Snečer Objavljeno Oktober 6, 2013 Opozori Objavljeno Oktober 6, 2013 Imaš idealno temperaturo, samo minus klemo odklopi in poskrbi al za vzdrževalec ali dopolnitev na mesec dni. Čeprav tudi garaža na prostem ni noben problem, če je AGM (nekateri rečejo narobe gel akumulator) aku poln, saj zdrži brez težav temperature pod ničlo. Samo poln mora biti. A ponekod so navodila, da če dolgo stoji, da se pač da ven in odnese na suho, vmes pa ga še malo obrišeš. Po mojih navodilih je najboljša temperatura celo 0 stopinj, saj se pri tej temperaturi sam izprazni v 550 dnevih, pri 25 stopinjah pa v 200 dnevih. Brez odklopa pa se 10mA izprazni za 50% v42 dnevih, do daske pa je prazen v 83 dnevih. Problem je torej samo, če ni nonstop pol, saj lahko pride do sulfatizacije in pri velikem minusu do poškodb (pokne). Sicer pa je aku potrošni material.
Kmet2 Objavljeno Oktober 6, 2013 Opozori Objavljeno Oktober 6, 2013 Ja, to imaš pa prav! V kolikor je motor na "bolj hladnem" čez zimo, potem se strinjam, da se akumulator odstranjuje .... Jaz imam v garaži 12 do 15°C, zato se mi je zdelo nesmiselno ven jemat .... nisem niti razmišljal, da nimamo vsi "toplih" garaž. Jaz mam pozimi temperaturo garaže podobno zunanji,pa nikoli ne vzamem ven aku,je pa priklopljen na vzdrževalec https://www.google.si/search?q=vzdr%C5%BEevalci+akumulatorjev&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=uDtRUvbGBsaZ0QXV0oCgDQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1188&bih=559&dpr=1#facrc=_&imgdii=_&imgrc=wwhOjacWGYcyFM%3A%3BUwdUpsN7w78GZM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.tc-motoshop.si%252Finc%252Fimage%252Ftype%253Bitem%253Bsize%253B400%253Bname%253B%2524%2524A_70DD0003_mxs3600_1.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.tc-motoshop.si%252Fsi%252Fpolnilec-in-vzdrzevalec-akumulatorjev-ctek-mxs-3600-i18282.shtml%3B400%3B300
Snečer Objavljeno Oktober 6, 2013 Opozori Objavljeno Oktober 6, 2013 Medion/Tevion=Hofer Ampak to samo dopolnim preden dam v omaro. Občasno na mesec, dva počekiram, pa ne polni niti minute, tako da se minimalno sprazni. Nisem navdušen, da bi to celo zimo letelo priklopljeno pa se slučajno kje kaj "zgodi". Drugače pa pri avtu, s katerim se parkrat na leto vozim, tudi ne dajem ven, samo minus odklopim, pa je aku 2006 letnik (mislim, da še Vesna al Topla) pa tudi ni težav. Res pa je, da je navadni, za dolivat.
BREITNER Objavljeno Oktober 6, 2013 Opozori Objavljeno Oktober 6, 2013 Jaz pustim noter, 2x v času zime priklopim vzdrževalec (nekje decembra in dan prej, ko se začne moja moto sezona), vsaj 1x na mesec motor tudi zaženem in "pomešam" gorivo v tanku. Ta aku bo še čez zimo not, na začetku sezone pa grem po novega. Ta še ni za v smeti, ampak bom ga menjal zgolj preventivno. Star je 5 let. Pomešam gorivo v tanku, ne mislim, da vzamem kuhalnico ali žlico ter mešam, ampak zgolj motor premikam naprej/nazaj. Morda je to brez veze, ampak, tako sem se navadil, stane me itak nič, pozimi sem pa rad v garaži in kaj počnem, pa še to naredim mimogrede. No, ko je tema ravno o akutih: Kaj menite recimo o Varti?
