Skoči na vsebino

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


FalcoR

Priporočene objave

@langus..zakaj minuse..

res da se nisem poglabljal v neke hude tehnične zadeve..

ampak če men ena guma paše, druga pa ne..zakaj bi vozil "boljšo" ???

Sej se cist strinjam, vsak vozi tisto kar komu pase... pogresam samo konstruktivno debato :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Morda imaš prav, ampak večine ne zanima kaj se dogaja pod gumo, ker so to precej komplicirane reči.

Dunlop pa ni švoh, vsaj meni, čeprav imam raje Pirelli. Drži pa vedno, kilometrine pa ne bom pisal, ker se mi bojo smejali :D

NTEC pomeni da ima guma toliko ojačane boke, da lahko tlak precej spustiš za pisto in ne poškoduješ gume, vseeno pa jo lahko polneš na normalne cestne tlake, ko to potrebuješ.

Lahko pa poveš kaj je MIRC. Na uradnih straneh se itak ne najde nič pametnega ponavadi.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Morda imaš prav, ampak večine ne zanima kaj se dogaja pod gumo, ker so to precej komplicirane reči.

Dunlop pa ni švoh, vsaj meni, čeprav imam raje Pirelli. Drži pa vedno, kilometrine pa ne bom pisal, ker se mi bojo smejali :D

NTEC pomeni da ima guma toliko ojačane boke, da lahko tlak precej spustiš za pisto in ne poškoduješ gume, vseeno pa jo lahko polneš na normalne cestne tlake, ko to potrebuješ.

Lahko pa poveš kaj je MIRC. Na uradnih straneh se itak ne najde nič pametnega ponavadi.

NTEC niti slucajno niso ojacani boki, ampak karkasa - na karkasi sta dodatni 2 (lahko tudi 3) plasti kevlarskih kordnih vlozkov in na racun tega je karkasa bolj toga, sami boki so relativno mehki in omogocajo optimalno deformacijo pri nizkih tlakih.

MIRC je tehnologija, pri kateri je celoten proces izdelave pnevmatike avtomatiziran (ljudje so v tovarni samo za to, da skrbijo za zalogo surovin pri strojih), tako da sta dve gumi popolnoma identicni ko ju prerezes. Po domace: "all in one shot" - od polaganja plosce, navijanja spiralnega navitja, polaganje zicnih jeder, "navijanje" obloge in direktno v proces vulkanizacije.

Pri vseh ostalih proizvajalcih je potrebno vsak polizdelek pripraviti posebej (zicna jedra, tesnilna plosca, kordni vlozki/spiralno navitje, obloga) - vse to mora biti v predpisanih tolerancah in nato delavec na ti. "konfekcijskem" stroju sestavi vse skupaj v surovec, ki gre kasneje v preso, kjer poteka proces vulkanizacije.

Se ena bistvena razlika: Pirelli/Metzeler oblogo (tekalno povrsino) "navijata" na karkaso - to si lahko predstavljate kot da bi imeli debele "spagete" ki bi jih navijali enega zraven drugega po celotni tekalni povrsini in bocnici. Prednost tega je v bolj homogeni zmesi, vendar je iz tehnoloskega vidika zeeeeeeelo zapleten proces.

Dunlop naprimer oblogo "nabrizga" in jo polozi na karkaso - slabost tega postopka je, da v primeru slabega spoja obloge lahko pride do "odprtja" spoja.

Pirelli/Metzelerjeve tovarne sicer se nisem videl, tako da ne poznam tocno vseh detajlov...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pirelli/Metzelerjeve tovarne sicer se nisem videl, tako da ne poznam tocno vseh detajlov...

Jz sem jo pa videl (v Boloniji)in poznam cloveka,ki tam dela pa nic od tega ne vem! ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Lahko zrihtas obisk? ;)

Napisal si,da se nisi videl fabrike.Ne pa,da si je nisi ogledal.Videt je ni problem-le v Bolonijo se peljes.

