Skoči na vsebino

Gume - Pnevmatike splošno, dimenzije, legalnost itd..


Priporočene objave

Objavljeno
pred 41 minutami, DAMI34 pravi:

Nihče ne govori o stricih na gsih, ti pa lahko povem, da me štromarji še niso prehitel :P

Lej, vem da rad prcaš. Razlika med ST in SS pnevmatiko je samo v filingu. SS se velik lepše lima in več konjev lahko spraviš na cesto v ovinku in pri izhodu, kot pa z ST pnevmatiko. Razlike so pa zlo minimalne pri času. Sploh modeli z dobro ciklistiko in kup elektronske pameti zmorejo z enimi in drugimi čist komot, s tem da ti trekšn prej poseže, če maš manj boka in trši bok. To je vse. Nihče pa ne govori o dirkanju, zgleda da to bolj tebe boli.

Če pa pogledamo strice na GSih majo moped z odlično ciklistiko, zlo dobrim navorom, relativno ozko gumo kar je dobro za premetavanje levo desno, pa nemalokorat tak tip gume, kar sem se zgoraj razpisal.(conti trail attack2)  Mehka zmes in ful profila, kar ti omogoča zlo, zlo soliden oprijem. Taisti stric bi se mnogo slabše peljal na kaki supertrdi ST iztošeni pnevmatiki.

Ti hočem povedati, da odkrivaš toplo vodo. Pa tudi za tvoj motor so naredili veliko kilometrov z različnimi gumami. Samo je lažje tukaj pametovali in hkrati v nič staviti vse tiste inženirje in testne voznike. Kaj pa oni vedo, ko so pa zeleni proti mojstrom Motosveta. 

Vzemi osebno ali pa ne. Ampak moraš vedeti, da se nam sploh ne sanja, kaj je razvoj in proizvodnja motorja in gume. 

Objavljeno
22 minutes ago, Borutt said:

Vzemi osebno ali pa ne. Ampak moraš vedeti, da se nam sploh ne sanja, kaj je razvoj in proizvodnja motorja in gume. 

Kljub temu inženirji kdaj pa kdaj močno mimo vsekajo. Npr. z AK3 za GSa, ki jih BMW vztrajno daje v prvo vgradnjo. Guma dela dobro samo v odličnih pogojih, čim temperatura malo pade ali se cesta zmoči, postane vožnja podobne speedwayu. Poleg vsega tega se z njo naredi manj km kot npr. s TKC 70. Edina prednost je 15€ nižja cena, mogoče so se pri BMWju zato odločili zanjo.

Objavljeno
pred 2 minutami, motolover pravi:

Kljub temu inženirji kdaj pa kdaj močno mimo vsekajo. Npr. z AK3 za GSa, ki jih BMW vztrajno daje v prvo vgradnjo. Guma dela dobro samo v odličnih pogojih, čim temperatura malo pade ali se cesta zmoči, postane vožnja podobne speedwayu. Poleg vsega tega se z njo naredi manj km kot npr. s TKC 70. Edina prednost je 15€ nižja cena, mogoče so se pri BMWju zato odločili zanjo.

Nisem omenil biznisa, zaradi katerega so vpoklici in gume neke znamke na določenem motorju. Denar je sveta vladar. 

Fabrke duobru vejo, kaj j duobru in kaj nej.

Objavljeno
11 minutes ago, Borutt said:

Nisem omenil biznisa, zaradi katerega so vpoklici in gume neke znamke na določenem motorju. Denar je sveta vladar. 

Fabrke duobru vejo, kaj j duobru in kaj nej.

Za AK3 ni vpoklica, guma pač ni za hladnejše temperature in mokre ceste. Michelin ponavadi ne useka mimo, s tem modelom je. Kdo potrebuje gumo samo za idealne pogoje?

Objavljeno
pred 53 minutami, Borutt pravi:

Ti hočem povedati, da odkrivaš toplo vodo. Pa tudi za tvoj motor so naredili veliko kilometrov z različnimi gumami. Samo je lažje tukaj pametovali in hkrati v nič staviti vse tiste inženirje in testne voznike. Kaj pa oni vedo, ko so pa zeleni proti mojstrom Motosveta. 

