Skoči na vsebino

Tehnika vožnje - nagib v ovinkih, speljevanje, uporabe zavor.. itd


Priporočene objave

Objavljeno

Ena anekdota na to temo:  pred casom sem se pac ucil malo bolj uproabljati countersteering, in moram reci, da na tezji futuri zadeva res odlicno deluje in pomaga...  In nato sem se odlocil to narediti se na Duku, ki pa je ze sam po sebi precej lazji in vodljiv... Sem butnil balanco v levo in je Duka tako zmetalo, da sm se komaj resil malin....  ;)

Objavljeno
3 minutes ago, DAMI34 said:

Tc nima teh problemov

Ima, ima. Cez zakone fizike se ne da. Vsaj ne ob pregretih gumah. :whistle:

Kako deluje TC na Futuri, ti pa javim cez kak mesec, dva... :)

Objavljeno (popravljeno)
41 minutes ago, Zok said:

...drugace pa med hajsajdom tud kauntrstiraš. :P 

To zna motor sam, tudi brez voznika... Celo side flip naredi. :) 

 

Popravljeno . Popravil XTR
Objavljeno
pred 3 minutami, Zok pravi:

Ima, ima. Cez zakone fizike se ne da. Vsaj ne ob pregretih gumah. :whistle:

Kako deluje TC na Futuri, ti pa javim cez kak mesec, dva... :)

Lah ti povem kako dela na 790adv ob polnem gasu na kramparcah v polnem nagibu na zadnjih kockicah ob 35C zunaj...odnaša in spet prinaša. ?

Objavljeno

Pri Falcotu ni slo ravno za prevec gasa. Sem potem gledal sledi na gumi - drselo je skoraj povsem pravokotno na kolo, prakticno brez vzdolznega premikanja. Tudi povisanja vrtljajev na posnetku ni slisati - samo tisti prvi sunek po verigi (tranzicija off-on throttle, sam ves kako je pri velikem surovem V twinu), toliko da se je zdrs pricel, potem je slo samo se... ...navzgor, pa potem navzdol. Pa potem tja med medicinke. :P 

Prediktivni TC bi me verjetno resil. Reaktivni (ta, ki ga delam za Futuro) pa skoraj zagotovo ne.

Poslusaj zvok motorja: 

 

Sledi na zadnji gumi (je lepo pospucalo svaljke, je ko nova :P ):

 

Objavljeno (popravljeno)
1 hour ago, DAMI34 said:

moram resno poudariti, ker žlobudramo kot stare babe, ma čas je primeren...točno je povedal :P

Prenos mase, spodaj poglejte video, je prenos težišča telesa in motor sam zavije, skor ne rabiš krmila držat 0.35 na tubi. Vse, kar gre mal čez "prenos mase" uporabi v prvem delu zavijanja ta famozen countersteering 3.55. Je pa res, da tisti, ki tega ne vedo, potem iz tečaja odnesejo da je posiljevanje motorja v ovinek in drža telesa, kot bi mel kol v riti, ta famozni countersteering :D kar je 1000% narobe.

 

 

 

 To je res... Se pa spomnim filma, mislim da je bil Twist of the Wrist, kjer so imeli "kazalec" na balanci, ki je lepo pokazal kako se obnasa krmilo, se pravi malcek desno in pol levo za v levo. Zanimivo bilo pa to, da ko se je model peljal brez rok, in se se samo nagnil, da je krmilo samo od sebe naredilo countersteering: ko se motor nagne v levo,  hoce prvo kolo naravnost zato se malce obrne krmilo samo od sebe v desno, nato ga pa trenje med cesto in kolesom ki je malce postrani, poravna in se krmilo obrne levo... ampak da, kar se tice voznika, je zavoj zacet samo z prenosom mase....

Popravljeno . Popravil jvalant
  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 40 minutami, Zok pravi:

Pri Falcotu ni slo ravno za prevec gasa. Sem potem gledal sledi na gumi - drselo je skoraj povsem pravokotno na kolo, prakticno brez vzdolznega premikanja. Tudi povisanja vrtljajev na posnetku ni slisati - samo tisti prvi sunek po verigi (tranzicija off-on throttle, sam ves kako je pri velikem surovem V twinu), toliko da se je zdrs pricel, potem je slo samo se... ...navzgor, pa potem navzdol. Pa potem tja med medicinke. :P 

Prediktivni TC bi me verjetno resil. Reaktivni (ta, ki ga delam za Futuro) pa skoraj zagotovo ne.

