Skoči na vsebino

Platišča (barvanje, popravila, napere..)


Priporočene objave

Objavljeno (popravljeno)

...brisano...

Popravljeno . Popravil albin
  • 4 tedne pozneje...
Objavljeno

Potrebujem pomoč glede ravnanja platišč. kdo vse ravna/popravlja in če je tole sploh možno popravit, mislim da v sredini ni nič poškodovana samo rob. še slika

post-16842-0-65226500-1339147109_thumb.jpg

Objavljeno

Potrebujem pomoč glede ravnanja platišč. kdo vse ravna/popravlja in če je tole sploh možno popravit, mislim da v sredini ni nič poškodovana samo rob. še slika

post-16842-0-65226500-1339147109_thumb.jpg

Ah pa daj no, a res misliš, da boš potem siguren v felno, ko ti jo bo kdo zravnal?? Pa dejstvo je, da ti tega res v nulo nebo po moje nihče zravnal, tako da bo potem še na stružnici posnel tisto malenkost ki bo opletala, torej zmečkan material še dodatno oslabil s tanjšanjem... Saj ne rečem, če bi poškodba bila minimalna, to pa je kar fejst vsekana in zvita felna. To jaz sploh nebi razmišljal o popravilu in kupil novo, pa koliko stane pač stane... :grrr

  • Všeč mi je 2
Objavljeno (popravljeno)

Kuhar Bernard s.p., splošna mehanična dela

Stegne 18, Šmarca, 1241 Kamnik

041 718 400

Meni je super zrihtal prvo feltno za na track day Suzukija. Ni pa tako poceni, mene je prišlo cca 85€, ampak je pa narejena v nulo (gre čisto ravno, ni potrebno bolj občutno centriranje kot sicer. itd). Je bila pa poškodovana manj kakor tvoja. Najbolje, da ga pokličeš in vprašaš za mnenje.

Material pa mislim, da ni tanjši, zato ker že pri veliko manjši poškodbi pri ravnanju aluminij ponavadi poči, zato je treba feltno zavarit in nalit dodaten material, katerega potem postruži na primerno debelino in obliko.

Meni je zagotovil, da je takšna feltna varna in da je popravljal tudi dosti hujše primerke, ko se je moralo navarit celo dele obroča zraven. Ne popravlja pa kadar so poškodovani kraki. Vsekakor je najboljša varianta kupit drugo feltno, ampak mislim, da če je zadeva narejena kvalitetno pri mojstru, ki ve kaj dela, je lahko ena izmed opcij tudi popravilo.

Omenjeni mojster je glede popravila felten zelo izkušen, saj se s tem ukvarja že vrsto let, tako s platišči za motocikle kakor za avtomobile.

Popravljeno . Popravil Jure
Objavljeno

kolega, ki se poklicno ukvarja z litjem aluminija, magnezija itd. (dipl uni strojnik, vodja proizvodnje v livarni,...) bi se samo križal če mu omenim popravilo počene aluminij felne zaradi sil, strukture materiala, postopka itd. ampak OK verjetno se v večini primerov nič ne zgodi.

ga bom jutri na pikniku povprašal konkretno kaj si misli o tem.

Objavljeno

ravno zato sem prej vprašal tukaj da vidim kaj mi svetujete, da lahko kontaktiram kakšnega mojstra da mi lahko še on svetuje.. felna je res grdo vdarjena, gledal sem rabljene na ebay-u ampak je težko najti enako... če pa da mojster še garancijo na popravljeno felno pa mislim da ni skrbi. hvala

Objavljeno

kolega, ki se poklicno ukvarja z litjem aluminija, magnezija itd. (dipl uni strojnik, vodja proizvodnje v livarni,.. .) bi se samo križal če mu omenim popravilo počene aluminij felne zaradi sil, strukture materiala, postopka itd. ampak OK verjetno se v večini primerov nič ne zgodi.

ga bom jutri na pikniku povprašal konkretno kaj si misli o tem.

V glavnem point je v tem da greš ti jutri na piknik! :OK:

Fovš!

