Jump to content

Akumulator, akumulatorji


Recommended Posts

Posted

25000 SIT??? Kaksen pa je ta originalen akumulator, a je suh, ma vseeno je cena pretirana.

Jaz sem predlani kupil nov akumulatorza GPZ500S pri Trgoavto Koper. Cena cca 5000-6000 SIT. Verjetno imajo za druge motorje tudi.

I have gasoline in my veins. My blood type is premium unleaded.

Posted

Ales ima prav... jaz sem za akumulator za GPZja isto dal 5000 SIT.

25000 je odiranje, razen, ce je zlat!

----------------------------------

Kuhanje je kot zenske: malo odvrnes pozornost stran, pa imas ogenj v strehi.

Posted

LP Sasl. Cena je prava. Kawa zx6R 22kSIT.

Trenutno so na tržišču tri vrste akku.

1. H2SO4, ki ima gor čepke, da mu skozi kontroliraš tekočino (4-8kSIT)

2. H2SO4, ki se polni le prvikrat (No meintenence), potem se nič več nič ne doliva (8-14kSIT)

3. Želirani, kupiš, po potrebi napolniš in pali motor. S tem akum. greš lahko spat, ker neglede na njegovo lego iz njega nič ne teče (8-22kSIT).

POZOR!!! Za R1 je le št. 3 (poglej tudi navodilo od motorja). Zaradi nagibov pri vožnji in električne karakteristike, je ta tip akku. edini pravi za tvoj motor.

Trenutno je med najcenenješimi FIAMM, ki ga zastopa DELCO d.o.o. (so tudi na netu) (tega tipa akku. so pri FIAMM-u sive barve). Potrebuješ tri podatke: 1)pravo kapaciteto (Ah) 2)zagonski tok (A) 3)položaj + (levo ali desno) - (če je problem, se da improvizirati). Ocenjujem, da za 996 ccm s takšno kompresijo potrebuješ vsaj 12 Ah in vsaj 80 A zagonskega toka, kar te bo stalo okoli 17 kSIT.

Pred tednom sem v zx6R dal ta tip akku. 8 Ah, 70 A zag. toka (8.800SIT) in kresne z mrzlim oljem iz 5 st C.

lp Leon

Popravil/a - leon dne 25/04/2002 ob 23:45:03

Posted

www.hawker.de

-----

The consecutive stages of Situations: SNAFU,TARFU and FUBAR.

Posted

halo folk, nehite ga srat prosim.

jaz sem za akumulator dal 12 kSIT pri akumulatorstvu grajzar in sicer imam 19 Ah.moj akumulator je suhega tipa (beri brez tekočine, saj je za elektrolit uporabljen nek žele med elektrodami) in je od originalnega akumulatorja dosti cenejši, pa še večjo kapacitivnost in zagonski tok ima.

telefonske ne bom pisal, da ne bi spet moderatorji noreli, da delam nekomu reklamo...................

lp.,

bmw

Posted

Svinčeni akumulator se sam od sebe zelo zelo pocasi prazni.Zato je najboljše, če ga čez zimo imamo priklopljenega na polnilec.Še ena fora pa je ta, da ko je svincen akumulator poln, napetost v njem tako naraste, da tudi ce ga dalj casa pustimo na polnilcu mu to nič ne škodi.Jaz ga vsako jesen vzamem vun, dam v kurilnico,spomladi pa ga kaka dva dni pred začetkom vožnje dam polnit na 500mah.Ko je poln, dela ko urca.

Ja kak pa.com!!!

  • 2 months later...
Posted

Akumulator mi je spustil duso in kislina mi je stekla po zadnji vilici... :cry:

Aluminij je ratal ve zj***** ima kdo idejo kako bi to spoliral in zascitil...

kislina je pozrla eloksacijo, zdej je pa vse skup en k****!

Help!

LP!

Posted
Aluminij je ratal ve zj*****   ima kdo idejo kako bi to spoliral in zascitil...

Drgni s kakšnim sredstvom za poliranje kovin (purol ipd.) Če je kislina močno načela kovino, bo najprej potrebno brusiti s finim šmirgl papirjem (št. 300, potem 400, pa 800) in potem še s pasto.

Po kakšnem letu spet poliranje s pasto, če ne daš aluminija eloksirat. Po mojih izkušnjah mojstri niso najbolj navdušeni nad eloksiranjem nepravilnim površin.

  • 3 months later...
Posted

Zopet prihaja čas, ki je ploden za širjenje različnih filozofij in verstev glede najugodnejšega in edino pravilnega prezimovanja akumulatorjev, zato spravljam to poglavje na površje :)

Posted

ma delate paniko kot da so akumulatorji isti kot pred 20 leti. danes ce ni pokvarjen ali star vsaj enih 7 let more celo zimo na temp. pod nulo zdržat pa še vedno spomladi brez problemov vžgat. :roll:

ampak vseeno teoretiki vabljeni nadaljevat razpravo. :twisted:

Posted

Jaz tud tako mislim.

