Skoči na vsebino

Vse o vzmetenju


Priporočene objave

Objavljeno

je možno da mi sprednje vilce puščajo olje zaradi mrzlega vremena pa da bi blo ko se bo ogrelo bolše?

Objavljeno
17 minutes ago, miha9977 said:

je možno da mi sprednje vilce puščajo olje zaradi mrzlega vremena pa da bi blo ko se bo ogrelo bolše?

Je možno,vendar je to znak ,da bo kmalu pa res za menjati tesnila.

Objavljeno

Par meseceu nazaj sm kupiu motor, prodajalec mi je rekel da vilica pušča, a da dobim tesnila v bljižnji trgovini s tesnili in da so poceni. Omenil mi je tudi da je vilico ze enkrat dal naservis kjer so dali gostejse olje in vilico pohonali, s cimer se nisem prevec obremenjeval... Pred cca mesecom sem vilici menjal tesnila in naliu novo olje. Menjal sem le oljna tesnil (dal sem jih SKF) in vilica je cca 1tedn nazaj spustila. Zdaj je ze tako hudo da po 10min voznje olje pritece ze strasljivo blizu zavor. Kaj naj naredim? Koliko stane obnova oz servis vilice (nobenih nastavitev, v notranjosti ni nobeme zaprte komore- dušenja) ali bi lahko bila kaksna napaka pri mojem servisu?  

Lepo prosim za odgovore, namige ali karkoli.

 

Hvala in lp

Objavljeno

ne glih strokovna pomoč, ne vem zakaj bi vilico honali? če se je kaj spremenil fi alhko zdej če si upil tesnilo po orogonal specifikacijah ne tesni več tako dobro. in če si dal nazaj olje po original specifikacijah torej bolj redko lahko mimo leti?

LP

Objavljeno

nevem, če se dobi tesnila za vilice v SKF-u. kaki motor pa?

Objavljeno

Motor je tomos sm 125. Vila nevem katire znamke je, tesnila niso prav za amortizerje, kupil sem jih v lokalni trgovini z tesnili lezaji... (Tehimpex v Vipavi). Prodajalvu sem omenil da so za v villce. Je mozno da je olje kaj stopilo tesnila? Bi bila druga tesnila namensko za vilice istih mer primerna rešitev? Koliko stane obnova take vilce?

Zakaj in kaj se je honalo mi ni jasno... Na vili ni cutit ali vodet kakrsnih koli vecjih znakov "ribanja"... Obstajajo tesnila za kaksno desetinko ožja v notranjem preperu? Bi to rešilo tezavo?

Objavljeno

Teoretično je vseeno ali kupiš v dihti, tehimpexu, če je oljno tesnilo mora bit odporno na olje.

Upam da ti bo kdo strokovno odgovoril (če je vilica res ravna, nima lufta nebi smelo špricat mimo, lahko probaš samo če bi šlo z gostejšim oljem bolje, probaj 15W če imaš sedaj notri 10 )

Objavljeno

Originalno je notr bilo 5w on je dal 15w, jaz 10w, tko da mislim da nebi smelo bit problema... Kako bi izvedel ce je vilica zvita? Vizualno ni nic videt da bi bila, deluje za moje pojme normalno, trese ali zavija motor sam od sebe NE. 

 

Hvala

Objavljeno
On 09. marec 2016 at 9:13 PM, Jure99 said:

Originalno je notr bilo 5w on je dal 15w, jaz 10w, tko da mislim da nebi smelo bit problema... Kako bi izvedel ce je vilica zvita? Vizualno ni nic videt da bi bila, deluje za moje pojme normalno, trese ali zavija motor sam od sebe NE. 

 

Hvala

 

Ena od moznosti je tud da mas prevec olja notri, al pa da si semering piskodoval med montazo.   Batnico ti najlazje preveri kak strugar na struznici z merilno urico. Je pa mozno tudi da so bile vilice udarjene, batnica menjana, cilinder pa je ratal ovaln....upajmo da ne. 

