Jump to content

Adventure riding (light off road, vse izven asfalta, teorija, od vožnje do opreme, ter prosti čvek v zvezi s temo)


DAMI34

Recommended Posts

Tema namenjena debatam, vseh, ki se s kakršnim koli motorjem odpravijo izven asfaltne podlage, z namenom dosega cilja, razgleda, z namenom raziskovanja, lažji terenski vožnji, ki pa občasno zahteva tudi tehnično znanje. Ni pravi enduro offroad, je pa tema, ki zajema vožnjo po šodru, lepih utrjenih površinah, občasno blatu, kakemu prečkanju potoka, premagovanju raznih klancev in podobno. Tema, ki ni tekma na čas. Tema ki je Camel Trophy ne pa Pariz Dakar. Seveda pa so tehnike vožnje enake kot na pravem offroadu, trialu ali krosu. Le bolj izi je vse skupaj.

20210108_134447_HDR.thumb.jpg.43d8ba0b1217fb639cdc1155e61a7e2d.jpg

20210114_123358_HDR.thumb.jpg.cb3de3d53353c4901e5e4a705d50b02b.jpg

20210116_124738_HDR.thumb.jpg.f1826d77c3f86cecf6b856c31877a63f.jpg

20210126_133448_HDR.thumb.jpg.03ac7b03a83f7dcd391fda2f6624e1cc.jpg

20210126_135118_HDR.thumb.jpg.8da8233f8b521c0bf72ff0fc8c581aba.jpg

eno vprašanje, koliko res rabite prvo bremzo na terenu? Govorim za normalno ofroad vožnjo.

Namreč mam problem, od prometne dalje mam omejeno rotacijo in nagib (navzgor) dlani, pa potem dokaj težko, predvsem pri vožnji stoje navzdol, držim prst na zavori.

Navzgor sicer ni tak problem, pa tut zaviranja je manj, če pa je, kar z zadnjo pošlihtam.

 

 

124280109_3580323418703851_154001521386968409_n.jpg

125037476_3597302160339310_8466290940789162744_n.jpg

126147108_3605924749477051_1374704613778673281_n.jpg

131935314_3689495981119927_7094452561735277523_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jaz kar precej (razen v kakšnem ekstremu, kjer je zadnja in bi šel s prednjo po tleh) .

Nastavi si ročke (malo bolj navzdol) , pa nebi smelo bit problema.

lp

Link to comment
Share on other sites

To sem že, saj se prilagajam situaciji, se nižje spustim ali sedem, ampak ni še to to. Hvala za info

Link to comment
Share on other sites

pred 14 urami, DAMI34 pravi:

eno vprašanje, koliko res rabite prvo bremzo na terenu? Govorim za normalno ofroad vožnjo.

Namreč mam problem, od prometne dalje mam omejeno rotacijo in nagib (navzgor) dlani, pa potem dokaj težko, predvsem pri vožnji stoje navzdol, držim prst na zavori.

Navzgor sicer ni tak problem, pa tut zaviranja je manj, če pa je, kar z zadnjo pošlihtam.

 

Ne rabiš bremzat,  samo zamižiš,  pa je.  Drgač pa na kravi jaz bremzam z obemi kolesi,  po občutku. Več s prvo,  se mi zdi. Zadaj izklopim ABS,  spredaj ne morem. Glede na emšo,  vrednost investicije in namembnost motorja,  pač ne vozimo več na polno in zato tudi bremzamo ne več tako.. 

Link to comment
Share on other sites

sej jaz tudi bremzam na obe, bolj me je zanimalo, koliko nekdo pri bolj tehničnem delu, pri vožnji stoje rabi prvo, kar jaz jo bi, ampak mi je mal moteče ker ne morem prsta držat na zavori. Tega problema ni če sem nizko ali sedim

Zamižim sicer bolj malo, grem bolj po tehniki "gas in douge luči", pa je :P

bom še mal strimal ročke, pa bo.

 

Link to comment
Share on other sites

Jaz jo ne uporabljam že na makedamu, kaj šele na off roadu. 

Razen če moram zbremzat na mrtvo, ampak mora biti motor poravnan.... 

