Jump to content
  • Sign Up
Sign in to follow this  
Kramp

Električni motocikli

Recommended Posts

Kawalir
2 hours ago, Zok said:

OK, potem pa ze.

Koliko uporaben je pa taksen moped, ki stane 6, 7 jurjev (ali koliko pac stanejo motocikli spodnjega srednjega razreda)?

Za 6, 7 jurjev električnega mopeda skoraj ni, saj vsi stanejo vsaj 15k EUR. Takšne so zaenkrat cene, ko pa bo prodaja zrastla, bodo tudi cene padle. Enako je trenutno pri avtomobilih, ampak že v nekaj letih bodo cene električnih na nivoju sedanjih bencinskih oz. dieselskih. Vedno je nova tehnologija draga, potem pa se cenovno unese. Sam imam sicer deljene občutke glede elektrike, ker je tukaj veliko dodatnih stroškov, ki pridejo potem, ko je recimo treba zamenjati baterijo, ki bo lahko svinjsko draga, pa tudi sicer se električni moped vozi povsem drugače, kot bencinskega. Je avtomatik, torej brez prestavljanja, dodatno pa je še težišče precej višje, kot pri bencinskih, zato je lega na cesti drugačna. Je pa baje vse OK, ko se enkrat navadiš na to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zok

Majhen ocvirk - baterije, ki predstavljajo dobrsen delez nabavne cene motocikla, ne bodo nikoli bistveno cenejse.

Zakaj? Preveri kaksne zaloge kobalta in litija ima Zemlja, in koliksne zaloge bi potrebovali, ce bi hoteli elektrificirati vecino vozil na Zemlji. Ze tu se zelo hitro zatakne.

Druga zadeva - ce imas 150 km REALNEGA (!) dosega (to je tisto, ko ti v papirjih pise do 400 km), to pomeni, da kam dlje kot 50 km od doma raje ne hodi, sicer se bos vracal s taksijem. Ker ko grem nekam na kavo je zadnje kar hocem to, da iscem vticnico sredi nicesar.

Dalje - za 6 ali 7k eur, kolikor stane nov, ze precej uporaben motorino, stromarja ne bo preprosto zato, ker je toliksna ze cena komponent za zanimivo igraco (konkretno za en nas projekt je bil predracun za 37 V 100 Ah akumulator, krmilnik in se nekaj drobnarij 4000 eur - brez elektromotorja, pa ni slo za neko revolucionarno, ekstra zmogljivo ali ultralahko robo, ampak za kitajske baterije in Curtis krmilnik!). Kje imas potem se vse ostalo - okvir, kolesi, pnevmatike, zavore, itd... ...pa potem se vse ostalo - razvoj, vzpostavitev proizvodnje, pravne zadeve... ...zakaj je to mozno pri bencinskih mopedih? Masovna proizvodnja. En Versys je za razvoj hudicevo drag projekt, pa se z ogromno kolicino ta strosek lepo razdeli, medtem ko stromarji nikoli ne bodo tako masovno proizvajana vozila - ze zaradi startnega stroska s komponentami, kaj sele zaradi prakticnosti (doseg, dolgotrajnost polnjenja).

Nenazadnje - kje je dusa motocikla? Ravno danes sem kupil izpuha za moj moped (ajde priznam, malo zaradi eksoticnosti izbrane robe, predvsem pa zaradi tistih dodatnih obljubljenih 8 konjev) - na stromarja bomo pa zvocnike sraufali?

Zero emission je totalni posmeh narodu v fris. Kot da strom ne pride iz premoga. S tem, da je kompleten izkoristek malo slabsi kot pri sodobnem turbodizlu.

Kot primer iz avtomobilskih voda, ki so bolj razvite kot moto elektro scena: VW E-Up! stane 18k eur - upostevajoc eko-subvencijo v visini 7500 eur (ki je pesek v oci, ampak ok - za koncnega uporabnika pomeni nizjo ceno). Najdrazji Up! na avtonetu je primerljivo nalozen z opremo, 1.0 TSi agregat, in ga cenijo na 13700 eur - brez kakrsnekoli subvencije. Toliko, iz 25200 eur na 13700 eu,r pa cena ne bo nikoli padla. Ni primerjave.

Stromar kot eksotika in zanimivost ja, prakticne uporabnosti in svetle prihodnosti pa jaz ne vidim.

Pa se en ocvirk - tehnologija ni nova. So se elektricni avtomobili vozili po cestah prej kot bencinski. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
smasher
6 hours ago, Kawalir said:

nergica ima dva zelo zanimiva modela, t.j. Eva, ki je naked in Ego, ki je super sport. Oba imata po 145 KM in kar zverinskih 200 Nm navora. Oba omogočata vsaj 150 km vožnje, pri čemer imata tudi funkcijo Fast Charging, kar pomeni, da ti na 80% iz nule napolne v manj kot pol ure! Polniš ga lahko tudi doma, pri čemer potrebuje za poln domet 3,5 ure, kar bi tako slabo. Dopoldne se zapelješ, potem prideš domov na kosilo, in se popoldan spet malo zapelješ, med tem pa se ti lepo napolni. 

