Jump to content

Adventure riding (light off road, vse izven asfalta, teorija, od vožnje do opreme, ter prosti čvek v zvezi s temo)


DAMI34

Recommended Posts

Mogoče še nasvet, da ročk ne priviješ "preveč" , da se lahko obrnejo, če padeš (če so premalo pa malo "nagaja" ) . Dobro je, da potem vtakneš imbus v žep...

lp

Link to comment
Share on other sites

pred eno uro, franc pravi:

Dobro je, da potem vtakneš imbus v žep...

Samo to ne, če si mislil resno. Imbus paše med orodje in v itui, toolbox ali pač nekam pod sedež, kjer je mesto za to. Nikakor pa ne v žep hlač ali jakne!

Nošnja koničastega orodja po žepih je nevarno početje, sploh pri dejavnostih, kjer so padci pogosti in neizogibni.

Link to comment
Share on other sites

pred 1 uro, franc pravi:

Mogoče še nasvet, da ročk ne priviješ "preveč" , da se lahko obrnejo, če padeš (če so premalo pa malo "nagaja" ) . Dobro je, da potem vtakneš imbus v žep...

lp

ktm ma vse orodje s sabo. :P, hvala za info vseeno.

Sem včeraj stestiral plato po "driski", res mala brzina in je lepo nasedu, večino odnese plata, zaščita ročk in držalo sopotnika. Seveda za malo metanje, ko dobesedno ni oprijema.

20210128_132751_HDR.thumb.jpg.722b741fed2dce64d222a55bd052c1b0.jpg20210128_132702_HDR.thumb.jpg.a85a2626cef454da83b22076d459d325.jpg

 

pred 40 minutami, raza pravi:

Samo to ne, če si mislil resno. Imbus paše med orodje in v itui, toolbox ali pač nekam pod sedež, kjer je mesto za to. Nikakor pa ne v žep hlač ali jakne!

Nošnja koničastega orodja po žepih je nevarno početje, sploh pri dejavnostih, kjer so padci pogosti in neizogibni.

790ka ma to fino rešeno s predali v ledvičkah, sem si pa dal še navadno givi torbi za okol pasu kar na zadnji sedež, oziroma na konec le tega, kjer se stika z nosilno plato kufra. Pa še torbico za krmilo sem naročil, bo prišla prav, ker tank torbica je na tem modelu moteča.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Vseeno je dobro tudi kaj na YT pogledat.

Včasih kdo pokaže kako je v realnosti. 

Najmanj 100kg preveč, nevozno.

 

Link to comment
Share on other sites

pred 7 urami, DAMI34 pravi:

ktm ma vse orodje s sabo. :P, hvala za info vseeno.

Sem včeraj stestiral plato po "driski", res mala brzina in je lepo nasedu, večino odnese plata, zaščita ročk in držalo sopotnika. Seveda za malo metanje, ko dobesedno ni oprijema.

20210128_132751_HDR.thumb.jpg.722b741fed2dce64d222a55bd052c1b0.jpg20210128_132702_HDR.thumb.jpg.a85a2626cef454da83b22076d459d325.jpg

 

790ka ma to fino rešeno s predali v ledvičkah, sem si pa dal še navadno givi torbi za okol pasu kar na zadnji sedež, oziroma na konec le tega, kjer se stika z nosilno plato kufra. Pa še torbico za krmilo sem naročil, bo prišla prav, ker tank torbica je na tem modelu moteča.

 

 

pred 6 urami, Snečer pravi:

Vseeno je dobro tudi kaj na YT pogledat.

Včasih kdo pokaže kako je v realnosti. 

Najmanj 100kg preveč, nevozno.

 

Oba, ta tip na posnetku in @DAMI34 sta se zadeve lotila z zelo neprimerno opremljenimi motorji! Zato tudi tak rezultat.