Drugace pa je on tam navaden delavec....tako,da sam ogled po moje ni mozen.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Mislim da je za razumet kako prednost daja Ntec tehnologija (ki omogoča nizke pritiske v zadnji gumi)najbolje pogledat sliko:)...dobro se vidi deformacija gume ki ogromno poveča površino le te na asfaltu..več gume=več gripa...več gripa=prej odpiramo plin in že v velikem nagibu

img98021.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

še eno vprašanje.

a se splača vzet gume Qualifire RR, 09 letnik, vožene 300 km, za 110€ (komplet brez montaže) ali se mi bolj splača vzet nove SportSmart za 235€ (komplet brez montaže)?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

še eno vprašanje.

a se splača vzet gume Qualifire RR, 09 letnik, vožene 300 km, za 110€ (komplet brez montaže) ali se mi bolj splača vzet nove SportSmart za 235€ (komplet brez montaže)?

odvisno kolk časa že "ležijo"..če so ble to sezono nove pol bi jih jest vzel..

v vsakem primeru pa se boš spraševala: kako bi blo pa s sportsmart ;)

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

še eno vprašanje.

a se splača vzet gume Qualifire RR, 09 letnik, vožene 300 km, za 110€ (komplet brez montaže) ali se mi bolj splača vzet nove SportSmart za 235€ (komplet brez montaže)?

Odvisno kolk se misliš vozit.. Če misliš gumo ponucat letos, oziroma v začetku druge sezone bi jih jaz v primeru, da imajo resnično samo 300km (to so čist nove tudi na pogled, brez vidne obrabe) vsekakor vzel. Ne glede na to kdaj so bile kupljene in snete z motorja, oz kolk časa ležijo..

Če se pa voziš ful malo in boš imela gume na motorju 3 leta, potem je pa bolje vzet frišne :)

Kar se tiče Q RR ali Sportsmart ne morem glede neposredne primerjave nič rečt, ker sem Sportsmart vozil premalo. Imam pa izkušnje s Q RR, ki je super guma. Poleg tega, mi je pa čisto vsak, ki je vozil Sportsmart in Q RR, rekel, da so Q RR boljše, oziroma da bolj držijo.

  • Všeč mi je 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

po moje bom imela gume več kot za 1 sezono (naslednjo). predvidevam, da bodo za konec te sezone, naslednjo in potem še eno.

kupljene so bile lani na začetku sezone, narejenih 300 km, ker kolega ne vozi več po cesti in jih je dal dol, od takrat so skladiščene v temnem prostoru in so v ležečem položaju.

a so potem 4 leta stare gume še vedno ok?

Popravljeno . Popravil rosse20
  • Ni mi všeč 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

a so potem 4 leta stare gume še vedno ok?

Načeloma so tudi 5 let stare gume še za uporabo, vendar ne za extremni način vožnje, pač pa turistično, pravilno skladiščene v temnem prostoru na hladnem-vodoravno.Če se pa že kupuje mal starejše gume je bolje vzet v tem primeru čimbolj mehko gumo, npr:rr, s.corsa, pilot power itd..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Te, ki jih imam moznost dobit so Dunlop Qualifier RR. So skladiscene vodoravno v temnem prostoru.

Nikdar se nisem kupovala rabljenih gum. So pa 125€ ceneje od novih, kar ni malo, lahko pa je slab nakup in so potem takoj 100€ drazje kot prvi nakup. Zato pa sem v dilemi.

Ni mi provblem kupit novih gum, da ne bo spet ugibanj, ce nimam za nove gume, za motor pa sem imela. Gre se zato, da jih ima kolega doma in jih ne bo porabil, ker se po cesti prakticno ne vozi vec, za pisto pa ima druge.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Te, ki jih imam moznost dobit so Dunlop Qualifier RR. So skladiscene vodoravno v temnem prostoru.

Nikdar se nisem kupovala rabljenih gum. So pa 125€ ceneje od novih, kar ni malo, lahko pa je slab nakup in so potem takoj 100€ drazje kot prvi nakup. Zato pa sem v dilemi.

Ni mi provblem kupit novih gum, da ne bo spet ugibanj, ce nimam za nove gume, za motor pa sem imela. Gre se zato, da jih ima kolega doma in jih ne bo porabil, ker se po cesti prakticno ne vozi vec, za pisto pa ima druge.

