Skoči na vsebino

Olje za motor - razno...


Ice

Priporočene objave

Ob 24. 12. 2019 ob 9:31, Nightmare pravi:

Mineralna olja predvesm bolje čistijo oz. vežejo nase vso svinjarijo v motorju zato se jih ponavadi uporablja za vtekavanje motorja ob prvem servisu pa gre v agregat sintetično olje katero svoje lastnosti bolje ohranja čez celotni servisni interval.

 

 

Lp, Samo

"Čiščenje" motorja ne opravlja mineralna baza olja, temveč aditivi, ki so namenoma dodani baznemu olju, to je lahko mineralno ali sintetično, več dodatkov se lahko doda bazni sintetiki.....za utekavanja agregata, predvsem tisto prvo tovarniško se res v večini uporablja mineralno olje, vendar predvsem zato, ker je mineralno bazno olje bistveno cenejše od polne sintetike in utekavanje, traja kratek čas, tako, da ga mineralna baza "preživi"....pri cestnih avtih in motorjih je praktično danes prva menjava na 10kkm ali 15kkm in tudi več kkm, tako, da je že prvo olje za normalno uporabo običajno kvalitetna sintetika.....in absolutno ima sintetika boljše lastnosti, ter jih skozi življenjsko dobo dalj časa ohranja na zahtevanem nivoju. 

Skoraj tri desetletja se vsaj pol-profesionalno ukvarjam z mazivi za motorna vozila, bil sem v nekaj rafinerijah in blenderjih v EU in tudi eni izven EU.......redno se dogaja, da v isti rafineriji izdelujejo maziva po naročilu za različne brende, tudi "konkurenco", biznis je biznis, ne splača se ExxonMobilu v ZDA proizvajat olja, jih za EU lahko delajo tudi njihovi "sovražniki na papirju" Rusi  :)   .....posledično je težko razumljivo, kako imajo mazalna olja podobne kvalitete in namena, tako različne cene v trgovini, očitno ljudje kupujemo brende. Za info: okvirna cena mineralnega olja iz rafinerije na trgu brez davka se giblje med 1-1.5€ , full sintetike pa med 4-5€  seveda odvisno od količin in ciljnega trga, kupca.......končna cena pa je odvisna tudi davkov v posameznih državah......sedaj pa razmislimo za koliko nam jih prodajajo v trgovinah, ali nas "lupijo" na servisih.....pri običajnem servisu serviser več zasluži pri prodaji motornega olja, kot pri tisti uri dela, pa ne da jim ne bi privoščil nekaj zaslužka, vendar pa so šle provizije pri nekaterih brendih preko vseh razumnih mej. Pa, da ne bi delal primerjavo z litrom kakšne druge tekočine........ 

Kar zavidam tistim, ki imajo rdečo konjenico iz Bologne, pa tudi Angleža, saj imajo motorna olja priporočena za njihove konjiče "normalno" ceno  :)   ostali moramo pa malo pogledat za drugimi ne-priporočenimi brendi, pa po specifikacijah, tudi ustreznimi, če želimo vrhunsko kvaliteto motornega olja za "normalno" ceno. Okrog priporočil motornega olja pa je tudi posel, kot povsod......res je, da se agregat testira z določenim specifičnim motornim oljem nekega brena, res je pa tudi, da proizvajalec olja to mastno plača, še posebej za tisto nalepko na agragatu ali v servisni knjižici, tudi različna priporočila za različne trge so za iste agregate.

Spomladi sem bil v Švici na otvoritvi novega razvojnega laboratorija enega od proizvajalcev olj......hudo k v bolnici, samo mladih medicinskih sester ni bilo, no so bila pa hostese   :)    kaj vse znanje fizike in kemije naredi,  na žalost je v naši SLO znanje NE-cenjeno :(        za večje uporabnike ......kot dizelski motorji lokomotiv, večjih tovornjakov, določenih ladij.......se izdeluje  lifetime motorno olje, seveda z ustreznim sistemom filtriranja na agregatu in senzorji, ki zaznavajo, ali so aditivi še na ustreznem nivoju, na kritični meji se doda le paket aditivov...... in vozi dalje. Kar se nedvomno izplača lastniku vozil, npr, v agregat GM dizel lokomotive gre 600l olja :doze:     

Tako da mi z dvokolesniki in 4-5 litri pri menjavi smo tako mali odjemalci, da jih je očitno treba malo......

SREČNO

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 minutami, Cavallo pravi:

Na Youtube je kanal ;Pioter tester, na katerem en Poljak na amaterski način, testira olja.