Po pameti fantje, da se kdo ne poškoduje po nepotrebnem. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

pred 1 minuto, miklavc pravi:

 

Oba, ta tip na posnetku in @DAMI34 sta se zadeve lotila z zelo neprimerno opremljenimi motorji! Zato tudi tak rezultat.

Po pameti fantje, da se kdo ne poškoduje po nepotrebnem. 

kaj bi ti vzel?

jaz ko nimam pojma bi 125ccm z največ 120kg, vse ostalo je tank za "teren"

Link to comment
Share on other sites

pred 3 minutami, Snečer pravi:

kaj bi ti vzel?

jaz ko nimam pojma bi 125ccm z največ 120kg, vse ostalo je tank za "teren"

Oba sta na cestnih gumah. Pa glede na slike in posnetek, noben ni biv na nekem težkem in resnem "terenu".

Teža motorja pa tudi ni izgovor, je pa lahko velika ovira pri piljenju tehnike in pri manj izkušenih. Posnetek Pol Teresa na T7 zgoraj je lep primer, ampak on tudi z 80kg trialom dela čudeže, ki jih mi navadni smrtniki ne zmoremo :)

Edited by miklavc
typo
Link to comment
Share on other sites

Sicer sam nimam pojma o tem offroadu ampak tukaj kot je sam ze omenil v videotu je bila prva ogromna napaka izbira gum.

Sploh prva je bila cista cesta guma.

Sicer pa vaja dela mojsta. Ce sm cist iskren tut sam se basem cist povsod z napacnimi gumami in pol pretezkim motorjem. Zato pa trenar ko bik zadne cajst da bom lohka motor pobiral. 

Kva ta tip dela na svojem ktm mi lohka samo sajamo. Se zmeri pa jebemti sej nismo veseli ce ne sprobamo vsega :D Ampak Dami jest te zastopm, enostavno lustn je.

 

 

Link to comment
Share on other sites

pred 16 urami, miklavc pravi:

 

Oba, ta tip na posnetku in @DAMI34 sta se zadeve lotila z zelo neprimerno opremljenimi motorji! Zato tudi tak rezultat.

Po pameti fantje, da se kdo ne poškoduje po nepotrebnem. 

absolutno se strinjam. Ampak bolje je nekaj stestirati v bližini doma, ko veš da bo šlo po tleh, nisem prvič na blatu (tudi led je po tleh-luže pa to), ampak prvič z velik boljšo gumo kot cestno (kot jih vozim na drugih motorjih), že tu so neverjetne razlike (zame). Drgač pa točno vem, da to ni guma za blato. Še marsikatera 50:50 ni. 

Zanimivo, tule, ko je drugačna podlaga, sem pa zlahka zvozil, ker je pesek v blatu.

20210128_125221_HDR.thumb.jpg.ea654204d8e6a82ca18d24be84a5312f.jpg

20210128_125418_HDR.thumb.jpg.933fd3345df0c004a4d1ad710c5dc9cb.jpg

kot pa zadeve testirat v neki vukojebini, ko si res ne moreš pomagat. Zato pa sem omenil v nekem postu, da je marsikaj odvisno ne samo od šoferja, tudi od gum in motorja, torej kje boš šel in kako boš šel.

Kar se mene tiče, je najbolj pomembno vedeti, a bom šel tvegat, al bom raje obrnil. Običajno, pred kakim zahtevnim delom, grem kar peš pogledat, koliko bo problematično, koliko je dolgo in "vizualizirat" prehod.

2 dni nazaj sem se učil, kako izvleči motor iz šodra, ko sem se namensko zapeljal na naplavino ob reki Vipavi in ga vkopal. Sem vedel, da bo jeba, ma nekak mi je uspelo.

 

 

pred 15 urami, Snečer pravi:

kaj bi ti vzel?

jaz ko nimam pojma bi 125ccm z največ 120kg, vse ostalo je tank za "teren"

jaz bi se raje vprašal, kje se bom vozil in zakaj. Pa potem teren prilagodil motorju.

