Skoči na vsebino

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


Priporočene objave

Objavljeno
pred 24 minutami, DAMI34 pravi:

7.500km, bi bila še za kake 2 jurja, sam mi ni več všeč filing

Ko povratna info ni več to, kar si navajen, potem je bolje menjat. In kaj si nataknil?

Objavljeno (popravljeno)
pred 53 minutami, DL650 pravi:

Ko povratna info ni več to, kar si navajen, potem je bolje menjat. In kaj si nataknil?

isto kot vedno, prvo stavim Mitas SF+ že nekaj sezon, vmes je bila še angel gt (super guma), ter S20 tut fajn, le kratka življenska cca 3jurje

Razlog menjave je ker naredim trikotno (v špico), pa pol ni več tak fajn filing v nagibu, saj najprej pade, potem se ustavi, potem pa moraš mal moped posilit v nagib. Oprijem je pa še vedno dober, sploh če mal tlak spustiš da bolj naleže.

Popravljeno . Popravil DAMI34
Objavljeno
pred 11 minutami, DAMI34 pravi:

isto kot vedno, prvo stavim Mitas SF+ že nekaj sezon, vmes je bila še angel gt (super guma), ter S20 tut fajn, le kratka življenska cca 3jurje

Razlog menjave je ker naredim trikotno (v špico), pa pol ni več tak fajn filing v nagibu, saj najprej pade, potem se ustavi, potem pa moraš mal moped posilit v nagib. Oprijem je pa še vedno dober, sploh če mal tlak spustiš da bolj naleže.

Prednja postane trikotna  ? Jaz sem dobil nasvet, da je potrebno imeti pravilen oziroma nekoliko večji tlak v pnevmatiki. 

Objavljeno
pred 1 minuto, Borutt pravi:

Prednja postane trikotna  ? Jaz sem dobil nasvet, da je potrebno imeti pravilen oziroma nekoliko večji tlak v pnevmatiki. 

ja seveda, sej ga mam, potem ko gre h koncu, potem malce spustim na 2,3 je manj čutit prehoda ko je že trikotna. Ampak samo pr objestni vožnji :D

Pravilen tlak, oziroma kolikor je predpisan, je najbolje za obrabo. Potem pa, za oprijem je bolje malce nižji s tem da je marsikaj odvisno od gume, Mitaska je itak lesena pri nižjem tlaku.

 

Objavljeno
pred 3 urami, DAMI34 pravi:

7.500km, bi bila še za kake 2 jurja, sam mi ni več všeč filing

Popuščaš stari, popuščaš. Včasih si jo prej znucal.

Objavljeno
pred 2 urami, DAMI34 pravi:

ja seveda, sej ga mam, potem ko gre h koncu, potem malce spustim na 2,3 je manj čutit prehoda ko je že trikotna. Ampak samo pr objestni vožnji :D

Pravilen tlak, oziroma kolikor je predpisan, je najbolje za obrabo. Potem pa, za oprijem je bolje malce nižji s tem da je marsikaj odvisno od gume, Mitaska je itak lesena pri nižjem tlaku.

 

Nižji tlak ni dober ne za obrabo, ne za oprijem, ker se guma deformira. 

Objavljeno (popravljeno)

Ne serte ga s tlaki in filajte po ps.Ja saj vec gume lezi na tleh ce je nizji tlak,

ampak naj to furajo v gp trail cross super moto....mislim da guma z nizjim tlakom zahteva tudi bolj odločno manevriranje....

Drugače pa tudi jaz raje 0.2 več kot manj in se pelje ko vlak....no ja kot vlak po tirih da se razume

 

Pa back to theme

Popravljeno . Popravil Wakasaki
  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 15 urami, Snecer pravi:

če prav razumem se pojavi pacient pri širniku in mu reče, guma ima skrito napako...

nima oglaševanih lastnosti, je za "traktorje", drsi v ovinku pri 150..

