Skoči na vsebino

Olje za motor - razno...


Ice

Priporočene objave

1. Sintetična olja so pridobljena s kemično reakcijo; nikakor ne gre le za višjo stopnjo prečiščevanja dinozaver-juicea, pač pa se s sintezo manjših molekul pridobi osnovo, ki ustreza namenu in ima glede na to določene lastnosti.

Kot zanimivost: leta 1999 je ameriška National Advertising Division opredelila sintetiko takole: “true synthetics has to be formulated from small molecules subject to a chemical reaction, not built from natural petroleum”. Pobudnik je bil Mobil, na zatožni klopi pa Castrol zaradi svojega Synteca. Castrolu so takrat ta proizvod prepovedali reklamirati kot sintetiko.

2. Si se kdaj vprašal zakaj pralna funkcija? Če rabiš čistilo morajo biti nekje smeti. In te nastajajo, kot sem napisal že v prejšnjem postu, predvsem pri mineralnih (in seveda polsintetičnih, ki so le mešanica) oljih zaradi izgorevanja snovi, ki v olju niso zaželene, destilacija pa jih ne more popolnoma odstraniti.

Andrej

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 4 tedne pozneje...

Nameravam dat od motorke (husqvarna) ole za mesanco u motor 125cc enduro.

1. pocen je B)

2. baje da je dobr k se motorka velik vrti in rab kvaliteten ole

3. sam baje nima antismoke dodatka in se bl kadi ? <_<

Dat v 125 od motorke ole DA NE ??? :?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Pregral sem nekaj sporočil nazaj pa nisem zasledil, da bi se kaj konkretno pisali o kakšnem olju O:-) razen o Motul-u, ki je po mojem mnenju zelo drag :hmm: . Sem pa zadnjič videl na OMV črpalki med drugim tudi olje za motor na škatli sicer piše Full sint :? in 10-60 itn. Samo mi je cena malo sumljiva, he he prepoceni je ..mislim,da je okoli 2.000sit/l :rolleyes: . A ima mogoče kdo kakšne izkušnje s tem oljem?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

ali kdo uporablja tole zadevo stiritR4T.jpg

RACING 4 T, 10W-50, API SH

Popolnoma sintetično multigradno olje za štiritaktne motorje.

Za najtežje delovne pogoje: dirke, motokros, enduro, speedway...

Primerno tudi za mazanje menjalnikov

2.362,00 Sit/l je precej mamljiva cena, le stestirat bi ga še moral, zato me zanimajo kakšne izkušnje

link

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

ali kdo uporablja tole zadevo stiritR4T.jpg

RACING 4 T, 10W-50, API SH

Popolnoma sintetično multigradno olje za štiritaktne motorje.

Za najtežje delovne pogoje: dirke, motokros, enduro, speedway...

Primerno tudi za mazanje menjalnikov

2.362,00 Sit/l je precej mamljiva cena, le stestirat bi ga še moral, zato me zanimajo kakšne izkušnje

link

Probej (več k zaribat ti ne more) :D :P :o :huh: :mellow: :lol: B) :rolleyes: :) ......pol pa poročej!!!!

Jest bi se kar za tega odloču .........je še 1x cenejši od motula in ne verjamem da je še 1x slabši!! :? :unsure: :P

Ciao,by Pero

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nekaj dni nazaj kupil Repsol 15-50 full-syt. Cca. 8500sit za 4l kanto. Ko smo ravno pri cenah........

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Kar nekaj ljudi po tujih forumih v svoje motocikle toči sintetična olja namenjena dizlom. Visoka vsebnost cinka in fosforja , velika odpornost na sile (tovornjaki) in ostale lastnosti naj bi nudile maksimalno zaščito motorja, ki je novejša olja specifikacije SJ ne morejo dosegati, predvsem zaradi okoljevarstvenih omejitev zgoraj omenjenih dodatkov.

Ob tem je cena zaradi ekonomije obsega bistveno nižja...

Shell svoje heavy-duty olje Rotella priporoča za uporabo v motociklih: Can heavy-duty diesel oil be used in motorcycles?

