Jump to content

Čelade - Value for Money


antares

Recommended Posts

Value for money? ali Top price?

Predgovor temi

Motociklizem je hobi, zelo drag hobi. Racionalizacija in pravilna razporeditev prostih finančnih sredstev, ki ga za tale hobi porabimo, pa je mnogokrat zelo neracionalna.

Za primerjalno temo o čeladah se nisem odločil naključno, ampak prav zaradi neprimernih odločitev motoristov, katerih neracionalnost mnogokrat pripelje do hudih ali in nemalokrat trajnih posledic; tako za njih kot za njihove najbližje.

V mislih imam žal (pre)velik delež motoristov, ki s police s temeljitim popustom poberejo Arai RX-7 Corsair za 780 euro (187.000 sit) ali kaj podobnega, namenjenega predvsem razkazovanju, nato pa za zaščito ostalih 90% lastnega telesa izberejo kakšen cenen kombinezon, če ne kupijo celo samo jakne z obrazložitvijo, da se bodo tako ali tako dostikrat peljali z motorjem do službe in nazaj.

Namesto kombinezona, na primer odličnega dvodelnega Dainese Flanker za 680 euro in čelade, ki bo svojo funkcijo brezhibno opravila, npr. Nolan N84 za 175 euro ali HJC FS-10 za 220 euro, so denar porabili za 780 euro vredno čelado, ki jim jo bodo vsi zavidali ter 175 euro vredno jakno.

V prvem primeru bi se usedli na motocikel povsem tehnično zaščiteni in lepo cool urejeni za skupaj 855 euro.

V drugem primeru pa imajo za skupaj 955 euro (24.000 sit več) povsem tehnično zavarovano samo glavo, jakna bo sicer ublažila najhujše, od pasu navzdol pa so povsem nagi.

Kavbojke namreč zdržijo od 5 do 10 cm drsenja po asfaltu, nakar tak motorist zavira z svojim mesom (mišicami), ki se med zaviranjem prizadevno lupijo kot površina zadnje gume na Grobniku.

Razprave, kot so tehnična vprašanja o vizirjih in tesnlihi rešujte v temi Čelade od A do Ž, poglobljene razprave o posameznih modelih pa v specifičnih temah (čelade Shoei, Nolan/X-lite, Arai, itd.), v tej temi pa predvsem na pregleden način primerjajte in se primerjalno odločajte.

Antares

Link to comment
Share on other sites

Integralne čelade

Na splošno gledano lahko materiale iz katerih se sestoji lupina čelade razdelimo v dve družini; na termoplastične in kompozitne materiale.

Ponavadi so uporabljeni termoplastični materiali policarbonat ali ABS kombinirani z drugimi sintetičnimi sestavinami ali vmesnimi mešanicami.

Lupine iz kompozitnih materialov sestojijo iz steklenih, aramidičnih ali ogljikovih vlaken, ki se v postopku modeliranja povežejo z polimerno maso poliuretanskega, epoksidnega ali termoplastičnega tipa.

Večina nas najprej pomisli, da je lupina iz kompozitnih materialov onkraj dvoma znatno boljša. To naše razmišljanje s pridom izkoristijo proizvajalci da nam, za izdelek istega varnostnega efekta, iz denarnice izpulijo znatno več denarja.

Učinkovitost lupine je odvisna od industrijskega stroška proizvodnje in mixa (mešanice) materialov, ki določa strošek surovine.

Lupina iz kompozitnih materialov lahko tako ponuja odlično ali slabo zaščito; enako velja za lupine iz termoplastičnih materialov.

Čelade z lupino iz kompozitnih materialov so dražje ne samo zaradi višjih stroškov uporabljenih materialov za izdelavo lupine (kar ne pomeni avtomatično tudi višjo varnost, kot smo prej videli) ampak tudi zaradi večjega deleža ročnega dela pri izdelavi čelade, čemur proizvajalci večinoma pridodajo še bolj dodelane notranjosti čelad (od finese izdelave do izbora materialov oblazinjenja).

Edited by antares
Link to comment
Share on other sites

Vsaka čelada ima zapis svojih karakteristik

Na pasku čelade je prišita etiketa, ki nam poda vse njene karakteristike. V krogcu je velika črka E, ki ji sledi številka; ta številka je kodna oznaka evropske države v kateri se je naredilo homologacijski test.

