Skoči na vsebino

Olje za motor - razno...


Priporočene objave

Objavljeno

Hm ne vem če so trditve realne, vendar nek izkušen mehanik je reku da če se vliva sintetično olje v mašino, je poraba takega olja veliko večja kot pa pri polsintetiki oz mineralnim.

Kar se mene tiče vlivam Valvolina notri ker edin kar mi je važno, da mi sklopka ne drsi

Objavljeno
Hm ne vem če so trditve realne, vendar nek izkušen mehanik je reku da če se vliva sintetično olje v mašino, je poraba takega olja veliko večja kot pa pri polsintetiki oz mineralnim.

odvisno od mašine in olja ... če je olje "pretanko" uhaja, če pa je "predebelo" pa se trga oljni filter

Objavljeno
Sintetika definitivno v nižjih vrtljajih slabše maže in tudi pralna funkcija je nikakva (slednje vem iz lastne izkušnje, ker je bilo olje po 6kkm na pogled kot novo vlito). Znan je primer Suzukijev izpred dveh treh let, ko so v agregate z 0 km vlivali ful sintetiko. Motorji so ribali.

Ful sintetika ni boljše olje od polsintetike pa do mineralnega olja. Je drugačno in z drugimi pogoji uporabe.

1. Naj tisti, ki trdi da sintetika "definitivno slabše maže v nižjih vrtljajih" da vsaj en argument ZAKAJ. Mislim, da gre enostavno za nepoznavanje in nerazumevanje.

2. Pralna funkcija sintetičnih olj je na splošno precej boljša od mineralnih. To, da je sintetika čistejša in mineralno olje bolj črno ob izlivanju je posledica slabše (beri: neenotne) kemične sestave mineralnih olj (konkretno: prisotnost žvepla in dušika), kar povzroča nastajanje usedlin.

Mineralna olja so po nastanku destilati surove nafte. Ta vsebuje milijone različnih molekul. Mnoge se razlikujejo po sestavi, ne pa tudi po teži, zaradi česar jih destilacija ne more ločiti. Nekatere od teh molekul ne koristijo mazalnim sposobnostim olja, npr. parafin povzroča zgoščevanje olja (visoka viskoznost) pri nizkih temperaturah, kar seveda ni zaželeno, ker poveča obrabo pri hladnih zagonih. Kot že omenjeno, molekule žvepla in dušika povzročajo nastanek gošče. Nadalje so posledica neenotne molekularne zgradbe (različnih oblik prisotnih molekul) večja trenja ob mazanju, kar zmanjšuje ekonomičnost ter povišuje temperature in obrabo.

V nasprotju s tem so sintetična olja pridobljena s kemično obdelavo; imajo enotno molekularno strukturo; dlje obdržijo mazalne sposobnosti, sistemi mazani z njimi pa ostanejo dlje čisti; posledica: možni daljši intervali med menjavami olja. + vse kar je bilo že povedano od drugih (hotschko).

3. Utekavanje se običajno opravi z mineralnim ali polsintetičnim oljem. Vendar pa so v zadnjem času tudi to "pravilo" označili za mit. Porsche, Mercedes, itd. serijsko dobavljajo nove avtomobile z izključno sintetičnimi olji.

4. Sintetika ni le drugačna, kot praviš, sintetična olja so dejansko (merljivo) boljša. Izjema: stari agregati, kjer zaradi neenotne molekulare strukture mineralna olja lahko zamašijo mesta (poškodbe), kjer bi sintetika puščala v zgorevalni prostor.

Andrej

Objavljeno
Sintetika definitivno v nižjih vrtljajih slabše maže in tudi pralna funkcija je nikakva (slednje vem iz lastne izkušnje, ker je bilo olje po 6kkm na pogled kot novo vlito). Znan je primer Suzukijev izpred dveh treh let, ko so v agregate z 0 km vlivali ful sintetiko. Motorji so ribali.