Pa še nekaj linkov na to temo:

http://www.micapeak.com/bike/ST1300/Oils1.html

http://www.yft.org/tex_vfr/tech/oil.htm

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

za stare zračno hlajene mašine k ne dihtajo več dobr sm uporabljal STP 20W-50 pa se je poraba olja zmanjšala z litra na 1000 km (Castrol GP) na litr na 3000 km...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Za moj Virago 250 vedno uporabljam Motul 5500. Zdaj 30k kilometrov brez problemov - 6 menjav olja. Servisiram sam, lepo v miru ob pirčku. :OK:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

  • 1 mesec pozneje...

DA ne bom začenjal nove teme, bom kar tu vprašal...

Kako je s kvaliteto oljnih filtrov CHAMPION, DELO, HF (HIFLOFILTRO)?

Kaj je boljše: A original, a mogoče kateri od zgoraj naštetih???

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

cca. 12 let (cca.260k km) uporabljam champion filtre in nikdar imel probleme. ce ga navijes z pravilno mocjo na navoj ("roko-tesno" je cisto dovolj, z navlazeno gumico) in menjas filter na ca. 10k km (odvisno od motorja) bi moralo biti vse ok.

filtre kupujem pri louis ali gericke. zadji z dodatnim vgrajenim magnetom - ce kaj pomaga ne vem, skodi najbrz ne. :)

enako lahko uporabis donitove filtre, ce seveda pasejo na navoj. neke bistvene razlike kolikor vem med filtri ni. nisem se pa pozanimal, ker ne vozim ravno rakete. ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Horjo je imel neke slabe izkušnje z nevem katerimi filtri. Fora je bila, da je bil navoj že pravi, "kapaciteta" filtra pa ne. Če sem prav razumel, mu ni dovolj olja prepuščal. Domneva se, da je potem mašina delno "na suho" laufala in "ribnila".

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

če nabavljaš neoriginalni oljni filter preveri, če paše na motor, kar mora pisat na embalaži

uporabljal sem že champion, trenutno za svoj motor dobim le hiflo filtre, ki pa niso ravno pojem ugodne cene

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Seveda lahko brez skrbi uporabljamo oljne filtre različnih proizvajalcev tudi če našega motorja ni omenjenega na embalaži, vendar pravi navoj, tesnilo in zunaje mere filtra niso dovolj. Zunanje mere niso pomembne (če je okoli dovolj prostora), na avtu sem imel filtre, ki so se po volumnu razlikovali za dvakrat. Verjetno ima večji filter večjo površino, kar pa ni nujno, saj ne vemo kako je papir naguban.

Sestavni del večine filtrov je obtočni (by pass) ventil, ki omogoča pretok (sicer neočiščenega) olja mimo filtra, kadar skozi filter ne more. To se lahko zgodi pri zagonu hladnega motorja, ko je olje še tako gosto, da ga ne more dovolj priti skozi filter ali če filtra ne menjamo toliko časa, da je filter že preveč umazan in postane neprepusten. Če ima originalni filter ta ventil, mi pa vgradimo filter brez tega venila, bomo počasi uničili motor. Filtri brez ventila so namenjeni tistim (redkim) motorjem, ki imajo obtočni ventil vgrajen v motorju.

Filtri, ki so montirani na vrhu motorja (poveznjeni navzdol), imajo vgrajen protipovratni ventil (mislim da ima oznako »anti D«), ki preprečuje, da bi olje iz filtra odteklo nazaj v karter, ko je motor ugasnjen. Pri ponovnem zagonu nekaj časa traja, da se filter napolne, ta čas pa motor teče skoraj brez mazanja. To se zgodi tudi ob menjavi filtra, vendar to ne delamo vsak dan. Filtri brez protipovratnega ventila so namenjeni za pokončno montažo (od spodaj navzgor).

Vsak pošten katalog ima podatke tudi o teh ventilih. Oba ventila sta običajno vidna: prvi ima vzmet, ki se vidi skozi luknjo z navojem, drugi ventil je gumijasta membrana, ki zapira luknje po obodu filtra.

Predvidevam, da je Horjotov motor odšel rakom žvižgat ravno zaradi pomankanja ventilov v filtrih.

Popravljeno . Popravil elektronik
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Am ne primerjat avtomobilskih motorjev z motorji motociklov. Zakaj?

Ker ni primerjave :D

Z avtom se večinoma voziš od 2k do 4k, motor se pa pri 4k komaj zbudi!

Motor 600ccm 105ks, avto 1,6 110ks.

Motor si zasluži in potrebuje kalitetno olje namenjeno za motorje z mokro sklopko in ne raznorazna olja s specifikacijami apixxxxxxxx.

