Skoči na vsebino

Akumulator, akumulatorji


Priporočene objave

Objavljeno

Ker že drugje debatirate o akumulatorjih in njihovem vzdrževanju, pa naj bo še nova tema.

Mimogrede: jaz sem slučajno en "stolpec" v akumulatoju malo preveč napolnil - čez maksimalno mero. A je kaj narobe, pa malo ven "posrkam" ali lahko pustim, pa se bo sam stolpec že nekako "prilagodil"? Ker ne bi jaz praktično novega akumulatorja stran metal.

Uredil - gregs on 13/11/2001 01:51:28

Uredil - gregs on 15/11/2001 23:25:30

Objavljeno

Če si ga preveč NApolnil s pravo raztopino potem brez skrbi lahko posrkaš višek ven (samo ne s slamico v ustih), če pa si DOpolnil preveč destilirane vode v že pripravljeno raztopino je pa bilje, da pustiš to celico odprto, tako da bo voda izhlapela. Ne vem sicer koliko časa bo to trajalo ampak saj imaš dovolj časa. Koncentracija kisline je pomembna stvar kar se akumulatorja tiče.

Bye

Desmo

Objavljeno

lahko tudi vozis s tem akumulatorjem,samo glej,da ni odprtina za visek ("überlauf") zamasena.ce si ga pa vzel iz motorja,potem pa pusti odprto celico (kot je rekel desmo)....samo,da ne bos prevrgel akumulatorja....tepih tega NE mara.

-------

Injection is nice but I´d rather be blown.

Objavljeno

Ko sm js dolival destilriano vodo v celico sm tudi sam nalil preveč. Ker pa mam akomulator nad filtrom za zrak, je iz njega začela puščat kislina in mi razjedla filter. Moral sm kupit nov filter ker je od prvotnega ostal samo še en del spužve.

NoFear

Objavljeno

Akumulator je vzet iz motorja in je na toplem, tako da bom najbrž res pustil odprto celico, da malo izhlapi. Mora pa v 14-ih dnevih, ker potem gre motorin na servis...

No, drugače bom pa malo "posrkal" (ampak ne s slamico, ker potem lahko kupim kakšne obliže za želodec, ko bi bo kje kislina ven usekala...)

Objavljeno

Nič ni hudega če je malo preveč napolnjeno. Lahko posesaš ven z injekcijsko brizgalko ali pa tako kot je rekel Ice, se odcedi čez iberlauf (čez cevko pri strani akumulatorja, ki je speljana mimo vseh moto delov), zato UFO preveri to pri svojem stroju, da ne boš kupoval zračnih filtrov. Je pa za akumulatorje dobro, da kljub mirovanju občasno delujejo (praznenje - polnjenje).

Evo iz prve roke. Pri nas v firmi je akumulatorjev da se ti zmeša. Jih rabmo da stvar nemoteno obratuje.

Objavljeno

za vse zeljne brezbrizne baterije: www.hawker.de

-------

Injection is nice but I´d rather be blown.

Objavljeno

ali pa www.fiamm.com

(tej govorijo tudi ingleski, tvoji pa samo dojč)

Brrrm

Objavljeno

TOMAS:

Zdravo! Zadnje čase berem to zanimivo debato o akumulatorjih čez zimo, pa bi rad povedal še svojo izkušnjo. Akumulator sem pred zimo vzel iz motorja, ga dal na toplo in priklopil na avtomatski polnilec, ki naj bi bil idealen za prezimovanje. Po mesecu dni sem ponosen, da sem naredil po knjigi, akumulator preveril. Šok! V njem pa je bila samo še ena tretjina kisline! Polnilec, ki je namenjen posebej za motorje, je očitno preveč polnil baterijo, zato je voda izhlapevala.

Naslednje leto se je iz trme stvar ponovila. Akumulator št. 2 je šel po gobe. Zdaj tega ne delam več.

Moj nasvet: boljše je akumulator pustiti pri miru in ga na 14 dni izprazniti (priklopimo žarnico ...), nato pa ga polniti z vsaj 1 amperjem.

