Skoči na vsebino

Ukinitev polletnih vinjet


Priporočene objave

Objavljeno (popravljeno)

Danes v DELU:

Vlada o uvedbi vinjet

Koalicija napoveduje cestnine po dejanski uporabi – Vinjete za prehodno obdobje

Ljubljana – Izvedeli smo, da bo vlada na današnji seji predvidoma določila izvajalca analize o smotrnosti uvedbe vinjet za plačevanje cestnine na slovenskih avtocestah. Informacijo so potrdili tudi na prometnem ministrstvu.

Zavezo o tem so koalicijske stranke sprejele s podpisom koalicijske pogodbe, kjer piše, da bodo uporabnine cestne infrastrukture v prihodnosti »temeljile na dejanski uporabi (cestninjenje v prostem prometnem toku), zato bo koalicija pospešila aktivnosti za zagotovitev elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku«. Vinjete bi glede na besedilo koalicijske pogodbe uvedli v prehodnem obdobju, ko bo koalicija za »zagotovitev uporabe cest (predvsem avtocest, ki so najvarnejše) čim širšemu krogu ljudi zaradi razbremenitve pri stroških pobiranja cestnin in zaradi večje pretočnosti prometa na avtocestah proučila možnosti uvedbe vinjet namesto cestnin«. Koalicija bo za prehodno obdobje podprla to rešitev, če se bo izkazala kot ekonomsko upravičena, piše v pogodbi. Danes bo vlada predvidoma izbrala neodvisnega izvajalca analize ekonomske upravičenosti uvedbe vinjet. Pri tem bo menda veliko vlogo igrala ocena stroškov, ki jih predstavlja postavitev in vzdrževanje cestninskih postaj ter plačevanje tam zaposlenih.

Popravljeno . Popravil Polž
Objavljeno

EU je proti pavsalnemu placevanju cestnin (kamor sodi tudi odprti sistem cestninjenja), zato bo Avstrija npr. tudi morala odpraviti tak nacin pobiranja cestnin (tisti senzorji nad AT avtocestami, ki so vas v eni temi o radarjih begali, pocno s tovornjaki prav to). Slovenija se torej premocrtno in nizkostroskovno prilagaja EU smernicam?

Ekonomska upravicenost? Ali ni to stvar DARS? Ali pa lahko jaz ocenim ali je ekonomsko upravicena morebitna menjava Polzevega dvokolesnika?

Ce nas bo nova vladna koalicija kupila z vinjetami (predvidevam, da smo forumai pac precej na cesti in AC), se bo lahko skozi naselja vozilo tudi cez sto, saj bodo morale ob slovenski splosni kulturi vse policijske patrulje varovati izvoze z avtocest, zaradi cesar bo "gneca proti Primorski" se vecja, saj dokazovanje, da vinjete ni, popisovanje prekrskarja in izdaja placilnega naloga traja dlje kot le pobiranje cestnine (kjer je, mimogrede, tudi vec placilnih mest kot bo lahko na vsakem izvozu modrih patrulj). Ali pa bo SI postala en ogrooomen prometni zamasek in bodo zaradi funkcioniranja drzave patrulje odpoklicali. V tem primeru vam ze zdaj lahko kaj povem o ekonomski upravicenosti poteze.

In ce bodo pridno mitnice hitro podrli, bomo lahko davkoplacevalci kaj kmalu placali nove ali pa se bo DARS sesul in bomo spet se vecje kredite z vzdrzevanje prometnih povrsin najemali.

Povzetek: V bistvu dobra ideja! :hmm: :wacko:

Objavljeno

Jaz pa ne bi bil tako negativno razpoložen do te ideje. Če zadeva funkcionira v Avstriji, na Češkem in še kje, zakaj ne bi v Sloveniji. Kar se tiče vožnje brez vinjet po avtocesti, se to reši z ustrezno visoko kaznijo - verjetno se bo kdo izmuznil ampak tisti, ki bo dobil, bo hudo plačal.

Poleg tega je gradnja cestninskih postaj izredno draga in nov prostor za korupcijo pa še zastoji nastajajo.