Drugače so maline. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ma @dami, po moje takrat ko bremzaš po kaki jebi,  nikakor ne stojiš z iztegnjenomi nogami,  temveč predvidevam,  da je navzdol,  pa noge so v kolenih dokaj pokrčene,  roke iztegnjene. Hočem rečt,  da v takem položaju telesa so roke na dokaj enaki poziciji,  kakor da bi sedel. Pri normalni vožnji pač bremzaš sede.. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Kmet2 said:

Jaz jo ne uporabljam že na makedamu, kaj šele na off roadu. 

Razen če moram zbremzat na mrtvo, ampak mora biti motor poravnan.... 

Drugače so maline. 

P.S. Makedam in lepe gozdne poti niso off road. 

 

sprednja je na terenu najbolj važna, ziher do 80 procentov, način (doziranje) je pogojeno z držo stoječega položaja, nožno s prsti, in pa zelo važno zaviranje tudi z motorjem (prestavljanje navzdol) celo pri dvotaktnem, seveda ne v taki meri kot 4 taktnem. Nožna pa zelo važna za vodenje smeri. 

Edited by Loba
Link to comment
Share on other sites

pred 17 minutami, BRANE pravi:

Ma @dami, po moje takrat ko bremzaš po kaki jebi,  nikakor ne stojiš z iztegnjenomi nogami,  temveč predvidevam,  da je navzdol,  pa noge so v kolenih dokaj pokrčene,  roke iztegnjene. Hočem rečt,  da v takem položaju telesa so roke na dokaj enaki poziciji,  kakor da bi sedel. Pri normalni vožnji pač bremzaš sede.. 

ja, tako nekak. Znižana drža ,pokrčena kolena, rit običajno nazaj.(ampak sede, je roka skoraj vodoravna) , še vedno se zgubi mal časa (to je glavni problem pri meni), zaradi premikanja enega ali dveh prstov s krmila na ročico zavore.

Do sedaj sem povsod tudi menjal ročice, za manjše in bližje. Na 790 so še original. Veliko razliko je že naredila sprememba naklona (sem krmilo približal armaturki, v naklonu, ne pa v stopnji (790 ma tri stopnje pozicije krmila in 5 možnosti naklona).

Saj moje vprašanje je bolj tehnične narave, koliko če, oziroma ali, se uporablja (praksa me zanima). Prav blazne potrebe nimam, bi pa občasno rabil tudi prvo, za finese in korekture.

Sede sploh ni problem, sem že prilagodil vse, očitno bom moral še malo več, torej komprimis naklona da bo tudi stoje ustrezalo. Sicer moram še zadnjo bremzo (tačko) malo dvigniti, ker v stoječem ali polstoječem položaju je za odtenek prenizka.

 

 

Link to comment
Share on other sites

pred 10 minutami, Loba pravi:

sprednja je na terenu najbolj važna, ziher do 80 procentov, način (doziranje) je pogojeno z držo stoječega položaja, nožno s prsti, in pa zelo važno zaviranje tudi z motorjem (prestavljanje navzdol) celo pri dvotaktnem, seveda ne v taki meri kot 4 taktnem. 

zaviranje z agregatom ni problem, to uporabljam od vedno, gre se za mal hitrejšo vožnjo izven utrjenega cestišča (ne smem reči ofroad, ker makedam in gozdne poti to niso baje), ko hitro rabiš prvo. Pa sem mal pofirbcal prakso, kot jo uporabljajo drugi. Mene muči reakcijski čas, ker pri drži na nogah, težko v dolino držim prst na zavori.

Kakor sem ugotovil, se jo uporablja (to sem tudi predvideval) in bom moral malo prestavit še ročice.

 

Link to comment
Share on other sites

pred 29 minutami, Loba pravi:

sprednja je na terenu najbolj važna, ziher do 80 procentov, način (doziranje) je pogojeno z držo stoječega položaja, nožno s prsti, in pa zelo važno zaviranje tudi z motorjem (prestavljanje navzdol) celo pri dvotaktnem, seveda ne v taki meri kot 4 taktnem. Nožna pa zelo važna za vodenje smeri. 