 

 

 

 

Nebi želel kritizirati, ampak sem pač tak da rad prebrane podatke malce premislim, torej tale fast čarging kje? Direktno na trafo postaji? Motor ima 11.7kWh baterijo, 80% je 9.36kWh, v Watih je to 9360Wh, ker noben ponlnbilec nima glih 100W izkoristka lahko zaokrožimo da potrebujemo vsaj 9400Wh in ker lahko to energijo posesamo v pol ure (zanemarimo tisto manj kot pol ure) je to dejansko 18800W v pol ure. če imamo le 220V v vtičnici je to cca 85.5A . (pri 230V 82A)

Včasih ima kompleks zgradb ali kakšna stoplnica 65A varovalke, tako zvane pancerke. Torej če želiš nekje "fast čarđat" tak motor moreš najprej zagotovit en konkreten industrijski priklop za štrom.

Sej če se komu zdijo te številke pretirane lahko preveri s tistim podatkom da je počasno polnjenje 3.5ur, vgrajen ali priložen polnilec je 3KW kar znese 13.6A, če to pomnožimo z 3.5h, smo spet na magični številki 45, ki je količina amperov ki bi jih potrebovala zverinica eno uro da se nafila....

Kaj si  elektro firme manejo roke, to bo dnarja v prihodnje, ker vsi računajo porabo električnega vozila samo glede na porabljeno elektriko, ampak če pogledate račun je tam še marsikaj drugega ki se dodaja glede na porabljene kWh, omrežnina, dajatve, takse, eko skladi ala neki tazga... seveda za met elektro zver je fajn povečat priključno moč....

 

ps: @Zok ne pozabi da so naredili izračun koliko CO2 "prišpara" električni avto če ga sploh in v najboljše primeru so prišli na nekaj ton, ki s tem mešetarjenjem ko lahko podjetja al države kupujejo kvote za emesije, stane 500€, torej države dajejo subvencije recimo 7500€ za dejansko 500€ CO2, seveda lahko, sej ne delijo denarja iz lastnega žepa. Da ne začnem kolko me razp... uni s subvencioniranimi cenami elektro energije iz sončnih elektrarn, ko se hvalijo da se investicija povrne v 5 letnih, pol država zniža subvencije pa jokako, sončne celice pa imajo garantirano delovanje 35let. 

 

Edited by smasher

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zok

Eh vidis, povprecen switcher ima izkoristek okrog 85%, pa baterije in BMS se med polnjenjem grejejo, tako da lahko skupni izkoristek polnjenja (precej optimisticno) zaokrozis recimo na 75%.

...pa smo na 115 A.

Tole glede CO2 sem bral ravno nasprotno - da sta izdelava in kasneje razgradnja toliko bolj problematicni od konvencionalnega vozila, da je skupni carbon footprint vecji v primerjavi z bencinskim/dizelskim ekvivalentom.

Edited by Zok

Share this post


Link to post
Share on other sites
smasher

Ja to je bilo samo z vožnjo, itak da baterije se bojo dale v prihodnosti tako reciklirat. da boš fliknu v mašino 20Ah akumulator ga bo mašina raciklirala v 30Ah akumulator, in edini stranski produkt bo čaj od kamilic :D :lol1:

 

ps: zmiri se kaj spomnem še kaj, edino kar kvazi podpiram so električna kolesa, ker to da se na štrom pelje smao ena rit, da ne zavzema placa za cel avto ko se nekdo pelje v službo, je kar vredu in ni potrebe hranit v baterijah še energijo za klimo, pa gretje sedežev pa preprosto brezvezne W.  V Švici na veliko terajo te električne bicikle, in sumim da nimajo omejitve na 250W, ker tako kot so eni bicikli pičili samo na elektro pogon v klanec.. če je tisto 250W, so jih nekje drugje merili. Sem pa videl človeka ki mu je crknil elektro skiro (za majhen zložljiv) in sploh ni znal poganjat, je hodil ob skiroju :lol1::lol1::lol1:

(pa vem da se reče kamilični čaj, ampak mi nekako ni pasalo na konec stavka :D ) 

Edited by smasher

Share this post


Link to post
Share on other sites
Darko3g

Ena od možnosti bi bila izmenjava baterij, kot npr. plinske jeklenke. Se pravi standardizirana oblika za vse avtomobile. Problem je tudi v količini litija, ki je potrebna za izdelavo baterij (če ne bodo odkrili drugih materialov).

Res pa je, da večino vožnje opravimo v dnevnih dozah po cca 30-100 km, za kar elektrika povsem zadostuje. Če dodamo obnovljive vire (vetrnice, solarne celice), bi lahko tudi doma polnili baterije, ko piha in sije, in se vozili v službo in po opravkih.

Torej je elektrika še kar obetavna alternativa v prihodnosti. To sicer pretežno velja za avtomobilizem, motorizem pa je zlasti v funkciji užitka in manj uporabnosti. Tu bi bila rešitev navidezna resničnost z dovolj dobro simulacijo vožnje (pospeški, nagibanje, vožnja po zadnjem, zvok, vibracije) pa še nesreč se rešimo. Sicer pa se mi zdi butasto in sebično, da motoristi odstranjujejo dušilce ali montirajo glasne izpuhe in potem nosijo čepke za ušesa.

