Skoči na vsebino

Akumulator, akumulatorji


Gregs

Priporočene objave

HVALA :worship:

točno TO me je zanimalo :)

Preden se odpelješ v sončni zahod naj motor na 1000rpm malo dela; sicer lahko crkne.

NE pozabiti preveriti vezavo akumulatorja motorja na šasijo (zaradi negativnega kabla, ki ga priklapljaš na šasijo). Če tega ni, lahko negativni kabel priklopič na crknjeno baterijo, drugi konec kabla pa na šasijo avta, ker ima ta bateriji gotovo vezano na karoserijo. (V Aprilie se ne spoznam niti pod razno).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pri Yamahi R1 je dobro preveriti stanje v škatli z varovalkami; če izgledajo okey, je še vedno lahko skurjena; če ti mekdo posodi volt/amper meter spustiš tok z vžigom in na obeh polih varovalke preveriš če kaj teče skozi; če ne, je varovalka adijo.

Kakšenkrat se zgodi, da vse dela samo agregat ne štarta.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj pa za vžig z motorja na motor? Tam predvidevam da ni nobenih nevarnosti?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj pa za vžig z motorja na motor? Tam predvidevam da ni nobenih nevarnosti?

Problem je iskrenje; če polnjena baterija spusti plin, ki lahko eksplodira, boš imel lepo presenečenje.

Vsekakor, je treba vedeti vzrok praznjenja. Baterije blizu konca življenja se dajo še napolniti, nato nekaj časa voziš, nakar crknejo brez pomoči (ga ni polnjenja, ki bi še pomagalo), tako, da koristi samo odvoz motorja. Kar je sredi divjine malo problem.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ok dodam se jaz eno vprašanje in dejstvo ki se je meni zgodilo. Po pranju mi motor ni hotel vžgati, po čiščenju svečk in spraznjenju baterije sem priklopil na avto, nič ni pomagalo. Po tem je bil obvezen odvoz do servisa, ta serviser obvlada stvari saj je že celo življenje na motorjih tako da mu zaupam, njegov odgovor je bil pa sledeč. skurilo mi je eno svečko in potrebna je bila zamenjava baterije, rekel pa mi je da je svečko skurilo zaradi tega ker ni bila pravila voltaža oz. amperaža in da vsak motor potrebuje točno svojo baterijo z pravilno amperažo--Ah in voltažo. po menjavi svečk in baterije je motor delal odlično

mi zna kdo povedat svoje mnenje, kaj je na stvari.

lp M.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

vsak motor potrebuje točno svojo baterijo z pravilno amperažo--Ah in voltažo. po menjavi svečk in baterije je motor delal odlično

Napetost je navadno 12V, kar se pa amperaže tiče je pa res, da če imaš premočan akumulator, da lahko štarter skuriš, ker akumulator da prevelik zagonski tok.

Če je skurilo 1 od 4 svečk, bi moral na 3 še vedno vžgat pa "pohabljeno" laufat. Možno, da ti je voda tudi kam drugam prišla, povzročila stik in se je pač do serviserja posušilo...

Meni je po pranju tudi enkrat delalo vse sorte; lavfal na 3 pa crknu pa spet na 4, pa na 3, obratomer je skakal po svoje...

drug dan sem dal štekerje narazen, našprical WD in od takrat je OK...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pravilni vrstni red; najprej priklopiti pozitivni kabel na zdravi bateriji, nato na crknjeni.

Potem priklopiti negativne pole na zdravi bateriji; na tikati crknjene baterije z negativnim kablom-NE na CRKNJENO BATERIJO; AMPAK NA šasijo crknjenega motorja. Lahko se bo malo iskrilo.

Težava je ta, da motor rabi nizko amperažo; nikdar več kot 10A, ideal je 2A.

In tako naprej.

No ja ... sej se strinjam, ampak tak komplicirat pa spet ni treba :whistle: Pa še to velja sam za te čist navadne akumulatorje. Če imaš AGM ali VRLA ni panike, ker vodik ne izhaja v okolico in nima kaj eksplodirat.

