Skoči na vsebino

Prezimovanje motorja + akumulatorja


MOTO AKUMULATOR  

256 članov je glasovalo

  1. 1. MOTO AKUMULATOR ČEZ ZIMO ..... ?

    • Pustim v motorju
    • Pustim v motorju in odklopim
    • Vzamem z motorja in ga shranim


Priporočene objave

Objavljeno

obvestilo:

preden se spet zacne debata kako in kaj "pospraviti" motor za cez zimo priporocam studij prvih par strani te teme ali clanka.

Objavljeno

No pa vseeno eno vprašanje za znalce:

Nekje po lubenici se mi sprehaja spomin, da so mi fantje motoristi, ko sem bil še mlad pa zelen, razlagali, da kupijo v tujini neki spray, ki ga skozi filter vpihavaš toliko časa, da zamori mašino. Tako naj bi se motor takrat konzerviral.

Se mi je to sanjalo, ali so včaih res kaj takega prodajalo, mogoče še danes???

Objavljeno

Nekoč smo tudi nekaj govorili o stabilizatorjih bencina. Američani o tem vedno govorijo, pri nas pa prevladuje mnenje, da je naš bencin boljši in da stabilizatorja ni potrebno dodajati. Zdaj sem pa zasledil reklamo, da tudi pri nas v nekem bolj ali manj uporabnem kompletu za nego motorja čez zimo prodajajo Motorexov stabilizator goriva. Torej? Potrebno ali ne?

Objavljeno (popravljeno)
Nekoč smo tudi nekaj govorili o stabilizatorjih bencina. Američani o tem vedno govorijo, pri nas pa prevladuje mnenje, da je naš bencin boljši in da stabilizatorja ni potrebno dodajati. Zdaj sem pa zasledil reklamo, da tudi pri nas v nekem bolj ali manj uporabnem kompletu za nego motorja čez zimo prodajajo Motorexov stabilizator goriva. Torej? Potrebno ali ne?

In daš potem za stabilizator toliko, kot bi dal za nov tank bencina?

Pa še vprašanje: Imate dejansko potrebo po tem stabilizatorju, ali se vam samo zdi, da ga morda rabite??

Popravljeno . Popravil YZFgeorge
Objavljeno

ce ze ravno kdo cuti potrebo po metanju denarja skozi okno (jah no, ne glih, celo deluje ;) ) potem priporocam pri prvem tankanju naslednje leto eno dozo "cistilca" za tank in celoten bencinski sistem (pipica, sita, tank, cevke, razplinjaci...). se lepo vlije v tank in se zvozi. naj bi ocistilo vse cevke in razplinjace umazanije, katera se nabere preko zime. sicer ne morem to 100 odstotno zagotoviti vendar crknilo tudi ni nic.

@ horjo: tiste stabilizatorje lahko pozabis. raje glej, da je tank lepo poln svezega bencina, ko zakurblas zadevo. ali pa samo dolijes razliko benca, ki izhlapi cez zimo. ;)

Objavljeno
@ horjo: tiste stabilizatorje lahko pozabis. raje glej, da je tank lepo poln svezega bencina, ko zakurblas zadevo. ali pa samo dolijes razliko benca, ki izhlapi cez zimo. ;)

He, he, Ice, hvala za nasvet, vendar mislim, da ga ne bom rabil. Vsaj upam, da ne bo skupaj več kot mesec snega na cestah. Tisto z WD40 bom pa enkrat te dni izvedel in občasno preko zime izvajal. Bolje čez zimo prašen in pocast bike, kot pa spomladi ves zoksidiran.

Moja konzervacija bo zgledala tako, da grem v sredo premontirat nove gumice, ki bi morale zdržati tja nekam do aprila/maja.

LP HHV :D :D

Objavljeno

Še nekaj nasvetov z moje strani, upoštevaje dejstvo da je že veliko stvari bilo omenjenih-skratka skušal bom ne ponavljat že izrečenih dejstev!

- pranje motorja je obvezni del konzervacije pri čemer se motor posuši najboljše tako da se opravi še za pranjem motorja, vožnja. Po navadi le-to naredim na avto-cesti, kjer hitrost vetra in vibracije opravita svoje

- zadnja vožnja mora biti vsaj 15-20 km, tako da motor pred konzervacijo, doseže delovno temperaturo

- motor v garaži pustim da se ohladi na zmerno temperaturo nakar zamašim odprtine za zrak in sicer spredaj kjer vleče preko filtra zrak za mašino in zadaj na auspuhu. To opravim podobno na tak način kot naše stare mame delajo s steklenicami za ozimnico/ celofan in gumice- pri ohlajanju celofan potegne navznoter/

- v kolikor se gume motornega kolesa dotikajo tal, povečaj pritisek za 0,5 bara

Objavljeno
Kaj pa vsi tisti ki perete motorje; a jih OBRISETE z mokro cunjo al jih kar s cevjo prespricate?

