Skoči na vsebino

Vse o vzmetenju


YZFgeorge

Priporočene objave

Lej tle so na tebe mislili ...

Quote

Some riders from Wajdušna intuitively feel that these adjusters can be used to stiffen or soften the spring, but sorry, that ain’t the way it works. The suspension may feel stiffer when preload is increased, but that’s because adding preload compresses the spring, so it takes more pressure to move the suspension any further. Adjusting preload simply determines the motorcycle’s ride height.

https://www.motorcyclecruiser.com/adjusting-rear-spring-preload

  • Všeč mi je 2
  • Haha 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, Zivnorc pravi:

...če se smem umešat.:D

..jaz imam skoz isto nastavljeno.

..al grem sam...al z ženo pa s kufri in torbami.

zakaj?

...zato, ker mi žena že tko al tko teži, da ji rit tresssse....

softič, k se bojiš žene, al pa se ti ne da s ključem šraufat pod motorjem :P, mene je to vedno jezilo na prvi generaciji SXa, trdo ko satan za obračt, pol je pa ključ spodletel, pa odletel, kapo dol tistemu ki je izzumil roler.

 

Pravkar, krucymucy pravi:

saj je lepo napisano

"may feel."

A veš to je tisto, ko ga porineš v glory hole, če čutiš da ti ga nekaj vleče, ti ga najbrž res. Ni pa nujno da je ženska. :P

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ja ampak ti si trdil da s tem nastavljas trdoto.

Pocasi spreminjas izjave, se malo pa se bova lahko zacela o reboundu in kompresiji pogovarjat.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pa če še slovnico obdelava

spring je vzmet, katera je enake trdote vedno

suspension pa amortizer, kateri....pa saj piše a ne...več sile, ker je bolj prednapet, torej....po domače trše a ne.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ej res ne vem kaj bi rad od mene, SPORT je trše. Kup si moped da daš na sport in je, comfort je mehkejše in je. Pri enaki prednapetosti vzmeti. Moja debata ni dokazovanje da si ti butl, namreč tvoja tako zgleda, da hočeš meni dokazati da ne znam obrniti ročice oziroma prednapetosti na amortizerju in da ne vem zakaj to počnem.

Večina amrtizerjav pri srednji klasi motorjev zadaj so narejeni za regulirat prednapetost in povrat. In to je narejeno za čisto navadnega človeka, kateri bi to moral uporabljati. Ne rabi bit inžinir v NASI da bi roler obrnil, če z babo skupaj na moped sede.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Just now, DAMI34 said:

Pa če še slovnico obdelava

spring je vzmet, katera je enake trdote vedno

suspension pa amortizer, kateri....pa saj piše a ne...več sile, ker je bolj prednapet, torej....po domače trše a ne.

 

ja spring je vzmet. Tudi pomlad a ne tece beseda o tem.

suspension je vzmetenje ne pa blazilec.

Blazilec je shock absorber.

Z amortizerjem se pri nastavljanju dogaja natanko nic. Ok malo se premakne ampak amortizer ima cez celotno delovno obmocje enake lastnosti. Se sicer spreminjajo s temperaturo. Si kdaj stisnil amortizer? Se je vrnil?

  • Hvala 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To sum up.

 

S preloadom se nastavlja visino motorja.

Pri obremenitvi na mestu je pravilen sag 30% skupnega hoda vzmetenja nizje od polno iztegnjenih vilic oz. nihajke.

Ce je hod spredaj in zadaj 100mm, se nastavi na 70mm. (75mm na cestaku, 65mm na enduri)

Obremenitev na mestu se steje voznik v opremi, prtljaga, goriva pol rezervoarja, sovoznica, medvedek na zadnjem sedezu ...

 

Zdej smo pocasi na kompresiji.

Bom probal razloziti cimbolj enostavno.

Motor imas samo na blazilcu. Vzmeti nimas.

Ce imas kompresijo odprto, bo motor padel hitro do neke mehanske omejitve.

Ce imas zaprto, bo padel pocasneje, ampak se vedno se bo posedel do neke mehanske ovire.

 

Rebound je pa kontra.

blazilec brez vzmeti, dvignes motor in spustis nihajko.

odprto hitreje, zaprto pocasneje.

glej na to kot na nek ventil s katerim omejujes pretok medija.

 

Upam da bo komu pomagalo pri lazjem razumevanju.

