Skoči na vsebino

Tehnika vožnje - nagib v ovinkih, speljevanje, uporabe zavor.. itd


thelegenda

Priporočene objave

 

18 minutes ago, DAMI34 said:

Pa ne pozabi, z @jvalantsva se skup peljala, in se ni zdelo, da je odkril vesolje napram meni (velja tudi obratno)

 

  Zakaj moras vedno to zvlect? Lej, sm kruzal zraven, a ves ali sm se peljal na polno al ne? Jaz zate ne vem, zato se ne grem takihle bedarij, ker smo sli enkrat na izlet, sej nism star 10 let! :)  Ojjejej....

Popravljeno . Popravil jvalant
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 12 minutami, jvalant pravi:

 Ne, porivanje krmila v ovinek je countesteering. Zdaj je rec taka, da mamo zbrko zaradi semantike, to z lahkoto priznam... Ni pa treba pojasnevati, ne spadam med pametne...  Ce z porivanjem v ovinek milslis na pregibanje, potem imas prav. Jaz ga razumem, pa tudi literatura pravi "push the handlebar" kot countersteering. In v vecini primerov je to pac pregibna tehnika, ne pa porivanje krmila. Tudi nisem edini z takim razumevanjem. Pa tudi noben problem mi ni priznati, da sem ga v tem primeru v kamen...

 

ne ne, porineš moped (drgač kot s krmilom ne gre, al pa z boki v ovinek, visiš pa kontra). Žal sem moral začeti uporabljati izraz porivanje krmila namesto mopeda v ovinek, ker se je bivši naš član Borut delal idiota pa najedal.

Kar te pa poznam, vem da govoriva eno in isto, le semantika je drugačna.

Začeli smo s porivanjem celega motorja/ pregibanje po tvoje v ovinek (telo gre kontra ovinku). S tem večamo naklon, nižamo težišče, prej lahko pride do zdrsa qa hkrati zmanjšujemo rajdni krog...itd..

Jaz vem da govoriva eno in isto z različnimi izrazi, toliko se že poznava.

Countersteering se pa večinoma zgosi sam od sebe ob pravilni vožnji v ovinek. V levo nikol ne vlečeš krmila z levo roko nazaj, ampak ga v bistvu porivaš...naj kar vsak poskusi pri sebi. Sem prilepil filmček ma ne en, dva.

 

pred 10 minutami, Shillien pravi:

1. velja pred vsem zate, si tipičen primer nekoga ki misli da ve vse o vsem, ko kdo nima istega mnenja ali te bog ne daj celo popravi pa letijo zbadljivke in neumnosti.

2. zakaj se je skoraj zložila? kako pri p*idi naj mi to vemo? lahko je šla narobe 1001 stvar, lahko je blo kaj na cesti, lahko pa je enostavno slab voznik (nevem, ne poznam) je pa 100% da se to ni zgodilo zaradi tega kar se je naučila na tečaju. To je isto kot ko kdo leti iz ride ki jo je pred njim in za njim z višjo hitrostjo prevozilo na tisoče motoristov potem je pa kriva rida ne pa voznik.

3. kako voziš ti nevem, kako vozi jvalant nevem, nobenega od vaju ne poznam, z nobenim se nisem vozil, ampak tu na forumo ne vozimo in v napisanem ma on prav ti pa narobe, tako enostavno je.

torej se ustavi, al te bom pa jaz.,

Navedi argumente, dejstva fiziko. Lapal pa ne boš. simpl konec.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

11 minutes ago, Shillien said:

1. velja pred vsem zate, si tipičen primer nekoga ki misli da ve vse o vsem, ko kdo nima istega mnenja ali te bog ne daj celo popravi pa letijo zbadljivke in neumnosti.

2. zakaj se je skoraj zložila? kako pri p*idi naj mi to vemo? lahko je šla narobe 1001 stvar, lahko je blo kaj na cesti, lahko pa je enostavno slab voznik (nevem, ne poznam) je pa 100% da se to ni zgodilo zaradi tega kar se je naučila na tečaju. To je isto kot ko kdo leti iz ride ki jo je pred njim in za njim z višjo hitrostjo prevozilo na tisoče motoristov potem je pa kriva rida ne pa voznik.

