Skoči na vsebino

XENON (HID) predelava


Priporočene objave

Objavljeno
O žarnicah ima pač vsak svoje mnenje,dobre (perfektne)so samo xenon vse ostalo je lari fari,kar poglejte na cesti samo xenon drugače sveti vse ostalo so sano nijanse raznih barv. :eek:

Ps.Ko nekdo odgovori na moj post in nedobi odgovorja,je pač med ignoriranimi in njegovih postov neberem,dosedaj vas je 9 :hmm: število se povečuje!!! :nono:

V bistvu mi je popolnoma vseeno, če moraš najprej kliknit na 'Preberi objavo', preden prebereš mojo objavo... ;)

Jaz na tvoje odgovarjam samo takrat, ko govoriš neumnosti ali netočnosti in jih popravim, da bodo ostali dobili tudi kakšno pravo informacijo.

Xenon žarnice so perfektne samo, če so montirane v žarometih, narejenih za Xenon žarnice. V vsem ostalem pa so zanič, pa še nelegalne povrh.

D.

Objavljeno
O žarnicah ima pač vsak svoje mnenje,dobre (perfektne)so samo xenon vse ostalo je lari fari,kar poglejte na cesti samo xenon drugače sveti vse ostalo so sano nijanse raznih barv. :eek:

Ps.Ko nekdo odgovori na moj post in nedobi odgovorja,je pač med ignoriranimi in njegovih postov neberem,dosedaj vas je 9 :hmm: število se povečuje!!! :nono:

I am the one, the number in Brumer's Death List! :naughty:

Objavljeno
V bistvu mi je popolnoma vseeno, če moraš najprej kliknit na 'Preberi objavo', preden prebereš mojo objavo... ;)

Jaz na tvoje odgovarjam samo takrat, ko govoriš neumnosti ali netočnosti in jih popravim, da bodo ostali dobili tudi kakšno pravo informacijo.

Xenon žarnice so perfektne samo, če so montirane v žarometih, narejenih za Xenon žarnice. V vsem ostalem pa so zanič, pa še nelegalne povrh.

D.

Pa si le priznal :P

Jaz bi dodal samo to, da se bodo po moje kontrole glede žarnic poostrile, ker je teh poceni ksenon kitov zelo veliko zadnje čase in da resnično motijo nasproti vozeče. Morda malenkost pomaga, da si jih nastavite malenkost nižje, kot pri običajnih žarnicah. Zaenkrat sta mi z motorjem pripeljala dva taka projektila s ksenon žarnico in moram reči, da ni bilo prijetno, sploh prvič, ko sva se srečala v trdi temi.

Objavljeno
Pa si le priznal :P

V bistvu nikoli nisem zanikal... Edino, kar je dobro na Xenon kitu, je to, da te tudi podnevi redko kdo spregleda - in ker je nekoč nek policijski šef dejal, da pri motoristih tolerirajo vožnjo z dolgo lučjo podnevi, sem sklepal, da bodo tolerirarli tudi Xenon kit (ki ima podoben, če ne boljši in kljub vsemu manj moteč učitek).

Pa še to, da sem v vgradnjo vložil precej dela in se mi zdaj ne da vsega tega odstranjevat... :whistle:

Jaz bi dodal samo to, da se bodo po moje kontrole glede žarnic poostrile, ker je teh poceni ksenon kitov zelo veliko zadnje čase in da resnično motijo nasproti vozeče. Morda malenkost pomaga, da si jih nastavite malenkost nižje, kot pri običajnih žarnicah.

Samo če nastaviš nižje, potem si dosegel samo to, da imaš 15-20m pred seboj cesto HUDO svetlo, naprej pa nič več ne vidiš... In ker je tudi dola v istem sklopu, potem tudi dolga ne sveti več daleč. :slap:

Jaz sem luči nastavil tako, da se mi je osvetlitev zdela spodobna, nato pa sem jih znižal, dokler kolega, ki je sedal v avtu, ni dejal, da 'ne moti več tako hudo'... Potem pa tudi osvetlitev ni bila več prav nič posebnega.