Jaz sem samouk kar se enduriranja tiče in sem se navadil vozit brez prve. 

Po terenu uporabljam samo zadnjo, prvo mogoče 20%  pa se to v skrajni sili. 

Ja z agregatom zaviram tudi na asvaltu, ne samo terenu. 

Link to comment
Share on other sites

Dami, kaj pa kakšni "poviški" krmila?

Na cesti so brez veze, pri vožnji stoje pa pridejo prav (odvisno seveda kako velik si... ) .

lp

Link to comment
Share on other sites

pred 34 minutami, franc pravi:

Dami, kaj pa kakšni "poviški" krmila?

Na cesti so brez veze, pri vožnji stoje pa pridejo prav (odvisno seveda kako velik si... ) .

lp

ne, je krmilo čisto dovolj visoko. Pa sam nisem visok, 174 cm, sedež je tudi nizek 83cm, sedeča in polsedeča poza je trenutno pri meni optimalno strimana. Taka, da res uživam in se zajebavam lahko, po cesti ali po šodru. Vse konfiguracije sem preveril mal po tubi od svetovanja Bircha o pozi na motorju, do drugih in mi je kul, oziroma so koti roke glede na krmilo in pozicija primerni. Sicer je pa pri meni zadeva vedno taka, če se počutim fajn in da mi gre, me briga za cel svet.

Bolj me jebe hendikep, ko desno zapestje lahko dvignem za cca 30 stopinj. Se bom pač moral malo prilagoditi situaciji, pa še dodatno bom znižal in približal ročico zavore.

S poviški bi sicer pridobil položnejši kot, a bi tut stal malce bolj nazaj, pa mi dokaj sede da se držim naprej, skoraj na rezervar. Če je potreba po kontrateži, pa se spustim in rit opravi svoje :D

Sej se gre za fineso, oziroma za drobnarijo, ampak mi je moteče zamujanje na zavori (če ne držim prsta na nji stalno). Zato sem tudi vprašal.

 

Link to comment
Share on other sites

pred 2 minutami, franc pravi:

S takimi poviški, lahko nastaviš krmilo tudi povsem naprej:

image.jpeg.f8f5c348b080412d5beb3b6f62063c41.jpeg

lahko že mojega, ampak bi mi bilo tumač, ne bo druge kot malo ročice še navzdol, pa sforsirat roko, da bo na zavori.

V glavnem sem si že odgovoril kar sem predvideval, da prva zavora tudi pride prav :D oziroma je ni za spustit iz stoječe kalkulacije.

Link to comment
Share on other sites

Še mojih 50 centov:

Kar se tiče uporabe prednje zavore: Tudi na motokros motorjih je sprednji disk ogromen v primerjavi z zadnjim. To pove vse. Jaz s sprednjo zavoro opravim veliko večino zaviranja, dostikrat tudi do blokiranja prednjega kolesa. Navzdol po podlagi s slabim oprijemom zadnja ni uporabna za drugo, kot pomoč pri krmiljenju. Razumem pa previdnost ali celo strah pri uporabi prednje zavore na terenu pri motoristih, ki imajo pretežno asfaltne izkušnje. 

Kar se višine ročic tiče: Če so nastavljene prenizko, je pri močnem zaviranju stoje velika možnost, da roka klecne naprej. Sploh, ko se pojavi utrujenost. Če pa je ročka dovolj visoko, se v krmilo upiraš z dlanjo. Če imaš težave z gibljivostjo, bo pač potreben kompromis.

Še o vožnji navzdol: Zadnjica res nazaj, roke pa nikoli ne imej popolnoma iztegnjene, da lahko amortiziraš udarce zaradi lukenj in drugih neravnin. Roke in noge so pri terenski vožnji pomemben del vzmetenja!

Link to comment
Share on other sites

Nikol nisem mel problemov zavirat na prvo izven asfalta in sede ali zlo nizki drži. V takem primeru zlahka opravim s situacijo, mam pa fizičen problem pri stoječi/dvignjeni drži, ki ga bom moral rešiti s kompromisom.

