Skoči na vsebino

HOMOLOGACIJA vse (izpuhi, agregat, oprema)


Priporočene objave

Objavljeno

torej uprašanje za koga bol iz pravne ali policijske strani, morda za Borutta, po pravilnikih in zakonih če se ne motim ima lasntik 15 dni časa da javi spremembe na vozilu pristojnemu organu. (sem že homologiral par stvari inmislim a je pisalo nekaj takega)

Torej če bi si želel dat kakšno neumnost na vozilo za tedni dni, ne rabim homologiranja ? ampak kako preprečim kazen od kdaj dalje začne teči 15 dni? al če me policaj ustavi in se preprosto ne strinja z mano in fašem kazn brez nobenega debatiranja o 15 dneh?

Objavljeno

Verjetno bi čas vgradnje lahko dokazoval z računom ali potrdilom o strokovni vgradnji, s tem pa odpadejo vse "domače", neustrezne, predelave.  

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 1 uro, smasher pravi:

torej uprašanje za koga bol iz pravne ali policijske strani, morda za Borutta, po pravilnikih in zakonih če se ne motim ima lasntik 15 dni časa da javi spremembe na vozilu pristojnemu organu. (sem že homologiral par stvari inmislim a je pisalo nekaj takega)

Torej če bi si želel dat kakšno neumnost na vozilo za tedni dni, ne rabim homologiranja ? ampak kako preprečim kazen od kdaj dalje začne teči 15 dni? al če me policaj ustavi in se preprosto ne strinja z mano in fašem kazn brez nobenega debatiranja o 15 dneh?

Na kratko ti je že XTR odgovoril.

Imaš 15 dni časa, da vsako spremembo prijaviš registracijski organizaciji. Tukaj gre za spremembe podatkov v prometnem dovoljenju, kot tudi za spremembe, katere se evidentirajo pri tehnični službi. Seveda ne smemo pozabiti, da morajo biti spremembe ali vgrajeni deli homologirani oziroma odobreni, če se zanje zahteva homologacija oziroma odobritev. Kako dokazuješ lastništvo vozila brez prometnega dovoljenja na tvoje ime ? S kupoprodajno pogodbo. In na njej je datum. In enako je z vgradnjo nekega dela, kjer pridobiš potrdilo o strokovni vgradnji, na katerem je datum vgradnje. Kot sem že prej napisal; tukaj gre za homologirane dele in ne za rezanje strehe ali vgradnjo avtomobilskega motorja v motorno kolo. 

33. člen

(izdaja prometnega dovoljenja)

(1) Prometno dovoljenje izda ali podaljša njegovo veljavnost registracijska organizacija oziroma ministrstvo iz 30. člena tega zakona za čas veljavnosti tehničnega pregleda in čas, za katerega je sklenjeno obvezno zavarovanje in poravnana obveznost plačila letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu.

(2) Pri spletnem podaljšanju veljavnosti prometnega dovoljenja se novo prometno dovoljenje vroči po pošti. Vročitev po pošti je opravljena, ko lastnik prevzame novo prometno dovoljenje. Če prometnega dovoljenja ne prevzame v 15 dneh od prejema obvestila o dospeli pošiljki, se prometno dovoljenje vrne upravni enoti, ki ga je izdala.

(3) Za podaljšanje veljavnosti prometnega dovoljenja se upravna taksa za vlogo ne zaračuna. Prav tako se upravna taksa ne zaračuna, ko je izdan nov obrazec prometnega dovoljenja.

(4) Vsako spremembo, ki vpliva na spremembo podatkov v prometnem dovoljenju (npr. tehnično spremembo, spremembo lastništva, prebivališča ali sedeža), je treba v 15 dneh prijaviti registracijski organizaciji. Prijavi spremembe mora lastnik registriranega vozila priložiti listine, s katerimi dokazuje spremembo. Če se sprememba lastništva dokazuje s pogodbo, sklenjeno med fizičnima osebama ali fizično in pravno osebo ali s komisijsko pogodbo, mora biti identiteta fizičnih oseb ugotovljena. Ugotovitev identitete fizičnih oseb opravi registracijska organizacija. Pri tem se na pogodbi preveri oziroma zapiše naslov stalnega prebivališča kupca ali začasnega prebivališča, če nima stalnega, EMŠO prodajalca in kupca ter identifikacijska številka vozila, ki je predmet spremembe lastništva.