Zaenkrat sta mi z motorjem pripeljala dva taka projektila s ksenon žarnico in moram reči, da ni bilo prijetno, sploh prvič, ko sva se srečala v trdi temi.

Takole bom naredil - ko pride sezona, bom nekoga nahecal, da se pelje z mojim mopedom, jaz pa bom z avtom vozil pred njim, pa malo nasproti ipd. - če bo mene motilo (in verjamem, da bo), jih bom kar ukinil...

D.

Objavljeno

Da poživim tole temo, a je potem po tolkih postih kdo vgradil xenon kit v motor ?

LP

Objavljeno

:rolleyes: tudi jst sm jih naročil prejšnji teden. Zdej čakam da pridejo in peljem zadevo montirat. Montaža je gratis :rolleyes: zato se ne bom zajebaval in pol ti še garancija velja dve leti. Pomlad se bliža konjiček treba opremiti. :evilgrin:

Objavljeno

plocija ne bo mogla nic tu prste zmes porinit ?

Objavljeno

Koliko pa kej zdrzijo same ksenonske zarnice?

Objavljeno
Koliko pa kej zdrzijo same ksenonske zarnice?

Proizvajalci navajajo tipično življensko dobo HID žarnic cca. 3000 delovnih ur, se pa zmanjšuje s pogostim vklapljanjem/izklapljanjem.

D.

  • 1 mesec pozneje...
Objavljeno (popravljeno)

Pa je že kdo dejansko dal xenon-kit na motor pa kej poslikal kako se vid?

_464ed1278f6c2.jpg

Jst mam na hornetki H4 žarnico in luč brez leče, kar pa ni priporočljivo.

Na avtu pa sem zamenjal luč z žarnico H4 za luč z žarnico h1 in lečo, ter šele nato dal noter xenon.

Je pa k noč in dan. Pa še to je da mam na hornetki sam eno luč in ne dveh, bi rabil kit z eno žarnico in enim balastom.

Je pa tudi res da se z motorjem veliko manj vozmo ponoči kot z avtom!

Popravljeno . Popravil paris2
Objavljeno
Pa je že kdo dejansko dal xenon-kit na motor pa kej poslikal kako se vid?

:yes: Jaz imam HID kit, v žarometu brez leč in z dvema H4 žarnicama. Zadeva je super za podnevi - luč je res vidna in izstopajoča.

Ponoči pa vidiš, da snop svetlobe ni dober in ne osvetljuje ceste tako, kot bi moral - še posebej dolga je slaba.

D.

Objavljeno (popravljeno)

Na www.herkules.si majo ksenon kit za motocikle za celih 50€ :unsure:

Popravljeno . Popravil shark357
Objavljeno

Kje pa bi najdu kakšne slikce o efektivi svetlobe različnih žarnic?

npr:

- 4300K, barva dnevne svetlobe

- 6000K, dijamantno modra svetloba

- 8000K, intenzivna modra svetloba

??

Objavljeno

stric google najde vse: KLIK

slikca (od teh ki sem jih našel na prvih par straneh), ki pokaže največ razlike med temperaturami barv:

brightness.jpeg

Objavljeno

Najlepša ti hvala :P

Objavljeno

še neki...sm se glih spomnu...

kako pa je s homologacijo?ker tam nekje piše da so 3vrste dovoljene za na cesto pa me zanima samo če moraš kj posebi it to rihtat paperje...pa kakšne težave mi lahko nardijo pri tem?

Objavljeno
še neki...sm se glih spomnu...

kako pa je s homologacijo?ker tam nekje piše da so 3vrste dovoljene za na cesto pa me zanima samo če moraš kj posebi it to rihtat paperje...pa kakšne težave mi lahko nardijo pri tem?

:slap: HID oz. Xenon kitov sploh ne moreš homologirat. So eksplicitno prepovedani.