Test je res amaterski, ampak meni prepričljiv..Vsakdo si lahko poišče svoje priljubljeno olje..

 

 

https://www.youtube.com/channel/UCLQb2UdBzX_lgTzaz4Ua1IA

Sam sem imel to srečo, da sem se ravno po opravljenih vseh izpitih, pred diplomo zaposlil na ajzenponu in ker so bili prodajalci motornih olj in aditivov tečni k muhe, sem dobil zanimivo raziskavo za diplomsko nalogo....... testirati različna motorna olja in aditive na MTU Mercedes agregatih (takrat najboljših, no pa tudi danes.....) tedanjih zelenih vlakov.....s pomočjo mentorja in Inštituta za tribologijo na Strojni fakulteti sem dobil merilne naprave in testiral pol leta....do takrat še ni bilo takega testa pri nas.....za celosten test bi morali testirati cel življenski ciklus agregata (na SŽ je to 5-7 let) in meriti obrabe delov, vendar za to ni bilo časa, potem še danes ne bi dipolmiral :) ........  kar 1/3 ponudnikov "minilo" k smo šli v testiranja.......so pa bili rezultati relevantni in zanimivi, spremljal sem parametre delovanja agregata, olja so bila na kemijskih analizah,  zanimivo,........pokazala se je kvaliteta, koristno.......no kupili smo potem ......od državne oljarske firme logično  :) in še danes ......itak pa nam dobavijo kar želimo..........samo po kakšni ceni. Za korektne teste je potrebna dobra merilna oprema, dovolj dolg čas ponavljanja meritev v določenih pogojih, okoliščinah, da se izločijo nezaželene motnje,...... itd. 

Verjamem, da si marsikdo izbere priljubljeni brend, vendar pomembno je, da motorno olje kakovostno izpolnjuje minimalne zahteve proizvajalca......... potem pa odvisno v kaj se podajamo, kaj rabimo.

SREČNO

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zakaj pa američani menjajo olje pri recimo 5 do 10k km? (3k ali 6k milj) ali jih preprosto njihovi mehaniki in prodajalci vozil nategujejo? 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

43 minutes ago, Luka66 said:

Sam sem imel to srečo, da sem se ravno po opravljenih vseh izpitih, pred diplomo zaposlil na ajzenponu in ker so bili prodajalci motornih olj in aditivov tečni k muhe, sem dobil zanimivo ...

SREČNO

Pa daj še povej kateri brandi so ok in kateri ne..., kaj ti uporabljaš... itd. Če ne, nam tvoje znanje prav nič ne pomaga ?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 26. 12. 2019 ob 19:06, ftp pravi:

Pa daj še povej kateri brandi so ok in kateri ne..., kaj ti uporabljaš... itd. Če ne, nam tvoje znanje prav nič ne pomaga ?

Praktično vse velike naftne družbe izdelujejo kvalitetna in tudi vrhunska maziva, vse odvisno od interesa, potreb, posla na posameznih trgih, imajo svoje resurse kapitala, znanja,...... praktično no limit.......veliko je odvisno od tega kakšen status in interes ima posamezen brend na določenem trgu, celini..........nekateri brendi so na posameznih trgih vodilni in cenjeni od kupcev, na drugih trgih pa komaj prisotni..... npr. v naši Slo dva francoska brenda oba z high resursi in proizvodi, eden zelo cenjen, cenovno pre-cenjen, medtem, ko drugi, ki je že vrsto desetletij v F1 in tudi v Moto GP praktično skoraj neprepoznan,  ima zelo ugodno ceno. 

Ravno zato sem napisal tisti post z standardiziranimi oznakami motornih olj, da se nekoliko razjasnijo te zadeve in si vsak posameznik lahko glede na priporočila proizvajalca in svoje želje sam izbere mazivo, ne "meče denar skozi okno" za manj kvalitetno mazivo, ter plačuje le nek brend.

Ko iščemo alternativo priporočenemu mazivu proizvajalca, ta opredeli specifikacijo motornega olja, ter praviloma priporoča tudi proizvajalca, ki to tudi dobro plačano (podobno kot v avtih?