(5) Z globo 200 eurov se kaznuje za prekršek lastnik vozila, ki ravna v nasprotju s prejšnjim odstavkom.

(6) Z globo 1000 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki ravna v nasprotju s četrtim odstavkom tega člena, njihova odgovorna oseba pa z globo 200 eurov. Z globo 200 eurov se kaznuje za prekršek tudi odgovorna oseba državnega organa ali organa samoupravne lokalne skupnosti, ki ravna v nasprotju s četrtim odstavkom tega člena.

43. člen

(vzdrževanje in popravljanje vozil ter vgradnja homologiranih delov)

(1) Pravne osebe, samostojni podjetniki posamezniki ter posamezniki, ki samostojno opravljajo dejavnost, ki izdelujejo, popravljajo, predelujejo ali vzdržujejo vozila, se ukvarjajo s prometom vozil, naprav, nadomestnih delov in opreme ali posameznih sklopov za vozilo, in posamezniki, ki izdelujejo, popravljajo, predelujejo ali vzdržujejo vozila, morajo zagotavljati potrebno strokovnost in kakovost dela ter upoštevati vse predpise, ki zagotavljajo varnost vozil v cestnem prometu.

(2) V vozilo smejo biti vgrajeni samo homologirani oziroma odobreni deli, če se zanje zahteva homologacija oziroma odobritev.

(3) Z globo 400 eurov se kaznuje za prekršek posameznik, ki ravna v nasprotju s prvim ali drugim odstavkom tega člena. Enako se kaznuje tudi lastnik vozila, če ni sam opravil dejanja iz prvega ali drugega odstavke tega člena, vendar se je s tem strinjal.

(4) Z globo 4000 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki ravna v nasprotju s prvim ali drugim odstavkom tega člena, njihova odgovorna oseba pa z globo 400 eurov.

53. člen

(evidentirane spremembe)

(1) Lastnik vozila mora zagotoviti, da se spremembe na vozilu, nastale po homologaciji ali posamični odobritvi, ki ne spadajo med predelave vozil po 19. členu tega zakona, v roku iz četrtega odstavka 33. člena tega zakona evidentirajo pri tehnični službi.

(2) Med spremembe iz prejšnjega odstavka spada vgradnja sestavnih delov, ki se razlikujejo od nadomestnih delov, a so bili odobreni za vgradnjo v določen tip (varianto ali izvedenko) vozila, kot so npr.:

1.      izpušni sistemi,

2.      mehanske naprave za spenjanje vozil razreda A 50 in B 50 (vlečne krogle premera 50 mm in vlečne glave zanje), ali

3.      spojlerji.

(3) Vgradnje iz prejšnjega odstavka se ne štejejo za predelave, če jih izvedejo proizvajalci teh delov ali pravne osebe ali samostojni podjetniki posamezniki, ki so registrirani za vzdrževanje in popravila vozil. Izvajalec vgradnje mora o opravljeni vgradnji izdati potrdilo.

(4) Z globo 150 eurov se kaznuje za prekršek posameznik, ki ravna v nasprotju s prvim odstavkom tega člena.

(5) Z globo 1000 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki ravna v nasprotju s prvim odstavkom tega člena, njihova odgovorna oseba pa z globo 150 eurov. Z globo 500 eurov se kaznuje za prekršek tudi odgovorna oseba državnega organa ali organa samoupravne lokalne skupnosti, ki ravna v nasprotju s prvim odstavkom tega člena.

 

 

pred 19 minutami, XTR pravi:

Verjetno bi čas vgradnje lahko dokazoval z računom ali potrdilom o strokovni vgradnji, s tem pa odpadejo vse "domače", neustrezne, predelave.  

Zelo enostavno in edino pravilno. 

Objavljeno

Ok, ni druge kot narest kvalifikacijo za mehanika in varilca pol. 

Objavljeno

Pozna kdo koga ki montira/prilagaje izpuhe na štajerskem? Slišal sem za dr. izpuh ampak on koliko vem dela za avte. Potreboval bi izdelavo cevi med krivino in dušilcem.

Objavljeno
pred 30 minutami, norc 16 pravi:

Pozna kdo koga ki montira/prilagaje izpuhe na štajerskem? Slišal sem za dr. izpuh ampak on koliko vem dela za avte. Potreboval bi izdelavo cevi med krivino in dušilcem.