Uredil - gregs on 15/11/2001 22:46:29

Objavljeno

DESMO:

Kolikor sem jaz prebiral navodila za akumulatorje je dovolj samo polnenje vsak mesec. Popolno praznenje z žarnico pa je celo škodljivo, ker povzroča nabiranje sulfatov na ploščah in s tem izgubo kapacitete. Tukaj je originalni tekst iz Yuasinega priročnika:

Two of the biggest battery killers – sulfation and freez-ing – aren’t a problem if the battery is properly main-tained and water level is kept where it should be.

Sulfation: This happens because of 1) continuous dis-charging, or 2) low electrolyte levels.

Let’s back up just a minute: we said earlier that dis-charge turns the lead plates into lead sulfate. This lead sulfate is actually a crystal. If the discharge continues uninterrupted, the sulfate crystals grow and blossom into sulfation – and a problem. The section titled “Reasons for Self-discharge” has the gory details.

Much the same happens if the fluid level is too low, which exposes the plates to air. Then the active lead material oxidizes and sulfates, and it doesn’t take long before it won’t hold a charge. (Low electrolyte levels cause another problem, too: acid in the electrolyte becomes more concentrated, causing material to cor-rode and fall to the bottom. In sufficient quantity, it will short out the battery.)

Ta priročnik priporočam vsem, ki vam kaj o akumulatorjih še ni bilo razjasnjeno. Kle je link: http://www.yuasabatteries.com/pdfs/TechMan.pdf

Uredil - gregs on 15/11/2001 22:47:08

Objavljeno

quote:

nato pa ga polniti z vsaj 1 amperjem.

Napaka.

S tokom največ 1 A.

Brrrm

Objavljeno

brrrm,vem da je bolje z manjim tokom dlje casa polniti,ampak lahko se tudi polni 1h z 5A.

na akumulatorju yuasa MF YTX12-BS 12V-10Ah pise 1,2Ax5~10h ali 5,0Ax1h.

-------

Injection is nice but I´d rather be blown.

Objavljeno

Ice, ok, zabeleženo v sive celice.

Vsekakor pogledati na nalepko na akumulatorju. Na mojem, tistem za skuter, piše max 1A.

Brrrm

Objavljeno

V teoriji naj bi npr. 14Ah akumulator polnili z 1,4A 10 ur, da doseže polno kapaciteto. Polniti s precej nižjim tokom ni dobro.

Da svinčeni akumulatorji ohranijo kapaciteto, jih je treba polniti, ko so že skoraj prazni (NE ČISTO PRAZNI!), z eno desetino kapacitete 10 ur.

Pa še nekaj glede te teme: letos sem kupil Boschev akumulator, prodajalec mi ga je dal v škatli. Po nekaj urah sem doma škatlo vzel iz avta, ki je stal na soncu, pa je akumulator bil dobesedno napihnjen - pozabil sem namreč odčepiti uberlauf.

Tomas

  • 2 tedne pozneje...
Objavljeno

quote:

Ice, bi se lahko ti pozanimal, če ima Gericke v Grazu polnilec za akumulator "Optimate III"? Mislim tko, po telefonu. Če ga imajo in wie viel?

ja lahko,zakaj pa ne.

quote:

Ti bom skoraj neizmerno hvaležen.

koliko pa je to?!

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Objavljeno

quote:

TOMAS:

Zdravo! Zadnje čase berem to zanimivo debato o akumulatorjih čez zimo, pa bi rad povedal še svojo izkušnjo. Akumulator sem pred zimo vzel iz motorja, ga dal na toplo in priklopil na avtomatski polnilec, ki naj bi bil idealen za prezimovanje. Po mesecu dni sem ponosen, da sem naredil po knjigi, akumulator preveril. Šok! V njem pa je bila samo še ena tretjina kisline! Polnilec, ki je namenjen posebej za motorje, je očitno preveč polnil baterijo, zato je voda izhlapevala.

