Skoči na vsebino

BMW K 1200 R


SiR

Priporočene objave

Z domačim servisiranjem je takole:

Nabavi si BMW-jev CD s servisnimi navodili (lahko ti naredim kopijo)

Menjava svečk:

Svečke zdržijo 50.000 Km, njihova menjava pa je nekoliko zoprna. Preden se je lotiš se pozanimaj kako boš ponovno napolnil hladilno tekočino. Za to potrebuješ vakuumsko črpalko, ki jo imajo mehaniki. Baje obstaja način kako to narediti brez črpalke, ampak tega nisem bolj podrobno raziskoval, ker gre za poseg ki ga moram opraviti vsakih 4-5 let. Ko odstraniš hladilnik, boš za snemanje kapic svečk potreboval posebno orodje (tudi to si lahko sposodiš pri mehaniku, ali pa kupiš na ebay-u):

ppside.jpg

Olje: Olje, svečke in ostal potrošni material pri uradnih BMW prodajalcih ni nič dražje kot drugje, zato lahko pri njih kupiš ves potrošni material. Verjamem, da so vsa kvalitetna olja dovolj dobra, vendar se mi pri izbiri olja ne ljubi komplicirati.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...pa še tole:

Olje v kotnem prenosu: Čeprav menjava ni predpisana se priporoča menjava vsakih 20.000 Km ali na dve leti. Na motorijih starejših letnikov je postopek nekoliko zamuden, ker na spodnji strani ni vijaka za izpust olja, zato je treba motor dvigniti in odstraniti kolo.

Če rabiš zavorne ploščice imam doma en nov komplet originalnih, ker sem po nepotrebnem nabavil dva.

Zelo veliko tehničnih pojasnil in podrobno opisanih postopkov servisiranja najdeš tudi na tejle strani: www.bmwsuperbikes.com

Popravljeno . Popravil Janez123
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Glede zgoraj omenjene menjave olja v kotnem prenosu, me zanima kako se menja. Na mojem ni nobenega vijaka za izpust olja, ne zadaj in ne spodaj... kako se torej menja olje?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Glede zgoraj omenjene menjave olja v kotnem prenosu, me zanima kako se menja. Na mojem ni nobenega vijaka za izpust olja, ne zadaj in ne spodaj... kako se torej menja olje?

- Motor dvigneš na stojalo in odstraniš zadnje kolo.

- Odviješ vijak za natakanje olja.

- Odviješ vijak, ki drži zgornji del kotnega prenosa (na pomožni roki)

- Kotni prenos "zvrneš" navzdol, tako da lahko olje odteče skozi luknjo

- Sestaviš nazaj

- Naliješ novo olje do nivoja luknje.

Vse skupaj boš opravil v cca. 30 minutah.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

že že, če bi bil vsaj zadaj vijak, na mojem ga ni zadaj, sploh ni pripravljeno za njega...

V tem primeru, pa poskusi najti odgovor na tejle strani: www.bmwsuperbikes.com ali pa povprašaj BMW mehanika. Glede na to, da prenos ni suh je olje nekako treba spreviti vanj in po isti poti gre tudi ven.

Popravljeno . Popravil Janez123
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

razen ce tovarnisko ni predvidene menjave,... pl pa vozi kot vozimo bmw avtomatika (avto) 400.000km brez menjave, kljub temu da so po 5 letih izgali obvestilo da je priporocljiva menjava na 150tk ;( :), če ni šraufa za spustit ga ni...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Janez, hvala za lepo napisana in celo fotodokumentirana navodila glede kardana.

 

Verjetno bom menjal, na sliki, ki si jo skeniral ni nič o olju za kardan, katero priporočaš?

Vem da se nalije do luknje, oz dokler ne priteče ven.

Za motorno olje bom probal prvič dati not sintetiko, al pa polsintetiko in bom malce primerjal, fejzerka mi od menjave do menjave ni pila nič olja.

 

Ampak glede na to da je bmw enkrat močnejši po kubikih in konjih :-)

 

za svečke in ostalo bom pa verjetno peljal na servis, za ploščice se bova pa verjetno zmenila, če prej ne poleti pridem naokrog :-)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Janez, hvala za lepo napisana in celo fotodokumentirana navodila glede kardana.

 

Verjetno bom menjal, na sliki, ki si jo skeniral ni nič o olju za kardan, katero priporočaš?