3. kako voziš ti nevem, kako vozi jvalant nevem, nobenega od vaju ne poznam, z nobenim se nisem vozil, ampak tu na forumo ne vozimo in v napisanem ma on prav ti pa narobe, tako enostavno je.

  No tule moram povedati, da je je nardila mala zbrka...   Pregibna tehnika in "porivanje krmila" je eno in isto. Ceprav je pregibna tehnika zmeraj pregibna tehnika, krmilo pa lahko porivamo pri countersteeringu ali ce tiscimo motor, ker je zmanjkal becina in ocitno tudi kadar vozimo pregibno tehniko.   Sicer sm za pregibno slisal tudi "odrivanje motorja".

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, jvalant pravi:

 

  Zakaj moras vedno to zvlect? Lej, sm kruzal zraven, a ves ali sm se peljal na polno al ne? Jaz zate ne vem, zato se ne grem takihle bedarij, ker smo sli enkrat na izlet, sej nism star 10 let! :)  Ojjejej....

dejstvo je, da nihče od naju ni izvajal znanstvene fantastike v primeru vožnje s superiornimi močmi. Karm pomeni da lahko primerjam skoraj 99% vseh s katerimi sem se vozil in povlečem neke zaključke. Je pa nekaj petard na ridah, ki jim dam odkrito kapo dol, pa sem bil z motorjem, ki zmore kar nekaj več.

Nikol nisem zapisal, da si ga sral, dejansko celo spoštujem tvoje mnenje, se bo pa potrebno uskaldit o čem govorim.

Nekateri, ki so takoj razumeli, kaj je angleški stil (porivanje mopeda ali krmila) so hitro dodali opazke. Žal se jim ne da nabijat dalje v tej temi.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

18 minutes ago, DAMI34 said:

dejstvo je, da nihče od naju ni izvajal znanstvene fantastike v primeru vožnje s superiornimi močmi. Karm pomeni da lahko primerjam skoraj 99% vseh s katerimi sem se vozil in povlečem neke zaključke. Je pa nekaj petard na ridah, ki jim dam odkrito kapo dol, pa sem bil z motorjem, ki zmore kar nekaj več.

 

 Ja, kaj pa naj bi clovek izvajal na izletu z parimi motorji? Se posebej, ce se z nekom vozis prvic?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 16 minutami, DAMI34 pravi:

ne ne, porineš moped (drgač kot s krmilom ne gre, al pa z boki v ovinek, visiš pa kontra). Žal sem moral začeti uporabljati izraz porivanje krmila namesto mopeda v ovinek, ker se je bivši naš član Borut delal idiota pa najedal.

Kar te pa poznam, vem da govoriva eno in isto, le semantika je drugačna.

Začeli smo s porivanjem celega motorja/ pregibanje po tvoje v ovinek (telo gre kontra ovinku). S tem večamo naklon, nižamo težišče, prej lahko pride do zdrsa qa hkrati zmanjšujemo rajdni krog...itd..

Jaz vem da govoriva eno in isto z različnimi izrazi, toliko se že poznava.

Countersteering se pa večinoma zgosi sam od sebe ob pravilni vožnji v ovinek. V levo nikol ne vlečeš krmila z levo roko nazaj, ampak ga v bistvu porivaš...naj kar vsak poskusi pri sebi. Sem prilepil filmček ma ne en, dva.

 

torej se ustavi, al te bom pa jaz.,

Navedi argumente, dejstva fiziko. Lapal pa ne boš. simpl konec.

 

ubistvo si najprej trdil eno zdaj trdiš drugo in in praviš da si to trdil od začetka.

ustavi al pa te bom jaz? xD sem začel žalit jaz ali ti? iz moje strani je bila debata kulturna dokler je bila tudi iz tvoje, ti pa poskušaš prepričati da inštruktorji na tečajih učijo NAPAČNO in NEVARNO tehniko brez da si sploh bil kda tam, jaz sem bil, večkrat in sem lepo povedal da nimaš prav, pa si se vpiknil v bedarije. Drugače pa kaj misliš da si da lahko klobasaš kar hočeš komur hočeš kjer hočeš kadar hočeš pa bomo vsi tiho kimali in se strinjali, smešen si res da, plus to da prav očitno ne preneseš kritike ozirmoa kakeršnekoli debate (je očitno na veliko tvojih postih tule po forumu), kjer se folk ne strinja z tabo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, jvalant pravi:

 Ja, kaj pa naj bi clovek izvajal na izletu z parimi motorji? Se posebej, ce se z nekom vozis prvic?