Ful sintetika ni boljše olje od polsintetike pa do mineralnega olja. Je drugačno in z drugimi pogoji uporabe.

1. Naj tisti, ki trdi da sintetika "definitivno slabše maže v nižjih vrtljajih" da vsaj en argument ZAKAJ. Mislim, da gre enostavno za nepoznavanje in nerazumevanje. Regular Joe don't know shit.

2. Pralna funkcija sintetičnih olj je na splošno precej boljša od mineralnih. To, da je sintetika čistejša in mineralno olje bolj črno ob izlivanju je posledica slabše (beri: neenotne) kemične sestave mineralnih olj (konkretno: prisotnost žvepla in dušika), kar povzroča nastajanje usedlin.

Mineralna olja so po nastanku destilati surove nafte. Ta vsebuje milijone različnih molekul. Mnoge se razlikujejo po sestavi, ne pa tudi po teži, zaradi česar jih destilacija ne more ločiti. Nekatere od teh molekul ne koristijo mazalnim sposobnostim olja, npr. parafin povzroča zgoščevanje olja (visoka viskoznost) pri nizkih temperaturah, kar seveda ni zaželeno, ker poveča obrabo pri hladnih zagonih. Kot že omenjeno, molekule žvepla in dušika povzročajo nastanek gošče. Nadalje so posledica neenotne molekularne zgradbe (različnih oblik prisotnih molekul) večja trenja ob mazanju, kar zmanjšuje ekonomičnost ter povišuje temperature in obrabo.

V nasprotju s tem so sintetična olja pridobljena s kemično obdelavo; imajo enotno molekularno strukturo; dlje obdržijo mazalne sposobnosti, sistemi mazani z njimi pa ostanejo dlje čisti; posledica: možni daljši intervali med menjavami olja. + vse kar je bilo že povedano od drugih (hotschko).

3. Utekavanje se običajno opravi z mineralnim ali polsintetičnim oljem. Vendar pa so v zadnjem času tudi to "pravilo" označili za mit. Porsche, Mercedes, itd. serijsko dobavljajo nove avtomobile z izključno sintetičnimi olji.

4. Sintetika ni le drugačna, kot praviš, sintetična olja so dejansko (merljivo) boljša. Izjema: stari agregati, kjer zaradi neenotne molekulare strukture mineralna olja lahko zamašijo mesta (poškodbe), kjer bi sintetika puščala v zgorevalni prostor.

Andrej

Objavljeno (popravljeno)

pogrešam gumb "izbriši"

Popravljeno . Popravil andrej
Objavljeno (popravljeno)

Glede na to, da vas je tukaj kar nekaj poznavalce motornih olij, bom pa še jaz nekaj vprašal.

Stvar je taka (oprostite če se bo komu zdelo butasto):

Motul 5100 med drugim obstaja v izvedbi 10W40. No, pa tudi PROTON Garant je 10W40. A to pomeni, da imata olji enake lastnosti, in da bi Motula v motorju lahko nadomestil s Protonom?

Pričakujem utemeljene odgovore in ne floskul v stilu "...pri olju se ne splača šparat...".

Popravljeno . Popravil Jason
Objavljeno
Glede na to, da vas je tukaj kar nekaj poznavalce motornih olij, bom pa še jaz nekaj vprašal.

Stvar je taka (oprostite če se bo komu zdelo butasto):

Motul 5100 med drugim obstaja v izvedbi 10W40. No, pa tudi PROTON Garant je 10W40. A to pomeni, da imata olji enake lastnosti, in da bi Motula v motorju lahko nadomestil s Protonom?

Pričakujem utemeljene odgovore in ne floskul v stilu "...pri olju se ne splača šparat...".

Toplotna vrednost olja ni edino merilo kvalitete in ustreznosti olja ... če pogledaš na embalažo olja, boš videl še miljaužnt standardov katerim neko olje ustreza ... good enough ?