Za primer bomo vzeli zapis z ene take etikete.

Šifra 052273/P vsebuje sklic na homologacijsko normativo ECE 22/05 (zadnja najnovejša normativa); temu sklicu sledi številka protokola homologacije tega določenega tipa čelade. Črka P je oznaka za tip čelade v katere so uvrščene integralne čelade (Protekcija čeljusti).

Na trgu se dobi integralne čelade, ki so homologirane pod črko J; pomeni tipa Jet.

Oznaka NP pomeni Ne Protekcija čeljusti .

Za navedeno kodo 052273/P sledi presledek s črtico za katero je navedena številka 00500; ki nam pove, da je ta čelada 500 komad, ki je bil izdelan; to število je torej unikatno za vsako čelado posebej.

Kako vam lahko te številke pomagajo

Gotovo ste se vprašali, kaj za vraga naj počnete z vsemi temi števili, kodami in oznakami.

Trik glede črke, ki nam lahko razkrije, da je neka integralna čelada integralna samo v prodajnem katalogu proizvajalca smo že navedli.

Na razprodajah je potrebno popaziti, da nam ne prodajajo čelade homologirane po kakšni starejši normativi-torej sklic na ECE 22/05 je obvezen.

Unikatno zaporedno število čelade nam pove nekaj pomembnega; če je številka visoka to lahko pomeni dve povsem ločeni zadevi:

  • da je ta tehnični model čelade imel ekstremen komercialni uspeh prodaje in se ga je zato dosti izdelalo ( v kratkem obdobju).
  • Ponavadi pa visoka številka žal pomeni, da je datum homologacije prava antikviteta

Nizka serijska številka čelade je pokazatelj, da je čelada prestala homologacijski test še za časa novejše zgodovine.

Edited by antares
Link to comment
Share on other sites

Ožemanje




Proizvajalci čelad svoje stranke že leta močno ožemajo s pomočjo tehnike krašenja novoletnih jelk s katero imata dve tehnično enaki čeladi povsem drug cenovni razred.

Seriji čelad se lahko razlikujeta po povsem samosvojih grafičnih rešitvah, raznih dodatkih ali dodelavah, ki isto tehnično osnovo iz bora spremenijo v jelko; tehnično gledano (z vidika tega, čemu je čelada namenjena) pa sta seriji enakovredni. V to kategorijo spadajo tudi tako imenovane »nove« čelade drugega modelnega leta. Cene takih serij se med seboj lahko bistveno razlikujejo, kar pomeni na eni strani visok zaslužek tovarne na drugi pa stranko, ki so ji dodatno izpraznili denarnico za tehnično enakovreden izdelek.

Ko med seboj primerjate modele, za katere lahko domnevate, da jim je tovarna podarila »pimp my ride«, da jih je komercialno sfrizirila torej, bodite pozorni na številko protokola homologacije (številka, ki sledi sklicu na ECE 22/05). Če je številka protokola homologacijskega testa enaka, so serije čelad tehnično ista zadeva.



Link to comment
Share on other sites

Koliko so pri nakupu pomembne snemljive notranje obloge čelade

Večina čelad, predvsem od srednjega razreda navzgor, ponuja snemljive notranje obloge.

Snemljive obloge so kvečjemu dobrodošle zaradi lažjega vzdrževanja, ker nam med pranjem ni potrebno v rokah žonglirati celotne čelade, ki zaradi namiljenih rok postane zelo izmuzljiva zadeva.

Vsa leta se je čelade brez snemljivih notranjih oblog vzdrževalo tako, da se je manjšo banjico napolnilo z mlačno vodo in se notranjost izmilo z nevtralnim milom s pomočjo manjše spužve. Da ne bo kdo napak razumel navodil in pomislil, da se čelada prelevi v potapljaško, ker se čelad ne razmaka v vodi.

So pa tudi modeli, bolj redki sicer, ki nimajo nepremočljive obloge iz polistirola, kjer se takega pranja ne sme opraviti, kar je posebej in izrecno napisano v navodilih, ki ste jih dobili z vašo čelado.

Razumljivo, da je po takem pranju zelo pomembno čelado dobro izsušiti, da ne ostanejo sledovi vlage v prostorčkih med lupino čelade in notranjo oblogo ali v kanalih za zajem zraka.

