Skoči na vsebino

Akumulator, akumulatorji


Gregs

Priporočene objave

pred 13 minutami, DAMI34 pravi:

ko majo vsi motorji tudi informacijo o napetosti.

Pri "Lithium Acuju" ti to nič ne pomeni.

Pa tudi pri navadnem ne. Napetost polnjenja ne pomaga nič, ko je (star) akumulator izgubil kapaciteto...

Misliš, da kak elektro avto "še" vozi na Pb ACU?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 26 minutami, MiNa pravi:

Pri "Lithium Acuju" ti to nič ne pomeni.

Pa tudi pri navadnem ne. Napetost polnjenja ne pomaga nič, ko je (star) akumulator izgubil kapaciteto...

Misliš, da kak elektro avto "še" vozi na Pb ACU?

se ne razumemo, ko dam kontak se vidi napetost. Ko verglam se sliši če joče :P

Tako da, zaenkrat ne grem na novejše zadeve.

Nikakor pa ne trdim, da novejši accu nimajo prednosti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz sem tako sklepal:

  • Honda CRF250 naj bi potrebovala 100A CCA, torej mi bo 2Ah litijev aku omogočil 1,2 minute kurbljanja, preden se bo spraznil. Dokler motor užiga iz prve, s tem nimam težav. Za daljša potovanja bi pa raje imel kakšno amper-uro rezerve.
  • CRF250 ima minimalno elektronike (nima alarma ipd), ko ga izključim, naj ne bi bilo ničesar pod napetostjo, kar bi počasi praznilo akumulator. Litijev aku se sam od sebe prazni počasneje kot svinčev.

Če je to res, bom pa že ta vikend probal. Grem po TETu do Pakle, če bo motor delal, mi ostaneta 2 dneva za plezat, drugače ga bom pa 2 dni rinil iz šume.

  • Všeč mi je 2
  • Haha 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz sem letos kupil gel 14ah, kaj to pomeni nimam pojma. S prejšnjim navadnim mi je normalno vžigal 6 let, letos je opešal, je bolj težko vžgal. Razen teže in morda kakšno leto več vžiganja, ne vem, kaj bi pridobil z litijevim?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

..z drugimi besedami:

...glih tolk cajta bom sexu s trdim, kot ti z napol mehkim...

..sam da pr men bo babnca z veseljem vriskala....tebe se bo pa kmal naveličala.

😛

lej...imam zelo dobre izkušnje z liion akujem. Imam jih na obeh motorjih. Na "civilnem" sem ga zamenjal, ker se mi je stari izpraznil po treh tednih z vso električno navlako na motorju...pa sem mislil, da je že slab....sem kupil liion...pa se mi je ravno tako izpraznil po treh tednih.

...preverim starega...ga napolnim...in je delal ko šus.

....zadovoljen.

  • Všeč mi je 2
  • Haha 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 17 urami, vandrovec pravi:

Jaz sem letos kupil gel 14ah, kaj to pomeni nimam pojma. S prejšnjim navadnim mi je normalno vžigal 6 let, letos je opešal, je bolj težko vžgal. Razen teže in morda kakšno leto več vžiganja, ne vem, kaj bi pridobil z litijevim?

Gel 14Ah:  Namesto tekoče žveplove kisline je notri žveplova kislina v gelu, da je akumulator bolj odporen na obračanje... nagibanje

 

če je bil prej v motorju navaden akumulator v obdobju 6 let, pa če je bil prvougradnja, ti zna tak akumulator še najdlje zdržati... zakaj je temu tako, ne vem.

 

masa (manjša) je tu močno v prid Li akuju (cca 1/3 mase Pb akumulatorja)... glede življenjske dobe ti ne znam povedati iz prve roke... imam te akuje v motorjih 4 in 3 leta....

