Jump to content
Najpomembnejši ukrep za preprečevanje širjenja okužbe z novim koronavirusom je, da zmanjšamo stike in ostajamo doma. ×
  • Sign Up
Sign in to follow this  
Gregs

Akumulator, akumulatorji

Recommended Posts

Aleron

pozdrav vsem!

rabil bi en nasvet glede akumulatorjev. Ravnokar imam doma polnilc za akumulatorje, pa bi še malo napolnil akum. od motorja, glede na to, da stoji par mesecec, pa še par jih bo.

Koliko amperov, za koliko časa? Na akumulatorju piše standard: 1.2A X 5 Hours, high speed: 12A X 30 minutes. Sej bi dal prvo varianto, ampak polnilc podpira samo 24A in 12A (pač en str polnilc, taka velka gajba). Ampak neki sm bral na začetku te teme, da polniti z največ 1A.

aja akumulator je pa tisti, ki ne rabi dolivanja vode in tega. Menda se kapic ne sme odstranjevat.

Kaj zdej naredit? 12A za pol ure, pol pa mir do spomladi?

Edited by Aleron

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leteči

aja akumulator je pa tisti, ki ne rabi dolivanja vode in tega. Menda se kapic ne sme odstranjevat.

Se jih tudi ne da odstraniti, to sem izvedel ko sem hotel na vso silo odpret akumulator pa sem kasneje izvedel da ni nobene potrebe po tem

Share this post


Link to post
Share on other sites
cirkusdirektor

Če piše, da lahko polniš z 12A pol polni. Večina polnilnih celic in akumolatorjev ma možnost polnenja z dvema polnilnima tokovoma. Fora je edino ena - Če polniš z 12A (večkratno) se tvoja življenska doba akumolatorja zmajnša. (pa pazi da boš res izklopil po cca 30 min. iz polnilca! Saj ker maš gel akumolator in če boš pretiraval, je velika šansa da ti ga bo razgnalo)

Itak pa je accu potrošni material in je njegova življenska doba od 2-7 let (stvar vzdrževanja)

Glede tistega 1 A - to je obtimalna amperaža s katerim se polni accu, samo moje osebno mnenje je, da se to upošteva v primeru, da ti accu redno polniš z eksternimi polnilcu ne pa 1x na leto!

Ker če bi bili accu-ji res tako občutlivi, potem bi imeli tudi dinama na motorjih omejitve oz. bi vmes dali kak omejevalec polnilnega toka, tako pa ti motor polni le na podlagi lastne notranje upornosti accu-ja (seveda se ta spreminja).

Share this post


Link to post
Share on other sites
cirkusdirektor

imajo gladilec napetosti (diode-regler), ki ti določajo napetost 14,2V - 14,4V

Tok pa je odvisen od notranje upornosti accu-ja -če je accu bol prazen se polni z večjim tokom, če je accu polen se polni z majnšim tokom (na hitro povedano)

Edino kar je, da je neka zaščita pred max tokom (Imax), ki ti prej sesede alternator kot pa kaj drugega.

Ker če bi ti alternator polnil z 1 A potem bi se mogu voziti 1 uro okoli (brez vklopljenih luči in podobno) da bi napolnil accu za 1 Ah! Se pravi da tisti, ki se vozijo veliko po mestu in velikokrat užigajo in ugašajo motor, večkrat dodatno polnijo accu?????????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zok

ce hoces napolnit akku za 1 Ah, ga moras s tokom 1 A polnit 1.4 ure (84 minut). to je zarad izkoristka.

ce je akku prazen, ima nizjo napetost, zato pol tud tece tok med njim in alternatorjem. ko ma 13,8 volta je poln do roba. tisti gladilec napetosti ti napetost regulira na 14,4 volta, in med 14,4 V in akku z 13,8 volta tece tok, ki je 10x (ali veckrat) manjsi od nazivne kapacitete, in tak tok lahko tece 24/7, brez skode za akumulator.

ko mi je crknil regulator, sem v njem nasel kar dosti stvari: GRETZov mostic (usmernik), kondenzator za glajenje, vezje za omejitev max. toka, in pa stabilizator napetosti.

Se pravi da tisti, ki se vozijo veliko po mestu in velikokrat užigajo in ugašajo motor, večkrat dodatno polnijo accu?????????

da. so pa alternatorji dosti mocnejsi od 1 A. za aprilio RS/AF1 125 ima recimo 180 W, kar znese 15 A.

Edited by Zok

Share this post


Link to post
Share on other sites
cirkusdirektor

da. so pa alternatorji dosti mocnejsi od 1 A. za aprilio RS/AF1 125 ima recimo 180 W, kar znese 15 A.

No vidiš pa si pripeljal zgodbo do konca - accu- ji se na motorjih polnijo z večjimi tokovi kot pa je 1 A. In ni nič narobe če se polni z večjimi tokovi, kar je bila konec koncov ta debata!

srečnga pa zdravga

Share this post


Link to post
Share on other sites
premza

Ka pa, če akumulator polnim z zelo majhnim tokom? A bo kaj narobe :?