Sicer je vsakokratno sušenje čelade eden od glavnih prijemov pravilnega vzdrževanja. Po uporabi se čelade nikdar ne odloži v kakšno škatlo ali na polico, še manj pa v omaro. Da posebej ne omenjam izložbeno pospravljenih čelad z zaprtim vizirjem.

Čelada med uporabo absorbira telesno toploto in vlago, ki je še zdaleč ni malo in ki prodre v globino strukture, vse do lupine. Zato se mora čelado hraniti na zračnem mestu in z odprtim vizirjem tako, da je obrnjena narobe, z odprtino v zraku in ne položeno na podlago-polico. Zaradi prahu si je najbolje pomagati z gazo, ki jo lahko kupite v lekarni in s katero po tistem, ko je čelada po uporabi oddala večji del vlage, pokrijete spodnjo odprtino in tisto odprtega vizirja. Gaza je dovolj redka, da čeladi dovoli izsušitev vse vlage, hkrati pa zadrži prah.

Zunanjost čelade, lupino in vizir, čistimo z mehko krpo, vodo in nevtralnim milom. Periodično je potrebno malo podmazati mehanizme vizirja in tesnila okrog tega.

Glede snemljivih notranjih oblog bi dodal, da jih ni potrebno vzeti za nepogrešljive in merilo pri nakupu nove čelade. V resnici je ta zadeva, vsaj trenutno, bolj marketing poteza kot neka res velika prednost.

Po pranju takih snemljivih notranjih oblog je po zaključku vse procedure najbolj umestno bentenje nad čelado in tistim, ki si je zadevo snemljivosti izmislil.

Občutek, da so se navzlic vsej skrbi deli po pranju spremenili je odmev tega, da po sestavljanju čelada ni več takšna kot prej. Preprosto se obloge ne več tako prilegajo oziroma stojijo. Večkrat kot tako vzdrževanje ponovite bolj vas spremembe motijo, tako, da postane na koncu zadeva že precej iritantna, ker postane človek pozoren še na malenkosti, ki bi jih drugače verjetno spregledal.

Poleg tega je potrebno dodati, da bolj kot dele perete, bolj se obrabijo, tako, da je po nekaj pranjih razlika očitna.

Edited by antares
Link to comment
Share on other sites

Znamke


Proizvajalci in znamke čelad prisotne na večjem delu Evropskega trga:

Acerbis, AGV, Airoh, Aprilia, A-pro, APS, A-style, Arai, Areo, Axo; Bell; Berik; Bieffe; BMW, Borsalino, Chupa Chups, Bye, Caberg, Cemoto, Cromwell, CMS, Dainese, Ducati, Fox, Emporio Armani, Ferrari helmets, GIVI, Grex, Harley-Davidson, Hebo, HJC, Honda, IXS, Jeb's, JFM, KBC, KTM, Laura Smith, Lazer, Lem, M Robert, Matrix, MDS, Momo Design, Moto Guzzi, Marushin, MT, Nitro, Nolan, NZI, OGK, OSBE, Piaggio-Vespa, Premier, Project, Reevu, Roemer Helmets (od 2008), Sparco, Roof, Schuberth, Shark, Shoei, Suomy, THS, Takachi, Vemar, X-lite

( zelo zanimivo obliko in dizajn imajo Lazer, Marushin, Nitro, NZI)


Izbira znamke in obdobje v katerem čelado zamenjati

Izbira čelade je tudi zadeva osebnega videnja tako proizvajalca kot modelov. Izmed prej naštetih bi gledal med naslednjimi znamkami:
AGV, ARAI , HJC, Honda, KBC, Nolan, Premier, Shark, Schubert, Shoei, Suomy, Vemar, X-lite


Smatram da je glede na vse stroške, ki se jih ima z motociklom, zelo pomemben »Value for Money«.

Malokdo gre in s police v trgovini kar pobere čelado ne ozirajoč se na njeno ceno. Trgovci in proizvajalci se s pridom okoriščajo s tem, ko so iz zaščite glave naredili nekakšnem mit; najbolj hecen rezultat takšnega prepričanja je podoba motoristov, ki se podijo naokrog v kavbojkah, na glavi pa imajo Arai ali Shoei.