Bremzer Objavljeno Oktober 6, 2013 Opozori Objavljeno Oktober 6, 2013 To je bilo že velikokrat napisano pa bom še enkrat,če ja akumulator popolnoma napolnjen, potem lahko stoji tudi na -30 stopinj par mesecev mu nebo nič,če pa je popolnoma izprazen na + temperaturi že po krajšem času sulfatizira in se ga lahko napolne samo z pulznim polnilcem ali pa paralelno z večimi akumulatorji hkrati,te metode se poslužujejo v akumulatorskih delavnicah.Če motor prezimi v garaži ali pod milim nebom neglede na temperaturo in nima porabe bo akumulator brez problema preživel,če se sumi v manjšo porabo potem je dovolj samo odključiti minus klemo (-). Večji problem je pri novejših motorjih z več manjšimi porabniki kot so npr:memorija računalnika,ura,rač. canbus instalacijen itd. za te motorje je najboljša rešitev priklop na vzdrževalec akumulatorja (tega se tudi sam poslužijem) lahko bi tudi minus odključil samo se bojim da se kaj pomeša softver ! Ps še tole vsak, ki ima canbus instalacijo,ko priklopi pulzni vzdrževalec akumulatorja mora biti vključen kontakt in po parih sekundah, ko zazna canbus instalacija polnilec lahko kontakt izključiš sicer nepolni in ne vzdržuje akumulatorja !
Bremzer Objavljeno Oktober 6, 2013 Opozori Objavljeno Oktober 6, 2013 Jaz pustim noter, 2x v času zime priklopim vzdrževalec (nekje decembra in dan prej, ko se začne moja moto sezona), vsaj 1x na mesec motor tudi zaženem in "pomešam" gorivo v tanku. Ta aku bo še čez zimo not, na začetku sezone pa grem po novega. Ta še ni za v smeti, ampak bom ga menjal zgolj preventivno. Star je 5 let. Pomešam gorivo v tanku, ne mislim, da vzamem kuhalnico ali žlico ter mešam, ampak zgolj motor premikam naprej/nazaj. Morda je to brez veze, ampak, tako sem se navadil, stane me itak nič, pozimi sem pa rad v garaži in kaj počnem, pa še to naredim mimogrede. No, ko je tema ravno o akutih: Kaj menite recimo o Varti? Benzin mešaš brez potrebe je pa važno,da je tank vedno poln še sploh, če je plehnat pa tudi plastičen je najbolje, da je poln zaradi kondenza in varnosti ! Za akumulator pa ni važna znamka saj so vse svinčene plošče v navadnih kislinskih akumulaturjih narejene za EU v Trepči razlika je samo v sestavljanju,varjenju,plastiki,nalepkah in ceni ! Akumulator se preventivno NE menja saj prej pokaže,da bolj švoh vrti v najslabšem primeru se motor porine in se pelješ naprej.Če pa že kupiš akumulator na zalogo kupi suhega brez elektrolita in ko ga potrebuješ naliješ notri elektrolit enkrat sprazneš z žarnico ga spet napolneš z polnilcem in akumulator je formiran za vgradnjo !
BREITNER Objavljeno Oktober 23, 2013 Opozori Objavljeno Oktober 23, 2013 (popravljeno) Zdaj sem se malo poglobil v iskanje aku za moj motor. Če bi vzel takšnega, katerega sem imel do sedaj noter (danes sem ga odstranil), potem me pride 136€, tako da kar draga zadeva. Prebiram in opažam, da je znamka YUASA, kar vrhunski izdelek, saj GS YUASA akuti so prilično dragi ... od 90, pa tja do 140€ se gibajo cene, tako, da te že mora bit neka kvaliteta. Zasledil sem še nekaj drugih YUASINIH akutov, ampak imajo drugačne oznake, kot ta moj, pa raje se ne bi spuščal v nakup tega, čeprav je cenejši za cca. 40-50€ od mojga zdajšnega. Gledal sem YUASA YTX14-BS moj pa ima oznako GSYUASA GT12B-4. A kdo ve, kaj te oznake točno pomenijo in kje se najbolj splača kupit aku? P.S. Kaj menite o DELO in SAITO akutih? Popravljeno Oktober 23, 2013. Popravil BREITNER
