Skoči na vsebino

BMW R 1150 R


Špilferderber

Priporočene objave

Objavljeno
pred 18 urami, skalaprava pravi:

Si imel pa močne živce....sicer ve kaj dela, ampak zna biti ded precej tečen in težak.:panic: 

Oja... :)

  • 3 mesecev pozneje...
Objavljeno

Kaj si kdo lasti r1150r in je višje postave(okrog 190cm),kako se počuti tak velikan na takšnem motorju,je večurna vožnja zelo utrujajoča,ali se da spodobno vozit!?!?

  • 2 tedne pozneje...
Objavljeno (popravljeno)

Jaz sem ga imel 187cm. Razen noge ki so bile malo bolj pokrčene je motor dokaj udoben. Vozil sem ga brez kakšne dodatne sprednje šipe. Spomladi je bilo malo hladno ampak se je dalo zdržat.. Kupiš eno fajno čelado in nimaš okoli glave nobenga ropotanja. Samo piš vetra. To mi je na nakedih všeč. 

Popravljeno . Popravil Kawl
  • Všeč mi je 2
  • 7 mesecev pozneje...
Objavljeno

Pozdravljeni!

Pred kratkim sem prejel 4 litre motornega olja Mobil 1 FS X1 5W-50. Vem, da je avtomobilsko motorno olje, ampak BMW ima tako ločeno sklopko in menjalnik, tako da to verjetno ne bi smel biti problem. Sedaj pa me zanima kako je z viskoznostjo. Gledal sem malo analize in olje ima pri 100°C kinematično viskoznost 17 mm2/s, kar je čisto v razredu ostalih olja razreda 50. Bolj me skrbi za tistih 5W, saj sem čul, da so pri zračno (oljno) hlajenih motorjih tolerance med deli malo večje, ker pride do večjega raztezanja delov med obratovanjem v primerjavi z vodnim hlajenjem, pri katerem so temperature nekoliko nižje. 

Bi torej to motorno olje skupaj s filtrom Mahle OC 91 lahko uporabil v tem motorju, ali priporočate, da kupim drugo olje? Olje sicer že imam doma. Zelo bom hvaležen odgovora.

Lep pozdrav!

Objavljeno

Preredko olje, jaz ne bi testiral.

15w-50 ali 20w-50 uporabi.

Objavljeno
pred 20 urami, bimer1150 pravi:

Pozdravljeni!

Pred kratkim sem prejel 4 litre motornega olja Mobil 1 FS X1 5W-50. Vem, da je avtomobilsko motorno olje, ampak BMW ima tako ločeno sklopko in menjalnik, tako da to verjetno ne bi smel biti problem. Sedaj pa me zanima kako je z viskoznostjo. Gledal sem malo analize in olje ima pri 100°C kinematično viskoznost 17 mm2/s, kar je čisto v razredu ostalih olja razreda 50. Bolj me skrbi za tistih 5W, saj sem čul, da so pri zračno (oljno) hlajenih motorjih tolerance med deli malo večje, ker pride do večjega raztezanja delov med obratovanjem v primerjavi z vodnim hlajenjem, pri katerem so temperature nekoliko nižje. 

Bi torej to motorno olje skupaj s filtrom Mahle OC 91 lahko uporabil v tem motorju, ali priporočate, da kupim drugo olje? Olje sicer že imam doma. Zelo bom hvaležen odgovora.

Lep pozdrav!

Takole piše, če prečitaš deklaracijo....

Kvalitetno polnosintetično motorno olje Mobil 1 FS X1 5W-50 je bilo razvito za sodobne visokozmogljive bencinske in dizelske motorje, katerim nudi odlično zaščito tudi v najtežjih pogojih delovanja. Omogoča doseganje največje moči motorja in optimalno delovanje, sodoben paket aditivov in patentirana kombinacija baznih olj pa s pomočjo najnovejše tehnologije zagotavljajo izjemne lastnosti v vseh pogojih delovanja.

 

Prednosti motornega olja Mobil 1 FS X1 5W-50

– odlična zaščita motorja tudi pri najtežjih obremenitvah
– dobre mazalne lastnosti tudi v ekstremnih voznih pogojih
– omogoča doseganje maksimalne moči motorja
– zelo stabilen oljni film pri visokih temperaturah
– odlična zaščita motorja tudi pri hladnih zagonih
– preprečuje nalaganje škodljivih usedlin in nečistoč
– primerno za zmogljive bencinske in dizelske motorje
– preprečuje oksidacijo in korozijo
– primerno za vozila z več kot 100.000 prevoženimi kilometri

Objavljeno

Hvala za odgovore, sem raje nabavil Motorexovo 15W-50 delno sintetiko za boxer motorje. Ima kdo izkušnje z omenjenim oljem? Predpostavljam, da ga nekateri uporabljate, glede na to, da gre za olje posebej namenjeno zračno/oljno hlajenim bokser motorjem.