 

daj mi drugo in opravičilo v medijih

 

Ni bil pacient ampak jaz, in če prides lepo z reklamacijo in te sploh noče obravnavat, se gre peljat z opanki in kratkimi hlačami in trdi da je testni šofer pa izreče da pri 150 je vse v redu , a mi malo prej govorimo da se tresenje pojavlja od 180 naprej in je smrtno nevarno !!

p.s. Za opravičilo Snecer pa si si ti sam nekaj zmislu , nikol ga nisem zahteval to ppišeš samo ti. Pa prečitaj za katero gumo se je šlo in pol komentiraj!

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Kje pa lahko pri nas nad 180 testiraš gumo? :) al naj ga da v kombi in v Nemčijo na autobahn?

Največ kar lahko naredi je, da se ti zapelje v opankah in da gume dol pa pogledat, če so centrirane al pa če je kaj drugega narobe.

Objavljeno (popravljeno)

 

Če pozorno prebereš, sem napisal, da tlak nekoliko spustim, ko je že guma enkrat deformirana/trikotna. In to se vedno ni isti tlak, kot ga vozijo na pistah(1,9 tam okrog)

Lahko mi verjameš, da sem zvozil že velik Mitask, zaradi same oblike, ki je visoka, se pri mojem stilu, pa še pri marsikom, ko gre guma h koncu zgodi obraba na špico. Da ta efekt malce omilim jo spustim za 0,2. Drugače pa vedno vozim štandardne tlake. 2,5 in 2,9.

Ker je tlak nižji je naležna površina nekoliko večja in oprijem boljši, ter man občutiti prehoda.

Popravljeno . Popravil DAMI34
  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 44 minutami, DAMI34 pravi:

 

Če pozorno prebereš, sem napisal, da tlak nekoliko spustim, ko je že guma enkrat deformirana/trikotna. In to se vedno ni isti tlak, kot ga vozijo na pistah(1,9 tam okrog)

Lahko mi verjameš, da sem zvozil že velik Mitask, zaradi same oblike, ki je visoka, se pri mojem stilu, pa še pri marsikom, ko gre guma h koncu zgodi obraba na špico. Da ta efekt malce omilim jo spustim za 0,2. Drugače pa vedno vozim štandardne tlake. 2,5 in 2,9.

Ker je tlak nižji je naležna površina nekoliko večja in oprijem boljši, ter man občutiti prehoda.

Še enkrat; nižji tlak deformira gumo. 

Objavljeno (popravljeno)
pred eno uro, Borutt pravi:

Še enkrat; nižji tlak deformira gumo. 

fak, pa kaj bi mi rad spet dopovedal?

6000km prevozim pri tlaku 2,5, jurja pa na 2,3, ker je po 6000km guma že trikotna, nč se ne deformira. Ne zmišljuj si.

Popravljeno . Popravil DAMI34
  • Všeč mi je 2
Objavljeno
2 hours ago, Snecer said:

Kje pa lahko pri nas nad 180 testiraš gumo? :) al naj ga da v kombi in v Nemčijo na autobahn?

Največ kar lahko naredi je, da se ti zapelje v opankah in da gume dol pa pogledat, če so centrirane al pa če je kaj drugega narobe.

Tako je; mogoče bi bilo dovolj samo ponovno nameščanje gume in  ponovno centriranje; vsekakor pa odnos ni pravi. Kaj pa je dosegel s testno vožnjo v opankah? Če motor ravno pelje...? 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 17 minutami, DAMI34 pravi:

6000km prevozim pri tlaku 2,5, jurja pa na 2,3, ker je po 6000km guma že trikotna, nč se ne deformira. Ne zmišljuj si.

Seveda jo deformira. Zato se na offroadu, sploh na spolzkih podlagah uporabljajo ekstremno nizki tlaki. Jo fino 'splošči' - večja naležna površina - boljši oprijem.

Je pa res da 0.2 bar razlike na cestni gumi težko naredi kako resne omembe vredno razliko.

Objavljeno (popravljeno)
pred 13 minutami, jskrablin pravi:

Seveda jo deformira. Zato se na offroadu, sploh na spolzkih podlagah uporabljajo ekstremno nizki tlaki. Jo fino 'splošči' - večja naležna površina - boljši oprijem.

