Skoči na vsebino

Vse o vzmetenju


YZFgeorge

Priporočene objave

Bremzer sem glih prebral ta tvoj opevani bmw ni zmogel malo enduro vožnje po albaniji  :oops:

To ni ENDURO  ST pomeni Sport Tuning,to bi  ti ja lahko vedel, čeprav voziš kot sam opevaš v avtarju italjanska "jajca" !

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

To ni ENDURO  ST pomeni Sport Tuning,to bi  ti ja lahko vedel, čeprav voziš kot sam opevaš v avtarju italjanska "jajca" !

 

 

Moj odgovor se je nanašal na znamko bmw in ne model ki si ga ti predlagal ;) 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Moj odgovor se je nanašal na znamko bmw in ne model ki si ga ti predlagal ;)

Nevem kam ciljaš noben moj BMW še ni bil v Albaniji bil  pa sem z ženinim Kawasakijem ER-6 N !

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tile 'fork brace'-i so po moje 'placebo' ....

 

http://www.webbikeworld.com/t2/superbrace-fork-brace-review/

 

Ma ne vem. Saj nekateri motorji imajo to rešeno že serijsko...tisti z USD vilicami pa tega itak ne rabijo baje. V četrtek je bilo komaj poslano iz UK, tako da bo v naslednjem tednu enkrat prišlo, pa bom potem videl, če kaj pomeni to.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Odločil sem se, da bom zamenjal tudi zadnji amortizer na DL650. Najverjetneje Wilbers 640, ki bo v oktobru precej ugodno dobavljviv pri Čarmanu... Ima kdo kakšen pomislek glede izbire modela oziroma kakšen drugi predlog?

 

Kot sem že napisal na prejšnji strani, bi se rad naslednje leto podal na eno daljšo pot po precej slabih poteh.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Živijo Kiri! 

Tudi jaz imam malega Stroma in sem predlani dal dodelati vzmetenje pri Čarmanu. Seveda je vzmetenje prilagojeno cestni rabi. Čarman mi je zamenjal sprednje in zadnje vzmeti z tršimi - progresivnimi, ter zamenjal olje spredaj. Sedaj strom bistveno bolje požira neravnine, kakšne udarne jame mi ne delajo več težav. Veliko bolj miren je v nagibu. Sicer se pa na njem v glavnem, voziva dva, tako, da je z serijskimi vzmetmi prihajalo do zabijanja pri vožnji po naših super cestah. Več časa sem izgubil z izogibanjem neravninam kot z sledenjem ovinkom. Sedaj teh težav ni več.

Tudi sam sem dokaj premišljal kako naj najbolj optimalno rešim težavo z vzmetenjem. Prave rešitve namreč tudi dokaj stanejo. Na VRSI forumu sem našel mnenja štromarjev, ki so predelali vzmetenje. Kar pretežni del je tako osnovno predelavo zelo dobro ocenil. In moram reči, da se zelo strinjam. Govorim seveda o vožnji po cesti.  Verjetno pa je glede na kilometražo kar pametno razmišljati kar o novem amortizerju. Fajn bi bilo, če bi imel kaj več hoda. Seveda pa bi zadnjem delu moral slediti tudi sprednji.

Če si dovolj visok, pa lahko motor zadaj dvigneš z zamenjavo dog bonov - povezovalnega elementa med vago in vilicami. Nekaj kolegov je to naredilo in so zadovoljni. Lahko ti poiščem naslov možaka ki to dela na hrvaškem.

  Sam sem tudi montiral fork brace. Če se prav spominjam je bila malenkostna razlika v + pri stabilnosti.

Sicer se da, če si spreten voznik in ti motorja ni škoda verjetno dokaj prevoziti tudi kakšen grob makadam. Prilagodi ( zmanjšaj) tlak v gumah, ki naj bodo bolj grobe. Pazi še na nihanje krmila ( levo - desno), ker kakor sem slišal tudi ni tako redek pojav pri hitrejši vožnji po makadamu.