Problem je iskrenje; če polnjena baterija spusti plin, ki lahko eksplodira, boš imel lepo presenečenje.

Vsekakor, je treba vedeti vzrok praznjenja. Baterije blizu konca življenja se dajo še napolniti, nato nekaj časa voziš, nakar crknejo brez pomoči (ga ni polnjenja, ki bi še pomagalo), tako, da koristi samo odvoz motorja. Kar je sredi divjine malo problem.

Na potisk ga vžgeš pa je .... no ja .... če maš 1400ccm choperja in nič pomoči pol je problem ja :grim

DRGAČ PA TEMA O AKUMULATORJIH ŽE OBSTAJA !!!

Ice bo hiter naredo plombico čez našo sranje :grim

Popravljeno . Popravil gusti
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

saj pravim meni je dal taki odgovor, drugače sem ga pa sušil par ur z kaloriferjem z fenom, sušil se je 1 teden in enkrat je delal drugič nazaj ne medtem sem ga užigal na baterijo od motorja, vendar dokler ni bila menjana baterija ni delal pravilno, to so čudesa avto elektrike. sem po poklicu elektronik in vem da je pregovor-- elektrika je k....a

drugače pa vsak avto in motor potrebuje vsaj malo moči v bateriji da da iskro, tudi med porivanjem, ker alternator nima med porivanjem dovolj obratov da bi povzročil iskro.

lp M.

Popravljeno . Popravil matt79
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Napetost je navadno 12V, kar se pa amperaže tiče je pa res, da če imaš premočan akumulator, da lahko štarter skuriš, ker akumulator da prevelik zagonski tok.

Če je skurilo 1 od 4 svečk, bi moral na 3 še vedno vžgat pa "pohabljeno" laufat. Možno, da ti je voda tudi kam drugam prišla, povzročila stik in se je pač do serviserja posušilo...

Meni je po pranju tudi enkrat delalo vse sorte; lavfal na 3 pa crknu pa spet na 4, pa na 3, obratomer je skakal po svoje...

drug dan sem dal štekerje narazen, našprical WD in od takrat je OK...

čakaj malo, štarter je v bistvu elektromotor.......a si ti že kdaj slišal da je elektromotor crknil ker je dobil preveč toka, jaz nisem, takega primera še ni bilo in ga tudi ne bo, ker je nemogoče, da nek električni porabnik vzame več toka kot ga potrebuje za delovanje.............ne mešat toka in napetosti, zaradi previsoke napetosti lahko skuriš štarter ja, porabo toka pa električni porabnik ˝določa˝ sam

še en primer za lažje razumevanje: imaš vodovodno cev, z notranjim presekom 1dm2, voda v njej teče s hitrostjo 1m/s, torej je pretok 10L/s.....ali je mogoče da skozi cev preteče več vode v eni sekundi, če hitrost vode ostane enaka?? ...ni!

pri elektriki je enako, le da se tu el. tok nanaša na presek vodnika, napetost pa na hitrost vode

on topic: vedno se najprej priklopi + klemo, in sicer zaradi tega da ne moreš narediti kratkega stika, ko pa akumulator odklapljaš iz vozila pa se najprej odklopi - klemo, zaradi istega razloga

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Vse sem samo površno prebral in ker je to moje področje poslušj-te moj nasvet.Če je akumulator prazen ga VEDNO najprej napolnite in potem poizkusiš vžgat-zaverglat.če akumulator tega po polnenju več nezmore ga ZAMENJAJ z novim in nikekršnega brikanja. :headbang:

Če že morate vžigat z drugim akumulatorje ne z pretirano premočnim akumulatorjem.Kar se tiče priključitve,pa je važno samo + na + in - na - vrstni red je nepomemben ( - ) lahko tudi iz mašine na mašino!!! Pravilo pa je pri montaži in demontaži akumulatorja,ko demontiraš akumulator VEDNO najprej odkluči MINUS in nato PLUS in obratno,ko montiraš vedno NAJPREJ + in nazadnje minus,če pa motor dalj časa stoji in ne premoreš vzdrževalca akumulatorja,potem odključiš samo MINUS klemo.Tudi,kadar akumulator polniš na motorju je nujno,da odklopiš minus klemo sicer z močnejšim polnilcem poškoduješ usmernik(dijode)v reglerju ali na nekaterih modelih na alternatorju.

