Skoči na vsebino

Sam svoj mehanik - vse mogoče okoli šraufanja


HHV

Priporočene objave

pred 15 minutami, maus pravi:

js pa vedno opazm, če ma mau oktanou ... je kr velka razlika al 14,8 al 15,7 sec od 0 do 300 :huh: 

pa več ti pije tudi z manj oktani, škodljivo, vsekakor

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pri vseh tipalih in elektroniki, ki jo imajo sodobni motorji, je to bolj malo verjetno (klenkanje) . Moj naj bi brez nekih resnih problemov "pogoltnil" 80 oktanski bencin (nikoli probal) . Tako, da je po mojem to eno blefiranje (pametovanje) . Če brez vseh problemov prenese od 0 do 3000 m nadmorske (višje nisem bil) , mu tudi par oktanov razlike ne pride do živega.

Pa kakor vem oktani nimajo nobene veze z zmogljivostjo (kalorično vrednostjo bencina) .

lp

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

29 minutes ago, franc said:

Pa kakor vem oktani nimajo nobene veze z zmogljivostjo (kalorično vrednostjo bencina) .

Kalorična vrednost je enaka, razlika pa nastane pri novejših motorjih s senzorji klenkanja, ker (da preprečijo klenkanje) zamikajo vžig (zakasnijo vžig - manjši predvžig) in s tem se moč motorja zmanjša.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 1 uro, ftp pravi:

Kalorična vrednost je enaka, razlika pa nastane pri novejših motorjih s senzorji klenkanja, ker (da preprečijo klenkanje) zamikajo vžig (zakasnijo vžig - manjši predvžig) in s tem se moč motorja zmanjša.

klenkanje je samovžig zaradi višje kompresije kot jo bencin in njegovi oktani prenesejo..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 8 urami, The OO pravi:

Madžarski Mol ima čist v redu benz :cool:

Ja benz že sam ne vem kako lahko tankaš 62 l , če imaš 60 l razervar.  S tem, da je bilo še nekaj notri. Prej AGIP je bil boljši. Saj pri dizlu se je poznalo pozimi. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hej, morda kdo ve kje razen na uradnem servisu bi človek lahko kupil ključ za nategovanje verige za Ducati 848 Evo Corse letnik 2013?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 21/12/2017 ob 18:40, Bostjan L pravi:

Vdim, da nobenemu ne klenka in da je naš 95 oktanski kaliber iz sirije čist vredu.

V moji pretežno offroad družbi je kar nekaj precej zmogljivih enocilinderskih strojev s solidnim kompresijskim razmerjem pa do zdaj ni še nihče opazil ali omenil da bi karkoli klenkalo. Če je verjeti hitremu pregledu specifikacij z neta, ima tvoj Stelvio kompresijsko razmerje 11:1, moj 690 pa 12,6:1. V kolikor ima tvoj mehanik prav meni motor vseskozi klenka - not vlivam 95 oktanca na katerikoli bencinski pač že. Načeloma pa je pri nasvetih/mnenjih tipa vse je v k*rcu dobro uporabiti malo kritične presoje.

Sicer pa teorija pravi da je virov predčasnega vžiga lahko več. Nisem ekspert, niti mehanik... sam jaz bi tako izjavo vzel z nekaj rezerve in jo preveril še kje drugje. Lahko da ti motor res klenka in vzrok ni v kvaliteti goriva.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

1 hour ago, jskrablin said:

V moji pretežno offroad družbi je kar nekaj precej zmogljivih enocilinderskih strojev s solidnim kompresijskim razmerjem pa do zdaj ni še nihče opazil ali omenil da bi karkoli klenkalo. Če je verjeti hitremu pregledu specifikacij z neta, ima tvoj Stelvio kompresijsko razmerje 11:1, moj 690 pa 12,6:1. V kolikor ima tvoj mehanik prav meni motor vseskozi klenka - not vlivam 95 oktanca na katerikoli bencinski pač že. Načeloma pa je pri nasvetih/mnenjih tipa vse je v k*rcu dobro uporabiti malo kritične presoje.