 

Link to comment
Share on other sites

Ob 26. 1. 2021 ob 19:05, DAMI34 pravi:

eno vprašanje, koliko res rabite prvo bremzo na terenu? Govorim za normalno ofroad vožnjo.

Namreč mam problem, od prometne dalje mam omejeno rotacijo in nagib (navzgor) dlani, pa potem dokaj težko, predvsem pri vožnji stoje navzdol, držim prst na zavori.

Navzgor sicer ni tak problem, pa tut zaviranja je manj, če pa je, kar z zadnjo pošlihtam.

 

Dobro bi bilo, da ti nekdo pokaže kako pravilno stat na motorju...drža je osnova. Jaz vse kar sem se narobe naučil še sedaj po slabe letu popravljam napake!! To je k*** k gledaš youtube, pa misliš, da vse znaš...prjatu ne bo zameru če bom njegove slike nalimam, kakšno držo ima.ni zdej to da moraš tako stat, ampak da dobiš občutek v katero smer je treba it....svojih raj ne limam. K se še zdej po glavi tepem, zakaj že prvi dan nisem nekomu plačal.

DSC_5028.jpg

Evo sm našel...mojo držo po 2 mesecih youtube študiranja...glej kje mam pete, noge rit, roke, kap....zato naj ti nekdo pokaže, ki obvlada...pravilna drža je prava pot k suverenosti. Suverenost pa pripomore k temu, da voziš hitreje in kar je najpomembneje...varneje!

DSC_3769-2.jpg

Link to comment
Share on other sites

pred 18 minutami, HyperJack pravi:

Dobro bi bilo, da ti nekdo pokaže kako pravilno stat na motorju...drža je osnova. Jaz vse kar sem se narobe naučil še sedaj po slabe letu popravljam napake!! To je k*** k gledaš youtube, pa misliš, da vse znaš...prjatu ne bo zameru če bom njegove slike nalimam, kakšno držo ima.ni zdej to da moraš tako stat, ampak da dobiš občutek v katero smer je treba it....svojih raj ne limam. K se še zdej po glavi tepem, zakaj že prvi dan nisem nekomu plačal.

DSC_5028.jpg

Evo sm našel...mojo držo po 2 mesecih youtube študiranja...glej kje mam pete, noge rit, roke, kap....zato naj ti nekdo pokaže, ki obvlada...pravilna drža je prava pot k suverenosti. Suverenost pa pripomore k temu, da voziš hitreje in kar je najpomembneje...varneje!

DSC_3769-2.jpg

Hvala, tudi tole pride na vrsto. Ne zanemarjat nasvetov na tubi, so pa v živo sigurno boljši, ker imaš nekoga, ki te gleda in korigira.

Sicer pa je moj problem že rešen, sem še povečal naklon ročic, pa veliko lažje držim prst na zavori.

Glavni problem je bil da zapestje, ki ga normalno lahko dvigneš pod kotom skoraj 90 stopinj, ga jaz komaj 30. Preveč železja v roki :P

ps. vem da ne smeš stat kot lipov bog, razn če se preteguješ :D . Tudi stat ni nujno, zakaj? Na lepih odsekih, kjer ne rabiš krmilit s telesom lahko komot sediš al pa si čist mal dvignjen. odvisno kok je zjebana podlaga. Mi je pa zlo všeč, se furat izven ceste in zakaj potem ne bi prav vozil.

ko odprejo občine, si boš en dan vzel za izlet v naše konce, pa še mal mene nadziral, večerjo bom pa jaz častil :D

 

Link to comment
Share on other sites

ja to je potrebno ločit, čeprav so osnove iste, ma motorji in šoferji nismo. Jaz bolj govorim, sprašujem in vozim "adventure riding". Tist kar se gredo debeli strici na GSkah :P

Vi ste pa že na meji preganjanja s krosom, motorji so specialke, lažji, druge gume itd..

Nisem pa še prestar, da se kaj novega naučim. Zato sprašujem.

Link to comment
Share on other sites

pred 1 uro, DAMI34 pravi:

ja to je potrebno ločit, čeprav so osnove iste, ma motorji in šoferji nismo. Jaz bolj govorim, sprašujem in vozim "adventure riding". Tist kar se gredo debeli strici na GSkah :P

Vi ste pa že na meji preganjanja s krosom, motorji so specialke, lažji, druge gume itd..

