Skoči na vsebino

Verige, prenosi in spreji za verige


Gregs

Priporočene objave

Alu verižnik bo še prej šel od JT navadnega.

Ni bolj močen, samo lažji je, saj piše na kettenmax

Ketna in zobnike sam montiraš?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

@MiNa

Veriga je poleg 4ih rahlo cvetočih semeringov v redu. Premeril sem celotno dolžino verige(110 členov), po 9 členov hkrati, ker mi jih toliko pride v šubler in max razlika med min in max vrednostma je 0.86 mm na 9 členov, s tem da je min mera(142,53/9=15,84 mm), max mera pa (143,39/9=15,93), standardni korak je pa 15,88. Težko je zmerit verigo, ko je na motorju, ampak rezultati kažejo na približno enakomerno raztegovanje, oz. pokažejo malo le tega.

V živo je verižnik hujši za pogledat kot na slikah, sem pa že naročil nov zadnji verižnik firme JT, ima 47 zob (2 več) in je aluminijast. Oče je s temi JT aluminijastimi 2x naredil po približno 30000km, motorja pa MZ Mastiff 660 in BMW G650 XCountry, po čemur sklepam da bi moral tudi jaz priti do približno take cifre, saj so si te motorji podobni.

Bom bolj podrobno opisal dele, ki po mojem vplivajo na obrabo verižnega pogona in če se kdo kaj spomne naj mi svetuje :)

Kot sem že napisal je motor izpraven glede vsega kar bi vplivalo na verigo in verižnike. Redno mazan(vsaj na 500km) s S100 sprejem, blažilci v zadnjem pestu zamenjani pred 10000km in trenutno so še vedno tako čvrsti, da se moram kar potruditi, da sestavim pesto skupaj, zadnja guma je v liniji, poves je v toleranci odkar sem ketno malo našponal po utekanju, ketna je bila v teh 6000km 1x očiščena.

Bom napisal še da se vozim zelo športno, pač toliko kolikor mi omogoča motor. S to verigo sem bil tudi na dveh track dayih(Raceland in Vrtojba). Ampak kljub temu bi moral verižnik zdržati več kot 6000km. Dodal bi še, da se pri vožnji na relacijo nikoli ne vozim na nizkih obratih. Tukaj mislim pri tako nizkih da motor hoče cukati. V 5. prestavi se vozim najmanj 85kmh, 4. prestavi najmanj 55kmh.

 

 

 

Das Aluminium-Kettenrad in der Teilung 520 

Ein Aluminiumkettenrad ist sehr leicht und daher hervorragend für den Rennsport geeignet. Zudem ist Aluminium eine kaltausgehärtete Legierung, die nicht (wie z.B. Stahl) nachträglich gehärtet werden muss. Ein Stahlkettenrad wird nach dem CNC-fräsen nachgehärtet, um die Lebensdauer noch weiter zu erhöhen. Dabei können aber leider kleinste Verformungen im Material entstehen, so dass ein Aluminiumkettenrad in jedem Fall im Detail präziser als ein Stahlkettenrad ist. Weiterhin sehen Aluminiumkettenräder optisch besser aus und haben wegen des Siliziumanteils den Vorteil einer leichten Eigenschmierung. Ein Stahlkettenrad dagegen ist wegen des hohen Materialpreises bei Aluminium preisgünstiger und wegen der Materialeigenschaften belastbarer und langlebiger als ein Aluminiumkettenrad. 