Nič, gre se za to, da lahko mirno izmenjava mnenje. Sicer pa sem đže nekaj postov nazaj ugotovil da govoriva o istem sranju a različnem pakovanju :P

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, Shillien pravi:

ubistvo si najprej trdil eno zdaj trdiš drugo in in praviš da si to trdil od začetka.

ustavi al pa te bom jaz? xD sem začel žalit jaz ali ti? iz moje strani je bila debata kulturna dokler je bila tudi iz tvoje, ti pa poskušaš prepričati da inštruktorji na tečajih učijo NAPAČNO in NEVARNO tehniko brez da si sploh bil kda tam, jaz sem bil, večkrat in sem lepo povedal da nimaš prav, pa si se vpiknil v bedarije. Drugače pa kaj misliš da si da lahko klobasaš kar hočeš komur hočeš kjer hočeš kadar hočeš pa bomo vsi tiho kimali in se strinjali, smešen si res da, plus to da prav očitno ne preneseš kritike ozirmoa kakeršnekoli debate (je očitno na veliko tvojih postih tule po forumu), kjer se folk ne strinja z tabo.

Da, sem ti že pojasnil, kaj, kako in zakaj, ko boš podal drugačno mnenje, podprto s fiziko ali motoznanjem, da je:

večji nagib motocikla varnejši (se omejim samo na to) in pride kasneje do zdrsa motorja? (angleški stil)

Potem bom zlahka priznal, da se motim.

Če se boš pa spuščal na osebni nivo...(bla bla itd, se mi pač ne da) bom pa gladko brisal.

Se ti da dokazat odebljeno trditev da je pravilna???

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 minutami, DAMI34 pravi:

Da, sem ti že pojasnil, kaj, kako in zakaj, ko boš podal drugačno mnenje, podprto s fiziko ali motoznanjem, da je:

večji nagib motocikla varnejši (se omejim samo na to) in pride kasneje do zdrsa motorja? (angleški stil)

Potem bom zlahka priznal, da se motim.

Če se boš pa spuščal na osebni nivo...(bla bla itd, se mi pač ne da) bom pa gladko brisal.

Se ti da dokazat odebljeno trditev da je pravilna???

 

pa kje sem to trdil? daj me citiraj kje sem napisal večji je nagib motorja varnejši in pride kasneje do zdrsa.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravkar, Shillien pravi:

pa kje sem to trdil? daj me citiraj kje sem napisal večji je nagib motorja varnejši in pride kasneje do zdrsa.

pa kako potem ti ugotavljaš, da je moj odgovor @sklopkanapačen in zavajajoč? Da trdim, kar trdim, da v kolikor to učijo na tečajih je narobe??? Tako se je začelo, potem so pa genialci še povezali countersteering s porivanjem mopeda v ovinek.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 5 minutami, DAMI34 pravi:

pa kako potem ti ugotavljaš, da je moj odgovor @sklopkanapačen in zavajajoč? Da trdim, kar trdim, da v kolikor to učijo na tečajih je narobe??? Tako se je začelo, potem so pa genialci še povezali countersteering s porivanjem mopeda v ovinek.

 

povezave z countersteeringom nisem delal jaz, oziroma sem vprašal če je mišljno to ker nisem vedel kaj je blo mišleno z "angleško tehniko". jaz pa ti že nevem kolikič govorim IZ IZKUŠENJ, pravim ti BIL SEM NA TEČAJIH in tega NE UČIJO. in to sem že napisal zgoraj, večkrat.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

20 minutes ago, DAMI34 said:

 

večji nagib motocikla varnejši (se omejim samo na to) in pride kasneje do zdrsa motorja? (angleški stil)

 