Sicer pa teorija pravi da je virov predčasnega vžiga lahko več. Nisem ekspert, niti mehanik... sam jaz bi tako izjavo vzel z nekaj rezerve in jo preveril še kje drugje. Lahko da ti motor res klenka in vzrok ni v kvaliteti goriva.

Kako peveriš koliko oktanov ima bencin, razen da pogledaš na škato iz katere točiš? Ali si 100% da na točilnem mestu piše 98 oktanov, ti pa točiš 100 oktanov? In obratno!

Kako lahko to preveriš?

Naprimer; sem že tankal neosvinčen bencin neznanih oktanov iz dizelske črpalke in črne ročke ki pripada dizlu. Moj pogled na črpalkarja je bil kot iz filma o Mister Beanu.

V Italiji sem tankal 16 litrov bencina v 13 litrski tank (ki bi moral biti popolnoma prazen) pa je bilo po moji oceni še 4 litre. Približno po moji kritični presoji so taljni odvzeli 7 litrov bencina, oktani pa so bili pravi :)

...... 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 18 minutami, Bostjan L pravi:

Kako peveriš koliko oktanov ima bencin, razen da pogledaš na škato iz katere točiš? Ali si 100% da na točilnem mestu piše 98 oktanov, ti pa točiš 100 oktanov? In obratno!

Brez ustrezne laboratorijske opreme težko. Al zaupaš bencinski. Al pa ji ne... sam pol tud tankat nima lih smisla. Obstaja tudi nekaj zakonodaje in pravilnikov na temo kakovosti tekočih goriv - ARSO ima lep sezname vsega - http://okolje.arso.gov.si/onesnazevanje_zraka/vsebine/kakovost-tekocih-goriv-1 

Seveda gre pri teh zadevah vedno do nekih območij odstopanja, ne more ti pa nekdo prodati 'kr neki'. Jaz bi trditev serviserja preveril še kje drugje z istim klenkajočim bencinom in pol še enkrat z drugim bencinom. Boljše metodologije kot spreminjanje ene spremenljivke in preverbe pri več kot enem serviserju se ob odstotnosti laboratorijske opreme (in domenskega znanja) ne spomnim. Kolker sem razbral iz onih dokumentov kot jih navaja ARSO pa pri nas manj kot 95 oktanov po RON metodologiji in 85 po MON (in še malo branja če koga zanima https://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating) ne sme biti v prodaji. Seveda pa po svetu obstaja vsaj nekaj različnih standardov označevanje in testiranja :doze: Yay.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

13 hours ago, jskrablin said:

Brez ustrezne laboratorijske opreme težko. Al zaupaš bencinski. Al pa ji ne... sam pol tud tankat nima lih smisla. Obstaja tudi nekaj zakonodaje in pravilnikov na temo kakovosti tekočih goriv - ARSO ima lep sezname vsega - http://okolje.arso.gov.si/onesnazevanje_zraka/vsebine/kakovost-tekocih-goriv-1 

Seveda gre pri teh zadevah vedno do nekih območij odstopanja, ne more ti pa nekdo prodati 'kr neki'. Jaz bi trditev serviserja preveril še kje drugje z istim klenkajočim bencinom in pol še enkrat z drugim bencinom. Boljše metodologije kot spreminjanje ene spremenljivke in preverbe pri več kot enem serviserju se ob odstotnosti laboratorijske opreme (in domenskega znanja) ne spomnim. Kolker sem razbral iz onih dokumentov kot jih navaja ARSO pa pri nas manj kot 95 oktanov po RON metodologiji in 85 po MON (in še malo branja če koga zanima https://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating) ne sme biti v prodaji. Seveda pa po svetu obstaja vsaj nekaj različnih standardov označevanje in testiranja :doze: Yay.

Hvala za povezave :)

Ker je veliko teksta sem dal samo meni najpomembnejši del teksta o oktanih in 95 oktanskem gorivu.

Zanimiva je una mala trojkica in opombe. Ali tankam 91 oktanki bencin??? Vrjetno se motim?

Gorivo.thumb.jpg.8b8187bf87666cf9bd24aa9d20424f5d.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 4 urami, Bostjan L pravi:

Zanimiva je una mala trojkica in opombe. Ali tankam 91 oktanki bencin??? Vrjetno se motim?

