elektrika v osnovi pri tvojem motorju ni neka znanstvena fantastika. Če imaš shemo vezave, rabiš samo še nekaj metrov raznobarvnih žic in povlečeš vse na novo, ko bo okvir zaključil fazo ličenja.  S staro napeljavo se je komaj vredno ubadat, ker je verjetno izolacija trda in krhka, posledično se lomi in drobi. 

Če nimaš oz. ne najdeš sheme jo lahko poslikam in prilepim.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

pred 7 minutami, franc pravi:

Manjkajo ti pedala ali pa zamenjaj os.

Pedala mam v skatli so pa bolj uboga, ker se je v preteklosti ze nekaj popravljalo zgleda. Kaj pridobim z zamenjavo osi?

Ne morem pogledat zdaj kako je z zicami ampak ja, naceloma je za ugasanje plus prednja in zadnja luc. 

Aja, pa stevec mi manjka (predvidevam da je zato tisti prazen krog na luci?)

Link to comment
Share on other sites

pred 5 minutami, raza pravi:

Če nimaš oz. ne najdeš sheme jo lahko poslikam in prilepim.

Nimam sheme.

Kar se tice menjalnika bi moralo biti vse postimano. Edino kar me mantra je v bistvu priklop zajle na sklopko, ker pac ne vem tocno kaj delam :) Pa zdaj ko sem moped peljal leze mi je olje steklo ven iz menjalnika. To se verjetno nebi smelo zgodit, tko da moram se raziskat kaj je narobe.

Link to comment
Share on other sites

Tako kot imaš, pedala verjetno niti ne pridejo v poštev (nožna zavora in predvidevam, da je tudi menjalnik je na nogo) . Tako, da rabiš tačke. Zamenjava osi pa pripomore k temu, da nimaš obtolčenih nog. V tisti luknji naj bi bil števec, če imaš polža na prednjem kolesu, drugače pa samo pokrovček.

Če motor leži je čisto normalno, da izteka olje (oddušek) .

lp

Link to comment
Share on other sites

Nič ni narobe z iztekanjem. Olje je izteklo skozi "zračnik" ki je v zgornjem delu ohišja, tam nekje okoli osevine za pedala na levi strani bloka.

Malo poglej v temi, ki ti jo je prilimal @Zivnorc. Če ne najdeš sheme, bom prilepil.

EJ,:eek: če pa zajle na sklopko ne znaš zmontirat, pa pozabi obnovo, vsaj v lastni režiji. Te čaka en kup učenja, pa dober inštruktor. Vse se ne da preko neta...

 

Edited by raza
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tako bi jaz na odpad zapeljal 😀 ...za stroške in trud bi raje kupil nekaj solidno ohranjenega.

...ker mi nič ne pomeni obnovljen Tomos, komur to kaj pomeni verjamem, da je drugače 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

...tisto gred za pedala zamenjaš z gredjo za kurbel, v luknjo pa pride aluminijast pokrovček, nato moraš še nabaviti feder za kurbel... kurbel, pa na pokrov magneta dati omejilec - naslon zakurbel.... pa še kej...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Čeprav "druge strani" ne vidimo in mogoče je to že narejeno.

Pletenica za sklopko je, samo je "zlomljena" , če se še ni strgala se bo kmalu. Pa verjetno dela bolj tko tko. Na mestu kjer "gre" v motor, mora biti ravna in potem je potrebno paziti, da ostane ravna (kako je napeljana, da je ne potegne pri zavijanju ipd... ) . Obvezno mora biti pritrjena na okvir pod rezervoarjem in speljana "za pipico" , da pride navpično na "vhod" . Kompliciram, ampak druge možnosti ne poznam (da bi delovala) .

lp

Edited by franc
Link to comment
Share on other sites

@Ragezortule bo pravo mesto za tole temo. Mogoče celo kaj obstaja okrog vprašanj, ki te zanimajo, uporabi iskalnik. Pa srečno z obnovo.

Link to comment
Share on other sites

20230213_161227.thumb.jpg.3457c48b2488083d8f2b6a781c56607f.jpg

Shema el. vezave. 

Na shemi je dodana še zavorna luč, ki pa jo APN4 nima, zato iz mašine prideta samo dva el. vodnika in ne trije kot je na shemi. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Danes sem mel cajt in sem zagrizel. 5 urc minilo kot nic. Rezultat pa je tak:

uvO43a8.thumb.jpeg.00fe1e981c8a33dc6601451d17aadde8.jpeg

 

na levi strani ne znam nihajke sneti. na desni je matica in taksen zatic na koncu. na levi strani pa samo ena bulica ven strli. a morm s hamrom iz desne strani potolcts os?

 

ce kupim novo vzmetenje za vilce a moram ohranit spodnji del vilc (ki je zelen)? a so kje navodila kako se to razdre?

 

nasel sem tudi omejitev kaj lahko naredim s kovckom poceni orodja id-tools. ni zadosti velkega kljuca za odsraufat glavo, da bi locil balanco in vilice od okvirja.

 

Link to comment
Share on other sites

Aha pa se to me zanima. Kako odstranim ploscico dol pred peskanjem in kako jo pritrdim nazaj gor? Te vrezane stevilke na okvirju, moram ohraniti vidne?

 

r0EIQ43.thumb.jpeg.2fcade7662cb88a785a069d11bbf4268.jpeg

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Nihajko na "levi" pusti pri miru (ni nobene potrebe po razdiranju, niti ne vem, če se da) . Tablico "prinetaš nazaj s slepimi kovicami (ni ravno tako kot original) , odstraniš jo pa ali s sekačem ali odvrtaš "glavico" .

Vilice se razdrejo precej preprosto. Na spodnji strani imaš matico, ko jo odviješ "razpadejo" , oz. se raztegnejo in se pokažejo matice na cevi. Malo problematično je "izbijanje" kromanega dela (včasih gre z lahkoto, drugič nikakor in prej uničiš kot razstaviš) .

lp

Link to comment
Share on other sites

Leva nihajka se ne razstavlja, ker je os nanjo privarjena. Če sredi osi na nihajni roki ni mazalke, lahko v center zvrtaš luknjo in vrežeš navoj ter kasneje priviješ mazalko.

20230227_141017.thumb.jpg.776c7480dc178af3ed65fe86e789ede2.jpg

Link to comment
Share on other sites

sem ugotovil da se leva nihajka drzi osi in je treba izbit os.

 

zdaj moram pripravit za peskanje. na kaj moram paziti? zavijem v selotejp vse kar mora ostat gladko in zascitit navoje. se kaj?

Link to comment
Share on other sites

... glej, da boš temeljito stresel ves pesek iz grušta, spihal, opral... karkoli, da ti ga ne bo potem posesalo v motor, kot enmu mojmu prjatlu.

 Je imel fino lepo speskan cilinder, blajerco in ležaje... kot novo... ti rečem..  :D

 

Pri nihajki ne speskat tistega dela na osi (cevi), na katerega pridejo plastične puše.... tam lepo pošmirglaj, lepo radialno, tako, kot niha nihajka po pušah. Pa očisti notranjost te cevi, v kateri bi morala biti mast za mazanje puš... pa izbij ven šalčke ležajev prednjih vilic iz grušta....

 

A ga boš dal v isto barvo? ... Je zelo lepa.

Če rabiš kodo barve, s katero je pobarvan recimo E90 (enaka ali podobna tvoji)  je to Fiat 343/A ... metalic zelena.... meni najlepša barva...   :D

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!