Skoči na vsebino

Vse o vzmetenju


Priporočene objave

Objavljeno
On 10/9/2018 at 12:48 PM, Zivnorc said:

 

...pa da še enkrat napišem po kmečko glede fedrov (čeprav mende tlelele sploh ni debata o fedrih).

Obstajajo različne vzmeti z različnimi karakteristikami.....   razlikujejo se pa po barvah vzmeti (če drugače ne razumete  :P ), da jih med sabo ločijo...    :P 

Pri švedih so vsi fedri rumeni, pri White Power Holcarjih so vse bele, pri Wilbersu so vse modre .....:?:?:?   orodjarski fedri  ( vzmeti za orodja )  pa so  pobarvani različno ....

  • Haha 3
Objavljeno
23 hours ago, DAMI34 said:

fak keri doktorati na eni fedri :P

večina đapanezerjev je za 70kg. Ugani kaj moraš nardit za 80-85kg.  Očitno najmanj doktorirat iz Fizike, Matematike, konstrukcije materialov, statike in po možnosti še znanstvene fantastike. Pa saj ni čudno da jamaha za vse "doktorje piše 1 click soft, 4 click oem, 7 click hard. :D

 

Boš moral bit malo bolj natančen pri razlagi ..... Pravino bi bilo zamenjat vzmet za  "tršo"

Termin " clikanja " se praviloma uporablja za štelanje " hidravlike" ....

:ras:

 

  • Hvala 2
Objavljeno
Pravkar, Lipstick pravi:

Boš moral bit malo bolj natančen pri razlagi ..... Pravino bi bilo zamenjat vzmet za  "tršo"

Termin " clikanja " se praviloma uporablja za štelanje " hidravlike" ....

:ras:

 

nobene razlage se ne bom šel. Za 85kg bo potrebno povečat prednapetost le te, a je to bela, modra al zelena fedra, je čist isti qurtz :P

Vsekakor pa je bolje zamenjat oem vzmetenje za kak priznan model, wilbersa, al pa šweda, al pa taljana. Pa ne zaradi tega, ker zmore več, ampak ker požira ravnine neprimerno bolje in lepše od stocka. Ampak to je samo moja misel.....in res je ne priporočam nikomur, da ne bo trpel zaradi tega. :D

 

 

Objavljeno
5 minutes ago, DAMI34 said:

nobene razlage se ne bom šel. Za 85kg bo potrebno povečat prednapetost le te, a je to bela, modra al zelena fedra, je čist isti qurtz :P

Vsekakor pa je bolje zamenjat oem vzmetenje za kak priznan model, wilbersa, al pa šweda, al pa taljana. Pa ne zaradi tega, ker zmore več, ampak ker požira ravnine neprimerno bolje in lepše od stocka. Ampak to je samo moja misel.....in res je ne priporočam nikomur, da ne bo trpel zaradi tega. :D

 

 

Brez vpletanja barv ( so nebistvene ) ..... Za tistih 10-15 kg bi nekako še šlo  ( to kar zagovarjaš ), pravilno pa vseeno ni ... obstajajo različne vzmeti za taisti blažilnik ( amortizer- če govoriva za zadnji konc ), na pogled popolnoma enake, vendar se razlikujejo po  .....( spring rate )..... tako, da lahko izbereš tvoji teži primerno vzmet.....:hmm:

 

 

Objavljeno
Pravkar, Lipstick pravi:

Brez vpletanja barv ( so nebistvene ) ..... Za tistih 10-15 kg bi nekako še šlo  ( to kar zagovarjaš ), pravilno pa vseeno ni ... obstajajo različne vzmeti za taisti blažilnik ( amortizer- če govoriva za zadnji konc ), na pogled popolnoma enake, vendar se razlikujejo po  .....( spring rate )..... tako, da lahko izbereš tvoji teži primerno vzmet.....:hmm:

 

 

točno in se 100% strinjam. Ampak saj veš, kam dat 500€ v ror al v vzmetenje :P

 

Objavljeno
pred 39 minutami, DAMI34 pravi:

točno in se 100% strinjam. Ampak saj veš, kam dat 500€ v ror al v vzmetenje :P

 

Pametni v dobre gume!!!

