Skoči na vsebino

Priporočene objave

Objavljeno

Včasih se je dobilo en tak "diagram . skalo"... v bistvu krog, na katerem so bili narisani koti odpiranja in zapiranja kanalov v cilindru Tomosovega mopeda. Preprosto si ga nalepil na magnet, poravnal na GMT, snel glavo na cilindru in vrtel magnet s tisto skalo, ter zarisal s flomastrom v cilindru, do kje je treba kanal pobrusiti.

Vendar je potrebno upoštevati potem vse stvari, ki jih je potrebno spremeniti. Večji ko so koti odprtosti v kanalih, bolj ozko je področje optimalnega delovanja motorja (na višjih obratih), bolj natančno je potrebno izračunati dolžino resonance in dolžino sesalnega kanala...

... ne pomeni ti prav nič, če bos zbrusil kanale in potem dal gor npr. Lipnikovo resonanco, ki je narejena za originalno narejene kanale v cilindru... oz. bo lahko še slabše, ker je narejena za večji navor pri nižjih obratih.

Še enkrat ponavljam: Ko brusiš kanale, je le-ta odprt dlje časa... in ko gre npr. bat proti GMT, se pri originalnem cilindru izpušni kanal zapre razmeroma kmalu in ko bat začne stiskati mešanico zraka in bencina v cilindru, ima ta mešanica namen uiti skozi izpušni kanal... in ko se bat premakne do zgornjega roba izpušnega kanala, se ta kanal zapre.... torej višji ko je rob kanala, kasneje bat zapre ta kanal, več mešanice uide skozenj... tu pa pride potem v poštev resonančni izpuh, v katerem "udarni valovi" izpušnih plinov ustvarjajo podtlak in nadtlak v izpuhu. Podtlak pomaga posesati izpušni plin iz cilindra in potegne za sabo kar nekaj sveže mešanice.. nato pa "nadtlačni udarni val" to mešanico porine nazaj v cilinder, ki deluje kot nekak "turbo polnilnik" pri motorju. S tem se mnogo poveča moč in izkoristek motorja. Vse pa je pogojeno z dolžino "resonance" in temperature plinov ( plus še nekaj dejavnikov)...

Nekaj podobnega se dogaja tudi v uplinjaču.

Je pa še nekaj, kot je napisal daneb..

Tomosovi mopedi so narejeni za hitrost 50km/h.... če jih "brusite", jih nabrusite, da grejo tja do 70km/h, ker v nasprotnem primeru ne boste sproti zaslužili za "blajerce"... pa tudi zavore niso narejene za večje hitrosti... in nazadnje tudi ne izpiti... ;)

Objavljeno

Zivjo!

APN6 je zelo dober ker ga imam tudi sam in vem kako je, ni me še nikoli pustil na cedilu. Kar se pa tiče nakupa to sploh ni vprašanje to moraš met, mal heca. Vglavnem če boš kupoval poglej na (Zbrisano! Za pošiljanje tovrstnih povezav uporabite Privatna sporočila.) in važno je da dela mašina v redu, kar se pa tiče geštela pa pa lahko tudi sam pobarvaš po želji. Ampak moje mnenje je da če kupuješ kupi takoj dobro da ti bo delalo vse kot mora, ne pa boš kupil enega apna za 150 eur in ti bo skos crkoval potem boš pa zapravil več za popravila kot si dal za celega apna, zato rajši dodaj še kakšnih 100 eur pa bos imel nekaj časa mir.

L.P BUREKKKK

  • 4 tedne pozneje...
Objavljeno

živjo mene pa zanima ker frgazder bi mogu kupt da bi mi sportn filtr pasou gor pa da bi use skt dobr delal z lamo celindram?

lp.

Objavljeno

Krivina in delorto od BTja

Objavljeno (popravljeno)

Zamenjati jih ni noben problem (nekaj za "nastaviti" in kladivo) . Problem pa je če imajo pravo toleranco, meni je pri zadnji menjavi paralo živce to, da puše niso "šle na nihajko" , pa sem rabil rezkar in se "zajebaval" celo popoldne. Sem mislil, da je samo slaba serija, pa so me v trgovini prepričevali da so vedno take (v okvir gredo preohlapno nihajke pa ne spraviš skozi) , lahko, da je tomos kaj spreminjal dimenzije (moj je iz leta 1981) .

lp

Franc

Tomos jih ni spreminjal. Problem je u kitajskih nadomestnih delih. Nobena stvar ne paše tako kot bi morala.

Krivina in delorto od BTja

BT ima Bing 18.

Popravljeno . Popravil Tanatos
Objavljeno

Ali ima kdo bing 13 in ce bi ga pripraulen prodat?

Objavljeno

Ali ima kdo grušt apn6, za prodat. Z papirji za registracijo

Objavljeno

hvala za odgovore , po vsej verjetnosti bom kupil apn 6 za 350 eur samo je brez dokumentov, se useeno da registrirati? lp

  • 3 tedne pozneje...
Objavljeno

Cilinder je pobrušen na 42,5mm, kapa je podrejana in nižana 3mm, bat vrezan v lunco (hitrejši vsis), navrtana šalčka sklopke, lahki vztrajnik.. izpuh cobra bulet... Končna je 85. zj me pa zanima ko bi loh dau delorto 19 gor??? loh si pa pogledate koj biu narjen

:D

Cilinder je pobrušen na 42,5mm, kapa je podrejana in nižana 3mm, bat vrezan v lunco (hitrejši vsis), navrtana šalčka sklopke, lahki vztrajnik.. izpuh cobra bulet... Končna je 85. zj me pa zanima ko bi loh dau delorto 19 gor??? loh si pa pogledate koj biu narjen

:D

a bi mi znou gdo pomagat pri tem ?
  • 5 mesecev pozneje...
Objavljeno

živijo mene pa zanima če so vsi batni obročki ( moj bat ima 2) za 2 obročka enaki?

