Skoči na vsebino

Motoristi in dolge luči


Priporočene objave

Objavljeno

A to tam zunaj, na poligonu, pri Kuzmiču? Sem bil danes, pa nekako nisem slišal tega... Ob kateri uri je pa bilo?

Nič ne rečem, lahko da sem preslišal. Je pa bila zelo zanimiva predstavitev vožnje, vključno s ''predavanjem'', a ne? Sem poslušal -madona, vedno se kaj naučiš...

Ne ni blo pr Kuzmiču ampak pri varni vožnji katero policija dela za ostale motoriste.

Objavljeno

Kako je ime temu inštruktorju?

Mašina, zakaj se sam ne udeležiš kakega dogodka s policisti, pa jih na 4 oči malo podučiš? :naughty: Na forumu sem tudi jst lahko general. :P

Objavljeno

Mašina, zakaj se sam ne udeležiš kakega dogodka s policisti, pa jih na 4 oči malo podučiš? :naughty: Na forumu sem tudi jst lahko general. :P

Saj zato pa sprašuje, da bo dotičnega policista povprašal, a res to drži.

Hoče se prepričati ali je res tako bilo ali spet nekdo tu nabija u tri pizde materne.

Pa saj tega vam verjetno ni treba razlagati, kajne?! :evilgrin:

Objavljeno

Mašina, zakaj se sam ne udeležiš kakega dogodka s policisti, pa jih na 4 oči malo podučiš? :naughty: Na forumu sem tudi jst lahko general. :P

Ker ne upam izza tipkovnice v širni svet ... Zakaj bi v realnem življenju spraševal, če lahko preko foruma ... saj forum je edino pravo življenje ... pa take fore ...

Objavljeno (popravljeno)

Saj zato pa sprašuje, da bo dotičnega policista povprašal, a res to drži.

Hoče se prepričati ali je res tako bilo ali spet nekdo tu nabija u tri pizde materne.

Pa saj tega vam verjetno ni treba razlagati, kajne?! evilgrin.gif

Ja pol bo pa rabil kar precej imen in priimkov, da bo lahko preveril vse naše trditve in izjave. Tako, da tistim, ki ne verjamejo tako nenevarni izjavi, kot so dolge luči pri motorju podnevi (med drugim, ne slepijo niti dolge luči osebnih vozil podnevi), močno predlagam, da najprej povprašajo policista inštruktorja, ki je izjavo dal, nakar( v kolikor dobijo pozitiven odgovor) preverijo še pri njegovem komandirju, če je slučajno deloval na lastno pest.

V primeru tudi te pozitivne izjave, naj se nikakor ne zadovoljijo samo s tem, ampak naj brskajo še naprej in preverijo, kaj kažejo smernice EU o cestni varnosti in dolgih lučeh pri motrju.

Obljubim vam, da žal zaradi tega ne boste bolj pametni in podučeni, amapak navadni Krampi, ki vam mati narava ni dala nobene logike in možnosti sklepanja. Zato zaradi vas morajo obstajati popolnoma popolni predpisi, tako da veste kaj narediti v določenem trenutku. Pogledate v knjigo predpisov za dano situacijo v kateri se nahajate; aha in odgovor je tu.

Da pa bi kdo od vas birokratov šel prižgat motor in dolge luči, nato pa se postavil 20 metrov pred njega in videl koliko pri sončni svetlobi slepi, ja ne, to pa ne.

Popravljeno . Popravil DAMI33
Objavljeno

(med drugim, ne slepijo niti dolge luči osebnih vozil podnevi), močno predlagam, da najprej povprašajo policista inštruktorja, ki je izjavo dal, nakar( v kolikor dobijo pozitiven odgovor) preverijo še pri njegovem komandirju, če je slučajno deloval na lastno pest.

...

Da pa bi kdo od vas birokratov šel prižgat motor in dolge luči, nato pa se postavil 20 metrov pred njega in videl koliko pri sončni svetlobi slepi, ja ne, to pa ne.