1. izberemo gradacijo motornega olja , ki jo je predpisal proizvajalec (večinoma: 10W-40, 10W-50, 15W-40, 15W-50), v kolikor se podajamo v res zelo vroča področja, ali kake racing potrebe, lahko izberemo nekoliko višjo gradacijo npr. 10W-60, mi je pa gradacija 10W-50 povsem dobro zdržala v Maroku pri +55C

2. Odločimo se za kvaliteto olja (baznega olja), mineralno, delno sintetično, polno ali 100% sintetika, s tem, da z minerlanimi olji običajno zadovoljujemo osnovne potrebe agregata, življenjska doba tega olja je krajša,  mazalni film ni tako obstojen, ni ga mogoče tako "napolniti" z aditivi  posledično nima tako pozitivnih učinkov na materiale v agregatu,  itd  skratka osnova, ki le zadovoljuje za "normalno" vožnjo, delno sintetično olje je nekoliko boljše, ker ima eno od baznih olja sintetično, problem je v tem, da proizvajalci ne navajajo koliko je sintetičnega baznega olja, lahko ga je samo 10% ali 80" (redko) in z napisi na embalaži tehnosynteze, sintetic,......pogosto zavajajo kupce, ki mislijo, da kupijo popolnoma sintetično olje. Zaradi oznak na embalaži so ameriški odvetniki ob medsebojnih tožbah naftnih družb služili hude mio (polno sintetično-100% sintetično, ester,.....). Pri polno sintetičnih oz. 100% sintetičnih oljih tako piše na embalaži in  je jasno, da je vsa baza sintetično čista in ponuja najvišjo kvaliteto in zmožnosti motornega olja, odvisno od tega kako je "napolnjena" z aditivi in katerimi, poznamo tudi  različne namenske specifikacije za V motorje, boxer motorje,...... Trenutno najvišji nivo kvalitete in sposobnosti motornih olj za motorje predstavljajo polno sintetična Racing motorna olja.  Torej odločitev vsakega posameznika. Iz oznak po standardih je mogoče razbrati katere zahteve agregatov motorno olje zadovoljuje. 

3. Izpolnjevanje JASO standarda z mokre skopke. V kolikor imate motorno kolo, ki ima mokro sklopko (večna) mora motorno olje izpolnjevati obvezno tudi ta MA standard, ki je prav tako, označen na embalaži.

Brend oz. proizvajalec ni bistven, pomembne so oznake po standardih na embalaži, ki jih morajo izpolnjevati vsi proizvajalci motornih olj in povedo kakšne kvalitete in namen ima motorno olje. 

Sam uporabljam vedno najboljše maziva glede na tehnične podatke proizvajalca motorja..........seveda je to odločitev vsakega posameznika, koliko je pripravljen plačati za mazivo, ljudje smo različni in imamo samo-svoje poglede na to in praktično vsako zadevo. Vsekakor pa je iz X testov v svetu neodvisnih institucij, tudi takih v praksi (na nekaj takih sem bil po vabilu prisoten), je mogoče razbrati, da se na dolgi rok v vseh pogledih izplača uporabljati visoko kvalitetna maziva,.......vsak pa se odloča sam v odvisnosti od več dejavnikov..... kakšen motor imamo, koliko km naredimo na leto, kje in kam se vozimo, koliko časa nameravamo imeti motor, koliko nam to sploh pomeni, €, ........zelo različno in pogled vsakega posameznika, kar je prav.

Sam imam to srečo, da mi Božiček vsako leto iz Švice pošlje darilo,...... tokrat za oranžno in rdečo konjenico.......le kako hudiča ve kaj rabim  :)     jah Božiček je Božiček vse vidi in vse ve pravijo none  :worship:

SREČNO

 

20191229_134226.jpg

20191229_134219-1.jpg

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ob 26. 12. 2019 ob 21:19, motom pravi:

Debata o oljih je ponavadi rekla, kazala...nič konketno.

Tale stran je sicer že malo zastarela, ampak se vseeno splača prebrat https://motorcycleinfo.calsci.com/Oil.html

Ja, res so oznake motornih olj nekoliko "zastarele", niso še prišli do oznake SN, ki se uporablja za olja od leta 2011 (niti SM in SL), je pa zadeva solidno pojasnjena, danes so največji izzivi oljarjev pri izpustih in materialih škodljivih zdravju in okolju.

Se strinjam, da je debat o oljih veliko v smislu "rekla kazala", brez resnih utemeljitev.......so pa zato oznake na embalaži jasne in natančno opredeljujejo uporabom, namen in kvaliteto.

SREČNO

 

image.png.0d7079a3fb0445b1378cb7c85563e913.png

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

1 hour ago, Luka66 said:

Slo dva francoska brenda oba z high resursi in proizvodi, eden zelo cenjen, cenovno pre-cenjen, medtem, ko drugi, ki je že vrsto desetletij v F1 in tudi v Moto GP praktično skoraj neprepoznan,  ima zelo ugodno ceno. 

