Skoči na vsebino

Vse o vzmetenju


YZFgeorge

Priporočene objave

6 minutes ago, Zivnorc said:

...a na MGP tut samo mal feder šponajo...al jih menjajo?

...imajo kar nekaj vzmeti tako za v vilice, kot zadnji amorizer. Zamenjajo v nekaj minutah.

Ti lahko vzmet (amortizer) zateguješ do neke mere za fine nastavitve...potem pa je treba vzmet zamenjati za drugo, z drugo karakteristiko...

...aja..se ooravičujem...tule ni govora o vzmeteh...

Smo na GP ali na cesti? 

Ce bi bral kar pisem, nisem nikjer napisal da sem prednapetost vzmeti zategnil do konca. Celo zmanjsal sem jo, ker privzete nastavitve iz japonske niso v redu. 

Sklepam da so japonci to nastavili na neko srednjo vrednost povprecnega voznika in 1/2 zene. 

Mozno tudi da jih boli kurac in so zrebali na koliko klikov bo privzeta nastavitev. 

Jaz sem si samo nastavil primeren sag tako kot mora biti. Izmerjeno, ne po obcutku.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, krucymucy pravi:

Jaz sem si samo nastavil primeren sag tako kot mora biti. Izmerjeno, ne po obcutku.

super, pa še vedno ni v redu. Tak sem prebral, ne se jezit. Itak nimam pojma. :P

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

20 minutes ago, DAMI34 said:

ne mojster, bo kr res. Zato pa zategneš prednapetost, če sta dve osebi na njemu. Večja masa bo povzročila tudi večji pritisk na zadnji konec.

Sicer pa vsi tupimo eno te isto :P

Ima @krucymucy prav. Vzmeti na motorju so v veliki večini linearne. Z zmanjšanjem ali povečanjem prednapetosti dvigneš ali spustiš motor, ne spremeni pa se karakteristika vzmeti - isto je trda pri prvem in zadnjem milimetru kompresije. Če zmanjšaš prednapetost, povečaš pa prosti hod, zato ti na neravninah motor ne udarja nazaj in daje občutek, da je motor mehkejši.

Popravljeno . Popravil Vin
  • Všeč mi je 2
  • Hvala 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 11 urami, Borutt pravi:

Višine ne boš povečal z zategovanjem vzmeti. Bo treba kakšno stvar zamenjati. Samo manj se bo posedel. Zato pa morajo težji vozniki zamenjati vzmet za močnejšo, da se ne drgne guma ob blatnik pod njihovo težo. 

 

Da, ampak debatirali smo o obremenjenem motorju (lastna teža), in ko se vzmet zateguje se dviguje, kar je čisto isto kot to kar ti pišeš.

To se lepo vidi na mojmu GTju, ko dam na 2 osebi in prtljago, gre zadnji konec tak od oka za 2cm gor.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

11 minutes ago, Gonca said:

Ko bo vzmetenje štimalo mu ne bo nič drsalo, pa se zvijalo, pa ne vem kaj še. Mogoče se človek še kdaj zadovoljno pelje z motorjem. Lahko da bo pa še naprej teorije prodajal, sam seb najbrž.

Kje sem pa napisal da se zvija? Najbrz ne bo tezko poiskati? 

Drsa zato ker je moped tako zasnovan. Za lagano nedeljsko voznjo. No to sem resil, lahko bi pa tako ze bilo iz skatle, tako kot je pri evropskih znamkah. 

Glede teorij pa vsaj preberi kar sem napisal in demantiraj argumentirano. 

Vzemi si cas. 

5 minutes ago, DAMI34 said:

super, pa še vedno ni v redu. Tak sem prebral, ne se jezit. Itak nimam pojma. :P

 

Kako ni v redu. Sag je v redu. Kje sem napisal da ni v redu? 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, Vin pravi:

Ima @krucymucy prav. Vzmeti na motorju so v veliki večini linearne. Z zmanjšanjem ali povečanjem prednapetosti dvigneš ali spustiš motor, ne spremeni pa se karakteristika vzmeti - isto je trda pri prvem in zadnjem milimetru kompresije. Če zmanjšaš prednapetost, povečaš pa prosti hod, zato ti na neravninah motor ne udarja nazaj in daje občutek, da je motor mehkejši.

da ne bo spet trše, mehko, itd...s povečevanjem  prednapetosti si povečal prednapetost. A to velja? :P

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, krucymucy pravi:

.Kako ni v redu. Sag je v redu. Kje sem napisal da ni v redu? 