Naslednje leto se je iz trme stvar ponovila. Akumulator št. 2 je šel po gobe. Zdaj tega ne delam več.

Moj nasvet: boljše je akumulator pustiti pri miru in ga na 14 dni izprazniti (priklopimo žarnico ...), nato pa ga polniti z vsaj 1 amperjem.

Uredil - gregs on 15/11/2001 22:46:29

Khm... no ja... da pustiš akku prikloplen an polnilc več kot en dan se mi zdi živa neumnost. Če je prazen (premalo poln), se pač nafila pol pač pustiš pri miru zadevo. Fletn je samo počekirat vsake tolk cajta kaj kej dogaja.

Sicer pa tudi motorju paše, če ga zalaufaš npr. vsaj enkrat al pa dvakrat na mesec za pet minut. Tudi če je na štantgasu samo.

Seveda pa boxer mašine (BMW R) ne marajo tega. Se mora pač malo zapeljat naokrog.

LP

Objavljeno

quote:

Seveda pa boxer mašine (BMW R) ne marajo tega. Se mora pač malo zapeljat naokrog.

Zakaj?

Brrrm

Objavljeno

STROM: motorja med mirovanjem NI dobro laufat zato ker ga ne zagrejes na delovno temperaturo pa se vso svinjarijo spustis skozi masino. najbolj pomembno je da cez zimo nimas bencina v fergazerju zato jih sprazni preden ga konzerviras. ce ga zalaufas pol fergazer ni prazen (jasno a ne?). CE SE NE PELJES VSAJ 3-5 KM PUSTI MOTOR CEZ ZIMO NA MIRU!

OSTALI: imas dve vrsti polnilcev: take z konstantnim polnjenjem in take ki se prilagajajo (nevem izraza). tiste z konstantnim nastavis na desetino max amperaze npr 2 Am pri 20 Ah in polnis dokler ni poln pol izklopis in pustis mesec-dva na miru. pri tistih ki se prilagajajo lahko pustis dalj. ampak saj akumulator ce je normalen je dosti polnit enkrat v celi zimi ali niti to ne. jaz mojega nikoli ne polnim pa je pozimi kar v motorju v neogrevani garazi. je se vsako pomlad normalno vzgal in se na prvi voznji napolnil.akumulator najlepse napolni motor zato ne si panike delat. boljse prazen akumulator kot pokvarjen zaradi prevec polnjenja.

codeine: daj tisti link z vecera (ali clanek) nekam med nasvete ker vse to pise!

OSTALI:

SUPPORT YOUR LOCAL PERVERT!!!

Objavljeno

Ko smo glih pr baterijah. A je smiselno montirat mocnejso baterijo, namesto 16Ah recimo 22Ah .. ?

Alex

--

"When in doubt hit the gas..."

Objavljeno

Ne vem, al sem neroden al kaj - zadnjič sem namrec odtstranjeval akumolator iz TDM-ke. Kriza!!! Najprej snamem sedež, pol rezervoar in zagledam akumolator. Toda pod nobenim pogojem ga ne spravim ven. Na koncu mi ni preostalo druga, kot da sem snel zadnji blatnik in ga nekako spravil ven (akumulator seveda).

Na prejšnjih motorjih ni bila zadeva niti pol tolk komplicirana.

A obstaja kaka krajša pot?

Objavljeno

quote:

Ko smo glih pr baterijah. A je smiselno montirat mocnejso baterijo, namesto 16Ah recimo 22Ah .. ?

nisem stromar,zato bolj potihem.... a ne rabis potem se drugacen regler? ali je to samo,ce imas vec porabnikov montiranih?

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Objavljeno

quote:

STROM: motorja med mirovanjem NI dobro laufat zato ker ga ne zagrejes na delovno temperaturo pa se vso svinjarijo spustis skozi masino. najbolj pomembno je da cez zimo nimas bencina v fergazerju zato jih sprazni preden ga konzerviras. ce ga zalaufas pol fergazer ni prazen (jasno a ne?). CE SE NE PELJES VSAJ 3-5 KM PUSTI MOTOR CEZ ZIMO NA MIRU!