Še nekaj okli vžiganja s porivanjem.Motor je na porivanje zelo težko vžgat,če ima elektronski vbrizg je za delovanje računalnika najnižja potrebna napetost 9,6V tudi za iskro ojačano preko modula vžiga je potrebno vsaj 9,6V,pa še zaradi visokega prestavnega razmerja ni priporočljivo Npr.Kawasakija ER-6 sploh nemoreš dati v brzino če motor poprej nelaufa ali pa da predno ugasneš motor daš Npr.v 2 prestavo,Ta problem sem sam imel in sem se posvetoval z serviserjem nakar mi je razložil,da je v menjalniku neka kuglica,ki šele na osnovi centrifugalne sile,ko motor laufa dovoli dat v prestavo in menjat med prestavami. :whistle:

Popravljeno . Popravil Brumer
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

čakaj malo, štarter je v bistvu elektromotor.......a si ti že kdaj slišal da je elektromotor crknil ker je dobil preveč toka, jaz

Pri "pravem" akumulatorju lahko zaradi visokega toka napetost na sponkah štarterja pade pod 9V. Če je štarter premočan padca napetosti ni in deluje na "višji" napetosti. Posledica višje napetosti je višji tok pod obremenitvijo.

Sploh zagonski tokovi so visoki in štarter lahko pregori, če se ga predolgo "vergla".

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

še en primer za lažje razumevanje: imaš vodovodno cev, z notranjim presekom 1dm2, voda v njej teče s hitrostjo 1m/s, torej je pretok 10L/s.....ali je mogoče da skozi cev preteče več vode v eni sekundi, če hitrost vode ostane enaka?? ...ni!

pri elektriki je enako, le da se tu el. tok nanaša na presek vodnika, napetost pa na hitrost vode

sedi 5 !

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

vprasanje se je nanasalo na polnjenje akumulatorja. Na moj odgovor ste se nato zalepili z zadevami, ki s tem nimajo nic skupnega. Kaj ima skupnega elektrokemija z magnetnimi polji ki vrtijo os elektromotorja? Nic. Pb-kislinski akumulator v r1 ima 10Ah; kemicni proces poteka pri 1A, kar pomeni 13 ur za popolnoma praznega(samo predpostavka). Tok 3A je gornja meja pred vecjo skodo. Se pravi da je avto baterija s 65Ah samo za zasilen zagon v sili ne pa za polnjenje.

Vticnica ki napaja 100A stroj domacega podjetnika ne bo skurila 1A ventilatorja-kaj imaste vi geniji doma 50 razlicnih vticnic?

Nek drugi genij ustavi notranjo kemijo tako, da odklopi negativni pol. Kaj ko bi to probal na sebi-s trenutnimi cenami hrane bi obogatel.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No ja ... sej se strinjam, ampak tak komplicirat pa spet ni treba :whistle: Pa še to velja sam za te čist navadne akumulatorje. Če imaš AGM ali VRLA ni panike, ker vodik ne izhaja v okolico in nima kaj eksplodirat.

Številka ena: VRLA akumulatorji obsegajo več vrst; ena izmed njih je AGM, druga vrsta je gel.

To niso dve različni zadevi, kot si to zapisal.

Številka dva: VRLA akumulatorji so ena od vrst svinčevo kislinskih akumulatorjev.

Posebnost je ta, da "ni potrebno" dolivati vode. V resnici se samo bolj počasi izsušijo; marsikateri akumulator se po letih uporabe lahko dobro ponovno usposobi če se doda voda.