Potem pa ne razumem kritik da je pri trajcerju za en kurc vzmetenje. Si ga zrihtal? Baje si ga. 

Pa me res zanima, a si povečal zadaj prednapetost al si jo zmanjšal. Povrat si zaprl ali odprl?

Kaj pa spredaj?

V končni fazi bi lahko marsikomu te informacije prišle prav. Še meni. :D

 Seveda če niso skrivnost.

Pa špekuliram, če sem prav prebral, si povečal sag, torej si zmanjšal prednapetost....al sem se zmotil, namreč, ko sem peljal tvoj moped me zadaj ni popolnoma nič motilo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

11 minutes ago, DAMI34 said:

Potem pa ne razumem kritik da je pri trajcerju za en kurc vzmetenje. Si ga zrihtal? Baje si ga. 

Pa me res zanima, a si povečal zadaj prednapetost al si jo zmanjšal. Povrat si zaprl ali odprl?

Kaj pa spredaj?

V končni fazi bi lahko marsikomu te informacije prišle prav. Še meni. :D

 Seveda če niso skrivnost.

Pa špekuliram, če sem prav prebral, si povečal sag, torej si zmanjšal prednapetost....al sem se zmotil, namreč, ko sem peljal tvoj moped me zadaj ni popolnoma nič motilo.

Vzmetenje je za kurac ja.

Zadaj:

Amortizer je slab. Nima niti dusenja kompresije. Prednapetost je privzeto prevec zategnjena. Sem jo zmanjsal, ker je bil sag zadaj 20%, nastavil sem na 30%.

Resitev je menjava amortizerja.

Spredaj:

V levi vilici je dusenje kompresije, v desni rebound. To ne more biti odlicno nikakor, je pa dobro, bolje kot nic. 

Privzet sag spredaj je bil 50%, kar ni dobro, nastavil sem na 30% torej sem prednapetost povecal. In to mocno, ker so vzmeti slabotne.

Resitev je vsaj menjava vzmeti. 

Bo slo? 

Popravljeno . Popravil krucymucy
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, krucymucy pravi:

Vzmetenje je za kurac ja.

Zadaj:

Amortizer je slab. Nima niti dusenja kompresije. Prednapetost je privzeto prevec zategnjena. Sem jo zmanjsal, ker je bil sag zadaj 20%, nastavil sem na 30%

Spredaj:

V levi vilici je dusenje kompresije, v desni rebound. To ne more biti odlicno nikakor, je pa dobro, bolje kot nic. 

Privzet sag spredaj je bil 50%, kar ni dobro, nastavil sem na 30%

Bo slo? 

Odlično prebral sem vse. Torej je sedaj motor zadaj nižji?

Rešitve menjave amortizerja sem pa že napisal, da ima Čarman akcijo.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pojma nimate...... :jezik:, Mt 09  ( pa japonci generalno tud ) ima za en ..... vzmetenje, to pa iz čist preprostega razloga, ker si poševnooki konstrukter ne zna prerdstavljat motociklista težjega od 70 kg ....:slap:

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

2 minutes ago, DAMI34 said:

Odlično prebral sem vse. Torej je sedaj motor zadaj nižji?

 

Da, zadaj nizji.

Spredaj pa visji. 

Naslednje vprasanje prosim.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, krucymucy pravi:

Da, zadaj nizji.

Spredaj pa visji. 

Naslednje vprasanje prosim.

Nimam več. To je to. 

Aja še eno, a kaj bolj šlajsa, al je v sredini enako visok kot je bil prej?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

2 minutes ago, Lipstick said:

Pojma nimate...... :jezik:, Mt 09  ( pa japonci generalno tud ) ima za en ..... vzmetenje, to pa iz čist preprostega razloga, ker si poševnooki konstrukter ne zna prerdstavljat motociklista težjega od 70 kg ....:slap:

 

Ni samo to problem. Jaz nimam dosti vec. Posevnooki konstrukterji imajo ekonomiste zadaj. Imajo jih sicer vsi, ampak evropsko znamko ljudje kupijo za 20k. 

Tracerja za 16k ne bi nihce. 

1 minute ago, DAMI34 said:

Nimam več. To je to. 

