Skoči na vsebino

Vse o vzmetenju


YZFgeorge

Priporočene objave

kakor sem se jaz lotil zadeve pri Suzie Q:

vse odvil do maksimalne mehkosti, potem na motor in isti del ceste voziti z isto hitrostjo. postopoma zategoval preload in rebound, dokler niso vilice in amortizer mehke kolikor mogoce (komfort) in trde kolikor je potrebno (oprijem). ce gume cel cas dobro sledijo povrsini ceste (ne skacejo ali letijo cez depresije v cesti) je v redu. da so fedri v vilicah in amortizer vsklajeni probas tako, da pokoncno na gumah stojeci motor z rokami na tanku, nekje za odprtino za tankanje, potisnes navzdol. fedri in amortizer se morajo posesti in sprostiti enako (ali cim bolj enako), tekoce in brez poskakovanja ali "zatikanja".

potem spet na motor in na isti del ceste sprobavati vzmetenje.

presenetljivo kako tak set-up dopusca prevoziti 1.200 km v enem dnevu brez vecjih problemov z utrujenostjo.

se konkretni odgovori na tvoja vprasanja (nisem noben strokovnjak. bi pa bilo lepo, da ce kaksnega kozla spustim me strokovnjak popravi):

1. Če se motor gunca na neravninah, ali raje povečam rebound, compression ali kar oboje, da umirim počasno nihanje celega vozila ? Ali s pretrdim reboundom tvegam izgubo dobrega stika s podlago ?

povecaj compression, eventuelno tudi rebound. vendar zasni s compression.

da, obcasno je to mozno; predvsem ko prevozis lukjno in ti vrze kolo nazaj gor.

2. kako v vožnji čutim, da je preload pravilno nastavljen ? Ali je merilo lahko višina snopa prednje luči ?

ko ti v CM-mode amortizer ne udarja do konca oz. ko motor ne zvija, komfort je se vedno obcuten in ti kolo ne skace oz. nimas obcutka, da dobivas udarce.

3. Če motor pri agresivnem prekladanju na ostrih ovinkih "zabija" pregloboko, ali je potrebno povečat compression ali raje preload ? morda oboje ?

zacni z preload, eventuelno compression.

4. Kaj lahko v osnovi rešim z nastavitvami sprednjega in kaj zadnjega amortizerja ?

kolikor sem dosedaj pokapiral z nastavitvijo sprednjih fedrov nastavis obcutek za oprijem gume, zdrsavanje, vodljivost skozi ovinke, v glavnem feed back in transparenca sprednje gume pri voznji. predvsem postane voznja manj utrujajoca in veliko zabavnejsa.

z nastavitvijo amortizerja resis predvsem komfort in pozibavanje po cesti.

kot receno, naj me gidl, ike, profi, beno in podobni strokovnjaki resijo, ce sem zablodil.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nekaj je napisanega tudi tle:

www.v-twins.cc/info/AdjSusp.htm

in še tle:

www.gastric.com/toys/suspension.htm

Nekaj mi ne dela vstavljanje url-ja, zato je takole :angry:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 7 mesecev pozneje...
kaj se lahk unič z zategovanjem...(zdi se mi da bi mi trdi amortizerji odgovarjal)

uničiš lahko navoj, ampak moraš res konjsko zategnat. če tega nisi vajen, probaj prvič raje to narediti z asistenco nekoga, ki zadeve obvlada. lahko pa za to prosiš tudi serviserja...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

uničiš lahko navoj, ampak moraš res konjsko zategnat.  če tega nisi vajen, probaj prvič raje to narediti z asistenco nekoga, ki zadeve obvlada. lahko pa za to prosiš tudi serviserja...

nwekaj mi pravi da je to kar dobra ideja :blink:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

uničiš lahko navoj, ampak moraš res konjsko zategnat.  če tega nisi vajen, probaj prvič raje to narediti z asistenco nekoga, ki zadeve obvlada. lahko pa za to prosiš tudi serviserja...

JA tisti navoj lahko uničiš če boš na ključ dal dvometrsko cev in potem po njej skakal k osel. Nimaš kej uničit, sej ni kakšna posebna znanost, prej hudičevo sitno opravilo ker ponavadi ni nobenega prostora.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 mesecev pozneje...

Mene pa zanima kakšno olje gre po defaultu v vilice in amortizer kros motorjev? Mislim predvsem na viskoznost 2.5W, 5W ali 7.5W ali kaj drugega. Se za vilice in amortizer uporablja enako olje a gre tukaj za različne stvari? Konkretno me to zanima za Hondo CR250 l 98. Ima kdo mogoče servisno navodilo za CR250, sem že povsod iskal pa nikjer ne najdem... :?

TNX :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Glede na to, da imam po novem motor s popolnoma nastavljivim vzmetenjem me zanima nekaj preprostih nasvetov, ali pa vsaj smer v katero naj razmišljam. Tovarniška nastavitev je za šoferja in motor brez prtljage prepričljivo dobra. Ko motor obtežim s prtljago in sovoznico pa se pojavijo naslednje dileme:

1. Če se motor gunca na neravninah, ali raje povečam rebound, compression ali kar oboje, da umirim počasno nihanje celega vozila ? Ali s pretrdim reboundom tvegam izgubo dobrega stika s podlago ?