Objavljeno

Potrebujem pomoč glede ravnanja platišč. kdo vse ravna/popravlja in če je tole sploh možno popravit, mislim da v sredini ni nič poškodovana samo rob. še slika

post-16842-0-65226500-1339147109_thumb.jpg

sploh ne razmišljaj več, kupi novo feltno, ni vredno sprobavat a bo ok ali ne, ne se igrati s svojim življenjem, tvoj motor ni bil ravno poceni, tako da če si imel za motor boš imel tudi za NOVO feltno

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

sem se pogovarjal včeraj z mojstrom, rekel je nekje 100€ da pa se popravit in trdi da ce on popravi da je ziher... glede na to da bi še moral potem ličar dokončati delo bi bilo to blizu 200€ za to pa se najde ze rabljena felna... glede nove pa, motor nima poškodovane samo felne tako da moram iskati predvsem rabljene ugodne dele da se bo popravilo izplačalo..

Objavljeno

Sem strojnik... varilni tehnolog ( EWT), poznam vajrnje alumijija... nekatere vrste se da lepo variti, ne rečem...

... tole pa je tlačno litje alu litine... var po reperaturi navzven zgleda lepo. Da se ga obdelati, tudi zgleda na koncu lepo, ko ga ličar lepo poštriha... notri je pa :slap: ... na prehodu med varom in osnovnom materialom se pa dogajajo čudne stvari. Kristali pri strjevanju taline med varjenjem se oblikujejo precej drugače kot so v osnovnem materialu, poleg tega se v talino vnese okside ( aluminij oksidira takoj , pa če še tako hitro variš v zaščitni atmosferi)......in var NIKOLI ni "trden" kot osnovni material.

Zavari ti kako plastiko, ki je vseeno, če ti kdaj poči.. pri feltni pa se jaz ne bi hecal....

Kot pravim:

ličar popravi za majstrom.... malar popravi za zidarjem... grobar pa za doktorjem

... v tem primeru pa lahko grobar popravlja za majstrom, ki ti je popravil feltno ;)

  • Všeč mi je 3
Objavljeno

sem se pogovarjal včeraj z mojstrom, rekel je nekje 100€ da pa se popravit in trdi da ce on popravi da je ziher... glede na to da bi še moral potem ličar dokončati delo bi bilo to blizu 200€ za to pa se najde ze rabljena felna... glede nove pa, motor nima poškodovane samo felne tako da moram iskati predvsem rabljene ugodne dele da se bo popravilo izplačalo..

Prašno barvanje 25€

Objavljeno

Sem strojnik... varilni tehnolog ( EWT), poznam vajrnje alumijija... nekatere vrste se da lepo variti, ne rečem...

... tole pa je tlačno litje alu litine... var po reperaturi navzven zgleda lepo. Da se ga obdelati, tudi zgleda na koncu lepo, ko ga ličar lepo poštriha... notri je pa :slap: ... na prehodu med varom in osnovnom materialom se pa dogajajo čudne stvari. Kristali pri strjevanju taline med varjenjem se oblikujejo precej drugače kot so v osnovnem materialu, poleg tega se v talino vnese okside ( aluminij oksidira takoj , pa če še tako hitro variš v zaščitni atmosferi)......in var NIKOLI ni "trden" kot osnovni material.

Vprašanje imam. O teh rečeh nimam pojma, zato nič ne pametujem, samo zanima me: kako pa zvarijo alumijijaste okvirje motorja? Gre tam za drugačno tehnologijo? Ali morda za drugačne materiale?

Objavljeno

Sem strojnik... varilni tehnolog ( EWT), poznam vajrnje alumijija... nekatere vrste se da lepo variti, ne rečem...

... tole pa je tlačno litje alu litine... var po reperaturi navzven zgleda lepo. Da se ga obdelati, tudi zgleda na koncu lepo, ko ga ličar lepo poštriha... notri je pa :slap: ... na prehodu med varom in osnovnom materialom se pa dogajajo čudne stvari. Kristali pri strjevanju taline med varjenjem se oblikujejo precej drugače kot so v osnovnem materialu, poleg tega se v talino vnese okside ( aluminij oksidira takoj , pa če še tako hitro variš v zaščitni atmosferi)......in var NIKOLI ni "trden" kot osnovni material.

Zavari ti kako plastiko, ki je vseeno, če ti kdaj poči.. pri feltni pa se jaz ne bi hecal....