Objavljeno (popravljeno)
58 minutes ago, DAMI34 said:

točno in se 100% strinjam. Ampak saj veš, kam dat 500€ v ror al v vzmetenje :P

 

Za 500 ne dobis ne rora ne vzmetenja. Dobis vzmet ja, se precej ceneje, ampak to ni to.

Popravljeno . Popravil krucymucy
Objavljeno
pred 32 minutami, krucymucy pravi:

Za 500 ne dobis ne rora ne vzmetenja. Dobis vzmet ja, se precej ceneje, ampak to ni to.

tut tle si zmagu

(pa za 12 in pol še poštenga mopeda ne dobiš...se mi zdi)

Objavljeno
41 minutes ago, DAMI34 said:

tut tle si zmagu

(pa za 12 in pol še poštenga mopeda ne dobiš...se mi zdi)

No kaj dobis?

Arrow je 900 neki evrov

Akrapovic 1150.

Vzmetenje je za zadaj 1100€, sprednje kartuse so 1200 pa se 100 vzmeti.

z veseljem pa kupim ceneje.

Objavljeno

...jest za ta dnar raj shujšam..al se pa zredim, če bi mi rit preveč treslo..

Objavljeno
pred 11 urami, Vin pravi:

Kakšno vrtišče? Glej sliko:

image.png.7212099698b88fa7bfa439ab95da0606.png

Opis sistema:

This system features a single spring/damper unit connected to the swingarm via a progressive linkage setup to deliver an ideal combination of spring and damping rates over a wide range of riding conditions. Initial rates are soft, in order to yield supple action over small bumps and ripples. As the suspension compresses, increasingly stiffer rates resist bottoming and maintain rear-wheel control over rougher surfaces.
Več na: http://powersports.honda.com/experience/articles/090111c081166844.aspx#CIbEhJ8cowmo1yIC.99

najprej daš za primer yamaho r1 , potem p hondin pro link.. če prav vidim na sliki yamahe , je trikotnik vpet drugače kot na teh skicah od honde..in od yamahe je enakostranični trikotnik kar pri hondi ni..

Ob 9. 10. 2018 ob 10:55, Vin pravi:

Progresivne vzmeti so bile pred tremi  desetletji pravi hit. Konec je tega trenda. Danes se progresivnost zadnjega vzmetenja dosega z variabilnim vzvodom na vpetju amortizerja. Vzvod se krajša / daljša glede na lego kolesa. Primer vzvoda:

image.png.f210fb2474292f6999b63784fab59cc5.png

Progresivne vzmeti so pa bolj ali manj samo še na motorjih s fiksnim vpetjem.

nej me kokla brcne če tukaj stranice niso enake..

pred 6 urami, Lipstick pravi:

Boš moral bit malo bolj natančen pri razlagi ..... Pravino bi bilo zamenjat vzmet za  "tršo"

Termin " clikanja " se praviloma uporablja za štelanje " hidravlike" ....

:ras:

klikanje na motorju je lahko  pri:

nastavljanju prednapetosti prednjih vzmeti

nastavljanju amortizerja balance (tudi amortizerji klikajo - z mehkega na trdega - s tem spreminjaš presek pretočnega kanala/luknje)

"hidravlike" ?zelo širok pojem si si izbral.."hidravlika" je na motorju prisotna na kar nekaj mestih..zavore, sklopka , prednje vilice, amortizer blance, zadnji amortizerji ter hidravlični preload / hidravlično nastavljanje prednapetosti zadnje vzmeti..

kaj po tvoje je tu "praviloma" ?

pred 5 urami, Lipstick pravi:

Brez vpletanja barv ( so nebistvene ) ..... Za tistih 10-15 kg bi nekako še šlo  ( to kar zagovarjaš ), pravilno pa vseeno ni ... obstajajo različne vzmeti za taisti blažilnik ( amortizer- če govoriva za zadnji konc ), na pogled popolnoma enake, vendar se razlikujejo po  .....( spring rate )..... tako, da lahko izbereš tvoji teži primerno vzmet.....:hmm:

preberi si tehnične podatke za različne vzmeti.. kot se razlikujejo po višini/razmaku navoja se ravno tako razlikujejo po zunanjem premeru, notranjem premeru in premeru materiala iz katerega je vzmet navita.

ravno tako obstajajo trši in mehkejši amortizerji , kjer pa je razlika v preseku pretočnih kanalov..

na trdoto amortizerja in prednjih vilic  pri motorju lahko vplivamo tudi že s samo  izbiro olj z različno viskoznostjo.

boljše amortizerje in vilice se trdi ali mehča z menjavo pretočnih vložkov.