Vzemi osebno ali pa ne. Ampak moraš vedeti, da se nam sploh ne sanja, kaj je razvoj in proizvodnja motorja in gume. 

ah, ne jokcaj :P

Za vsako gumo stoji inžinir.

Kako in na kak način jo bom vozil, pa vem samo jaz, najbrž sem več pnevmatik sprobal kot ti. Jemljem zlo osebno, ker hočem gumo osebno zase, kaj boš pa ti mel na tvojem policijskem bmflu je pa stvar razpisa :D

pa ne jemlji vsega osebno...aja kolko SS pnevmatik si že sprobal? Mogoč mi lahko kaj priporočiš. Rad bi vsaj 7-8 jurjev z zadnjo dosegel. Za prvo pa že mam rešeno, ne grem dol s SF+, dokler bo taka.

pred 33 minutami, luxsa pravi:

Bolje kralj ravnin kot kralj urgence,gum sem probal zadosti da vem kaj mi pase,tud za po ravnini mors met jajca,upras kmeta kako se je usrou k je prletu 200 mim radarja.:kva2:

jah, pol pa čakam nasvete, rabm nekaj da lima k svina, nardi 7-8 jurjev, pa da jo lahk po AC žgem 200/h vsaj 100kmju :P

 

Objavljeno (popravljeno)
23 hours ago, DAMI34 said:

RS3 je zlo dobro opisal Nearain, mislim, da ni kaj dodati. Edina razlika je,  da jo je mučil na GSu, kar pomeni ožjo gumo, tako da, po mojem zna biti 190 še boljša na ovinkih.

kaj ma veze ozja ali sirsa, posledicno boljsa/slabsa po ovinkih . . .   ce je za 170 na GSu ozje platisce, kot za 190 na GT-ju? ...

BTW... pa do visine gume sploh se nismo prisli  :smoke:

:book:   samo v razmislek, dokler je voda se mlacna

 

 

 

Popravljeno . Popravil Nearrain
Objavljeno
pred 18 urami, luxsa pravi:

Po veseh doktorskih disertacijah in bucah k ste jih napisal o gumah se da ugotovit samo to da je za uzadi najbolsa sailun zimska,za uspredi pa kormoran letna brez profila,cisti qrac,se ne da zvedet nc.

če se pogledaš v ogledalo boš videl , da je tvoj prispevek enakovreden ..

drugače pa - za zimske razmere sneg pa to lahko le pohvalim mitas 754 extreme winter .. zaenkrat me še ni pustila na cedilu .. ima pa malo kilometrino po asfaltu - do dobrih 1400 je še dobra za v sneg potem rata pa preveč ravna po sredini pa moraš naravnost vozit z naklonom motocikla .. 

pred 17 urami, luxsa pravi:

Zame ni panike se odloct kaj rabim in kaj mi pase vozit,zamenjam cca 2 kompleta na sezono,bolj bogi so uni k bi res radi kaj izvedeli,pa si zaradi vseh buc nimajo kaj pomagat z vem tem nabijanjem.

vidiš - tudi tebi se nabirajo taki posti..saj bo počasi..

pred 17 urami, DinDiin pravi:

Tako je :) 

Za vase obcutke o gumah je tempo voznje ze za na pisto.....tko da, za normlano, dinamicno whatever vozjo, je cist vseen.

ena redkih tvojih izjav s katero se v nobenem času in prostoru nikoli ne bom strinjal.. so gume , ki jim lahko prilagodiš način in tempo vožnje le tako , da jih obesiš na steno v garaži..res pa je , če nisi poizkusil slabih se ti zdijo vse dobre ..meni ne ..

pred 12 urami, motolover pravi:

Kljub temu inženirji kdaj pa kdaj močno mimo vsekajo. Npr. z AK3 za GSa, ki jih BMW vztrajno daje v prvo vgradnjo. Guma dela dobro samo v odličnih pogojih, čim temperatura malo pade ali se cesta zmoči, postane vožnja podobne speedwayu. Poleg vsega tega se z njo naredi manj km kot npr. s TKC 70. Edina prednost je 15€ nižja cena, mogoče so se pri BMWju zato odločili zanjo.