Vem da se nalije do luknje, oz dokler ne priteče ven.

Za motorno olje bom probal prvič dati not sintetiko, al pa polsintetiko in bom malce primerjal, fejzerka mi od menjave do menjave ni pila nič olja.

 

Ampak glede na to da je bmw enkrat močnejši po kubikih in konjih :-)

 

za svečke in ostalo bom pa verjetno peljal na servis, za ploščice se bova pa verjetno zmenila, če prej ne poleti pridem naokrog :-)

Ne zahvaljuj se za napačne nasvete Janez sploh NEVE,da novi kotni prenosi sploh nimajo več vijaka za dolivanje olja(odzadaj) kot pri stsarejših modelih ! Za izpustiti moraš demontirat z.kolo, odviješ spodnja dva vijaka (torx) in olje počasi izteče za dolit pa ima čisto navrhu z notranje strani vijak,ki ga odviješ in z posebno pumpico napolniš 2,4 dl olja in to je to ! ! Zavorne obloge kupi SAMO original ker če bodo kake pretrde ti bo uničilo disk ! ! Hladilno tekočino se polni pod pritiskom in pod pritiskom se tudi prezrači in z nikakršno vakum črpalko ! !

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ne zahvaljuj se za napačne nasvete Janez sploh NEVE,da novi kotni prenosi sploh nimajo več vijaka za dolivanje olja(odzadaj) kot pri stsarejših modelih ! Za izpustiti moraš demontirat z.kolo, odviješ spodnja dva vijaka (torx) in olje počasi izteče za dolit pa ima čisto navrhu z notranje strani vijak,ki ga odviješ in z posebno pumpico napolniš 2,4 dl olja in to je to ! ! Zavorne obloge kupi SAMO original ker če bodo kake pretrde ti bo uničilo disk ! ! Hladilno tekočino se polni pod pritiskom in pod pritiskom se tudi prezrači in z nikakršno vakum črpalko ! !

Bremzer, ne dvomim o tvoji strokovnosti, ampak vseveden pa tudi nisi !

 

1.) Ker res ne vem da imajo novi kotni prenosi drugačen način menjave olja sem povedal da je treba o tem povprašati.

2.) BMW K1200 ima Brembove zavore, zato so poleg originalnih zavornih ploščic dobre še vsaj Brembo zavorne ploščice, če se ti ljubi brskati med podatki uporabnikov pa zagotovo najdeš še kakšne. Glede na ceno je seveda smiselno uporabiti originalne ploščice.

3.) Postopek polnjenja hladilnega sistema z vakuumom je podrobno opisan na tejle povezavi: (iz BMW servisnega priročnika) Vakuumska črpalka za ustvarjanje vakuuma uporablja stisnjen zrak iz delavniškega kompresorja (kako to deluje pa menda veš). S pomočjo vakkuma potegnemo hladilno tekočino v hladilnik, ker je ekspanzijska posoda nižja od nivoja hladilnika, poleg tega pa z vakuumom odpravimo možnost zračnih žepov v hladilnem sistemu.

In da se razumemo: ta tema je namenjena temu da si med seboj pomagamo in ne dokazovanju kdo ima najbolj prav. Čeprav po poklicu nisem mehanik, imam z motorjem večje veselje če vem kako deluje, zato preprosta opravila naredim sam, kadar mi znanja zmanjka ali potrebujem posebna orodja, pa mi pomaga BMW-jev mehanik, ki motor pozna do potankosti.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Janez v besedi, jaz pa še v sliki.

Izgleda, da je to neke vrste injektor.

 

1 Drain coolant from small drain plug back left of radiator. No block drain plug. Drain while on sidestand to get most of coolant out.
(Don't need a pic of this do you? It's there just look for it)
After all is drained, replace drain plug. Clamp off expansion tank vapor hose under bike and expansion tank hose by radiator cap...

2 Here's the vacuum gauge and adapter in the radiator neck
3 Attach the venturi device to the adapter...
This is what you attach the shop air to and what pulls the vacuum into the coolant system

4 Open the valve, attach the compressed air hose and wait a few seconds. 22 or so vacuum comes up very easily. Turn valve to off as in picture and watch to see vacuum holds.
5 fill tube in coolant reservoir and place at a level higher than radiator. Prime the tube by mouth suction and close the valve to hold the fluid in the tube.
6 Remove the venturi valve and replace with the fill line. I have the valve on the fill tube open in this picture, but the valve on the adapter is still closed...
7 Open the valves and fill the coolant tank.
When tank is full and vacuum is gone, move to bleed the system. Leave the adapter and coolant line in place so when you bleed, coolant continues to fill the radiator.
Open the bypass circuit bleed plug partly, wait until coolant comes out then close...

