Skoči na vsebino

Akumulator, akumulatorji


Gregs

Priporočene objave

... zato ker volti pri filanju nimajo nobenega pomena! :blush:

Torej sneti en kabel iz akumulatorja, vmes vezati inštrument, pa boš videl koliko A gre skozi... ker tudi kapciteto akumulatorja ti kažejo Ah (amper ure)... Možno je namreč nekaj, da ravno toliko amperov kot ti proizvaja generator, toliko ti jemljejo porabniki in za filanje ne ostane nič! Volti bodo pa kljub temu ves čas tapravi, ker jih proizvaja generator in ne akumulator...:closedeyes:

Vse skupaj sem malo laično napisal (ker nisem štromar), a fizikalno matematično je zadeva taka.:rolleyes:

Sem že mnogokrat napisal ,da se tok v A-mperih pri vseh alternatorjih lahko meri SAMO z induktivnim A-metrom in se A-meter ne sme serijsko vezat poškoduješ regler !

Ps: pa še tole najmočnejšo jakost polnjenja v A-mperih lahko izmeriš z induktivnim A-metrom samo tako, da z ca 2-3K o/min obremeniš z vrtljivim uporom baterijo na 12 V in takrat ti pokaže moč polnjenja v A-mperih ! Max. dovoljena obremenitev ne sme trajati dlje kot 30 sek.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ferek....se vidi da nisi štromar, zato ne prodajaj bučk.....volti imajo še kako pomen (v bistvu imajo največji pomen).

Nasploh tisto boldano zgoraj bo zelo zanimivo če bo vezal kakšen digitalc oziroma unimer in meril tok....dimni signali in enkratni "poskok" instrumenta zagotovljen....

Brez zamere samo tvoja trditev ne drži oziroma je mal pretirana... akumulator polni električni naboj in ne napetost... in boldana trditev drži... in brez problema se da tok izmerit z digitalcem (tudi tistim ala conrad za 10 €), seveda na pravem merilnem območju... Kar se pa voltov tiče, je pa prav vseeno vse kar je med 12 in 14 volti... Porabniki na motorju so tisti ki iz vira (generatorja - akumulatorja) črpajo tok (in ne napetost). Več kot je porabnikov, večji tok steče po žicah, več dela mora opravljati generator, sama napetost bo ob vsem tem nihala le malo... Ko sem na svojo "novoletno jelko na kolesih" navešal vso mogočo el. kramo (ki še sedaj vsa deluje) sem moral kar precej meritev izvest in ob tem tudi ugotovil kaj je za motor preveč: Vsa akustika, polnilci, garmin, led diode, ne porabijo praktično nič oziroma zanemarljivo. Ko sem pa namontiral še dve dodatni klasični dolgo kratki luči, pa je tudi meni sicer motor brez problema laufal, a ko sem se vstavil ni več vžgal, tako sem moral prav čuvat, da sem dodatne luči ugasnil ene 10 minut pred koncem vožnje - za filanje je preprosto zmanjkalo toka! Obe dodatni luči sem po eni sezoni predelal na led in problemov več ni.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

kar se pa nakupa akumulatorja tiče je pa res tudi nekaj - poleti se premalo vozite ali pa imate čez zimo motor na hladnem... jaz še za noben motor nisem kupil akumulatorja, ko ga bom bo to verjetno originalen. Poleti moped itak laufa vsak dan, čez zimo je na toplem, občasno ga priklopim na nek LIDLOv polnilec... in če je življenjska doba res 4 leta, bom letošnjo zimo prvič kupil nov akumulator.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Brez zamere samo tvoja trditev ne drži oziroma je mal pretirana... akumulator polni električni naboj in ne napetost... in boldana trditev drži... in brez problema se da tok izmerit z digitalcem (tudi tistim ala conrad za 10 €), seveda na pravem merilnem območju... Kar se pa voltov tiče, je pa prav vseeno vse kar je med 12 in 14 volti... Porabniki na motorju so tisti ki iz vira (generatorja - akumulatorja) črpajo tok (in ne napetost). Več kot je porabnikov, večji tok steče po žicah, več dela mora opravljati generator, sama napetost bo ob vsem tem nihala le malo... Ko sem na svojo "novoletno jelko na kolesih" navešal vso mogočo el. kramo (ki še sedaj vsa deluje) sem moral kar precej meritev izvest in ob tem tudi ugotovil kaj je za motor preveč: Vsa akustika, polnilci, garmin, led diode, ne porabijo praktično nič oziroma zanemarljivo. Ko sem pa namontiral še dve dodatni klasični dolgo kratki luči, pa je tudi meni sicer motor brez problema laufal, a ko sem se vstavil ni več vžgal, tako sem moral prav čuvat, da sem dodatne luči ugasnil ene 10 minut pred koncem vožnje - za filanje je preprosto zmanjkalo toka! Obe dodatni luči sem po eni sezoni predelal na led in problemov več ni.

če ne verjameš moji trditvi, vzemi kakršenkoli stabilizirani usmernik, nastavi napetost na 10 voltov (amperažo obrni ko konca), pa akumulator nafilaj na 12 voltov, če ti rata. Mislim da smo potem takoj rešili svetovno energetsko krizo.....