Sam za tako vožnjo stavim na Suzuki DR 350, ki je kot kolo. Bi se pa podal z njim tudi na daljšo pot, če ne bi imel omejenega časa potovanja. :kva2:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zdravo. Za sprednje vzmetenje sem naročil intiminatorje od ricorja. Hvalijo vsi zelo, kako bo v praksi, bom pa videl. Fork brace sem namontiral, danes sem šel en krog po mestu...neke bistvene razlike ni videti, se bo treba čez vikend zapeljati en daljši krog, pa bom potem vide realno sliko.

 

Višina mopeda zna biti problem na tej poti, ja. Že v Albaniji sem ga kar fajn tolkel spodaj. Žal višanje ne pride v poštev, ker sem 173cm visok in imam že tako težave občasno, ko sem fino naložen in ni raven teren.

 

Terenske gume rešijo marsikaj....v Albanijo sem šel s 40:60 gumami, pravi krampi. Na terenu zvozil vse brez najmanjšega problema, tako da se za to ne sekiram...za prihodnje leto me pa bolj skrbi vzmetenje, ki je pri 55.000km že kar nekaj dalo skoz, bo pa najbolj na udaru. Ne bi rad, da mi kje v PM spusti amortizer ali kaj podobnega. Hkrati bi vožnjo rad naredil čim bolj udobno. Ker bom moped sicer uporabljal za normalno vožnjo po cesti, ne bi rad ravno nekih ful terenskih vilic montiral ali celo menjaval motor za kakšno pravo enduro mašino. Vem, da je Strom te poti zmožen, le pripravil bi ga rad čim bolje. :)

 

Tisto nihanje, če misliš tankslapper, sem pa že doživel na lastni koži. Zložil sem se kot sem dolg in širok :) Kriva je bila neizkušenost, stare gume in mehka podlaga.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Se mi zdi, da sem še največjo razliko po montaži fork brace občutil pri večji  hitrosti, ko Strom rad trzne levo- desno- zaniha. Po montaži fork brace tega pojava skoraj ni bilo več. Po modifikaciji vzmeti, pa sploh nič. Kljub temu, da so vzmeti trše pa je vožnja tudi če si sam na motorju, bolj udobna.

 

Poročaj kako se obnese intiminator. Me zelo zanima.  Srečno !!

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ta vikend sem naredil cca 300 km s fork bracom, večinoma po Madžarski, kjer so ceste v slabšem stanju. Prvi občutki so OK...se mi zdi, da je lažje vodljiv pri nekih normalnih potovalnih hitrostih po slabi cesti. Opazil sem tudi, da me manj rukne pri prehitevanju kakšnega tovornjaka na avtocesti ali pa ko pripelje kaj velikega nasproti. Ni mi sicer jasno, kako bi to lahko bilo povezano s tem, ampak je pa bilo opazno.

 

Intiminatorje bom probal naslednji vikend dat not. Moral bi potem še tesnila menjat, pa olje...tako da moram najprej nabavit še te malenkosti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

Meni skripa zadnja vilca. Najprej sem mislil, da je kriv amortizer, pa po menjavi skripa tocno isto. Zracnosti vilca nima nohene. valjcne lezaje na rocicju sem namazal med menjavo amortizerja. A moram snet tud schwingo, in kaj bo popadalo ven, ko izpulim osovino?

motor je vtr1000f, osovina gre skozi motor, kot na cbr 929 in vecini ducatijev iz 90ih

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Meni skripa zadnja vilca. Najprej sem mislil, da je kriv amortizer, pa po menjavi skripa tocno isto. Zracnosti vilca nima nohene. valjcne lezaje na rocicju sem namazal med menjavo amortizerja. A moram snet tud schwingo, in kaj bo popadalo ven, ko izpulim osovino?

motor je vtr1000f, osovina gre skozi motor, kot na cbr 929 in vecini ducatijev iz 90ih

 

osovina gre ponavadi skozi iglične ležaje. preko teh pa ponavadi tesnila, taka ali drugačna. pa kakšna podložka se še kje najde. nč posebnega, servis manual v roke pa pogledat, še zmer najbolš varianta.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Stvar je takšna stoji pa takole. Pa bi prosil stručkote glede vzmetenja za pomoč. Pišem v to temo, ker se mi zdi da tukaj paše, če ne, prosim moderatorje za prestavitev.