Lej, DAmi, verjamem, da si sam sebi ful pametn (tko, kot jaz sam sebi), ampak nekaj stvari je vseeno neizpodbitnih:

- dolge luči osebnih vozil (verjetno si mislil avtomobilov?), podnevi - SO zaslepljujoče

- dolge luči motorjev podnevi SO zaslepljujoče (vendar ne vseh - stari motorji so imeli tako švoh luči, da bi lahko imel podvojene dolge, pa bi jih lahko stalno gledal direkt, potem pa takoj normalno časopis bral - karikiram). Novejši motorji imajo ZELO močne dolge luči.

- morda imamo različne pojme, kaj je to ZASLEPITI - to ne pomeni, da človek nič ne vidi, pač pa, da mu zadeva posveti naravnost na rumeno pego in ima tako v določenem območju pogleda oslabljen vid (zaradi overloada senzorjev oziroma preaktiviranih živčnih končičev)

To, da kar eni policaji izjavljajo, kako so dolge luči podnevi OK, je pa neodgovorno in celo nevarno ravnanje, in bi zato to bilo potrebno sankcionirati. Mi je jasno, da se je fajn sprenevedati na tak način, da pač eno svojo muho, svojo "modrost" s tem utrjuješ kot "pravilno", vendar pa ... (naprej si razberi sam iz mojih zgornjih navedkov).

Glede "smernic EU", ki jih navajaš - bodi bolj konkreten. In pri tem pazi, kaj navajaš. "Smernice" kakih klubov so v tem kontekstu smešne, saj so zastarele, podobno kot kaki "policajski nauki" (kot ta zgornji).

Sicer pa , v skladu s tvojimi zapisi - če hočeš biti res viden, si daj rotacijsko na čelado ...

Saj zato pa sprašuje, da bo dotičnega policista povprašal, a res to drži.

Ja, potem bom pa vprašal še Braneta Legana in še koga. Obljubim. Take teme nikoli ne zastarajo ...

Objavljeno

Eh, tu se prepiramo o teh dolgih lučeh. Kaj pa, če bi kdo poslal mail Leganu pa Žlenderju, kako je s tem...? Da je potem konec brezplodnih debat. Drek je, če bomo mislili, da smo pa z dolgimi vidni in potem pa gas na polno. Saj nas itak vidijo.. Lahko imaš stadionske reflektorje, ultra fluoroscentni kombinezon, pa te bo še vedno kdo spregledal. Najprej moramo sami paziti, predvidevati (vem, nabijam).

Če meni nasproti pripelje motor z dolgimi, ko sem v avtu, sem še posebej pazljiv, ker nikoli ne veš kakšen kamikaza prišpona. Eni pa direktno v luč buljijo, seveda te rahlo ''oslepi'' -ampak ne ono, da ne bi videl. Tako piko vidiš nekaj časa, črno. Zato raje gledajo stran, in... trenutek nepazljivosti, malenkosten zasuk volana v levo in nesreča je tu. Kočljiva reč, dolge ali ne.

Objavljeno

Zadnjič mi je sredi mesta in sredi dneva en motorist svetil z dolgimi konstantno v ogledalo in sem mu nakazal da naj zniža (poblendal z zadnjimi meglenkami).

Njegov kompanjon pa je imel zasenčene.

Ga ni ganilo da bi vsaj v mestu zasenčil. Vrhunec tega motorista pa je bil ta, da je vozil črn motor in bil oblečen v črno (tudi čelada), skratka je imel še dovolj manevrnega prostora, da kje drugje izboljša svojo videnost v prometu.

Objavljeno

Kako imajo nekateri nastavljen višinski snop luči ne vem, sem pa testiral dolge luči v praksi podnevi in sicer rezultati so naslednji.