Do sedaj sem svojga vedno obrisal z mokro jelenovo kozo ker se nekako ne morem znebit obcutka da pri spricanju ne bi voda prisla v kake zakotne dele ki jih morda sploh ne poznam oz. ne bi mogel zravn prit pa namazat!!

Sm pa ze vidu primere k motor kar s streifiksom prespricajo.

Motor ni avto. In zato "šlauf" ali pa celo "štrajfix" ob motorju nimata kaj delat. Razen pri cross motorjih.

Najmanj kolesni ležaji ti bodo za prihranitev teh brutalnosti zelo hvaležni.

Objavljeno

js pa vedno s šlavfom pa z gobo sperem vsaj ta glavno umazanijo dol. Pomoje da s tem ne moreš ničesar poškodvat sam mal moraš pazit da ne špricaš glih po semeringih od vilc pa od sprednje osi. Ja pa počakat morš da se ti diski shladijo če si se prej vozu ker jih lohk s škropljenjem z mrzlo vodo ferdirbaš <_<

Objavljeno

Danes je v Financah članek o pripravi motorja na zimo!

Nekaj napotkov:

Verigo očistiti z bencinom, da ne rjavi. :OK:

Iz vplinjačev spustiti bencin in vanje naliti novega. :?

Vsak mesec malo prižgati. :hmm:

Ne vsega verjet, kar piše!!! :angry:

Objavljeno
Danes je v Financah članek o pripravi motorja na zimo!

Nekaj napotkov:

Verigo očistiti z bencinom, da ne rjavi. :OK:

Iz vplinjačev spustiti bencin in vanje naliti novega. :?

Vsak mesec malo prižgati. :hmm:

Ne vsega verjet, kar piše!!! :angry:

Pa kdo je spet take kozlarije naklobasal???

Objavljeno

Miloš Milač v sodelovanju z AS Domžale! :OK:

Objavljeno
Miloš Milač v sodelovanju z AS Domžale!  :OK:

:lol1: .....o ASS Domzale vedno kaj novega..... in to ti je uradni zastopnik za motocikle :blink: :doze: :rolleyes: ......:BUA:

Objavljeno

sej človek ne ve komu verjet.....še dobro da je MS :D

Objavljeno
:lol1: .....o ASS Domzale vedno kaj novega..... in to ti je uradni zastopnik za motocikle :blink: :doze: :rolleyes: ......:BUA:

jah človek bi rad čim več prodal :D

Objavljeno

Mislim, da bi se spodobilo napisati en konkreten odgovor na to temo.

Objavljeno
Mislim, da bi se spodobilo napisati en konkreten odgovor na to temo.

a mogoče obstaja članek o tem na prvih straneh....če ni bi se spodoblo da kdo kaj objavi...mogoče tudi če članek je bi lahko napisali novejšo različico...članek bom namreč z veseljem prebral...

Objavljeno
a mogoče obstaja članek o tem na prvih straneh....če ni bi se spodoblo da kdo kaj objavi...mogoče tudi če članek je bi lahko napisali novejšo različico...članek bom namreč z veseljem prebral...

in se zate: Motosvet clanek

.......lahko tudi preberes prvih par strani te teme......

Objavljeno

Danes pošljem moj ODMEV na Finance.

Moram še pregledati za morebitne slovnične napake, drugače pa pošljem tole -- upam, da ne bo kdo preveč zameril, ker nisem izrecno citiral "njegovih" idej, kot so bile zapisane v tejle temi...

Odmevi

Za motor poskrbite jeseni, da bo spomladi v dobrem stanju

V članku »Za motor poskrbite jeseni, da bo spomladi v dobrem stanju«, ki je bil 14. oktobra objavljen v Financah, novinar Miloš Milač s pomočjo vodje Hondinega servisa v družbi AS Domžale, Primožem Vindišarjem, svetuje lastnikom dvokolesnih jeklenih konjičkov, kako pripraviti motocikel na zimo oziroma na obdobje nekajmesečnega mirovanja.