Nabavil sem Matris cartridge za svojga tigrčka in čez zimo bo ravno pravi čas, da se lotim nadgradnje. Zadnji amortizerji so že novi (Wilbers 640) in s namestitvijo teh ni bilo težav.

Tudi s sprednjimi predvidevam, da ne bo neka huda znanost ampak vseeno bolje vprašat kot kasneje obžalovati. Bi pa prosil tiste, ki bodo predlagali naj poiščem nekoga, ki se spozna (Čarman, lokalni majstr itd.) da se raje vzdržijo predlogov saj za to opcijo že vem ampak sem eden tistih, ki rad "šraufa" :)

OK Tukaj slike tega "overpriced" vzmetenja :)

20141102112639.jpg

20141102112854.jpg

in navodila (kakršnakoli že so):

20141102121317.jpg

 

Zdaj pa k namestitvi oz. kako bi se zadeve lotil pa me prosim popravite:

- malo odtegnem zgornji navoj pri vilici, da se kasneje ne matram :) 

- odstranim kolo in seveda ustrezno fiksiram motor da ne pade :)

- malo odvijem spodnji vijak ki drži zdajšnjo "kartušo" v notranjosti vilice

- odstranim vilice

- odvijem zgornji del in odstranim notranjost :) Tukaj se bom lotil custom made napravce, ki mi bo pomagala držati stisnjeno vzmet medtem, ko bom odstranil zgornji del

- odlijem in izpumpam staro olje

-odvijem vijak in odstranim staro kartušo

-namestim del A(kartušo) kot piše v navodilih. Prvo vprašanje: piše da je treba namazat vse premikajoče dele nikjer pa kje točno in kakšno mast? A ni to že v samem olju?

-dolijem olje. V service manual za tigra piše 103 mm od roba brez vzmeti, v navodilih za to kartušo pa 130mm. Predvidevam da se ravnam po teh navodilih saj tistih 103 velja za staro kartušo. Merim od roba, ko je amortizer čisto stisnjen brez vzmeti (vsaj tako razumem)

- nato vstavim vzmet in stisnem vzmet ter privijačim zgornji del (z uporabo napravce al pa prjatlov :)

 

Potem sledi sestavljanje ter umerjanje oz. nastavljanje SAG.

 

Sem kaj izpustil?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ok pozabil sem omeniti da po dolitju olja vse skupaj napumpam, da se znebim morebitnih mehurčkov in pustim stati par minut (zihr je zihr)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tko nekako ja. Vmes pa improviziraš :D Mislim, da si zajel bistvene elemente, za vzmet stiskat se ne sekiraj, se da narest z eno roko, pridržiš si jo pa z viličastim ključem ustrezne velikosti, ta čas da zašraufaš zgornji čep na "osovino kartuše". Ni noben bavbav. Višino olja jst določam z cevko ustrezne dolžine v katero sem vtaknil žico za togost, nataknjeno na šprico injekcije. Natočim mal več, potegnem s šprico višek ven in to je to.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

s čim se napumpa plinski amortizer na 5 - 10 psi ? kako opraviti točno meritev na obeh amortizerjih ? 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ponavadi se jih polne z dušikom, ker se zelo malo razteza/krči glede na spremembe temperature. Meril jih še nisem...če je navaden ventila (na starejših zna bit) se jih pomoje da zmerit z manometrom za pnevmatike, ampak bo nekaj plina ušlo pri merjenju.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

s čim se napumpa plinski amortizer na 5 - 10 psi ? kako opraviti točno meritev na obeh amortizerjih ? 

pumpa za gorsko kolo, ne spušča zraka ob privijanju na ventil (zaradi konstrukcije).