AK3 je lorenzo edition ? :P

pred 11 urami, Nearrain pravi:

kaj ma veze ozja ali sirsa, posledicno boljsa/slabsa po ovinkih . . .   ce je za 170 na GSu ozje platisce, kot za 190 na GT-ju? ...

BTW... pa do visine gume sploh se nismo prisli  :smoke:

:book:   samo v razmislek, dokler je voda se mlacna

jaz imam na enem 100 spredaj in zadaj za pozimi in 90 za poleti.. na drugem imam 90 za spomladi,poleti in jeseni - boje rečeno od soli do soli .. za tolk kolikor se jaz vozim po ovinkih mi zdržijo ..:D

Objavljeno

Anakee III je kar nevarna guma. Po mokrem sicer nisem imel težav je pa v "idealnih" razmerah (sonce in toplo) 2 krat spustila prednja in mi nagnala strah v kosti. Je zelo občutljiva na različne vrste asfalta, na enih drži OK na drugih pa brez opozorila spusti in to vedno prednja.

Letos na dopustu po Grčiji je med turistično vožnjo v 180 stopinjskem ovinku in hitrosti okoli 50 km/h prednja spustila, sem se po čudežu rešil tako da sem se z nogo odrinil, zravnal motor in zavozil naravnost. Na srečo se je avto, ki je pripeljal nasproti uspel ustavit, da sem lahko ponovno zapeljal na desno stran.

S starejšim 1150GS sem zvozil kar nekaj gum, stare tourance, Anakee I in II, sedaj TKC 70 in nikoli ničesar podobnega.

Ko smo šli letos s kolegi okoli sem šel s starim 1150GS, ker sem bistveno hitrejši kot z novim ADV.

Na srečo je po 14KKm zadnja na koncu in spomladi nove TKC 70.

Še nikoli nisem tako nestrpno čakal da se guma stroši  :rolleyes:

Objavljeno
31 minutes ago, thumper said:

če se pogledaš v ogledalo boš videl , da je tvoj prispevek enakovreden ..

Ce mene vprasas karkoli okoli motorja in opreme se probam potrudit in odgovorit normalno in ne nabijat ke u tri qrce.

13 hours ago, DAMI34 said:

jah, pol pa čakam nasvete, rabm nekaj da lima k svina, nardi 7-8 jurjev, pa da jo lahk po AC žgem 200/h vsaj 100kmju :P

Mislm da se moras javit kaksnemu razvojnemu oddelku v fabriki gum da ti jo nardijo,take se ni zaenkrat,vsaj jaz ne vem zanjo.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

saj večina se nas potrudi.. zmeraj pa pač ne uspe ..

zmeraj bolj razmišljam o kombinaciji Conti TA2 zadaj in - ne morš verjet kera nova dimenzija - RA2 spredaj :D saj bi razmišljal o RA3 spredaj pa še ni uradnih dimenzij...

Objavljeno (popravljeno)
pred 14 urami, motolover pravi:

. Michelin ponavadi ne useka mimo, s tem modelom je. Kdo potrebuje gumo samo za idealne pogoje?

Odlične michelin gume še nisem sprobal.In jz se pozreboval gume samo za idealne pogoje...makadama vedno nič,dež pa ajd nekaj kilometrov do doma če že...

Men blo vedno vazno,da guma perfektna v idealnih pogojih...Ko dež sem se itak samo nekaj kilometrov peljal in bilo perfektno vseeno,če sem bil previden

Popravljeno . Popravil sesir
Objavljeno
Ob 12. 11. 2016 at 10:26, KARMEN1 pravi:

Z novimi čeveljčki v zimsko sezono :cool:

Tejle na novo preobuti princeski se bo zasigurno hotelo it na promenado. Pa ne pozabita z nami delit kakšnega zanimivega vtisa z dnevne vožnje. Da nas bo v mrzlih dneh grelo pri dušci, ko bomo kidali sneg...

Objavljeno
pred 13 urami, Nearrain pravi:

kaj ma veze ozja ali sirsa, posledicno boljsa/slabsa po ovinkih . . .   ce je za 170 na GSu ozje platisce, kot za 190 na GT-ju? ...