Če bom letos tako pozimi peljal kot lani ne bom nič konzerviral.

Edino če bi ga odjavil da bi kakšen dinar prišparal.

Enkrat smo o tem že pisali.

Koliko jaz prišparam z zgolj obveznim zavarovanjem če ga sedaj odjavim pa tam nekje sred marca spet prijavim.

Če je to reda velikosti 20 kSIT ne pride v poštev.

Mora bit vsaj nad 30 kSIT to pa najbrž ni.

Tist ki ve, naj mi pove.

Gre za 650 ccm motor.

Posted
ma delate paniko kot da so akumulatorji isti kot pred 20 leti. danes ce ni pokvarjen ali star vsaj enih 7 let more celo zimo na temp. pod nulo zdržat pa še vedno spomladi brez problemov vžgat. :roll:

ampak vseeno teoretiki vabljeni nadaljevat razpravo. :twisted:

:roll: Eh... Ne bo povsem res. Z akumulatorji raznih vrst ("mokri" svinčevi, "želatinasti" svinčevi, NiCd in NiMh, delno Li-ion) imam kar nekaj praktičnih izkušenj - motocikli, alarmne centrale, letalsko modelarstvo. Ker sem iz štromarskega foha, sem tudi marsikaj prebral na to temo. Kakorkoli že - svinčevemu akumulatorju najbolj škoduje, če je prazen. Če je povsem prazen, "sulfatira", procesa pa ni mogoče obrniti. No ja, razen po čudežu - zelo redko pomagajo razni triki - vsiljevanje višje napetosti, da začne teči tok, cikliranje, polnjenje s "pulznimi" polnilci za oživljanje ipd. Pri teh "voodoo" oživljanjih je rezultat ponavadi tudi "voodoo" - aku je nekašen zombie - kapaciteta je nizka, samopraznjenje večje, tokovne sposobnosti majhne... Večje možnosti za uspeh "oživljanja" so pri delni sulfataciji. Vse to sem že počel - torej pišem iz izkušenj.

Preko zime je torej na izbiro:

- dovolj pogosta zimska vožnja z motorjem

- občasno (npr. na vsakih nekaj tednov) kratkotrajno polnjenje z "navadnim" polnilcem, pri čemer je dobro paziti, da polnilni tok ni prevelik - priporoča se, da je manjši od 30% kapacitete, ki ji odvzamemo časovno enoto - primer:

C=10Ah -> Imax<0,3 x 10A=3A

Pri polnjenju pazite, da aku ne začne preveč "kuhati" - ko je poln, ne more več sprejemati energije, zato se le-ta porablja za elektrolizo vode (razpad na vodik in kisik), kar za baterijo ni najboljše. Manjši tok polnjenja vsekakor ni škodljiv!

- priklop na "pametni" polnilec - jeseni priklopiš, spomladi odklopiš in vžgeš motor...

Če je akumulator v dobrem stanju, ga nikar pred polnjenjem ne praznite, ker to za svinčeve akumulatorje ni dobro! Praznjenje je kvečjemu del postopkov oživljanja, ki že spadajo pod zgoraj opisani "voodoo"...

Je pa res, da so "želatinasti" svinčevi akumulatorji ponavadi manj podvrženi samopraznjenju kot "mokri". Kljub temu vam ne priporočam, da na tak akumulator čez zimo preprosto pozabite.

Drži tudi, da imajo starejši akumulatorji večje samopraznjenje, pa tudi manjšo kapaciteto od nazivne (napisane na akumulatorju). Oslabele ("mokre") akumulatorje lahko spoznate tudi po vse večji izgubi tekočine-elektrolita med uporabo v motociklu, zato je potrebno pogostejše dolivanje destilirane vode.

Posted

A kdo ve kje se da v Sloveniji kupiti "pameten polnilec" na katerega bi priključil akumulator čez zimo :?:

LP - Rude

Posted
A kdo ve kje se da v Sloveniji kupiti "pameten polnilec" na katerega bi priključil akumulator čez zimo  :?:  

LP - Rude

Nekaj imajo pri "Conrad Electronic", vendar ne vem, če so kaj prida. Mislim, da imajo vsaj dva različna modela vzdrževalnih polnilcev. Bom pobrskal po katalogu...

Posted

Od pametnih polnilcev bi jaz v izbor jemal le Optimate/Accumate ali Battery Tender. Če so na voljo v Sloveniji ne vem, Optimate sem videl v Gericke-ju v Beljaku.

Posted

Hmmm... Mislim, da izraza "pametni" polnilec nisem najbolje uporabil. Pravi "pametni" polnilci, ki obvladajo različne tipe akumulatorjev (Pb, NiCd, NiMh,...) in imajo različne programe (počasno, hitro, vzdrževalno polnjenje, cikliranje, test kapacitete itd.) so precej draga reč. Vzdrževalni "pametni" polnilci pa so razmeroma poceni, namenjeni le eni vrsti akumulatorjev (npr. Pb), njihova "pamet" pa je le v spremljanju napetosti akumulatorja in temu primernemu polnjenju.