Objavljeno
pred 8 urami, thumper pravi:

Na trdoto amortizerja in prednjih vilic  pri motorju lahko vplivamo tudi že s samo  izbiro olj z različno viskoznostjo..

Je tako...in tu se spomnim,da sem jaz vedno zmesal dva razlicne gostote olja...Neki sanja yamalube 10 in yamalube 20...pac gostejse...

Clan MS brumen bi se mogoce spomnu,ker sva pri njem rihtala nazadnje...Aja uporabne clane se blokira,ane,ane....Najboljs,da blokirate vse clane,ki so voljni pomagat drugemu motoristu!

Objavljeno (popravljeno)
10 hours ago, thumper said:

najprej daš za primer yamaho r1 , potem p hondin pro link.. če prav vidim na sliki yamahe , je trikotnik vpet drugače kot na teh skicah od honde..in od yamahe je enakostranični trikotnik kar pri hondi ni..

nej me kokla brcne če tukaj stranice niso enake..

Od Honde sem dal, ker sem našel tisti opis. Vsi uporabljajo podoben mehanizem, vsak ima pa svojo implementacijo. Da je trikotnik (bell crank) enostraničen sploh nima veze. Zato sem dal sliko, da vidiš implementacijo. Pa če bi ga držal v roki, bi v bistvu videl, da ni. Ne bom se pa zdaj prepiral o oslovi senci s tabo.

Popravljeno . Popravil Vin
Objavljeno
10 hours ago, thumper said:

 

preberi si tehnične podatke za različne vzmeti.. kot se razlikujejo po višini/razmaku navoja se ravno tako razlikujejo po zunanjem premeru, notranjem premeru in premeru materiala iz katerega je vzmet navita.

ravno tako obstajajo trši in mehkejši amortizerji , kjer pa je razlika v preseku pretočnih kanalov..

na trdoto amortizerja in prednjih vilic  pri motorju lahko vplivamo tudi že s samo  izbiro olj z različno viskoznostjo.

boljše amortizerje in vilice se trdi ali mehča z menjavo pretočnih vložkov.

Še nikjer nisem zasledil, da ima proizvajalec za   i s t i  amortizer, različne geometrije ( premer ??, debelino, dolžino, št. ovojev,..... ) vzmeti, mi lahko daš kakšen primer ?

Vse ostalo, kar si napisal, pa nima nobene veze z nosilnostjo ( težo, obremenitvijo ), ampak samo vpliva na hitrost spreminjanja hoda  med delovanjem amortizerja / vilic....

 

Objavljeno

Vzmet je lahko dimenzijsko popolnoma enaka drugi, narejena samo iz drugega materiala ali malo drugače toplotno obdelana. Tu so malenkostne razlike.

 

Objavljeno

Saj to ni kaj glodat...ce se ti zdi poyrebno pac prestavis malo...jz "mogu" le na tzr125...in mislim na R1 en klik bolj na trdo...govorimo o zadnjem!Istocasno sem se igral in v krizu spuscal po 1mm

Objavljeno
pred 16 minutami, sesir pravi:

Saj to ni kaj glodat...ce se ti zdi poyrebno pac prestavis malo...jz "mogu" le na tzr125...in mislim na R1 en klik bolj na trdo...govorimo o zadnjem!Istocasno sem se igral in v krizu spuscal po 1mm

Nope, nekdo je reku da ni šanse, se je potrebno držati 33,3333333333333% poseda :P

ps. pa ne uporablji besede trdo ali mehko, pa čeprav vemo za kaj se gre :D

lp

Analfabet v vzmetenju

Objavljeno
2 hours ago, DAMI34 said:

@krucymucyna nekaj za glodat :P

The sag recommendation is a guideline and experimenting with settings +/- 10mm from the suggested optimum settings may be advantageous to some riders.

https://www.motocd.com/motorcycle-rear-shock-adjustment/

 

 

Se opravicujem ker sem napisal od 25-35% namesto +/-10mm. (Kar je sicer v dolocenem primeru enako)

Je pa bolje taksne podatke navajati v odstotkih kot pa v milimetrih. 