Objavljeno

Ga uporabljam na agregatu  R 850 že nekaj časa, brez pripomb je pravi za boxserje.

Aja, pa nič dolival.

Zadovoljen!

 

Objavljeno

Danes sem zamenjal olje ter filter, uporabil na novo kupljeno Motorex 15W-50 boxer olje. Motor teče zelo lepo tako hladen, kot tudi topel. Če olja ne bo papal pa še toliko boljše!

  • 3 tedne pozneje...
Objavljeno

Pozdravljeni, na vas se obračam z vprašanjem glede kovinskih šrapnelov v motornem olju, ki jih ne znam pojasniti. Pred približno mesecem dni sem menjal olje ter filter (Mahle OC91) na svojem R1150R in od takrat naredil cca. 10 km. Skozi plastičen čep za dolivanje olja sem takrat nalil 3,75 litrov Motorex 15W-50 olja za bokserje. Danes sem slučajno odprl čep in zazdelo se mi je, da pod njim vidim kovinske šrapnele. Vzel sem papirnato brisačo in obrisal tisti kovinski del znotraj motorja, ki se nahaja pod plastičnim čepom za dolivanje olja na levem cilindru. Na brisački se je lesketalo kar precej šrapnelov, po moji oceni niti ne male velikosti ("na oko" bi rekel tudi 2-3 mm). Približal sem magnet in jih ne privlači, torej gre očitno za aluminij. V prilogi se nahaja slika brisačke in šrapnelov - to je mislim da 3. brisača, ki sem jo uporabil - na prvi jih je bilo več, ampak sem jo zavrgel.

Zanima me, kaj bi po vašem mnenju lahko bil razlog za nastalo situacijo? Vem, da je motor v prejšnjem lastništvu enkrat bil za par sekund (približno 5 sekund) zagnan brez motornega olja ob menjavi, vendar dvomim, da bi od teh par sekund prostega teka lahko bilo kaj narobe. Glede na to, da so delčki kar veliki, za kateri del motorja sumite, da se obrablja? Je možno, da gre za cilinder glede na velikost? Bi bil za začetek preiskovanja primeren test kompresije?

Prosim za izkušnje, karkoli bo pomagalo. Motociklizem je moj novi hobi, nimam tudi dosti poznanih ljudi, ki bi mi lahko kaj svetovali. Razočaranje ob tem pogledu danes pa je bilo veliko, res nisem pričakoval. 

Hvala.

20190424_224558.jpg

Objavljeno

5 sekund brez olja!!??

...In kaj je hotel prejšnjilastnik s tem preizkusit? Ne bi te rad strašil, ampak najbrž bodo potrebni resni posegi.

 

 

Objavljeno
pred 3 minutami, MiNa pravi:

5 sekund brez olja!!??

...In kaj je hotel prejšnjilastnik s tem preizkusit? Ne bi te rad strašil, ampak najbrž bodo potrebni resni posegi.

5 sekund brez olja ne naredi škode motorju, v kolikor je pred menjavo olja motor ogrel in je oljni film tam, kjer mora biti. KTM 640 (pa verjetno še kak starejši model) lavfa brez olja na v nekaterih delih motorja ob menjavi cca 20 - 30 sekund in to po predpisani proceduri menjave olja. Toliko časa mora motor lavfati, da se posoda za olje v okvirju motorja napolni oz odzrači in dokler to ni narejeno (in vijak na odzračevanje varno na svojem mestu) v delu oljnega kroga ni pritiska oz svežega olja. Zato je treba motor prej pravilno ogreti, da je ustrezno podmazan pred menjavo. Pri menjavi 'na hladno' bi znala biti zgodba nekoliko drugačna.

@bimer1150 stoči olje iz motorja in preveri kako je stanje s kovinskimi delci. Koliko jih je in kaki so na oljnih screenih v motorju (če jih ima), kako zgleda/jo oljni filter/oljni filtri, koliko jih bo končalo na dnu posode s stočenim oljem. Če si res totalni začetnik, spravi motor do serviserja, po možnosti na prikolici. Ziher je ziher in v kolikor nisi prepričan da je motor ok, se z njim ne vozit naokoli, ker se lahko stanje poslabša.

Načeloma nekaj malih opilkov ni problematičnih... večji in več njih so lahko slabo znamenje.

Objavljeno (popravljeno)

LC4 640 ima na gredi krogljicne oz. valjcne lezaje. To malo spremeni zadevo.

Ampak, par sekund ne bo unicilo niti drsnih.