V bistvu pa, kolikor razumem, naj bi bile vinjete zgolj za vmesno obdobje, ko se bo cestninjenje uredilo glede na dejansko prevožene kilometre in takrat bodo cestninske postaje tako ali tako odpadle. Mislim, da to že pripravljajo v Nemčiji ali pa celo že deluje, samo ne me vprašat kako.

Objavljeno

V Nemčiji (še) nimajo cestnin - razen morda za tovornjake.

In moje mnenje je, da bi tako moralo biti tudi v Sloveniji. Cestnino plačamo že ob registraciji in prepričan sem, da cest z osebnimi avti in motornimi kolesi ne 'potrošim' nič več kot to.

Glede na količino tovornega prometa čez Slovenijo pa bi že zdavnaj morali uvesti sistem, podoben temu, ki ga imajo v Avstriji - avtomatsko obračunavanje cestnin glede na dejansko uporabo avtocest - za tovornjake nad 3.5t.

S tem bi vsi pomisleki glede EU postali čisto odveč. :)

lp, D.

Objavljeno
V bistvu pa, kolikor razumem, naj bi bile vinjete zgolj za vmesno obdobje, ko se bo cestninjenje uredilo glede na dejansko prevožene kilometre in takrat bodo cestninske postaje tako ali tako odpadle. Mislim, da to že pripravljajo v Nemčiji ali pa celo že deluje, samo ne me vprašat kako.

podobno, kot center Londona.

kamere in OCR - ko se pelješ na nekem odseku, ti prebere tablico in ti potem pošlje račun. plain & simple.

ploblem take reshitve pa je: zasebnost in akumuliranje podatvko v kakšni zbirki podatkov in potem morebitna zloraba teh podatkov preko vlomov in kraje zapisov.

no, po drugi strani - nehajmo paranoizirati, gospod SymRu ;)

Objavljeno

Kakorkoli, nekaj bodo morali rešiti. V Sloveniji je predvsem preveč odsekov, kjer plačevanje cestnine ni pošteno. Še najbolj urejeno je iz Ljubljane proti morju, vsi ostali odseki pa se ne zaračunavajo na pošten način. In pri vsem skupaj jo najslabše odnesemo domačini. Za tujce je pošteno, ker prepelje celoten odsek, mi se moramo pa voziti po stranskih cestah ali pa zapravljati po nepotrebnem.

In prej ali slej bi morali ukiniti plačevanje za avtoceste. Ker kje je tu sploh poanta? Plačaš uporabo cest pri registraciji, za avtoceste pa ne velja. Idiotizem! A potem to niso ceste, oziroma, ali so rezervirane samo za izbrance, ki so pripravljeni plačevati še dodaten davek, raja naj se pa vozi po razsutih regionalkah z vse bolj ostrimi hitrostnimi omejitvami in povečano kontrolo s strani policije. :BUA:

Objavljeno

Jest takoj kupim vinjeto.

Mislim, da bi to po drugi strani tudi razbremenilo regionalne ceste (kar je meni vsec). Pol nima vec smisla za tiste ta sparovne da hodijo na morje po ta stari cesti.

@desert: V Avstriji tudi ne preverjajo na vsakem koraku ali imas vinjeto ali ne. Mene provzaprov do sedaj se nikoli niso. Vem pa tudi, da je kazen 1200 EUR (ce se v tocnem znesku motim me popravi, Ice) oz. 200 EUR za nakup zacasne nalepke. In v tem je vsa fora. Ce je kazen za neuporabljanje nalepke zadost velika, da jo 5x preplacas ce te dobijo samo enkrat v celem letu, potem pac kupis nalepko. Stroski vzdrzevanja avtocest se tudi posledicno znizajo, ker ni treba najemat studentov da zdijo v tistih kocicah.

Objavljeno

Jest mislm, da tolk kolkor smo na cesti, da so vinjete zakon :OK: Plačaš tisto za ceu let in pol se ne obremenjuješ al se cestnina zviša, kolk dnarja na mesec zmečeš za cestnino ko moraš potovat v Maribor ali Koper,....