Poslusaj zvok motorja: 

 

Sledi na zadnji gumi (je lepo pospucalo svaljke, je ko nova :P ):

 

nisem expert, ma te črtice prečno na profil kažejo na "bounce" ali visok tlak. Prime spusti, prime spusti...nisem ziher, lah je kaj drugega.

Jaz lahko povem, kako se obnaša SDGT (1301ccm, 174konjev in 144nm navora, kar ni malo) v SPORT modu. In sicer tako dobro korigira zdrs, da Mitaska (SF+) riše črto za tabo, preverjeno. (sport mode dovoli drsenje zadnje gume, do določenih %ov, ter dvig prednjega kolesa do 1m, potem pa lepo spusti nazaj) Nekajkrat v optimalnih pogojih. torej prava temperatura, dober filing voznika (nismo vedno IN kar se tiče objestne vožnje). Takrat mi ni sledil niti tako opevani Kmet, ki je znan da gre preko svojih sposobnosti (no v končni fazi, je tudi naraven talent, pa 10 let mlajši od mene).

SX je še bolj eleganten v tej smeri..niti veš ne, kaj se dogaja, razen lučke TC na armaturki..ampak filing drsenja je pa fantastičen, tako na fino popravlja. Sem ziher da Aprilia, katere posnetke kažeš ne dela tega, mogoče novejše, ki imajo IMU. nisem testiral.

 

Objavljeno
pred 1 uro, jvalant pravi:

Ena anekdota na to temo:  pred casom sem se pac ucil malo bolj uproabljati countersteering, in moram reci, da na tezji futuri zadeva res odlicno deluje in pomaga...  In nato sem se odlocil to narediti se na Duku, ki pa je ze sam po sebi precej lazji in vodljiv... Sem butnil balanco v levo in je Duka tako zmetalo, da sm se komaj resil malin....  ;)

.. no ravno to sem že enkrat pisal, kako leto, dve nazaj.

Postaviš palico ... moral...karkoli  na trda gladka tla, da lepo stoji pokonci... v ravnotežju. ...in potem z desno nogo brcneš palico čisto pri tleh  iz desne v levo.... in kam bo padla palica ? ( o.k. @jvalant... zate vem, da veš...   :P  )

... če pa postaviš pokonci tram, pa moraš brcniti s precej večjo silo, da ga zmakneš spodaj, da tram pade v stran...

 

...isto se  je že vsakdo kdaj šel žonglerja z metlo na prstu ...in jo lovil v ravnotežju....

Objavljeno
pred 57 minutami, jvalant pravi:

 To je res... Se pa spomnim filma, mislim da je bil Twist of the Wrist, kjer so imeli "kazalec" na balanci, ki je lepo pokazal kako se obnasa krmilo, se pravi malcek desno in pol levo za v levo. Zanimivo bilo pa to, da ko se je model peljal brez rok, in se se samo nagnil, da je krmilo samo od sebe naredilo countersteering: ko se motor nagne v levo,  hoce prvo kolo naravnost zato se malce obrne krmilo samo od sebe v desno, nato ga pa trenje med cesto in kolesom ki je malce postrani, poravna in se krmilo obrne levo... ampak da, kar se tice voznika, je zavoj zacet samo z prenosom mase....

... no tu pa igra veliko vlogo predtek sprednjega kolesa...kako agresivno se to dogaja.

motorji z večjim predtekom so veliko bolj leni pri tem.... z manjšim predtekom pa bolj agresivno reagirajo...

 

...drugi del tvojega besedila pa lepo opiše tisti filmček zgoraj, ko pilot doživi highsiderja, pa se motor sam postavi pokonci....in motor blago zavija v desno, ker pista blago visi v levo....

Objavljeno
pred eno uro, DAMI34 pravi:

nisem expert, ma te črtice prečno na profil kažejo na "bounce" ali visok tlak. Prime spusti, prime spusti...nisem ziher, lah je kaj drugega.