Glede teh alu delcev sem najprej pomislil na verigo, problematicen natezovalec verige in znacilen ropot za 1150 motor ob zagonu. 

Lahko bi bili delci bloka oz. cilindra tam kjer tece veriga odmicnih. 

Popravljeno . Popravil krucymucy
  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Zdravo, hvala za odgovore. Danes sva ob hitrem pregledu z mehanikom ugotovila, da se dejansko lušči barva točno na tistem delu, kjer plastičen čep za dolivanje olja naseda na motor. Ko greš z nohtom preko se barva res zelo hitro odlušči, iz tega razloga sem je toliko našel prav na tistem mestu pod čepom. Čudim se, da še tega nihče tukaj ni objavil, ker se res precej lušči. Kakorkoli, jaz sem zadovoljen z izidom, sem se res bal, da bo nekaj dosti hujšega. Če je to vse, potem super. 

  • Všeč mi je 3
Objavljeno

čas bo pokazal, če je kaj resnejšega. Drugače pa drsne ležaje na glavni gredi ko se odluščijo magnet ne privlači. ko boš našel naslednjič še bakrene opilke je to grenka zmaga :)

Koliko časa nazaj je bil laufa brez olja ?

 

pred 5 urami, krucymucy pravi:

LC4 640 ima na gredi krogljicne oz. valjcne lezaje. To malo spremeni zadevo.

Ampak, par sekund ne bo unicilo niti drsnih.

Glede teh alu delcev sem najprej pomislil na verigo, problematicen natezovalec verige in znacilen ropot za 1150 motor ob zagonu. 

Lahko bi bili delci bloka oz. cilindra tam kjer tece veriga odmicnih. 

O tem kar ti govoriš ni tam nobenih aluminjastih delov. Ketna pa ne ruži po bloku ampak po vodilih ketne ki pa so iz umetne mase. 

Na 1150tkah je olje tako treba pred vsako vožnjo pogledat. Ker vsi vemo da ga pijejo. Več ali manj ni pomembno olje more bit.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno
pred 2 urami, bimer1150 pravi:

da se dejansko lušči barva

Povsem druga zgodba.

Original barva na pokrovu ventilov, kjer je tudi čep za dolivanje olja, se ne lušči. V 90Kkm se na mojem bivšem (R1150GS/2003) ni luščila nikoli.

Pomeni, da je bil pokrov najbrž naknadno barvan.

Objavljeno

Tisto brez olja ni bilo dolgo nazaj (pred cca. 150 km), je bila pa vmes ena menjava olja (sem sam doma menjal). Filtra nisem shranil, da bi ga zdaj lahko odprl in pregledal, v (temnem) olju pa ni bilo videt da bi kaj plavalo. Je od tistih par sekund res mogoče, da bi se naredila neka trajna škoda? Sem razmišljal v tej smeri, da po menjavi olja motor vedno za par sekund zaštarta "na suho", še posebej, če tisti, ki menjava ne nalije olja v nov filter, kar se tudi dogaja. 

Prilagam sliko, na kateri se vidi, kje so oluščeni deli (temna mesta). Nekako se mi zdi težko verjetno, da bi se kaj naknadno tukaj barvalo.

Vsa mnenja in komentarji toplo dobrodošli. 

20190425_163454.jpg

Objavljeno
2 hours ago, Kawl said:

O tem kar ti govoriš ni tam nobenih aluminjastih delov. Ketna pa ne ruži po bloku ampak po vodilih ketne ki pa so iz umetne mase. 

Na 1150tkah je olje tako treba pred vsako vožnjo pogledat. Ker vsi vemo da ga pijejo. Več ali manj ni pomembno olje more bit.

Vem kaksna so vodila, sem razdiral. Ampak tako iz glave lahko v ekstremnih primerih oplazi po aluminiju.

Objavljeno

Kaj pravite glede na sliko? 

Bi drugače zaradi tistih nekaj sekund bilo smiselno preverit kaj na motorju (npr. kompresija), ali verjetno ni nič?

Objavljeno

Meni vsakič, ko menjam olje par sekund zaropota, zadnjič prejšnji teden....ne točim olja v nov filter pa tudi, če bi ga, ne vem, če bi bilo veliko bolje. Sam se zaradi odluščene barve ne bi sekiral, menda si jo skoraj vse z brisačo obrisal? Kakšen pedantnež bi pa verjetno znova zamenjal olje in temeljito očistil okolico odprtine, kjer se barva lušči ali zamenjal pokrov...sam moraš presoditi. Če se mi prav zdi, je to pokrov ventilov in nima direktne povezave s cilindrom? 