... lahko pa izvedeš test in v svoj motor vliješ protona ... pa srečno ... ;)

Objavljeno
... lahko pa izvedeš test in v svoj motor vliješ protona ... pa srečno ... ;)

V prvem obdobju najbrž ne bo opazil razlike (razen, da ga bo več in bolj pogosto dolival).Razlike v kvaliteti olj se pokažejo na daljše obdobje, včasih vidno opazno, včasih pa tudi samo s fnimi instrumenti izmerljivo, ali vidno z dobrim očesom.

Objavljeno (popravljeno)
Razlike v kvaliteti olj se pokažejo na daljše obdobje, včasih vidno opazno, včasih pa tudi samo s fnimi instrumenti izmerljivo, ali vidno z dobrim očesom.

ali pa se razlike pokažejo kar z zaribano mašino ... ;)

Popravljeno . Popravil hotschko
Objavljeno

dejmo....DEEEJMOOO ! ! !....TESTIRAT...

....hitr ta star olje vun, pa protona , optima-modriča...o o o optima...noter...pa da vidmo, če je res vse isto....dejmooo zagovorniki teh tez ! ! ! ....

...pričakujemo izčrpna poročila vaših osebnih dognanj ! ! !

.................... :rolleyes: ...................

Objavljeno
good enough ?

Ne, ni še good enough.

Itak da vsi "vemo" da avtomobilsko olje, pa čeprav z enako gradiacijo, ni za v motor. Nihče pa ne napiše zakaj. Ali bi Proton prehitro razpadel? Ali bi se film trgal? Ali bi ga bilo potrebno bolj pogosto menjat?

Joj kakšna sreča da lahko kurimo navaden avtomobilski bencin...

Mimogrede, kaj pa Motul 5100, bi bil za v avto?

Objavljeno
....dejmooo zagovorniki teh tez ! ! ! ....

Jaz nisem noben zagovornik te teze, če si slučajno to mislil. Bi pa rad nekaj odgovorov na vprašanja, ki to drugim sploh niso, ampak so jih sprejeli kot splošno ljudko modrost.

Za nekatere je "avtomobilsko olje ni za v motor" že aksiom... Jason res nevem zakaj v to dregaš in sprašuješ...

Objavljeno

dokler se ne najde nekdo, ki bo to sprobal v svojem vozilu v več servisnih intervalih in potem meril obrabo delov v primerjavi z ostalimi olji, takrat bo podatek točen.. do takrat pa je to samo odkrivanje tople vode

tut modriča ni slaba, dosega standarde in to je pomembno - ni pa kao za v motor, zakaj ne? ker še noben tega ni sprobal in povedal

kolega uporablja proton 10/40 avtomobilsko delnosint olje v suzukiju GS750 l. 78, motor že tako al tako pije olje, tako da tip servisov sploh ne dela, samo doliva, brez menjave filtrov in zadeva deluje takorekoč popolno

Objavljeno
dokler se ne najde nekdo, ki bo to sprobal v svojem vozilu v več servisnih intervalih in potem meril obrabo delov v primerjavi z ostalimi olji, takrat bo podatek točen.. do takrat pa je to samo odkrivanje tople vode

tut modriča ni slaba, dosega standarde in to je pomembno - ni pa kao za v motor, zakaj ne? ker še noben tega ni sprobal in povedal

kolega uporablja proton 10/40 avtomobilsko delnosint olje v suzukiju GS750 l. 78, motor že tako al tako pije olje, tako da tip servisov sploh ne dela, samo doliva, brez menjave filtrov in zadeva deluje takorekoč popolno

...zakaj avtomobilsko olje ni za v motor???

....eeeeeeee....

...zato...

...ker...

...imajo avtomobili po večini(ali pa celo vsi) suho sklopko, moprleti pa v večini v oljni kopeli...

...zatorej...

...so olju namenjenemu mopedicam dodani adetivi, kateri so namenjeni ravno naši/vaši sklopkici...

..lahko bi pa še modroval o mineralnih oljih in vrsti ležajev katerim je mineralno namenjeno ipd jajca...držte se okvirov katere vam v nekaj vrsticah namenja proizvajalec vašega kupčka cenene plastike in pleha...