VRLA akumulatorji so lahko prave EKSPLOZIVNE GRANATE.

Vsak akumulator na elekrtrodah razbije vodo v kisik(na pozitivni elektrodi) in vodik(na negativni elektrodi); če bi imel končano osnovno šolo, bi to vedel iz 7. letnika kemije. Zato se akumulator izsuši. VRLA akumulatorji ta vodik in kisik katalitično spojijo nazaj v vodo. Zaradi varnosti je dodan varnostni ventil, ki pri prevelikem pritisku pline spusti na prosto.

Ker ni moja naloga, da učim bedake, naj povem samo bistvo, kar se tiče domačih polnjenj.

Nepravilno polnjenje povzroči, da se tvori znatno več plina, kot ga lahko katalizator pretvori nazaj v vodo. Kakšen zamašen ventil, zaradi prahu in umazanije lahko odpove, kar povzroči enormno zvišanje pritiska v akumulatorju. Polnjenje povzroči še pregrevanje celic. V kolikor se mešanica plina v akumulatorju vžge, pride do EKSPLOZIJE.

Moč eksplozije je tolikšna, da razžene plastično ohišje akumulatorja ali odstreli pokrov, kar lahko poškoduje osebe v bližini. Deli baterije lahko delujejo kot šrapneli, poleg tega je nevarnost zaradi kisline, ki pošprica okolico. Kdor misli, da kislinske opekline človeške kože niso nič, naj to najprej dokaže na sebi.

Eksplozija v eni izmed celic lahko povzroči vžig plina v ostalih celicah.

Tvoje reklamiranje, da pri VRLA nima kaj eskplodirati je torej ravno zrcalno od resnice.

Antares

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V akumulatorju od motocikla da bi se nabralo toliko vodika da bi povzročilo eksplozijo? Dajte no. Saj to ni Hindenburg :rolleyes: . Pa še iberlauf cevko ima speljano vstran od klem.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Polnjenje akumulatorja.

Kot sem že napisal je "polnjenje" akumulatorja elektrokemični proces, kot tudi njegovo "praznjenje".

V kolikor je električni tok premočan, se višek energije, ki presega zmožnost kemične pretvorbe, pretvori v toploto, kar povzroči pregrevanje, kar vpliva na kemične procese. Del viška energije povzroči neželjene kemične reakcije.

Iz navedenega je ena iz izboljšav pri polnilcih tudi pulzno polnjenje; intervali med pulzi so namenjeni temu, da se da kemičnim procesom čas, da se lahko odvijejo in tako prepreči, da bi viški energije povzročali neželjene stranske reakcije.

Previsoka voltaža povzroči pospešeno razkrajanje vode v njene sestavine.

Pri tipičnem 12V akumulatorju, ki ima 6 celic, je napetost polnjena 13,56V. Za domačo rabo recimo 13V. Več kot 13,8V že povroči kopičenje plinov, ter posledično zvišanje pritiska; pri VRLA akumulatorjih pride do odzračevanja prek ventilov.

Doma polnimo pri 13V oziroma po navodilih proizvajalca; kot vidite iz majhne razlike med 13,56V in 13,8V mora biti polnilec narejen tako, da omogoča natančne napetosti z ZELO majhnimi odstopanji.

Tok s katerim polnimo svinčevo-kislinske akumulatorje gre na kapaciteto akumulatorja; pri Yamahi R1 naj ne bi bil večji od 0,8A.

Vsa zadeva s polnjenjem je pri motociklih pomembna zaradi dolgega zimskega obdobja ko motocikel stoji. V akumulatorju namreč poteka proces sulfatacije (tvorba: svinčev(II) sulfat). S pravilnim vzdrževanjem akumulatorja se njegova življenska doba podaljša v desetletja; poleg tega je tak akumulator tudi bolj zanesljiv; dvomim, da je prijetno ostati sredi ceste zaradi praznega akumulatorja.