2. kako v vožnji čutim, da je preload pravilno nastavljen ? Ali je merilo lahko višina snopa prednje luči ?

3. Če motor pri agresivnem prekladanju na ostrih ovinkih "zabija" pregloboko, ali je potrebno povečat compression ali raje preload ? morda oboje ?

4. Kaj lahko v osnovi rešim z nastavitvami sprednjega in kaj zadnjega amortizerja ?

Zgornje "težave" sem do sedaj reševal samo z nastavitvami zadnjega amortizerja kar mi je koneckoncev tudi bolj ali manj uspelo. Od bolj izkušenih od mene pa bi želel izvedet neke osnovne poglede na reševanje zgornjih voznih "problemov", ali vsaj način razmišljanja, ki mi bo omogočil optimalno nastavitev za vsako obremenitev in cesto. Hvala v naprej za odgovore.

Če ti motor dobro pelje ko si sam gor potem je nastavljanje kompresije in povrata nepotrebno pri naloženem motorju.

Vse kar je potrebno narediti je povečati prednapetost vzmeti spredaj in zadaj.

Spredaj nekje do 35mm in zadaj 30mm za cestno vožnjo.

Kar tako od oka se igrat z kompresijo in povratom je lahko zelo nevarno in je bolje prepustit za takrat ko imaš velik časa da probaš vsak klik ali obrat posebej da ne zaplavaš kam........

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mene pa zanima kakšno olje gre po defaultu v vilice in amortizer kros motorjev? Mislim predvsem na viskoznost 2.5W, 5W ali 7.5W ali kaj drugega. Se za vilice in amortizer uporablja enako olje a gre tukaj za različne stvari? Konkretno me to zanima za Hondo CR250 l 98. Ima kdo mogoče servisno navodilo za CR250, sem že povsod iskal pa nikjer ne najdem... :?

TNX :)

A ni kakega brihtola tukaj da bi mi odgovoru na tistle zgori ?? :cry:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ni defolta za kros motor razen po knjigi, ampak za offroud bi rabil lažje olje od predpisanega

se bomo kdaj pogovoril ob paranju rašce...samo da vzpostavimo sezono www.enduro-si.com (dovoljen link od admina)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

enduro, ne bos verjel, da sem to tudi predvideval.

naslov teme pa je.........? ma ne, Honda CR 250 sigurno ne, kajne? in ker si seveda edini v vesoljni sloveniji, ki vozi tak motor bos seveda ostal tudi edini, ki bo taksno vprasanje izustil. saj se ne motim, kajnedene? .)

in vsi ostali, kateri _ne_ vozijo CR 250 bodo potem vedeli, da se v temi namenjeni temu motorciklu ne pogovarjamo o njegovih lastnostih.

vse to zgoraj bi ti lahko tudi bolj direktno povedal, pa upam, da se ti bo samo po sebi posvetilo kar bi rad povedal.

:topic:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...
Ko malo prebiras tu in tam lahko opazis veliko napisanega glede vzmetenja. Ker povsod pise kako "enostavna in preprosta" je nastavitev angl. static sag-a, sem se odlocil, da ga tudi jaz pomerim na moji hondici. Opazil sem, da naj bi bil glede na priporocila mnogo prevelik (namesto 3 cm tja do 5 cm). Zadnji blazilec se je pustil lepo nastimati, toda ko sem pa zelel "utrditi" se sprednjega se je pa zalomilo. Ko sem zategoval se sprednjo vzmet ni prislo do nobenega ucinka. Tudi po vec obratih (beri dve zarezi nizje (vidna samo se ena zareza) ... tisti, ki imate hondo cbr600 98, veste o cem govorim ... no ja mogoce tudi ostali ...  :rolleyes: ) je bilo sprednjega sag-a se vedno okoli 5 cm.  :angry:

Zelo lepo bi prosil, predvsem tiste, ki imate to hondo doma, ce mi lahko kdo pove kaksen ima sprednji sag ter pri koliko vidnih zarezah.

Vse ostale pa za morebitno razlago tega pojava in ce kaj je oz. delam narobe.  :hmm:

Hvala.  :notworthy:

imam isti problem kot TNT, za rešitev (ali težavo :hmm: ) ste zapisali progresivne vzmeti.

kaj več o tem bi rabil...

gre pa za skoraj isti motor, cbr 600FS letnik 01

static sag je pri max preloadu 48 mm (kar je nekako na zgornji meji), rider pa 36 mm

menjava vzmeti za trše, ali se da obstoječo kako "nahecat"?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

imam isti problem kot TNT, za rešitev (ali težavo  :hmm: ) ste zapisali progresivne vzmeti.

kaj več o tem bi rabil...

gre pa za skoraj isti motor, cbr 600FS letnik 01

static sag je pri max preloadu 48 mm (kar je nekako na zgornji meji), rider pa 36 mm

menjava vzmeti za trše, ali se da obstoječo kako "nahecat"?