Je pa res da 0.2 bar razlike na cestni gumi težko naredi kako resne omembe vredno razliko.

spet mešamo extremno nizke tlake (off road) in še vedno normalen tlak 2,3. Sem lepo napisal zakaj ga spustim, zato ker je guma trikotna v špico (že precej izrabljena) in je lepše vozna in ima malce večjo naležno površino. to je vse. 

Če bi pa od začetka vozil nižji tlak (cca 1,9 ali 2,0) potem bi se pa deformirala, ker Mitas ni predvidena za pisto niti nima take karkase, ki bi bila za nižje tlake.

Sedaj, če pa filozofiramo o deformaciji, jaz sem Borutovo izjavo razumel v stilu, da se pnevmatika deformira, uniči, poveča obraba, skratka zvija itd...to ni res (pri tlaku 2,3) če pa govorimo, da se zaradi nižjega tlaku spremeni oz poveča naleganje na asfalt, potem se strinjam. Vendar zame to ni deformacija.

 

Popravljeno . Popravil DAMI34
  • Všeč mi je 3
Objavljeno

ob nižjem tlaku se guma bolj žvaka in bolj segreva - kdaj in v kakšnih pogojih si pa to lahko privoščiš je pa znano - odvisno od trdote/mehkobe samega materiala iz katerega je narejena naležna površina , trdote bokov in predvsem temperature okolja / asfalta .. ob nižjem tlaku se poveča obraba - koliko % pa je odvisno od stila vožnje , %tlaka , ki ga spustimo in same gume tako konstrukcijsko kot material

pred 3 minutami, DAMI34 pravi:

spet mešamo extremno nizke tlake (off road) in še vedno normalen tlak 2,3. Sem lepo napisal zakaj ga spustim, zato ker je guma trikotna v špico (že precej izrabljena) in je lepše vozna in ima malce večjo naležno površino. to je vse. 

Če bi pa od začetka vozil nižji tlak (cca 1,9 ali 2,0) potem bi se pa deformirala, ker Mitas ni predvidena za pisto niti nima take karkase, ki bi bila za nižje tlake.

 

..ker znižaš tlak samo za 8% se deformira samo temu primerno malo - če se nebi deformirala potem nebi spremenila oblike in nebi bilo razlike v prehodu ko greš v naklon..  oba imata prav - sam jst sm vaju zmagal :P

Objavljeno

Sej tut ko na cesti na kak kamenček, luknjo, utor zapelješ se guma deformira (pri istem tlaku). Dejansko se vse gume deformirajo, zato ker so gumijaste :P

Zmagu, zmagu :P

 

Objavljeno
pred 12 urami, Borutt pravi:

Nižji tlak ni dober ne za obrabo, ne za oprijem, ker se guma deformira. 

No, tole pa ni čisto res, kar se oprijema tiče.. To velja, samo če je tlak res prenizek, ne pa če je samo nižji..

pred 1 uro, Borutt pravi:

Še enkrat; nižji tlak deformira gumo. 

Tega noben ne zanika. Ampak "deformacija" do določene stopnje lahko pripomore k več oprijema, saj ima guma zaradi deformacije več stične površine z asfaltom. Seveda se guma posledično bolj obrablja, bolj greje, itd., kar lahko na cesti pripelje tudi do nevšečnosti (npr.pregrevanje če gre za neke nešportne gume)..

Ampak kakorkoli že, pri športnih gumah 100% velja nižji tlak --> več oprijema.

Vzemimo recimo Dunlopov model 211 GP Racer, ali D212 GP Pro. Res je da so to načeloma track day / dirkalne gume, ampak so hkrati tudi homologirane gume za po cesti in jih pogosto najdeš na športnih motorjih. To pojasnjujem samo zato, ker so tu razlike v tlaku res ekstremne. Ampak do določene mere velja to tudi za druge športne gume.

Recimo priporočeni tlak za npr. Suzuki GSX-R 750 je 2.9 zadaj in 2.5 spredaj. Enak je priporočen tlak Dunlopa za omenjene pnevmatike v kolikor se uporabljajo na cesti. Torej 2.9 zadaj in 2.5 spredaj. Toda če greš na pisto, kjer je cilj maksimiziranje oprijema se zadnjo pnevmatiko omenjenih modelov spusti na tlak 1.2 bar!!!! Torej na več kot polovico manj. Seveda je guma deformirana napram tlaku 2.9 bar Ampak oprijema je pa noro veliko. Podobno velja za prvo, le da se tu spusti manj. Namesto 2.5 je priporočeno 1.9 ali 2.0.