Mislim, da bi ti Dr. izpuh to zagotovo naredil. Ker se osebno dobro poznava vem, da zanj to ne bi bil noben problem.

http://www.dr-izpuh.si/

Objavljeno

Fantje eno vprašanje

Ali se ECE oznaka, tisti e3 ali e4 ki je zraven številke šasije na motorju mora ujemati z številko certifikata od izpuha? 

Kupil sem izpuh, na homologaciji (lokalni...) trdi da mora biti enako ali pa ene številke bar enake (kdo bi to razumel) kot tiste z certifikata, čeprav lepo piše tudi model motorja, številke certifikata se ujemajo z motorjem itd.

Jutri sicer grem na drugo homologacijo, ker temu tipu tukaj ni nič jasno.

Objavljeno (popravljeno)

Imam leovince x3 slip on. Kupljen in montiran je bil cca 10 let nazaj. Na spletu od dokumentacije za dotičen ror je vse kar najdem tole http://www.leovince.de/downloads/ABE/co-5166.pdf So realne možnosti da to homologiram in kako-kaj vse rabim urediti? Motor je varadero 125 kot piše v certifikatu.

PS: Dejanski ror in motor imata vse označbe, ki so navede v zgornjem certifikatu.

Hvala za pomoč!

Lp

Popravljeno . Popravil Domen L
Objavljeno
5 hours ago, Domen L said:

So realne možnosti da to homologiram in kako-kaj vse rabim urediti? 

To boš uredil brez težav. Si ob nakupu izpuha dobil tudi potrdilo o vgradnji? 

  • 2 tedne pozneje...
Objavljeno

Torej, a je ze kdo ugotovu kakšen je najvišji nivo hrupa k ga lahko motorno kolo proizvede?
A je tok kokr je na ploščici na motorju, a je zakonsko (un uradni list 80db) al je kakšna fiksna vrednost?

Ker na mojem motorju je ploščica 86db pri 8000 obratih.
Nekateri vidim, da imajo na ploščicah krepko čez 90db.
Kupu sm GPR-a, sam nism še nič meril kok proizvede. Nikjer pa ne piše, tut na certifikatu/izpuhu ne. Sam je ziher bolj glasen od originalnega.
Če je po ploščicah je mau neumno, da ima lahko nekdo z drugim motorjem bolj glasen motor. Jst pa zdej ne smem met več k 86db, on pa lahko lagano tera 96db. Un uradni list je itak neki svojega? Ker je stock motor bolj glasen. Fiksne vrednosti pa očitno noben ne ve? @Borutt kako je s tem, imaš kakšno informacijo?
 

Objavljeno

Gleda ploscico. To je zanj uradna zadeva..

Objavljeno

torej teoretično lahko pri recimo 10.000 obratih motor tuli kot tank.. važno da pri obratih na ploščici ne presega tistih dB..?

Objavljeno (popravljeno)

Ploščica je neumnost ker to je za stock izpuh, jst mam lahko 86db glasen motor, ti pa ker maš druzga in drugačno ploščico pa 96db. Idiotizem. Meja bi mogla bit zakonsko določena. In zakaj jst ne bi smel imeti 96db glasnega motorja? A sm jst kej drugačen. Zakaj lahko jožetu ropota z 96, franclu z 90, jst bom pa kazen dobil ker mi bo 92 ropotal, ker ploščica pravi da mam lahko 86. Če lahko unmu z 96 bo tut men z 96.

Popravljeno . Popravil Lenkas
Objavljeno

Očitno je sosedova trava bolj zelena, kot pri nekaterih doma.

Vsako motorno kolo je homologirano in dano v promet pod določenimi pogoji. Ravno tako je za vsako motorno kolo določena raven hrupa, katerega lahko proizvede. Ker niso vsa motorna kolesa enaka, tudi raven hrupa ne more biti enaka. In, ko nekdo zamenja originalen izpušni sistem za izvenserijskega, mora biti le-ta narejen v skladu z zahtevami in homologiran za točno določen tip motornega kolesa. Torej mora biti tudi raven hrupa enaka originalu, saj bi v nasprotnem primeru vsi izdelovalci izvenserijskih izpušnih sistemov imeli lahko delo zaradi enostavnosti izdelave in manjše uporabe materiala. Tako pa morajo s svojim proizvodom zadostiti določene zahteve glede hrupa.

