DAMI34 Objavljeno September 11, 2014 Deli Objavljeno September 11, 2014 (popravljeno) ste pa zanimivi nekateri...masaža srca če ne diha... da, 30x pritisk na prsni koš + 2 vpiha na usta, vsaj tak je blo včasih, mogoče se je doktrina kaj spremenila, ampak osnova je ista Temeljni postopki oživljanja (TPO) TPO izvajamo pri osebi, ki je nezavestna (neodzivna), ne diha oz. ne diha normalno in se ne premika. Če pri prizadetem opazimo občasne neučinkovite poskuse »lovljenja« sape, moramo posumiti, da je prišlo do srčnega zastoja in pričeti s TPO. Znaki, kot so barva in temperatura kože ter širina zenic, nas lahko zavedeja in predstavljajo vzporedne znake srčnega zastoja. Temeljni postopki oživljanja vključujejo zgodnjo prepoznavo stanj, ki lahko hitro privedejo do nenadne smrti, klic na tel. 112, izvajanje zunanje masaže srca in umetnega dihanja, uporabo avtomatičnega defibrilatorja ter ukrepanje pri zapori dihalne poti s tujkom. Spodaj opisana navodila veljajo za odrasle. 1. Zagotovimo varnost reševalca in prizadetega. 2. Ocenimo stanje zavesti - prizadetega nežno stresemo za ramena in glasno vprašamo »Ali ste v redu?« 3.A Če na vprašanje odgovori ali se premakne: ga pustimo v obstoječem položaju (če ne grozi nevarnost iz okolice); povprašamo, kaj je se je zgodilo in kako se počuti, po potrebi pokličemo na tel. 112; v rednih presledkih preverjamo stanje prizadetega. 3.B Če se prizadeti NE odziva: poskušamo priklicati pomoč, glasno vzkliknemo »Na pomoč«. obrnemo ga na hrbet in razpremo zgornji del oblačil; sprostimo dihalno pot tako, da zvrnemo glavo nazaj in dvignemo brado: dlan položimo na čelo in s pritiskom zvrnemo glavo; s konicama dveh prstov dvignemo brado, izogibamo se pritisku na mehke dele vratu; odstranimo samo vidne tujke iz ustne votline (tudi slabo prilegajočo se zobno protezo). 4. Poskrbimo, da je dihalna pot prosta in ugotavljamo prisotnost normalnega dihanja: opazujemo gibanje prsnega koša; pri ustih poslušamo dihalne šume; na svojem licu poskušamo občutiti izdihani zrak prizadetega; do 10 sekund opazujemo, poslušamo in čutimo, preden se odločimo, da prizadeti ne diha oz. ne diha normalno; če smo v dvomih, ravnamo kot da NE diha. 5.A Če prizadeti diha normalno (ne le posamezni vdihi): ga namestimo v položaj za nezavestnega (NE pri sumu na poškodbo hrbtenice, glej naprej); pokličemo na tel. 112 ali pošljemo nekoga po pomoč, medtem pa nadzorujemo dihanje. 5.B Če prizadeti NE diha oz. ne diha normalno: kličemo službo NMP na tel. 112 in pridobimo avtomatični defibrilator, če se nahaja v bližini: če je reševalcev več: pošljemo nekoga, da pokliče; če smo sami: zapustimo prizadetega za čas klica. uporabimo avtomatični defibrilator takoj, ko je na voljo; pričnemo z zunanjo masažo srca: pokleknemo na stran prizadetega; dlan dominantne roke položimo na sredino prsnega koša; dlan druge roke položimo nad prvo roko in prepletemo prste, da ne pritiskamo na sosednja rebra; nagnemo se nad prizadetega in z iztegnjenimi komolci pritiskamo pravokotno na prsni koš, tako da se vda za 4–5 cm; popustimo pritisk, vendar rok ne odmikamo od prsnega koša ter ponovno pritisnemo; poskušamo porabiti enak čas za pritisk na prsni koš in za popuščanje pritiska; izvedemo 30 stisov prsnega koša; med masažo lahko glasno štejemo, da zagotovimo potrebno frekvenco masaže, ki je 100 stisov/min (tj. nekoliko manj kot 2 stisa v sekundi). 