 

Z Li akumulatorjem pridobiš to, da je precej lažji (če ti to kaj pomeni) .... brez vzdrževanja (če ti to kaj pomeni - ampak novi Pb akuji so tudi skoraj vsi brez vzdrževanja)).... večji zagonski tok ob manjšem padcu napetosti ob obremenitvi - zaganjanju motorja (če ti to kaj pomeni)... tu se štarter precej manj matra ob zagonu, ker ima s strani akumulatorja zagotovljeno dovolj visoko napetost za hitro vrtenje in dovolj močan tok, da z lahkoto in hitro zažene motor (če ti to kaj pomeni). Če je akumulator preslab... oz, da preveč pade napetost ob obremenitvi akumulatorja, štarter še vedno potrebuje toliko in toliko električne moči...in se ta padec napetosti pokompezira z večjim tokom.... to pa močno obremenjuje tako akumulator, kot štarter in celotno električno napeljavo.... in posledično dlje vergla... štarter se pa greje in jamra ob naporu.

 

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 4 mesecev pozneje...

Yamaha Tracer 2017 - spakiran v sredo in ne vžge, vrgla in ne požene...baterija...5 let in pol...vedno, res vedno na vzdrževalcu (CTEK).

Glede na to, da je to prvi motor in nimam izkušenj - je to OK doba za aku? 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

..a ti vergla hitro in "samozavestno"...

...al počas, pa glih da nau zaspau...   :P 

 

 

... tut Jure Košir poje:

... včasih smučam hit... včasih pa pučas....     :P   ...in k je šu pučas, ni stal na stopničkah..   :P 

 

o.k....   mal heca..  :P

 

 

Če ti vergla hitro:

Lahko da je narobe kaj drugega.... varovalka za pumpo... vžig... mene je zajebaval relejček...pa je enkrat delal, enkrat ne.... tko, da sem zgubljal živce....in pol po naključju odkril napako.

 

Če ti vergla počasi:

.... potem pa pade preveč napetost, pa da ti potem ostali elektronski sistemi ne delajo....  slab akumulator.

 

... tko... na prvo žogo.     :P

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 3 urami, tomaz69 pravi:

Vi, ki ste stari mački, ali je Ctek prispeval kaj? Ali bi zdržal tudi brez tega pet let in pol?

Ta doba je odlična za accu. Pri frekvenci tvoje vožnje je vzdrževalec koristil.

pred 3 urami, franc pravi:

5 let mora zdržati neglede na karkoli.

lp

Povej to ktmju..sploh če ti žvera stoji kak mesec v garaži.

Garancija na accu je 2 leti al še manj.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

..lihkar polnim k9 in l0 akumulatorja od mojih Suzukijev, ko sem jih ven pa jih še nisem stran vrgu.... dal pa dal takrat not LiIon....

...pa da vidim, al je še kej od njih...al ne.

 

...drugače pa prvovgradnja akujev zdrži ali v motorju, ali v avtu daleč najdlje. Po navadi mi je zdržal vsaj 8 let....vsak naslednji aku pa samo 3 do 4 leta....

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

31 minutes ago, Zivnorc said:

..lihkar polnim k9 in l0 akumulatorja od mojih Suzukijev, ko sem jih ven pa jih še nisem stran vrgu.... dal pa dal takrat not LiIon....

...pa da vidim, al je še kej od njih...al ne.

 

...drugače pa prvovgradnja akujev zdrži ali v motorju, ali v avtu daleč najdlje. Po navadi mi je zdržal vsaj 8 let....vsak naslednji aku pa samo 3 do 4 leta....

  Na Duku (2006) mi je zdrzala Yuasa do 2018...  Ni elektronike, ipd... ko ugasnem, je ugasnjeno vse. Nic Cteka, nikoli vzel akuja ven (no, prvo leto sm ga, pa je sel nazaj pri prvem lepem vremenu), neogrevana garaza...  Res pa je, da sem se precej vozil cez celo leto. Vmes Exide zdrzal pol leta. Spet not Yuasa in od konca 2018 nobenih problemov... 

Popravljeno . Popravil jvalant
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 12 minutami, tomaz69 pravi:

Grem takoj nazaj priklopit….

Vzdrževalci ne škodijo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

Tole sicer ne sodi ravno tukaj, ampak kaj bolj ustreznega ne najdem.

Ker imam kup starih baterijskih vrtalnikov, ki jim ne dela baterija in ni računice, da bi jim kupil druge, imam pa novo baterijsko žago z dodatnimi baterijami, mi je na um padla ideja, da bi jih "predelal" na te baterije.