Potem pa kupi nove, če nič drugega bo v glavi boljši občutek, tele QRR pa lahko tudi kupiš in prodaš enemu ki jih bo zdrsal v 2 mesecih :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

po moje bom imela gume več kot za 1 sezono (naslednjo). predvidevam, da bodo za konec te sezone, naslednjo in potem še eno.

kupljene so bile lani na začetku sezone, narejenih 300 km, ker kolega ne vozi več po cesti in jih je dal dol, od takrat so skladiščene v temnem prostoru in so v ležečem položaju.

a so potem 4 leta stare gume še vedno ok?

Če misliš imet gume za 3 sezone, potem bi jaz osebno kupil frišne gume.. Letos so stare 3 leta, drugo leto bodo stare že 4 leta in naslednje že 5.. Kar pa spet ni tako malo za športne gume od katerih se pričakuje optimalen grip.. Drugo je, če bi bile to čist nove gume, z original zaščitnim premazom in bi jih ti po 4 letih dala gor in jih v eni sezoni poradirala, Kot pa, če so bile prvič na motor dane že 2009 in jih nameravaš še vedno vozit 5 let po tem..

Zanič najbrž ravno ne bodo, ampak jaz osebno imam zaradi lastnega občutka rad na motorju kolikor toliko frišne gume..

BTW, če se ne odločiš, se priporočam za št. od tvojega kolega, jih vzamem jaz :) Q RR so mi zakon, se ni za bat, da jih ne bi ponucal v eni sezoni :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tebi jih ne bo dal za ta denar, lahko pa jih grem jaz iskat in ti jih dam za 110€, kolikor bodo prisle mene. Je rekel, da jih drugace ne proda za ta denar, razen komu poznanemu. Ce jih zelis, javi.

  • Všeč mi je 1
  • Ni mi všeč 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Te, ki jih imam moznost dobit so Dunlop Qualifier RR. So skladiscene vodoravno v temnem prostoru.

Nikdar se nisem kupovala rabljenih gum. So pa 125€ ceneje od novih, kar ni malo, lahko pa je slab nakup in so potem takoj 100€ drazje kot prvi nakup. Zato pa sem v dilemi.

Ni mi provblem kupit novih gum, da ne bo spet ugibanj, ce nimam za nove gume, za motor pa sem imela. Gre se zato, da jih ima kolega doma in jih ne bo porabil, ker se po cesti prakticno ne vozi vec, za pisto pa ima druge.

Če te lih ne stiska za denar potem je bolje uzet nov model, kot pa se zopet nesigurno v ovinke zaganjat..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Komplicirate mal preveč....:)

sam res..jest sm dal une gor za katere večina pravi da drsijo, tresejo in da ne grejo v ovinek..

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Načeloma so tudi 5 let stare gume še za uporabo, vendar ne za extremni način vožnje, pač pa turistično, pravilno skladiščene v temnem prostoru na hladnem-vodoravno.Če se pa že kupuje mal starejše gume je bolje vzet v tem primeru čimbolj mehko gumo, npr:rr, s.corsa, pilot power itd..

Men je dal @frips stare supercorse od @bikez pa so bile starejse od 5let.Vprasljivo skladiscene in so se obnesle odlicno-identicno novim,ki so sledile in vsem novim pred tem.Pa nisem glih med tapocasnimi.Zdaj pa imam spredaj Gp D211 soft l.08 pa je tud ok.

Ma samo kompliciranje vas je...vazno je,da guma ustreza tvoje stilu voznje oziroma je se boljsa in pa da se ima "mesa"

Jure nisi glih ti pisal nedolgo nazaj kako nisi opazil razlike med novo in tisto,ki je lezala na minusu?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Men je dal @frips stare supercorse od @bikez pa so bile starejse od 5let.Vprasljivo skladiscene in so se obnesle odlicno-identicno novim,ki so sledile in vsem novim pred tem.Pa nisem glih med tapocasnimi.Zdaj pa imam spredaj Gp D211 soft l.08 pa je tud ok.

Ma samo kompliciranje vas je...vazno je,da guma ustreza tvoje stilu voznje oziroma je se boljsa in pa da se ima "mesa"

Jure nisi glih ti pisal nedolgo nazaj kako nisi opazil razlike med novo in tisto,ki je lezala na minusu?

Gume so že ble prav skladiščene, verjemi :)

Drgač pa je bla guma dobra, saj je bila ogreta na Grobniku :boobies: .

Moje mnenje glede starih gum je takšno, da starih ne bi natikal.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!