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

pred 6 minutami, DAMI34 pravi:

absolutno se strinjam. Ampak bolje je nekaj stestirati v bližini doma, ko veš da bo šlo po tleh, nisem prvič na blatu (tudi led je po tleh-luže pa to), ampak prvič z velik boljšo gumo kot cestno. 

Zanimivo, tule, ko je drugačna podlaga, sem pa zlahka zvozil, ker je pesek v blatu.

20210128_125221_HDR.thumb.jpg.ea654204d8e6a82ca18d24be84a5312f.jpg

20210128_125418_HDR.thumb.jpg.933fd3345df0c004a4d1ad710c5dc9cb.jpg

kot pa zadeve testirat v neki vukojebini, ko si res ne moreš pomagat. Zato pa sem omenil v nekem postu, da je marsikaj odvisno ne samo od šoferja, tudi od gum in motorja, torej kje boš šel in kako boš šel.

Kar se mene tiče, je najbolj pomembno vedeti, a bom šel tvegat, al bom raje obrnil. Običajno, pred kakim zahtevnim delom, grem kar peš pogledat, koliko bo problematično, koliko je dolgo in "vizualizirat" prehod.

 

 

jaz bi se raje vprašal, kje se bom vozil in zakaj. Pa potem teren prilagodil motorju.

 

ja, to se prvo vprašam in sicer se peljem tja, kjer je lepo :) pa kjer so lepe ceste

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pred 11 urami, gasperX pravi:

Sicer sam nimam pojma o tem offroadu ampak tukaj kot je sam ze omenil v videotu je bila prva ogromna napaka izbira gum.

Sploh prva je bila cista cesta guma.

Sicer pa vaja dela mojsta. Ce sm cist iskren tut sam se basem cist povsod z napacnimi gumami in pol pretezkim motorjem. Zato pa trenar ko bik zadne cajst da bom lohka motor pobiral. 

Kva ta tip dela na svojem ktm mi lohka samo sajamo. Se zmeri pa jebemti sej nismo veseli ce ne sprobamo vsega :D Ampak Dami jest te zastopm, enostavno lustn je.

 

 

trdim, da s kalkuliranim tveganjem ni nič narobe (pa še zabavno). Tako se učim. 790 adv pa ni motor da se bom šel trial , skakal čez balvane in podobno. Se pa mislim it neko normalno znosno vožnjo izven asfalta. 

Če bi pa hotel metati motor po tleh bi vzel nekaj za male pare od 250ccm, pa prave kramparce gor. 

Marsikdo se zapelje v sneg s kramparcmi in gre dokler je mehek pršič. Če pride na poledenel sneg ne bo šlo če nima cvekov :P

Hočem povedati, da je naslov teme "osnove". Torej je primerna za debato tudi za začetnike. Edino kar nam manjka je definirati stil vožnje "starejši strici na GSkah" :D

 

Link to comment
Share on other sites

Ob 28. 1. 2021 ob 17:12, DAMI34 pravi:

ja to je potrebno ločit, čeprav so osnove iste, ma motorji in šoferji nismo. Jaz bolj govorim, sprašujem in vozim "adventure riding". Tist kar se gredo debeli strici na GSkah :P

Vi ste pa že na meji preganjanja s krosom, motorji so specialke, lažji, druge gume itd..

Nisem pa še prestar, da se kaj novega naučim. Zato sprašujem.

Tako je. Osnove so iste. Drža, premikanje na motorju, uporaba sklopke, zavor... Pravzaprav se je treba pri težjem motorju še bolj posluževati pravilne tehnike, ker z nogami težje kaj rešiš takoj, ko se premikaš hitreje od hitrosti pešca.