 

Investicija v "aluminij" se pri gas-bremza vožnji ne bo obnesla.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem preprican da si slabo pomeril razdalje med cleni. Ko se ketna zapogne cez zobnik in nato spet poravna, ni vec popolnoma raztegnjena, drzijo jo oringi. Se pravi jo moras pred meritvijo rocno raztegnit, po vsakem pomiku ketne. Problem tvoje ketne pa je po moje premalo maziva pod oringi.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Meril sem jo raztegnjeno, poravnano na zadnji nihajki, ki je v mojem primeru pravokotna cev in je ravna zgoraj. Težko jo je bilo poravnati, ker nihajka ni čisto v liniji, ampak recimo, da sem vse člene meril na isti način in ni hudih odstopanj :) Nermorem je vzeti z motorja in premerit, ker je zakovičena.
Zdi se mi da te DID X-ringi raje zacvetijo, kot klasični okrogli O-ringi. Saj čez ketno nimam veliko za povedat, zdi se mi da se zaenkrat drži v redu, bolj me zanima, če je kakšna stvar ki vpliva na tako porabo zadnjega verižnika.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Zdi se mi da te DID X-ringi raje zacvetijo, kot klasični okrogli O-ringi. Saj čez ketno nimam veliko za povedat, zdi se mi da se zaenkrat drži v redu, bolj me zanima, če je kakšna stvar ki vpliva na tako porabo zadnjega verižnika.

X ringi imajo ustnico, ki tesni na način kot Simmering... to se pravi, da tesni z obeh strani. In ustnica X ringa je na koncu zelo tanka in s tem mnogo bolj podvržena mehanskim poškodbam kot navaden O-ring, ki je okrogel in se praktično težko začne trgat, ker nima tankega roba.....in težko pride do začetne razpoke.

X-ring mnogo bolje tesni (zdrži tudi večji pritisk .... večji kot je pritisk z ene ali druge strani, bolj ga stiska in bolje tesni)..... kar za O-ring ne drži. O -ring je sicer trpežnejši, vendar pa ne tesni tako dobro. Umazanija se z zunanje strani  zažira v špranjo med gumico in ploščico verige (ker je O-ring pač okrogel)...

 

Na obrabo zobnika vpliva samo sila, ki deluje na zobe. Ta "obraba" je v bistvu deformacija zob in ne obraba (brušenje), ker veriga ne drgne po zobniku in ne odvzema materiala, ampak se ga samo dotika.... pa še valjčki verige so vrtljivi. To je vidno ko so zobje počesani v eno stran kot drevesa na vipavskem....

Zdej, če je veriga nova in neraztegnjena, teoretično in praktično "prijemlje" na polovico zob na verižnikih in s tem zobe praktično ne obremenjuje. Bolj ko je veriga stegnjena, manj zob prijemlje... lahko samo prve dva ali tri... zato pa začne zobe česat v eno smer.... 

Najboljši pokazatelj pretegnjene verige in zob verižnika je, da poskusiš tako, da s prsti potegneš (porukaš) verigo na zadnji strani zadnjega verižnika...in če veriga ne skače not in ven več kot za kakega pol milimetra, je oboje še dobro.... če pa "šklepeta" oz. je občutna zračnost, se pripravite za zamenjavo. Kot sem rekel, ko se enkrat poruši optimalno naleganje... se stanje rapidno slabša....

 

Tko.... na kratko..  :D

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Točno, in raztegnjenost verige se meri, ponavadi po navodilh proizvajalca , da jo obremeniš z določenimi kilogrami in potem število členov ne sme preseči določene dolžine. Vse to ponavadi predpiše proizvajalec v "service manualu"

  • Všeč mi je 3
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Baje je tut velik ponaredkov DIDa...drgač pa ja, js sm imel tudi podobne probleme, ko so xringi začeli vn leteti pri 20kkm...pa po besedah mojega serviserja še marsikdo. Zdaj kaj je krivo, slaba kvaliteta, ponaredek, makedam, pa sam bog ve.

Iz preventive sem zamenjal blagovno znamko verige, sedaj je EK enuma in ni problemov.

No, ker imava istega serviserja, sem se mu tudi jaz potožil, da rabim menjavo DIDa po 20k km. Je postal kar slabe volje. Verižnika sta v top stanju (sploh ni poznat, da imata za sabo dobrih 20k km) - Sunstar. Veriga je bila 525 VX, redno mazana (najkasneje na 500 km), čiščena parkrat na sezono, motor je videl zelo malo prahu, razen zadnjo turo, kjer smo ga kar nekaj km prevozili. X-ringe je začelo vn metat kot za šalo, trdih imam cca. 5 členov, brez X-ringov pa zaenkrat 10 členov (in narašča).