Objavljeno (popravljeno)

jure99

Ce ti lahko svetujem z mojih izkusen, vizkoznost olja ni povezana z "puščanjem" vilice saj semering bi morau držat vse te tri viskoznosti ko si jih že meu v tem sistemu, prevelika količina olja tudi vpliva na pritisk med gibanjem notranjih komponentou vzmetenja ampak če si da doliu po specifikacijah tomosa tukej nebi smelo bit težave, honanje vilice zelo ne pride v pošteu, predvidevam da ta strokovnjak jo je mogoče samo pulirou v notranji cevi, izraz honanje pomeni prou drugo stvar mogoče je tukej prišlo do pomote pri razumevanju besed, saj če bi vilco honali tudi za zelo malo bi to občutiu. velika možnost je pri napačnih semeringih ali poškodovanem spodnjem notranjem delu vilice, če je biu mtor kdaj zvrnjen paden ali prileteu kamen v kromirano površino ta ustvari oster rob in semering poje pri prvem nihaju. Če je vilica zvita in če imaš občutek za motor boš to opaziu saj sila za pritiska za premik bo veliko večja oziroma bo večja na določeni točki. to lahko ti res previri strugar ampak je treba vilico podret, lahko pa tudi doma to narediš dobiš ravno površino granit, steklo, in notranjo cev zavališ preko in gledaš nihaj med cevjo in spodnjo ploskvijo. če je vilica zvita bi biu prvi pokazatel tega zelo grobo vzmetenje, saj bi notranje puše pobralo in stvar nebi iztekala. predlagam da še enkrat previriš notranje cevi in semeringe. je pa montaža zelo pomembna saj novi semering ga lahko vničiš zelo hitro tudi pri montaži lep pozdrav

Dodajam: sm še enkrat prebrau tvoje besede in zelo rpedvidevam da je napaka v tesnilih, saj kot si omeniu niso za specifičen namen in siger te sprenje vilce, navamdna olna tesnila se ne ubadajo z takimi pritiski, ti svetujem da poiščeš tukej napako, saj je velika razlika men "navadnimi" tesnili in temi za omenjeno vzmetenje.

Popravljeno . Popravil UNI TISTI
  • 3 tedne pozneje...
Objavljeno

Hvala UNI TISTI  in usem ostalim za izcrpen odgovor. Tesnila bom narocil nove oljne in prasna namenska za vilice. Bom se sosedu ki je strugar nesu pogledat, da bom to lahko izkljucil ce vilica se vedno nebo delovala

Objavljeno

Saj ce boš razstavil vse doma lahko približno oz skoraj popolnoma izključiš če je zvita tako da položiš celotno vilico na ravno površino steklo ali res kaj ravnega in valjaš celoten krog vilice in če se bo na nekaterih delih pojavil razmak med vilico in površino veš da je zvita. Drugače če cel krog nalega po tej ravni površini je ok.

Objavljeno

Kje bi dobil proti prašna tesnila 52x40, ker jih nikjer ne najdem razen na ebayu kjer so skupaj s poštnino blizu 50 eur...

 

Hvala ;D

  • 1 mesec pozneje...
Objavljeno

Pozdrav.

Moje prednje vzmetenje na XJR ima trenutno za seboj 40.000 km in 3 leta brez kakšnih posegov. Prvič sem jih "obnovil" (menjal olje in semeringe) pri 50.000km. To sem naredil sam. V kratkem oz. najbrž po poletju načrtujem ponovno zamenjati olje in tesnila čeprav nič ne pušča. Sedaj me zanima, ali se splača zamenjati tudi teflonske drsnike (spodnji, zgornji). Dal bi tudi olje 15w namesto 10w. Te vilice namreč nimajo nastavitve dušenja samo možnost nastavitve prednapetosti vzmeti.

Druga varianta bi bila, glede na to da nič ne pušča, da bi menjal samo olje. Ali to kdo prakticira?

Hvala

Objavljeno
pred 11 urami, alen1 pravi:

Pozdrav.

Moje prednje vzmetenje na XJR ima trenutno za seboj 40.000 km in 3 leta brez kakšnih posegov. Prvič sem jih "obnovil" (menjal olje in semeringe) pri 50.000km. To sem naredil sam. V kratkem oz. najbrž po poletju načrtujem ponovno zamenjati olje in tesnila čeprav nič ne pušča. Sedaj me zanima, ali se splača zamenjati tudi teflonske drsnike (spodnji, zgornji). Dal bi tudi olje 15w namesto 10w. Te vilice namreč nimajo nastavitve dušenja samo možnost nastavitve prednapetosti vzmeti.