In nikoli nisi prestar. Še jaz, čeprav starejši, ne! :smoke:

Mi pa ob tej debati pride na misel ena paralela: Rojen sem ob bazenu in sem zajeten del mladosti preživel v vodi. Seveda sem bil prepričan, da plavam vsaj tako dobro, kot Weissmuller. Dokler nisem med študijem za telesno vzgojo izbral, kaj drugega kot plavanje. In ugotovil, da nimam pojma. Saj ne, da bi potem plaval tako zelo hitreje. Sem pa za enako hitrost porabil pol manj energije... Skratka, splača se!

 

Ob 29. 1. 2021 ob 11:28, DAMI34 pravi:

Lahko bi sicer novo odprl, recimo "rajdanje za stare strice", sam pol nihče ne bi hotel nič nasvetov dat :P

Saj to je problem Težko je dati kak koristen nasvet brez, da nekdo vse skupaj poserje z neumestnimi pripombami ali provokacijami.

Pa prosim malo bolj spoštljivo govorjenje o nas starih, debelih stricih na GS-kah! Aja, jaz nisem debel! :lol1:

Edited by Joker
Link to comment
Share on other sites

Čudim se Damiju, da se sedaj na stara leta uvaja v te akrobacije. Jaz sem s tem začel v motorizmu, ...50 ccm Minarelli, 125 Suzuki RM. Tenere 660 že ni bila več za take dogodivščine. Po moje je offroad za mlade, športnike, natrenirane...tu je veliko akcije, podzavestnega reagiranja po občutku. Za starejše alkoholičarje so boljši manj adrenalinski motorji :)

Link to comment
Share on other sites

pred 2 urami, Joker pravi:

Tako je. Osnove so iste. Drža, premikanje na motorju, uporaba sklopke, zavor... Pravzaprav se je treba pri težjem motorju še bolj posluževati pravilne tehnike, ker z nogami težje kaj rešiš takoj, ko se premikaš hitreje od hitrosti pešca.

In nikoli nisi prestar. Še jaz, čeprav starejši, ne! :smoke:

Mi pa ob tej debati pride na misel ena paralela: Rojen sem ob bazenu in sem zajeten del mladosti preživel v vodi. Seveda sem bil prepričan, da plavam vsaj tako dobro, kot Weissmuller. Dokler nisem med študijem za telesno vzgojo izbral, kaj drugega kot plavanje. In ugotovil, da nimam pojma. Saj ne, da bi potem plaval tako zelo hitreje. Sem pa za enako hitrost porabil pol manj energije... Skratka, splača se!

 

Saj to je problem Težko je dati kak koristen nasvet brez, da nekdo vse skupaj poserje z neumestnimi pripombami ali provokacijami.

Pa prosim malo bolj spoštljivo govorjenje o nas starih, debelih stricih na GS-kah! Aja, jaz nisem debel! :lol1:

Haha..ko si Weiss-Tarzana omenil sem vedu, da si star, vsaj ko jaz. :P

Katere neumesne pripombe si prebral? Od mene? 

Je pa dejstvo da za par 100m blata kramparc ne bom dal gor. In se točno zavedam da niso primerne za to. Pa tudi trdim ne, kok kaj obvladam. Jaz sem vosu in se peljem, kaj pa vosu ve, kok je težko kje it. :P

Debelim stricem se opravičujem, sem bolj nase mislil pod "debel" in "stric".

Ker pa imam prvič motor, ki je sposoben mnogo več, kot cestaki, ki ga je na koncu mnogo lažje voziti izven utrjenih cest, ker me mikajo lokacije, ki so mi bile včasih nedostopne ali pa do katerih se mi je motor smilil, se grem tudi mal take vožnje. Brez poskusit tudi izkušenj ne bo. Sploh ko se spomnim mladosti in preganjanja s kakim krosom, ki so mi ga kolegi posodili.