Prav lahko pa se tudi motim. Malce stran od čiste elektrike pri motorjih pa vseeno nekaj v zvezi s tem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kawalir

Zdaj pa res ne vem, ali sem narobe informiran, ali pa živim za luno, ampak, kot vem, se elektrika pripravlja za vstop skozi velika vrata. Govorim za avtomobilizem. Sedaj se bo nekje 2020 v igro vključil VW in to bo pravzaprav začetek novega obdobja v avtomobilizmu. Štartali bodo s povsem novo linijo I.D. na električni pogonski platformi (MEB). Najprej bodo 2020 dali ven I.D., ki bo nekakšen Golf razred, potem čez dve leti SUV I.D. Cross in še čez dve leti velikoprostorsko limuzino I.D. Buzz. Do leta 2025 načrtujejo uvedbo kar 20 novih električnih modelov. Pa je to samo VW, kje so še ostali. 

Kaj torej to pomeni? Ali mi ne vemo vsega, ali pa VW in drugi vedo nekaj, kar mi ne. Da ne govorimo o tem, da so že sedaj hibridi pravi hit, kjer pa zaenkrat prednjačijo Japonci, predvsem Toyota. Tile hibridi so tudi zelo posrečena zadeva, saj REALNA poraba pri takšnem avtomobilu pri normalni uporabi pride okrog 3-4 litre, kar je zelo v redu dosežek. 

Kaj potem reči na dejstvo, da v Nemčiji in ponekod drugod izganjajo diesle iz mestnih jeder, da sedaj BMW-ja iz Nemčije (diesla) dobiš za "bagatelo" in jih kar na veliko sedaj uvažajo noter za "male pare". Poznam konkretno enega takšnega prodajalca rabljenih vozil, ki se že leta ukvarja z uvozom rabljenih in je povedal, da je to sedaj trenutno zlata jama, torej uvoz rabljenih dieslov iz Nemčije. Kaj to vse pove? Da je elektrika eksotika, ki se ne bo prijela? Sam predvidevam, da se bo v prihodnjih nekaj letih močno okrepil trg hibridov, med tem pa bodo spedenali pure električna vozila, med katerimi bo prednjačil VW, potem pa se bo počasi ottova tehnologija poslovila. 

Seveda nisem povsem ravnodušen do pomislekov glede čistosti elektrike, pa tudi verjamem, da bo cena primerno poskočila, v mnogih državah pa za pridobivanje stavijo na čiste tehnologije, kot je vetrni pogon itd. Strinjam pa se, da bo potrebno nenormalno povečati kapcitete, če bomo želeli vse gnati na elektriko, pri čemer bodo elektro podjetja dobesedno obogatela. V elektriko se je že pred časom splačalo vlagati, sedaj pa se bo še bolj. Tisti, ki imajo veliko denarja, ga bodo del zagotovo razprišili tudi na področje energetike in potem vlekli dividende. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zok
8 hours ago, Darko3g said:

čiste elektrike

Razen vetrnih turbin - no sutch thing. Pa se tam se najdejo brihtnezi a la greenpeace (namerno pisem z malo), ki bi radi steli mrtve ptice, pa jih ne najdejo.

Glede velikih vrat za elektriko pa si predstavljaj kaj bi se zgodilo, ce bi se poraba elektricne energije dvignila recimo v povprecju za 2 kW na gospodinjstvo. Za primerjavo - pri nasi bajti je 5 avtov in en moped s skupno 600 kW - pa nafilaj to naenkrat, ce bi si rad kompliciral zivljenje. Ce pa ne, pa predpostavim, da povprecno v voznji izkoriscas recimo 15 kW. Samo midva z zeno sva skupno v povprecju dve uri in pol na cesti, kar znese 37,5 kWh dnevno. Avto bi polnil ponoci, torej max 8 ur, kar znese upostevajoc izkoristek polnjenja in z minimalno mocjo, da se akku v tem casu napolni 6 kW obremenitve - pa sta to samo dva avtomobila. V nasi vasi je 500 gospodinjstev, kar znese 3 MW samo za naso vas, vas z 2500 prebivalci. Kje je potem Celje, Maribor, Ljubljana? Kdo bo proizvedel toliko elektricne energije?

Dalje - kako to elektriko distributirati? Prekopati bo potrebno slehern plocnik v mestu, da se potegne nove, debelejse dovode. Elektro podjetja obogatela? Koliko casa je potrebnega, da se investicija posodobitve dovoda povrne? Ni to GSM sistem ko postavis nov repetitor, pa zadeva laufa - tu je potrebno fizicno prekopati celo (v nasem primeru) Slovenijo, in potegniti dovode stirikratnega premera sedanjih vodov. Bodo tudi delovni stroji za to operacijo delovali na elektriko?

Dizla se hocejo Svabi znebiti zaradi PM delcev, bencinarja in plinasa zaenkrat pustijo pri miru.