Zimsko vzdrževanje akumulatorja delamo s kvalitetnim polnilcem, tako, da ga obdobno nežno in počasi ponovno "napolnimo". Akumulator dnevno izgubi 1% svoje energije (odvisno od cenovnega ranga akumulatorja in tehnične izvedbe).

Ko se akumulator prazni se zmanjša vsebnpost žveplove kisline raztopljene v vodi elektrolita. Povedano drugače, elektrolit postane voda; voda pa lahko pozimi zamrzne, kajne?

Druga zadeva; akumulatorji namenjeni vozilom niso konstruirani za globoka praznjenja, saj so elektrode narejene tako, da imajo čim večjo površino. Večkratna globoka praznjenja povzročijo padec zmogljivosti baterije in znatno skrajšajo življensko dobo baterije.

Z leti se lahko zaradi mehaničnega stresa, ki ga zahteva tak obsežen cikel elektrode razdrobijo.

Tretjič; prepričanje, da se ima akumulator pozimi na polnilcu na trickle-charge je ravno tako škodljivo. Edino kar boste naredili je pspešena korozija alektrod.

Akumulator napolnite enkrat na 2 tedna, če hočete idealno.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hitrost/polnjenja in praznjenja.

Ko vozilo noče vžgati, ker je akumulator prazen, je najbolj enostavno povezovanje s kabli na drug akumulator.

Pri tem so vpletene kemikalije v neposredni bližini elektrod.

Pomeni, da popolnoma počasno izpraznjena baterija, ki je vzrok, da vozilo ne štarta, po hitrem par minutnem polnjenju s prevezom na drugo vozilo, razvije polnitev samo v bližini elektrod. Dovolj, da vozli zaženemo, medtem ko je sam akumulator še vedno prazen.

V kolikor bi poskusili malo kasneje, vozilo ne bi več vžgalo, ker bi kemikalije difundirale iz bližine elektrod v elektrolit.

Pri počasnem polnjenju difuzija kemikalij iz bližine elektrod v samo maso elektrolita poteka vzporedno s polnjenjem, kar skozi ure da popolnoma polno baterijo. Kot sem prej napisal, zato nepravilno hitro polnjeje povzroča neželjene kemične reakcije, ker v "napolnjene" kemikalije še vedno šibamo elektriko, ker so že "napolnjene" nimajo kam z njo in pričnejo se neželjeni kemični procesi. "Napolnjene" kemikalije se morajo toraj oddaljiti od elektrod; podobno kot če kanete črnilo v kozarec z vodo.

Podobno je s praznjenjem. Če vozilo večkrat zaporeda zaženemo brez uspeha, lahko pride do efekta, kot da bi crknil akumulator. V resnici je še vedno poln. Počakati moramo, da se "izpraznjene" kemikalije razporedijo v elektrolit, nakr lahko ponovno črpamo elektriko iz akumulatorja.

Antares

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

V akumulatorju od motocikla da bi se nabralo toliko vodika da bi povzročilo eksplozijo? Dajte no. Saj to ni Hindenburg :rolleyes: . Pa še iberlauf cevko ima speljano vstran od klem.

Kaj potrebuješ še posnetke kožnih opeklin?

Ja, ja, saj vem. Tak frajer kot si ve kako zadeve v resnici stojijo; kaj bodo drugi govorili takemu kot si ti.

Kako to gre so mi že razložili Misty in kompanjoni v temi gume.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hitrost/polnjenja in praznjenja.

.

.

.

.....

Podobno je s praznjenjem. Če vozilo večkrat zaporeda zaženemo brez uspeha, lahko pride do efekta, kot da bi crknil akumulator. V resnici je še vedno poln. Počakati moramo, da se "izpraznjene" kemikalije razporedijo v elektrolit, nakr lahko ponovno črpamo elektriko iz akumulatorja.

Antares

Spoštovani prijatelj :worship: !

Neboš, garanitram, neboš mogo tolko spit kolko bom často, ko se srečava :beer2: ! In to z veseljem!

Osvežil si mi znanje, izčrpno razložil stvar, ki jo odlično obvladaš. Torej, pijača pade!