Jaz lahko povem, kako se obnaša SDGT (1301ccm, 174konjev in 144nm navora, kar ni malo) v SPORT modu. In sicer tako dobro korigira zdrs, da Mitaska (SF+) riše črto za tabo, preverjeno. (sport mode dovoli drsenje zadnje gume, do določenih %ov, ter dvig prednjega kolesa do 1m, potem pa lepo spusti nazaj) Nekajkrat v optimalnih pogojih. torej prava temperatura, dober filing voznika (nismo vedno IN kar se tiče objestne vožnje). Takrat mi ni sledil niti tako opevani Kmet, ki je znan da gre preko svojih sposobnosti (no v končni fazi, je tudi naraven talent, pa 10 let mlajši od mene).

SX je še bolj eleganten v tej smeri..niti veš ne, kaj se dogaja, razen lučke TC na armaturki..ampak filing drsenja je pa fantastičen, tako na fino popravlja. Sem ziher da Aprilia, katere posnetke kažeš ne dela tega, mogoče novejše, ki imajo IMU. nisem testiral.

 

...ko je guma scvrta, ti ne pomagajo kaj dosti vse kratice skupaj na motorju. Na @Zok - ovi gumi se lepo vidijo prečne sledi na gumi od asfalta, kar nakazuje na čisti zdrs, ki se je zgodil praktično pri "kotaljenju" kolesa skozi ovinek brez motornega navora.

... to, kar opisuješ ti, mora biti kar precej pod mejo bočnega zdrsa, da ti elektronika pripira navor motorja v precej manjšem nagibu.... in manjši nagib ko imaš in več navora na kolesu, bolj lahko slajdaš motor..., ki ti ga elektronika kontrolira. Če si na meji bočnega zdrsa, ti elektronika pobere ves navor, praktično do kotaljenja kolesa po asfaltu, če pa presežeš še to, si pa v malinah, kot je prikazal Zok.

... lahko ti pokažem kot dokaz enakega dejanja moje desno zapestje z N. Marofa....   :P

  • Hvala 2
Objavljeno
pred 14 minutami, Zivnorc pravi:

...ko je guma scvrta, ti ne pomagajo kaj dosti vse kratice skupaj na motorju. Na @Zok - ovi gumi se lepo vidijo prečne sledi na gumi od asfalta, kar nakazuje na čisti zdrs, ki se je zgodil praktično pri "kotaljenju" kolesa skozi ovinek brez motornega navora.

... to, kar opisuješ ti, mora biti kar precej pod mejo bočnega zdrsa, da ti elektronika pripira navor motorja v precej manjšem nagibu.... in manjši nagib ko imaš in več navora na kolesu, bolj lahko slajdaš motor..., ki ti ga elektronika kontrolira. Če si na meji bočnega zdrsa, ti elektronika pobere ves navor, praktično do kotaljenja kolesa po asfaltu, če pa presežeš še to, si pa v malinah, kot je prikazal Zok.

... lahko ti pokažem kot dokaz enakega dejanja moje desno zapestje z N. Marofa....   :P

gledam zgolj sliko tule:

po mojem mnenju to še zdaleč ni scvrto...mogoče se pa motim

 

image.thumb.png.47cb43ecaaf0af08f820c29c64c5654a.png

Objavljeno

No ja....imaš lahko tudi prav......scvrta ali nescvrta....ko je nkrat bočna sila prevelika...enostavno  guma zdrsne...

Do highsiderja načeloma pride, ko bočni oprijem popusti....avtomatično pripreš gas....odreagiraš tako,da hočeš poravnati motor...takrat guma zagrabi  nazaj...in se nad tabo zgodi nasilje s strani motorja.

Objavljeno
pred 22 minutami, Zivnorc pravi:

No ja....imaš lahko tudi prav......scvrta ali nescvrta....ko je nkrat bočna sila prevelika...enostavno  guma zdrsne...

Do highsiderja načeloma pride, ko bočni oprijem popusti....avtomatično pripreš gas....odreagiraš tako,da hočeš poravnati motor...takrat guma zagrabi  nazaj...in se nad tabo zgodi nasilje s strani motorja.

no ja...lahko tudi imam prav..je zdrsnila...vzroki, lahko jih je več, se lahko strinjava

do hajsajderja pride enostavno, ko zadnja guma spusti :P

In ne,,,marsikdo avtomatično niti ne trzne (k sreči), sodobna elektronika , ne vem koliko imaš iskušenj z IMU, dela tako, da ti z vsem znanjem ne uspeš bolje reagirat. Zakaj to pišem, ker sem imel in imam motorje Z in BREZ IMU. V večini, ko je zdrsnilo kolo (pa ne zaradi pregretja, običajno je driska pesek ali olje) nisem pretirano trznil, oziroma sem umirjeno reagiral, kar je rešilo problem. Vendar v primerjavi z delovanjem pravega TCja, niti blizu ne pridem z osebnim posegom. Preverjeno. Ne gre se samo za trenutno reakcijo mašine, zavor in podobno ampak kontrolirano reakcijo kompletnega sklopa, ki deluje nekako "predvidljivo" brez da bi voznik počel "saltomortale".