Pri padcu kavbojke popustijo v par centimetrih, nato sledi naša tenka človeška koža. Po nekaj centimetrih tak motorist aktivno zavira s svojim mesom, torej mišicami in kitami, dokler ne pride do kosti, ki so na izpostavljenih legah še posebej blizu površja. Kako prepričanje spremeni zaznavo pokaže že ena primerjava; če bi nekdo drugemu naredil desetino take poškodbe, bi ljudje množično omedlevali zaradi »grozovitega mučenja« in zahtevali dosmrtno ječo. V kolikor pa si motorist z Arai čelado naredi poškodbe, ki jih v najboljšem primeru ne more popraviti niti najboljša plastična kirurgija, se samo skomigne z rameni in reče, se je zgodilo.

Solidno izdelana termoplastična čelada ponuja odlično zaščito; pri padcu bodo razlike med materialom lupine nepomembne v primerjavi s tem, kam ste prileteli. Pomembna je sistematična zaščita vseh delov telesa. Cela glava na invalidu, ki je pri 30.letih starosti odvisen od plenic je mogoče kvečjemu zanimivost.


Value for Money ter katero znamko bi najraje imel na glavi:

Glede na ponujeno tehnologijo in ceno izdelka bi v letu 2008 izbiral med:

cene so po ceniku!

Srednji razred: Nolan, HJC

Visok razred: AGV, X-lite, Shoei


AGV

-GP-Pro 390-490 euro; v trgovini akcija določenih starejših grafik po 250 euro

-Stealth 285- 320euro; cena pri prodajalcu - grafike 220euro

-Air Tech 200-220euro; cena pri prodajalcu -grafike 175euro


X-lite

- X-801 od 380euro naprej

- X-701 od 330euro naprej

- X-601 od 260 euro naprej


Nolan

- N84 od 215euro naprej

- N94 450euro


HJC

- FS-10 270euro

- AC-11 od 270-320euro


Shoei

Shoei ima pri modelu XR-1000 poleg tehnične vsebine tudi zelo pozorno izdelavo in dizajn. Zaradi cene je pa to čelada za tiste, ki si na glavi želijo prestiža (Bentley) vendar so kljub temu pozorni na vloženi denar.



Arai, Schuberth so s svojimi cenami povsem izven vseh sprejemljivih okvirjev.
Najbolj me razdraži trgovec, ki mi prične razkladati o tem, kako lahko imaš čelade nekaterih znamk po deset let in bo čelada še vedno zelo dobra. Takemu trgovcu se zahvalite na pozornosti na licu mesta. Tehnologija gre vendar naprej; samo poglejte razliko med deset let starim superšportnikom in današnjim; enako je pri čeladah. Tehnika se razvija; tako način izdelave kot uporabljeni materiali, način sestave, značilnosti notranjih oblog (razni mikroklimatski materiali), itd.

Že iz tega vidika je čelado po petih letih povozil čas. S tem ko gre tehnika naprej pa čez čas za isti denar dobite vedno več čelade oziroma tehnične vsebine. Deset let stara čelada je primerna kvečjemu za kakšna nevarna gradbena dela ali jezno ženo.

Druga zadeva je higienična. Ne glede na to, ali ima snemljivo notranjost ali na to, da ste redno uporabljali tkano podlogo za čelade (tisti kos blaga, ki se ga navleče na glavo), ter vso pranje, je čelada po petih letih usmrajena (ni potreben pes, da ugotovite komu pripada). Po petih letih je tudi s tehničnega vidika zrela za zamenjavo.

Bolje je kupiti nek dober srednji razred z dobrim razmerjem vsebina/cena in čelado zamenjati po treh letih uporabe, kot pa Arai variante.


AGV GP Pro- lupina je kompozit kevlar-karbon v dveh velikostih; zračna čelada z ekstraktorji zraka, nastavljiv zajem zraka

AGV Stealth- lupina iz kompozita kevlar-steklena vlakna v dveh velikostih; zračna čelada z ekstraktorji zraka

AGV Air Tech- lupina iz steklenih vlaken v dveh velikostih; zračna ker ima ekstraktorje zraka, nastavljiv zajem zraka


X-lite 801-kompozitna vlakna v treh merah; ekstraktorji zraka; 701- kompozitna vlakna v treh merah; ekstraktorji zraka od modelnega leta 2008 naprej.


Še opozorilo.

Gledanja so moja osebna in so podana z informacijami, ki sem jih sam osebno nabral. Z motorji ali motoristično opremo se ne ukvarjam poklicno (proizvodnja, trgovina, mediji) niti nimam stika s kakšno od navedenih dejavnosti!!!

