Skoči na vsebino

Akumulator, akumulatorji


Priporočene objave

Objavljeno

Malo sem prebiral temo...in me zanima, če bo tako v redu?

motor stoji na cca. 20° C - odklopim klemo (minus) na akumulatorju, ga pustim čez zimo; nato ga pred začetkom sezone priklopim na polnilec in to je to?

hvala za odgovor!

Sploh nebo potrebno polnit - motor bo vžgal ! nikakor pa mu neškodi,če ga predhodno malo dopolniš.Rezervoar pa kar napolni sicer zna bit problem z kondenzom neglede tudi,če je plastičen je manj problematičen kot plehnat vsaj nezarjavi kondenz pa se vseeno vstvarja, ker je v tanku zrak.

Objavljeno

Ko dam čez zimo polnt akumulator, moram ga kej odklopt od skutrja, al kr direkt dam polnt?

  • 2 tedne pozneje...
Objavljeno

odklopi al minus al pa plus na akumolatorju pa bo :D Vsaj jaz to nardim.... No pa 2x na mesec palim motor za par minutk

aku se samoprazni tudi, če ga odklemaš ! Poglej malo na : http://www.adriablue.net/desulfatizacija/

Ko pališ motor za par minutk, se motor ne ogreje, aku ne napolni...neogret in verjetno slabše podmazan motor zaradi hladnega olja...po logiki s tem tudi povečana obraba delov ti pove še nekaj : krajša življenska doba motorja.

Če ropota in smradu ob tvojem "paljenju" odmisliš.

LP

Objavljeno

Ok. Hvala. Zanima me pa še kako obudit akumulator-kakšen trik, ki ga lahko izvedem doma? Imam namreč en star akumulator, ki bi mi prišel prav ampak je bol na koncu..

lahko narediš doma. Samo moraš imeti tegale, ki ti s funkcijo "recond" - obnova za 4 ure poviša napetost polnjenja : http://www.adriablue.net/images/stories/pdf/mxs5_teh.pod_moje.pdf

Pa še lep je in zelo kvaliteten !

Ps.: nagovori koga, da ti ga kupi za pod jelko...

LP

Objavljeno

Ko dam čez zimo polnt akumulator, moram ga kej odklopt od skutrja, al kr direkt dam polnt?

VEDNO je bolje da minus klemo odklopiš, kajti če sta obne klemi priklopljeni trpijo dijode vsmernika(reglerja)in jih z močnim polnilcem lahko poškoduješ spomladi, ko ti nepolne ali premalo, pa jokate in stokate,ko je potrebno nov regler ! :headbang: :headbang:

Objavljeno

Zdravo,

Evo v petek dobil polnilec za akumolatorje iz hoferja...Akcijska cena 17€ in morem povedat da za enkrat dela super deluje kot polnilec in ohranjevalnik...

Tako da priporočam...

Lp Jernej

Objavljeno

VEDNO je bolje da minus klemo odklopiš, kajti če sta obne klemi priklopljeni trpijo dijode vsmernika(reglerja)in jih z močnim polnilcem lahko poškoduješ spomladi, ko ti nepolne ali premalo, pa jokate in stokate,ko je potrebno nov regler ! :headbang: :headbang:

ne vidim razloga za "trpljenje". Tok cez diode v zaporni smeri (leakage current) je ranga nekaj MIKRO(!)amperov. torej milijonkrat manj kot bi "vlekla" 13-vatna zarnica. Ce upostevas vezalno shemo reglerja (gre za malo mocnejsi gretzov most) prides do ugotovitve da sta vedno vezani po dve diodi zaporedno, kar zaporno napetost in z njo povezan tok se zmanjsa.

diode_graph.jpg

upostevaj da je leva stran karakteristicnega grafa zelo zelo skrcena zato da je graf bolj nazorno prikazan. Kolencna napetost na desni strani je med 0.3 in 0.8 volti, na levi strani pa gre za prebojno napetost (tu pride do sposkodbe). Pri nizkonapetostnih mocnostnih diodah je to od 40 do 250 voltov, pri nekaterih celo do nekaj tisoc voltov. Tako da ta polovica od 13 voltov diod ne bo pihnila - garantiram.