Popravljeno . Popravil krucymucy
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 minutami, krucymucy pravi:

ja spring je vzmet. Tudi pomlad a ne tece beseda o tem.

suspension je vzmetenje ne pa blazilec.

Blazilec je shock absorber.

Z amortizerjem se pri nastavljanju dogaja natanko nic. Ok malo se premakne ampak amortizer ima cez celotno delovno obmocje enake lastnosti. Se sicer spreminjajo s temperaturo. Si kdaj stisnil amortizer? Se je vrnil?

sori maš prav. Suspenzion je vzmetenje.

Ampak je potem s povečanjem prelouda občutek da je motor trši ali ne? Lahko potem tako imenujem ali ne? al moram napisati kaj drugače, ker večina ljudi razume kaj pomeni trši moped, pa čeprav je tak samo občutek.

 

Zabijamo se v detajle, a problem je bil šlajsanje motorja , za katerega sem predlagal povečati prednapetost? 

Pravkar, krucymucy pravi:

Zdej smo pocasi na kompresiji.

Bom probal razloziti cimbolj enostavno.

Motor imas samo na blazilcu. Vzmeti nimas.

Ce imas kompresijo odprto, bo motor padel hitro do neke mehanske omejitve.

Ce imas zaprto, bo padel pocasneje, ampak se vedno se bo posedel do neke mehanske ovire.

 

Rebound je pa kontra.

blazilec brez vzmeti, dvignes motor in spustis nihajko.

odprto hitreje, zaprto pocasneje.

glej na to kot na nek ventil s katerim omejujes pretok medija.

si ne upam nič napisati, pa nič komentirati, vem pa da vse to piše v vseh navodilih in vseh mopedih, ki sem jih imel, seveda če so imeli polno nastavljivo vzmetenje.

Večinoma sem pa spreminjal samo zadaj. Jebiga po občutku. Le prvo generacijo sxa po revijii al kaj je že sportrider, ko sem pa menjal olje za bolj gosto, pa sem vilice vrnil na defolt.

GT ima pa solenoidne ventile ki v milisekindah spreminjajo pretok, tako da se rebound in kompresija stalno spreminja glede na stil vožnje podlago itd, pa nastavljen program seveda. :P

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

11 minutes ago, DAMI34 said:

Ej res ne vem kaj bi rad od mene, SPORT je trše. Kup si moped da daš na sport in je, comfort je mehkejše in je. Pri enaki prednapetosti vzmeti.

In kaj ti premika ko premikas med sport pa comfort? preberi si zgoraj.

Sem imel moped kjer sem s pritiskanjem gumba premikal kompresijo in rebound med voznjo. Na mestu pa tudi preload. Z gumbom ja.

 

Nocem dokazovat da si zabit, nasprotno. Hocem da razumes kaj se dogaja in da ne bos siril krive vere.

7 minutes ago, DAMI34 said:

sori maš prav. Suspenzion je vzmetenje.

Ampak je potem s povečanjem prelouda občutek da je motor trši ali ne? Lahko potem tako imenujem ali ne? al moram napisati kaj drugače, ker večina ljudi razume kaj pomeni trši moped, pa čeprav je tak samo občutek.

 

Zabijamo se v detajle, a problem je bil šlajsanje motorja , za katerega sem predlagal povečati prednapetost? 

si ne upam nič napisati, pa nič komentirati, vem pa da vse to piše v vseh navodilih in vseh mopedih, ki sem jih imel, seveda če so imeli polno nastavljivo vzmetenje.

Večinoma sem pa spreminjal samo zadaj. Jebiga po občutku. Le prvo generacijo sxa po revijii al kaj je že sportrider, ko sem pa menjal olje za bolj gosto, pa sem vilice vrnil na defolt.

 

lej sem vse skupaj sestavil v en smiselen post ki bo mogoce komu pomagal pri razumevanju. samo to je bil moj cilj. lahko lajkas za trud.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, krucymucy pravi:

In kaj ti premika ko premikas med sport pa comfort? preberi si zgoraj.

Sem imel moped kjer sem s pritiskanjem gumba premikal kompresijo in rebound med voznjo. Na mestu pa tudi preload. Z gumbom ja.

 

Nocem dokazovat da si zabit, nasprotno. Hocem da razumes kaj se dogaja in da ne bos siril krive vere.