V kolikor kdo ni zadovoljen s hrupom svojega motornega kolesa, naj si kupi takšnega, ki je homologiran in dan v promet z višjo ravnjo hrupa. Ker pa je vsak pes najglasnejši na svojem dvorišču, predlagam vožnjo z glasnim motornim kolesom v tujini. Pa naj potem vsak zase ugotovi, kaj pravijo predpisi glede lajanja na tujem dvorišču. Ker očitno se lahko doma počne, kar se komu zazdi. 

Objavljeno
6 hours ago, Borutt said:

... Torej mora biti tudi raven hrupa enaka originalu, saj bi v nasprotnem primeru vsi izdelovalci izvenserijskih izpušnih sistemov imeli lahko delo zaradi enostavnosti izdelave in manjše uporabe materiala. Tako pa morajo s svojim proizvodom zadostiti določene zahteve glede hrupa. ...

Da mora biti raven hrupa enaka originalu? A Akrapovičevi izpuhi so eneko glasni kot originalni? Potem samo ropotajo drugače, da se sliši kot da so glasnejši?

A ni poanta homologacije da se vgradi drugačen, učinkovitejši (beri glasnejši) ausspuf?

Domnevam da glasnost ne sme preseči določenih vrednosti po celotnem obsegu, verjetno obstaja kakšna krivulja. Domnevam tudi da so vsi serijski izpušni lonci krepko pod to mejo, in imajo pri določenih obratih najvišjo glasnost, ki je zapisana na ploščici (tehnične značilnosti) in homologirana.

Drug izpuh z drugačno krivuljo hrupa glede na obrate motorja, z drugačno vrednostjo najvišje glasnosti pri nekih obratih, pa ima homologirano to. Pa seveda ne sme presegati mejnih vrednosti.

auspuff bo prav...

Objavljeno (popravljeno)
1 hour ago, twom said:

Da mora biti raven hrupa enaka originalu? A Akrapovičevi izpuhi so eneko glasni kot originalni? Potem samo ropotajo drugače, da se sliši kot da so glasnejši?

A ni poanta homologacije da se vgradi drugačen, učinkovitejši (beri glasnejši) ausspuf?

Domnevam da glasnost ne sme preseči določenih vrednosti po celotnem obsegu, verjetno obstaja kakšna krivulja. Domnevam tudi da so vsi serijski izpušni lonci krepko pod to mejo, in imajo pri določenih obratih najvišjo glasnost, ki je zapisana na ploščici (tehnične značilnosti) in homologirana.

Drug izpuh z drugačno krivuljo hrupa glede na obrate motorja, z drugačno vrednostjo najvišje glasnosti pri nekih obratih, pa ima homologirano to. Pa seveda ne sme presegati mejnih vrednosti.

auspuff bo prav...

Narobe misliš :)

moj V-Strom ima celo delno blokado moči v 2. in 3. prestavi zaradi ravni hrupa, ker ravno tam merijo glasnost (na tablici na motorju ti piše pri katerih vrtljajih doseže koliko dB). Izpuh JE glasnejši tudi drugje, ampak zakon je tako v evropi napisan. Za to ne vedno misliti da proizvajalec ve kaj dela pri nekaterih komponentah, ker je vse regulirano z zakoni v vsaki industriji in to ne pomeni da je tudi najboljše za potrošnika.

Popravljeno . Popravil blindek
Objavljeno
pred 8 urami, Lenkas pravi:

Ploščica je neumnost ker to je za stock izpuh, jst mam lahko 86db glasen motor, ti pa ker maš druzga in drugačno ploščico pa 96db. Idiotizem. Meja bi mogla bit zakonsko določena. In zakaj jst ne bi smel imeti 96db glasnega motorja? A sm jst kej drugačen. Zakaj lahko jožetu ropota z 96, franclu z 90, jst bom pa kazen dobil ker mi bo 92 ropotal, ker ploščica pravi da mam lahko 86. Če lahko unmu z 96 bo tut men z 96.

Ploščica je zakon in pika.