Zdelo se mi je logično in brez problema, samo očitno ni ravno tako.

Stare so bile ni-cd nove so li-ion.

"Test" je bil neuspešen. Improvizirana povezavo z žico se je v trenutku pregrela (v momentu, ko sem pritisnil stikalo) . Očitno ni nova tehnologija le v bateriji ampak tudi v "pogonu oz. upravljanju le tega" in se baterija ne ujema s starimi vrtalniki (čeprav ima samo 2 "aktivna" priklopa +/-) . Google "razkriva" , da je baterija en pravi čudež tehnike s kupom elektronike.

Ima kdo kaj izkušenj s čim podobnim?

Predvidevam, da je najbolje, da pozabim na to "idejo" ?

lp

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@franc

Pozabi na vse to.

Vsak aku ima , če na hitro pogledaš,  + in - pol...in po naši kmečki logiki se zdi, da lahko ta + in - priklopiš na kateri koli + in -...

...vendar ni tako. Vsak proizvajalec orodja se zavaruje, da ne moreš kombinirati med različnimi baterijami. Nekateri aku packi imajo že v sebi vezja... drugi proizvajalci dajejo ta vezja v mašince.... ali v polnilnike z enim razlogom: Kupi moje originalne baterije..   :D ...in tudi če bi hotel polniti ene baterije s polnilnikom nekega drugega proizvajalca, bi se znalo kaj posmoditi, če bi kaj preveč štrikal, če se glih ne spoznaš preveč na te stvari....

NiCd ali NiMH je že stara tehnologija.... sploh NiCd, ki so že zdavnaj "prepovedane" zaradi strupenega Kadmija (Cd).... nadomestile so jih Ni MH (Nikelj -metal-hydride) ... ki pa so tudi že zdavnaj zastarele. Te baterije niso bile občutljive na končno praznjenje... celo zaželeno jih je bilo prazniti do konca, da niso dobile spominskega efekta....itd

Te akuje  je nadomestila nova Litijeva baterija (Li-ION), ki pa je zelo občutljiva na polnjenje in praznjenje, zaradi tega imajo vgrajene varovalke - balanserje, ki zagotavljajo enakomerno polnjenje posamičnih celic. Poleg tega ima NiCd ali NiMH nazivno napetost 1,2V/cell, LiION pa 3,6V (LiPO ima 3,7V, LiFe pa 3,3V).

Mislim, da je o tem že enkrat nekje pisal @Kaldu.... no ..pa ko sem ga že citiral tule, bo verjetno še on kaj povedal o tem, ko se profesionalno ukvarja s temi zadevami...

 

 

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kot je že Norc zapisal in si ugotovil sam, pozabi na to idejo. 

Elektronike v strojih za NiCd baterije so narejene drugače, so preveč neumne, da bo delovale na Li-... baterije.

Lahko bi se razpisal o tem, ampak to je motoristični forum, zato le vedi, da kombinacije neoriginalnih baterijskih paketov na stroje se lahko konča tragično.

 

  • Všeč mi je 2
  • Hvala 1
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@franc, tle so prevelki profiči, jaz sem šalabajzer, naredim vse.. 🤣

Samo eno stvar moraš gledat da je voltaža enaka, jaz sem žel 2010 dal dewalt ni cd mašinco na li-ion makita baterije. 

Verjetno so stari vrtalniki 12V, novi pa 18V oziroma 20V (odvisno kako proizvajalci označijo) 

Če so stari crtalniki 12V in je jova žaga tudi 12V bo delalo, ker imajo baterije notri BMS ki jih ščiti. 

Kabel si imel verjetno prešvoh, če so zgoraj omenjeni pogoji izpolnjeni rabiš vsaj 2.5mm2 kabel (tam do 30cm max.) te zadeve vlečejo kar velike tokove. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, Zivnorc pravi:

@franc

Pozabi na vse to.

Vsak aku ima , če na hitro pogledaš,  + in - pol...in po naši kmečki logiki se zdi, da lahko ta + in - priklopiš na kateri koli + in -...