VW naj pocne kar hoce, sem vozil njihovega E-golfa, in ostal povsem ravnodusen (kar se pri BMW i3 ni zgodilo, ceprav je grd kot satan tako znotraj kot zunaj). Reklama pac mora biti, in marsikatera mastnoustna napoved je do sedaj ostala neizvedena. Posebej mi gre na kozlanje ob dejstvu, da se ravno VW gre neke eko ambasadorje, po tem, ko so nas 10 let zaplinjali z BISTVENO povecanimi emisijami od obljubljenih. Saj ne recem, dalec od tega, da so bili edini, so bili pa njihovi izpusti eni izmed najslabsih.

Da pa ne bom samo tolkel po elektriki - sem mnenja, da je edina dobra varjanta le te v prometu hibrid - po mojem mnenju je najbolj posrecena kombinacija plug-in zaporedni hibrid, kot je Opel Ampera ali BMW i8, ki je sicer prakticno neuporaben, da o ceni ne govorim... ...pa preden se kdo spotakne ob definicijo - Opel Ampera in BMW i8 nista elektricna avtomobila, ampak sta prav to, kar sem napisal - plug-in zaporedna hibrida. Ravno zaradi tega je lahko bila Ampera tako uspesna kot je bila, in to neglede na ceno, ki je bila za enega Opla prav divja (slabih 50k eur).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kawalir
1 hour ago, GO_Tomi said:

Elektrika v vozilih je samo prehodna varianta. Razvoj zaradi razvoja.

Se strinjam! Naslednje generacije motorjev bodo šle na vodo. :lol1:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
smasher

Z H2O2 generatorejms semse jaz igral v srednji šoli, pol so mi zabili veselje da elektroliza ne more bit 100% učinkovita (sicer plošče za celico imam že nekaj let samo časa da bi vseeno sestavil si nisem vzel)

Možnosti za laufat na vodo je več, ena je spodaj v videu, zmeraj mora biti nek katalizator (kemijsko je katalizator element ali spojina ki znižuje potrebno energijo za doseganje določenega procesa).

Tako da pred leti je nekdo v ameriki tudi delal avto na vodo, ampak je sestavil "tablete" ki so razgrajevale vodo v plin uporaben za izgorevanje. V spodnjem videu sta Aluminij in NaOH te kemikaliji ki regirata z vodo. Vprašanje je potem ali je smiselno uporabiti Aluminij kot "gorivo" ??

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
DAMI34

Bentiš cene bencinskih motorjev letijo v nebo. Spodobna mašina pride 20 kek.

Me ma da nabavim kakega tajvanca...za isti al pa manjši denar bo zihr. (no ja z ozirom na komponente bo 2x 20kek)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
vandrovec

Sam takega motorja na baterije ne bi imel pa če mi ga šenkajo, ker se mi me zdi dovolj uporaben. Kakšen skuter na baterijo za okrog bajte je že smiseln ampak za dolge poti elektrika še ni in vprašanje če kdaj bo konkurenčna drugim pogonom. Po moje je elektrika le nekaj vmesnega in za določen namen uporabe...

Share this post


Link to post
Share on other sites
krucymucy

Vmesnega med cem? Motorjem z notranjim izgorevanjem in warp pogonom?

Ti ga ne bi imel, se malo pa bos imel moznost pes ali pa z elektricnim avtobusom. Takrat bos sicer navdusen nad elektro zadevami. 

Zadeve letijo nepredstavljivo, pospeski instantni, obenem pa precej bolj natancno doziranje, pa se elektronska pomagala delajo precej bolje v navezi z elektro motorjem. 

Zadeve so tudi precej bolj zanesljive z manj vzdrzevanja. 

Ampak vazno da ropota a ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebar
pred 22 urami, krucymucy pravi:

je prvi proizvajalec, ki je zacel serijsko proizvajati in prodajati elektricni motocikel.

Uhm, Zero Motorcycles? Njihovi prvi motorji so se prodajali že 2010...

Share this post


Link to post
Share on other sites
krucymucy
40 minutes ago, sebar said:

Uhm, Zero Motorcycles? Njihovi prvi motorji so se prodajali že 2010...

Poznam zelo dobro zadevo. 

Zero je start up podjetje, do letos so delali sicer bolj mopede. Harley pa je ena najstarejsih znamk, v oceh plasticarjev, bemflarjev in italjanov "zastarel kup zelezja", ki pa jih je s tem modelom vse po vrsti prehitel in to prav grdo. 

 

Glede Zerota, poznam sicer SR/F model prav podrobno, ampak za to je druga tema. 

Poleg Zero je dobro poznana tudi energica, ego, eva, ss9 ...

Edited by krucymucy

Share this post


Link to post
Share on other sites
vandrovec
pred 57 minutami, krucymucy pravi:

Vmesnega med cem? Motorjem z notranjim izgorevanjem in warp pogonom? 

...pustimo se presenetit, razvoj novih pogonov hitro napreduje. Gorivne celico so ena rešitev za počasna polnjenje...v tem casu kupovati neke novotarije katere bodo po par letih polizdelki se mi ne zdi smiselno ampak nekateri pokupijo vse, kar je kao novo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
krucymucy

Pred gorivnimi celicami je vec problemov kot pred baterijami. 