BTW... pa do visine gume sploh se nismo prisli  :smoke:

:book:   samo v razmislek, dokler je voda se mlacna

 

 

 

ma vezo, s filingom in užitkom skoz ovinke, se da pa z eno in drugo. Sploh če maš 100konjev ni razlik, če jih maš več jih z neko ST pnevmatiko težje spraviš na cesto. sicer pa ni poanta v tem, spraševal sem ducatirijderja kako je bil z gumami ki jih je vozil zadovoljen.

Objavljeno
pred 14 urami, Nearrain pravi:

kaj ma veze ozja ali sirsa, posledicno boljsa/slabsa po ovinkih . . .   ce je za 170 na GSu ozje platisce, kot za 190 na GT-ju? ...

BTW... pa do visine gume sploh se nismo prisli  :smoke:

:book:   samo v razmislek, dokler je voda se mlacna

 

 

 

1190 in 1050 sta konstrukcijsko ali če hočeš motorja na isti platformi prvi ima pnevmatiko širine 170 slednji 150 .......zapelji se z obema motorjoma ki sta v osnovi identična pa boš videl razliko sploh pa občutil skozi ovinke ..........1050 pada po ovinkih veliko lepše kot močnejši bratec .......v oprijemu ,dežju in ostali parametri pa se mi zdijo nespremenjeni  če gledamo isto pnevmatiko na teh dveh motorjih , različnih širin.

......jp pa do višine sploh še nismo prišli :cool:

 

Objavljeno (popravljeno)
1 hour ago, DAMI34 said:

ma vezo, s filingom in užitkom skoz ovinke, se da pa z eno in drugo. Sploh če maš 100konjev ni razlik, če jih maš več jih z neko ST pnevmatiko težje spraviš na cesto. sicer pa ni poanta v tem, spraševal sem ducatirijderja kako je bil z gumami ki jih je vozil zadovoljen.

 

Se strinjam . . . ima vezo...samo v tvojem primeru bore malo, ker se na elektronska pomagala zanasas.  

BTW: ne konji, navor in ne/linearnost le tega je merodajna pri prenosu na podlago.

Moj prejsnji komentar je letel na obliko gume. Sirina/visina gume botruje vecji nalezni povrsini, oblika pa kdaj je nalezna povrsina efektivna.  

Capture.jpg

 

6 minutes ago, Kmet2 said:

1190 in 1050 sta konstrukcijsko ali če hočeš motorja na isti platformi prvi ima pnevmatiko širine 170 slednji 150 .......zapelji se z obema motorjoma ki sta v osnovi identična pa boš videl razliko sploh pa občutil skozi ovinke ..........1050 pada po ovinkih veliko lepše kot močnejši bratec .......v oprijemu ,dežju in ostali parametri pa se mi zdijo nespremenjeni  če gledamo isto pnevmatiko na teh dveh motorjih , različnih širin.

......jp pa do višine sploh še nismo prišli :cool:

 

V tvojem primeru vkalkuliraj se colazo prove gume. Vztrajnostni moment 21 colske prve gume se se kako pozna pri premetu motorja v zaporednih ovinkih. (kao sikanah).

Popravljeno . Popravil Nearrain
Objavljeno
pred 3 minutami, Nearrain pravi:

 

 

 

V tvojem primeru vkalkuliraj se colazo prove gume. Vztrajnostni moment 21 colske prve gume se se kako pozna pri premetu motorja v zaporednih ovinkih. (kao sikanah).

Prva pnevmatika je na obeh motorjih 19 col ....21 je imel samo stari 990ADV in 1190ADV R 

Objavljeno (popravljeno)
3 minutes ago, Kmet2 said:

Prva pnevmatika je na obeh motorjih 19 col ....21 je imel samo stari 990ADV in 1190ADV R 

A ni tvoj 1190 Adv R ?

Kaksne so pa sirine zadnjih platisc? 

Popravljeno . Popravil Nearrain
Objavljeno
pred 3 minutami, Nearrain pravi:

A ni tvoj 1190 Adv R ?

Kaksne so pa sirine zadnjih platisc? 

Ne moj je samo 1190 .......in ima napere (širše platišče)  napram 1050 ki ima lito in ožje  , prav tako je ožja prva pnevmatika  in ti povem kot da sta dva različna motorja ......1050 je res igrača za po šikanah aka GS  ....1190 pa ga moraš v ovinku kar po moško prijet .