  Kot jaz vidim zadevo, nagib ni faktor kdaj bo zdrsnil motor, ampak kako mocna je sredobezna sila. Nagnemo samo zato, da iznicimo sredobezno silo, katera nas vlece ven... torej ce bi nekako pri hitrosti ki povzroci zdrs (ki se zgodi zato ker gume vec ne zmorejo zadrzati sile ( kontaktna povrsina) zdrzi kolikor pac zdrzi in ker je moto guma naceloma skoraj okrogla je kontaktna povrsina pri 0 ali 45 st priblizno enaka) se motor ne nagnil, bi nas vseeno odneslo ven (avto se ne nagiba, pa ga ravno tko odnese ven). Milsim da je poanta drugje: pregibna tehnika vecinoma preklada motocikel, brez voznika, ke se pac prepogiba in potise motor od sebe omogoca hitrejse prelaganje, reakcijo. Ker pa ne premakne skupnega tezisca v zavoj, pa pride pri enaki hitrosti do vecjega nagiba motocikla (pri nagibni tehniki se tudi voznik nagne in se tezisce prenese na notranjo stran in se zmanjsa nagib) in zadeve lahko podrsajo in je padec neizbezen. Ker je stik motorja in voznika "ohlapen" je tudi verjetno slabsa tehnika pri velikih hitrostih..  Po drugi strani izogib oviri z navadno tehniko pomeni da bi moral cim hitreje premakniti kar dalec se mojih 100+ kar neizvedljivo ;)  Torej bi lahko bil v dolocenih primerih vecji nagib (pregibna tehnika) varnejsi pri hitrih spremembah smeri...  In ce neham filozofirat: hitre spremembe smeri so v supermotu (in vozijo pregibno), vecje hitrosti pa v gp (ne vozijo pregibno) :) v nobeni klasi pa ne marajo padati :)

 

Popravljeno . Popravil jvalant
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 23 minutami, jvalant pravi:

   in ker je moto guma naceloma skoraj okrogla je kontaktna povrsina pri 0 ali 45 st priblizno enaka) 

 

Pri 40% nagibu celo za 20% večja kot pri vzravnanem motorju, vsaj glede na slajd, prikazan na tečaju varne vožnje na Vranskem.

IMG_20191021_130814 (2).jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tema je res zanimiva in poucna in predlagam, da se drzimo teme.

Ce kdo koga ne sprejema oz. Ne Prebavlja najbolje, dajte to razcistit v kaksni drugi temi.

Navedenih je res veliko koristnih informacij in vazno je, da se jih deli z ostalimi, pohvala vsem.

Skoda bi bilo, da nekdo zbrisal te koristne zapise zaradi kreganja?

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A jebi ga sad, zjebali ste mi naslednjo furo. Ko bom zagledal ta prvi ovivnk bom študiral kaj zdaj, porin al nagni al odrin al potegn al levo al desno...i evo ti maline.

Nekoč je študent vprašal profesorja, ki je imel dolgo brado, kam jo da ponoči ko spi, nad deko ali pod deko? Pa je rekel profesor, da ne ve točno kam in da mu bo povedal jutri.

Naslednji dan pride ves zmučkan in pravi študentu, vi ste krivi, da celo noč nisem spal, ker sem neprestano razmišljal kam naj dam brado, pod ali nad deko.

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem mi zdi, da je bilo kar nekaj zmede v komentarjih na nekaj zadnjih straneh posledica "domačijske" uporabe izrazov, ki bodisi ne povedo nič natančnega oz. lahko zavajajo. Taka dva izraza sta npr:

a). Porivanje krmila. 

b). Porivanje mopeda v ovinek.

Od vseh komentarjev na tej in zadnji strani so mi razlage, ki jih je podal @jvalant še najbolj natančne. Zato ga prosim, če lahko zelo na kratko komentira tole, kar bom napisal v nadaljevanju. 

Ali lahko rečemo naslednje (da zadeve poenostavimo). Če hočemo z motorjem speljati skozi ovinek, lahko to naredimo na dva načina:

1). Nagibna tehnika.  Voznik in motor ostaneta "poravnana" oz. vertikalna linija voznika (recimo linija hrbtenice) sledi oz. je enaka liniji nagnjenega motorja.

