Skoči na vsebino

Vse o vzmetenju


Priporočene objave

Objavljeno
Izpitm mam pa že dve leti, prejšno sezono sm meu 125-ko

ti si pa že pravi veteran. :worship:

Objavljeno
ti si pa že pravi veteran. :worship:

Hotu sm samo poudart, da nism glih naredu izpita in takoj kupu SS motorja tako kot un človk k ga je mashina omenjou.

Objavljeno
0,75 obrata preveč zategnjen rebound spredaj na Aprilii(orginal 1,5 obrata) pa je sprednjo gumo uničl po dobrih 2.000 km ;)...

Je možno, zaradi preveč teže na prednjem kolesu ob prenosu le te...

ja sori...ma če je rebound čist odtegnjen al pa čist zategnjen...je kar huda razlika...

Praviloma da, je. Se pa dogaja da pri nekaterih Japonskih motorjih ni...al pa pri takih z 20.000km...

no..dejmo..da bo debata bolj konstrukrivna..

kaka razlika je??

A v preveč oz. premalo zategnjenem reboundu? (povračanju)

-Preveč zategnjen rebound: ne pusti motorja po zaviranju, recimo pred ovinkom, da bi se vrnil v pravilno lego in z tem geometrijo za vstop v ovinek.

Posledica: preveč teže na prednjem kolesu, hitro obrabljena guma, motor se ob vstopu zapira v ovinek, akoj ko dodamo gas pa se začne lepo peljati

-Premalo zategnjen: po zaviranju (v trenutku ko spustimo ročico zavore) prednji del niha, se dvigne prehitro in ob vstopu v ovinek ne drži smeri, rine ven iz ovinka...

...če v ovinku povoziš neravnino se lahko zgodi da prednjo gumo prestavi za nekaj centimetrov...včasih celo malo "poštemplja"

Nekoč sem bral, da naj bi bilo vzmetenje na japoncih zgrajeno tako da lahko vse zategneš, odtegneš in ne bo večje razlike,

motor pa bo še vedno normalno vozen, se pravi da je vzmetenje precej neubčutljivo na klikanje. To naj bi bila nekakšna

varovalka zaradi varnosti, ker vsi vemo da je ekstremno nastavljeno vzmetenje recept za katastrofo.

Pri italjanih naj bi bilo nekoliko drugače in je vzmetenje bolj občutljivo na spremembe.

Naj bi držalo in sicer iz razloga da si lastnik ne bi naštelal "krsto na kolesih"

Pri novejših SS modelih to ne drži več, ker so na testih v različnih revijah začeli dobivati slabe ocene za amortizacijo.

Novejši reagirajo veliko bolj, saj si ga le tako novinarji lahko nastavijo za test na progah...

res je...

ko ga začneš malce nastavljat in tršat, ugotoviš da klik ali dva ne pomeni nič

Je treba upoštevat namen motorja, pri slečenih cestakih in manj super športhikih so kliki itak zgolj in samo zato tam da so...ne delajo pa nič posebnega...

Sicer pa nekateri ne čutijo nič, drugi pa ti zna okrog enga klika celo zgodbo povedat...

Nastavitve imajo 21klikov.In razlike so občutne!Od 0-4 je motor tako trd,da se "NE"gre peljat!Po 15 je pa spet res katastrofa!Bound!Rebonud 1ali 2več!

Govorimo od zategnjeno, od tam se tudi štejejo obrati in kliki!

Gre za konični vijak, neke vrste iglo in na drugi strani šobo. Seveda je pri prvih klikih vsak klik 10% zmogljivosti šobe, kasneje pa ko kliki preidejo do 10 samo še 5 ali 3%.

Zato se nastavlja klik 1, 2, 3 do 6 recimo po en klik, od 8 naprej pa lahko po 2.

Od 15 pa do konca pa itak ni več nobene razlike, igla je že ven iz šobe in pretok skozi šobo je 100%...

Kot če odpiramo pipo z vodo. Najprej priteče malo in če odpremo še malo priteče že 100% več kot prvič in tako prvih 45stopinj, nato pa samo še teče brez sprememb...

...tako lahko rečemo da ima pipa dva obrata ali 720stopinj, dela pa samo prvih 45...