Kot pravim:

ličar popravi za majstrom.... malar popravi za zidarjem... grobar pa za doktorjem

... v tem primeru pa lahko grobar popravlja za majstrom, ki ti je popravil feltno ;)

:grrr Ni čisto tako (izdelava in material.. .)

Glede ulitkov in varjenja bom probal razložit na čim bolj preprost način. Podobno kot za platišča seveda velja tudi za ostale strukturne dele avtov ali motorjev (vilice, okvirji, nosilci koles.. .):

Izdelava platišč poteka po postopku nizkotlačnega litja (LPDC), materiala ki se uporabljata AlSi7Mg0,3 in AlSi12, slednji za drugo vgradnjo.

Obe spadata med primarne oz. primarnim podobne zlitine z visoko čistočo. Laično velja pravilo, bolj kot je čist, lepše se aluminij vari.

Kosi uliti po postopku NTL so kvalitetno varljivi, saj zaradi relativno nizkega tlaka lija (1bar) v materialu ni ujetih zračnih mikro mehurčkov, kot je to pri visoko tlačnem (HPDC). Ti mehurčki po taljenju izhajajo iz materiala, na mestu zvara je pri HPDC ulitku zato struktura materiala porozna, mehanske lastnosti pa kvečjemu 5-10% od tistih na celem kosu.

No, kot rečeno, pri LPDC tega pojava ni, material je OK zato tudi samo varjenje ni problematično.

Problem nastopi po varjenju, če so kolesa izdelana iz AlSi7 (80%): pri serijski izdelavi se kolesa termično obdelajo, postopek se imenuje T6. Vroče kolo se neposredno po litju hladi v vodi, nato gre na re kristalizacijsko žarjenje in nato na popuščanje. Vse te zadeve so potrebne za dosego fino zrnate strukture materiala in dosego mehanskih lastnosti (natezna trdnost, modul elastičnosti, raztezek.. .). Nato sledi 100% rentgenska kontrola vsakega platišča. Tega pri popravljeni felni seveda ni.Vsako platišče mora biti dokumentirano, proizvajalec pa mora dokumentacijo arhivirati za najmanj 15 let...no, zdaj naj pa vsak sam presodi :blush:

Mam še ene par BMW feltn v pisarni, pobarvanih, brez ležajev. Verjetno bi se našla med njimi tudi za tvoj motor. Če še nisi nabavil me lahko kontaktiraš, cena bo nekje okrog 200€.

  • Všeč mi je 3
Objavljeno

Potrebujem pomoč glede ravnanja platišč. kdo vse ravna/popravlja in če je tole sploh možno popravit, mislim da v sredini ni nič poškodovana samo rob. še slika

post-16842-0-65226500-1339147109_thumb.jpg

Sicer nič bral "razlage":

Jerman Vinko Depala vas, (Trzin - Domžale) 041-675-192 = čarovnik za 'luminij bi rekli Romi

Objavljeno

:grrr Ni čisto tako (izdelava in material.. .)

Glede ulitkov in varjenja bom probal razložit na čim bolj preprost način. Podobno kot za platišča seveda velja tudi za ostale strukturne dele avtov ali motorjev (vilice, okvirji, nosilci koles.. .):

Izdelava platišč poteka po postopku nizkotlačnega litja (LPDC), materiala ki se uporabljata AlSi7Mg0,3 in AlSi12, slednji za drugo vgradnjo.

Obe spadata med primarne oz. primarnim podobne zlitine z visoko čistočo. Laično velja pravilo, bolj kot je čist, lepše se aluminij vari.

Kosi uliti po postopku NTL so kvalitetno varljivi, saj zaradi relativno nizkega tlaka lija (1bar) v materialu ni ujetih zračnih mikro mehurčkov, kot je to pri visoko tlačnem (HPDC). Ti mehurčki po taljenju izhajajo iz materiala, na mestu zvara je pri HPDC ulitku zato struktura materiala porozna, mehanske lastnosti pa kvečjemu 5-10% od tistih na celem kosu.

No, kot rečeno, pri LPDC tega pojava ni, material je OK zato tudi samo varjenje ni problematično.