...pa še nekaj u firmah katere proizvajajo olje...

...proizvajalci olj zelo radi podpišejo pogodbe o ekskluzivni dobavi olj za določeno znamko kot recimo VW-aral...Peugeot-total...etc

...vam, končnim kupcem pa prodajajo buče, da je dotično olje, edino, pravo in ustrezno za vaš kupček denarja katerega ste zavrgli za vaše eno/dvo/tro-sledno skorpucalo...

...hvala...

Objavljeno
Ne, ni še good enough.

Itak da vsi "vemo" da avtomobilsko olje...

Vpraš kašnga resnega mehankarja, ne pa motosvetove horde, ki je znana po ugibanjih in floskulah.

PS: jaz ne "vem", da avto-olje ni za moped. Pa se ne sekiram okol tega - motor gre v določenih intervalih (hm, a na 6 ali 10 tavžent, dajmo še o tem zdebatirat ----> :P ) na servis, tam ga zrihtajo, olje, svečke, filtre, dize, frgazrje, gume, auspuhe in druge dele, za katere sploh ne vem. Pridem ponj, se peljem in dela kot ura ... :)

Objavljeno
Ne, ni še good enough.

Itak da vsi "vemo" da avtomobilsko olje...

Vpraš kašnga resnega mehankarja, ne pa motosvetove horde, ki je znana po ugibanjih in floskulah.

ups... nearraind izključen iz te "motosvetove horde ki nima pojma", pa BINCA in še kdo tudi verjetno ve o teh zadevah neki :D

Objavljeno

Zakaj pa avto olje ne v motor?

Hmmmm...ko sem imel KLEja, sem trikrat noter nalil ob servisu Aral ful synt olje, pa je delalo brez vsake težave.

V TDMko sem že 2x nalil Shell Ultra. Pa ne gre nič slabše, kot z Castrol 4T racing (ki sem ga kupil včeraj 4l kanto z ketenšprejem kot darilo za 42€). Sicer ne vem zakaj sem to storil, najbrž občutek slabosti, pa frenda ko mi rihta avtoolja še 2 tedna nebo iz morja, mel sem pa z starim že 7000 km narejenih, pa v dveh tednih bi jih še kakih 1500 naklepal, pa sem raje kupil novo.

V glavnem, je zdaj noter olje posebej namenjeno za motorje (kao <_< ), sicer sem z njim naredil šele 70 km, ampak dvomim, da bo kaj bolje kot z avto oljem.

Moje prepričanje je, pa tudi enega znanega serviserja, nebi o imenih, da za ne supersport motorje avto olje popolnoma zadošča, mora biti pač kvalitetno. Protona bi jaz nalil samo na kup mokre slame, da bi jo laže vžgal. Pač ne zaupam. V glavnem, če je olje dobro za BMWje, VWje, peđoje, Honde in ostalo pločevino, katere športni motorji se vrtijo do 8.000 obratov (kolikor se tudi moja v mopedu) in mi kuplunga ne dela težav z zdrsovanjem itd, why the fuck not?

Drugo pa je, da če začne mašina šele prav dihat na 12.000 obr, pol pač noter specialno olje. Jebat ga. Takav je život.

Čupav i dlakav.

Hawg!

:ph34r:

Objavljeno
good enough ?

Ne, ni še good enough.

Itak da vsi "vemo" da avtomobilsko olje, pa čeprav z enako gradiacijo, ni za v motor. Nihče pa ne napiše zakaj. Ali bi Proton prehitro razpadel? Ali bi se film trgal? Ali bi ga bilo potrebno bolj pogosto menjat?

Joj kakšna sreča da lahko kurimo navaden avtomobilski bencin...

Mimogrede, kaj pa Motul 5100, bi bil za v avto?

Avto ima dve olji; olje za menjalnik in olje za motor. Motorno kolo pa ima samo eno. Upam, da sedaj veš, zakaj sta dve vrsti olj (za avto in za motor).