Sem mu takoj omenil, naj mi ponudi nekaj drugega in ne DID. Pa čakam, da pride EK sedaj gor. Sem pa že hotel zahtevati verigo z O-ringi, ampak bom počakal in če bo tudi EK problematičen z njihovimi tesnili bo naslednja O-ring.

 

Pa še nekaj mi je zanimivo. Vse nove vgradnje oz. zamenjave imajo X-ringe. O-ringe kar težko dobiš oz. imajo vse verige slabšo natezno napetost. Zakaj pa so potem prve vgradnje "vse" z O-ringi in z njimi se naredi tudi največ km? Sumim, da so členi kjer so X-ringi res boljši, ampak X-ringi so pa katastrofa kar se tiče trajnosti.

 

P.S. kar se tiče merjenja raztegnjenosti. Suzuki predpisuje merjenje razdalje med n-členi, brez kakršnekoli dodatne obremenitve. Če se ne motim DID (ki je tudi prva vgradnja za DL650), pa zahteva obremenitev verige s 50 kg??? (nekje imam navodila, pa trenutno ne najdem)

Popravljeno . Popravil Rokic
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

No, ker imava istega serviserja, sem se mu tudi jaz potožil, da rabim menjavo DIDa po 20k km. Je postal kar slabe volje. Verižnika sta v top stanju (sploh ni poznat, da imata za sabo dobrih 20k km) - Sunstar. Veriga je bila 525 VX, redno mazana (najkasneje na 500 km), čiščena parkrat na sezono, motor je videl zelo malo prahu, razen zadnjo turo, kjer smo ga kar nekaj km prevozili. X-ringe je začelo vn metat kot za šalo, trdih imam cca. 5 členov, brez X-ringov pa zaenkrat 10 členov (in narašča).

Sem mu takoj omenil, naj mi ponudi nekaj drugega in ne DID. Pa čakam, da pride EK sedaj gor. Sem pa že hotel zahtevati verigo z O-ringi, ampak bom počakal in če bo tudi EK problematičen z njihovimi tesnili bo naslednja O-ring.

 

Pa še nekaj mi je zanimivo. Vse nove vgradnje oz. zamenjave imajo X-ringe. O-ringe kar težko dobiš oz. imajo vse verige slabšo natezno napetost. Zakaj pa so potem prve vgradnje "vse" z O-ringi in z njimi se naredi tudi največ km? Sumim, da so členi kjer so X-ringi res boljši, ampak X-ringi so pa katastrofa kar se tiče trajnosti.

 

P.S. kar se tiče merjenja raztegnjenosti. Suzuki predpisuje merjenje razdalje med n-členi, brez kakršnekoli dodatne obremenitve. Če se ne motim DID (ki je tudi prva vgradnja za DL650), pa zahteva obremenitev verige s 50 kg??? (nekje imam navodila, pa trenutno ne najdem)

O ringov je vedno manj, sedaj so prve vgradnje X ringi. Ek enuma ima Rumeni (pitstop) jaz sem pri njemu zamenjal verigo in sem bil veliko bolj zadovoljen z njo kot z did. Obremenitev verige je (za kontrolo pretegnjenosti) vsaj za moj moped 5 oziroma 10kg...ampak dvomim da je pr tebi 50. 

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tudi meni DID ne diši več, vse preveč slabih komentarjev. Problem pa je v tem, da je DID na Kettenmax.de precej ugoden, za EK Enuma pa ni znano kje se ugodno nabavi... seveda razen rumenega.

A kdo ve za kakšno stran?

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...SCOTTIE JE ZAKON!!!!