6.A Povežemo zunanjo masažo srca z umetnim dihanjem: po 30 stisih prsnega koša damo 2 umetna vpiha; tehnika umetnega dihanja: sprostimo dihalno pot tako, da zvrnemo glavo nazaj in dvignemo brado; s palcem in kazalcem roke, ki jo imamo na čelu stisnemo mehki del nosu; narahlo odpremo usta in ob tem dvigujemo brado; normalno vdihnemo in zaobjamemo ustnice prizadetega tako, da dobro tesnijo; enakomerno vpihujemo zrak v usta prizadetega in opazujemo dvigovanje prsnega koša, vpih naj traja 1 sekundo (količina vpihnjenega zraka naj bo približno 0.5–0.6 litra oz. tolikšna, da opazimo viden dvig prsnega koša); odmaknemo svoja usta, vzdržujemo prosto dihalno pot in opazujemo spuščanje prsnega koša; ponovno normalno vdihnemo in izvedemo drugi vpih, enako kot prvega; pri sumu na poškodbo vratne hrbtenice sprostimo dihalno pot z že opisanim prilagojenim trojnim manevrom, umetno dihanje pa dajemo tako, da stisnemo nos z robovi obeh dlani ob palcih. OPOMBA: Če se po prvem vpihu prsni koš prizadetega ne dvigne tako kot pri normalnem dihanju, pred drugim vpihom preverimo: ali je glava pomaknjena dovolj nazaj in brada zadosti dvignjena; ustno votlino in odstranimo vsako vidno oviro; Če je bil tudi drugi vpih neuspešen nadaljujemo z zunanjo masažo srca. 6.B Nadaljujemo z zunanjo masažo srca in umetnim dihanjem (v razmerju 30 : 2): zunanjo masažo srca in umetno dihanje v razmerju 30 : 2 izvajamo neprekinjeno dokler: ne pride služba NMP, prizadeti ne prične normalno dihati, smo fizično zmožni, ni na voljo avtomatičnega defibrilatorja, nato nadaljujemo glede na navodila defibrilatorja. OPOMBA: Pravilno izvajanje TPO je zelo utrujajoče. V primeru, da je prisotnih več laikov, vsak izvaja TPO 1–2 minuti. TPO v paru lahko izvajata samo 2 izšolana reševalca, sicer laiki v paru NE oživljajo. Prvi reševalec naj nudi umetno dihanje in preverja znake življenja, drugi pa izvaja zunanjo masažo srca. Razmerje med zunanjo masažo srca in umetnim dihanjem je vedno 30 : 2, če oživlja eden ali dva reševalca. 6.C TPO samo z zunanjo masažo srca: če predihavanje prizadetega ni možno (obsežna poškodba obraza, strupi, slabo tesnjenje, nezmožnost odprtja ust) ali v primeru subjektivnih zadržkov do umetnega dihanja, lahko izvajamo samo zunanjo masažo srca s frekvenco 100 stisov/minuto; vzdrževanje proste dihalne poti med zunanjo masažo srca omogoči vsaj delno izmenjavo zraka v pljučih; opisan način TPO je sprejemljiv za laike, ne pa za izšolane reševalce, saj so na voljo številni pripomočki, ki ščitijo pred prenosom okužbe med umetnim dihanjem. Popravljeno September 11, 2014. Popravil DAMI34 thumper 1 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
pajkica Objavljeno September 11, 2014 Deli Objavljeno September 11, 2014 eni obvladajo kopipejst...no več takih ... upam da vam gre v reali tudi tako dobro... Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
motolover Objavljeno September 11, 2014 Deli Objavljeno September 11, 2014 ste pa zanimivi nekateri...masaža srca če ne diha... Masaža srca skupaj z umetnim dihanjem dovaja kri in z njo kisik po telesu, predvsem je pomembno, da v možgane. S tem nadomestimo delo srca in dihanje. To se lahko dela zelo dolgo, pravzaprav priporočljivo je čim dlje, dokler ne pridejo zares usposobljeni in mogoče človeka še rešijo in nima poškodovanih možgan. Fantocci, gsxf750 in hajoktejn 3 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Fantocci Objavljeno September 12, 2014 Deli Objavljeno September 12, 2014 eni obvladajo kopipejst...no več takih ... upam da vam gre v reali tudi tako dobro...Je vsaj nekaj pametnega-koristnega napisal, medtem ko ti nisi nič. Fireman in DAMI34 2 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