Druga varianta bi bila, glede na to da nič ne pušča, da bi menjal samo olje. Ali to kdo prakticira?

Hvala

drsnike-puše menjati kar tako no ja če ima motor veliko km in se ti zdi, da se pojavlja tudi zračnost potem ja, drugače ne vidim smisla-za to izjavo me bodo verjetno linčali-menjati tesnila, če vse tesni čemu.Če zamenjaš samo olje potem takem sploh nebi rabil demontirati vilic.

Pri uporabi olja pa previdno, ker od ene firme je lahko 10W enake gostote kot pri drugi z oznako 15W

tu imaš link -skopiran s te teme- in upoštevaj vrednosti pri 40 stopinjah 3 stolpec

https://transmoto.com.au/comparative-oil-weights-table/

Je pa pri servisiranju vzmetenja tako, najbolje povsem razstaviti očistiti/sprati pregledati,...zamenjati vse, če se vilice že demontirajo.Človek lažje spi in sezona je varna pred nevšečnostmi, s finančnega vidika pa, če si sam svoj mojster ni take razlike, ča pa nisi pa maš ti osveženo/obnovljeno vzmetenje.

 

Objavljeno

Jaz bom čist po domače povedal, ko mi je serviser na SXu dal gostejše olje, je bil motor kar naenkrat velik bolj suveren v ovinkih (tovarniške nastavitve), vilice so bile trše. 

Objavljeno

Mogoče za tako vrsto vzmetenja je pametno prej se povprašati kakšen stil voznika si in kako zavijaš v teške ovinke, po potrebah vožnje in zahtevnosti te se posledično amortizacijo da bol natančneje naštelati za svoj namen. Sicer je res da regulacija tovrstne vilce ne dobupča veliko možnosti ampak je par stvari ki ti lahko veliko pomagajo pri bolši vožnji. Glede puš pa je spet odvisno od vožnje, če so že veliko km dale skozi je na njih sigurno kakšna obraba, ampak to se najbol čuti pri ostrem zaviranju če vilca klecne. seveda pa je pametno to spremljati saj ko dobi enkrat prosti hod se materiali pri nihanju vilice prej obrabljajo,. če nameravaš menjati olje ti predlagam da vse potegneš dol pregledaš  vse čistoča je zelo pomembna pri tem in nato se odločiš zaolje in vzmet,. če hočeš malo več od take vilice je splača menjati vzmeti z več jim razmakom zavojev, oziroma po analizi potreb lahko tudi bol progresivne, količina olja pa tukej tudi igra veliko vlogo.

Objavljeno

Vilice sem nazadnje popolnoma razstavl in očistil. Vzmeti so nekaj na pol progresivne zgornji ali spodnji del, se ne spomnim več točno, vzmeti je bolj na gosto navit. Bo počakalo to delo za slabe zimske dni. Original set za obnovo vilic pride 45€ 2x semering, 2x prašni semering, 2x zgornja in spodnja puša. Potem še olje in drobni te drobne zadeve. Vse dam original od Yamahe in količine po manualu. Vse skupaj pride okrog 70€. Za gostoto olja pa res ne vem kaj bi naredil, 10w je original.

S čim pa čistite notranjost vilic. Jaz namreč uporabljam čistilni bencin, ki ni agresiven in hitro hlapi.

Objavljeno

Kakšen letnik je pa tale mašina ?. pravilno ravnaš. vzmetenje je kar pomemben element motorja tudi z vidika varnosti vožnje. olje pa ti predlagam ohlins, ali kyb, oziroma kvaliteta pri temu se pozna. ampak spet pride v igro kaj voziš in kako voziš. glede olja ti predlagam po spominu izvedbe te vilce ima samo pretočne luknje zelo enostaven princip delovanja. če daš gostejše olje naprimer 15w bo ta viskoznost olja uplivala tudi na odzivnost amortizacije, občutek bo da bo stvar bol predvidljiva in z tem je lažje zapeljat, ampak pri hitrih premikih vilice npr. nanadna luknja, amortizacija nebo tko odzivna tukej govorimo predvsem o rebaundu oziromu nihaju vračanja. gostota olja tu veliko pomeni saj pretočni kanali imajo svoje meje, ampak z menjavo trših šušt, lahko vilico narediš trdejšo ampak z 10w oljem naprimer, odziv bo hitrejši, je pa spet da je vse odvisno od potreb voznika. da se tudi podložiti progresivne vzmeti ampak to ne priporočam saj z nepravilnoi vzmetjo tako kot je original so zavoji šušte na majhnih razmakih in s podlaganjem amortizerji postanejo trši kej re šušta bol napeta ampak se ji zmanjša hod.

pralni bencin vstreza, je pa iztekanje vilic odvisno od površin po katirih tečejo, oziroma krom je "potrebno tudi negovat"

če mi poveš kakšne so tvoje želje za odzivnost motorja in kakne spremembe bi narediu na sedanjih nastavitvah ti lahko bol natančneje pomagam.