Tlak:    poišči tovarniške vrednosti,   pri mojih Suzukijih je bilo za zadnjega 10barov

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pumpa za gorsko kolo, ne spušča zraka ob privijanju na ventil (zaradi konstrukcije).

Tlak:    poišči tovarniške vrednosti,   pri mojih Suzukijih je bilo za zadnjega 10barov

 

Ponavadi se jih polne z dušikom, ker se zelo malo razteza/krči glede na spremembe temperature. Meril jih še nisem...če je navaden ventila (na starejših zna bit) se jih pomoje da zmerit z manometrom za pnevmatike, ampak bo nekaj plina ušlo pri merjenju.

thx obema... sem pač revež pa sem kupil dva pocenska iz anglije... nastavlja se stisnjenost vzmeti z navojno matico...na zunanjem rezervoarčku pa ima avtomobilski ventilček ...

v bistu sem narobe napisal - oljno zračni / plinski so verjetno..

vse skupaj je full trdo za vozit ...

baje so pritiski v teh rezervarčkih samo nekje okoli 10 psi kar naj bi zneslo 0,69 bar - in če bi hotel imeti oba spuščena na isti pritisk bi moral imeti manometer od 0 do 1 bar da bi ju lahko umeril...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če imaš nastavek za ventil kakor pri gumi imam jaz pumpo za HD amortizerje ima skalo v PSI

Popravljeno . Popravil jama1100
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

thx obema... sem pač revež pa sem kupil dva pocenska iz anglije... nastavlja se stisnjenost vzmeti z navojno matico...na zunanjem rezervoarčku pa ima avtomobilski ventilček ...

v bistu sem narobe napisal - oljno zračni / plinski so verjetno..

vse skupaj je full trdo za vozit ...

baje so pritiski v teh rezervarčkih samo nekje okoli 10 psi kar naj bi zneslo 0,69 bar - in če bi hotel imeti oba spuščena na isti pritisk bi moral imeti manometer od 0 do 1 bar da bi ju lahko umeril...

Potem pa imaš varianto, ko ta rezervoarčka (gumi balončka učinkujeta kot progresivna vzmet.

V tem primeru je tlak 0,69 bara čist ok.

Kolega imata to na starejših Guzzijih S3, ...  

 

Ventilčka sta kot na ostalih amortizerjih.

Od kolega kolesarja s polnovzmetenim kolesom bo pumpca solidna rešitev.

Sicer je skala na njej ponavadi do ca 20 bar, a je bistveno, da ne spusti zraka ven, ko se pumpa privija in odvija od ventilčka. Nekaj poizkusov bo zadevo uredilo.

Popravljeno . Popravil gsxf750
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

thx obema... sem pač revež pa sem kupil dva pocenska iz anglije... nastavlja se stisnjenost vzmeti z navojno matico...na zunanjem rezervoarčku pa ima avtomobilski ventilček ...

v bistu sem narobe napisal - oljno zračni / plinski so verjetno..

vse skupaj je full trdo za vozit ...

baje so pritiski v teh rezervarčkih samo nekje okoli 10 psi kar naj bi zneslo 0,69 bar - in če bi hotel imeti oba spuščena na isti pritisk bi moral imeti manometer od 0 do 1 bar da bi ju lahko umeril...

Če ti prav pride v tem primeru imam tak manometer, ti ga lahko dam. Skala do 60 psi, ampak je točen tudi če bi meril to kar ti rabiš.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Če ti prav pride v tem primeru imam tak manometer, ti ga lahko dam. Skala do 60 psi, ampak je točen tudi če bi meril to kar ti rabiš.

evo mi je odpisal prijazni gospod iz anglija :OK:

Hi

the shocks need to be used for a few trips to settle in as they are stiff when new.

unscrew the preload fully until they have settled.

If you find the shocks hard after a few hundred kilometers,let out some gas pressure from the valve a little at a time

But please use the shocks a few rides before reducing pressure.

 

sam še cajt za tripat morm najt...  :D  prav to sem rabil...da me en na cesto nažene :P 

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!