 

.... po nekaj 100 km (enako kot interval, ko sem prej mazal verigo) ... daš motor na štender, s suho krpo samo prebrišeš verigo ( ki je praktično čista)...potegneš s krpo še po feltni tistih par pack od olja.... in to je-to. 30 sec dela za kompletno stvar...

... šele zdaj sem opravičil nakup tazlate ketne, da se zdaj šajna ko nova..   :D

 

VREDNO VSAKEGA DENARJA in tisto urico, dve, ki sem ju porabil za montažo...  :D

 

Pa še nekaj:

Nikoli mi ni šlo v glavo.... suhi spreji, pa lepljivi... pa to...

.... če je sprej suh... po kateri logiki naj bi potem mazal. Sem strojnik, pa se spoznam na take stvari... pa mi to ni čisto logično. Še vsaka stvar je drsela mnoooogo bolje, če je bilo mazivo "mokro"...oz da je viskoznost maziva vsaj približno "tekoča"....

...tudi pri  :pos:   ne gre na suho (čeprav je načeloma notri vedno malo vlažno)... in kožica peče, ker jo hoče trgat... enako se dogaja z X-ringi .. Mora biti malo "mokrega mazanja"

 

....sedaj se lepo vidi, da so X-ringi lepo svetleči in čisti in že na oko mora človek videt, da tudi lepše teče vse skupaj.

 

Tko..  :D

Popravljeno . Popravil Zivnorc
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

...SCOTTIE JE ZAKON!!!!

 

.... po nekaj 100 km (enako kot interval, ko sem prej mazal verigo) ... daš motor na štender, s suho krpo samo prebrišeš verigo ( ki je praktično čista)...potegneš s krpo še po feltni tistih par pack od olja.... in to je-to. 30 sec dela za kompletno stvar...

... šele zdaj sem opravičil nakup tazlate ketne, da se zdaj šajna ko nova..   :D

 

VREDNO VSAKEGA DENARJA in tisto urico, dve, ki sem ju porabil za montažo...  :D

 

Pa še nekaj:

Nikoli mi ni šlo v glavo.... suhi spreji, pa lepljivi... pa to...

.... če je sprej suh... po kateri logiki naj bi potem mazal. Sem strojnik, pa se spoznam na take stvari... pa mi to ni čisto logično. Še vsaka stvar je drsela mnoooogo bolje, če je bilo mazivo "mokro"...oz da je viskoznost maziva vsaj približno "tekoča"....

...tudi pri  :pos:   ne gre na suho (čeprav je načeloma notri vedno malo vlažno)... in kožica peče, ker jo hoče trgat... enako se dogaja z X-ringi .. Mora biti malo "mokrega mazanja"

 

....sedaj se lepo vidi, da so X-ringi lepo svetleči in čisti in že na oko mora človek videt, da tudi lepše teče vse skupaj.

 

Tko..  :D

Enim res pozno pride ...... :grim

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Enim res pozno pride ...... :grim

... zato pa dlje traja...   :P

 

konjujedan...  :P

 

:lol1:

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Otrdela o ring ketna po prisilni izgubi levih o ringov pri 45000km, živahno živi naprej.

Oiler jo se kar dobro maže, ampak vidi se, da bi bila dual boljša izbira. Najprej sem cevko po navodilih nastavil ob zobnik, ampak sem opazil, da olje po zobeh spolzi več ali manj le na valjčke, osi in o ringi pa stradajo.

Kaksne pa so vaše izkušnje?

attachicon.gif20150510_171300.jpgattachicon.gif20150510_171350.jpg

Tudi meni so ti mazalci malo 'sumljivi'.

 

Pred manj kot 10000km sem zamenjal ketno z Oring ketno in oba verižnika (vse DID) in naslednji dan namontiral avtomatski mazalec. Sem mislo, da zdej bo pa mir z ketno.

 

Prejšnji vikend pa sem med vožnjo začutil čudne vibracije. Kriva je hin ketna. So nekateri členi trdi in ketna tolk skače, kot da se hoče iz verižnikov snet. Verižniki so pa videt OK.