Aja še eno, a kaj bolj šlajsa, al je v sredini enako visok kot je bil prej?

Visji je. Ampak to sem resil drugace. Ce vprasas kako bom povedal. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, krucymucy pravi:

Visji je. Ampak to sem resil drugace. Ce vprasas kako bom povedal. 

a si gume napumpal :D

Zadaj si ga znižal, spredaj dvignil. Toliko si naredil z vzmetmi, kaj si pa na okvirju delal pa ne bi vedel. A si podložil zadnji amortizer? Ostranil centralc? Je več opcij. Ja, vprašam itak.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 5 minutami, krucymucy pravi:

Ni samo to problem. Jaz nimam dosti vec. Posevnooki konstrukterji imajo ekonomiste zadaj. Imajo jih sicer vsi, ampak evropsko znamko ljudje kupijo za 20k. 

Tracerja za 16k ne bi nihce. 

Cohajo tk vsi mopiji zato @maus kupi SS in dela iz njega naked z masko...hehe...coha pa koleno...on pac kupi une drsnike alu...

To s sprednjimi vilica imel moj z1000...isto ena prednja nastavljiva...eh ni se mi dalo jebat in po 14dneh prodal...

Popravljeno . Popravil sesir
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Just now, DAMI34 said:

a si gume napumpal :D

Zadaj si ga znižal, spredaj dvignil. Toliko si naredil z vzmetmi, kaj si pa na okvirju delal pa ne bi vedel. A si podložil zadnji amortizer? Ostranil centralc? Je več opcij. Ja, vprašam itak.

Na okvirju nisem delal nic.

Pasje kosti sem menjal. Custom made.

Centralc sem tudi dvignil. Menjal sem gumico s tanjso. 20mm visje je (nisem tocno meril) ravno toliko da ne udari v izpuh. To bi isto lahko bilo tako ze tovarnisko. 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Se pravi lahko pišem Yamahi, da majo za en kurc defolt nastavitve, kajti po @Lipstickovih besedah delajo rižarji za 70kg,  @krucimuci ima 80 (ne bom napisal kakega več, sam najbrž ma) pa je moral zadaj zmanjšati preload.

Torej Jamaha, pojma nimaš. :D

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 42 minutami, krucymucy pravi:

V levi vilici je dusenje kompresije, v desni rebound. To ne more biti odlicno nikakor, je pa dobro, bolje kot nic. 

S tem ni nič narobe... vilice povezane s križi in osjo kolesa so enoten sistem. Ločen rebound in kompresija naredita stvar malo lažje nastavljivo. Vsaj na offroad motorjih to ni nič kaj novega, je pa prednost v tem da pol štelaš vse na vrhu vilic, medtem ko ima old skul pristop nastavljanje dušenja zgoraj, povratka pa spodaj - to je težje dosegljivo in zoprno za štelat, če si lih iz ene blatne luže pripelal. V večini primerov je tole z lažjim nastavljanjem sicer nepomembno ker zelo malo voznikov kadarkoli ustrezno nastavi (ali servisira) vzmetenje že v osnovi. Al pa se nastavi enkrat in pol pusti bolj ali manj na miru.

Maš tudi variante kjer en krak poskrbi za vzmetenje, drug pa za dušenje. In ko se menja, se menja samo en fedra. Po mojih izkušnjah s CRF 250L je to res rešitev po želji ekonomistov, tako vzmetenje pa bolj za razjokat kot za pelat. No vsaj v primeru zgoraj navedenega mopeda...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, krucymucy pravi:

Smo na GP ali na cesti? 

...na cesti.

...ampak kompliciraš pa bolj kot oni na MGP.....zato sem omenil MGP.

Potrebuješ vzmet z drugo karakteristiko....

...po kmečko.: s tršo karakteristiko. Ti če zateguješ prednapetost, si povečal začetno silo na vzmet...na začetku delovanja amortizerja...in se ti potem vzmet enako obnaša do konca delovanja amorizerja (kot celota)....

....če daš močnejšo vzmet, imaš podobno karakteristiko kot prej....samo da je krivulja na diagramu pod drugim kotom...in ti pod max obremenitvijo ne posede toliko motorja...na začetju deolvanja vzmeti (vzmetenja) pa imaš podobno mehko delovanje kot prej...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 5 urami, krucymucy pravi:

Dve strani pisem da se s preloadom nastavi sag na nekje 30% in da se ne nastavlja po obcutku. Da, vem. Zato sem nastavil sag na 30%, ker je bil fabrisko nastavljen spredaj na 60% hoda, zadaj pa na 20% ...