.....drugače je nek ustaljen vrstni red štelanja sledeč: najprej naštelaš preload, potem compresion, in šele nazadnje nastavljaš rebound

Ma se iz prakse ne bi strinjal, lahko da je tako po novinarsko...ampak v praksi vrtimo vsako stvar posebej, oz. odvisno kaj hočeš doseči...se pa z recimo nastavljanjem prednapetosti spreminja hitrost premika navzven in seveda tudi začetna trdota hoda...in z reboundom naprimer tudi trdota hoda navzdol proti compression, ker je rebound ob enem free bleed za pretok olja po sistemu...

A nista preload pa rebound povezana, oziroma jih je treba nastavljat v odvisnosti en od drugega, oz skupaj. Več preloada, bolj privit rebound..?

Ja, odvisno kaj želimo doseči... je pa tako da če hočemo povečati trdoto z preloadom naj bi potem tudi to bolj napeto vzmet krotili z malo več rebounda, sicer bo motor začel odskakovat...

ps.

se opravičujem za slovnične napake...sem samo mehanik

Objavljeno
ps.

se opravičujem za slovnične napake...sem samo mehanik

odlično si tole spisal..ti kar nadaljuj..slovnične napake gor ali dol..

Objavljeno
R1 2004!Nastavitve imajo 21klikov.In razlike so občutne!Od 0-4 je motor tako trd,da se "NE"gre peljat!Po 15 je pa spet res katastrofa!Bound!Rebonud 1ali 2več!

neki za rebound...je kr lepa razlika o povratnih inf. in širjenju izhoda! :alien1:

Premalo zategnjen: po zaviranju (v trenutku ko spustimo ročico zavore) prednji del niha, se dvigne prehitro in ob vstopu v ovinek ne drži smeri, rine ven iz ovinka...

Govorimo od zategnjeno, od tam se tudi štejejo obrati in kliki!

Gre za konični vijak, neke vrste iglo in na drugi strani šobo. Seveda je pri prvih klikih vsak klik 10% zmogljivosti šobe, kasneje pa ko kliki preidejo do 10 samo še 5 ali 3%.

Zato se nastavlja klik 1, 2, 3 do 6 recimo po en klik, od 8 naprej pa lahko po 2.

Od 15 pa do konca pa itak ni več nobene razlike, igla je že ven iz šobe in pretok skozi šobo je 100%...

Kot če odpiramo pipo z vodo. Najprej priteče malo in če odpremo še malo priteče že 100% več kot prvič in tako prvih 45stopinj, nato pa samo še teče brez sprememb...

...tako lahko rečemo da ima pipa dva obrata ali 720stopinj, dela pa samo prvih 45...

V bistvu si napisal moje občutke.Nisem pa vedel kako točno to deluje.

Objavljeno
Ja, odvisno kaj želimo doseči... je pa tako da če hočemo povečati trdoto z preloadom naj bi potem tudi to bolj napeto vzmet krotili z malo več rebounda, sicer bo motor začel odskakovat...

Eno vprašanje da vidim če sem prav razumel; če povečamo trdoto z preloadom (zategnemo vzmet) moramo rebound nastaviti, da se hitreje vrača (torej ga obrnemo proti "soft" oziroma odpustimo)?

Objavljeno
Eno vprašanje da vidim če sem prav razumel; če povečamo trdoto z preloadom (zategnemo vzmet) moramo rebound nastaviti, da se hitreje vrača (torej ga obrnemo proti "soft" oziroma odpustimo)?

ne..zategneš ga, ker ga mora bolj dušit glede na to da je vzmet bolj našponana..

Objavljeno
Eno vprašanje da vidim če sem prav razumel; če povečamo trdoto z preloadom (zategnemo vzmet) moramo rebound nastaviti, da se hitreje vrača (torej ga obrnemo proti "soft" oziroma odpustimo)?

Ne!Če bi naredil tko oz. narediš se to najbolj občuti,ko pospešuješ iz ovinka in je motor nemiren :whistle:

Objavljeno
ne..zategneš ga, ker ga mora bolj dušit glede na to da je vzmet bolj našponana..