Pa dobro, zadnja GP Racer ali 212GP so ekstremni primerki, ker gre za Dunlopovo Ntec tehnologijo.

Ampak tudi za ostale (super) športne pnevmatike načeloma velja, da se jih za vožnjo po stezi spusti. Splošno priporočilo je 1.9 zadaj in 2.1 spredaj, namesto splošno sprejetega 2.9 zadaj in 2.5 spredaj. Zakaj? Zaradi večjega oprijema.

Ta pride: 1) zaradi "deformacije" gume in večje stične ploskve gume s podlago in 2) posledično se zaradi tega guma bolj ogreje in topla bolj drži (tu je pri bolj cestnih modelih potrebno paziti na pregrevanje).

Nižji tlak pri športnih gumah pač pomeni več oprijema (žal tudi obrabe). In čeprav naj bi se to prakticiralo predvsem na stezah, kjer gume zaradi načina vožnje bolj ogreješ in posledično se v njih dvigne tudi tlak, je povsem mogoče z delno modifikacijo priporočil za pisto profitirati pri oprijemu tudi na cesti. Razlika med tlakom hladne gume in ogrete gume na delovno temperaturo na pisti je cca 0.3 bar. Kar pomeni, da imajo gume, ki si jih spustil na 1.9 zadaj in 2.1 spredaj delovni tlak cca 2.2 zadaj in 2.4 spredaj. Se pravi tam je grip "optimalen". Na cesti gume manj segreješ in je posledično dvig pritiska napram hladni gumi manjši. Recimo da je ta na topel poletni dan samo 0,15 bar. To zgolj pomeni, da si moral gume za optimalni grip spustiti malo manj, še vedno pa je lahko tlak v iskanju oprijema bistveno nižji od tovarniško priporočenega.

In ne, ne govorim kar nekaj na pamet. Sem zvozil kar nekaj kompletov športnih gum tako na pisti kot na cesti. Z vsemi možnimi tlaki.

 

Se pa tu seveda postavlja vprašanje smiselnosti spuščanja tlakov po cesti. Načeloma imaš oprijema za normalno vožnjo čez glavo dovolj tudi če slediš priporočenim tlakom :) Damija pa čisto razumem in mu verjamem, da se malce nižji tlak v primeru kot ga navaja obnese zelo ok.

Objavljeno
pred 21 minutami, DAMI34 pravi:

Sej tut ko na cesti na kak kamenček, luknjo, utor zapelješ se guma deformira (pri istem tlaku). Dejansko se vse gume deformirajo, zato ker so gumijaste :P

Zmagu, zmagu :P

 

se strinjam - za tiste ki jih ti voziš... imamo pa gume , ki se segrejejo u 3pm da na zadnji ne moreš držat šlosarske roke več kot 5 sekund , se hudo obrabljajo in ne držijo ..pa je vseeno kakšen tlak Jim da. ..metzeler lasertec ..

Objavljeno
pred 8 minutami, thumper pravi:

se strinjam - za tiste ki jih ti voziš... imamo pa gume , ki se segrejejo u 3pm da na zadnji ne moreš držat šlosarske roke več kot 5 sekund , se hudo obrabljajo in ne držijo ..pa je vseeno kakšen tlak Jim da. ..metzeler lasertec ..

plastik fantastik :P

 

Objavljeno

Spet nekateri mešajo dirkališče z namenskimi gumami zanj in cesto z zopet namenskimi gumami zanjo ter zelo različnimi pogoji na obeh podlagah. 

Vsaka sprememba oblike gume je deformacija. Še toliko bolj pri nižjem tlaku od predpisanega. 

Objavljeno (popravljeno)

Jure hvala, poanto si natančno opisal, niti jaz ne bi mogel bolje :D
Za Boruta: nekateri motocikli imajo za solo vožnjo predpisan tlak 2,3 spredaj...torej za razumevanje, ne grem v extreme niti ne pod neko normalo. 