8 Then attach a clear tube to the coolant pump bleed nipple. Put the other end under water. Open the pump bleed nipple until all bubbles are bled out and replaced but only coolant. Keeping the original fill tank and vacuum adapter in place will keep the radiator filled while you are bleeding the pump and bypass circuits. Close nipple.

9 Replace radiator cap. Remove clamps.
Drain expansion tank. Refill to max.
That's it I think.
Easier than changing the oil.

 

 

 

 

 

post-2792-0-72629700-1358543274_thumb.jpg

post-2792-0-39419400-1358543286_thumb.jpg

post-2792-0-49272500-1358543297_thumb.jpg

post-2792-0-82294000-1358543310_thumb.jpg

post-2792-0-54398600-1358543320_thumb.jpg

post-2792-0-87926200-1358543334_thumb.jpg

post-2792-0-54618900-1358543355_thumb.jpg

post-2792-0-75850800-1358543375_thumb.jpg

post-2792-0-34719600-1358543393_thumb.jpg

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

tako je in res je, tu smo da si pomagamo z nasveti, izkušnjami....

 

Res da sem do sedaj vozil japonce, bmw je malce drugačen, ampak vseeno mislim da nekateri preveč pretiravajo z določenimi stvarmi.

 

Zavornih ploščic je več vrst in več znamk, katere kdo uporabi je njegova izbira, sam imam raje mehkejše, sicer se hitreje obrabijo, ampak lepše primejo.

Našel v heingericke in louisu tudi za bmw-ja.

 

Olje, verjetno bom dal isto polsintetiko Procycle, kot sem jo imel v yamahi, ali pa sintetiko 5W 40 s HC-Synthese-Komponent

Mogoče bo kdo rekel da so to cenejše stvari, sam ne gledam na to tako, sem kupil original yamahine ploščice, pa sem se skoraj zaletel, ker niso prijele ama nič od niča, nato dal nazaj louisove navadne in bil zelo zadovoljen, ne velja vedno pregovor: nisem tako bogat, da bi kupoval poceni.

 

Bremzer, ne drži to, da samo original kaj velja, kot sem napisal je zavornih ploščic več vrst, najbolj pogoste se organske in tiste ki vsebujejo koščke sinterja. Disk lahko uničiš samo če so ploščice pretrde, a dvomim da boš uničil disk, prej boš letel s ceste, ker ne bodo zavore prijele.

 

Sam sem jih menjal brez orodja (na yamahi rabiš samo dva močna prsta in pogojno majhen izvijač, pa seveda pir) sredi bosne v eni vukojebeni luknji sredi ničesar, sama skala...., pelji se kdaj prek drvarja-livno čez kupreška vrata v bugojno- jajce.....

 

Janez je opisal postopek ki velja pri njegovem modelu in letniku, če imajo drugi drugače ni on kriv.

 

Edino kar me bega je tole s hladilno tekočino, ampak tudi to bomo pogruntali.

 

Tudi nastavitev ventilov mi je malce hecna, na japoncih še nikoli nisem štelal ventilov, pa so imeli vsi kar nekaj km, glede na vse to me sedaj skrbi da nisem šel iz konja na osla :-) mal heca mora biti.

 

Tako kot Janez tudi sam rad poznam svoj motor, kako deluje, kako se dolečene stvari zamenjajo...., do sedaj sem zaenkrat večino dela opravil sam, kar je bilo potrebno, upam da bo tudi pri bmw-ju tako.

 

Torej kaj mislite o tem olju?

 

http://www.louis.de/_10c7ecbcea851e9f5a40077426d9ea7e8a/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10038464

http://www.louis.de/_10c7ecbcea851e9f5a40077426d9ea7e8a/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10038462

 

Edino za kardan bi dal original, oz kaj priporočate?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Večkrat berem debate o motornih oljih, pa mi doslej še ni uspelo ugotoviti kako opaziš razliko v delovanju motorja ob uporabi različnih olj ? Ponavadi vsak razpravljalec hvali svojo izbiro olja, kot edino ustrezno. Verjamem, da so vsa olja znanih proizvajalcev kvalitetna in da je za življenjsko dobo motorja bolj pomemben način uporabe, vzdrževanja in seveda redno menjavanje olja.