Tko da, sem absolutno za vinjeto :yea1:

Objavljeno

Se popolnoma strinjam.Vinjete DA!!!Žal pa na vinjete ne bo pristal DARS, saj se jih je že v preteklosti branil z pojasnilom, da ne bodo dobili skoraj nič v primerjavi s sedaj.

Pa vendar bi taisti morali upoštevati (ki tako goreče razlagajo plačilo po kilometru) da v primeru popravil na avtocesti, tiste kilometre odštejejo.Prav tukaj pa nam dobesedno lažejo o plačilu po kilometru za avtoceste.

In DARS je dejal na lanski plan Hrvaške o 3X več narejenih novih avtocest:

-zanesljivo bodo nekvalitetne,v Sloveniji pa gradimo kvalitetne avtoceste,zato se plan ne da povečati?????

KVALITETNE?????

Tako nekvalitetnih avtocest ki jih gradijo pri nas,verjetno ne gradijo nikjer.Popravljajo jih najkasneje po 2 letih, poleg tega pa ne vem če imajo še sploh kje dražje gradnje.

Zoran

Objavljeno

Dave te bom popravil po lastnih izkusnjah.

Pred dobrim letom sem se peljal iz LJ preko Sentilja v Gradec al Grac al ka vem kako se rece.Ker so nekateri dopovedovali da ne rabim vinjete smo se jasno veselo peljali.Do tja vse OK , ceprav se mi je zdelo sumljivo k so ble oznake na benz pumpah da prodajajo vinjete.Ampak dobr.

A ko sem se vracal je bilo do meje vse fino potem pa mi je serasta Avstrijska zandarka namest dobr dan al pa passeport bitte rekla zadircno : vo ist vinjete. :nono:

Men pa cmok u grlu a. :wacko:

Vzame dokumente , parkiras ob strani , gres z njo u mitnico kjer pa ti predlozi supresse.Imajo izpisano tablico kjer se kazni zacnejo od "mojih "120 eurov PA VSE DO 4.000. :blink:

Ceprav sm se zgovarju da sm zapelu na autobahn na zadnjem odcepu pred mejo ni pomagalo nic. O:-)

Od takrat naprej vedno in povsod villkomen vinjete. :yea1:

Pa srecno !

Objavljeno

jaz sem absolutno za vinjete. Danes je bilo celo receno na eni od komercialnih televizij, da se zdajsnja vlada vsaj v tem prehodnem casu zavzema za preusmeritev prometa iz regionalnih cest na avtoceste (mogoce samo za tovorni promet ? op.p.).

To je vsekakor spodbudno, ker prejsnje mnenje vlade in DARSA je bilo, da je avtocesta luksus. S kolegi se namrec skupaj vozimo v sluzbo in smo povprasali na DARS ali razmisljajo o uvedbi delavskih (beri: mesecnih) cestnin. Odgovor je bil, da je avtocesta namenjena nadstandardnem prevozu iz kraja A v kraj B in ne voznji na delo, ter da lahko za voznjo na delo uporabljamo regionalne ceste. :angry2: Kadar sem z motorjem se tega rad drzim, z avtom pa :wacko:

Objavljeno
Ekonomska upravicenost? Ali ni to stvar DARS? 

Vinjet verjetno ne bo, ker bi bila cena zagotovo preko 30KSIT, da bi se vsaj enako denarja nateklo v državno blagajno, kot se ga sedaj.

Drugi razlog, ki pa je verjetno še bolj pomemben, pa je socialne narave. Kam bodo pa dali vse pobiralce cestnine? Ne vem, če si vlada upa privoščit še toliko več brezposelnih v evidenci. Vsaj stara vlada si je na tak način kupovala socialni mir, ko bi npr. vsaj za dajanje listkov na primorski avtocesti lahko postavili avtomate.

No ja, mogoče je pa prav v tem poanta vsega. Bolje sedaj na začetku mandata zmetat ljudi na cesto, kot pa leta 2008 pred volitvami, ko naj bi uvedli elektronsko cestninjenje.

Objavljeno
Dave te bom popravil po lastnih izkusnjah.

...