2). Pregibna tehnika. Voznik "odrine" motor v eno ali drugo smer, njegova linija (linija hrbtenice) pa ostane malo bolj pokonci oz. ni enaka liniji (kotu) nagnjenega motorja.

Countersteering se pa izvaja bolj na nivoju mikropomikov krmila, ki jih delamo (bolj ali manj) intuitivno,  pri obeh tehnikah.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

CVV (Center varne vožnje) ima na spletni strani navedene tri tehnike. Nagibno, potisno in pa tehniko presedanja. So kar logična poimenovanja različnih tehnik. 

 

Popravljeno . Popravil XTR
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

22 minutes ago, izibajker said:

Sem mi zdi, da je bilo kar nekaj zmede v komentarjih na nekaj zadnjih straneh posledica "domačijske" uporabe izrazov, ki bodisi ne povedo nič natančnega oz. lahko zavajajo. Taka dva izraza sta npr:

a). Porivanje krmila. 

b). Porivanje mopeda v ovinek.

Od vseh komentarjev na tej in zadnji strani so mi razlage, ki jih je podal @jvalant še najbolj natančne. Zato ga prosim, če lahko zelo na kratko komentira tole, kar bom napisal v nadaljevanju. 

Ali lahko rečemo naslednje (da zadeve poenostavimo). Če hočemo z motorjem speljati skozi ovinek, lahko to naredimo na dva načina:

1). Nagibna tehnika.  Voznik in motor ostaneta "poravnana" oz. vertikalna linija voznika (recimo linija hrbtenice) sledi oz. je enaka liniji nagnjenega motorja.

2). Pregibna tehnika. Voznik "odrine" motor v eno ali drugo smer, njegova linija (linija hrbtenice) pa ostane malo bolj pokonci oz. ni enaka liniji (kotu) nagnjenega motorja.

Countersteering se pa izvaja bolj na nivoju mikropomikov krmila, ki jih delamo (bolj ali manj) intuitivno,  pri obeh tehnikah.

    Da, napacna razlaga pojmov, je privedla do tele zbrke... Sicer se ne vidim kot nekdo ki bi lahko zagotovo drugim solil pamet, ampak tole kar si napisal se mi zdi dobro povedano. Nagibni tehniki bi lahko tudi rekli normalna tehnika.

Contersteering je tocno to kot si rekel in ga vedno vsi izvajamo od kolesa naprej. Lahko se ga pa (za hitro voznjo, na pistah, ipd) namerno izvede z mocnejsim potiskom na notranje krmilo ( ce hocemo v desno, porinemo desno stran naprej, kar je na prvi pogled cudno), ampak kot receno, za normalno voznjo niti ni potrebe.

 

Dodal bi samo, da vecinoma pregibno tehniko priporocajo vec ali manj samo za izogib oviri, ali kakem vijuganju pri malih hitrostih po parkiriscu ipd... Kadar je potrebno res hitro preloziti motor. Ali kot specialno tehniko voznje pri supermotu, motokrosu, kjer so pa tudi motorji malce visji, ozji, itd...

 

Popravljeno . Popravil jvalant
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Končno pravilna definicija.?

Prej sem že mislil, da se bom ob branju komentarjev naučil pilotirat F-16 US Air force ?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 37 minutami, KARMEN1 pravi:

Diujak diujaški ?

Maus se vsaj ne dela pametnega v vseh temah kot....ampak kolenčka in kofetka....

@BOBO RACING pridi te bo saj veš kdo se kaj nauču....boš letu 1.19

Popravljeno . Popravil Postar34
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

:hmm: mogoče pa ne bi bila slabo naredit preizkus, najdemo za vsako tehniko enega zagretega zagovornika, določimo ovinek, kamero gor pa gas :D 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 31 minutami, ligenjček pravi:

:hmm: mogoče pa ne bi bila slabo naredit preizkus, najdemo za vsako tehniko enega zagretega zagovornika, določimo ovinek, kamero gor pa gas :D 

Smo se na Racelandu tud to igrali....če bi  bila osnovna možnost misliš,da ne bi v motogp tako vozili....aja oni NISO pameti celega sveta požrli kot primerek iz MS

Popravljeno . Popravil Postar34
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!