Objavljeno (popravljeno)
pred 16 minutami, Nearrain pravi:

 

Se strinjam . . . ima vezo...samo v tvojem primeru bore malo, ker se na elektronska pomagala zanasas.  

BTW: ne konji, navor in ne/linearnost le tega je merodajna pri prenosu na podlago.

 

 

torej, pri katerih gumah se elektronika najmanj vpleta v prenos moči na cesto. to je queščn in take gume iščem (zadnjo gumo). Zanima me, rad bi poskusil nekaj kar ima več profila kot SS pnevmatika, hkrati pa dokaj močen in dober bok, da ga ne uničim, prej kot sredino. Zato sprašujem kako je kdo s čim zadovoljen, hkrati pa gledam, kaj vse stavijo proizvajalci na 150 in več konjske endure.

Vem da je marsikdo zadovoljen s Conto Trail attack, in vem da se dobi dimenzija 190/55/17. verjetno je še kaj podobnega.

torej iščem zadnjo pnevmatiko s katero bom zadovoljen in bom dosegel cca 8kkm. Z ST gumami nisem zadovoljen. Z SS sem, žal pa mi nobene ne nardijo več kot 5kkm.

Popravljeno . Popravil DAMI34
Objavljeno
pred 2 minutami, DAMI34 pravi:

torej, pri katerih gumah se elektronika najmanj vpleta v prenos moči na cesto. to je queščn in take gume iščem (zadnjo gumo). Zanima me, rad bi poskusil nekaj kar ima več profila kot SS pnevmatika, hkrati pa dokaj močen in dober bok, da ga ne uničim, prej kot sredino. Zato sprašujem kako je kdo s čim zadovoljen, hkrati pa gledam, kaj vse stavijo proizvajalci na 150 in več konjske endure.

Vem da je marsikdo zadovoljen s Conto Trail attack, in vem da se dobi dimenzija 190/55/17. verjetno je še kaj podobnega.

Conti daj gor in boš definitivno zadovoljen ...........sem z njo in s tabo prevozil par 10kkm  in si videl vse felerje in prednosti . Boljša je samo še Pirelli na račun kilometrine in oprijema a ti Conti kot si videl v tistih najinih par 10kkm vožnjah da dovolj ali še več :) obnašala se bo isto kot meni na 1190 ker so motorji približnih kg in hp .........ne moreš falit ! 

Zdej pa lohk nehaš iskat od motoGP racerjev informacije ......:P

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
2 minutes ago, DAMI34 said:

torej, pri katerih gumah se elektronika najmanj vpleta v prenos moči na cesto. to je queščn in take gume iščem (zadnjo gumo). Zanima me, rad bi poskusil nekaj kar ima več profila kot SS pnevmatika, hkrati pa dokaj močen in dober bok, da ga ne uničim, prej kot sredino. Zato sprašujem kako je kdo s čim zadovoljen, hkrati pa gledam, kaj vse stavijo proizvajalci na 150 in več konjske endure.

Vem da je marsikdo zadovoljen s Conto Trail attack, in vem da se dobi dimenzija 190/55/17. verjetno je še kaj podobnega.

torej iščem zadnjo pnevmatiko s katero bom zadovoljen in bom dosegel cca 8kkm. Z ST gumami nisem zadovoljen. Z SS sem, žal pa mi nobene ne nardijo več kot 5kkm.

Za TKC 70 sem preprican, da bi bila totalno zgresena guma za tvoj motor. Verjetno tudi Pirelli ST2 ne bi bila dosti boljsa. 

Conti TA  al pa RS3 . . . mogoce Metzeler Z08  . . .   samo lahko pri vseh nastetih pozabis na SS zgodbo.  

Ti bi ofce i nofce . . .  zal tega ni 

Objavljeno

Se pravi, na superduka, cestno nago raketo, je smiselno nataknit trail attack, kao enduro gume? A Mitas ni več dost dobr? al gledamo de se bo pr sezonah s 25000km pršparalo? 

Dejte še mau, no......de mam kej listat, pa de se kej navadim....čeprav vaše telemtrije na mojih 100 konjih ne morm rabt....