Tudi ce po nekem nakljucju bi slo v bliznji prihodnosti, ta zadeva je modularna, baterijo stran, pa gorivne celice gor. 

Gorivne celice ne poganjajo zadnjega kolesa s carovnijo, pac pa se vedno rabi elektromotor. 

Pa ta je tudi modularen, tako se menja lahko se to ce bi bilo komu premalo v prihodnosti. 

Edited by krucymucy

Share this post


Link to post
Share on other sites
krucymucy
Just now, maus said:

Počas in z leti, bodo vsi prešaltatl na elektriko... najprej z kolesi in nato z motorji

 

https://biketoday.news/article/new-kawasaki-electric-bikes-presented-by-diavelo

Kaj tocno razen zelene barve je tukaj kawasakijevega in kako so s tem blizje serijskim elektricnim motociklom?

Japonci spijo. Nic nimajo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maus
pred 7 minutami, krucymucy pravi:

Kaj tocno razen zelene barve je tukaj kawasakijevega in kako so s tem blizje serijskim elektricnim motociklom?

Japonci spijo. Nic nimajo. 

tako gre napredek ... misliš, da so imeli prej avtomobile kot kolesa  :?

 

lahko jih pa kontaktiraš in vprašaš, kaj je vgrajeno japonskega ;) 

 

https://kawasakiebikes.com/home

 

Edited by maus

Share this post


Link to post
Share on other sites
maus

pa še Rea je treniral, da je prišel do 5-tega zaporednega naslova ;) 

 

kolo.jpg

Edited by maus

Share this post


Link to post
Share on other sites
jskrablin
Ob 5. 5. 2018 ob 8:30, Zok pravi:

Glede velikih vrat za elektriko pa si predstavljaj kaj bi se zgodilo, ce bi se poraba elektricne energije dvignila recimo v povprecju za 2 kW na gospodinjstvo. Za primerjavo - pri nasi bajti je 5 avtov in en moped s skupno 600 kW - pa nafilaj to naenkrat, ce bi si rad kompliciral zivljenje.

Če bi takole razmišljali ko so šle porabe gospodinjstev iz 0kW na več... bi si še danes svetili na petrolejke. Oziroma še kaj drugega, ker tudi petrolej zahteva precej infrastrukture. Nadgradnja infrastrukture je inženirski problem pa tudi političen problem. Nič nerešljivega, nič novega, elektriko znamo generirati in pošiljati naokoli že zelo dolgo časa. Družba v globalu se pa tudi vedno bolj zaveda da takole kot ga serjemo zdaj, dolgo ne bo šlo več. Prehod na elektro pogone bo postopen, poraba električne energije (oz priključna moč, poraba je bolj kW/h :P ) ne bo šla gor za 2kW/gospodinjstvo preko noči. In ICE pogoni bojo naokoli še dolgo, dolgo časa sploh v raznih hibridnih izvedbah.

Bi pa pametna država začela razmišljati, kako vzpodbuditi nabavo več električnih vozil tam, kje so vozila na splošno največji problem (gostota prometa, hrup, lokalno onesnaževanje) in kjer je najlažje zagotoviti spremljajočo infrastrukturo za polnjenje - v mestih in ob AC torej.

Elektro mopedi pa hja. ATM lahko dobiš spodobne elektro skuterje. Električni bicikli takšni in drugačni, ki po navoru marsikakega ICE-ja spravijo v zadrego. Prav motorji... je pa uborna ponudba. Sam razmišljam o e-trialu (nič hrupa = veseli sosedje), če bi se lih htel malo finančno 'stegniti' se dobi tudi kak e-enduro. Prav za v promet pa je ponudbe res malo, tudi zaradi tega ker je cela moped industrija neverjetno konzervativna. Ne vem kje si lahko npr leta 2006 kupil avto na fergazer, medtem ko je recimo KTM še vedno izdeloval 640 serijo... na fergazer. Topogledno moto industrija vedno precej zaostaja za avto industrijo, nekaj zaradi objektivnih razlogov (v avto je ABS enota lahko težka magari 30 kil, al pa baterije pol tone, na motorju pač ne), nekaj zaradi previdnosti.

Osebno bi si z veseljem omislil elektro enduro za primerljivo ceno ICE enduri in zagotovilom, da bom vsaj 10 let dobil dele za njo. Sam v trenutnem stanju moto (in avto trga) je e-vozilo kr tvegan nakup. Ker ne veš, kako in koliko bo tehnologija napredovala v recimo petih letih. Pomoje zelo, takoj ko se vključijo malo večji igralci. Do takrat se pa z nakupom večjih vozil na elektro pogon v bistvu kr precej špekulira - ne smao pri klasičnih vprašanjih podpore. V tem trenutku je nekaj subvencij, 'gorivo' je poceni... sam to se lahko (in se bo) hitro spremeni. Ko bo v prometu kakih 10% elektro vozil, bo enota električne moči na elektro 'pumpi' stala ene tolko, kot enota bencina al pa nafte. Subvencije bojo manjše, al pa nične. In tako dalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
smasher

Mislim da so električna lokesa in mopedi najboljša elektro rešitev, medtem ko so elektro SUVi velika neumnost, ker je pametno gledat koliko je uporabna moč akumulatorjev oz. koliko kapacitete se porabi samo zato da se akumulatorje premika okoli.