Objavljeno

Zdi se mi za se vilice kar posedajo sploh ko je naložen in voziva v dvoje. Piše da imajo hod 130mm dejansko je tu še 10mm rastezanja. Za to poskrbi tista krajša vzmet v spodnjem delu vilice. Realno se vilice posedejo 120mm. Gor imam vedno vezice in malce prekontroliram občasno. Ravno sva prišla iz daljše poti, kjer sva vozila po vseh možnih cestah. Izmeril sem maksimalno posedanje malce čez 100mm. Torej imam še slabih 20mm do zabitja vilice, kar se mi pa še ni zgodilo. kar se tiče kroma nekih globokih in občutnih brazd ni zaznati. Pa še to, Vzmeti mislim, da lahko zategnem še za dodatne 3 črtice. Moja mašina je pa letnik 2005. Sem razmišljal tudi o menjavi vzmeti ampak so kar drage. Dal bi pa ohlins ali wilbers.

Pa še ena zadeve. Ali je pomembno kako vzmet obrneš? Predvsem progresivno, ki je samo na enem koncu zgoščena.

Objavljeno

Z naloženim motorjem to je kar dober kompromis, za dalše poti pa predvidevam da ti vstreza mirnejša vožnja in z tem manj tresljov z motorja na telo, lahko res to stroiš z gostejšim oljem. Nazadnje izkušnje z bmw k100 kar že sama posebi teška mašina ga je olje viskoznosti original 10w in z novim oljem 20w podalo kar v lepše zavijanje v ovinkih. tako da glede na potrebo in stil vožnje lahko mirno naslednjič poskusiš 15w viskoznost lahko pa tudi razmišljaš o 20w ampak spet odvisno od vožnje kaj ti bol paše. Vzmeti imajo svojo ceno to je res, ampak nekako v tej situaciji brez pretočnih ventilov je to ena izmed rešitev. obstaja pa tudi predelava za take vrste vzmetenja in sicer jo delajo američani RACE TECH firma, ampak je rpedelava za vsak model malo različna. gre se pa za da namesto pretočnih lukenj se vstavi regulaciski emulator pretoka olja in z tem je možnost reguliranja večja. glede vzmeti to je kar pomembno, sam bi oceniu da po fiziki in po silah in po nihanju vzmetenja je bolše da je zgoščen konec navrh. ampak tukej se gre bol za upoštevati specifikacije proizvajalca saj so razlike. ampak z tem maso premiikamo posledično motor se bo drugače odzivau ampak to so male malenkosti, ponavadi je napis na vrhu vzmeti navzgor.

  • 1 mesec pozneje...
Objavljeno

Imam Zephyra 750 in na njem je vzmetenje zadaj fuč.

 

Imam možnost, da nabavim zadnja 2 blažilnika, vendar od težjega modela (1100). Blažilnika "pašeta" na motor brez problema, sta pa daljša (od očesa do očesa) za 20 mm. 

 

A ve kdo, kakšno obnašanje motocikla lahko pričakujem zaradi daljših blažilnikov za 20 mm?

Objavljeno (popravljeno)

A bos uporabil iste fedre (iz obstoječega vzmetenja) ali celotno vzmetenje?

 

Malo pogledal in razlika v teži med njima (wet weight s tekočinami) je cca 45kg. Verjetno je tudi springrate fedrov višji, kar pomeni da bo motor trši zadaj najmanj to. Verjetno bi bilo dobro zamenjati tudi sprednje fedre, da uskladiš prednji in zadnji del...sam motor bo sigurno trši :)

A govorimo da je amortizer z batnico iztegnjeno 20mm daljši ali je samo ohišje daljše?

Popravljeno . Popravil axaQ4

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!