Sam imam oba polnilca - Simpropov mikroprocesorski "Intelli - Control" aku-manager, ki ga uporabljam predvsem pri letalskem modelarstvu, za vzdrževanje moto akumulatorja čez zimo pa imam zelo preprost doma narejen "pametni" vzdrževalni polnilec, za katerega me material ni stal več kot kakih 2000 SIT (brez zunanjega napajalnika - ta stane še kakih 2500 SIT), deluje pa odlično. Zadeva stalno meri napetost, hkrati pa z manjšim tokom (nekaj 100 mA) polni akumulator. Z višanjem napetosti akumulatorja polnilni tok upada, kar še dodatno preprečuje izgubo vode. Ko napetost doseže 13,8V, se polnjenje izklopi, na akumulator pa je priključena le LED z nizko porabo in merilno vezje. Ko napetost pade na kakih 12,5V, se "pohlevno polnjenje" spet vključi. Pri "zdravem" aku-ju se tako polnjenje vklopi nekajkrat dnevno za nekaj minut.

Še tole. Če se prav spomnim, je eden od Conrad-ovih vzdrževalnih polnilcev "Accu-Jogger" ali nekaj podobnega.

Posted

Pogledal sem v Conrad-ov katalog - imajo dva vzdrževalna polnilca, "Accu-Jogger" in "Accu-Refresh". Cena obeh je podobna - okrog 40€ (v Nemčiji ali Avstriji). Pri našem zastopniku Conrad-a bo vsaj 30% dražje...

Posted

Poglej v

www.e-trading.si

(Conrad v SLO)

izberi

Energija in okolje

Napajalniki/polnilci

Posted

Pri E-Tradingu stane "Accu-Jogger" okrog 13.500 SIT.

Posted

Tako je. Iskati pa moraš: Akku-Jogger

Posted
Jaz tud tako mislim.

Če bom letos tako pozimi peljal kot lani ne bom nič konzerviral.

Edino če bi ga odjavil da bi kakšen dinar prišparal.

Enkrat smo o tem že pisali.

Koliko jaz prišparam z zgolj obveznim zavarovanjem če ga sedaj odjavim pa tam nekje sred marca spet prijavim.

Če je to reda velikosti 20 kSIT ne pride v poštev.

Mora bit vsaj nad 30 kSIT to pa najbrž ni.

Tist ki ve, naj mi pove.

Gre za 650 ccm motor.

Čez 30 ziher ne boš dobil sem ravno računal za sebe, na zavarovalnici mi pa je rekla da približno 17. Upam da se je orenk zmotla. Tuhtam a se mi splača ali ne.

Posted

Hvala za vse napotke ! :D Pol praute, da je ta Akku-Jogger ta prava zadeva za akumulatorček od mojga mopedka? Al ga bom s tem sam zje***? Na njem piše, da je "VALVE REGULATED" in "NON-SPILLABLE". Odpret se ga ne da (vsaj moji poskusi so bli neuspešni), tko da ne vem kaj bom naredil, če bo med polnjenjem voda izhlapela. Ker je zapakiran v črno ohišje se tudi ne vidi nivo elektrolita. Tok in čas polnjenja pa je 0,9 A x 5-10 h (STD) in 4,5 A x 1 h (QUICK). Glede na max. tok polnjenja Akku-Joggerja (0,4 A) bi po moje moglo bit OK al ne?

LP - Rude

Posted

destilat ti ne more izhlapeti; tako kot nic ne pride noter tudi ven ne more. :wink:

0,4A je trickle charge (pocasno polnjenje ali ohranjevanje stopnje napolnjenosti v akumulatorju),kar je bolj primerno,kot quick charge.po beseda soseda (elektronik/elektrotechnik) je pocasno polnjenje vedno boljse,kot hitro.akumulator se ne pregreva,tekocina ne vre,ne pride do memory efekta,ce je aku ze star.slabost je samo,da traja dalj casa.

Posted
destilat ti ne more izhlapeti; tako kot nic ne pride noter tudi ven ne more. :wink:

0,4A je trickle charge (pocasno polnjenje ali ohranjevanje stopnje napolnjenosti v akumulatorju),kar je bolj primerno,kot quick charge.po beseda soseda (elektronik/elektrotechnik) je pocasno polnjenje vedno boljse,kot hitro.akumulator se ne pregreva,tekocina ne vre,ne pride do memory efekta,ce je aku ze star.slabost je samo,da traja dalj casa.

To, da dalj časa traja tukaj ni pomembno, ker jest mislim met to reč čez zimo prklopljeno. Me je sam to zanimal al lahko iz takega akumulatorja kej izhlapi al ne. Če ti pravš d ne more pol je vse OK :D ; kupm tale Accu-Jogger in čez zimo akumulator futram z elektriko od firme. :wink:

LP - Rude

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!