Ne vem. Jaz to razumem da je dovoljena uporaba minimalno 91 oktanskega bencina. Bi pa rekel da mora biti to na točilnem mestu označeno. Če iz ročke z oznako 95 oktanov priteče 91 pa nekdo ne opravlja svojega dela.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pri ns je minimalno 95 RON ..če piše , da je dovoljeno 91 pri označenem 95 potem je verjetno dejanska vrednost bližje 91 kot pa 95 ..načeloma to pokompenzira senzor klenkanja.. se pa pozna na porabi - to se vidi , ko v tujini tankaš 95 namesto 98 ali 100 pri nas pa narediš isto km ali pa celo več s tankom..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 11 urami, thumper pravi:

pri ns je minimalno 95 RON ..če piše , da je dovoljeno 91 pri označenem 95 potem je verjetno dejanska vrednost bližje 91 kot pa 95 ..načeloma to pokompenzira senzor klenkanja.. se pa pozna na porabi - to se vidi , ko v tujini tankaš 95 namesto 98 ali 100 pri nas pa narediš isto km ali pa celo več s tankom..

Več kilometrov ampak ne zaradi bencina, ampak zaradi dolj umirjene (previdne) vožjnje. Enako pišejo italijano, da porabijo manj po Slo in Hr. pa ne zaradi boljšega bencina. Tudi meni se dogaja da na hrvaškem, Bosni ČG, Albaniji, Grčiji, Bolgariji,..., naredim več km s tankom kot doma.  :)

.... v Dolomitih, pa jih naredim manj :yea1:

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 urami, ftp pravi:

Več kilometrov ampak ne zaradi bencina, ampak zaradi dolj umirjene (previdne) vožjnje.  Tudi meni se dogaja da na hrvaškem, Bosni ČG, Albaniji, Grčiji, Bolgariji,..., naredim več km s tankom kot doma.  :)

 

pred 3 urami, ftp pravi:

.... v Dolomitih, pa jih naredim manj :yea1:

tole ne gre skupaj ...  pri solo vožnji brez sopotnika meni ponavadi zraste poraba . on-off gas in zavite ceste 2 in 3 prestava - ravno zaradi bolj "umirjene" vožnje po neznani cesti..

vožnja pri nas po znani cesti je bolj tekoča ker je manj neznank - s tem tudi nižja poraba ..pri nas se vozim izključno na omv 100 . zunaj ponavadi 95 .. a vseeno imam z avstrijskim bencinom nižje povprečje kot z našim... ampak to je pri meni ..

zanimivo bi bilo odpeljati isti odsek poti z istim motorjem , ob istih pogojih , isti povprečni hitrosti ob - najbolj pomembno- isti dinamiki vožnje z različnimi bencini - misija nemogoče ...

smo pa zabredli od oktanov in klenkanja .. pa se vrnimo . eden od parametrov je senzor klenkanja . potem sta pri sodobnih agregatih tu še senzor glavne in odmične gredi .. tudi od tu lahko daje napačne podatke . ta dva vplivata na točko predžiga ..

MAP in MAF senzorja vplivata na mešanico zraka in bencina . prerevna mešanica pripelje do klenkanja .

mi pa zvok tega hladnega vžiga ne deluje , kot da bi prišel s servisa .. oktani gor ali dol..to ni klenkanje..

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 tedne pozneje...

Ima kdo kak nasvet katero oz. kakšno delovno luč nabavit?

V mislih imam tiste samostoječe (najraje bi takšno) ali pa takšne, ki se obesijo na avto/motor. Vidim, da se že dobijo LED in ne-LED, različni Watti, različni tipi žarnic itd.

Motorja imam v podzemni garaži, na voljo imam 220 priključek zato ni potrebno, da ima opcijo priklopa na akumulator. Uporabljati jo mislim nekajkrat letno - menjava olja in manjši dribl na motorjih, previjačenje zimskih/letnih gum na avtu to je pa več ali manj vse.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sam preizkusil razno razne...najboljše mi dve neonki 100cm 55w v ohišju in imam ven kabl z štekarčkom in jo poljubno prestavljam...Men je najboljše,ker zelo sveti a neboleče kot je v primeru reflektorja...plus poraba...