cikadina Objavljeno Oktober 23, 2013 Opozori Objavljeno Oktober 23, 2013 (popravljeno) Zdaj sem se malo poglobil v iskanje aku za moj motor. Če bi vzel takšnega, katerega sem imel do sedaj noter (danes sem ga odstranil), potem me pride 136€, tako da kar draga zadeva. Prebiram in opažam, da je znamka YUASA, kar vrhunski izdelek, saj GS YUASA akuti so prilično dragi ... od 90, pa tja do 140€ se gibajo cene, tako, da te že mora bit neka kvaliteta. Zasledil sem še nekaj drugih YUASINIH akutov, ampak imajo drugačne oznake, kot ta moj, pa raje se ne bi spuščal v nakup tega, čeprav je cenejši za cca. 40-50€ od mojga zdajšnega. Gledal sem YUASA YTX14-BS moj pa ima oznako GSYUASA GT12B-4. A kdo ve, kaj te oznake točno pomenijo in kje se najbolj splača kupit aku? P.S. Kaj menite o DELO in SAITO akutih? ne vem če je to kar tako zamenjlivo med sabo (prvič je tuki dimenzija, potem je zagonski tok in še kapaciteta akumulatorja, pa še odvisno kako je postavljen, če leži potem je ponavadi gel), sicer pa imaš verjetno svoj owners manual (al pa naj ti kdo to oznako prepiše) in pol greš pogledat kaj se da dobit, pa za kako ceno (meni so poleg yuase še excide pa varto priporočali). imaš pa pr yuasi na strani 14 tega pdf. tudi cross reference chart, če ti pride kaj prav http://www.yuasaeurope.com/images/uploads/uk/downloads/Motorcycle_Battery_Application_and_Specification_Catalogue.pdf Popravljeno Oktober 23, 2013. Popravil cikadina BREITNER 1
BREITNER Objavljeno Oktober 23, 2013 Opozori Objavljeno Oktober 23, 2013 Hvala! Malo sem čekiral zadevo in sem prišel do zaključka, morda se motim, da so YUASA in SAITO ena in ista zadeva, saj se Saito akuti prodajajo po istih oznakah. Vem, da je tukaj več dejavnikov, tako da to mi je jasno, predvsem me zanima kaj naj vzamem, da bo dobra kvaliteta, da po letu ali dveh po normalni uporabi in pri vzdrževanju čez zimo ne bom po dveh letih ponovno kupoval akuta. Pazljiv moram biti sem opazil tudi pri položajih priključkov (kje je - in na kateri strani je +). Zdaj po tej tabeli v tem .pdf doku, je možnost mojga zamenjat z YT12B-BS ... zdaj bom pa malo pogledal, kje se zadeva dobi dokaj ugodno.
Bremzer Objavljeno Oktober 23, 2013 Opozori Objavljeno Oktober 23, 2013 Hvala! Malo sem čekiral zadevo in sem prišel do zaključka, morda se motim, da so YUASA in SAITO ena in ista zadeva, saj se Saito akuti prodajajo po istih oznakah. Vem, da je tukaj več dejavnikov, tako da to mi je jasno, predvsem me zanima kaj naj vzamem, da bo dobra kvaliteta, da po letu ali dveh po normalni uporabi in pri vzdrževanju čez zimo ne bom po dveh letih ponovno kupoval akuta. Pazljiv moram biti sem opazil tudi pri položajih priključkov (kje je - in na kateri strani je +). Zdaj po tej tabeli v tem .pdf doku, je možnost mojga zamenjat z YT12B-BS ... zdaj bom pa malo pogledal, kje se zadeva dobi dokaj ugodno. Verjetno neboš mogel zamenjat bo treba kar originalno oznako, kajti kolikor je meni znano je ta številka 12 A-mperaža in je bolje, da daš notri enako močnega se pravi 14 A-mperskega ! !
Snečer Objavljeno Oktober 23, 2013 Opozori Objavljeno Oktober 23, 2013 (popravljeno) Kolega, ki ima podoben motor (naked), je dal za nadomestni akku predlani med 50-60eur za keš. In sicer v LJ www.akumulator.si Znamke ne vem. Gleda Yuaso za svojega pa je 61 EUR pri tem akumulator.si , pri lujzu je ta yuasa 129. AGM akulumator (pogovorno gel)...takšen kot je sedaj not Popravljeno Oktober 23, 2013. Popravil Snecer BREITNER 1
BREITNER Objavljeno Oktober 23, 2013 Opozori Objavljeno Oktober 23, 2013 @Snecer, hvala za info. Verjetno bom, kar tukaj kupil.