 

Če kdo ve zakaj do tega pride naj prosim pove. Sumim pa tole mazanje, ki distributira olje samo na verižnik in valjčke od ketne, preostali del ketne pa nič ne dobi.

Vozim pa po cestah, makadama skoraj nič, če me pa dež dobi se pa ne ustavljam - takrat pojačam mazanje. Motor ima 50 konjev in ga ne razganja od moči, da bi ketno ferderbu.

 

A se dajo dobit ketne brez O ali X ali drugih ringov? Pač navadna ketna pa bi mazalec na bol naštimal. Ker se mi zdi denar stran vržen, če bom moral na 10000km ketne menjat.

 

Hvala in lep pozdrav

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Najbrž si tudi ti "žrtev" DID ponaredka. Bistvo mazanja verižnega prenosa (oiler ali spray) pa je samo zmanjševanje trenja med valjčki in verižnikom.

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem odpravil hibo enojnega mazanja. Šobi sem montiral malo višje da ne bo kakšnega neljubega presenečenja, ker sta zelo nežni.

Zaenkrat maže ok.

post-34709-0-58331800-1432653529_thumb.jpg

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz sem lani namontiral novo ketno z zobniki in avtomatki mazac. In je po 25k ketna se cist kul. Ponavadi mi 35k zdrzi.....tko da, dvomim, da je mazac,razen ce ti je mimo nalival....

  • Všeč mi je 2
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ma ni mimo nalival. Je približno tako visoko kot je zgoraj pokazal motom in mi lepo sloni na verižnik.

Bolj se nagibam k odgovoru MiNe, da sem fasal ponaredek.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Sem odpravil hibo enojnega mazanja. Šobi sem montiral malo višje da ne bo kakšnega neljubega presenečenja, ker sta zelo nežni.

Zaenkrat maže ok.

attachicon.gif20150517_154223.jpg

A to je stanje ketne in verižnika v redni uporabi ali direktno po čiščenju za v salonske namene?

Popravljeno . Popravil StaraFeltna
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Še vedno se dobi pri eurotonetu S100 pips 300ml za 9,90... meni je všeč, pa mala poraba (ko se ga navadiš prav pipsat). Najboljši za po dežju do zdej med vsemi ki se jih mel (nils - tudi dober, belray, valvoline...)

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Tudi meni so ti mazalci malo 'sumljivi'.

 

Pred manj kot 10000km sem zamenjal ketno z Oring ketno in oba verižnika (vse DID) in naslednji dan namontiral avtomatski mazalec. Sem mislo, da zdej bo pa mir z ketno.

 

Prejšnji vikend pa sem med vožnjo začutil čudne vibracije. Kriva je hin ketna. So nekateri členi trdi in ketna tolk skače, kot da se hoče iz verižnikov snet. Verižniki so pa videt OK.

 

Če kdo ve zakaj do tega pride naj prosim pove. Sumim pa tole mazanje, ki distributira olje samo na verižnik in valjčke od ketne, preostali del ketne pa nič ne dobi.

Vozim pa po cestah, makadama skoraj nič, če me pa dež dobi se pa ne ustavljam - takrat pojačam mazanje. Motor ima 50 konjev in ga ne razganja od moči, da bi ketno ferderbu.

 

A se dajo dobit ketne brez O ali X ali drugih ringov? Pač navadna ketna pa bi mazalec na bol naštimal. Ker se mi zdi denar stran vržen, če bom moral na 10000km ketne menjat.

 

Hvala in lep pozdrav

Dej nam zaupaj kje si nabavil to ketno.
Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Nabavil sem jo preko ebay-a. Tam je bilo najbolj ugodno. 

Ketna in verižnika vključno z poštnino iz UK je bilo cca 125€.

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Jaz tudi a iz poljske, trgovc klasa-racing al nekaj takega . 97€ za DID VX ketno + jekleni verižniki. Zaenkrat super 15000+ km...

Povezava do komentarja
Delite na drugih straneh

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!