Problem nastopi po varjenju, če so kolesa izdelana iz AlSi7 (80%): pri serijski izdelavi se kolesa termično obdelajo, postopek se imenuje T6. Vroče kolo se neposredno po litju hladi v vodi, nato gre na re kristalizacijsko žarjenje in nato na popuščanje. Vse te zadeve so potrebne za dosego fino zrnate strukture materiala in dosego mehanskih lastnosti (natezna trdnost, modul elastičnosti, raztezek.. .). Nato sledi 100% rentgenska kontrola vsakega platišča. Tega pri popravljeni felni seveda ni.Vsako platišče mora biti dokumentirano, proizvajalec pa mora dokumentacijo arhivirati za najmanj 15 let...no, zdaj naj pa vsak sam presodi :blush:

Mam še ene par BMW feltn v pisarni, pobarvanih, brez ležajev. Verjetno bi se našla med njimi tudi za tvoj motor. Če še nisi nabavil me lahko kontaktiraš, cena bo nekje okrog 200€.

.. pa sej nisem kej dosti drugače povedal... samo bolj na kratko pa po kmečko.

Majster, ki bo varil to feltno "ve" samo, da je "najboljši"... o temu, kar pa si napisal... najverjetneje nima pojma.. ;)

Objavljeno

sem se pogovarjal včeraj z mojstrom, rekel je nekje 100€ da pa se popravit in trdi da ce on popravi da je ziher... glede na to da bi še moral potem ličar dokončati delo bi bilo to blizu 200€ za to pa se najde ze rabljena felna... glede nove pa, motor nima poškodovane samo felne tako da moram iskati predvsem rabljene ugodne dele da se bo popravilo izplačalo..

Tu poglej, mogoče boš našel kaj zase: http://www.teilweise...8235290197.html, http://www.bike-teil...eite=startseite

LP Robert

Objavljeno

evo saj so že pred mano povedali pa vseeno. sem včeraj vprašal mojstra za litje, materiale itd. in mi je povedal enako. torej zelo laično in na kratko.

počeno platišče izgubi svoje lastnosti (trdnost, fleksibilnost, prenos sile,...), z varjenjem in segrevanjem pa še dodatno spremeniš material (strukturo, zrnca,..) okoli vara.

skratka on je rekel, da ti niti slučajno noben ne more dati garancije da bo OK in da on nikoli v življenju nebi tega naredil niti svetoval nikomur ali se peljal z takšnim motorjem. evo to je to.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

Govorim na pamet, zato je verjetno, da streljam kozle... kakorkoli...

Tudi za pnevmatike ne priporočajo, da se jih krpa ampak veliko jih to naredi in jih zvozi do konca brez kakršnihkoli problemov.

Platišče po poravilu je na tistem mestu oslabljeno v to vrejamem oz. sem prepričan.

Mogoče mojstri pa pozabljajo, da so poškodbe ponavadi na majhnem delu loka in ne celotnem obodu platišča.

Tako, da sila, ki deluje zgolj na mesto popravila ni dovolj velika, da mi med vožnjo povzročila ponovni lom...

In že velikokrat se je izkazalo, da teorija ne deluje čisto 100% v praksi.

lp

Objavljeno

Kupi novo.

Ko je material deformiran in struktura porušena se ni za igrati. Vizualno bi ti ga že popravili, vse ostalo pa je vprašljivo.

Scarabeo

Objavljeno

Govorim na pamet, zato je verjetno, da streljam kozle... kakorkoli...

Tudi za pnevmatike ne priporočajo, da se jih krpa ampak veliko jih to naredi in jih zvozi do konca brez kakršnihkoli problemov.

Platišče po poravilu je na tistem mestu oslabljeno v to vrejamem oz. sem prepričan.

Mogoče mojstri pa pozabljajo, da so poškodbe ponavadi na majhnem delu loka in ne celotnem obodu platišča.

Tako, da sila, ki deluje zgolj na mesto popravila ni dovolj velika, da mi med vožnjo povzročila ponovni lom...

In že velikokrat se je izkazalo, da teorija ne deluje čisto 100% v praksi.

lp

Dejstvo je, da se moto platišča na veliko ravna, razni Jermani, Kuharji, itd.. se s tem preživljajo. Jaz poznam kar precej ljudi, ki je dalo popravit feltne, tudi jaz, tako na avtu kakor na motorju.. Nikoli pa nisem zasledil, da bi bil potem kasneje kdaj problem zaradi tega. Glede na to, da omenjeni mojstri to počnejo že desetletja, bi verjetno že bila kakšna tožba, itd, če zadeve ne bi štimale.