Snečer Objavljeno Oktober 23, 2013 Opozori Objavljeno Oktober 23, 2013 Mislim,da je kolega starega dal v racun, so dali popust. Njemu so oni formirali akku, lahko pa sam, ce posljejo po posti. Jaz bi tam vzel yuaso, ko bo tako dalec. Za +- pa imajo bmwjasi problem,ker majo obrnjeno napram nam :-)
trojan69 Objavljeno Oktober 23, 2013 Opozori Objavljeno Oktober 23, 2013 ja Velog 8akumulator.si) je pomoje res najugodnejši. dobiš 5 e za star akumulator pa še kak popust na kgotovino dajo. Mi uglavnem vse akuje. kupujemo pri njih.
danci1973 Objavljeno Oktober 23, 2013 Opozori Objavljeno Oktober 23, 2013 Jaz bi vsekakor vzel Motobatt ... Njihovi akumulatorji imajo pri istih dimenzijah večjo kapaciteto in večji zagonski tok. Npr. - za moj moped je predviden YTX14-BS - 12Ah, velikost 150x87x145 mm, CCA 200A. Motobatt MBYZ16H je velik 151x87x145mm, ima 16,5Ah in 240A CCA, nazadnje sem plačal 67€ (s poštnino vred). Če koga zanima še kaj več o tem, kako se obnesejo v primerjavi z nekaterimi drugimi - http://www.intruderalert.com/cafe/index.cfm?page=topic&topicID=157926 ...
Snečer Objavljeno Oktober 23, 2013 Opozori Objavljeno Oktober 23, 2013 Zanimivo tudi, dajo 2 leti garancije celo. Sem že videl na ebayu.
miha111 Objavljeno Oktober 26, 2013 Opozori Objavljeno Oktober 26, 2013 (popravljeno) Doma imamo starejši varilni stroj gorenje varex 135/145 pa vem, da smo na njega enkrat že polnili nek akumulator tako, da bi moglo it. Pa me zanima, če ima kdo od tukaj izkušnje z polnenjem z tem aparatom, da bi mi lahko povedal ali gre rdeč kabel na + pol akumulatorja ali gre črni? Namreč sem že malo pozabil kako to gre Pa koliko časa moram met to priklopljeno, da se do konca nafila? Akumulator ima pa 12V in 10 amperov. Popravljeno Oktober 26, 2013. Popravil miha111
BREITNER Objavljeno Oktober 26, 2013 Opozori Objavljeno Oktober 26, 2013 (popravljeno) Verjetno neboš mogel zamenjat bo treba kar originalno oznako, kajti kolikor je meni znano je ta številka 12 A-mperaža in je bolje, da daš notri enako močnega se pravi 14 A-mperskega ! ! Tukaj se ne morem strinjat s teboj, ker nikjer ni omenjene v oznaki črke A, temveč je črka B, kar pa nima nobene veze z amperažo. Pri meni na zdajšnjem je 12B, in je 10Ah ..... 14A v takšnih mojih dimenzijah NI, plus tega, tudi oznaka 14B ne pomeni, da je 14A, temveč verjetno dimenzije. Oznak se moram držat zato, ker so moj aku in vsi, katere lahko uporabim namesto zdajšnjega, iste dimenzije - mere. Pri mojem motorju pa imam zelo malo maneverskega prostora, saj je akumulator nameščen pod tank in ne dovoljuje, da bi si privoščil recimo 145mm visokega, kot je recimo ta z oznako, ki si ga ti napisal (xx-14B-BS). Prečekiral sem vse možne linke, prebral teste in odločil sem se za Dynavolt. Da sem se odločil za prav ta akumulator me je prepričalo to, ker med testi zahtevne revije Motorrad je zmagal in bil ocenjen z sehr gut (2011), zagonsko moč ima 210A, kar pa me je najbolj presenetlo je pa to, da so znamka Dynavolt IntAct, glavni sponzor Sandro Cortese-ja. Ponavadi znamke, ki "nastopajo" v moto GP nekaj veljajo. Skupek teh vseh dejstev, me je prepričal v nakup prav tega akumulatorja.Cena pa je bila več kot ugodna .... 60€ + Gratis poštnina, pa profesionalen odnos! Ob 16.30 sem ga naročil, drug dan ob 9.00 sem imel aku doma, voznik pa me je še prej poklical. LINK: http://www.moto-global.de/index.php?article_id=25&clang=0 ŠE EN LINK: http://www.intact-batterien.de/index.php?article_id=22&clang=0 Moj prejšnji: Nov aku: Popravljeno Oktober 26, 2013. Popravil BREITNER Snečer 1
rosse20 Objavljeno Oktober 26, 2013 Opozori Objavljeno Oktober 26, 2013 A in B sta oznaki za 2 tipa akumolatorjev, kolikor je meni znano. Eni imajo na eni strani +, na drugi -, drugi pa ravno obratno.