No evo. Hvala za popravek. Ce damo mi kazen 4000 EUR, bodo tudi vsi kupili letno vinjeto in ne bo potrebe po nekem norem policijskem nadzoru.

@Bono: Takoj placam 30.000 SIT za enoletno nemoteno uporabo cestnin. To je...kaj... 15x na leto it na primorsko ali v maribor... Takoj sem za.

Kar se tice socialnega problema - menim da ni resljiv tako da zaposlis gomilo studentov na sezonska delovna mesta.

Objavljeno

Ma kakšnih 30.000 SIT? A se hecate? V Avstriji so avtoceste veliko boljše in daljše in cena je pod 30.000 SIT.

IN UPAM, DA BO ZA MOTORISTE DRUGAČNA VINJETA KOT ZA AVTOMOBILE. :fight2: :fight2: :fight2: :fight2: :fight2:

Poglejte sliko:

Objavljeno

ah kaj pa vem .. se vsaj ne bo treba na 5km ustavljat/zmanjševat hitrost na 40kmh(=ustavljat) in se boš res lahko "peljal" po AC...

sicer pa ne vem zakaj delajo tolk velko rabukko .. večji problem so tovornjaki, katere bi morali vsi ti vrli policisti preusmerjati na AC, da se lokalne ceste razbremenijo...ampak :topic:

Objavljeno

Drugi razlog, ki pa je verjetno še bolj pomemben, pa je socialne narave. Kam bodo pa dali vse pobiralce cestnine? Ne vem, če si vlada upa privoščit še toliko več brezposelnih v evidenci. Vsaj stara vlada si je na tak način kupovala socialni mir, ko bi npr. vsaj za dajanje listkov na primorski avtocesti lahko postavili avtomate.

No ja, mogoče je pa prav v tem poanta vsega. Bolje sedaj na začetku mandata zmetat ljudi na cesto, kot pa leta 2008 pred volitvami, ko naj bi uvedli elektronsko cestninjenje.

Pa saj teh pobiralcev cestnine ne more biti veliko, pomoje ne bistveno več kot 100. Ti pa se lahko zaposlijo v policiji, ki ji primanjkuje kadra na šengenski meji :P

Kar se tiče vinjet je jeba samo ta, da je bilo že toliko milijard zmetanih v te bedaste cestninske postaje, da se zdaj človeku zdi kar škoda, da bi jih ukinli :grrr

Objavljeno

Karkoli novega bodo sprejeli, ne bo nič dobrega za nas, v to bodte prepričani. Avtoceste pa itak uporabim samo v skrajnem primeru, tko da zarad mene vinjete ali pa ne.

Objavljeno
Karkoli novega bodo sprejeli, ne bo nič dobrega za nas, v to bodte prepričani. Avtoceste pa itak uporabim samo v skrajnem primeru, tko da zarad mene vinjete ali pa ne.

Kaj pa če se bo kak "pametni" uradnik spomnil, vlada pa bo sprejela, da je potrebno vinjeto za vožnjo po avtocestah obvezno kupiti pri registraciji avtomobila.

:ninja: :ninja: :ninja: :ninja: :ninja: :ninja: :ninja: :ninja: :ninja:

Tadej

Objavljeno
Kaj pa če se bo kak "pametni" uradnik spomnil, vlada pa bo sprejela, da je potrebno vinjeto za vožnjo po avtocestah obvezno kupiti pri registraciji avtomobila.

  :ninja:  :ninja:  :ninja:  :ninja:  :ninja:  :ninja:  :ninja:  :ninja:  :ninja:

Tadej

Tega Janša ne bi nardil. Ta trenutek pač preveč pazi na svoj image.

Objavljeno

Situacija s cestninami ni tako enostavna kot morda izgleda.

1. EU zahteva plačevanje cestnine po dejansko prevoženih km. Želijo tudi vzpostaviti enotno plačevanje cestnin za celo EU z enim sistem. To bo sicer še nekaj časa trajalo, vendar vinjete so preteklost in jih bodo morali ukiniti tudi tisti, ki jih imajo. Vinjete so obenem nek kvazi-solidarnostni sistem, kjer tisti ki se malo vozijo, subvencionirajo tiste, ki se veliko vozijo.