Objavljeno
Upam, da sedaj veš, zakaj sta dve vrsti olj (za avto in za motor).

Oprosti, ampak na take razlage pa res ne bom padal.

No ampak vseeno, ker te ne poznam, tudi nevem če si slučajno kakšen strokovnjak.

Ali mogoče veš, kaj bi se zgodilo, če bi v avtomobilski menjalnik natočil avtomobilsko motorno olje. :o

Objavljeno

In kaj misliš da bi vse skup crklo, ne bi saj bi laufalo še naprej sam naredi to pri novem avtu in se ti bodo začele pizdarije dogajat recimo pri 100 000 km zatikanje pri prestavljanju, pojavila bi se prevelika obraba v menjalniku.

Recimo olje v menjalniku mora biti sposobno prenesti ogromne lokalne pritiske pri ubiranju zob zobnikov, motorno olje pa morda nima teh sposobnosti.

Sicer pa zarad mene lahk vsi notri ulivate olje za solato me prav boli kurac. ;)

LP

Leteči

Objavljeno
Itak da vsi "vemo" da avtomobilsko olje, pa čeprav z enako gradiacijo, ni za v motor. Nihče pa ne napiše zakaj. Ali bi Proton prehitro razpadel? Ali bi se film trgal? Ali bi ga bilo potrebno bolj pogosto menjat?

To, da avtomobilsko olje ni za v motor je bolj marketinški trik proizvajalcev, ki za svoja moto olja iztržijo kar precej višjo ceno kot za primerljive avto-produkte. V resnici med obema ni tolikšnih razlik. Kvalitetno avtomobilsko sintetično olje je primerno tudi za v motor, pod pogojem, da ne vsebuje dodatkov za zmanjšanje trenja (friction modifiers), kar je na izdelkih običajno označeno z "energy conserving". Olj s to oznako nikakor ne vlivajte v motor, ker bo sklopka zajamčeno drsela. V ZDA večina lastnikov športnih motorjev v svoje agregate vliva avtomobilski Mobil 1. Brez problemov.

Andrej

Objavljeno
če se da komu solatat

http://www.xs11.com/forum/showthread.php?threadid=24

komu se verjame?stricu motulu ali sinu šparovcu

Pravkar berem in priporočam branje!

For example, a monthly trade publication for motorcycle dealers recently published an article suggesting, "negative selling techniques" to "educate customers" against purchasing automotive oil for their bikes. The example in the article begins with the benevolent dealer looking the poor, dumb customer in the eye and asking, in an incredulous voice, "You're not really using that in your motorcycle, are you?"

The idea, of course, is not so much to educate as to frighten the customer into paying for the more expensive motorcycle oil that only guess-who sells. Such techniques have played on our fears with great effect, to the point where high-priced, motorcycle-specific lubricants have become staple profit producing items in the majority of motorcycle dealership parts departments throughout the country.

Objavljeno
Upam, da sedaj veš, zakaj sta dve vrsti olj (za avto in za motor).

Oprosti, ampak na take razlage pa res ne bom padal.

No ampak vseeno, ker te ne poznam, tudi nevem če si slučajno kakšen strokovnjak.

Ali mogoče veš, kaj bi se zgodilo, če bi v avtomobilski menjalnik natočil avtomobilsko motorno olje. :o

Avtomobilsko olje zlima sklopko v mot. kolesu. Če bi zamenjal olji v avtu, bi dobil pleh muziko (zobki bi se pogovarjali).

Objavljeno
V nasprotju s tem so sintetična olja pridobljena s kemično obdelavo; Andrej

Čisto resna vprašanja:

Ok. Andrija, ampak s kemično obdelavo česa? Destilata surove nafte?

Pitanje broj dva: pralna funkcija olja je baje povezana z dodatki (detergenti)? Ali/in z sisntetičnostjo in/ali z režimom delovanja agregata?

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!