Glede na to, da BMW za K1200 priporoča CASTROL GPS 10W-40, ki se ga na bolhi dobi za 9,00 EUR/L se mi ne zdi potrebno iskati drugih olj, razen če mi kdo zna argumentirano razložiti zakaj (razlika v ceni nekaj EUR zagotovo ni argument, ki bi me prepričal).

Štelanje ventilov: Zračnost ventilov se prvič preverja pri 50.000 Km (takrat tudi zamenjaš svečke, da prideš do tja pa je treba izprazniti/napolniti hladilnik), ko je na vrsti prvi malo večji servis. Ponavadi pri teh kilometrih nastavljanje ni potrebno, pregled pa ponoviš pri 100.000 Km.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Janez,

glede bremzerja povprašaj najinega skupnega prijatelja z dolenjske. ti bo razložil in ti bo več jasno... ;)

 

glede olja:

še največjo razliko med olji opaziš ob poslušanju motorja. pa še to zgolj razliko med različnimi viskoznostmi in temperaturnimi območji olj.

 

če uporabljaš s strani proizvajalca predpisane kakovosti (in viskoznosti) olj definitivno ne boš nič zgrešil.

seveda, kupuj pri preverjenih dobaviteljih. na našem trgu je ogromno ponaredkov...

 

razliko v ceni olj naredijo predvsem različni dodatki proti penjenju, staranju,...

če dovolj redno kontroliraš in menjaš se nimaš česa bati.

 

l.p.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Večkrat berem debate o motornih oljih, pa mi doslej še ni uspelo ugotoviti kako opaziš razliko v delovanju motorja ob uporabi različnih olj ? Ponavadi vsak razpravljalec hvali svojo izbiro olja, kot edino ustrezno. Verjamem, da so vsa olja znanih proizvajalcev kvalitetna in da je za življenjsko dobo motorja bolj pomemben način uporabe, vzdrževanja in seveda redno menjavanje olja.

Glede na to, da BMW za K1200 priporoča CASTROL GPS 10W-40, ki se ga na bolhi dobi za 9,00 EUR/L se mi ne zdi potrebno iskati drugih olj, razen če mi kdo zna argumentirano razložiti zakaj (razlika v ceni nekaj EUR zagotovo ni argument, ki bi me prepričal).

Štelanje ventilov: Zračnost ventilov se prvič preverja pri 50.000 Km (takrat tudi zamenjaš svečke, da prideš do tja pa je treba izprazniti/napolniti hladilnik), ko je na vrsti prvi malo večji servis. Ponavadi pri teh kilometrih nastavljanje ni potrebno, pregled pa ponoviš pri 100.000 Km.

Razlika se opazi pri uporabi motornih olj različnih gradacij. Pri menjavanju prestav je občutna razlika naprimer med oljem 10W-40 in 10W-50. Olja z večjo viskoznostjo pri delovni temperaturi ( zadnja številka v oznaki gradacije olja npr.10W-50) ustvarjajo debelejši oljni klin od tistih z manjšo viskoznostjo.

Po domače to pomeni, da se menjalnik šalta bolj po "putrčku" z oljem 10W-50 kot z oljem 10W-40 ali 10W-30.

V delovanju samega agregata motocikla pa se razlike med motornimi olji težko zaznajo.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

z zadnjim se ne strinjam.

vžgi motor pri -15°C z oljem 0W-10 in nato še s 15w-50.

 

verjemi, razlika bo več kot očitna!!!

 

to s putrčkom mi ni jasno...

kar se menjalnika tiče je vsaj pri mojih motorjih tako, da bolj natančno vklapljajo z oljem, ki je bolj tekoče. tako pri neogretem kot pri ogretem olju...

 

vemo, da bolj kot je olje tekoče nižja je viskoznost.

najnižja viskoznost ---> najmanjši upor. to je v bistvu to, po čemer se stremi. slaba stran pa je, da lahko pride do pretrganja oljnega filma in zato povečanja obrabe.

izbira olja je zato kompromis med tema zadevama.