HID žarnice se lahko uporabljajo samo v žarometih, ki so bili narejeni za HID in na vozilih, ki imajo vgrajeno avtomatsko izravnavanje svetlobnega snopa ter napravo za pranje žarometov.

D.

Objavljeno

lahko pa vso to kramo tudi dodatno vgradiš, če bi rad imel legalno HID v avtomobilu

Objavljeno

02.gif

(Ne)varna modra luč

Dodatno vgrajeni ksenonski žarometi Ksenonska tehnologija je zagotovo ena od najbolj dobrodošlih avtomobilskih tehnoloških pridobitev. A industrija nadomestnih delov in predelav že nekaj časa ponuja tudi sisteme za naknadno vgradnjo; ti so običajno cenejši od originalnih, vendar je njihova tehnična ustreznost vprašljiva.

ksenon%2008%204.jpg

Da ksenonski žarometi svetijo močneje in dlje od običajnih halogenskih, lahko potrdi vsak, ki je že kdaj sedel za volan avtomobila, ki je bil opremljen s to svetlobno tehnologijo. Tudi zato so ksenonski žarometi med najbolj priljubljenimi deli s seznama dodatne avtomobilske opreme. Gre za še razmeroma drago opremo, a tudi pri tej tehnologiji cena pada; ksenon že nekaj časa ni namenjen zgolj avtomobilom višjih razredov, ampak ga je mogoče naročiti tudi za manjše, mestne avtomobile.

Kaj pa naknadna vgradnja? Obstajata dve poti, da voznik pride do novih ksenonskih žarometov za svoj (stari) avto. Prva predvideva nakup celotnega sklopa ksenonskega žarometa, v katerem so ksenonske žarnice s pripadajočo opremo, sistem za samodejno nastavljanje višine snopa in sistem za pranje žarometov. Ponudnikov tovrstnih sklopov ni veliko, med njimi pa velja omeniti nemško podjetje Hella, ki takšne sklope ponuja za široko paleto avtomobilov.

Druga pot do ksenonskih žarometov je cenejša; z malo brskanja po svetovnem spletu hitro pridemo do ponudnikov nepopolnih ksenonskih luči, ki običajno v kompletu prodajajo le ksenonske žarnice in predvklopni sistem. Takšni kompleti stanejo pri nas od 200 do 400 evrov. Marsikateremu mlademu vozniku, ki se spušča v predelavo svojega avtomobila, je postopek znan: pri enem od (zaenkrat še redkih) ponudnikov ksenonskih sistemov za naknadno vgradnjo kupi ksenonski komplet z električnimi kabli, ksenonskima žarnicama in predvklopnim sistemom, odstrani halogensko žarnico, zvrta luknjo v pokrov žarometa, namesti ksenonsko žarnico, priklopi predvklopni sistem na avtomobilsko električno omrežje in – avto je opremljen z novima ksenonskima žarometoma. Dokaj preprosto, vendar nezakonito in – nevarno.

Ksenonski žarometi imajo zaradi svoje velike svetilnosti namreč tudi senčno plat – ob nepravilni nastavitvi višine snopa lahko nevarno slepijo nasproti vozeče voznike. Še bolj je to poudarjeno pri žarometih, ki so bili zasnovani za halogenske žarnice in so naknadno opremljeni s ksenonskimi žarnicami. Pri meritvah v Hellinih laboratorijih je bilo ugotovljeno, da takšen žaromet nikakor ne more več tako razpršiti svetlobe, kot je bilo zasnovano za halogensko žarnico; meja med svetlim in temnim je zabrisana, pravilna nastavitev višine snopa svetlobe ni več mogoča. V praksi to pomeni, da takšen avto vseskozi slepi nasproti vozeče; tudi, če je višina snopa svetlobe ob vgradnji nekako pravilno nastavljena, vsaka cestna neravnina in grbina povzroči, da za kratek čas snop svetlobe poskoči višje od dovoljene meje in s tem zaslepi nasproti vozečega.