Že pri elektro motorju z 10 ali 12 kWh baterijo ali nekaj podobnega bi pri extra hitrem polnjenju potrebovali 80A priklop na 220V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Zadnje objave na forumu

    • gtgs
      20. dan     San Rafael - San Jose de Jachal   Zjutraj naju je pred vrati čakal zajtrk, pa tudi čuvaj. Naj ima vsaj on nekaj od turizma, je mrmral M., ko je delil hrano. Sledilo je obredno čiščenje čevljev, zapenjanje podlogice, božanje gume, nato pa odhod.               V San Rafaelu in okolici so vinske kleti, tovarne za predelavo mesa in mleka. V okolici so vinogradi in sadovnjaki. Razvija se tudi turizem. Center je urejen, ob glavni cesti je drevored. Dlje od centra, dlje od vsega ...                                                   Vožnja je dolgočasno ravninska, do Mendoze je še 100 km. Razen pred policijskimi postajami se ne ustavljava, pa še to gre hitro. Na teh kontrolah nama še niti enkrat ni bilo treba pokazati dokumentov. Argentinska vozila pa vztrajno kontrolirajo.                             Pred Mendozo se promet zgosti, zato greva mimo centra, kjer ni zastojev. Mesto Mendoza ima približno 120.000 prebivalcev. Regija Mendoza je največje vinorodno področje v Južni Ameriki in peto na svetu. Tu pridelajo dve tretjini vsega vina v državi. Rastišča so v vznožju Andov na nadmorski višini od 600 do 1000 metrov. Najpomembnejše sorte so malbec, cabernet sauvignon, tempranillo in chardonnay. Zaradi pomanjkanja časa seveda ne bova obiskala nobene vinske kleti. Žal. V začetku marca prirejajo tudi vinski festival Fiesta Nacional de la Vendimia. In M. ve, da so zasadili poskusni vinograd tudi na višini 5000 m, ker je tam intenzivna svetloba … Poskusno! V Mendozi in v okolici so snemali znani film Sedem let v Tibetu; palačo Dalajlame so takrat zgradili kar v opuščenem skladišču česna …  Pred Mendozo je barakarsko naselje iz desk in najlona, potem so skromne hiške v prahu, potem montažna naselja … potem pa višji nivo. Najbolj žalostnih prizorov nisem vključila v prikaz.  V regiji so tudi nahajališča nafte in urana.           Samo nujne minute na bencinski črpalki in naprej. Puščavsko je in vroče, temperatura se je dvignila na 36 stopinj. Nisva navajena vročine; zadnji teden naju je več ali manj zeblo … in prepihovalo.                                     Postanek za kosilo je bil kratek. V takih restavracijah, ki se že rušijo same vase, je dobra in relativno poceni hrana. Fotografiranje bi bilo nevljudno. Par šoferjev in dva motorista … nič alkohola, voda in kava (instant varianta). Za prebavo je sledilo nekaj kilometrov makadama (delo na cesti), na srečo pa tudi tovornjak z vodo, ki je blagodejno ublažila sicer neznosni prah.                                     Po temperaturah blizu 40 stopinj je drevored kot oaza sredi puščave. In še oči si oddahnejo ob zelenju. A kmalu je spet delo na cesti in prah je neizbežen.                                             Končno se pokažejo hribi. Po puščavskem, praznem in vročem ravninskem predelu jih je zelo lepo videti. Industrijska cona in avtodrom sta delovala prazno (in vroče). Začela se je pokrajina kaktusov.                             M. je rekel, naj ne pretiravam, saj bom kaktusov še sita …                                             Pristala sva v hotelu z zaprtim dvoriščem in visoko ograjo, ohladila sva se in na hitro odšla na lov za večerjo.       Uspelo mi je, da sem ga zvlekla v lokalno trgovino, kjer sem uspela kupiti vse lame, kar so jih imeli in še nekaj malenkosti za darila … česa drugega motor ne bi prenesel. M. je iskal argentinske baretke, a jih niso imeli, klobuki niso bili originalni … da bi vozil pončo je pa že preveč. Čudil se je vinotoču in cerkvi, seveda zaradi različnih razlogov. In vrsti pred bankomatom … samo Slovenci so tako pametni, da uvozijo strokovnjaka za banke iz Argentine ... Potem je zmagala lakota. Pri večerji se nama je pridružil lepo vzgojen pes.                 In ker za muzeje ni časa, sva izbrala lokal v stilu. Lastnik se je hvalil, da ima na stenah imena vseh držav. Ko je izvedel, od kod sva, je priznal, da Slovenije nima. Pa sva ga potolažila, da sva vseeno zadovoljna, saj ima Jugoslavijo, tam sva bila rojena …                     21. dan     San Jose de Jachal - Santa Maria     Jutranji pogled na bazen; velikost je odvisna od perspektive. Po zajtrku na prostem M. čisti čelado in istočasno študira žar tehniko. Časa je vedno premalo … Odhod.                         