2. Stroški pobiranja cestnin znašajo okrog 25% od vsega zbranega denarja.

3. Gradnja, vzdrževanje in posodabljanje (varnostni sistemi v predorih, spremenjljivi znaki za opozorila, nadzorni sistemi..) avtocest so zelo dragi in če nočemo vse delati na kredit (ki ga je tudi treba enkrat odplačat) je pač treba zbrati toliko denarja.

4. Hrvati so seveda hitro zgradili avtoceste, vendar večino na koncesijo. Lastnik avtoceste bo za naslednjih xx let (ponavadi je to 20 - 30 let) neka tuja firma, ki je sfinancirala in zgradila cesto in bo seveda pobirala cestnino, da dobi vloženi denar nazaj in seveda da potegne iz tega tudi dobiček.

Objavljeno

Osebno zagovarjam nalepke.

Tudi, če bi bile po 50000 tolarjev, ker na avtocestah zavozim več denarja, pa pazim, da zginem dol med CE in LJ in v Razdrtem tudi.

EU bo nekoč uvedla nekaj satelitskega za kasiranje. Do takrat bodo pa nalepke čisto v redu. Jih je lažje ukiniti, kot pa zidati in podirati cestninske hišice.

In tudi za nepravičnost, vsaj izredno hudo, ne gre, če bodo na trgu tudi nalepke za en teden, en mesec in eno leto, denimo.

Če ne navoziš za letno nalepko, pač kupiš tedensko ali pa mesečno za teraj, ko boš rabil.

Poleg tega za imetnika letne nalepke ni nujno, da vsak dan v letu prekrižari čisto cel avtocestni križ naš.

Objavljeno
Kaj pa če se bo kak "pametni" uradnik spomnil, vlada pa bo sprejela, da je potrebno vinjeto za vožnjo po avtocestah obvezno kupiti pri registraciji avtomobila.

  :ninja:  :ninja:  :ninja:  :ninja:  :ninja:  :ninja:  :ninja:  :ninja:  :ninja:

...

Tako je tistega možakarja iz prometnega ministrstva včeraj v dnevniku bilo tudi razumeti. In zato hvala qrcu, da se vinjet otepajo in bo plačilo toliko kolikor porabiš. Seveda se mi Londonski sistem gnusi.

Sicer pa, a ni sedanji ABC ravno to, o čemer govorijo?

Torej ostanejo mitnice, le da imajo vse rampe ABC senzorje in ni nič več študentarije not.

Bodo pa cestnine za motorje enake kot za dvosledna vozila. V nasprotno ne verjamem, dokler ne vidim. So pri nas pač še vedno brihtne buče ta glavne!

Objavljeno

Očitno sem bil rahlo narobe razumljen. Tudi jaz "takoj kupim vinjeto", saj sem napisal, da bi nas s tem vlada kupila. A to je precej ozko gledišče, precej samovšečno. Uvedba bi bila dobra ZAME. Pa še to le kratkoročno.

Če je obstoječi sistem že tako dolgo v uporabi ne razumem zakaj ne bi mogel zdržati še do uvedbe "dokončne" rešitve, ki jo predvideva EU. O tem je bilo v prejšnjih objavah že precej napisanega. Ali pa bomo tudi na področju pobiranja cestnine ubrali pot registrskih tablic in potnih listov?

Hrvaška je zgolj Istarski ypsilon gradila s koncesijo, pobirati pa smejo le za Učko (poglejte si kje se je gradnja omenjenega ipsilona ustavila). Kar so proti obali zgradili v preteklih letih je večinoma kredit (v spominu imam številko 60% a lahko, da se motim), ki ga bo veselo odplačevala tudi slavonska kmetica, ko jo bodo vprašali koliko sladkorne pese je lani prodala. Ne recite, da so tiste ceste kakovostno narejene.

Tisti, ki vpijete čez kakovost SI avtocest verjetno ne poznate grških, španskih in portugalskih. Je pa res, da se je pametno zgledovati po najboljših, to priznam.