Sam malo :hmm: če nastavim na vrhu recimo 10klik,potem nastavim spodaj 11 ali 12 se pravi ga nastavim na mehkejše :hmm:

Objavljeno

sesir, ne zastopiš, preload je prednapetost vzmeti, in če zategneš preload (narediš vzmet bolj stisnjeno in ˝tršo˝), potem se vilice logično tudi hitreje vrnejo v prvotno stanje, zato moraš zapret rebound ventil, ki upočasni povratek vilic

Objavljeno
sesir, ne zastopiš, preload je prednapetost vzmeti, in če zategneš preload (narediš vzmet bolj stisnjeno in ˝tršo˝), potem se vilice logično tudi hitreje vrnejo v prvotno stanje, zato moraš zapret rebound ventil, ki upočasni povratek vilic

Glej vse skupaj daš na najbolj Hard.Potem pa karkoli je zgori,daš spodaj klik ali dva več proti Soft!

Objavljeno (popravljeno)
Glej vse skupaj daš na najbolj Hard.Potem pa karkoli je zgori,daš spodaj klik ali dva več proti Soft!

:nono: Nastavitev 'zgoraj' (rebound) nima nobene aritmetične oz. številčne veze z nastavitvijo 'spodaj' (compression).

D.

Popravljeno . Popravil danci1973
Objavljeno
Glej vse skupaj daš na najbolj Hard.Potem pa karkoli je zgori,daš spodaj klik ali dva več proti Soft!

preload se nastavlja z viličastim ali ring ključem (ponavadi 17mm), medtem ko compresion in rebound z navadnim šraufencigerjem

Objavljeno
:nono: Nastavitev 'zgoraj' (rebound) nima nobene aritmetične oz. številčne veze z nastavitvijo 'spodaj' (compression).

D.

Glih kontra kot sem napisal-pardon,ker je le blo že neki mopedov vmes :whistle:

Ko sem se igral in to nastavljal.Se mi je vedno zdelo,da če imam rebound bolj proti hard ali enako kot bound,da mi motor pleše na izhodih pri odpiranju.Pa občutek pri bremzanju na vstopu v ovinek se mi je zdel,bolj "trd" in se imel slab občutek.Tako,da sem potem vedno,ko sem prestavljal gledal,da je rebound malo več.

Objavljeno
preload se nastavlja z viličastim ali ring ključem (ponavadi 17mm), medtem ko compresion in rebound z navadnim šraufencigerjem

aha "preload" sem spregledal.To so mi na eni firmi,ki predeluje motorje povedali koliko naj nastavim :whistle: .Potem pa sem pustil pri miru.Samo v križih sem jo še spustil,potem pa sem se mal igral z nastavitvami(z šraufencigerjem,da bomo vedeli o čem govorimo) :whistle:

Objavljeno
Pa občutek pri bremzanju na vstopu v ovinek se mi je zdel,bolj "trd" in se imel slab občutek.Tako,da sem potem vedno,ko sem prestavljal gledal,da je rebound malo več.

malo razmišljam, naj me kdo popravi če se motim...

Pri zaviranju in vstopu v ovinek se motocikel poseda, torej ''deluje'' bound, rebound pride na vrsto pri izstopu in kontrolira razteg vilic,

torej vzrok za trd obutek na zaviranju verjetno ni premalo rebounda.

Objavljeno

ajoj :D , nastavitev preloada je osnova, potem greš šele na finese z šraufencigerjem, vedno pa se najprej nastavi preload kjer vzmetenje nastaviš na svojo težo, brez tega ne moreš nikakor dobro nastavit še ostalih dveh ˝pojmov˝

Objavljeno
malo razmišljam, naj me kdo popravi če se motim...

Pri zaviranju in vstopu v ovinek se motocikel poseda, torej ''deluje'' bound, rebound pride na vrsto pri izstopu in kontrolira razteg vilic,

torej vzrok za trd obutek na zaviranju verjetno ni premalo rebounda.

Sem napisal,da je bila največja razlika oz. da je motor plesal pri izhodu!Nisem napisal pri bremzanju!Ampak pri bremzanju pri vstopu-takoj zatem ko si spustil bremzo je bil tak trd občutek in ni "pojedel" kakšno neravnino...