Zato sem nastavil na 30%. tako kot mora biti.

A se ti vozis z zadnjim kolesom v zraku?

To kar ti pises bi veljalo sele ko ce bi prisel na koncni hod amortizerja in se kar zategoval, da bi imel sag 0.

Ti samo pravim, da s stiskanjem vzmeti ne dviguješ motor. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

3 minutes ago, Zivnorc said:

...na cesti.

...ampak kompliciraš pa bolj kot oni na MGP.....zato sem omenil MGP.

Potrebuješ vzmet z drugo karakteristiko....

...po kmečko.: s tršo karakteristiko. Ti če zateguješ prednapetost, si povečal začetno silo na vzmet...na začetku delovanja amortizerja...in se ti potem vzmet enako obnaša do konca delovanja amorizerja (kot celota)....

....če daš močnejšo vzmet, imaš podobno karakteristiko kot prej....samo da je krivulja na diagramu pod drugim kotom...in ti pod max obremenitvijo ne posede toliko motorja...na začetju deolvanja vzmeti (vzmetenja) pa imaš podobno mehko delovanje kot prej...

Zakaj potrebujem vzmet z drugacno karakteristiko? Spredaj vem zaka moram menjati vzmeti, zakaj jo moram pa zadaj?

Nisem nikjer omenil da je zadnja vzmet slaba, zanic, napacna ali karkoli.

Torej zakaj moram zadaj menjati vzmet?

 

Just now, Borutt said:

Ti samo pravim, da s stiskanjem vzmeti ne dviguješ motor. 

Seveda ga. Ko sedim na motorju in vrtim preload spreminjam tocko vpetja vzmeti, posledicno se motor dvigne. Vzmet je vedno enako obremenjena, torej je enako dolga. Premika se samo tocka vpetja.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 4 urami, Kmet2 pravi:

NE, se pa dviguje če sediš na njemu B)poizkusi na novem RT, predvidevam , da so vam privoščili elektrik vzmetenje:)

Ne. Samo manj se posede pri isti obremenitvi. Torej ga bolj obremeni in te ne bo nič dvigovalo. 

Niso. 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

4 minutes ago, Borutt said:

Ne. Samo manj se posede pri isti obremenitvi. Torej ga bolj obremeni in te ne bo nič dvigovalo. 

Ne. Vzmet je kos jekla, ki mu ne mores menjati karakteristik. (Lahko sicer, ampak ne z nastavitvami).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 23 minutami, krucymucy pravi:

Zakaj potrebujem vzmet z drugacno karakteristiko? Spredaj vem zaka moram menjati vzmeti, zakaj jo moram pa zadaj?

Nisem nikjer omenil da je zadnja vzmet slaba, zanic, napacna ali karkoli.

Torej zakaj moram zadaj menjati vzmet?

 

Seveda ga. Ko sedim na motorju in vrtim preload spreminjam tocko vpetja vzmeti, posledicno se motor dvigne. Vzmet je vedno enako obremenjena, torej je enako dolga. Premika se samo tocka vpetja.

Posed nastaviš z meritvami. Prav si naredil. Vzmet zamenjaš za močnejšo, ko si za obstoječo pretežak in ima zaradi tega prevelik posed. 

Stiskaš vzmet, ker hočeš manj posedanja. Daj nekaj težkega na zadnji sedež in bo ista višina. Ali vsaj približno ista. 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 6 minutami, Borutt pravi:

Posed nastaviš z meritvami. Prav si naredil. Vzmet zamenjaš za močnejšo, ko si za obstoječo pretežak in ima zaradi tega prevelik posed. 

Stiskaš vzmet, ker hočeš manj posedanja. Daj nekaj težkega na zadnji sedež in bo ista višina. Ali vsaj približno ista. 

 

To tk sam vidva z damijem dvomita..

Ce zase stelas zakaj je vazno kak je če bi...vazno je kak je ko isto obremenjeno....

Pizda eni ste tezki...nisem hotu komentirat a se mi @krucymucy zasmilu ko mora dopovedovat logiko in se trudit bit prijazen,da ne bo se on banan!!!!

Popravljeno . Popravil sesir
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!