Antares
20.oktober 2007 Edited by antares
Link to comment
Share on other sites

Ti pa imaš cajta.. :D :D

Drugače pa se strinjam s temeljno idejo, pri opremi je veliko bolj smiselno racionalno porazdelit sredstva, ki jih imaš na voljo in se zaščitit cel. Brezveze imet nek hud motor, če ti zmanjka za opremo ali celo tako kot si napisal ti, en res hud in drag kos opreme, ki je že daleč čez potrebe osnovne varnosti (zadovoljuje že potrebo po prestižu), medtem ko se voziš brez hlač, škornjev, ipd.. :)

Edited by DeX
Link to comment
Share on other sites

CE clovek si vzame cas in zna kje pobrskat dobi dobro robo za dobro ceno:

jaz sem si kupil dvodelni kombinezon Dainese,sicer rabljen a kot nov.Tip je namrec shujsal dobrih 30 kg in je v njem plaval,meni pa je ravno pravi...placal sem ga manj kot kombinezon afe racer pri Louisu,ki se mi zdi iz kartona.

celado sem vze SHOEI,ne ravno ta zadnji model ampak iz prejsnih sezon: je iz kompozita,placal pa sem jo kot eno AGV Stream s popustom...

rokavice sem dobil na netu za 20€,saj so bli zadnji par XXXL

in tako naprej.

Seveda,ce bi imel soude bi si kupu ta zadnji model od Shoeia,Daineseia,Rukke itd...ma ni tako in zato se treba znajti, kokr je pravo dobri stari Marsal!

Znadi se...

Link to comment
Share on other sites

jest mam pa raj en ful hud moped pa pol v japankah pa eno čelado pač da se policaji ne obešajo..

a zakaj? zarad bejb :naughty:

Pomisli kako bi se nate šele obešale bejbe, če bi se jim pokazal v kakšnem cool leder kombinezonu; bi te lizale kot sladoled.

Link to comment
Share on other sites

Jaz bi pa raje komentiral problem na relaciji cena motorja:cena opreme.

Jaz sem si privoščil dve čeladi (arai astro in shark RSF2i), enodelni kombinezon dainese pro-tech, spool zimsko jakno (cordura), spool cordura hlače, taichi poletno jakno (cordura), spool jeans s ščitiniki za poleti, stealth goretex touring čevlje, TCS rx evo-replica, usnjene rokavice in goretex rokavice....

A bi si lahko izbral kaj bolj v smislu "value for money". Verjetno da. Sem si pa takšno opremo privoščil na račun CB600S, namesto, da bi kupil močnejši in modernejši motor.

Se pa ne sekiram za to, tako ali tako ne pridem blizu zmoglivosti motorja.

Glede Arai... verjetno drži, da ni toliko bolj varna... je pa bistveno manjšega obsega kot druge čelade, paše na glavo kot ata na mamo in je ne zamenjam za nič drugega. Pa sem probal večino čelad najvišjega razreda različnih firm.

Link to comment
Share on other sites

Tole o pralni notranjosti je pa čista resnica! Mam čelado že preko 50tisoč km in še ne čutim potrebe po pranju notranjosti!

Drugače je verjetno pri cross motorjih...

Link to comment
Share on other sites

Lahko bi dodal še kaj o pomembnosti izbire prave velikosti. Kar se varnosti tiče, je veliko boljša ustrezno velika in homologirana čelada za 100€, kot prevelika (in za turistično vožnjo bolj udobna) čelada za 1000€, ki ti ob morebitnem padcu odleti z glave (sem že videl v živo, ko so šli po padcu skuter, motorist in čelada vsak po svoje).

Link to comment
Share on other sites

zzz, kaj lahko malo opišeš zadevo z velikostjo, ker nisem gotov, da vem kaj si imel v mislih.

Preveliko čelado podedovano od brata?

Iz trgovine je praktično nemoče odnesti napačno velikost. ker vsak trgovec vztraja da jo probaš pred njim in jo, v kolikor nisi izkušen tudi s premikanjem preizkusi na tvoji glavi-v nasprotnem primeru je zakon o zaščiti potrošnikov lahko za trgovino sila neprijeten.

Link to comment
Share on other sites

zzz, kaj lahko malo opišeš zadevo z velikostjo, ker nisem gotov, da vem kaj si imel v mislih.