P.s

Še keramičar ko prišu jo uporabil raje kot svoj 500w reflektor...

Popravljeno . Popravil sesir
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V zimskem času vsi šušmarji, ki delajo po raznih zaprtih neogrevanih objektih najraje uporabljajo 500W reflektorje, ker majo poleg razsvetljave  še pečko obenem. Poleti ali pa ko se malo ogreje, pa halogenko zamenjajo z LED nadomestkom.

Rezultat iskanja slik za LED žarnica za 500w reflektorRezultat iskanja slik za LED žarnica za 500w reflektor

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ni glih šraufanje ...

Rabim pomoč/nasvet/izkušnjo:
v tank torbi bi rad naredil ležišče za tavelik fotoaparat. Da se ne preklada, da stoji pri miru in da je pri roki. Precej trapasto je ustavit se, zlest dol z motorja, odpret zadnji kufr, da nardiš slikco. Zato mora bit v tank torbi. 
Stiropor je sicer OK, ma s cajtom se deformira. Zato imam v mislih tisto plastiko, k zgleda kukr stiropor, je pa elastična. Ne vem, kako se imenuje, niti kje bi jo dobil. Rabil bi eno kocko veliko 30 x 30 x 30, da jo obrežem in s tem naredim zunanjo obliko, ter da jo izdolbem, da pade aparat not kukr tata na mamo ;)
Nasvet?
Izkušnja?
Predlog?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 22 minutami, GO_Tomi pravi:

Ni glih šraufanje ...

Rabim pomoč/nasvet/izkušnjo:
v tank torbi bi rad naredil ležišče za tavelik fotoaparat. Da se ne preklada, da stoji pri miru in da je pri roki. Precej trapasto je ustavit se, zlest dol z motorja, odpret zadnji kufr, da nardiš slikco. Zato mora bit v tank torbi. 
Stiropor je sicer OK, ma s cajtom se deformira. Zato imam v mislih tisto plastiko, k zgleda kukr stiropor, je pa elastična. Ne vem, kako se imenuje, niti kje bi jo dobil. Rabil bi eno kocko veliko 30 x 30 x 30, da jo obrežem in s tem naredim zunanjo obliko, ter da jo izdolbem, da pade aparat not kukr tata na mamo ;)
Nasvet?
Izkušnja?
Predlog?

Takole peno? Debelina 3 cm.20180124_122830.thumb.jpg.99cb18f2b593c16ec3b81d989aba313d.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Poliuretanska pena (spužva/goba) . Trša se lepše oblikuje. Jaz je ne bi vzel v kosu. Precej lažje narediš luknjo kot vdolbino (pa meni lepše zgleda) . Torej kos cca 2cm debeline (za dno in pokrov) in ustrezne debeline za srednji del. Lima se brez problemov in če malo paziš, praktično nevidno (lahko posebno lepilo ali pa če malo paziš (tanko in hitro) neostik) .

Kot vidim jo prodajajo (tudi) za izolacijo. Drugače pa kakšen tapetnik (trgovina s tapetniško opremo, diy centri, prodajalne blaga... ) .

Če imaš dostop do kakšne embalaže za rač. opremo in se ti da limati/sestavljati je "zastonj" .

lp

p.s. nekaj takega pa jo sestaviš po plasteh, drugače postane rahlo drago: https://www.gumitehna.si/pena/pena-debeline-2cm-zelene-barve-trsa

Popravljeno . Popravil franc
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kolkor vidim, sem mislil tako peno jaa, @maxxa. Jo lahko dobim, je embalaža za serverje in mrežno opremo, kakor pravi @franc. Kar se tega tiče, imam težavo samo v tem, da ni dovolj velika. Sestavljat koščke in pri tem upoštevat vreznine in utore in kote in luknje ... in to flikat skupaj ... takšen izdelek sem že naredil, ga imam trenutno na mizi. In mi ni všeč. Bi rad dobil večji kos, pol se bom že jebal z luknjo ... ;)

Tista zelena je pa premehka. Kar je škoda, ker take pene dobim pa lahko na kubike ... :(

Hwala za pomoč.
Če se še kdo kaj spomne, kar na dan z besedo. Naj ti ne bo nerodno ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!