Jaz bom pa vzel najmanjši možni usmernik samo da daje ven 12 voltov in komu misliš da bo uspelo nafilati akumulator na 12 voltov?

Mimogrede, pri tebi je brez problema laufal zato ker si dodatno črpal energijo iz akumulatorja , saj ti alternator ni zmogel distribuirati toliko moči, kot so jo porabniki potrebovali. Če bi se dlje časa peljal in akumulator spraznil, bi tudi motor obstal. In nisem jaz kriv, če imajo rižotarji samo 350W alternator. Nekateri motorji imajo 750W alternator (pa ne povem kateri.... :evilgrin: )

in električni naboj sam po sebi je samo statična elektrika , ko pa to postane usmerjeno gibanje, govorimo pa o električnem toku.

V končni fazi je ves materialni svet (vključno z nami) en sam električen naboj (stvari so iz atomov,kajne?)

Lahko pa o teh stvareh podebatirava ob pivu....kadarkoli.....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

če ne verjameš moji trditvi, vzemi kakršenkoli stabilizirani usmernik, nastavi napetost na 10 voltov (amperažo obrni ko konca), pa akumulator nafilaj na 12 voltov, če ti rata. Mislim da smo potem takoj rešili svetovno energetsko krizo.....

Jaz bom pa vzel najmanjši možni usmernik samo da daje ven 12 voltov in komu misliš da bo uspelo nafilati akumulator na 12 voltov?

Mimogrede, pri tebi je brez problema laufal zato ker si dodatno črpal energijo iz akumulatorja , saj ti alternator ni zmogel distribuirati toliko moči, kot so jo porabniki potrebovali. Če bi se dlje časa peljal in akumulator spraznil, bi tudi motor obstal. In nisem jaz kriv, če imajo rižotarji samo 350W alternator. Nekateri motorji imajo 750W alternator (pa ne povem kateri.... :evilgrin: )

in električni naboj sam po sebi je samo statična elektrika , ko pa to postane usmerjeno gibanje, govorimo pa o električnem toku.

V končni fazi je ves materialni svet (vključno z nami) en sam električen naboj (stvari so iz atomov,kajne?)

Lahko pa o teh stvareh podebatirava ob pivu....kadarkoli.....

To je pa vse res...

No evo... sma zbližala stališča... se strinjam z napisanim... še vedno pa nisma podala uporabne rešitve problemu ki je bil izpostavljen...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

priporočajo se gel akuji, čimvečje Ah, tolk da gre še not v za-to predviden prostor; baje so najzdržljivejši in trotl zihr;

jst sm kupu navadnga, ravno zato da se prepričam če ta fama drži.

bom ga nazaj nesu ja, pa zamenju; obenem pa predlagal da gor na škatle teh suprdupr akujev napišejo - "samo za tiste ki bi bli radi nategnjeni" :)

Kljub dobronamernim priporočilom, si bil prizanesljiv do svoje denarnice (kupil poceni akumulator). Mogoče se bo iz tvoje napake kaj naučil slučajni čitalec tele teme, čeravno se iz tujih napak ponavadi ne naučimo veliko.

Spet se je "filozofiralo", "doktoriralo" ampak na koncu je nauk zgodbe vedno enak - Premalo sem bogat, da bi poceni kupoval. @Pips tega si se držal ti kot vidim iz zapisanega.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hvala za odgovor; ne vem zakaj ne bi kupu pocen aku k je 1 let v garanciji in mi ga MORA zamenjat oz. vzet v račun za drugega? kaj sm s tem vrgu stran?

in ja, vem da volti so pomembni ;)

tole za fereka:

To je pa približno tako. Koliko zdrži veriga? Toliko, kot njen najšibkejši člen.

Upam, da si razumel, kaj sem želel povedati. Akomulator je samo v navezi z ostalimi deli v motorji.

Scarabeo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zamenjat moram akumulatro in sem pred eno dilemo. Do sedaj sem imel originalnega 4 leta brez problemov (modela ne vem), ko pa so ga zamenjali je ''novi'' zdržal le 1 leto (ob enaki uporabi motorja), sedaj enostavno ne zažene motorja. V moto knjižici piše priporočen akumolator 12V10Ah, na internetu mi določene strani za moj model priporočajo 12V12Ah. A lahko dam tazga? Kaj pa v praksi pomeni podatek zagonska moč?

Jaz sem na Laverdi imel 40 Ah... Že ko sem jo kupil, je bil tak noter. Izgleda, da so pobi imeli ravno takega pri roki in ga dali noter. Mislim, da če je tovarniško 10 ali 12 Ah, bi brez greha lahko dal noter 14Ah. Po moje...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz sem na Laverdi imel 40 Ah... Že ko sem jo kupil, je bil tak noter. Izgleda, da so pobi imeli ravno takega pri roki in ga dali noter. Mislim, da če je tovarniško 10 ali 12 Ah, bi brez greha lahko dal noter 14Ah. Po moje...