Objavljeno

ne vidim razloga za "trpljenje". Tok cez diode v zaporni smeri (leakage current) je ranga nekaj MIKRO(!)amperov. torej milijonkrat manj kot bi "vlekla" 13-vatna zarnica. Ce upostevas vezalno shemo reglerja (gre za malo mocnejsi gretzov most) prides do ugotovitve da sta vedno vezani po dve diodi zaporedno, kar zaporno napetost in z njo povezan tok se zmanjsa.

diode_graph.jpg

upostevaj da je leva stran karakteristicnega grafa zelo zelo skrcena zato da je graf bolj nazorno prikazan. Kolencna napetost na desni strani je med 0.3 in 0.8 volti, na levi strani pa gre za prebojno napetost (tu pride do sposkodbe). Pri nizkonapetostnih mocnostnih diodah je to od 40 do 250 voltov, pri nekaterih celo do nekaj tisoc voltov. Tako da ta polovica od 13 voltov diod ne bo pihnila - garantiram.

Dijode poškoduješ NE z napetostjo V-olti, ampak z JAKOSTJO A-mperi npr:če polniš z močnim polnilcem,namreč imaš(hitre) polnilce,ki so nastavljivi do 0 - 150 A zato je potrebno VEDNO odklopiti eno od klem na akumulaturju.Če je polnilec slabši in je omejen z močjo in polni nekje max.5-15 A po vsej verjetnosti nebo škode je pa vsmernik(regler) zelo obremenjen in se segreva kar pri daljšem polnenju ali z več A-mperi pusti posledice ! !

To sem hotel napisat! zato raje vedno polnite akumulator, ko je vsaj ena klema demontirana, pri vzdrževalcih akumulatorjev in pri polnilcih z majhno močjo pa ni potrebno odklopit akumulator.

  • 2 tedne pozneje...
Objavljeno

se ne ravno dobro spoznam na zadeve, zato bom rajši vprašal :)

imam en starejši polnilec, brez kakršne koli skale ali indikatorskih lučk, vse kar uporabnega piše na njemu, je 3A (poleg tega, da ima na voljo 6V ali 12V). Sedaj me zanima, koliko časa naj z njim polnim akumulator, ki ima 14Ah? A je kaj narobe, če je akumulator priključen nanj predolgo?

hvala za odgovore/nasvete!

Objavljeno (popravljeno)

Nisem strokovnjak, pa vendar ti dam lahko odgovor:

Postopek uporabe takega polnilnika je tak:

1. Akumulator se ti sprazni.

2. Priklopiš polnilnik in polniš toliko časa, da ti motor vžge....potem se ti aku polni med vožnjo

...in to je to.

Če bi pa hotel s tem polniti akumulator in bi pozabil , da imaš priklopljenega dlje časa, pa bi nastal problem.

Akumulator bi se začel greti...pa da ne naštevam še kake kemične procese v njem..itd in bi se počasi uničil.

Vsaj jaz sem uspel stenstati ene dva akumulatorja na tak način s starim polnilnikom. Sicer je ta polnilnik zmanjševal tok proti koncu polnjenja, pa vseeno se je aku grel...

Sodobni mikroprocesorski polnilniki pa delajo tako kot je treba. Polnijo, potem zmanjšujejo tok... potem odklopijo...potem vzdržujejo..."drmajo" akumulator in ga stalno malo "dražijo" in držijo "zbujenega".

Tisti iz Hoferja za 20€ je čisto o.k.

...sicer imam doma nekaj modelarskih polnilnikov (mikroprocesorskih) vrednih po 150€ in čez, pa sem vseeno kupil tega iz Hoferja prav za svinčene akuje. Zaenkrat dela o.k., koliko časa bo pa zdržal, bomo pa videli....

Nisem pa picajzelj z raznimi merjenji v stotinkah V, kar bi znalo zmotiti štomarske intuziaste, ki se bolj ukvarjajo z umerjanji in napakami meritev nekaj stotink Volta polnilnika, kot da bi preprosto rekli:

Lej, dela. Aku je napolnil. Zadovoljivo. In ni ga uničil. To je to.

Popravljeno . Popravil Zivnorc
Objavljeno

Hvala za odgovor!

Zanima me še to, ali ga naj priključim recimo enkrat na mesec, ali ga naj pustim v motorju do začetka sezone in ga takrat napolnim in je to to?

Objavljeno

Snemi napolni in daj na toplo+ga vsake toliko mal preventivno nafilaj. Če akumuletor stoji prazen se uniči-sulfatizira.

Objavljeno

Snemi napolni in daj na toplo+ga vsake toliko mal preventivno nafilaj. Če akumuletor stoji prazen se uniči-sulfatizira.

hvala za odgovor! koliko časa ga naj polnim - 3h, 5h, 10h?