1. Več kot 2 uri sem vozil z osebnim avtomobilom(nevede), z dolgimi, pa me ni nihče opozoril

2. Motor ima v večini primerov samo eno luč in je že tu 50% manj svetlobe

nekatera dejstva: ne mi flancat o rumeni pegi, ker čez dan, ko je sonce močno ( se pravi v sezoni poleti...) se zenice skrčijo in prepuščajo dobrih 20% svetlobe(ali še manj) v primerjavi z gledanjem ponoči. Večina folka si natakne še dodatno očala (kar je spet filter). In takrat, te je skoraj nemogoče oslepit, da ne bi videl, razen če ima nasprotivozeči reflektorsko, ali pa projektorsko ali pa lasersko luč, ki skoncentrira svetlobo direktno v tvojo rumeno pego. Tudi sonce nas velikokrat oslepi pa znamo ukrepati temu primerno.

Naslednje dejstvo: verjetno vas je celo ponoči že kdo oslepel, pa ste mu bodisi poblendali, ali pa rahlo pogledali proč in preživeli. Bodite malo življenski in črpajte kako modrost tudi iz iskušenj, ne pa da kakor v šoli takoj predlagate, da takoj pokličemo Žlendarja za nasvet.

In še eno dejstvo:(nekateri se ne bodo strinjali z menoj): luči v avtomobilih podnevi so popolnoma nesmiselne. Zaradi prižganih luči so se vozniki avtomobilov bolj skoncentrirali na objekte, ki svetijo in neprimerno manj pazijo(opazijo) na neosvetljene objekte, kot so kolesarji, pešci, otroci...Dejansko smo v možganih najprej začeli zaznavati nasprotivozeča vozilo, zaradi tega potem posvečamo preveč pozornosti le tem in gladko zanemarjamo, oziroma zamujamo opazovanje okolice. Tu pa so bile narejene raziskave in nekatere države že opuščajo dnevne luči.

Poleg tega, so zaradi vsesplošno prižganih luči motoristi postali manj opazni. Spomnite se, kako je bilo pred uvedbo luči: takoj si vedel; aha gre motor, ali pa, glej jo sneto sekiro. S tem si se kot voznik avtomobila pripravil na to kako boš odreagiral.

Spet bodo nekateri imeli pomisleke na moje trditve, ker nisem navedel, kakšne raziskave sem ob tem uporabil in kje to piše. Naj vam odgovorim: zdravo pamet in dobrih 25 let na cesti. In večino postov ne napišem kot motorist, ampak kot voznik avtomobila.

Objavljeno

Čisto preveč teoretiziraš ...

sorry, prakticiram. Teoretiziraš ti. Se pa strinjam s teboj: če naju postaviš skupaj dobiš: vrelec modrosti.trance_25_naughty.gif

Objavljeno

Ja, kaj pa je narobe, če sem predlagal Žlenderja? Saj lahko tudi na Katarino naslovimo prošnjo za pojasnitev.

Nisem pa niti zagovornik, niti nasprotnik uporabe dolgih luči. No, vozim z zasenčenimi lučmi. Bi pa zanimivo bili prebrati uradno pojasnitev.

Objavljeno

Zanimiv filmček za ozaveščanje o motoristih ... iz Velike Britanije, ofkors. Oni tam znajo.

Objavljeno

Ja, kaj pa je narobe, če sem predlagal Žlenderja? Saj lahko tudi na Katarino naslovimo prošnjo za pojasnitev.

Nisem pa niti zagovornik, niti nasprotnik uporabe dolgih luči. No, vozim z zasenčenimi lučmi. Bi pa zanimivo bili prebrati uradno pojasnitev.

Tudi jaz vozim z zasenčenimi, ker smatram, da ni bistvene razlike. (razen na veliki razdalji, kar pa ti v ovinku ne pomaga)

Sem pa zagovornik ukinitve obvezne uporabe zasenčenih luči podnevi za dvosledna vozila. Mogoče bi raje to vprašali.

Katarinco pa bi vprašal, če lahko tudi jaz malo bolj potegnem na avtocesti.