...vendar ni tako. Vsak proizvajalec orodja se zavaruje, da ne moreš kombinirati med različnimi baterijami. Nekateri aku packi imajo že v sebi vezja... drugi proizvajalci dajejo ta vezja v mašince.... ali v polnilnike z enim razlogom: Kupi moje originalne baterije..   :D ...in tudi če bi hotel polniti ene baterije s polnilnikom nekega drugega proizvajalca, bi se znalo kaj posmoditi, če bi kaj preveč štrikal, če se glih ne spoznaš preveč na te stvari....

NiCd ali NiMH je že stara tehnologija.... sploh NiCd, ki so že zdavnaj "prepovedane" zaradi strupenega Kadmija (Cd).... nadomestile so jih Ni MH (Nikelj -metal-hydride) ... ki pa so tudi že zdavnaj zastarele. Te baterije niso bile občutljive na končno praznjenje... celo zaželeno jih je bilo prazniti do konca, da niso dobile spominskega efekta....itd

Te akuje  je nadomestila nova Litijeva baterija (Li-ION), ki pa je zelo občutljiva na polnjenje in praznjenje, zaradi tega imajo vgrajene varovalke - balanserje, ki zagotavljajo enakomerno polnjenje posamičnih celic. Poleg tega ima NiCd ali NiMH nazivno napetost 1,2V/cell, LiION pa 3,6V (LiPO ima 3,7V, LiFe pa 3,3V).

Mislim, da je o tem že enkrat nekje pisal @Kaldu.... no ..pa ko sem ga že citiral tule, bo verjetno še on kaj povedal o tem, ko se profesionalno ukvarja s temi zadevami...

 

 

 

 

Razlike med NiMh in NiCd baterijami. Prednosti in slabosti.

V tem zapisu poskušamo razložiti, kakšne so lastnosti NiCd in NiMh baterij. Spoznali boste nekaj malega o zgodovini omenjenih dveh tipov, prednostih, slabostih in kdaj se NiCd baterije lahko zamenjajo s sodobnejšim NiMh modelom.

NiCd baterije so bile razvite elta 1899. Industrijska proizvodnja in uporaba se je pričela še nekaj let prej. Pogosteje uporabljane so postale leta 1950, leta 1983 pa so prišle na potrošniški trg. V 90-ih letih so bile NiCd baterije najpogosteje uporabljane polnilne baterije v prenosnih napravah. Kasneje so bile postopoma menjane s sodobnejšimi NiMh in tudi Li-Ion tipi.

Ena izmed prednosti NiCd baterij je odpornost na visoke temperature. Tudi, če se baterija prekomerno, izjemno pregreje, je ni mogoče uničiti. Glavna slabost pa je t.i. spominski efekt, baterijo je potrebno pred ponovnim polnjenjem popolnoma izprazniti. Druga slabost je značilnost NiCd tipov baterije, da se rade hitro praznijo same od sebe, s tem pa je oteženo daljše skladiščenje in potrebno redno vzdrževanje kapacitete.

NiMh baterije so razvojno naprednejše in naslednjice NiCd baterij. Razvite so bile leta 1990. Baterije so postale standard predvsem po zaslugi ekološke ustreznosti, saj ne vsebujejo toliko nevarnih snovi, kot NiCd modeli. Baterije nimajo tipičnega spominskega efekta, kot poznano pri NiCd, vseeno pa vsebujejo podoben efekt, le, da ga je v primeru NiMh baterij mogoče odpraviti z nekajkratnimi cikli popolnega polnjenja in praznjenja. Baterije imajo tudi večjo energijsko gostoto in s tem višjo kapaciteto.

Lahko NiCd baterije zamenjamo z NiMh modelom?
Pogosto zamenjava ni mogoča, saj je polnilna tehnologija za NiCd drugačna od NiMh tehnologije, ob uporabi NiCd polnilne tehnologije se NiMh baterije uničujejo. Izjeme so primeri polnilnih sistemov ki podpirajo obe tehnologiji.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Konkreten test je bil Makita 9,6v na 12v baterijo, kabel 1,5mm cca 15cm (2x) . Samo dejansko je bil občutek kot, da bi naredil kratek stik (motor se ni premaknil) .

Zaenkrat bom zadevo opustil, če (ko) naberem več "znanja" , pa mogoče...

lp

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!