Ja z prednapetostjo se težko dobi poves kot ga priporočajo posebej spredi. Ne razumem pa kako imaš static sag večji kot rider sag. Nekaj ne delaš prou. Jest sm mel na cbr 600fs štiri zareze vidne na vilcah, pa tut na dve sem jo dal za stezo ampak je bil motor zelo trd in ga je kar razmetavalo, ker so pač pocen vilce in ne sfolgajo.. Pri serijskih motorjih na sprednjih vilicah skoraj nikol ne prideš do vrednosti ki jih priporočajo zato se s tem ne obremenjuj preveč. ( 33% od skupnega hoda vilic ) Je pač budget varianta in če hočeš da to dela bolje je treba fedre pa ventil zamenat.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:blush: moja napaka - zamenjal sem cifre ko sem prepisoval z lista

pravilno: static sag je 36 mm (naj bi bil 25 - 30 mm)

rider sag je 48 mm (naj bi bil 35 - 48 mm)

vendar vse to je pri 0 vidnih zarezah na vilci, se pravi zategnjene do konca ...

drugače se vozim s tremi vidnimi črticami spredaj, čudi pa me tudi da ni neke posebne razlike med nastavitvami sprednjih vilic (4 - 3 ali celo 0 črtic) - merjeno z metrom

z max preloadom še nisem uspel kak km naredit po cesti

se pravi kako podlaganje sprednjih vilic (recimo z 5 mm) ne pride v poštev?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pri serijskih motorjih na sprednjih vilicah skoraj nikol ne prideš do vrednosti ki jih priporočajo zato se s tem ne obremenjuj preveč. ( 33% od skupnega hoda vilic ) Je pač budget varianta ...

Nekaj podobnega je tudi meni serviser povedal ...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pri serijskih motorjih na sprednjih vilicah skoraj nikol ne prideš do vrednosti ki jih priporočajo zato se s tem ne obremenjuj preveč. ( 33% od skupnega hoda vilic ) Je pač budget varianta in če hočeš da to dela bolje je treba fedre pa ventil zamenat.

res je...zakaj???

Zato ker so serijske vzmeti ponavadi progresivne in z povečevanjem prednapetosti napenjamo samo mehak del vzmeti ki pa nebo spremenil nobebega poseda (sag) s tem pa smo izgubili malo komforta in skoraj nič stršali delovanje vilice...vglavnem...serijski motorji z progresivnimi vzmetmi...imajo preload adyuserje...zato ker jih imajo tudi vsi ostali!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A ni kakega brihtola tukaj da bi mi odgovoru na tistle zgori ??  :cry:

Je...GIDL.. B)

CR 250-98 ima SHOWA 47 mm TwinChamber vilice...to pomeni da v prvo komoro naliješ polno olja...viskoznosti 5W (sledi navodilom) v drugo pa iz zgornje strani ko je vse sestavljeno naliješ med 370-390 ml 5W olja...

Vglavnem...če še nikoli nisi servisiral klasične vilice, ti odsvetujem da se dotikaš TwinChamber sistema...kateri je 3x bolj kompliciran od klasičnega atmosferskega. :grim

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:blush:  moja napaka - zamenjal sem cifre ko sem prepisoval z lista

pravilno: static sag je 36 mm (naj bi bil 25 - 30 mm)

              rider sag je 48 mm (naj bi bil 35 - 48 mm)

vendar vse to je pri 0 vidnih zarezah na vilci, se pravi zategnjene do konca ...

drugače se vozim s tremi vidnimi črticami spredaj, čudi pa me tudi da ni neke posebne razlike med nastavitvami sprednjih vilic (4 - 3 ali celo 0 črtic) - merjeno z metrom

z max preloadom še nisem uspel kak km naredit po cesti

se pravi kako podlaganje sprednjih vilic (recimo z 5 mm) ne pride v poštev?

Če ti vilce grejo do konca pri bremzanju pol bi jest razmislu o zamenjavi fedr. Drgač pa ne vem v čem maš problem. Z serijskim vzmetenjem se da na grobniku prit do 1.40 ( kak dirkač bi še udaru kako sekundo al pa dve dol )če hočeš pa več so pa stroški, z menjanjem blažilca zadej pa spredi fedre in ventil.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ok, tnx vsem za odgovore, očitno se ne bom kaj dosti "igral" z vzmetenjem :)

@a: vilice so drugače v redu, zanimalo me je zakaj je povsod govora o (recimo za cestno vožnjo) 30-35mm saga, za na pisto še 5mm manj.

Sem pomeril na svoji in stežka prišel do zgornjih mej teh nastavitev.

Danes naredil en krog s tem in motor je definitivno pretrd (bo že res kar je blo napisanga o progresivnih vzmeteh)

kar se pa časov tiče bo pa prej treba delat še na čem drugem kot vzmetenju ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!