Vem čisto dobro kako deluje, razlagaš mi kot otroku, ampak še vedno s spreminjanjem prednapetosti, dobiš občutek da je motr trši, pa ne se sekirat če to ni res namreč občutek je tak pa bom kar prekopiral:

The suspension may feel stiffer when preload is increased, but that’s because adding preload compresses the spring, so it takes more pressure to move the suspension any further.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, krucymucy pravi:

Nocem dokazovat da si zabit, nasprotno. Hocem da razumes kaj se dogaja in da ne bos siril krive vere.

in če se vrnemo nazaj, s preloudom še vedno rešuješ višino in težo. Če hočeš da bo ok, se pri večanju teže veča tudi preloud. Lahko pa malo slepariš, in odstopiš od nekih štandardov, če hočeš višji moped ter povečaš preloud, da bo višji. Potem pa še urediš kompresijo in povrat če imaš.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

7 minutes ago, DAMI34 said:

Vem čisto dobro kako deluje, ampak še vedno s spreminjanjem prednapetsti, dobiš občutek da je motr trši, pa ne se sekirat če to ni res namreč občutek je tak pa bom kar prekopiral:

The suspension may feel stiffer when preload is increased, but that’s because adding preload compresses the spring, so it takes more pressure to move the suspension any further.

Slabo so razlozili, zelo slabo.

Teza motorja je vedno enaka. Vzmet je pod enako tezo vedno enako obremenjena, torej je tudi dolzina vzmeti enaka. Pri zategovanju preloada se motor dvigne, vzmet je enake dolzine, zakaj je motor visji?

Ja ker je se je spremenila pozicija bata v blazilcu. 

4 minutes ago, DAMI34 said:

in če se vrnemo nazaj, s preloudom še vedno rešuješ višino in težo. Če hočeš da bo ok, se pri večanju teže veča tudi preloud. Lahko pa malo slepariš, in odstopiš od nekih štandardov, če hočeš višji moped ter povečaš preloud, da bo višji. Potem pa še urediš kompresijo in povrat če imaš.

 

Nikamor se ne bomo vracali sedaj ko smo prisli do konca.

S povecanjem preloada ob vecji obremenitvi poskrbis za to, da je sag se vedno optimalen (30%)

Samo to, nic ni treba komplicirat.

Popravljeno . Popravil krucymucy
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

debatirat o občutkih je nesmisel...sicer pa ne vem kdaj sva midva govorila da rabiš tršo trejcerko, ampak vedno da je prenizka in šlajsa.

Če so slabo razložili nisem jaz kriv, ti si prilepil članek. :P

Sicer pa grem mal pred TV, nadaljevanje jutri, sam ne zjutraj ker gledam moto GP.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Prenizka je ja. Ampak je rešeno.

Nimamo kaj nadaljevat. Ce ti sedaj ni jasno, ti najbrz ne bo nikoli. Samo beri spodaj. Sem dal vse na en kup.

 

Quote

S preloadom se nastavlja samo visino motorja oz. pravilen sag.

Pri obremenitvi na mestu je pravilen sag 30% skupnega hoda vzmetenja nizje od polno iztegnjenih vilic oz. nihajke.

Ce je hod spredaj in zadaj 100mm, se nastavi na 70mm. (75mm na cestaku, 65mm na enduri)

Obremenitev na mestu se steje voznik v opremi, prtljaga, goriva pol rezervoarja, sovoznica, medvedek na zadnjem sedezu ...

Za boljse razumevanje

Teza motorja je vedno enaka. Vzmet je pod enako tezo vedno enako obremenjena, torej je tudi dolzina vzmeti enaka. Pri zategovanju preloada se motor dvigne, vzmet je enake dolzine, zakaj je motor visji?

Ja ker je se je spremenila pozicija bata v blazilcu.  
 


Sedaj smo pocasi na kompresiji.

Bom probal razloziti cimbolj enostavno.

Motor imas samo na blazilcu. Vzmeti nimas.

Ce imas kompresijo odprto, bo motor padel hitro do neke mehanske omejitve.

Ce imas zaprto, bo padel pocasneje, ampak se vedno se bo posedel do neke mehanske ovire.

 

Rebound je pa obratno.

Blazilec je se vedno brez vzmeti, dvignes motor in spustis nihajko.

Rebound odvit nihajka pada hitreje.