sen Objavljeno November 24, 2013 Opozori Objavljeno November 24, 2013 Imam eno uprašanje. Ko z multimetrom pomerim polnjenje akomulatorja (delujoč motor) mi pokaže 12,06 z lučjo, ko pa užem dolge luči pa 11,40. Ali mogoče, kdo ve ali je to pravilno? Ker ko se vrnem z vožnje mi motor ne užge. Na multimetru je 6. Sedaj pa ne vem ali je krivo polnjenje ali akomulator.
krucymucy Objavljeno November 24, 2013 Opozori Objavljeno November 24, 2013 (popravljeno) Imam eno uprašanje. Ko z multimetrom pomerim polnjenje akomulatorja (delujoč motor) mi pokaže 12,06 z lučjo, ko pa užem dolge luči pa 11,40. Ali mogoče, kdo ve ali je to pravilno? Ker ko se vrnem z vožnje mi motor ne užge. Na multimetru je 6. Sedaj pa ne vem ali je krivo polnjenje ali akomulator. Mal daj gasa ko meris polnjenje, vsaj na 3.000rpm. Akumulator pa preizkusis tako, da ga polno napolnis, pustis da se umiri nekaj ur in potem izmeris napetost. Napetost polnega svincenega akumulatorja se giblje okoli 12,8V - 0,1V gor/dol odvisno od znamke. Ce ima cez nekaj dni voltazo nizjo od recimo 12,5V, lahko razmislis o novi bateriji. Najprej pa izmeri voltazo polnjenja na motorju pri povisanih vrtljajih. Naj bi dobil nekih 14V. Lahko imas regulator napetosti zanic, lahko celo stator. Poklici ce rabis se kaj. Popravljeno November 24, 2013. Popravil krucymucy cikadina 1
Scarabeo 500 Objavljeno November 24, 2013 Opozori Objavljeno November 24, 2013 Imam eno uprašanje. Ko z multimetrom pomerim polnjenje akomulatorja (delujoč motor) mi pokaže 12,06 z lučjo, ko pa užem dolge luči pa 11,40. Ali mogoče, kdo ve ali je to pravilno? Ker ko se vrnem z vožnje mi motor ne užge. Na multimetru je 6. Sedaj pa ne vem ali je krivo polnjenje ali akomulator. Premalo. Če imaš srečo boš nabavil samo nov akomulator. Ostalo ti je že predhodnik povedal. Scarabeo
Bremzer Objavljeno November 24, 2013 Opozori Objavljeno November 24, 2013 Če ne polne boš zastonj kupil akumulator ! ! Ko motor laufa in dodaš gas tam do ca 2-3K o/min. mora napetost(če je akumulator samo prazen in ni prekinjen) rast tja do max. 14,8 V,ko vključiš kak porabnik npr.luči napetost malo pade samo pri konstantnih obratih mora po krajšem času(par sekund) ostat konstantna,če kar naprej pada je z polnenjem nekaj narobe - ponavadi samo regler ni pa nujno za vrednost na tvojem motorju poglej v manual ! Stator lahko izmeriš odklopiš regler in izmeriš izhode 3 žice iz statorja ponavadi so bele in pri ca 2K o/min moraš vedno med dvema imeti ca 70 V izmenične napetosti ! Kmet2 in Fantocci 2
sen Objavljeno November 25, 2013 Opozori Objavljeno November 25, 2013 Mal daj gasa ko meris polnjenje, vsaj na 3.000rpm. Akumulator pa preizkusis tako, da ga polno napolnis, pustis da se umiri nekaj ur in potem izmeris napetost. Napetost polnega svincenega akumulatorja se giblje okoli 12,8V - 0,1V gor/dol odvisno od znamke. Ce ima cez nekaj dni voltazo nizjo od recimo 12,5V, lahko razmislis o novi bateriji. Najprej pa izmeri voltazo polnjenja na motorju pri povisanih vrtljajih. Naj bi dobil nekih 14V. Lahko imas regulator napetosti zanic, lahko celo stator. Poklici ce rabis se kaj. Ali pozaš kakega majstra, ki bi mi povedal katera stvar je fuč
krucymucy Objavljeno November 25, 2013 Opozori Objavljeno November 25, 2013 (popravljeno) Ali pozaš kakega majstra, ki bi mi povedal katera stvar je fuč Bova pogledala enkrat. Zima bo pri nas dolga. Popravljeno November 25, 2013. Popravil krucymucy
Priporočene objave
Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje
Za objavljanje se morate najprej registrirati
Ustvarite račun
Registrirajte se! To je zelo enostavno!
Registriraj nov računPrijava
Že imate račun? Prijavite se tukaj.
Vpišite se