Zato more pa laufat 5-10 min... da se ogreje zadeva... Svinjarije definitivno ne spustiš čez mašino, ker je v mašini ena taka zadevica, ki se ji reče OLJNI FILTER. Kar je svinjarije se tako ali tako nabira v karterju, naprej gre pa lahko samo čez filter. Sploh pa glede na to, da se usede čisto na dno, je tako ali tako ne pozauga niti v filter.

Mašina naj laufa na štantgasu dokler se ne ogreje, ker praktično vse olje odteče v karter in ga ni nič tam, kjer bi moralo biti. Zato je treba pač malo počakat, da ga pumpa nafila do vrha mašine in da (znova) namaže mašino.

Zakaj nebi smelo biti bencina v frgazerju? Če ni bencija, je tam zrak in zadeve oksidirajo, rjavijo itd... Zato je fino tudi, če je tank za benz poln... če le-ta ni plastičen, kjer je pač vseeno.

Zakaj boxer mašine ne marajo ogrevanja, ne vem.. oz. sem že pozabil. Vem pa da sem se pogovarjal z lastnikom boxerja in je takrat zadeva nekako imela smisel.

Namesto 16 amperskega 22 amperski akku... no ja... odvisno zakaj? Če ti dober 16 amperski akku komaj obrne štarter, potem definitivno. Sicer se pa raje drži priporočil proizvajalca. Nenazadnje lahko vpliva na varovalke, rele štarterja pa mogoče še kaj.

Pri V35 sem imel za 4-6 amperov več kot original, pa načeloma ni bilo problemov. Nekaj mi je sicer metalo ven eno varovalko, po uporabi žeblja, teh problemov ni bilo več. Žebelj namreč ni hotel pregoreti.

Ice: Zaradi močnejšega akku ne rabiš menjat reglerja... ta le skrbi, da ima motor konstantno voltažo pa to... npr. pri mojem GPZju imam še voltmeter gor, da lahko preveriš take zadeve. Pri ugasnjeni mašini mi pokaže, da ima akku malce čez 12V, pri prižganem pa regler vzdržuje zadevo pri 14V.

Za več porabnikov... ne vem če ima regler kaj veze, razen če ga lahko kaj skuri. Sicer pa močnejši generator. Pri novejših zadevah zna bit problem, stari guzziji recimo (V7 ambassador, eldorado 850, T, california (taprva) so imeli generator med cilindroma. Bil je pa praktično od avta, gnan z jermenom. Vzameš od jugota, daš not pa ma da dela. Pri novejših imaš pa vse skupaj v mašini in pride dražje zadeva.

Seveda se prej pozanimaj pri kakem avto-moto električarju... tole solato kar sem zdajle napisal narekuje zdrava pamet... čeprav so že rekli da ta izraz nekako ne paše v isti stavek kot Strom.

LP

Objavljeno

Akumulator z več Ah pomeni samo večje skladišče za elektriko. Vase sprejme naenkrat toliko, kot mu pošlje alternator motorja, od sebe pa lahko da močnejši akumulator (več Ah)večji tok, vendar ne več, kot uporabniki zahtevajo (porabijo). Zato močnejši akumulator ni greh in ni potrebnih nobenih predelav. Običajno pa je močnejši akumulator tudi dražji, zato je odločilno razmerje smisel/cena.

Brrrm

Objavljeno

quote:

Običajno pa je močnejši akumulator tudi dražji, zato je odločilno razmerje smisel/cena.

Brrrm

Ja, in pa možnost vgradnje.

lp RAN

  • 4 mesecev pozneje...
Objavljeno

Živeli.Danes mi je crknil akumulator na R1,zato sem tudi poklical na Delta Team,kjer so mi povedali ceno 25.000 Sit. U pičku materinu, če ni to židovska cena al so že cel cajt toliko dragi.Kje se da dobiti mal cenejšo robo, prosim??

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!