Kupi drug motor:

DSC04276.jpg

 

  • Všeč mi je 3
Objavljeno (popravljeno)

Se pravi naredim open ror ki bo imel dve resonančni kavitaciji na teh dveh predpisanih frekvencah (obratih) (sem štromar ja) in bo tam dušilo zvok na predpisano vrednost, za ostalo bo pa bolj ali manj odprta cev in sem po zakonu,
če bom pa zavrtel motor za plus 2k vrtljajev bo pa auspuff odprta cev in bo rohnelo kot da ga ni gor?

No vsaj pri radijski tehniki so za oddajnike vedno predpisane krivulje (in način merjenja) ki jih koristen signal in harmoniki (motnje) ne smejo preseči...

Ne poznam zakona ali predpisa ki to ureja, sem pa prepričan da ni tako neumno napisan (kljub vsem cvetkam v zakonih). 

Pa še vprašanje: kako je potem možno na motor vgraditi Akrapovičev auspuff, ki je občutno glasnejši od originala, vsaj tak občutek dobiš. V čem je poanta?
Prosim za bolj slikovito razlago, ker samo "se motiš" in pa "nimaš prav" mi nič ne pomaga da bi "znal loviti ribe"..., pa zato ker ne razumem in se želim naučiti in razumeti me še ni treba žaliti... a prav...

Popravljeno . Popravil twom
Objavljeno

Dovoljen je ravno zato, ker dosega predpisano glasnost v določenih obratih, za ostalo jih ne briga. Tako je meni razložil gospod iz tehnične službe v avstriji ko te ustavi in meri izpuh (dovoljuje odstopanje 2dB) :) 

Objavljeno
1 hour ago, Lipstick said:

Žal so tvoje domneve so zelo "slabe" in " zgrešene".

V katerih delih se motim oz so domenve zgrešene in kaj je potem prav?

4 minutes ago, blindek said:

Dovoljen je ravno zato, ker dosega predpisano glasnost v določenih obratih, za ostalo jih ne briga. Tako je meni razložil gospod iz tehnične službe v avstriji ko te ustavi in meri izpuh (dovoljuje odstopanje 2dB) :) 

Se pravi Akrapovičevi izpuhi dosegajo predpisano glasnot pri predpisanih (dveh) obratih, drugje pa lahko rohni kolikor hoče in zmore? Wired...
Se pravi se lahko debata na moja vprašanja zaključi z zgornjo razlago?

Sam še vedno ne verjamem da ni predpisana krivulja! Na mojem motorju piše 95 dB(A)@5500, in če bi bilo to res kar piše bi lahko na 11k obratih tulil poljubno glasno. Ne verjamem da je to tako rešeno...

Objavljeno

Jaz tudi nisem verjel dokler pred parimi dnevi nisem dobil tako razlago :)

In kot sem rekel, pri V-Stromu je celo motor delno blokiran pri teh obratih, kar sem odpravil z drugo elektroniko. Moraš tudi upoštevati, da motor ne "brni" vedno enako, odvisno tudi od obremenjenosti, pozicije ročke za plin itd., tako da morajo nekako določiti kdaj točno kako glasno brni :) Ne moreš tako zelo zakomplicirati da določaš po celotnem spektru glasnost, ker potem bi naredil kaj? Pri 1150rpm 80dB, 1300rpm 82dB itd? 

Različne glasnosti pri motorjih pridejo tudi zato, ker so ralične EURO norme katere določajo max. glasnost. Lahko greš iskat malo po spletu in najdeš uradne razlage zakaj in kako

Objavljeno

jakost dB se spreminja skozi režim obratov, kar pomeni, da nekje pride v resonanco in so dB višji, nekje pa nižji od originala. Pri organih in ostalih kontrolorjih je pomembna samo ploščica. Če na nji piše npr 96db na 9000obratov, je to edina merodajna točka, prej in potem lahko tuli mnogo več kot pa original.

Objavljeno

menda je ravno tu point raznih "exup" ventilov v orig. krivinah. da je motor v tistih določenih obratih tišji.  in sploh ne toliko pridobivanju navora v nižjih obratih kot pravijo uradne razlage..

Objavljeno

Lep dan..

Zalozili smo homologacijski kartoncek za motor kawasaki oz.ga prejsnja lastnica ni dala zraven.. Mogoce kdo ve kje bi za kawasaki lahko dobil duplikat? Nevem katera enota ga je izdala prvic..

 

Lp S.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!