Občasni nanosi materiala čez cesto dajejo slutiti, da bo dan pester. Tudi vreme se spreminja.             Nekateri odseki ceste so nadpovprečno urejeni. To je zaskrbljujoče. Le zakaj je taka omejitev hitrosti? Kaj bo čez par kilometrov?! Prelepo je, da bi trajalo.                   Začnejo se prvi opomini. Na srečo je blato že posušeno. Kamenje, pesek, blato, mivka … vse to je voda prinesla na cesto in čez. Moralo je biti strašljivo. Na posameznih odsekih še vedno odstranjujejo naplavljeni material. Ponekod je še voda, a zaenkrat še ni kritično. Ko je kritično, se ne fotografira, še dihati se skoraj ne sme, da ne bi šlo kaj narobe.                                         Z vzponom se vse obarva rdeče. Punto Alto je na višini 2020 m. Škoda, da ni lepše vreme. M. bo godrnjal, da so vse fotografije motne. Krivo je ozračje, jaz nimam nič pri tem.                         Hribi so v oblakih. Pokrajina je prazna. Kdo ve, od kod se je vzel ta jezdec?!       Izprosila sem si minuto za kaktuse. Mogoče je ustavil tudi zato, ker mu je bil prometni znak tako všeč. A lepe ovinke je z leve že spremljala nevihta.                                                     Potem ni bilo več rdečih kamnin in ovinkov. Samo še ravnina. Chilecito je bil prazen in komaj sva našla lokal v strogem centru nasproti parka. Gneče pa res ni bilo.                       Nasprotja so v Argentini zelo vsakdanja stvar. Presenečen si lahko v pozitivno ali v negativno stran; možnosti so izenačene. Skozi prazno mesto sva šla naprej. Občutek je nenavaden - kot bi bilo nekaj narobe.                                         In spet po praznini …                                   Pokazali so se hribi, v ozadju je divjala nevihta in svetloba je bila neverjetna. Čarobno!                             Do Santa Marie je še 187 km. Verjetno bodo mokri. Nadmorska višina je še vedno okoli 2000 m, zmrazilo se je in padlo je par kapelj dežja. M. teorija pravi, da je treba hitreje, da ubežiš nevihti. A kaj, ko na sicer prazni in lepi ovinkasti cesti, nikoli ne veš, katera žival je za ali pred ovinkom.                                         In potem se cesta spet zravna … in potem spet ovinki … in potem še voda in blato … in kakšna koza vmes … Dva osla pa še vedno na motorju.                                 Ko je bilo najslabše, ni nihče fotografiral … Prikaži se že enkrat Santa Maria!                 Po mraku sva uspela v centru mesta dobiti garažo in sobo. V hotelu je bilo pestro. Sprehod po mestu sva zaradi nevarnih okoliščin zaključila ekspresno hitro. V hotelski restavraciji sva naročila večerjo. Bilo je malce čudno, saj  sva bila edina gosta, a lakote to ne briga. Potem pa ni imel kdo fotografirati.         Vso noč so lajali psi. Spala sva na obroke.         22. dan     Santa Maria - San Salvador     Po napol prespani noči sledi jutranja rutina, zajtrk in pospravljanje. Pogled iz sobe pokaže drugo stran ulice. M. raziskuje inovativne inštalacijske rešitve in odkimava. Toliko nasprotujočih si podob, kot jih ponujajo manjša argentinska mesta, njihove ulice in hoteli, bi kje drugje težko našli. Pogled z balkona na drugi strani stopnišča se odpira na gradbišče. Predmeti v recepciji med sabo tekmujejo za pozornost. Šefica tudi. (Bilo bi neprimerno, če bi povedala, da si je sinoči v recepciji sušila lase, zjutraj pa urejala nohte …) Garaža je v drugi stavbi na koncu ulice. Ko odhajava, delavci na gradbišču delajo, M. pa komentira, da s stroji res ne pretiravajo. Večino dela morajo opraviti ročno.                                           Jutranji makadam, pritlična šola (kot povsod), pobeljena katoliška cerkev in most čez reko Santa Maria; to so podobe vsakdanjega življenja. Na glavni cesti je spet asfalt. Samo posamezne hiše izstopajo z urejenostjo in ograjami. Za temi ograjami je verjetno bistveno drugače kot pri večini …                                     Santa Maria je mesto na nadmorski višini 1800 m. Leži na obrežju istoimenske reke, kjer so tudi predkolumbijske ruševine. Tu je bilo eno glavnih naselij Indijancev Diaguita iz plemena Yocavils. V naselju Amaicha del Valle je Muzej Pachamama. Pachamama je njihovo božanstvo, ki pomeni zemljo ali mater. S prihodom Špancev in s spreobračanjem v  krščanstvo je to božanstvo začela nadomeščati Devica Marija. Ponekod na severozahodu Argentine pa meseca avgusta še vedno izvajajo Pachamama rituale. Ni časa za oglede, ni časa za muzej … greva proti San Salvadorju.                     