Objavljeno (popravljeno)

lej... če daš aku na toplo, pa da je odklopljen, pa da je poln, se nimaš kej bati. Spomladi ga daj v moped in garantirano bo kresnil. Če ga pa imaš v neogrevani garaži, pa priklopljenega , pa se lahko sprazni ( ker moped minimalno kuri štrom tudi če stoji.. .), kar je bilo že napisano.

Če imaš namen kupiti nov - pameten polnilnik, ga lahko priključiš in pozabiš, če imaš pa tistega starega na 3A, pa ga priključi za dve ali tri ure in to je to.

Če ti stari polnilnik polni s 3A, pomeni, da bi ti teoretično v treh urah napolnil 9Ah, praktično pa ene 5Ah, kar pomeni, da če imaš akumulator kapacitete 12Ah bi moral biti čisto prazen, da bi spravil not tistih 5Ah.

še enkrat poudarjam, da nisem štromarski strokovnjak, ampak falil pa tudi nisem dosti.

Če ti je škoda dati 20€ za "pameten polnilnik", si ga pa sposodi od koga za dva dni, ker lahko hitro narediš škodo na akumulatorju večjo od nakupa polnilnika.

Pa še to:

Pametni polnilnik polni v intervalih...polni, meri, prazni, meri...polni itd... v impulzih in sproti preverja kaj se dogaja z akumulatorjem..in s tem preprečuje sulfatiziranje, oz. ga tudi odpravlja.

..tisti stari pa samo polnijo.

Popravljeno . Popravil Zivnorc
Objavljeno

hvala še enkrat zivnorc!

bom kupil ta polnilnik, da le pride v ponudbo v eni izmed trgovin!

Objavljeno (popravljeno)

Dijode poškoduješ NE z napetostjo V-olti, ampak z JAKOSTJO A-mperi npr:če polniš z močnim polnilcem,namreč imaš(hitre) polnilce,ki so nastavljivi do 0 - 150 A zato je potrebno VEDNO odklopiti eno od klem na akumulaturju.Če je polnilec slabši in je omejen z močjo in polni nekje max.5-15 A po vsej verjetnosti nebo škode je pa vsmernik(regler) zelo obremenjen in se segreva kar pri daljšem polnenju ali z več A-mperi pusti posledice ! !

To sem hotel napisat! zato raje vedno polnite akumulator, ko je vsaj ena klema demontirana, pri vzdrževalcih akumulatorjev in pri polnilcih z majhno močjo pa ni potrebno odklopit akumulator.

se ne strinjam. Ravno pred dvema tednoma sem skuril stiri 40-amperske diode s tokom ranga nekaj miliamperom. Diode so bile deklarirano 40-voltne, jaz sem pa hotel z njimi usmerjati 400-voltno izmenicno napetost, ki jo sproducira transformator griffinovega laboratorijskega izvora visoke napetosti. So brez obremenitve (!) popadale en za drugim, medtem ko so 1N4006 (1000 V, 1 A) zdrzale, in drzijo se danes. :) stos pa v tem primeru ni v desnem delu zgoraj objavljenega grafa, ampak v levem - zapornem, kjer naj sploh ne bi prevajale, se pravi bi naj tok bil zelo zelo blizu nicle. Ko napetost v zaporni smeri naraste preko breakdown voltaze pa dioda "spusti", in je trajno poskodovana - prevaja v obe smeri. Ampaki teh napetosti pri se tako mocnem polnilcu ne bomo doziveli. :)

Je pa res, da jo lahko skuris tudi s preobremenitvijo v prevodni smeri - kratek stik na klemah ali instalaciji ob delujocem motorju, itd.

Ampak v primeru polnjenja 99,99% toka tece skozi akumulator, skozi regler je tok v tem primeru prakticno enak nic.

Najveckrat reglerje "nese" zaradi pomanjkljive zascite proti vlagi (s pretrdo in premalo elasticno maso zalita elektronika), ki ob vibracijah napoka in s tem delno popusti. Cez zimo pa ima vlaga svoje vesele urice, in spomladi akumulatorja ne polni vec.

se ne ravno dobro spoznam na zadeve, zato bom rajši vprašal :)

imam en starejši polnilec, brez kakršne koli skale ali indikatorskih lučk, vse kar uporabnega piše na njemu, je 3A (poleg tega, da ima na voljo 6V ali 12V). Sedaj me zanima, koliko časa naj z njim polnim akumulator, ki ima 14Ah? A je kaj narobe, če je akumulator priključen nanj predolgo?

hvala za odgovore/nasvete!