Rebound privit nihajka pada pocasneje.

Glejte na to kot na nek ventil s katerim omejujes pretok medija. (olja, zraka, snopsa...)

 

Upam da bo komu pomagalo pri lazjem razumevanju.

 

 

Popravljeno . Popravil krucymucy
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...če se smem spet umešat....:P

...kruci in dami

..a sta že slišala, da obstaja več tipov vijačnih vzmeti.

...in, da ima vsak tip svojo karakteristiko.

najosnovnejša formula za silo vzmeti je F=k×X

k..koeficient vzmeti...X.. raztezek vzmeti.

..to je enostavna linearna vzmet.

 

...sta že slišala za progresivno vzmet?

..taka vzmet ima lastnost, da preprečuje prekomerno posedanje pri končni obremenitvi vzmeti...recimo, da se motor ne posede do konca pri polnem zaviranju...in še vedno vzmet deluje...  v bistvu taka vzmet ni linearna...

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mesaj se, sej si na forumu.

Ampak kot lahko preberes ni nihce govoril o vzmeteh. Samo omenili smo jih, ker to nic ne spremeni zgoraj napisanega.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

tehniko vožnje v ovinek bo treba menjat, očitno motor ekstremno odrivaš in drsa, namesto da bi telo itd. 

tečaj na vransken, da te analizirajo in odpravijo feler

  • Všeč mi je 1
  • Haha 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vem v cem je problem.

Apex imam na 3/4 ovinka, nisem kot vi dirkaci ki vsak apex zadanete tocno na polovici ovinka.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Dodam še malo pametovanja. Predpostavljam linearno vzmet, ker se pri progresivni vse spodaj napisano precej bolj skomplicira. Če sem kaj resnega zajebal - nisem strokovnjak, naj se me popravi.

T.i. 'spring rate' oz 'trdota vzmeti' se izrazi v kg/mm in pove, koliko sile potrebuješ da stisneš vzmet za 1 mm. Vrednost 5kg/mm pomeni da rabiš 5 kil za 1mm. 10kg za 2mm, 15kg za 3mm in tako dalje dokler ni vzmet popolnoma stisnjena.

Preload dobesedno dodaja 'težo' (oz silo) na vzmet in to se preprosto sešteje z ostalo obremenitvijo, ki jo vzmet prenaša. Ne glede na to, koliko zategneš (linearno) vzmet, ostane prav isto 'trda' (vedno rabi +X kg da se posede za nadaljni 1mm).

Motor je višji ker bolj zategnjena vzmet deluje v kontra smer z večjo silo kot manj zategnjena vzmet. Ne zato, ker bi bila zaradi zategovnja 'trša' - vedno rabi isto silo za posedanje za vsak nadaljni 1 mm. Načeloma se preload in s tem sag nastavi glede na pričakovano tipično obremenitev, nekaj malega pa lahko nato prilagajaš z zategovanjem in odtegovanjem vzmeti. Vsaka večja sprememba obremenitve pa (v kolikor hočeš vedno biti v optimalnih nastavitvah) zahteva najprej menjavo vzmeti, potem še nastavitev saga. Če si izven predvidene obremenitve vzmeti si pač izven predvidene obremenitve vzmeti in tu vijak/gumb za preload ne more pomagati.

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Motor je visji zato, ker s preloadom premaknes spodnjo (al pa zgornjo) oporno tocko vzmeti.

V bistvu povecas razdaljo med tockami vpetjea v nihajki in okvirju.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, krucymucy pravi:

Ja ampak ti si trdil da s tem nastavljas trdoto.

Pocasi spreminjas izjave, se malo pa se bova lahko zacela o reboundu in kompresiji pogovarjat.

Mislis,da je spregledal...

P.s 

Ne uci divjaka po jadranki,ki ima porabo 4.8l

pred 58 minutami, Snecer pravi:

Tečaj na vransken, da te analizirajo in odpravijo feler

Nasplosno verjamem,da ti recimo v Elisi boljse in vsaj znajo nastavit kot na Vranskem! Na Vranskem se ne ukvarjajo s servisiranjem...

Popravljeno . Popravil sesir
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Si nism mislu, de se katerakoli tema lhko bol sfilozofira kot gume/pnevmatike :)

 

Btw, nekako mi je uspelo nastavt nenastavlice prednje vilce. 

 

 

  • Haha 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!