Objavljeno

Odvisno od bata. Pri originalnem sta, pri L pa logično ne.

Objavljeno

živijjo ali je možno da ne vžge zato ker sem nekaj časa nazaj odšravfal tisti vijak pod mašino ki je na sliki obkrožen z RUMENO barvo in sem ven iztekel vso tako rjavo tekočino kot olje, samo dvomim ker sem se takrat potem še lahko peljal samo svečko sem zamenjal, potem pa sem enkrat sel v malo bolj hud breg in se je zelo matral(nobene moči ni imel, potem sem se pa raje obrnil in se spustil po klancu, pa je začel cukati, ko pa sem prišel dam je crknu.

delal je pa samo 1 dan.

 

tam kjer sem ven stekel olje je označeno z RUMENO barvo in ne  rdečo!

slika:

 

http://shrani.si/f/q/Sq/4XwvxmX4/1/slika-motor.jpg

Objavljeno

mene pa zanima kje se sploh dolije novo olje,ker meni je tud skozi šrauf pod mašino olje vn steklo.

 

l.p

Objavljeno

Skozi šravf po mašino se spušča olje (samo od sebe ne sme odteči, zamenjaj tesnilo). Natočiš pa ga skozi odprtino na desni strani motorja, kjer je tudi palčka za merjenje nivoja (okrogel črn "gumb" , če se ne motim ima 6-tica "poglobljeno" ležišče) . lp Franc

Objavljeno

Madona, ja kolk si pa ti star? Čudež da je delal 1 dan. Lepo povedano si "zjebal" mašino, če so po kakšnem čudežu ostala cela ležišča ležajev, jo boš odnesel z menjavo ležajev, v nasprotnem primeru pa začni iskati drugo mašino. lp Franc

Objavljeno

ja sam potem mi je čez 14 dni spet vžgal in sem se vozil cca 10minu potem pa je spet crknuj sam vžgat bi pa mogel tud z zjebanimi ležaji al kako?

Objavljeno

pa misleš da je zdej že ˝konc z mojmu k sm se cca 1 uro vozu brez olja poi je pa crknu-je začel cukat in ni več vžgal.

 

l.p

Objavljeno

Dobi nekoga, ki se saj malo spozna na te reči in naj "odpre" desno stran motorja, od tam se "vidi" menjalnik, sklopka in del ležajev. 

Če so ležaji delali na suho jih moraš obvezno zamenjati (čeprav se bodo verjetno ko jih namažeš vrteli brez problema, razen če so se "zdrobili" ali kaj bolj resnega) .

Če ne veš kaj delaš se ne dotikaj!

Na internetu imaš navodil v izobilju pa jih prej preden se lotiš česar koli preštudiraj (še bolje pa je če poiščeš nekoga ki kaj ve o tem) .

lp

Franc

Objavljeno

Joj, joj, imaš kaj fizike v šoli?

Brez olja se pregreva, na vročini se material širi, ko se se nima več kam širiti zablokira, če ne odnehaš se znuca, zlomi, zdrobi... Na srečo ima Tomos bolj malo moči in se pač ustavi. Ko se shladi se material skrči in "spusti" ampak škoda je narejena.

Menjalnik, sklopka, ležaji brez olja-kaj je prvo odpovedalo?

V glavnem (to sem ti že napisal) , če so ležaji delali na suho jih moraš menjati . (pika)

lp

Franc

Objavljeno

ubistvu mi ni nc prvo odpovedalo samo cukat je začel,prišel sam pa se glih do doma pol kilometra,od takrt več ne vžge

Objavljeno

ei dej ammi loh sam neki druzga še pomagaš ker apn 6 mi neda iskre na svečki,ampak še pošlatam kabel ki gre na svečko me pa ornh strese.

Objavljeno

Ali je slaba svečka (svečka mora biti ozemljena ko probavaš, svečka se mora dotikati cilindra, ali nekega kovinskega dela motorja in ne šlati, ker te bo zrukal) , ali pa ti kabel kje prebija (je nekje poškodovana izolacija) .

Če te strese verjetno da iskro (vprašanje je samo kam) .

Probaj drugo svečko za katero veš da dela (nova je ene 3€) .

Če ni svečka potem je treba "razdrt elektriko" ampak tam je potem bolj na ugibanje kaj je crknilo (začneš pri poceni stvareh in ... , ampak prepusti to raje nekomu ki ve kaj) .

lp

Franc

Objavljeno

Se motor vrti?

Če je kaj zablokiralo ti je lahko obrnilo magnet (s tem se premakne vžig) .

Tomos je "trotel ziher" in če ne vžge je nekaj kar konkretno narobe (če ima bencin in iskro vžge ne glede na "nastavitve" , kako dela je pa potem že vprašanje) .

lp

Franc

Objavljeno

ja sje to je blo ni se vrel potem magnet se je odvila matica in sem jo pršraufal nazaj samo potem mi je pa enkrat spet vžgal ampak sedaj pa iskre nedal

samo to mi je čudno ker zruka pa me če pošlatam za tisto kabel ki gre na svečko.

 

mislite da je svečka?

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!