Veliko zdrsov doživim pri ostri vožnji in visokih nagibih pozimi. Na slabi podlagi. Ne rabi biti niti pesek ali sol. Se pač zgodi. Naenkrat, nahitro. Preden karkol ukrepam, ukrene že moped. Drugo je potem teren, šoder, pesek, trava, kje je vklopljen drug program vožnje (offroad) in slajdaš. V glavnem brez pomagal sem mrtu, oziroma sem razvajen.

Upam, da se razumeva. V končni fazi tudi v motoGP je elektronika hudičevo pomembna, saj so fantje navajeni voziti točno na tem limitu, kot ga elektronika dopušča in kontrolira. Če tega ni, je takoj higsider.

 

 

ps. v RAIN modu, ne boš niti položu niti odprl, ker ti vse požre elektronika...higsider, nogo

Objavljeno
pred 5 minutami, DAMI34 pravi:

no ja...lahko tudi imam prav..je zdrsnila...vzroki, lahko jih je več, se lahko strinjava

DA

do hajsajderja pride enostavno, ko zadnja guma spusti :P

..in zagrabi nazaj .... če ne zagrabi nazaj, pride do "lowside"

In ne,,,marsikdo avtomatično niti ne trzne (k sreči), sodobna elektronika , ne vem koliko imaš iskušenj z IMU, dela tako, da ti z vsem znanjem ne uspeš bolje reagirat. Zakaj to pišem, ker sem imel in imam motorje Z in BREZ IMU. V večini, ko je zdrsnilo kolo (pa ne zaradi pregretja, običajno je driska pesek ali olje) nisem pretirano trznil, oziroma sem umirjeno reagiral, kar je rešilo problem. Vendar v primerjavi z delovanjem pravega TCja, niti blizu ne pridem z osebnim posegom. Preverjeno. Ne gre se samo za trenutno reakcijo mašine, zavor in podobno ampak kontrolirano reakcijo kompletnega sklopa, ki deluje nekako "predvidljivo" brez da bi voznik počel "saltomortale".

kdorkoli odreagira lahko kakorkoli. Nekateri tako... drugi drugače... tretji se pa samo uležejo....

Veliko zdrsov doživim pri ostri vožnji in visokih nagibih pozimi. Na slabi podlagi. Ne rabi biti niti pesek ali sol. Se pač zgodi. Naenkrat, nahitro. Preden karkol ukrepam, ukrene že moped. Drugo je potem teren, šoder, pesek, trava, kje je vklopljen drug program vožnje (offroad) in slajdaš. V glavnem brez pomagal sem mrtu, oziroma sem razvajen.

... slabši, ko je oprijem, lažje se da kontrolirati.

Upam, da se razumeva. V končni fazi tudi v motoGP je elektronika hudičevo pomembna, saj so fantje navajeni voziti točno na tem limitu, kot ga elektronika dopušča in kontrolira. Če tega ni, je takoj higsider.

... tu je treba krotiti 270-300 podivjanih konjev. Če si 1% pod limitom, si zadnji, če si pa 0,00000001% nad limitom, si pa spet zadnji...   :P .... in lahko pride do kateregakoli siderja....

 

 

Objavljeno
4 hours ago, DAMI34 said:

... razen lučke TC na armaturki. /.../  Sem ziher da Aprilia, katere posnetke kažeš ne dela tega

Ne, ne dela tega, nima lucke za TC. We die like real men, pa to. ? 

In ja, guma je bila pregreta, predolgo je bila na grelcih (gre za sport gumo, ne za dirkalno zadevo) zadnja dva kroga je ze vse drselo. Casi na krog so bili zelo konstantni, dejansko je bilo vse na limitu, na koncu se cez.

Objavljeno

Če je preveč je preveč, nič ne pomaga....garantiram....lohka priložim izpisnice iz bolnic......sestre niso ble nič posebnega .....