S ceste je videti koruzo, trte, tobak, kaktuse, cvetoče grme, pa tudi veliko nanosov kamenja, peska, blata. Posamezne večje in manjše vinske kleti so urejene v različnih stilih in vabijo obiskovalce. Turistov na vinski cesti žal ni videti prav veliko. Izmenjujejo se prizori reklam in revščine. Tudi vreme je kislo, rahlo prši. Ob vsem tem ne sme manjkati policijska kontrola - na obeh voznih pasovih - in po naselju Cafayate še ena, resno organizirana. Potem pa spet praznina.                                                     Quebrada de Cafayate, imenovana tudi Quebrada de las Conchas je naravni rezervat. Ta spektakularna soteska je področje slikovitih tvorb v prevladujočih rdečih barvnih tonih. Skozi sotesko teče reka Las Conchas. Turisti se lahko sprehajajo med kamninami in se vzpenjajo po stenah. Sedimentne kamnine so ponekod v plasteh tudi različnih barvnih odtenkov. Nekateri to sotesko primerjajo z Grand Canyonom in pokrajinami Utaha. Ne morem primerjati, ker tam še nisem bila. Med nenavadnimi tvorbami izstopajo t.i. Obelisk, Hudičevo grlo in Amfiteater, kjer je baje včasih možno prisostvovati obredom na čast Pachamame (verjetno bolj v turistične kot pa religiozne namene?!). Tu so odkriti številni fosilni ostanki - fosilne žabe, sledovi dinozavrov, fosilne ribe … pred približno petnajstimi milijoni let naj bi bilo tukaj morje.  Tudi midva - dva živa fosila - sva se ustavila za (hiter) ogled.                           Potem ne veš več, kaj bi gledal. M. pravi, da je itak najlepše gledati z motorja. To je njegova perspektiva ...                                                                     Začelo je deževati. Poskusila sva ubežati dežju. Še dobro, da sva mimo rdečega peska in blata. M. je presenetil s postankom za kosilo. Če bo dež, bo pač dež, vsaj lačna ne bova.  (Logično.) Potem je peš naredil obvoz do vhoda.                             Prostor in hrana sta stvar okusa. (Sama sem ostala lačna. Če v Argentini naročiš dobro zapečeno meso, imaš dve možnosti. V boljših restavracijah ti bodo povedali, da oni tega ne delajo. V navadnih ti bodo rekli, da ni problema, seveda, dobil pa boš … recimo temu rožnato, čeprav je bilo krvavo!)                                                                             Mesto Salta je po velikosti sedmo mesto v Argentini. Ima približno 620.000 prebivalcev. Leži 1150 m nad morjem, v vznožju gorovja Andi. Iz mesta na hrib San Bernardo se lahko pride tudi z žičnico. Hrib je priljubljena turistična razgledna točka. (Seveda nisva imela časa …) Tu je bila tudi etapa na progi relija Dakar; leta 2016 se je začel 2. januarja v Buenos Airesu in potekal skozi Argentino in Bolivijo. Tudi dve leti pred tem je že potekal tukaj. Salto sva videla samo od daleč. Šla sva v manjše mesto San Salvador.                               Dobila sva slab, a poceni hotel z dobro garažo. Nisva izbirala, ker je bila že tema. V recepciji je bila starejša gospa, ki je rekla, da ima sobe, a morava zjutraj ob 7. uri že ven, ker imajo praznik in potem ne bo čistilk. Mislila sem, da mogoče slabo razumem, pa sem prosila, če lahko ponovi in se ji opravičevala, ker znam slabo špansko. Rekla je, da ni problema, ona pa ne zna portugalsko. Mislila je, da sem iz Brazilije. Potem sva se nasmejali in se dogovorili za odhod ob 8. uri.     Hitro sva šla ven, a ni bilo nič odprto, razen trgovine z motorji …in pekarne. Bolje kot nič. Pa še nov sistem sva spoznala - plačaš šefu pri blagajni, da ti listek, da si plačal, in stojiš v vrsti.  M. je rekel, da bi še stal v vrsti. Prodajalka je bila zelo lepa … Pa ni bilo nevarnosti. Mudilo se je in strah ga je bilo po temi do hotela. Seveda tega ni priznal. Zaradi slabo osvetljenih ulic se nisva počutila najbolj varno. Le trgovina z motorji je bila dobro osvetljena.         Jutri greva v Čile!   (konec 3. dela)                
    • raza
      Čekiraj TPS senzor.
    • MilanMS
      Sem uredil, hvala za pomoč...  
    • Quest
      Še tole maznem. Diši za znoret.  
    • XL varadero
      Ja menjaval letos pred 1500 km svečke, filter... in sem tudi pomislil če bi bil tukaj vzrok, vendar se mi je zgoraj omenjeno dogajalo že pred menjavo, saj sem mislil da bo z menjavo filtra, svečk tudi to izginilo, žal ni bil to vzrok. 🥴🤔☹️
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy terms and use of cookies!