ce hoces vanj spravit 14 Ah izracunas takole:

14 Ah / 3 A = 4,67 h

(teoreticen interval polnjenja pri 3 amperih, v katerih porabis 14 Ah)

4,67 h * 1,4 = 6,53 h

(cas ki ga akumulator pri 3 amperih porabi da sprejme 14 Ah)

zakaj 1,4? to je priblizen izkoristek polnjenja - tudi akumulator se segreva ob polnjenju.

poleg tega moras upostevat da akumulator ni popolnoma prazen, da nima vec nazivne kapacitete, da tok polnjenja pri enostavnih polnilcih ni konstanten (razen ce je reguliran npr. z LM317 ali cim podobnim) itd itd itd... po moje imas najmanj za zgresit ce ga odklopis od motorja, ga priklopis na polnilec za eno uro in cez zimo shranis na toplem. Preden nameravas motor spraviti v tek ga ponovno za eno uro priklopis na polnilec da bo zagotovo vzgal, in pustis da alternator naredi preostalo.

Ce bi rad pa plug and forget polnilec ga moras pa nastaviti tako, da je tok polnjenja manjsi od 1,4 ampera. Ce je tok polnjenja manjsi od 10 % kapacitete, bi naj tako polnjenje potekalo trajno brez posledic za akumulator. BI NAJ. Ker moto akumulator je mokri clen, kaj je elektroliza pa tudi vemo, to velja za NiCd in NiMh akumulatorje. Veliko boljsi so pametni polnilci, ki tipajo v kaksnem stanju je akku, in po potrebi "pljune" nekajminutni impulz polnjenja, potem pa spet caka dokler se ta potreba spet ne pojavi.

Ravno razvijam polnilec baziran na mikrokontrolerju Atmega8 z 2x16 alfa LCDjem in stirimi tipkami za sprehajanje po meniju s katerim se bo dalo nastaviti nacin polnjenja, polnilni tok, vzdrzevalni tok, trajanje polnjenja, itd. :)

Popravljeno . Popravil Zok
  • Všeč mi je 3
Objavljeno

..no, zdej vem, da je tudi pri Pb akujih podoben izračun kot za NiCd ali NiMH člene. NiXX člene smo vedno polnili tako, dokler se niso pojavili pametni polnilci, za Pb akuje pa nisem bil siguren.

1/10 toka nazivne kapacitete akuja x 14h

to se pravi:

aku ima 12Ah, ga polniš z 1,2A 14 ur in to je to... sevede, če je aku prazen.

Objavljeno

ja, ampak Ni celice smo prej do konca spraznili - ze zaradi spominskega efekta NiCd clenov. :) Pri NiMh se je to pocetje nehalo, odvecno energijo pa so odvedle s segrevanjem, in ko je presegla cca 50 stopinj si lahko bil preprican da je 100% napolnjena.

Svincev akumulator pa vsebuje tekocino (80% voda), katere del bi ob polnjenju cez rob na dolgi rok z elektrolizo pretvoril v vodik in kisik, torej bi na dolgi rok nivo tekocine padel.

Objavljeno

... sevede, če je aku prazen.

... ja saj pravim, če je bil aku prazen..

Zdaj so NiXX celice zgodovina, zdaj uporabljam v glavnem LiPO , ki so zelo občutljive in lahko tudi nevarne ob nepravilni uporabi in pa LiFePO4 celice, ki pa jih načeloma lahko malo bolj mrcvariš...,

Objavljeno (popravljeno)

litijevi cleni (sploh LiPO) so tudi glede polnjenja zelo obcutljive (ce jih globoko praznimo), in ze na lastni kozi sem obcutil kako celica ob "normalni" uporabi (beri tiscanje s 40 amperi 10 minut skupaj na polno) "brez razloga" plane. K sreci mi je model padel tako da jo je odneslo iz kabine, tako da so vse ostale komponente prezivele. :) Tam pa ni kompromisov pri polnjenju - samo z balanserjem, druge ni. :)

sem pa ze studiral o "emergency-packu" - 4S LiPO celica (2500 mAh / 20C ali vec), ki jo po potrebi ko motor noce vzgat vzporedno priklemas na akku - ni hudic da ne bi vzgal. ;)

Popravljeno . Popravil Zok
Objavljeno

no jaz kdaj svoje akkuje priklopim na 0.5A polnilec iz lidla za 7 eur in pustim kakih 24 ur, brez bojazni. pa itak se polnilec izklopi ko je akumulator "poln" :) No vsaj lučka ugasne na polnilcu :D

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!