Objavljeno (popravljeno)
pred 2 urami, bimer1150 pravi:

Tisto brez olja ni bilo dolgo nazaj (pred cca. 150 km), je bila pa vmes ena menjava olja (sem sam doma menjal). Filtra nisem shranil, da bi ga zdaj lahko odprl in pregledal, v (temnem) olju pa ni bilo videt da bi kaj plavalo. Je od tistih par sekund res mogoče, da bi se naredila neka trajna škoda? Sem razmišljal v tej smeri, da po menjavi olja motor vedno za par sekund zaštarta "na suho", še posebej, če tisti, ki menjava ne nalije olja v nov filter, kar se tudi dogaja. 

Prilagam sliko, na kateri se vidi, kje so oluščeni deli (temna mesta). Nekako se mi zdi težko verjetno, da bi se kaj naknadno tukaj barvalo.

Vsa mnenja in komentarji toplo dobrodošli. 

20190425_163454.jpg

To je pobarvana črna plastika na katero se usede oring od pokrovčka. Kje natančno si našel to kar si našel ? Tu zgoraj ali spodaj na izpustu ? Kot si omenil v opisu si odpiral ta pokrovček. Če si to našel tu zgoraj se jaz nebi nič sekiral. Če boš pa pri menjavi olja našel kaj takega bi se pa začel tolči po glavi. Tukaj pa imaš pobarvano plastiko.... ne vem zakaj je to nekdo pobarval ... spet en preveč hoče met lep motor ;D

Popravljeno . Popravil Kawl
Objavljeno (popravljeno)
pred 58 minutami, vandrovec pravi:

Meni vsakič, ko menjam olje par sekund zaropota, zadnjič prejšnji teden....ne točim olja v nov filter pa tudi, če bi ga, ne vem, če bi bilo veliko bolje. Sam se zaradi odluščene barve ne bi sekiral, menda si jo skoraj vse z brisačo obrisal? Kakšen pedantnež bi pa verjetno znova zamenjal olje in temeljito očistil okolico odprtine, kjer se barva lušči ali zamenjal pokrov...sam moraš presoditi. Če se mi prav zdi, je to pokrov ventilov in nima direktne povezave s cilindrom? 

Neposredne povezave sicer nima, čeprav lahko dotekanje olja oziroma uparjanje med vožnjo te delčke verjetno z lahkoto potisne v oljni karter oziroma skozi motor.

Je pa res, da vedno zaropota po menjavi olja, tudi meni je kljub temu, da sem napolnil filter. Upam pa da tisti suh(i) zagon(i) za par sekund brez olja (gospod je to naredil, da bi spravil olje iz oljne črpalke in na ta način čim več starega olja iztisnil iz motorja - dober namen ampak slaba metoda - sam tega seveda ne delam) niso naredili škode.

pred 25 minutami, Kawl pravi:

To je pobarvana črna plastika na katero se usede oring od pokrovčka. Kje natančno si našel to kar si našel ? Tu zgoraj ali spodaj na izpustu ? Kot si omenil v opisu si odpiral ta pokrovček. Če si to našel tu zgoraj se jaz nebi nič sekiral. Če boš pa pri menjavi olja našel kaj takega bi se pa začel tolči po glavi. Tukaj pa imaš pobarvano plastiko.... ne vem zakaj je to nekdo pobarval ... spet en preveč hoče met lep motor ;D

Vidi se, da je pokrov ventilov bil barvan in tukaj je nekdo barval del, za katerega več kot očitno to ni primerno. :D Kakorkoli, z robcem sem nekaj te barve polovil, če je kaj šlo dalje pa upa, da se ustavi v filtru.

Popravljeno . Popravil bimer1150
  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Meni se je pokrov čist oluščil tako,da sem kupil drugega na Ebay.Motor pa je bil iz Anglije.

Objavljeno (popravljeno)

Hvala za predloge, sedaj je res vprašanje, kaj je bolje nabavit; torej ali pokrov ventilov ali ta nastavek ter pripadajoč čep. Point je v tem, da sem ugotovil, da je ta "ventildekl" res bil barvan. Iz tega sledi tudi krušenje barve, kar je že napisal @MiNa.

Kakorkoli, iz tega se mi poraja vprašanje: ali je možno, da je barvan tudi od znotraj in so se zato ti delčki tam znašli? Ker jih je bilo res precej, in se mi zdi, da vsi niso bili oluščeni samo iz tega roba. Če je noter barvan, potem se mi res edino smiselno zdi kupit nov pokrov. Tisti, ki ste pokrov že videli narazen od motorja pa verjetno veste, če je možno, da je znotraj ta del bil na novo pobarvan (sam ne vem, kako izgleda pokrov z notranje strani). Očitno bo najbolje, da ga snamem pa sam preverim. 

Popravljeno . Popravil bimer1150

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!