Nisem pa še prestar, da se kaj novega naučim. Zato sprašujem.

Ko bi ti vedu kam @joker pleza s težkim DRjem 800. o mama, tisto so šele podvigi. Ma srečo da je tko visok, da marsi kaj reši, men recimo v dost situacijah sam nogice dol binglajo. To govorimo seveda o "adventure ridingu" al kako ti temu praviš. Sploh tist del TET.a pri vaši Ajdušni je zanimiv, v tist hrib gor...pa sam kamen :D, morš provat....

Edited by HyperJack
Link to comment
Share on other sites

Ob 27. 1. 2021 ob 17:25, DAMI34 pravi:

... ampak mi je moteče zamujanje na zavori (če ne držim prsta na nji stalno). Zato sem tudi vprašal.

 

Hm, meni je to stalnica, da imam VEDNO en prst na kuplungi in drugega na zavori...očitno še navada iz kolesarskih časov.

Potem, ročke imam maksimalno porinjene not, ponavadi mi konec ročke pride na sredino gripa...ravno zaradi tega, da lahko imam kazalec gor.

In, nazadnje kot. Prav zanimivo mi je gledati motoriste, ki imajo ročke vodoravno.  Ko ti sediš na motorju, mora biti kot dlani enak kotu roke oz podlaht in dlan morata biti v isti liniji. Drugače je sklep zapestja pod kotom, skos našponan in roke bolijo.

Link to comment
Share on other sites

pred 16 urami, HyperJack pravi:

Ko bi ti vedu kam @joker pleza s težkim DRjem 800. o mama, tisto so šele podvigi. Ma srečo da je tko visok, da marsi kaj reši, men recimo v dost situacijah sam nogice dol binglajo. To govorimo seveda o "adventure ridingu" al kako ti temu praviš. Sploh tist del TET.a pri vaši Ajdušni je zanimiv, v tist hrib gor...pa sam kamen :D, morš provat....

presenečen bi ti bil, ko bi vedu, kaj vse sem okol Wajdušne probal :P

Nekdo, ki se cel lajf preganja offroad, nekdo, ki je vozil kros ali pa celo trial ima čisto druge osnove in znanje. Recimo, to kar nekateri delajo s težkimi kravami, pač ni merilo navadnim smrtnikom. Tule je eden, ki dela "advenčr rajding" :P

 

 

 

Zato sem namensko omenil strice na GSkah.

Ker so osnove vožnje iste, ker da prideš do vlake moraš prej po kaki gozdni cesti in makedamu, sem si vzel pravico ponižno v tej temi kaj povprašat. 

Lahko bi sicer novo odprl, recimo "rajdanje za stare strice", sam pol nihče ne bi hotel nič nasvetov dat :P

 

Se pa debata lahko začne ali konča, ko 1x omeniš težo motorja, pa katere pnevmatike ima. Že s povprečnimi gumami bo mal težje izvajat pravi "advenčr rajding"

 

pred 15 urami, Buschi pravi:

Hm, meni je to stalnica, da imam VEDNO en prst na kuplungi in drugega na zavori...očitno še navada iz kolesarskih časov.

Potem, ročke imam maksimalno porinjene not, ponavadi mi konec ročke pride na sredino gripa...ravno zaradi tega, da lahko imam kazalec gor.

In, nazadnje kot. Prav zanimivo mi je gledati motoriste, ki imajo ročke vodoravno.  Ko ti sediš na motorju, mora biti kot dlani enak kotu roke oz podlaht in dlan morata biti v isti liniji. Drugače je sklep zapestja pod kotom, skos našponan in roke bolijo.

sem mel ročice navzdol, oziroma sem jih prilagodil. Vsakemu novemu motorju prilagodim ročice navzdol, bližje k sebi, višino tačke menjalnika in zadnje zavore. Ampak za sedeči položaj ali zlo zlo nizko držo. To je pa moj prvi ADV motor in je več stoječe drže, pa so bile ročice premalo navzdol. Zadevo sem zrihtal in je mnogo bolje.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!