Kljub temu, da je članek nastal v sodelovanju s strokovnjakom, začuden ugotavljam, da je nekaj nasvetov nepopolnih oziroma celo napačnih in utegnejo imeti na dvokolesnega ljubljenčka (in lastnikov žep) ravno obraten učinek od želenega. Pa pojdimo po vrsti.

Rezervoar za gorivo je potrebno do vrha napolniti (in zaradi izhlapevanja bencina po potrebi med mirovanjem dopolniti) le v primeru, ko je posoda kovinska oz. aluminijasta. V primeru, da imamo opravka s plastičnim tankom, bo dosti bolje, da ga popolnoma izpraznimo, da ne postane porozen!

V nadaljevanju g. Vindišar svetuje uporabo bencina za čiščenje verige, kar naj bi preprečilo rjavenje. Veriga morda res ne bo zarjavela, jo bomo pa uničili (in seveda morali kupiti novo) iz drugega vzroka: bencin bo poleg členkov in umazanije »izdatno« razmastil tudi X- oziroma O-ringe. Tesnila se bodo pod vplivom agresivnega bencina posušila, preperela in s tem izgubila svojo funkcijo. Če verigi svojega motocikla (in svojim financam) ne želite slabega, se raje odločite za uporabo dosti manj agresivne nafte ali, še bolje, komercialnega čistila za verige od kakšnega znanega proizvajalca »moto kozmetike«.

Ideji o odstranitvi in sprotnemu polnjenju akumulatorja se pridružujem, a s pripombama, da je potrebno paziti, da izberemo polnilec, ki deluje na pravilni »amperaži« (da ni premočen, kot znajo biti avtomobilski!), ter da je idealno, če akumulator pospravimo v topel prostor (idealno nad 15 stopinj celzija), v katerem je temperatura čim stalnejša. Težko pa se pridružim nasvetu na to temo, ki pravi, da naj motor »mesečno prižgemo in z dodanim plinom pustimo v teku od tri do pet minut«. Svetovano obdobje je namreč prekratko, kar ima negativen učinek na stanje motocikla iz dveh plati. Prvič, akumulator z vsakim zagonom močno obremenimo in s tem v določeni meri seveda izpraznimo. Sicer je seveda odvisno od tipa motocikla, a povprečno gledano tri do pet minut ni dovolj, da bi se akumulator »opomogel od štartnega šoka« in poleg tega še dodatno napolnil (kar naj bi bil, kot razumem, povod k mesečnemu zaganjanju motorja). Drugič, v izpušnem sistemu se pri tako kratkem časovnem obdobju nabere kondenz, ki v kombinaciji z izpušnimi plini – v primeru železnih krivin in loncev – povzroči tako nezaželeno korozijo. Če že nimate polnilca akumulatorja je tako priporočljivo motor vsake toliko zagnati in a) pustiti teči dlje časa, da se motor segreje na delovno temperaturo in prežene vlago iz izpuha ali b ) to storiti na lep sončen zimski dan in se po čim manj posoljenih cestah zapeljati vsaj štirideset ali petdeset kilometrov. Če boste upoštevali zadnji nasvet, si boste (v idealnih razmerah) po vožnji ponovno vzeli nekaj časa in motor oprali, posušili in – kot na začetku prezimovanja – ponovno poskrbeli za njegov miren počitek.

Kar se tiče nege uplinjača večina svetovnih proizvajalcev priporoča, da odstranimo svečke in (namesto bencina, kot je bilo predlagano) v vsak valj vlijemo žličko motornega olja. Za enakomerno porazdelitev le-tega motor v prestavi (in ugasnjenega) porinemo kakšen meter ali dva, da se agregat »zavrti«. Svečke privijemo nazaj in zadeva je končana.

Nasvetom iz članka pa bi poleg zgoraj zapisanih popravkov lahko v svojem imenu dodal še kakšnega, da odmev ne bo zvenel le kot kritika temveč tudi pozitivno in dobronamerno.

Škodovalo ne bo na primer, če za zimo pripravljen motocikel, ki ga parkirajte v prostoru s čim manj temperaturnimi nihanji, pokrijete z zrakopropustnim pokrivalom, lahko kar rjuho. Nastajajoča vlaga se tako ne bo zadrževala na motorju ampak bo lahko izpuhtela v zrak.