pajkica Objavljeno September 12, 2014 Deli Objavljeno September 12, 2014 predlagam, da ker je to zelo pametno-koristno, da se naučiš na pamet ali si vtakneš listek v prvo pomoč in ko prideš v situacijo kjer boš moral pomagati, vzameš ven listek z navodili in začneš.....pa velik sreče Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Fantocci Objavljeno September 12, 2014 Deli Objavljeno September 12, 2014 predlagam, da ker je to zelo pametno-koristno, da se naučiš na pamet ali si vtakneš listek v prvo pomoč in ko prideš v situacijo kjer boš moral pomagati, vzameš ven listek z navodili in začneš.....pa velik sreče "30x pritisk na prsni koš + 2 vpiha na usta" Za to si zapomnit zaenkrat pač še ne rabim plonk ceglca, vsako leto pa tudi grem spomladi na tečaj varne vožnje, kjer osvežim zadeve. Pa ti? KARMEN1 in DAMI34 2 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
pajkica Objavljeno September 12, 2014 Deli Objavljeno September 12, 2014 jaz pa ne grem ziher te v tistem dnevu naučijo vse, kako vozit in kako reševat a ne? ja fajn...jaz več časa rabim, glede na to da se tudi reševalci ne naučijo vsega v par urah. ah ja.... sej sem rekla, veliko sreče na cesti in drugje... pa da nihče ne bi rabil tega "oživljanja" Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
MarkoR Objavljeno September 12, 2014 Deli Objavljeno September 12, 2014 Meni pa zadnje čase posteljo greje ena simpatična medicinska sestra in mi je dala tole majico, ki je kar uporaben kos moto opreme.. :-) GrCaR, Scarlett, Fantocci in 2 others 5 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Fantocci Objavljeno September 12, 2014 Deli Objavljeno September 12, 2014 Ti boš ziher vedu? So spodaj res brez...? Maximus 1 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
MarkoR Objavljeno September 12, 2014 Deli Objavljeno September 12, 2014 Veš da, vse so spodaj brez..sploh, ko dobijo v roke kakega motorista. Maximus 1 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
DAMI34 Objavljeno September 12, 2014 Deli Objavljeno September 12, 2014 Ti boš ziher vedu? So spodaj res brez...? tangice majo, preverjeno Meni pa zadnje čase posteljo greje ena simpatična medicinska sestra in mi je dala tole majico, ki je kar uporaben kos moto opreme.. :-) kje ti pa piše kje mora "vpihovat"? Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
DAMI34 Objavljeno September 12, 2014 Deli Objavljeno September 12, 2014 Je vsaj nekaj pametnega-koristnega napisal, medtem ko ti nisi nič. dolgčas ji je, pa pozornosti ji manjka Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Nearrain Objavljeno September 12, 2014 Deli Objavljeno September 12, 2014 Meni pa zadnje čase posteljo greje ena simpatična medicinska sestra in mi je dala tole majico, ki je kar uporaben kos moto opreme.. :-) Daj jo vprasaj (medtem, ko se regenerira), kje bi se dalo dobit par taksnih majic. meu bi hvala Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
MarkoR Objavljeno September 12, 2014 Deli Objavljeno September 12, 2014 (popravljeno) Na fb je skupina Nujna medicinska pomoc - NMP Slovenije organizacija tam jih lahko narocijo lajkajo skupino, narocijo preko privat sporocila in to je to --》NMP Ljubljana je to. Evo ti navodila. Kar se regeneracije tiče..odkar sem jo spoznal, sem dvakrat neplanirano dopust vzel. :-D quote name="Nearrain" post="2113926" timestamp="1410524975"]Daj jo vprasaj (medtem, ko se regenerira), kje bi se dalo dobit par taksnih majic. meu bi hvala Popravljeno September 12, 2014. Popravil MarkoR Nearrain 1 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Andrejcer Objavljeno September 14, 2014 Deli Objavljeno September 14, 2014 Ne gre za motorista ampak je vredno, da si preberete in ogledate slike: http://sobotainfo.com/novica/kronika/povozil-ga-je-do-smrti-pobegnil/83874 Očitno pri nas živijo zelo moteni ljudje. :wacko: Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