Če pa boš potreboval kakšno informacijo glede termo - hidro izolacij ali strešnih kritin, bom pa jaz z veseljem pomagal.

LP

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Polnjenje akumulatorja.

Kot sem že napisal je "polnjenje" akumulatorja elektrokemični proces, kot tudi njegovo "praznjenje".

V kolikor je električni tok premočan, se višek energije, ki presega zmožnost kemične pretvorbe, pretvori v toploto, kar povzroči pregrevanje, kar vpliva na kemične procese. Del viška energije povzroči neželjene kemične reakcije.

Iz navedenega je ena iz izboljšav pri polnilcih tudi pulzno polnjenje; intervali med pulzi so namenjeni temu, da se da kemičnim procesom čas, da se lahko odvijejo in tako prepreči, da bi viški energije povzročali neželjene stranske reakcije.

Previsoka voltaža povzroči pospešeno razkrajanje vode v njene sestavine.

Pri tipičnem 12V akumulatorju, ki ima 6 celic, je napetost polnjena 13,56V. Za domačo rabo recimo 13V. Več kot 13,8V že povroči kopičenje plinov, ter posledično zvišanje pritiska; pri VRLA akumulatorjih pride do odzračevanja prek ventilov.

Doma polnimo pri 13V oziroma po navodilih proizvajalca; kot vidite iz majhne razlike med 13,56V in 13,8V mora biti polnilec narejen tako, da omogoča natančne napetosti z ZELO majhnimi odstopanji.

Tok s katerim polnimo svinčevo-kislinske akumulatorje gre na kapaciteto akumulatorja; pri Yamahi R1 naj ne bi bil večji od 0,8A.

Vsa zadeva s polnjenjem je pri motociklih pomembna zaradi dolgega zimskega obdobja ko motocikel stoji. V akumulatorju namreč poteka proces sulfatacije (tvorba: svinčev(II) sulfat). S pravilnim vzdrževanjem akumulatorja se njegova življenska doba podaljša v desetletja; poleg tega je tak akumulator tudi bolj zanesljiv; dvomim, da je prijetno ostati sredi ceste zaradi praznega akumulatorja.

Zimsko vzdrževanje akumulatorja delamo s kvalitetnim polnilcem, tako, da ga obdobno nežno in počasi ponovno "napolnimo". Akumulator dnevno izgubi 1% svoje energije (odvisno od cenovnega ranga akumulatorja in tehnične izvedbe).

...

Hvala za razlago, kot elektronik se strinjam z napisanim. Nimam kaj dodat niti oporekat. Zanima me še ena stvar, v katero se nikoli nisem poglabljal. Za polnjenje je res potrebno omejiti tok. Kaj se pa dogaja na motorju, recimo? Če se naprimer igračkamo z ugasnjenim motorjem, ali pa s časom recimo kak porabnik sprazne (alarm ipd.) akumulator na pol, nato pa prižgemo motor in se odpeljemo. Zanima me če imajo tudi sodobni motorji omejevalec toka polnjenja? Alternator ima pri meni 400W moči (sicer ni podatka pri kakih obratih) in bi teoretično lahko proizvajal pri 14V - 28A. Tudi če jih gre 20A za ostale porabnike, bi baterijo polnu lahko z 8A, kar bi blo še vedno preveč. To je pač tako vse teoretično napisano, itak je vse malce napihnjeno. Mislim pa da v realnosti z lahkoto polni baterijo preko meje idealnega polnilnega toka in potemtakem tudi motor sam uniči baterijo sčasoma? Na moji bateriji piše da je idealni tok polnjenja 1.4A 5-10h. (quick: 3A 2h). Ima kdo el. shemo, da bi se dalo razbrat če razmišljajo inžinirji kaj v tej smeri? Mogoče od tod tudi razlaga zakaj se pri enih motorjih prej znuca baterija kot pri drugih?