Če vam ni škoda denarja, po zimskem spanju (torej spomladi pred prvo vožnjo) zamenjajte olje in filter ter bencin (v primeru seveda, da imate kovinsko posodo za gorivo in posledično, po zimi, poln tank goriva). Olje bi naj menjali tudi pred prezimovanjem, saj naj bi v rabljenem olju nastajale kemične spojine, ki lahko negativno reagirajo s snovmi v agregatu.

In nenazadnje, malo za šalo in malo za res: ne motorju ne lastnikovi duši ne more škodovati kakšen ljubeč pogled, dotik ali (v skrajnem primeru tudi) pogovorček s »spečo makino«. In ne pozabite, ko spečo princeso spomladi obudite k življenju, prvih nekaj kilometrov prevoziti pazljivo in predvsem do bencinskega servisa, kjer preverite pritisk v pnevmatikah in zamenjajte vsebino oz. napolnite posodo za gorivo.

Motoristični pozdrav,

Peter Baloh

urednik motosvet.com

PS: Če bi še kaj dodali / odstranili / popravili, tja nekje do 14:00 pošljite PM ali odgovorite v tole temo...

Objavljeno (popravljeno)
Kar se tiče nege uplinjača večina svetovnih proizvajalcev priporoča, da odstranimo svečke in (namesto bencina, kot je bilo predlagano) v vsak valj vlijemo žličko motornega olja. Za enakomerno porazdelitev le-tega motor v prestavi (in ugasnjenega) porinemo kakšen meter ali dva, da se agregat »zavrti«. Svečke privijemo nazaj in zadeva je končana.

1) Kaj imajo uplinjači z odvijanjem svečk in žličko olja v cilindru?

2) Avtor je pisal o tem, da je treba uplinjače izpraznit in napolnit z novim benzom. Ne o tem, da je treba bencin v cilinder vlivat. .........Uplinjače je treba, če je možno, izpraznit in prazne pustit (opp).

3) Veriga, ki jo boste oprali z bencinom in nato ne izdatno namazali, bo vsekakor začela rjaveti.

Popravljeno . Popravil YZFgeorge
Objavljeno
Kar se tiče nege uplinjača večina svetovnih proizvajalcev priporoča, da odstranimo svečke in (namesto bencina, kot je bilo predlagano) v vsak valj vlijemo žličko motornega olja. Za enakomerno porazdelitev le-tega motor v prestavi (in ugasnjenega) porinemo kakšen meter ali dva, da se agregat »zavrti«. Svečke privijemo nazaj in zadeva je končana.

1) Kaj imajo uplinjači z odvijanjem svečk in žličko olja v cilindru?

2) Avtor je pisal o tem, da je treba uplinjače izpraznit in napolnit z novim benzom. Ne o tem, da je treba bencin v cilinder vlivat. .........Uplinjače je treba, če je možno, izpraznit in prazne pustit (opp).

3) Veriga, ki jo boste oprali z bencinom in nato ne izdatno namazali, bo vsekakor začela rjaveti.

1) shit šele zdaj sem pogledal kaj sem tam napisal... :SS se vidi da sem ob pol treh zjutraj tole klamfal skupaj... :o

2) bom dodal

3) bom popravil

Še idej / komentarjev, please...

Objavljeno

Nova verzija...

Odmevi

Za motor poskrbite jeseni, da bo spomladi v dobrem stanju

V članku »Za motor poskrbite jeseni, da bo spomladi v dobrem stanju«, ki je bil 14. oktobra objavljen v Financah, novinar Miloš Milač s pomočjo vodje Hondinega servisa v družbi AS Domžale, Primožem Vindišarjem, svetuje lastnikom dvokolesnih jeklenih konjičkov, kako pripraviti motocikel na zimo oziroma na obdobje nekajmesečnega mirovanja.

Kljub temu, da je članek nastal v sodelovanju s strokovnjakom, začuden ugotavljam, da je nekaj nasvetov nepopolnih oziroma celo napačnih in utegnejo imeti na dvokolesnega ljubljenčka (in lastnikov žep) ravno obraten učinek od želenega. Pa pojdimo po vrsti.

Rezervoar za gorivo je potrebno do vrha napolniti (in zaradi izhlapevanja bencina po potrebi med mirovanjem dopolniti) le v primeru, ko je posoda kovinska oz. aluminijasta. V primeru, da imamo opravka s plastičnim tankom, bo dosti bolje, da ga popolnoma izpraznimo, da ne postane porozen!