Tudi zato je bil že pred leti, ko so na trg prišli prvi ksenonski žarometi, zapisan zakonski standard, ki ob ksenonskih žarnicah zahteva tudi samodejno nastavljanje višine snopa luči in sistem za pranje žarometov, saj umazanija na žarometu dodatno razprši svetlobo. Tudi pri nas sta ti dve tehnični značilnosti zapisani v predpisih oziroma v tehnični specifikaciji o vgradnji svetil in svetlobno signalnih naprav na motorna in priklopna vozila z oznako 120/00. Da ponovimo; ksenonski žarometi morajo biti nujno opremljeni z napravo za pranje žarometov in z napravo za samodejno nastavljanje višine snopa. Če ima takšen komplet za naknadno vgradnjo opisane lastnosti, ga na avto lahko vgradimo; voznik mora takšen komplet vpisati v potrdilo o skladnosti (homologacijski kartonček) in šele s takšnimi naknadno vgrajenimi ksenonskimi žarometi lahko opravite tehnični pregled. Pogled na naše ceste sicer odkriva, da kar nekaj lastnikov avtomobilov ravna v nasprotju z zakonom in na svoje avtomobile vgrajujejo preprostejše, cenejše, a tudi nelegalne ksenonske žaromete. Tehnični pregled takšni avtomobili verjetno opravijo z običajnimi žarometi, po pregledu in desetih minutah dela pa imajop že vgrajene nepopolne ksenonske žaromete. Ve se: takšnim bi morala na prste stopiti policija ...

Objavljeno (popravljeno)

1. Pralniki

Kakšno nalogo imajo pralniki? Predvsem to, da očistijo steklo nečistoče, vendar vemo, da pralniki brez brisalcev ne zmorejo popolnoma odstraniti umazanije. Zakaj so torej potrebni? Naj bi umazanija razpršila svetlobo in s tem motila nasproti vozeče. Umazanija steklo zapaca, svetloba postane difuzna, ne pa moteča. Moteča je kvečjemu za voznika, ki slabše vidi na cesto. Če imaš zapacane luči in halogensko žarnico, je pa vredu. Vsi vemo, da pri zasenčenem umazanem steklu (ne projektorskem) in halogenski žarnici na cesto skoraj več ne vidimo. To je torej OK :unsure:

2. Nastavitev luči po višini

Tega na tehničnih pregledih ne gledajo. Pogledajo svetilnost, ne pa tudi, kam žaromet sveti. Tudi avtomobili s avtomastkim uravnavanjem snopa ali ročno nastavitvijo svetijo v nebo in ne na cesto. To moti predvsem voznike, ki vozijo pred takšnim vozilom, saj retrovizorji zelo veliko svetlobe odbijejo direktno vozniku v oči. Pa ne rabijo biti ksenonski, da te preslepijo.

3. Kaj je sporno?

S umazanijo na steklu žarometa se svetilnost precej zmanjša. Poveča se razpršena svetloba, vendar se višina snopa ne spreminja. Na kakšni podlagi smo torej imetniki ksenonskih žarometov (brez pralnikov) ožigosani za potencialno nevarne za ostale udeležence v prometu? Zaradi mene lahko naredijo test kar na mojem avtomobilu in ugotovijo, kje je sporna točka. Poleg tega pa še nikoli nisem slišal, da bi kdo s ksenonskimi lučmi povzročil nesrečo. Kvečjemu jo je lahko rešil, ker je predčasno opazil oviro na cesti.

Popravljeno . Popravil Tomozuki
Objavljeno
2. Nastavitev luči po višini

Tega na tehničnih pregledih ne gledajo. Pogledajo svetilnost, ne pa tudi, kam žaromet sveti. Tudi avtomobili s avtomastkim uravnavanjem snopa ali ročno nastavitvijo svetijo v nebo in ne na cesto. To moti predvsem voznike, ki vozijo pred takšnim vozilom, saj retrovizorji zelo veliko svetlobe odbijejo direktno vozniku v oči. Pa ne rabijo biti ksenonski, da te preslepijo.

Gledajo. Bolj kot svetilnost.

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!