V trenutni situaciji lahko koga kaj vprašam, ali pogledam kak posnetek na tubi. Potem pa se vozit, saj druge ni.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

pred 1 uro, vandrovec pravi:

Čudim se Damiju, da se sedaj na stara leta uvaja v te akrobacije. Jaz sem s tem začel v motorizmu, ...50 ccm Minarelli, 125 Suzuki RM. Tenere 660 že ni bila več za take dogodivščine. Po moje je offroad za mlade, športnike, natrenirane...tu je veliko akcije, podzavestnega reagiranja po občutku. Za starejše alkoholičarje so boljši manj adrenalinski motorji :)

jaz se mu tut čudim :P In ker ga poznam in ker vem koliko let se izogiba temu kar je sedaj naredil (in ni mu žal) vem da se ma čisto fajn.

Vožnja izven utrjenega asfalta (trenutno drugega termina ne vem, nočem pa koga užalit z zapisom offroad, recimo da je advenčr turizm) ni nujno da je hitra. Določene zadeve se verjetno da čisto normalno in počasi s previdnostjo premagat. Kakšen šoderček pa tut mal hitreje :D so pa padci boleči..ampak če nimaš sreče so vsi.

Če sem pa moteč v tej temi, mi pa vsak lahko pove in ne bom več pisal, al pa drugo bolj "light" odprl. Ker pa od julija 2017 ni bilo nič v tej temi, se mi je zdelo, da sameva :P

 

 

Link to comment
Share on other sites

pred eno uro, DAMI34 pravi:

Katere neumesne pripombe si prebral? Od mene? 

Ne, ne. :)

Ker si par strani nazaj obudil to temo, sem odgovoril na tvoje vprašanje. 

Čeprav slutim, da se verjetno ne boš šel nekih ekstremov pa še vedno pravim, da je ob upoštevanju osnovnih pravil, vožnja veliko bolj sproščena in varna, čeprav le na makadamu in kljub morda višjim hitrostim. Tudi tu je pač treba pospešiti, odpeljati kak ovinek in na koncu tudi ustaviti. Včasih tudi navzdol...

V glavnem, zakaj se "matrat" in se ob tem še nalesti slabih navad če ni treba. Je @HyperJack dobro povedal koliko truda je treba, da se potem tega odvadiš. Nikoli ne veš kdaj te zagrabi in si nabaviš nekaj res lahkega. Kaj ne Jaka?

Pa tudi @vandrovec ima prav, ko pravi, da je na slabi podlagi veliko podzavestnega reagiranja, ki pa se ga ne da naučiti. Zanj je treba predvsem ogromno ur vožnje.

Pa še nekaj: Vsi, ki so vložili čas v terensko vožnjo so ugotovili, da so postali tudi veliko boljši vozniki na asfaltu, ker zdrsi kar naenkrat niso več nek travmatičen dogodek, na katerega so se sicer dostikrat odzvali povsem narobe ali še hujše: se zaradi "zmrzali" sploh niso. Pa da ne bo kdo narobe razumel, da vzpodbujam divjanje. Mislim predvsem na nenadne spremembe oprijema (pesek, oljni madeži, slabe zaplate asfalta...) Še kačke bodo postale zabavne!

Konec koncev tudi vsi MotoGP dirkači ogromno trenirajo s terenskimi motorji na spolzkih podlagah.

Edited by Joker
Link to comment
Share on other sites

za se kaj dodatnega naučit, raje prav kot narobe, ne moreš biti doma. Moraš na moped. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

evo nas strice. :P

Dovolj je 20 sekund posnetka pogledat, pa bo jasno, kaj in zakaj se moramo učit :D

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dami, verjetno bi bilo pametno, da si omisliš zložljiva ogledala.

Če bo kdo kdaj šel na Portugalsko, naj si omisli družbo. Solo ni ravno priporočljivo.

lp

Link to comment
Share on other sites

pred 35 minutami, franc pravi:

Dami, verjetno bi bilo pametno, da si omisliš zložljiva ogledala.