Preveliko čelado podedovano od brata?

Iz trgovine je praktično nemoče odnesti napačno velikost. ker vsak trgovec vztraja da jo probaš pred njim in jo, v kolikor nisi izkušen tudi s premikanjem preizkusi na tvoji glavi-v nasprotnem primeru je zakon o zaščiti potrošnikov lahko za trgovino sila neprijeten.

ZVPot ne nalaga trgovcu, da mora stranki izbrati pravo št.

LP

Link to comment
Share on other sites

nalaga pa mu odgovornost zaradi neznanja ali slabe informiranosti stranke. Ko si boš šel prebrati bistvena člena ju prekopiraj še sem.

V kolikem času-meseci lahko stranka uveljavi svoje?

Link to comment
Share on other sites

Iz trgovine je praktično nemoče odnesti napačno velikost. ker vsak trgovec vztraja da jo probaš pred njim in jo, v kolikor nisi izkušen tudi s premikanjem preizkusi na tvoji glavi

Dvomim da je to res, v večini primerov mogoče da je, za vse si pa ne bi upal trdit. Čelado sem nazadnje kupoval že kar nekaj časa nazaj in takrat v trgovini, kjer sem jo kupil, pravilne velikosti niso preverjali - mogoče je danes to drugače. Sicer pa stranka ne ve, da je kupila preveliko čelado, zakaj bi potem uveljavljala karkoli? Je ta zakon v veljavi že dolgo časa (se opravičujem, o zakonih se mi bolj malo sanja... )? Nedvomno pa asistence ni pri nakupu prek interneta, kako pa zakon varuje takšne potrošnike?

Sicer pa sem hotel samo poudariti, da je pravilna velikost čelade pomembnejša od cene - kako in zakaj naj bi kdo prišel do prevelike čelade v tem primeru ni pomembno, kot sem že rekel pa dvomim, da je to nemogoče.

Edited by zZz
Link to comment
Share on other sites

zzz, imaš popolnoma prav; vsak predpis ima luknje, ščiti pa te samo če ga znaš uporabiti, uveljaviti in nameriti v tarčo-kot brzostrelka.

Bom čimprej napisal kako se izbere pravo velikost in pistajanje na glavo.

Link to comment
Share on other sites

Se pa popolnoma strinjam, da bi to morali preverjati brez izjeme vsi trgovci, ki imajo v ponudbi tudi čelade in verjetno je logično, da obstaja nek zakon, ki to za nek obvezen del varnostne opreme tudi predpisuje. Na to prej nikol tud pomislu nisem, tako je to, če se ne spoznaš na zakone... :)

Link to comment
Share on other sites

ne, ne. to je samo splošen predpis, ki daje stranki možnost, da izdelek s katerim ni zadovoljna vrne in zahteva denar nazaj; nič drugega.

To bi lahko Dex malo razdelal po členih.

Link to comment
Share on other sites

jaz sem si tudi kupil preveliko čelado v trgovini pa me noben nič ni vprašal...

zdaj pa sem prev vesel da si antares odprel tako temo in veliko koristnega ze napisal ker iščem novo čelado :rolleyes:

lp

Link to comment
Share on other sites

ne, ne. to je samo splošen predpis, ki daje stranki možnost, da izdelek s katerim ni zadovoljna vrne in zahteva denar nazaj; nič drugega.

To bi lahko Dex malo razdelal po členih.

Ravno odhajam ven, nisem prej videl. Lahko malo razložim ZVPot če koga zanima, ampak šele jutri zvečer enkrat, ker sem namreč cel dan na volitvah v komisiji.

LP

Link to comment
Share on other sites

Ti pa imaš cajta.. :D :D

Drugače pa se strinjam s temeljno idejo, pri opremi je veliko bolj smiselno racionalno porazdelit sredstva, ki jih imaš na voljo in se zaščitit cel. Brezveze imet nek hud motor, če ti zmanjka za opremo ali celo tako kot si napisal ti, en res hud in drag kos opreme, ki je že daleč čez potrebe osnovne varnosti (zadovoljuje že potrebo po prestižu), medtem ko se voziš brez hlač, škornjev, ipd.. :)

vseeno boljše kot morda z top opremo in nevemkako predelavo motocikla, ki je navsezdanje le korejec :lol1: ...kot da bi kravo učil hodit po modni pisti :D

Edited by _Nejko_
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!