motofrik Objavljeno September 14, 2014 Deli Objavljeno September 14, 2014 Ko ga dobijo, upam da mu alkohol ne bodo šteli v olajševalno okoliščino... 400 metrov vleči nekaj pod sabo, ne da bi občutil.... To moraš biti fejst pijan ali pa na trši drogi. Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
stuhec Objavljeno September 15, 2014 Deli Objavljeno September 15, 2014 Izmerili so mu po nesreci 142 da je imel pred trkom Na 2 km, Kako pa delajo to ? Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Andrej.d Objavljeno September 20, 2014 Deli Objavljeno September 20, 2014 Obvestilo LJ motoristu z blond irokezo na čeladi, ki si včeraj dopoldan telovadil po avtocesti blizu odcepa Brezovica; " Butl kupi si daljša ogledala, da boš videl kaj se zgodi za tvojo ritjo, ko na prehitevalnem pasu močno zmanjšaš hitrost ! " KARMEN1 in kamionar 2 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
DXR16 Objavljeno September 20, 2014 Deli Objavljeno September 20, 2014 (popravljeno) kaj je skuhau majster,crash??? Popravljeno September 20, 2014. Popravil DXR16 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
motolover Objavljeno September 20, 2014 Deli Objavljeno September 20, 2014 Obvestilo LJ motoristu z blond irokezo na čeladi, ki si včeraj dopoldan telovadil po avtocesti blizu odcepa Brezovica; " Butl kupi si daljša ogledala, da boš videl kaj se zgodi za tvojo ritjo, ko na prehitevalnem pasu močno zmanjšaš hitrost ! " Za varnostno razdaljo mora skrbeti tisti, ki je zadaj. Cartman 1 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
KARMEN1 Objavljeno September 20, 2014 Deli Objavljeno September 20, 2014 Vsak voznik mora nenehno spremljati promet za sabo. Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
motolover Objavljeno September 21, 2014 Deli Objavljeno September 21, 2014 Vsak voznik mora nenehno spremljati promet za sabo. Odgovorja pa tisti, ki se zaleti od zadaj. Če je tip močno pobremzal in si imel/a težave, to pomeni, da varnostna razdalja ni bila prava. Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
maus Objavljeno September 22, 2014 Deli Objavljeno September 22, 2014 (popravljeno) sj ga ma .. mačka je stekla čez cesto .. pa zdj dokaž, da je ni bilo sj bi reku, da so bile bele miši, pa je mau čudn Popravljeno September 22, 2014. Popravil maus DAMI34, Fritz, nxyz in 3 others 6 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
motofrik Objavljeno September 22, 2014 Deli Objavljeno September 22, 2014 Ja, ..zadaj vozeči mora držati varnostno razdaljo. Najbolkj na jetra mi gredo cepci, ki se ti ''prilepijo'' na odbijač in ti tako sledi ves čas... Najprej pošpricam, če ne zaleže, pa z desno nogo držim gas, z levo pa po zavori.... Načeloma se vsaj malo oddalji potem. maxxim 1 Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
ludiluka Objavljeno September 22, 2014 Deli Objavljeno September 22, 2014 Ja, ..zadaj vozeči mora držati varnostno razdaljo. Najbolkj na jetra mi gredo cepci, ki se ti ''prilepijo'' na odbijač in ti tako sledi ves čas... Najprej pošpricam, če ne zaleže, pa z desno nogo držim gas, z levo pa po zavori.... Načeloma se vsaj malo oddalji potem. Sam da te ne bo enkrat presenetu kak avto ki ga boš vozil saj nekateri avtomatsko odvzamejo gas ko pritisneš žlajf Povezava do komentarja Delite na drugih straneh More sharing options...
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se