Preko zime bi ga vsake toliko časa malo spraznil pa malo napolnil, da se ne poleni. :)

Mam pa en 13V napajalnik (nenamenski), ki okol 0.1A skoz akumulator požene. :hmm:

Na štrom se glih ne spoznam, pa me skrbi, da ne bom več škode naredu kot koristi. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ice

v temi nekje lepo pise kako je z polnilci/ohranjevalci napetosti za akumulatorje. tisti resni jih nenehno rahlo praznijo in polnijo z minimalno napetostjo dolgo casa.

lahko pa cez zimo spravis akumulator na tolpo in suho in ga spomladi napolnis, vstavis v motor in se odpeljes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
curi

Živjo,jst pa sem vedno odstranil aku.,dal na toplo k peči, spomladi pa priključil,pa ga ni bilo treba polnit,zdržal 5 let od novega LP Curi :yea2:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jasa
Živjo,jst pa sem vedno odstranil aku.,dal na toplo k peči, spomladi pa priključil,pa ga ni bilo treba polnit,zdržal 5 let od novega LP Curi :yea2:

Enkrat sem že pisal, pa bom še enkrat.

SPODNJE VELJA ZA SVINČENE - Pb akumulatorje (konkretno za tiste z nevezanim elektrolitom):

To, da daš akumulator na toplo JE NAJVEČJA NAPAKA! ! ! Baterijo je dobro po tem ko si jo vzel ven, napolnit, ter jo skladiščit na HLADNEM. Seveda pa ne smeš dati PRAZNEGA akumulatorja ki ima že gostoto elektrolita recimo blizu 1.00g/cm3 na -15 C ker bo res zmrznil.

Napolnjen akumulator (gostota 1.27 g/cm3 pri 20C) ne boš uničil niti če ga boš dal na negativno temperaturo)... seveda ga ni potrebno dajati na minus.... AMPAK NIKAKOR NE K PEČI KOT KAKŠNO MUCO!!!

Torej še enkrat: S shranjevanjem na toplo narediš več škode kot koristi, višja tempetarura - višje samopraznjenje...

..... v korozijo in sulfatiziranje Pb plošč se pa tokrat ne bom spuščal.

BTW spomladi pa ga zopet ne škodi dopolnit pred montažo v motor. Prav tako ga lahko med zimo priključiš za kakšno uro ali dve na mali tok, da malo premešaš elektrolit.

LP Jaša -Honky

Share this post


Link to post
Share on other sites
hotschko
To, da daš akumulator na toplo JE NAJVEČJA NAPAKA! !

verjetno bo kar držalo, saj jaz moj motor že 4 leta od jeseni do spomladi puščam v komaj nad nulo štali (dobesedno) brez vmesnih vžiganj in polnenj in spomladi z verglanjem ni nobenih težav ... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
urbi
verjetno bo kar držalo, saj jaz moj motor že 4 leta od jeseni do spomladi puščam v komaj nad nulo štali (dobesedno) brez vmesnih vžiganj in polnenj...

Evo, taktika identična moji! :D

Je pa res, da sem spomladi malo dalj časa verglal in preden mi je mlinček končno vžgal, sem bil že malo v skrbeh... :unsure: Mislim, da je bil akumulator že bolj na koncu.

No, glavno da je kresnil! Brrrrrm. Upam, da bo enako tudi letos.

Urbi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leteči

Ej tolko enih komplikacij glede akumulkatorjev

Jaz ga enostavno pustim na miru, se pravi priklopljenega na motorju, brez kakih polnjenj in kompliciranjem ali je na hladnem ali na toplem. Star bo kmalu 7 let pa dela ko šus :D

Ko bo pa crknu bom pa dal tistih par prešernov in kupil novega, simple as that.

Škoda cajta in brezveznega dela.

LP

Leteči

Share this post


Link to post
Share on other sites
hotschko
Ej tolko enih komplikacij glede akumulkatorjev

Jaz ga enostavno pustim na miru, se pravi priklopljenega na motorju, brez kakih polnjenj in kompliciranjem ali je na hladnem ali na toplem. Star bo kmalu 7 let pa dela ko šus :D

Ko bo pa crknu bom pa dal tistih par prešernov in kupil novega, simple as that.

Škoda cajta in brezveznega dela.

LP

Leteči

Leteči,

saj večina nas je takih, ampak če imajo veselje naj pa šraufajo ;) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
typeR

Zanima me kje bi nasel kaksno alternativo originalu, ker se mi zdi, da je original BMWjev akumulator predrag cena okoli 30.000 SIT.. :angry:

Kam v SLO naj se obrnem, da dobim omenjeni akumulator oz baterijo za R1150R.

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brrrm

Poglej v Trgoavto. Vsaj celjski Trgoavto ima spodobno zalogo Fiammovih akumulatorjev za motocikle in skuterje.

Preberi si amperske ure, zmeri višino, širino in dolžino akumulatorja, namestitev polov in poglej na Fiammovo spletno stran, kjer imajo objavljen katalog.

Sicer pa poglej pri nas pod Motociklizem/akumulatorji, tam smo dosti pisali tudi o tem kje kaj dobiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brrrm

Tu imaš Fiamm.

Amerikanerski 1150aši prisegajo na akumulatorje Odyssey.

V bistvu vseeno, katera znamka, samo da je po zmogljivosti in obliki primerna in cenovno tudi in seveda, da se jo pri nas dobi.

BMW računa tisti akumulator, kot, da bi imel zlato ohišje, v bistvu gre pa za čisto navaden akumulatorski klump.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Špilferderber

nula tri letnik ima v drobovju gel akumulator.. a so ti v vseh prodajnih programih ali ima spet kakšena (hčerinska) firmica ekskluzivo za ta hec?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!