Objavljeno

se zenice skrčijo in prepuščajo dobrih 20% svetlobe(ali še manj) v primerjavi z gledanjem ponoči. Večina

Da, in takrat je verjetno super-fajn, če še direkt vidiš kako dolgo luč, da začne okol absorbirati še manj svetlobe, right? ...

Objavljeno

Da, in takrat je verjetno super-fajn, če še direkt vidiš kako dolgo luč, da začne okol absorbirati še manj svetlobe, right? ...

pa da nisi ti neki okulist?

povej mi mojster:

kdaj te bolj oslepi nasprotivozeči: ponoči ali podnevi?

Objavljeno

.......and god said " let there be light"........

mogoce je mislil tudi tisto luc, ki se posveti, ko se komu "posveti". samo ugibam.:music4:

Objavljeno

Mashina, tale filmcek mene osebno fascinira, res hudo, samo imam obcutek da bi si v slovenji moral montirati takole 20kw reflektorje da bi nas "sploh" opazili !

Vceraj sem zamenjal zarnico z neko noname ki imam nazivno moc 75w za kratko in 85w za dolgo in opazil da ze kratka sveti veliko bolje kot prejsnja dolga, ze prej nisem nikoli vozil z dolgo, zdaj pa tudi pomislil ne bom. Zarnico pa sem narocil prek ebaya ze kar vec kot pol leta nazaj :( !

Objavljeno

Mashina, tale filmcek mene osebno fascinira, res hudo, samo imam obcutek da bi si v slovenji moral montirati takole 20kw reflektorje da bi nas "sploh" opazili !

Vceraj sem zamenjal zarnico z neko noname ki imam nazivno moc 75w za kratko in 85w za dolgo in opazil da ze kratka sveti veliko bolje kot prejsnja dolga, ze prej nisem nikoli vozil z dolgo, zdaj pa tudi pomislil ne bom. Zarnico pa sem narocil prek ebaya ze kar vec kot pol leta nazaj :( !

prva : potem obstaja možnost , da že s kratko ličjo slepiš ( ampak zaradi reza snopa v paraboli veliko manj)..

drugo : če je trajalo pol leta da si jo dobil....si imel tačas srečo , da so te opazili z navadno...

Objavljeno

...

Da pa bi kdo od vas birokratov šel prižgat motor in dolge luči, nato pa se postavil 20 metrov pred njega in videl koliko pri sončni svetlobi slepi, ja ne, to pa ne.

Kdo ti je pa kriv, če imaš sekret od mopeda, ki se mu še ponoči ne vidijo dolge luči. Ti kar imej prižgane, da se ne boš na gorensko ponoči pripeljal namesto na primorsko.

Pri meni pa kaj dolgo v luči ne boš gledal. Ne v dolge niti kratke. Razen če misliš biti nekaj dni čorav.

Bistvo teh luči je v njihovi usmerjenosti.

Glede opaznosti motoristov smo se stara garda ukvarjali ko si ti še iz levega v desnega skakal ali pa še to ne. Smo prakticirali vse od oranžnih pokrival luči naprej in tudi mnenja policije pridobivali. In to na malo višjem nivoju kot je kakšen komandirček v levem selu. ...

Objavljeno

Kdo ti je pa kriv, če imaš sekret od mopeda, ki se mu še ponoči ne vidijo dolge luči. Ti kar imej prižgane, da se ne boš na gorensko ponoči pripeljal namesto na primorsko.

Pri meni pa kaj dolgo v luči ne boš gledal. Ne v dolge niti kratke. Razen če misliš biti nekaj dni čorav.

Bistvo teh luči je v njihovi usmerjenosti.

Glede opaznosti motoristov smo se stara garda ukvarjali ko si ti še iz levega v desnega skakal ali pa še to ne. Smo prakticirali vse od oranžnih pokrival luči naprej in tudi mnenja policije pridobivali. In to na malo višjem nivoju kot je kakšen komandirček v levem selu. ...