V nadaljevanju g. Vindišar svetuje uporabo bencina za čiščenje verige, kar naj bi preprečilo rjavenje. Če verige po čiščenju z bencinom izdatno ne namažemo, bo ne le zarjavela, temveč jo bomo uničili (in seveda morali kupiti novo) še iz drugega vzroka: bencin bo poleg členkov in umazanije »izdatno« razmastil tudi X- oziroma O-ringe. Tesnila se bodo pod vplivom agresivnega bencina posušila, preperela in s tem izgubila svojo funkcijo. Če verigi svojega motocikla (in svojim financam) ne želite slabega, se raje odločite za uporabo dosti manj agresivne nafte ali, še bolje, komercialnega čistila za verige od kakšnega znanega proizvajalca »moto kozmetike«.

Ideji o odstranitvi in sprotnemu polnjenju akumulatorja se pridružujem, a s pripombama, da je potrebno paziti, da izberemo polnilec, ki deluje na pravilni »amperaži« (da ni premočen, kot znajo biti avtomobilski!), ter da je fino, če akumulator pospravimo v topel prostor (idealno nad 15 stopinj celzija), v katerem je temperatura čim stalnejša. Težko pa se pridružim nasvetu na to temo, ki pravi, da naj motor »mesečno prižgemo in z dodanim plinom pustimo v teku od tri do pet minut«. Svetovano obdobje je namreč prekratko, kar ima negativen učinek na stanje motocikla iz dveh plati. Prvič, akumulator z vsakim zagonom močno obremenimo in s tem v določeni meri seveda izpraznimo. Sicer je odvisno od tipa motocikla, a povprečno gledano tri do pet minut ni dovolj, da bi se akumulator »opomogel od štartnega šoka« in poleg tega še dodatno napolnil (kar naj bi bil, kot razumem, povod k mesečnemu zaganjanju motorja). Drugič, v izpušnem sistemu se pri tako kratkem časovnem obdobju nabere kondenz, ki v kombinaciji z izpušnimi plini – v primeru železnih krivin in loncev – povzroči nezaželeno korozijo. Če že nimate polnilca akumulatorja je tako priporočljivo motor vsake toliko zagnati in a) pustiti teči dlje časa, da se motor segreje na delovno temperaturo in prežene vlago iz izpuha ali B) to storiti na lep sončen zimski dan in se po čim manj posoljenih cestah zapeljati vsaj štirideset ali petdeset kilometrov. Če boste upoštevali zadnji nasvet, si boste (v idealnih razmerah) po vožnji morali ponovno vzeti nekaj časa in motor oprati, posušiti in – kot na začetku prezimovanja – ponovno poskrbeti za njegov (in vaš) miren spanec.

Nasvetom iz članka pa bi poleg zgoraj zapisanih popravkov lahko v svojem imenu dodal še kakšnega, da odmev ne bo zvenel le kot kritika temveč tudi pozitivno in dobronamerno.

Škodovalo ne bo na primer, če za zimo pripravljen motocikel (ki ga parkirajte v prostoru s čim manj temperaturnimi nihanji) pokrijete z zrakopropustnim pokrivalom, lahko kar rjuho. Nastajajoča vlaga se tako ne bo zadrževala na motorju ampak bo lahko izpuhtela v zrak.

Če smo po duši nekaj »mehanika«, odstranimo svečke in v vsak valj vlijemo žličko motornega olja. Za enakomerno porazdelitev le-tega motor v prestavi (in ugasnjenega) porinemo kakšen meter ali dva, da se agregat zavrti. Svečke privijemo nazaj in zadeva je končana.

Če vam ni škoda denarja, po zimskem spanju (torej spomladi pred prvo vožnjo) zamenjajte olje in filter ter bencin (v primeru seveda, da imate kovinsko posodo za gorivo in posledično, po zimi, poln tank goriva). Olje bi naj menjali tudi pred prezimovanjem, saj naj bi v rabljenem olju nastajale kemične spojine, ki lahko negativno reagirajo s snovmi v agregatu.

In nenazadnje, malo za šalo in malo za res: ne motorju ne lastnikovi duši ne more škodovati kakšen ljubeč pogled, dotik ali (v skrajnem primeru tudi) pogovorček s »spečo princeso«. In ne pozabite, ko makino spomladi obudite k življenju, prvih nekaj kilometrov prevoziti pazljivo in predvsem do bencinskega servisa, kjer preverite pritisk v pnevmatikah in zamenjajte vsebino oz. napolnite posodo za gorivo.

Motoristični pozdrav,

Peter Baloh

urednik motosvet.com

Še kakšna napaka / ideja / predlog / kritika?

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!