Torej, vinjeta je "čist kul stvar" ZAME, ZATE in za one, ki delamo kilometre po Sloveniji. Ni pa pravična in v skladu s smernicami "kolikor kilometrov - toliko denarja."

V DE razmišljajo (morda so nehali in že kaj naredili) o cestninjenju, podprtem z GPS (oz. bodočim Galileo).

V razmislek o preusmeritvi tovornega prometa na avtoceste pa velik napis ob AC blizu Pamplone v Španiji (nekaj v tem stilu): Pamplona: osebna vozila 1,70 €, tovornjaki 0,79 €. Hmmm? Ooooo, toooo paaaa neeeeee!!!!!

Objavljeno
Če je obstoječi sistem že tako dolgo v uporabi ne razumem zakaj ne bi mogel zdržati še do uvedbe "dokončne" rešitve, ki jo predvideva EU.

Vidis, ze tukaj se ne strinjava. Mislim da sistem ze sedaj ne funkcionira. Pa ne samo z mojega stalisca. Dovolj je, da si izberes katerikoli vikend in se odpravis po stari cesti na morje. Ce ne srecas vsaj dveh kamionov (tudi s tujo registracijo) ti dam takoj za pivo. Kamioni se nimajo kej vozit po reg. cestah med vikendi. Pa se. Ker se jim to bolj splaca. Tako gre to na jetra meni, ker je moje zivljenje bolj ogrozeno in verjetno tudi drzavi, ki ne dobi cestnin od njih. Drzavi se splaca vinjeta tudi zato ker ji potem tezje ocitamo da ni drugih asfaltiranih cest kot avtocest med dolocenimi kraji (npr. grosuplje - visnja gora), ceprav bi po zakonu morale bit.

...

V razmislek o preusmeritvi tovornega prometa na avtoceste pa velik napis ob AC blizu Pamplone v Španiji (nekaj v tem stilu): Pamplona: osebna vozila 1,70 €, tovornjaki 0,79 €. Hmmm? Ooooo, toooo paaaa neeeeee!!!!!

No ja, tudi tukaj sem takoj kupljen - ce recemo: VSE tovornjake na tovorni vlak pa skoz Slovenijo.

Objavljeno

Hola!

Dave, se strinjam, jetra so občutljiv organ, tudi (zlasti) moja. Pa mi nič ne pomaga, žal. Pred nekaj leti je vlada hotela uzakoniti prav točno to, kar predlagaš in bi bilo tudi po mnenju mnogih (ne le IMHO) pametno in zaželjeno: VSE tovornjake (nad 3,5 t) preselit na AC - kjer je možnost, seveda - na navadnih nimajo kaj iskati; ne samo zaradi gužve ki jo tam delajo ampak tudi zaradi uničevanja lokalnih cest, ki niso tako zgrajene kot AC in zlasti zato ker potem za lokalna popravila nikoli ni denarja ali pa so tako grdo pokrpane da nam gre (zlasti motoristom) lahko samo še na jok...

A to je bil račun brez krčmarja, ups, brez tovornjakarskega lobbyja, ki je demonstativno zaprl nekaj cest in javnosti v TV ekrane sporočil, da tako pač ne gre; ONI se pa že ne bodo vozili (in plačevali AC) če jim ne paše!!! Saj zaradi res blazno visokih cestnin ki veljajo v SLO jih v tem smislu razumem, a morali bi najti drugo rešitev, npr špansko, ampak ne, naša ljuba vlada je le cmeravo počepnila in rekla "no prav, pa se vozite kjer hočete, sam da bo mir pr bajti...". In zato je tko kot je, ko noben ni zadovoljen, cesnine pa so med najdražjimi v Evropi, hitrost gradnje pa... za zjokat...

Torej podpiram vinjete in nočem slišat izgovora, da je to dobro samo za nas, uporabnike cest, za graditelje pa ne - larifari, če to dela v Avstriji, Švici itd itd potem lahko tudi pri nas, a ne?!?!?! Priznam pa, da se zna zgodit, da bo kakšna debela rit zaradi tega ostala brez stolčka, ja... in tukaj vidim glavni problem.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!