Lepo sem ti povedal, da se pozanimaj v Bruselj, kjer boš dobil najbolj točne informacije in ne boš v dilemi ali inštruktor prav uči. Nikjer ni govora o tem ali bi jaz rad vozil z dolgimi podnevi, marveč je govora o tem ali inštruktorji napačno govoriji in ali si tu prisotni izmišljujejo. Predlagam vsem tistim, ki se bodo kdaj udeležili delavnic o varnosti v cp, da predložijo kopijo potrdila udeležbe z žigom izvajalca, da bodo Kramp in ostali verjeli.

Objavljeno (popravljeno)

Lepo sem ti povedal, da se pozanimaj v Bruselj, kjer boš dobil najbolj točne informacije in ne boš v dilemi ali inštruktor prav uči. ...

Inštruktor uči prav takrat, ko uči to kar veleva zakon! Zakon pa je kljub mnenju idiotov za to, da se upošteva in ne krši.

Pišemo jih pa zato, da smo vsi državljani enako obravnavani.

Seveda se bodo razne moto pussyce vedno postavljale nad to in zraven neusmiljeno jokcale, da so nekaj posebnega in da jih je treba ujčkat. Kar, zaradi mene. :glare:

In seveda imena omenjenega inštruktorja kar ni... :whistle:

Popravljeno . Popravil Kramp
Objavljeno

Vljudno se poziva NK84, da sporoči po svojih možnostih naslednje informacije:

1). katere delavnice se je udeležil

2). kdo je bil organizator

3). in po možnostih ime inštruktorja

da bodo lahko nejeverniki preverili pravilnost tvojih informacij.

  • Všeč mi je 1
  • Ni mi všeč 2
Objavljeno (popravljeno)

pa da nisi ti neki okulist?

povej mi mojster:

kdaj te bolj oslepi nasprotivozeči: ponoči ali podnevi?

Z dolgo lučjo čez dan se lahko zgodi podoben efekt, kot se zgodi pri odboju sonca ob pločevino,itd...V obeh primerih lahko pride do "delne" zaslepitve.Čeprav bi rekel, da je luč bolj moteča, kot pa da zaslepi.

Popravljeno . Popravil Frips
  • Všeč mi je 4
Objavljeno

Lepo sem ti povedal, da se pozanimaj v Bruselj, kjer boš dobil najbolj točne informacije in ne boš v dilemi ali inštruktor prav uči. Nikjer ni govora o tem ali bi jaz rad vozil z dolgimi podnevi, marveč je govora o tem ali inštruktorji napačno govoriji in ali si tu prisotni izmišljujejo. Predlagam vsem tistim, ki se bodo kdaj udeležili delavnic o varnosti v cp, da predložijo kopijo potrdila udeležbe z žigom izvajalca, da bodo Kramp in ostali verjeli.

Poglej, glede na to, da je stanje v slovenskih avtošolah (in tudi policiji, če lahko dodam, vsaj v tem segmentu) katastrofalno, zastarelo itd., me ne čudi, da se še najdejo modeli, ki krivo vero postavljajo na piedestal svete resnice.

Ker se pa ravno sklicuješ na Bruselj, te pa prosim, da objaviš povezavo na ta dokument, ki veleva ali vsaj svetuje uporabo dolgih luči v zgoščenem prometu pri belem dnevu in v državah, ki imajo to reč zakonsko sankcionirano. Že vnaprej hvala, ker se boš tako zelo potrudil. (očitno boš citiral taisti "Bruselj", ki si ga zadnjič pljuval v temi o morebitnem omejevanju moči motorjev itd v prihodnosti ...)

Ustvarite račun ali se prijavite za komentiranje

Za objavljanje se morate najprej registrirati

Ustvarite račun

Registrirajte se! To je zelo enostavno!

Registriraj nov račun

Prijava

Že imate račun? Prijavite se tukaj.

Vpišite se
  • Zadnji brskalci   0 članov

    • Noben registriran uporabnik, si ne ogleduje to stran.
×
×
  • Ustvari novo...

Pomembne informacije

Z uporabo te strani se strinjate z uporabo piškotkov in se strinjate s pravili o varovanju zasebnosti!