Logično lahkon da notri akumulator z več Ah samo,če je dovolj prostora se pa močnejši akumulator počasneje prazni (več vžigov) dalj časa polni in je precej težji ! ! to je enako, kot če bi menjal benzinski tank z večjim -dlje ga boš praznil, dlje polnil in bo težji (vsaj takrat ko bo napolnjen) !:hmm:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To je pa približno tako. Koliko zdrži veriga? Toliko, kot njen najšibkejši člen.

Upam, da si razumel, kaj sem želel povedati. Akomulator je samo v navezi z ostalimi deli v motorji.

Scarabeo

oh ja , klanjam se vsemogočni modrosti, ki si jo izustil; pametnga tko najbrž nimaš kej povedat???

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

oh ja , klanjam se vsemogočni modrosti, ki si jo izustil; pametnga tko najbrž nimaš kej povedat???

Nasvet je bil dobronameren. Ko crkne eden teh delov nimaš več kaj modrovat. Morda zaradi enega cenenega akku, ki ne dela kot bi moral - je pa še uporaben.

To se je meni zgodilo v Črni Gori. Potem pa sem res modroval. Ko zadevo analiziram za nazaj, je bil kricec ravno accu.

Preden zakljućim pa še ena modrost :) Najceneje se je učiti iz tujih napak.

Scarabeo

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

Koliko časa zdrži akumulator pri temperaturah tega letnega časa preden se sprazne/sulfatizira/crkne??? Aja brez kakršnihkoli porabnikov (alarm, računalnik, ura itd...)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

..

Jaz bom pa vzel najmanjši možni usmernik samo da daje ven 12 voltov in komu misliš da bo uspelo nafilati akumulator na 12 voltov?

Nobenemu, ker potrebujes vsaj 13.2 V da zacne teci omembe vreden tok. Navadno je ta minimalni tok 1/10 nazivne kapacitete, se pravi pri 14 Ah akumulatorju 1.4 A, in ob takem toku je akku napolnjen iz nule na max v 14 urah. Vzdrzevalni polnilci pa navadno delujejo na 5-10 % toka nazivne kapacitete (v tem primeru torej na 700-1400 mA).

Logično lahkon da notri akumulator z več Ah samo,če je dovolj prostora se pa močnejši akumulator počasneje prazni (več vžigov) dalj časa polni in je precej težji ! ! to je enako, kot če bi menjal benzinski tank z večjim -dlje ga boš praznil, dlje polnil in bo težji (vsaj takrat ko bo napolnjen) ! :hmm:

je pa obenem glede na svoje zmogljivosti tudi manj obremenjen pri zagonu - ce ima vecjo nazivno kapaciteto ima navadno (ne pa vedno!) tudi manjso notranjo upornost. To da lazje prenasa enake tokovne sunke pa velikokrat pomeni tudi daljso zivljenjsko dobo - izvzemajoc samopraznenje cez zimo.
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ah, tisti najcenejsi polnilci vsebujejo le trafo in usmernik, eventuelno se ampermeter. Tisti boljsi so tokovno nadzorovani, spremembe napetosti so posledica med polnjenjem spreminjajoce se notranje upornosti akumulatorja (U=R*I, v tem primeru je I konstanta, U se pa spreminja zaradi spremembe R). In 12 V je le nazivna napetost, tisti akku ki ima brez obremenitve 12 V je ne samo prazen, ampak v vecini primerov tudi zanic. Zato pa je napetost med delovanjem motorja med 13.8 in 14.5 V, in zato z usmernikom z 12 V ne mores napolniti 12 V akumulatorja.

Popravljeno . Popravil Zok
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Koliko časa zdrži akumulator pri temperaturah tega letnega časa preden se sprazne/sulfatizira/crkne??? Aja brez kakršnihkoli porabnikov (alarm, računalnik, ura itd.. .)

odklopi al minus al pa plus na akumolatorju pa bo :D Vsaj jaz to nardim.... No pa 2x na mesec palim motor za par minutk

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če je akumulator napolnjen(popolnoma) in odklopljen(vsaj ena klema)ponavadi minus, lahko akumulator prezimi tudi na - 30 stop. celzija,če pa motor vžgeš moraš teoretično prevozit VSAJ 25 km,da se nazaj napolni kolikor si porabil za samo en zagon.Zato je bolje akumulator odklopit,in počakat spomladi ter nato šele vžigat,dobro pa je,da se mašina malo premakne z kurblom,če tega nima daš v prestavo(čim višjo) peto-šesto in malo obrneš kolo.To pa zato da ni vedno pritisnjena ista vzmet ventila.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ok. Hvala. Zanima me pa še kako obudit akumulator-kakšen trik, ki ga lahko izvedem doma? Imam namreč en star akumulator, ki bi mi prišel prav ampak je bol na koncu..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Malo sem prebiral temo...in me zanima, če bo tako v redu?

motor stoji na cca. 20° C - odklopim klemo (minus) na akumulatorju, ga pustim čez zimo; nato ga pred začetkom sezone priklopim na polnilec in to je to?

hvala za odgovor!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!