 

sintetična olja se načeloma počasneje starajo in v temperaturnem razponu (od nizke do delovne temperature) lažje dosegajo čim manjšo spremembo viskoznosti.

na osnovi tega in vaših potreb se lahko lažje odločite za to, kaj si boste kupili...

 

sam se pri oljih vedno držim onega jugo pregovora... "ko maže, taj vozi". pa še tega, da "skupo na kraju je jeftino..."

 

ajd

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

z zadnjim se ne strinjam.

vžgi motor pri -15°C z oljem 0W-10 in nato še s 15w-50.

 

verjemi, razlika bo več kot očitna!!!

 

to s putrčkom mi ni jasno...

kar se menjalnika tiče je vsaj pri mojih motorjih tako, da bolj natančno vklapljajo z oljem, ki je bolj tekoče. tako pri neogretem kot pri ogretem olju...

 

vemo, da bolj kot je olje tekoče nižja je viskoznost.

najnižja viskoznost ---> najmanjši upor. to je v bistvu to, po čemer se stremi. slaba stran pa je, da lahko pride do pretrganja oljnega filma in zato povečanja obrabe.

izbira olja je zato kompromis med tema zadevama.

 

sintetična olja se načeloma počasneje starajo in v temperaturnem razponu (od nizke do delovne temperature) lažje dosegajo čim manjšo spremembo viskoznosti.

na osnovi tega in vaših potreb se lahko lažje odločite za to, kaj si boste kupili...

 

sam se pri oljih vedno držim onega jugo pregovora... "ko maže, taj vozi". pa še tega, da "skupo na kraju je jeftino..."

 

ajd

Kar sem napisal glede delovanja agregata motocikla z različnimi olji priznanih proizvajalcev je bilo mišljeno v poletnem času in pri ogretem motorju.

Jasno je, da so olja z manjšo viskoznostjo pri nižjih temperaturah boljša za mrzle zagone. 

Olja z nizko vizkoznostjo pri nizkih in visokih temperaturah npr. 0W-30 pa so se pojavila predvsem zaradi nižjih izpustov in nižje porabe goriva pri novejših avtomobilih. Kar pa ni nujno dobro tudi za vzdržljivost motorjev - manjša debelina oljnega filma. Razen v primeru, da imaš veliko zagonov motorja pri nizkih temp. in velik delež voženj z neogretim motorjem (kratke relacije). Olja nizkih vizkoznosti niso tako dobra za vožnjo pri visokih temperaturah in visokih obremenitvah agregata kot olja z višjo viskoznostjo pri visokih temperaturah.

Kar se pa tiče izraza po "putrčku", pa sem s tem mislil povedati, da je občutek na nogi pri prestavljenju bolj fluiden (manjši občutek trenja).

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ej, sem na vikendu in sem že malo zalit... :)

tvojo objavo sem prebral, črke so bile malo meglene, moram pa reči, da se pa zdaj strinjam s tvojo objavo, katero si podkrepil z na videz malenkostnimi, a pomembnimi detajli in omejitvami...

 

smo pa malo zašli s teme o k1200r...

 

imam pa tu gori na wc-ju neko moto revijo, v kateri piše, da ima k1200r vpoklic. da se zaradi nekih tresljajev lahko skorajda čudežno upari (ali speni, ne vem točno) zavorno olje v čeljusti... huda fora, kajne? nekaj, kar ne bi pričakoval niti pod razno...

 

upam, da je bremzer rešil ta bremzni problem, hehehe

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 2 tedne pozneje...

Fantje kje imate spravljeno prvo pomoč?

Če imaš na motorju varnostno napravo(v prostoru pod sedežem) potem prve pomoči res nimaš kam dat! Jaz si pomagam z zadnjo torbo(goretex-Vanuci) na prtljažniku kajti vedno vozim s seboj poleg obvezne prve pomoči še;odsevni jopič,komplet za krpanje gume,slip-on vložek,dilco za štender,par torxov in dvodelni dežni kombinezon !

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Fantje kje imate spravljeno prvo pomoč?

Na k-ju jo nimaš dat kam razen v kovček,pod sedežem je za njo premalo prostora ,no vsaj za uno ,ki jo zahtevajo pri nas......

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

sm vidu da ni druge kot, da si kupim tank torbo v kateri bom prevažal stvari. tako da je Held Rapid že na poti.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!