Bom nehal,da ne bom kake znanosti...ko tolk se glih ne spoznam!Pišem o svojih občutkih!

@koci Preload sem mel nastavljen kot so mi tam povedali in zame.Pa to je velika firma ne kr neki...

Objavljeno (popravljeno)
malo razmišljam, naj me kdo popravi če se motim...

Pri zaviranju in vstopu v ovinek se motocikel poseda, torej ''deluje'' bound, rebound pride na vrsto pri izstopu in kontrolira razteg vilic,

torej vzrok za trd obutek na zaviranju verjetno ni premalo rebounda.

Rebound na vilicah pride na vrsto takoj po zaviranju pred ovinkom in pa med ovinkom. Ker nočeš, da se motor prehitro dvigne(premalo rebounda) saj te potem nese iz ovinka. V primeru, da imaš preveč našponan rebound se pa sploh ne dvigne in v ekstremnih primerih pade v ovinek in ga moraš dvigovat ali pa dodajat gas, da se vilice raztegnejo.

Pri preveč našponanem reboundu se pri meni motor, tok težko pelje, da dobiš mišice ko rambo. Zlo neokreten in lesen(feeling je ko da je prednja guma zalimana za asfalt).

Najhujši del je, da si lahko skor na kolenu pa ti še vedno manjka 1 cm ali več do roba gume. Konkretno moraš counteersteerat, da lahko ¨dinamično¨ skoz ovinke pelješ(delaš ko zamorc).

Ker pa guma nima stika s celotno površino se mi je pa znalo zgodit, da je enostavno spustila. Se takoj vidi na gumi če pretiravaš z reboundom(neenakomerna obraba+pregreval jo je in je bila konkretno modra ob robovih :) )

Pri preveč zategnjenem reboundu na zadnjem amortizerju pa se ti motor preveč posede in te tud zna iz ovinka nest. Sam sem mel problem, ker mi je motor zvijalo čez ovinke in mislu, da je problem v reboundu(da prehitro motor spusti in potem skače). Sem ga skoz zategoval in naredu sam slabš.

Na konc ugotovil, da sem mel zadaj preload čist mim in je pomagal, da sem ga na svojo težo nastavu. Zdaj je cel motor drugač nastavljen in se way boljš pelje.

Popravljeno . Popravil kuntakinte
Objavljeno
Rebound na vilicah pride na vrsto takoj po zaviranju pred ovinkom in pa med ovinkom.

...no saj to sem tudi sam napisal, da rebound pride na vrsto PO zaviranju in z trdoto na zaviranju nima nobene veze

Objavljeno

kolkr ste majstri - vse lepo na default, pa bo najboljš ... k drgač si bo še kdo kaj naredu

Objavljeno

Je pa tut to res, da se noben ni rodil z znanjem in da bi s takim razmišljanjem, oziroma bojaznijo poskusit nekaj novega še vedno živeli v jamah in jedli surovo meso :)

Ajde, pretiravam :) Ampak meni se ne zdi nič spornega, če se o neki zadevi malo pozanimaš in potem malo probaš. Slej ko prej se navadiš in lahko kdaj kasneje znanje preneseš na koga drugega. Ne mislim zdej samo glede vzmetenja, glede vsega :)

Objavljeno
kolkr ste majstri - vse lepo na default, pa bo najboljš ... k drgač si bo še kdo kaj naredu

Kaj češ...smo se očitno od tebe nalezl in se na vse spoznamo ;)

Objavljeno
Je pa tut to res, da se noben ni rodil z znanjem in da bi s takim razmišljanjem, oziroma bojaznijo poskusit nekaj novega še vedno živeli v jamah in jedli surovo meso :)

Ajde, pretiravam :) Ampak meni se ne zdi nič spornega, če se o neki zadevi malo pozanimaš in potem malo probaš. Slej ko prej se navadiš in lahko kdaj kasneje znanje preneseš na koga drugega. Ne mislim zdej samo glede vzmetenja, glede vsega :)

Se strinjam. Še posebej zaradi tega, ker so nastavitve tam z razlogom(pa tud nastavljat se dajo go figure:)). Je pa res, da se na pamet pač ne da...sam to se ne da tud avto alpa motor pelat(se je treba prej naučit pa izpit nardit npr).

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!