Čez zimo pa jst vzamem akumulator ven, in jo mam v omari v svoji sobi na toplem. Kot je antares predlagal, jo občasno priklopim na usmernik z omejenim tokom, da se malček nafila, pa ni nobenih problemov spomladi. Tistih 5 min za jo vzet ven, in 5 min za jo dat nazaj noter mi je v veselje, ker rad skrbim za svoje stvari. :friend1: :blush:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pb 12V akumulator se polni do 14.4V, ko pa imamo "višek" napetosti pa je treba tok odvajat drugam. Tok začne teči skozi regulator napetosti, kjer gre v đulovo toploto in sicer v tolikšni meri, da se vzdržuje 14.4V na sponkah.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kaj potrebuješ še posnetke kožnih opeklin?

Ja, ja, saj vem. Tak frajer kot si ve kako zadeve v resnici stojijo; kaj bodo drugi govorili takemu kot si ti.

Kako to gre so mi že razložili Misty in kompanjoni v temi gume.

Čuj ti pametnjakovič tukaj kažeš velike avtomobilske akumulatorje, poišči še sliko eksplodiranega gel akumulatorja za motocikle pa pol pametuj.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Hvala za razlago, kot elektronik se strinjam z napisanim. Nimam kaj dodat niti oporekat. Zanima me še ena stvar, v katero se nikoli nisem poglabljal. Za polnjenje je res potrebno omejiti tok. Kaj se pa dogaja na motorju, recimo? Če se naprimer igračkamo z ugasnjenim motorjem, ali pa s časom recimo kak porabnik sprazne (alarm ipd.) akumulator na pol, nato pa prižgemo motor in se odpeljemo. Zanima me če imajo tudi sodobni motorji omejevalec toka polnjenja? Alternator ima pri meni 400W moči (sicer ni podatka pri kakih obratih) in bi teoretično lahko proizvajal pri 14V - 28A. Tudi če jih gre 20A za ostale porabnike, bi baterijo polnu lahko z 8A, kar bi blo še vedno preveč. To je pač tako vse teoretično napisano, itak je vse malce napihnjeno. Mislim pa da v realnosti z lahkoto polni baterijo preko meje idealnega polnilnega toka in potemtakem tudi motor sam uniči baterijo sčasoma? Na moji bateriji piše da je idealni tok polnjenja 1.4A 5-10h. (quick: 3A 2h). Ima kdo el. shemo, da bi se dalo razbrat če razmišljajo inžinirji kaj v tej smeri? Mogoče od tod tudi razlaga zakaj se pri enih motorjih prej znuca baterija kot pri drugih?

Čez zimo pa jst vzamem akumulator ven, in jo mam v omari v svoji sobi na toplem. Kot je antares predlagal, jo občasno priklopim na usmernik z omejenim tokom, da se malček nafila, pa ni nobenih problemov spomladi. Tistih 5 min za jo vzet ven, in 5 min za jo dat nazaj noter mi je v veselje, ker rad skrbim za svoje stvari. :friend1: :blush:

Ker so PB-acid akumulatorji izredno občutljivi imajo vozila regulator polnjenja. Kako točno je izvedeno in nastavljeno pa bi bilo treba pogledati pri posameznem proizvajalcu.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Čuj ti pametnjakovič tukaj kažeš velike avtomobilske akumulatorje, poišči še sliko eksplodiranega gel akumulatorja za motocikle pa pol pametuj.

Poišči si sam, kaj misliš, da si, da bom delal zate?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ker so PB-acid akumulatorji izredno občutljivi imajo vozila regulator polnjenja. Kako točno je izvedeno in nastavljeno pa bi bilo treba pogledati pri posameznem proizvajalcu.

Alternator ima interni napetostni regulator, s katerim vzdžuje ciljno napetost; glede na doseganje nastavljenega napetostnega cilja nato regulira proizvodnjo toka. Tako npr. 120amps max alternator proizvaja samo 20amps, če je skupna poraba vključujoč baterijo 20amps. Alternator se prilagaja črpanju.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!