Motul in elf? 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 urami, Snečer pravi:

Vseeno bi lahko omenil kakšno znamko, razen tiste iz Švice :)

Po moje:

1. polsintetika Motul 5100

2. sintetika Castrol Power 1

je kakšna dilema glede tega izbora?

 

V bistvu nisem omenjal nobene znamke  :)    glede kvalitete pa v prejšnjem postu sem napisal, kako je s pol-sintetiko in sintetiko, ter, da so Racing varinate motornih olj top of the top........Castrol Power 1 Racing  je za dva razreda boljši od tega Motula (neglede na gradacijo), ki je pri nas pregovorno čisto precenjen, sicer ne vem zakaj, samo da je Motul, pa je najboljši,  pa da ne bo pomote, tudi oni imajo vrhunska olja Factory line so vrhunska racing olja....... in še glede oznake "ester" (umetno "narejene" najbolj obstojne spojine-sintetične maščobe, ki izboljšujejo obstojnost baznih olj, estre vsebujejo praktično vsa olja od polsintetike naprej), ki jo imajo samo oni na embalaži, ker so to ime zaščitili na vseh celinah in se v večletnem procesu tožili z ExxonMobilom, ter dobili, ker so bili prvi, imeli dobre odvetnike in jih tudi dobro plačali, tako, sedaj druge naftne družbe ne smejo imeti take oznake.

Glede Castrola pa, bil sem v eni njihovi "blender rafineriji"......k v vesoljskem raziskovalnem centru, noro.....samo še kakega aliena čakaš da kje skoč .........nobena kar sem jih videl ne tako......pa, da ne bo pomote, Božiček mi od njih ni poslal litra olja  :)    uporabljal sem ga na obeh T Tigrih.......bp

Odločitev tvoja  :)   

SREČNO

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

16 minutes ago, Luka66 said:

Castrol Power 1 Racing  je za dva razreda boljši od tega Motula

Neprimerna primerjava sintetika s polsintetiko.

 

Kako pa omenjeni Castrol (SL) proti Motul 7100 (SN) oz. 300v

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, Snečer pravi:

z motulom je menjalnik mehkejši

castrol, shell, repsol pa je bilo bolj trdo

Za menjalnik so posebni aditivi, ki jih vsak proizvajalec posebej določa in dozira glede na namen, za sklopko pa JASO standard, problem pri novejših oljih je ta, da se po JASO standardu praktično za EU (omejitve z zakonodajo in standardi) ne izdelujejo več top olj z oznako MA in MA1 zaradi vsebovanja škodljivih snovi za okolje in organizme, posledično praktično vsi za EU izdelujejo motorno olje le še v standardu MA2, ki je bil v osnovi razvit in namenjen za motorje z večjo močjo in ccm, kar ne ustreza najbolj vsem motorjem, tudi tistim, ki so konstrukcijsko "starejši", tako lahko prihaja do nekoliko drugačnega obratovanja, ki je od motorja do motorja različno in ni nič posebnega .........posledično tudi občutkov. Je pa res, da imajo Racin variante motornih olj pogosto zaradi specifičnih aditivov za posledico bolj "trde" menjalnike. Trdota menjalnika, skratka ni merilo za kvaliteto motornega olja in je odvisna tudi od posameznega menjalnika oz. agregata. Je pa seveda "trdota" subjektivna kategorija, enim hudo, paše, drugim pač ne  :)   

 Ima pa Repsol trenutno Racing motorno olje z najnovejšim JASO standardom za sklopke (JASO T903 MA2 2016), ki ga drugi proizvajalci šele pošiljajo na trg.

 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

4 minutes ago, Luka66 said:

Trdota menjalnika, skratka ni merilo za kvaliteto motornega olja in je odvisna tudi od posameznega menjalnika oz. agregata.

Za mojga oldija, je blo dost dobro samo najboljse, in sm vanj vlival motul300v. Nekaj let. Po nakljucju sem dobil kanto motula7100, in ga dokaj nejevoljen vlil....pac motor je laufal tisje, menjalnik je leps tekel....uporabniska izkusnja je bila lepsa/boljsa. In pol navadni civilisti temu recemo boljse olje. 
 

me pa zanima. Je smiselno po cesti vozit z race spec olji? 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred 2 minutami, Kugelschreiber pravi:

Za mojga oldija, je blo dost dobro samo najboljse, in sm vanj vlival motul300v. Nekaj let. Po nakljucju sem dobil kanto motula7100, in ga dokaj nejevoljen vlil....pac motor je laufal tisje, menjalnik je leps tekel....uporabniska izkusnja je bila lepsa/boljsa. In pol navadni civilisti temu recemo boljse olje. 
 