Nimajo vsi enakega hoda vzmetenja, da bi lahko take stvari pisal v natacnih dimenzijah. 

Objavljeno

Me pa veseli da se te nekaj prijelo ce ze cel teden isces dlako v jajcu. 

Objavljeno (popravljeno)
pred 9 minutami, DAMI34 pravi:

Nope, nekdo je reku da ni šanse, se je potrebno držati 33,3333333333333% poseda :P

ps. pa ne uporablji besede trdo ali mehko, pa čeprav vemo za kaj se gre :D

lp

Analfabet v vzmetenju

Ja vem,da sem cudak bil in bom! A poseda nikoli meril nic!

Meni so ustrezali bolj trdi mopedi in potem sem vedno...

Prednje vilice...recimo da 20klikov...sem poiskal kaj mi najbolj ustreza...probivlal od 5 klikov od hard...zadnjega pa sem res le pri teh dveh mopedih se pa ne spomnim zakaj!

Jz da bi meril? Haha...raje vozu...

Po obcutkih bi rekel,da zelo pomebno,da ce bound 5 da rebound 6 ali max 7...pac vec ko 2bolj mi nisedlo isto ali manj pa se slabse...

Popravljeno . Popravil sesir
Objavljeno
pred 42 minutami, krucymucy pravi:

Se opravicujem ker sem napisal od 25-35% namesto +/-10mm. (Kar je sicer v dolocenem primeru enako)

Je pa bolje taksne podatke navajati v odstotkih kot pa v milimetrih. 

Nimajo vsi enakega hoda vzmetenja, da bi lahko take stvari pisal v natacnih dimenzijah. 

ko boš prišel v moja leta boš ugotovil, da je bolje če je mal daljši pa trši. Predvsem pa da dobro fedrira in se ne poseda preveč :P

Ups...temo falil :kva2:

pred 38 minutami, krucymucy pravi:

Me pa veseli da se te nekaj prijelo ce ze cel teden isces dlako v jajcu. 

stari, ti si bril, ne sam dlake iskal :P

 

pred 38 minutami, sesir pravi:

Ja vem,da sem cudak bil in bom! A poseda nikoli meril nic!

Meni so ustrezali bolj trdi mopedi in potem sem vedno...

Prednje vilice...recimo da 20klikov...sem poiskal kaj mi najbolj ustreza...probivlal od 5 klikov od hard...zadnjega pa sem res le pri teh dveh mopedih se pa ne spomnim zakaj!

Jz da bi meril? Haha...raje vozu...

Po obcutkih bi rekel,da zelo pomebno,da ce bound 5 da rebound 6 ali max 7...pac vec ko 2bolj mi nisedlo isto ali manj pa se slabse...

govoriš bogokletno kot jaz :P

enako delam jaz, če mi je kul ok, če ni kul gremo kontra :D

 

Objavljeno

...jest pa rit privzdignem, če je kaka luknja...al pa pukelj....   :D

Objavljeno (popravljeno)

Moj primer.....kawasaki Z750 2004.Jst 184cm z opremo cca 100kg

Spredaj nenastavljivo povsem premehko,po klancu navzdol ob zaviranju večkrat do konca stisnilo-zabilo-,sploh na slabši cesti.

Zadaj jaooo vzmet zategnjena do konca dušenje do konca,seveda poskušal drugačne nastavitve ampak je bilo le slabše.

Motor težak za položit sploh direkt iz levo v desno ali obratno,povrh pa še moral dodajat nagib da sem obdržal smer.....ogromno reševale/dopuščale contisportattack2.

Zima, dovolj mi je tega, spedaj progresivne vzmeti in olje eno gosteje, za zadaj soforumaš prodal kpl oz Z1000.

Pomlad, :panic::naughty:ma ni da ni drug motor,kot bi mu oklestil 50kg.Spredaj vedno na zalogi še nekaj hoda,zadaj vse bp in celo nekaj konforta za naked da se razume.

No sej če bereš manual lepo piše mislim da za dečka 68kg zadaj vzmet 2/4 in dušenje2/4..optimalna sredina in ja verjetno za te kile čist kull.

 

Popravljeno . Popravil Wakasaki

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!