Objavljeno
pred 13 urami, DAMI34 pravi:

v RAIN modu, ne boš niti položu niti odprl, ker ti vse požre elektronika...higsider, nogo

 

Za vožnjo motocikla je kljub vsem filozofiranju in "kregariji" potrebna velika mera občutka. Za vse "tehnike" ovinkanja ovinkov. 

Za tiste brez pa tehnični bonbončki :kva2:, da te ne strese vsakič, ko odpreš, zapreš ali pograbiš zavoro :naughty:

Vsaka mona tud brez občutka že lahko pelje vsak motor.

Objavljeno
pred 7 urami, MiNa pravi:

 

Za vožnjo motocikla je kljub vsem filozofiranju in "kregariji" potrebna velika mera občutka. Za vse "tehnike" ovinkanja ovinkov. 

Za tiste brez pa tehnični bonbončki :kva2:, da te ne strese vsakič, ko odpreš, zapreš ali pograbiš zavoro :naughty:

Vsaka mona tud brez občutka že lahko pelje vsak motor.

da, ampak ogromno občutka in znanja je požrla prav elektronika.

Folk ne zna zavirat brez absa..torej z odpuščanjem zavore, kot smo počeli včasih

folk ne zna zavirat nežno čez ovinek, ker ne rabi več znat saj ma cornerig abs in zlahka nabije zavoro prvo ali zadnjo v ovinku do pulziranja

folk ne pazi a bo moped poletu v willija, ker tudi to nadzira elektronika glede na izbran program

nihče se ne sekira pri odpiranju in odpira na polno, glede na izbran program, se sam lučke svetijo :P

Seveda pa še vedno lahko letiš v maline, če se userješ v ovinku ali, če si občutno prehiter. Je pa sodobna elektronika pobrala mnogo pri znanju, pa seveda tudi omogočila drugačno izkoriščanje le te.

 

pred 8 urami, Lipstick pravi:

Če je preveč je preveč, nič ne pomaga....garantiram....lohka priložim izpisnice iz bolnic......sestre niso ble nič posebnega .....

k diujate v SPORT modu, poskusite v RAIN :P

 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
6 minutes ago, DAMI34 said:

Seveda pa še vedno lahko letiš v maline, če se userješ v ovinku ali, če si občutno prehiter. Je pa sodobna elektronika pobrala mnogo pri znanju, pa seveda tudi omogočila drugačno izkoriščanje le te.

Predvsem objestnim voznikom. Na normalne ne vpliva kaj dosti. V bistvu je niti ne zaznaš... dokler te nekaj ne preseneti na cesti. Takrat je pa dobrodošla.  

Objavljeno
pred 4 minutami, XTR pravi:

Predvsem objestnim voznikom. Na normalne ne vpliva kaj dosti. V bistvu je niti ne zaznaš... dokler te nekaj ne preseneti na cesti. Takrat je pa dobrodošla.  

spomni se kako je biti "normalen" začetnik.

 

Objavljeno
Just now, DAMI34 said:

spomni se kako je biti "normalen" začetnik.

Kot da si vsak začetnik kupi nov, polno opremljen motor...  bodimo realni.

Objavljeno
pred 4 minutami, XTR pravi:

Kot da si vsak začetnik kupi nov, polno opremljen motor...  bodimo realni.

lej..ne bi se rad zapenjal, ampak:

ABS je obvezen že ohohoho let, torej se začetnik ne zna vozit brez absa.

TC je že skoraj povsod...

Včasih smo iskali mejo, do kje lahko pritisnem zavoro. Če smo zadnjo predozirali pred kakim ovinkom je opletalo, torej smo morali znati z občutkom stiskat. Tega sedaj ni več. Lahko pa zadnjo gladko čez kake serpentine uporabljaš, ker ABS pomaga odpuščat zavoro.

Govorim, da so se stvari spremenile.

 

Al pa spomni se kake so bile gume 20 ali 30 let nazaj :P Obiličevo, Barum, Tigar sama plastika. Mal nagiba pa je že drselo. Sedaj slabih gum ni več. Takrat si moral meti prekleti filing za drsenje, sedaj ga rabiš manj.

 

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

ABS je obvezen šele 5 let, ni to ohoho, TC še ni. Predvsem se spreminja zaupanje v elektroniko... 

Včasih si zaružil pa si bil sam kriv, danes je pa elektronika, ker ni rešila. :) 

Objavljeno

no prou :P

 

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!