me pa zanima. Je smiselno po cesti vozit z race spec olji? 

na MS je samo kvaliteta

lahko smo veseli, da imamo takšnega poznavalca za olja, ki nam strokovno razloži zadeve

za sintetiko je povedal, torej castrol, mislim da je že pred leti navajal, da je to izjemno olje za svojo ceno

za polsintetiko pa še čakamo, kaj bi bilo top primerno

motul je sicer hudo poceni

ja, naravno je trdo in namazano :)

a pri menjalniku imam raje mehko in podmazano

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

A nimajo racing olja (a la Motul 300v) bolj malo (premalo) detergentov in antioksidantov za nek normalen servisni interval ?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...
Ob 29. 12. 2019 ob 23:28, Zok pravi:

A nimajo racing olja (a la Motul 300v) bolj malo (premalo) detergentov in antioksidantov za nek normalen servisni interval ?

To so vrhunska olja, "naloudana" z vsemi možnimi aditivi za največje obremenitve in težke pogoje obratovanja agregata.....brez težav "oddelajo"  tudi več kot predpisan interval normalne vožnje :)

 

Popravljeno . Popravil Luka66
  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

2 hours ago, Luka66 said:

To so vrhunska olja, "naloudana" z vsemi možnimi aditivi za največje obremenitve in težke pogoje obratovanja agregata.....brez težav "oddelajo"  tudi več kot predpisan interval normalne vožnje :)

 

No, ravno to... ...kolikor je meni znano 300V ravno NI longlife olje (dopuscam pa moznost, da se motim). Dirkaska uporaba ima povsem drugacne zahteve kot vsakodnevna, in podaljsan interval menjave definitivno ni med njimi... ...se pa strinjam, da ima vrhunsko kombinacijo aditivov za visoke obremenitve.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

pred eno uro, Zok pravi:

No, ravno to... ...kolikor je meni znano 300V ravno NI longlife olje (dopuscam pa moznost, da se motim). Dirkaska uporaba ima povsem drugacne zahteve kot vsakodnevna, in podaljsan interval menjave definitivno ni med njimi... ...se pa strinjam, da ima vrhunsko kombinacijo aditivov za visoke obremenitve.

Morda nisem najbolj jasno zapisal, to niso klasična LL olja kot pri avtih, brez problema pa zdržijo kakršenkoli servisni interval, ki ga predpisujejo proizvajalci (npr. 15k km) in tudi nekoliko dlje (2-3k km nobene škode za agregat, aditivi še niso izrabljeni, to so pokazali testi, ki jih delajo proizvajalci) seveda ob normalni uporabi (torej naši),  to tudi niso "prava profi" racing olja, napačno je razmišljanje,  da MM vozi z enakim Repsol Racing oljem, kot ga kupimo v AS-u, ali pa v drugih razredih profi tekmovanj. Podobno je z ostalimi proizvajalci maziv, ki so izboljševali motorna olja in jih marketinško označevali z različnimi imeni, da se zadeva bolje prodaja in so prišli do full sintetike, pa do ester sintetike, pa double ester sintetike, sedaj pa so prišli do Racing in Factory variant, kaj bo nasledna faza, ko bodo spet nekoliko dvignili kvaliteto ne vem, mogoče Super racing,.......pa še vedno to ne bo superbike ali GP specifika in nivo motornih olj in tudi ne namen, saj dobro vedo za kaj in kako navadni smrtniki uporabljamo svoje jeklene konjičke, tudi, če amatersko dirkamo to vse zdrži. Tako, da te marketinške nazive je potrebno jemati z rezervo, pomembne so oznake po različnih standardih, ki definirajo, specifiko, kvaliteto in namen motornega olja.  Proizvajalci maziv so "clever" tako kot drugi proizvajalci v tej avto moto branži. Tudi športen BMW M v serijski izvedbi ni neposredno za na pisto in dirkat v profi nivoju, je pa športen, kvaliteten, premium avto, ki "da" več kot običajen BMW. Pač stvar okusa :)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 3 mesecev pozneje...
Ob 4. 2. 2020 ob 8:55, LunaticFringe pravi:

Kje v Sloveniji kupiti/naročiti Bardahl olje? 

S kolegi smo sedaj začeli uporabljati olje Pakelo. Kvaliteta ista kot pri Bardahlu. Zaenkrat vse ok. Če rabiš kontakt, piši.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!