Če bo kdo kdaj šel na Portugalsko, naj si omisli družbo. Solo ni ravno priporočljivo.

lp

saj so. Torej del, kjer je steklo, se mehko premika.

Link to comment
Share on other sites

Jaz imam take:

KTM Folding mirror 225-325mm adj. 10mm perch 6804P-pair – Moto-Science :  The King of Motorcycle Mirrors

 

Teoretično se zmanjša možnost, da polomiš nosilce in razbiješ stekla pri padcu.

Meni je všeč, da "si ožji" in ne zapenjaš v veje ob cesti.

lp

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ob 30. 1. 2021 ob 15:35, Joker pravi:

Ne, ne. :)

Ker si par strani nazaj obudil to temo, sem odgovoril na tvoje vprašanje. 

Čeprav slutim, da se verjetno ne boš šel nekih ekstremov pa še vedno pravim, da je ob upoštevanju osnovnih pravil, vožnja veliko bolj sproščena in varna, čeprav le na makadamu in kljub morda višjim hitrostim. Tudi tu je pač treba pospešiti, odpeljati kak ovinek in na koncu tudi ustaviti. Včasih tudi navzdol...

V glavnem, zakaj se "matrat" in se ob tem še nalesti slabih navad če ni treba. Je @HyperJack dobro povedal koliko truda je treba, da se potem tega odvadiš. Nikoli ne veš kdaj te zagrabi in si nabaviš nekaj res lahkega. Kaj ne Jaka?

Pa tudi @vandrovec ima prav, ko pravi, da je na slabi podlagi veliko podzavestnega reagiranja, ki pa se ga ne da naučiti. Zanj je treba predvsem ogromno ur vožnje.

Pa še nekaj: Vsi, ki so vložili čas v terensko vožnjo so ugotovili, da so postali tudi veliko boljši vozniki na asfaltu, ker zdrsi kar naenkrat niso več nek travmatičen dogodek, na katerega so se sicer dostikrat odzvali povsem narobe ali še hujše: se zaradi "zmrzali" sploh niso. Pa da ne bo kdo narobe razumel, da vzpodbujam divjanje. Mislim predvsem na nenadne spremembe oprijema (pesek, oljni madeži, slabe zaplate asfalta...) Še kačke bodo postale zabavne!

Konec koncev tudi vsi MotoGP dirkači ogromno trenirajo s terenskimi motorji na spolzkih podlagah.

Sm pogledal par ur youtube posnetkov.

5 fur je šlo tud po 140 km/h po makedamu...sede. Pol sem letu iz ceste, na srečo samo 2 m globoko, med dvemi bukvami, brez kolenčnikov, sm na srečo sam 3 šive dobil na koleno...presekano do kolena. (Glava je bila nekje drugje, odreagiral sem katastrofalno, otrdel sem, abs je sam klikal, bremzalo ni nič pa sem šel v dolino...)

Pol sm se mal umiru, sam še vseeno nisem mel pravga filinga na makedamu...eno lepo soboto še brez tapravga filinga stoje nekontrolirano stisnil sprednjo bremzo...evo mene po utrjenem makedamu...mogoče bi manj škode naredu če bi po asfaltu vžgal...

no pol sm si najdu pomoč...sm plaču da mi je nekdo pokazal osnove offroada, in sm pogruntal da nimam pojma. Po prevoženih 100 h blata in 6000 km makedama, vidim, da mam mal pojma ampak še vedno premalo...

Makedam priznam me še vedno jebe...Da dohitim tvoj tempo in suverenost, me čaka verjetno še nekaj sezon.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ob 31. 1. 2021 ob 11:40, DAMI34 pravi:

Dovolj je 20 sekund posnetka pogledat, pa bo jasno, kaj in zakaj se moramo učit...

Gledam skor cel posnetek...pa mi ni jasno...zakaj se ukvarjajo s Kravami...če ima BMW en tak lep motorček za takšna potepanja: 50 konjev pa 150 kil...?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!