Specifikacije so okvirne in ne prikažejo dejanske kvalitete olja. Testirani so v laboratorijih, pod nadzorvanimi pogoji, in gledajo: Aha po 10k še ni zaribal, dejmo ga v prodajo.

Avtomobilska olja niso za v motor. Zračno hlajeni motorji rabijo bolj gosto olje @10w-60. Menjava na 6-8k, bez izjeme.

Poznam par folka, ko je v avtu menalo olje na 30-50k. Mašina ruži, ko da bi bla kovačija sp.

Moji kriteriji kvalitete olja: Sintetika, po par tisoč pogledt pa na otip, vonj, barvo, vodenost pri ogretem motorju določit kvaliteto.

Avtomobilski motorji majo maso, pa ekonmičnost izdelave. Namest dražjih materialov rajš debeljši masivnejši običajen material (so izjeme).

Motorčki od 125 naprej uporabljajo kvalitetnejše materijale, masa je manjša, poudarek na čim manjši teži, in čimvečjim performansom. Izjeme seveda sport tourer in traktorji nad 11000ccm.

Zakaj tovornjaki delajo 1000000km, motorji pa do 100k?

Tovornjaki majo rdeče polje pri 2500 in tono težko mašino, motorji pa rdeče polje pri ~10k, pa 50kilsko mašino, pa ene 10-krat manj kubikov, pa olja.

Moj point? Večja masa, kubiki, manjši obrati večja vzdržljivost, manjše zahteve glede olj.

Pa da ne pozabim količino olja. Več=boljše.

Zaključek: Cestaki hitr po sintetiko (drago), čoperisti hitr po mineralca, monocilindraši pa vam ni pomoči :D (tip motorja se nanaša tudi na način vožnje).

Enocilindrašev&Co ne maram, ker imajo kroklične ležaje, za razliko od z drsnimi ostalih, kar je seveda povezano z vzdržljivostjo motorja. To je pa že druga zgodba :lol1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Z avtom se večinoma voziš od 2k do 4k, motor se pa pri 4k komaj zbudi!

Kupi Suzuki Bandita 1200 - se zbudi že prej :kva1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

......... simon, ostal sem brez besed..........

ce si tehnik in se res spoznas na olja bi te prosil, da potanko razlozis zakaj si napisal zgornji sestav.

ce nisi tehnik...... no comment.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

simonsi, veliko bi bilo za predelat v tvoji objavi

npr 10-60 je ultra redko olje in paše le v mašine novejšega tipa

ceno olja ne določa kvaliteta, ampak trg in reklama

tovornjaki so diesel, kar pomeni časovno daljšo življenjsko dobo, probaj pa primerjat recimo obrate, ki jih je diesel mašina naredila v svojem obstoju z obrati, ki jih je naredila kvalitetno vožena mašina motocikla v svojem obstoju

avti se vrtijo na precej več kot 4.000, če se hočeš hitro peljat

olje se testira v laboratoriju (bolj izdeluje), pravi testi se izvajajo v vozilih pri različnih stopnjah obremenjenosti

uhh, nemogoče vsa protislovja porihtat ;)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zakaj si pa brez besed? Itak sem napisal splošno znane stvari, z malo logike. Ne rabiš bit tehnik al kar koli da to napišeš.

10w 60 (sintetičen) je redko olje ko je hladen in je redko ko je topel motor, za razliko od kakega mineralnega olja.

Tovornjak sem dal za primerjavo kot ekstrem, ker nima niti najmanjše veze z motojem.

Mislim sem na agregat, ki ga imajo v lab. in ga navijajo u nedogled. Še nisem slišal da bi komercialno olje testiral na stezi. Dirkalna in specialna olja že, navadno pa ne.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@ simonsi: ce ti se nekaj nisi slisal se ne pomeni, da ne obstaja/ne delajo. tiste tvoje "splosno znane" stvari so meni kar precej neznane oz. vem, da so nekatera "dejstva" katera navajas limanice za laike. namrec najvaznejse dejstvo, katero ne omenjas, je kako ti vozis tvoj motor. in kateri motor to je. potem se lahko (mogoce) konstruktivno pogovarjamo naprej.

o razlikah v tehniki masine med motorji in tovornimi vozili ne bi. mislim, da so zadosti vpadljive in logice tiste, katere navajas.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!