  • Všeč mi je 3
Objavljeno
Pravkar, Kmet2 pravi:

Conti daj gor in boš definitivno zadovoljen ...........sem z njo in s tabo prevozil par 10kkm  in si videl vse felerje in prednosti . Boljša je samo še Pirelli na račun kilometrine in oprijema a ti Conti kot si videl v tistih najinih par 10kkm vožnjah da dovolj ali še več :) obnašala se bo isto kot meni na 1190 ker so motorji približnih kg in hp .........ne moreš falit ! 

Zdej pa lohk nehaš iskat od motoGP racerjev informacije ......:P

conti road attack 2....sem mal skeptičen, pa ne zarad oprijema vem da je dobra, ampak zarad kilometrine. conti road attack2 (brezevo) mi je nardila 5500km. Conti road attack2 evo spada med ST pnevmatike.

spraševal sem pa mnenja tistih ki so vozili pnevmatike tipa 20pesek 80 asvalt....no nekaj v tem stilu.

Bom nehal, ne bom nikogar nč več vprašal, ker vidim da so nekateri (pa ne ti) preveč živčni, če gledam in na glas razmišljam kako se širi/spreminja opremljanje močnejši motorjev (endur) v zadnjem času.

Recimo konkretno MTS ima pirelli scorpion trail 2 (pa superadventure 1290 tudi). Za to pnevmatiko obstaja tudi moja dimenzija. Mogoč je zanimiva guma, ampak preden se odločim, me zanima kako mnenje. Zato vprašam tiste, ki to vozijo. Potem pa nekateri strokovnjaki tule znorijo.....

pred 4 minutami, Cartman pravi:

Se pravi, na superduka, cestno nago raketo, je smiselno nataknit trail attack, kao enduro gume? A Mitas ni več dost dobr? al gledamo de se bo pr sezonah s 25000km pršparalo? 

Dejte še mau, no......de mam kej listat, pa de se kej navadim....čeprav vaše telemtrije na mojih 100 konjih ne morm rabt....

ne, ni govora o šparanju, ampak o zadnji gumi, kjer se kilometrina nekje poklopi s prvo, pa da mi ustreza. A veš kaka je razlika med 150konjsko enduro in GT (cestno raketo)

Zanemarljiva, ti povem :D

Če pa še profitiram boljši oprijem na slabih podlaga, je pa že dobiček.

Nearrain ma prav, rad bi ofce i novce....ampak vsako leto pridejo novi modeli mopedov ven, vsako leto gumarska industrija kaj novega izzumi, zakaj ne bi poskusil kaj novega, mogoč se pa dobra varianta ven izcimi.

 

Objavljeno

Jaz osebno nebi tlacil na tak motor "low performance" gum.

Je pa problem ze v konceptu motorja... Sport Touring Hooligan"  . . .

SportTouring bi gumo katera bi zdrzala kilomerino in tovor, Hooligan pa gumo katera bi zdrzala zmogljivost motorja.

Spet si pri ofcah   ;) 

Objavljeno
pred 3 minutami, Nearrain pravi:

Za TKC 70 sem preprican, da bi bila totalno zgresena guma za tvoj motor. Verjetno tudi Pirelli ST2 ne bi bila dosti boljsa. 

Conti TA  al pa RS3 . . . mogoce Metzeler Z08  . . .   samo lahko pri vseh nastetih pozabis na SS zgodbo.  

Ti bi ofce i nofce . . .  zal tega ni 

To je zelo relativno in vsak dojema drugače to SS zgodbo...jaz to vidim na tak način :   ko se pripeljem s enduro cestno pnevmatiko tipa CTA II za plastičarja ki ima tops SS pnevmatiko , pred mano preseda da skoraj dol pade  , vožnja zelo dinamična a pobegnit po ovinkih ne more , smatram da niti ne rabim pozabit na zgoraj v tvojem postu odebeljeno navedbo . Seveda če govorimo o cesti tipa Jadranka, Marija Reka, Kačje ride in podobno ......

Za na pisto pa itak nimam pojma kaj je in kaj ni .........tok vem da CTAII  ni ! 

  • Všeč mi je 3

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!