Kaj hočem povedat. Verjamem vsem, ki se na to spoznate, da ravnana ali varjena feltna ne more bit nikoli tako 100% kakor nova. Verjamem, da je lahko materijal oslabljen, itd. in vsekakor tudi jaz podpiram, da če je možnost najt drugo rabljeno feltno za pameten denar, je to bolša opcija kakor dat rihtat.

Ampak po drugi strani pa na podlagi lastnih izkušenj in na podlagi izkušenj meni poznanih ljudi, praksa kaže, da ne prihaja do nobenih težav, če je bil pri feltni pač malo poravnan rob. Nenazadnje od tega živi xx število podjetij - ne samo pri nas, tudi v tujini (resne firme, ne domači mojstri) je zelo razširjeno popravljanje platišč za motorje, se pravi tako kritično in nevarno spet ne more bit vse skupaj, čene bi se vsi na daleč izogibali tega.

Meni moja feltna s poravnanim robom super služi že tri leta.. Vseeno pa upam, da ne bom kdaj obžaloval, da vozim to na motorju, ampak ker poškodba ni bila velika, samo malo zavihan rob, sem se vseeno odločil verjeti majstru, da ni nevarnosti. Če mi pa pod roke pride rabljena nepoškodovana feltna za pameten denar, jo pa takoj kupim, original in nepoškodovano je zagotovo najbolj ziher.

  • Všeč mi je 2
Objavljeno

če je bil pri feltni pač malo poravnan rob. .....

Meni moja feltna s poravnanim robom super služi že tri leta.. ...

...... ampak ker poškodba ni bila velika, samo malo zavihan rob, sem se vseeno odločil verjeti majstru, da ni nevarnosti. .....

...za malo poškodbo naj ne bi bilo problema..... za večje poškodbe, kjer je treba variti, poravnati... itd, pa se jaz ne bi igral....

kot je nekdo rekel, da je poškodovan samo en del platišča, ostali večinski del obroča pa prenaša vse ostale sile....

Res je..kolo se načeloma samo vrti in prenaša razmeroma male sile...

Ampak obroč platišča deluje kot celota..in mu trdnost zagotavlja ravno ta "celota".... ko pa pride vmes "motnja", pa to ni več celota. Še zdaleč ne.

....jaz si to razlagam tako, kot da bi zobniku zbil nekaj zob, in jih potem nadomestil s slabšimi navarjenimi.... sej bi delalo nekaj časa... ziher pa ne bi bilo.... .. pa spati tudi ne bi mogel zaradi tega ;)

Objavljeno

seveda je vse odvisno od primera do primera, ampak recimo tista slika od BMW felne je za moje pojme hud primer. največje sile pa delujejo ravno na rob v nagibu in ta ti drži gumo tako da......

verjetno bi se tudi jaz odločal glede na to kako huda poškodba je. ravnanje OK, na švasanje pa nebi pristal, že zaradi občutka. nevem če bi se potem sproščeno vozil pa magari bi bilo vse OK.

Objavljeno

eh, od same vožnje feltna ne bo razpadla. Mislim da je edini problem pri varjeni feltni, da bi se ob istem udarcu malo bolj razletela, to je pa vse. Ob normalni vožnji pa ne more kar tako razpasti. Ker original feltne so močna zadeva in je potreben močan udarec da jo spešta. Če se pa s popravljeno feltno nekdo spet zaleti pa to nima veze, ker bo mel druge skrbi :P

Objavljeno

eh, od same vožnje feltna ne bo razpadla. Mislim da je edini problem pri varjeni feltni, da bi se ob istem udarcu malo bolj razletela, to je pa vse. Ob normalni vožnji pa ne more kar tako razpasti. Ker original feltne so močna zadeva in je potreben močan udarec da jo spešta. Če se pa s popravljeno feltno nekdo spet zaleti pa to nima veze, ker bo mel druge skrbi :P

a ti bi tole feltno popravljal in dal na svojo R1, jest vem da ne

post-16842-0-65226500-1339147109_thumb.jpg

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.



×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!