Se pa popolnoma strinjam, ko začneš s tlaki okrog 2 ali še manj, bo Mitaska bolj toga, prej se bo uničila in manj kilometrov bo naredila. Niti oprijem ne bo kaj preveč boljši, ker ni guma namenjena nižjim tlakom, z razliko od Sporsmatov in podobnih, ki so pogojno tudi za pisto. Vse to je moč videti tudi na proizvajalčevih specifikacijah.

Popravljeno . Popravil DAMI34
  • Všeč mi je 2
Objavljeno (popravljeno)
22 hours ago, Borutt said:

Nižji tlak ni dober ne za obrabo, ne za oprijem, ker se guma deformira. 

 

11 hours ago, Borutt said:

Še enkrat; nižji tlak deformira gumo. 

 

2 hours ago, Borutt said:

Vsaka sprememba oblike gume je deformacija. Še toliko bolj pri nižjem tlaku od predpisanega. 

Dinamične karakteristike pnevmatike so izredno kompleksna zadeva.

Če temu ne bi bilo tako, bi to bil proizvod, ki bi ga po toliko letih obstoja lahko štancal kdorkoli; vemo, da temu še zdaleč ni tako. Gumarski koncerni namenjajo izredno velike vsote za razvoj, kljub temu se pogosto pripeti, da pnevmatika ni na nivoju. Pravzaprav so razlike tako velike, da navadni uporabniki sami naredijo nek izbor, ki je glede na veliko ponudbo kar ozek.

 

Zračni tlak v pnevmatiki daje gumi plastično gibljivost, razporeja na pnevmatiko delujoče sile in jo amortizira. Konstrukcija pnevmatike ni samo plašč, je tudi zračna blazina ujeta v notranjosti.

Velika prednost take konstrukcije ja prav v tem, da je uporabniku omogočena prilagodljivost te zračne blazine (tlak), tako na vozne zahteve, na temperaturo okolice, na staranje pnevmatike, tekom obrabe.

Proizvajalec poda okvirno vrednost pritiska (za nek ozek nabor teh variabil); govoriti o predpisih? Res nekateri še v letu 2016 predpisno vztrajajo, da se sonce vrti okrog zemlje ter da je planet ploščat.

 

Pri motociklu so odzivne lastnosti pnevmatike izrednega učinka na samo obnašanje motocikla, pri avtomobilu je zadeva znatno manj opazna (čudi me, da isti, ki govorijo o varnosti pri vožnji motocikla, ne ločijo med osnovnimi razlikami med avtomobilom in motociklom).

 

Vsi vemo, da se pri delu del energije pretvori v toploto; enako pri pnevmatiki. Korelacija temperature/prostornine/tlaka pri plinih je del osnovne izobrazbe.

 

Popravljeno . Popravil antares
Objavljeno

Some riders prefer lower pressures because they believe it gives them more grip as the tyre spreads and creates a larger footprint. Others like the better ride comfort of a lower pressure.

However, lower pressures than recommended (even by a very small margin) can increase the amount of heat generated within a tyre, even after short riding distances. This can effect the compound and accelerate wear on the tyre. These lower pressures also affect the shape and contact area of the tyre under load, dramatically affecting performance and handling, even over short riding distances. So lower pressures are not recommended for performance and safety reasons.

Track riders say they lower their tyre pressures when they hit the race track. However, if they are using street tyres – even very sporty tyres – pressures should remain the same as for road use. The reason is that all of these street tyres are designed to work their best and within their application, design and construction parameters at normal manufacturer recommended pressures. If you lower pressures you will see the same reduced performance and increased safety concerns results as on the road.

As riders we are often looking for more grip from our tyres. However, unless you are riding a trials bike in a competition do not let air out of your tyres in order to try and get more grip. A number of more recent race tyres have been built with a stiffer construction, which allows the rider to run them at a lower pressure in order to achieve a bigger contact patch. However if you try this on regular road bike tyres you might well end up with a bigger contact patch, but also a potential loss of stability.

As Andy Peck of California Superbike School points out, a bigger contact patch doesn’t always give you more grip, and as with our previous article, its all about compromise.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!